Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protest ochránců zvířat ukončila policie

Blokáda kamionu s nákladem živých koní, který na hraničním přechodu v Chotěbuzi na Karvinsku zastavili ekologové, skončila po zásahu policie. Aktivisté se totiž nedočkali veterináře, který měl transport prověřit a zajistit nápravu nedostatků. Zablokovali proto celý přechod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

Ekoteroristi
obvykle lžou nebo alespoň přehánějí. Realita transportů vypadá jinak, než jak popisují. Ke zranění nebo úmrtí může sice dojít, ale je to spíš vyjímka. V zájmu obchodníků je, aby zvířata dorazila  v dobrém stavu. Nevím jak vy, ale já bych  za mršinu určitě nezaplatil tolik, co za živé a v dobrém stavu. V tomhle případě žádné zjevné nedostatky nezjistili, jenom chtěli zablokovat přechod a trochu se zviditelnit. Jsem rád, že je policajti sebrali, neplatíme si je proto, aby se nám tu roztahovala nějaká pseudoaktivistická sběř. Já si jim taky nejdu lehnout pod nohy, když se jdou napást na louku. Jejich předkové přitom stejně asi byli lovci. Zeleninu a obilí museli teprve vyšlechtit.
0/0
28.8.2003 8:01

Petr

Re:
Když jsou ty transporty tak luxusní jak píšeš, prosím do jednoho nastup, nech se odvézt třeba na Sibiř a už se nevracej...
0/0
28.8.2003 8:06

Jirka

Re:
Proč ne. Nejdřív ale ty skoč do mlýna na obilí a nech se semlít a upéct.
0/0
28.8.2003 8:09

ČLOVĚK

Re:
Ach jo, jak  vidim tak lidstvo je uz tak zdegenerované, ze po nasi planete pohybuji tak dementni osoby jako jedinec JIRKA.
0/0
28.8.2003 14:26

Jirka

Re:
Posílat ekoteroristy na smrt by bylo příliš kruté. Nakopat zadek by ale většině z nich náramně psychicky pomohlo. Na vině je celá naše lhostejná a zkostnatělá společnost, že se jim podobné terapie nedostává.  
0/0
28.8.2003 8:05

e

e
e
0/0
27.8.2003 23:19

Prispevatelka

Proc se museji transportovat?
Nerozumim tomu, proc se ta zvirata museji transportovat. Proc se nemuzou zabijet na jatkach v Litve a podobne. Usetril by sejim tenhle sileny transport. Protoze Italove chteji cerstve maso? Copak do masa se ten stres neprenasi? Jak tohle vubec EU muze povolit?
0/0
27.8.2003 18:20

Ředitel autobazaru

zvířata
Zvířata tu jsou pro potřeby lidí. Každý ví, že jsou na nižší vývojové úrovni než lidé. Mají nám sloužit. Zvířata si svojí situaci neuvědomují, netuší, že trpí. Takže je zbytečné se snažit jim dát lepší podmínky, protože zvířatům je to úplně jedno. Protože nechápou, co se s nimi děje a nejsou schopna rozlišit dobré a špatné.
0/0
27.8.2003 18:16

Sarka

Re:
To je absolutní nesmysl. A právě kvůli takovým lidem, kteří myslí jako vy, se tohle děje.
0/0
27.8.2003 18:18

Ředitel autobazaru

Re:
Je to kvuli vsem lidem, kteri jedi maso. Takze ja priznavam svoji vinu. Ovsem pokud nejses nejaka zmatena vegetarianka, tam na tom mas vinu taky. Ja ale vim, ze zvirata si nejsou schopna uvedomit nic. Jednaji podle vrozenych instintu, nejsou schopna se samostatne rozhodovat a myslet.
0/0
27.8.2003 18:20

K

Re:
0/0
27.8.2003 21:21

ČLOVĚK

Re:
Tímto stupidním názorem polointelektuála, který si plete živou bytost s karburátorem jsem velmi dojat.
 
