Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stane se Břeclav moravským Dallasem?

Na jihu Moravy propukla naftová horečka. Hned dvě společnosti požádaly břeclavskou radnici o souhlas s těžbou na území města. A ačkoli vrty leží v těsné blízkosti zdroje pitné vody, tamní zastupitelé rádi souhlasili. Vždyť přece nejde o nic menšího než o ropu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JeZeDak

.
SMRT SMRADLAVYM PRAZAKUM
0/0
30.8.2003 22:57

Zdenek

Info odpůrců těžby
A to nikdo neviděl průběh zastupitelstva, kde těžbu komunisti, socani a ex-komunistickými superpodnikateli podporovaný  "Proregion odklepli. Sebezávažnější argumenty opozice (KDU-ČSL, ODS, Volba Pro Město) byly o ničem. Technický ředitel VaK Břeclav a.s., který předtím sepsal  souhlasné stanovisko k umístění vrtů v jímacím území pitné vody dokonce pronesl větu "ropné vrty v Kančí oboře nejsou ve 2.ochranném pásmu" (protože na jednání přišel později a nevěděl, že všichni zastupitelé mají před sebou jediné platné vodoprávní rozhodnutí dokazující opak). Když vidím, kolik lidí to zaujalo, zveřejním na http://sweb.cz/naftabv/) svou reakci na článek MFDnes, kterou tyto noviny odmítly otisknout (vyšly v plném znění jen v regionálních novinách Moravský Jih, které jsou  mimo vliv břeclavské radnice. V městském zpravodaji "Radnice", který si z daní platí sami občané a zdarma distribuovaném do schránek všech občanů Břeclavi odmítl vyjádření odpůrců těžby otisknout). Když kliknete na  http://www.breclav.org z menu "Městský úřad -> Zpravodaj Radnice" můžete si stáhnout a přečíst "ropný speciál" Radnice - srpen 2003 v pdf , kam bylo odpůrcům těžby znemožněno se  vyjádřit.
0/0
29.8.2003 19:46

Jenda

Moravský Irák
Až se Američani domáknou, že na Břeclavsku je ropa, určitě se tam brzy objeví i Usáma bin Ládin a jeho teroristi. Už jdu malovat americké vlaječky a chystat se k uvítání osvoboditelů. Máme je za chvilku tady.
0/0
29.8.2003 8:54

Karel

Re:
Třeba to byl trik naší vlády, jak je sem nalákat. Když už by v tom byli, tak by nám mohli trochu píchnout s našima komančema. potřebovali by to jako koza drbání.
0/0
29.8.2003 9:18

Udiven

Zajímavé.
Tolik lidí má u nás až přehnaně vyvinuté ekologické cítění. Jíst se jim ale chce taky, bydlet a vozit si zadek v autě nebo v autobuse. Chtějí mít kde pracovat a dostávat sociální dávky. Nejlepší je žít pohodlným a konzumním způsobem a nadávat na všechny, kteří ho svou prací umožňují, jako jsou třeba zemědělci, těžaři, výrobci průmyslového zboží, dopravci a podobně.
0/0
29.8.2003 7:48

Udivený

Re:
Vážený, napřed se seznam s problémem a pak se vyjadřuj. Otázka nezní zda těžit či netěžit, ale z kterého místa těžit.
0/0
29.8.2003 12:41

Jirka

Mám výborný nápad.
Nejlepší by bylo přestat těžit veškeré suroviny a plně spoléhat na práci zlatých českých ručiček, které nemají ve světě konkurenci. Suroviny můžeme dovážet ze zaostalejších zemí, jako je třeba Německo nebo USA. Kdyby to náhodou nevyšlo, můžeme exportovat ekoteroristy nebo kůrovce, o které díky nim nemáme nouzi.
0/0
29.8.2003 7:23

Zdenek

A nepotrebujeme ani "tahnout" na Irak, mame ropu doma!
Jak mnoho se Busch "nadrel, nez se mu podarilo prosadit okupaci Iraku,-kolik nas tam stoji vydrzovani nasi vojenske jednotky...a my mame ropu doma.
0/0
29.8.2003 6:59