0/0
27.8.2003 21:27

ČLOVĚK

Re:
Víš co zařídím ti takovej výlet........ hm, nadělal by sis do gatí ty hrdino.
0/0
27.8.2003 21:30

Český sen

Re:
Významný neurolog Lord Russell Brain, The Assessment of Pain in Men and Animals : Osobně nevidím žádný důvod aby byla inteligence přiznána pouze lidem a popírána u zvířat..., nemohu pochybovat o tom, že zájmy a činnost zvířat jsou spojeny se schopností uvědomovat si a s city, jako jsou moje vlastní, a že jsou možná, pokud vím, právě tak živé.  Každý fragment faktického důkazu podporuje tvrzení, že vyšší savci pociťují bolest tak pronikavě jako my. Říkat, že ji pociťují méně, protože jsou nižšího řádu je absurdní...
Odhlédneme-li od složitosti kůry mozkové (která nepřijímá bolest přímo), je jejich nervový systém s naším téměř identický a i jejich reakce na bolest jsou až pozoruhodně podobné, i když jim chybí(nakolik to ovšem víme) filozofické a morální asociace. Emocionální prvek je tu zcela evidentní, především jako prvek strachu a úzkosti.
0/0
28.8.2003 7:55

Apatch

Nejhorsi je
kdyz se do neceho namota policie CR.Kdyz tihle zivocichove daji svuj "rozum" dohromady,konci to vetsinou blbe.
0/0
27.8.2003 17:33

Jaan

nevim, nevim
Ja osobne maso jim ( ne konske), ale uznavam fakt  ze tyhle transporty se az prilis casti zvrtnou v muceni. Podle me ale nema cenu takovy protest- zviratun tim nepomuzou -naopak tam museli stat o 5 nebo 6 hodin dele. Tito ochranci se emli spise angazovat v pripadu tech tisicu slepic ktere 5 dni pomau umirali na dvorku u Slaneho. Presto jim maso nadale- je to zdrave ( a kdo rika opak tak lze) a prirozene.
0/0
27.8.2003 17:15

Re SLEPICE: Ochranáři se angažovali!!!!
http://www.ohz.cz/Aktivity/cernuc_230803.htm 
0/0
27.8.2003 17:21

Re:RAKOVINA A JINÉ CIVILIZAČNÍ CHOROBY A MASO
Často se ozývají námitky typu "vždyť lidi odjakživa jedí maso ", "vždyť tradiční česká kuchyně, to jsou brambory, knedlíky, buchty..." Omyl. Mluvím o tradici věků, zvyklostem tisíců let, nikoli o zběsilosti posledních dvou století. Základem stravy našich předků bylo vždy obilné zrno, a to vařené (kaše), výrobky z mouky byly považovány za sváteční, příprava chleba je pracná! Dále luštěniny, ale ne jako hlavní jídlo, pak doma pěstovaná i divoká zelenina; vše ostatní bylo pouze doplňkem - maso , ryby, mléko, ořechy, ovoce, med atd. Teprve v nedávné době došlo k revoluci - přišly brambory, káva, cukr z řepy a třtiny, bílá mouka, chemické přísady (kvasnice, glutaman a stovky dalších), kakao, tropické ovoce, tradice velikonočních vajíček, ale také mléko a maso jako hlavní chod. To koresponduje se vznikem a nevídaným rozvojem civilizačních chorob.
prokázalo se, vegetariáni jsou méně   nemocní, dožívají se vyššího věku a mnohem méně trpí   závažnými nemocemi. Lékaři totiž zjistili, že jsou určité   nemoci, u který je souvislost se stravou velmi výrazná. Je   zajímavé, že to jsou právě ty choroby, kterými trpí   mnohem častěji lidé konzumující maso a bývají také   nazývány civilizační onemocnění. Patří mezi ně zejména    rakovina , srdeční infarkt, cévní mozková příhoda,   vysoký krevní tlak, cukrovka, obezita a osteoporóza.
   Rakovina je velká hrozba pro lidi, kteří konzumují    maso . Výzkumy ukázaly, že laktovegetariáni mají o   25-50% nižší riziko výskytu této nemoci než   nevegetariáni, vegani o 75% nižší riziko a vegani, kteří   konzumují syrovou stravu mají riziko nižší dokonce   o 95%.
   Také výskyt srdečně cévních onemocnění   u   vegetariánů je nižší než u nevegetariánů a to asi o jednu&n
0/0
27.8.2003 17:29