Krtecek

Penize
Fsak je to normalni, klasicka devastace prirody, nazorna ukazka, ze za prachy jde vse. Jsem ze Stare Boleslavi a jeste ted jsem nasranej jak se zde min. ziv. prostredi dovolilo tezit pisek. Stovky vrtu na pitnou vodu ktere zasobuji pulku Prahy a uprostred nich se zacal tezit pisek a jeste uprostred lesa kterej museli castesne vykacet. No a az dotezej, tak to zavezou odpadkama. No a proti byli snad vsichni i stary min. Kuzvart kterej vsechno zatrch no a jen co prisel novej lidoveckej, kterej ma jeste hluboko do kapsy, tak to dovolil a uz se vesele bagruje. V nasem state jde fak vsechno. Za penize samozrejme...
0/0
28.8.2003 23:11

Ludmila

???
Prohledla jsem si http://sweb.cz/naftabv/ . Kazdy komentar by byl zbytecny.
Copak u nas neumira dost lidi na rakovinu a jine nemoci?
Rada bych se pripojila k petici proti tezbe nafty.
Prosim o informace.
Ludmila
0/0
28.8.2003 22:55

Zdenek

Re:
Ludmilo, vždyť jsou na http://sweb.cz/naftabv/ kontaktní adresy i prázdný formulář ke stažení, stačí vyplnit, nechat podepsat známým, kteří smýšli jako Ty a odeslat na adresu, která je v hlavičce petičních archů. No problem. Mimochodem žádná "zelená" iniciativa akci proti zdevastování Kančí obory aktivně nepodpořila, pár jich dalo můj mobil novinářům, toť vše. Zato druhá strana se činí znamenitě, je  nejen perfektně organizovaná, ale především zjevně bohatě sponzorovaná. Přijde mi zvláštní, že se na jedné straně ekoaktivisté přivazují ke shnilým stromům  v Boubínském pralese, na druhé straně kašlou na takovou zhovadilost, jaká se odehrává  v Kančí oboře. 
0/0
29.8.2003 19:17

noname

tak to je už fakt zase český bordel
mrkněte jestli máte čas na tyhle stránky oponentů http://sweb.cz/naftabv/ 
První jsem byl pro těžbu, ale po tomhle počteníčku jsem už jasně proti, aby obor životního prostředí zakázal cyklistickou stezku a následně povolil ropný vrt, který očividně prosakuje.  (šef už musí mít novou octavku nebo je to idiot, který si spletl dveře kanceláři)
Rok těžili a pokladna nedostala ani korunu, to je taky máslo. Zničení UNESCO označení taky není náhoda, takže určitě bych to nepovolil
0/0
28.8.2003 21:26

fanda

EU
Prachy stejně vyhrajou, jako vždy.
0/0
28.8.2003 14:27

pasant

Proc ne?
Chteji-li tezit, proc ne? Ale predtim, nez zacnou, by musely byt smluvne zajistene rigorozni podminky tak, ze by v zadnem pripade nesmelo byt znecisteno okoli a po ukonceni praci vse uvedeno do panensky puvodniho stavu. Veskere prusvihy okamzite sanovany. Pred podpisem smlouvy a zahajenim tezby slozena tezka kauce na ucet zrusitelny az po ukonceni tezby a uvedeni krajiny do puv. stavu...
Mozna by je pak ten zalusk presel.
0/0
28.8.2003 13:53

blackshadow

Re:
... jsou cinnosti, po kterych panny jiz nelze uvest do puvodniho stavu.
0/0
28.8.2003 14:23

Aleš

Najdi si o ropě víc
Kdo se chce o  ropě dozvědět ještě něco víc a jinak nez z oficiálních novin, najde informace na adrese:
0/0
28.8.2003 13:28

Korupce

VITE CO JE LOBBING???!!!!!!!!!!!!!!
http://www.wrmea.com/html/aipac.htm
0/0
28.8.2003 12:39

ChodecKrajinou

Naftaři zdevastovaný Ždánický les nestačí?
Zajděte se podívat, jak Moravské naftové doly zplundrovaly a zdevastovaly dříve tak krásný Ždánický les. Jen hlupci, zkorumpovaní a jim podobní mohou podporovat tak ekologicky otřesné aktivity, jako je těžba ropy a plynu v našich přírodních podmínkách. Velké peníze domácích "naftových magnátů" jsou těžce vykoupeny ničením přírody, a pánové Robertové Kolářové by se měli za tyto své výdělečné aktivity na úkor nás všech stydět.
0/0
28.8.2003 12:17

franta mottl

Re:
kdo s Klausem zachazi ...,Bohuzel jsou tve nazory nazorem mensiny - vetsina blbecku tohoto naroda bude radeji chlastat naftu misto vody a pujde se projit radeji do nejake betonove dzungle nez do te prirodni. Skoda energie.
0/0
28.8.2003 12:35

Sisko

Re:
Fanda Mottl - velkej trotl.
0/0
28.8.2003 12:39

Kirken

Re:
No Frantíku, to by mě fakt nenapadlo, že za všechno zase může Klaus. Ještě že jsi mi to připomenul.
0/0
28.8.2003 14:30

blackshadow

vsimli jste si toho ??
... ted nejak koukam na ta cisla ... a nejak mi to nevychazi ... rocne se doda 5-10milionu, tedy za osm let to bude 150-200 milionu .... nevim jakou pouzivate vy kalkulacku, ale me to vychazi na 2*(8*5-8*10) = 80-160 milionu za osm let. ... ale mozna jsem moc velky detailista.
0/0
28.8.2003 12:07

neo

to je smesne
To me pripada smesne,tady stat vydela za 8.let 200 az 400 milionu s tim ze a potom zaplati za arbitraz 10 miliard.
0/0
28.8.2003 11:58

Cajzl

nebude jim to nic platný
kdyby ti šašci z moravy podnikali v Dallasu, tak by za rok museli ropu dovážet.
0/0
28.8.2003 11:49

Petr

Snad tam nic nenajdou..
Nedej boze, aby se nahodou v Breclavi neprislo na obrovske lozisko kvalitni ropy, radsi tam netezte nebo budem mit najednou zbrane hromadneho niceni, nebezpecne diktatory, spojeni s Al-kajdou a chytre bomby nad hlavou, ze Georgi..  
0/0
28.8.2003 11:45

A

Re:
Ropa už je tam nalezena (stejně jako je tam již několik vrtů) Ted jde jen o povolení k její těžbě ... Těšte se Pražáci!
0/0
28.8.2003 11:48

gevara korea

Re:
na co, ty k o k o t e pitomoučkej??
0/0
28.8.2003 12:41

Helena

Re: Ale našli
Ale našli, braru jen asi za 10 miliard, a možná víc, o to jde.
0/0
28.8.2003 13:12

kaja marik

autorka a jeji presvedceni
Protoze jsem z Breclavi a situaci kolem ropy duverne znam, muzu s lehkosti v hlase rict, ze autorka tohoto clanku, tedy pi. Cernohorska informuje ctenare jednostranne a podle toho, jak se ji to hodi. Proto je z pulky ten clanek pouze vyplodem jeji bujne fantazie a z druhe pulky je to obhajoba naseho velmi oblibeneho starosty Dimoška Piškuly. K čertu s oběma!
0/0
28.8.2003 11:41

bosch

Re:
Co tím chtěl básník Káje říct?
0/0
28.8.2003 11:54

Aleš

Re: ze paní autorka článku píše jak dobře placená autorka PR
Paní Černohorká chytá zlatá slova Pana starosty Piškuly a dává jim ten zlatý odér líbibosti a všichni se budou mít dobře a město Břeclav a kamarádí nezávilí, /závislí /jen na Piškulovi.Nic naplat, to hnutí Pro region opravdu znamená Pro něj a jeho kámoše. A že jich má dost, ne.To tím chce básník říci.
0/0
28.8.2003 15:26

Jirka

zisky?
Tak jsem si myslel,že moraváci jsou chytřejší než češi,ale není tomu tak.Když jde o peníze,tak jde rozum stranou.Letos jsem byl na dovolené v Lednicko-Valtickém areálu.Že by těžba nebyla vidět,je pouze snem několika jedinců.Je zajímavé,že když jde o snížení platů vládních činitelů,tak by jakékoli snížení dělalo jen 200 miliónů ročně a tudíž to nemá smysl.Ale když jde o 5-10 miliónů z nafty tak je to tak moc,že kvůli tomu zničíme cokoli.Proč se zisk počítá na osm let?Proč ne na deset,sto nebo ještě víc aby to vypadalo efektněji? Kolik lidí bude mít skutečný zisk,dva nebo tři?To přece stojí za nějakou oběť od tisíce dalších - postižených.
0/0
28.8.2003 11:41

blackshadow

Re:
... s tema 200 a 5-10miliony soulasim, ale zbytek mi prijde nejak bolsevicko-anarchisticky .... muzes si sam koupit akcie Moravskych Naftovych dolu a muzes z toho mit prospech i ty. Pravidelne vyplaci dividendy, staci si jen pockat.
0/0
28.8.2003 11:52

franta

Re: Jaký je rozpočet Břeclavi
Město Břeclav má rozpočet asi 450 milionů, těch slibovaných 10- 15 ročně se rozplyne jako sníh, jen vysocí úředníci, co dostali zaplaceno dopředu, si ještě více ročně přilepší.
0/0
28.8.2003 13:21

PM

Re:
Rád bych si nějaké akcie koupil, ale nikde se bohužel neobchodují a pan Komárek  žádné neprodává. Jestli tady doporučujete nákup akcií, tak taky napište kde a za kolik se dají koupit.
0/0
28.8.2003 15:49

Hujer

Divim se,
ze se Moravaci zajimaji take o neco, co se neda chlastat cijednoduse na chlast spalit.
0/0
28.8.2003 11:18

blackshadow

Re:
... no, kdyz se ta ropa zapali, tak se z toho muze stat palivo pro destilacni aparatury.
0/0
28.8.2003 11:21

admiral_Atvar

NE PRAZE !
navrhuji, aby velkolepy president Bush pomohl moravskym naftarum a naridil utok na prahu a jeji zniceni !!! smrt praze a prazstvi !
 
a ted vazne: jsem proti tezbe, ne ze bych byl fanaticky ekolog, ale ta ropa je mimoradne kvalitni a nechal bych ji pro budoucnost na chemii. zatim je ji skoda.
0/0
28.8.2003 11:15

gevara korea

Re:
smrt tobě! a všem kokotům z Prahy, Brna, atd.,... smrt kokotům z celýho světa!!!!
0/0
28.8.2003 11:21

Cajzl

Re:
hele Patvare, že seš vůl to sem věděl ale že z Moravy, to až teď, tak to je ten důvod, proč seš takovej blb.
0/0
28.8.2003 11:22

blackshadow

Re:
... vazne .... naprosto souhlasim. ... nasi zemi tech par barelu nevytrhne, Breclav mozna dostane par penez navic na natreni lavicek v parku .... ale za 50 let bude cena zrovna tehle ropy nekolikanasobne vyssi a deti nam podekuji.
0/0
28.8.2003 11:23

cjv

Re:
Jo a bude taky duvodom na to aby Cechy skoncili jak Irak....
0/0
28.8.2003 11:35

Pavel Zatloukal

Re:
Vidim ze aspon jeden "zahranicne politicky analytik" se musel ozvat, a co si takhle pro zmenu neco nastudovat, hm?
0/0
28.8.2003 11:39

ouklej

Re:
A co, Kolumbe? Doporuc studijni literaturu :-)
0/0
28.8.2003 11:46

Jirka

Jen jestli je té nafty dost.
Víte co řekla GOLDA MAIEROVÁ, bývalá premiérka Israele? Cituji:
"Já vám teda řeknu, co vlastně mám proti Mojžíšovi. 40 let nás tahal po poušti, aby nás doved na jediné místo na středním východě, kde není ropa."
Ale stejně jsem teď zvědavej, jak se zachová hodonínský rodák a poslanec - vrchní ekoterorista Ambrozek.
 
0/0
28.8.2003 11:12

Michal

Jeden by si skoro myslel...
Podle článku a mnohých příspěvků bych si skoro začal myslet, že nafta a ropa jedno jsou. Nedivil bych se, kdyby si někteří čtenáři představili, že přijedou k ropnému vrtu a rovnou si za mírný poplatek natankují do svého miláčka naftu.
Páni redaktoři zajímalo by mě, proč volíte sice neotřelé (ale neodpovídající) spojení "naftová horečka", když je článek o těžbě ropy?
0/0
28.8.2003 11:12

Vendula

teď ale vážně
já bejt naftou bohatá Moravačka, tak organizuju nějaké separatistické hnutí (něco jako ETA) - přece se o to bohatství nebudu dělit s Prahou.
0/0
28.8.2003 11:08

blackshadow

Re:
... na Morave je uz ETA davno zorganizovana ... v Hlinsku, ale narozdil od jejich spanelske verze se venuji rozumne vyrobe elektrospotrebicu. ... www.eta.cz
0/0
28.8.2003 11:10

blackshadow

Re:
sorry ... za Moravu ... ale urcite tam ma pobocky taky jako v Cechach ... :-)
0/0
28.8.2003 11:11

Vendula

Re:
dobrá, dobrá...tak něco jako IRA.... Nejsou ty spotřebiče nebezpečný
0/0
28.8.2003 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.