Miky

Re:
Máš pravdu. Ale u té rakoviny to není jen jídlem, ale velice důležitý je i duševní stav člověka. Trvalá deprese, závist, úzkost způsobují těžké onemocnění také.
0/0
27.8.2003 17:38

Walter

Re:
Ať už jsou následky konzumace masa jakékoliv, nemáte pravdu v tom, že jsou lidé historicky vegetariáni. Desetitisíce let se totiž živili lovem a sběrem přírodních plodů a až mnohem později se naučili něco pěstovat.
0/0
27.8.2003 18:25

Libor

Re:
Vegetariánů znám několik a nikdo z nich není zdravý.  Trpí  chorobami všeho druhu a vypadají o dvacet let starší než já, přestože se s chutí cpu tradiční českou stravou a vážím mnohem víc než oni. Všichni do jednoho mají těžce rozhašené žaludky a zažívací potíže a já si myslím že vím, čím to je. Zelenina se vůbec nemá jíst syrová, ale pěkně udušená na máslíčku. Jinak leží v žaludku jako kámen. Proto je často součástí redukčních diet, že se těžko tráví a dlouho žaludek zaměstná.
0/0
28.8.2003 7:48

:-)

Re:
jinými slovy, neznáš ani jednoho, ale tohle píšeš protože kvůli vlastní neznalosti se tím neznámým cítíš ohrožen.  ale neboj, podobných omezenců je hodně 
0/0
28.8.2003 9:51

Maso je životu velice nebezpečné
Podle nejnovějších výzkumů (Robert Weinberg: Jediná odrodilá buňka: Jak vzniká rakovina, Academia, Praha, 2003) Ne viry a kupodivu ani genetická predispozice, ale především červené maso, živočišné tuky a kouření jsou hlavní víníci vzniku rakoviny. Česko vede světový žebříček výskytu zhoubných nádorů. Ve světě připadá na sto tisíc obyvatel průměrně 356 případů rakoviny, v Česku 560. V roce 2020 lze očekávat, že počet nových onemocnění na rakovinu vzroste ve světě až o padesát procent oproti současnosti, a to na patnáct milionů nových případů.
0/0
27.8.2003 17:15

Miky

To co dělají se zvířaty je odporné
Je to způsobeno zvrhlým myšlením člověka, že je tady pánem a všechno ostatní je tady proto, aby mu to sloužilo. Z jatek je pásová výroba, kde se vytratil cit k živým tvorům. A stejné je to i s dopravou, je jim jedno, že zvířata jsou na konci cesty pološílená, vyhladovělá a otlučená. Je to jen zboží. Jak ale zacházíme, tak i scházíme. Je to záhada, ale tohle pořekadlo funguje
0/0
27.8.2003 16:51

lukino

Re:
Minulý týden na ČT2 běžel film Farma Zvířet. Určitě se ti líbil nebo by se ti líbil.( zvířata se zbouřila a ovládli farmu, bojovali proti člověku)
0/0
27.8.2003 17:01

kytka

zvířátka
Pročpak se asi ekolidé včas nedočkali veterináře? Na to je jediná odpověď: protože je s těmi vrahy zvířat ekonomicky provázán a má za neustálé přimhuřování očí (nebo stižení totální slepotou)svůj zajímavý vývar. Jinak fakt nejsem příznivec ekolidí, ale není to tak dávno co TV Spektrum vysílala otřesný dokument právě na toto téma. Opravdu jen pro silné nervy, žaludky a povahy.
0/0
27.8.2003 16:35

ještírek

Re:Nepleťe si prosím ekology a ochránce zvířat
Ochránci přírody a zvířat  - tak to se většinou nekryje.
Ekologové chrání životní prostředí a rovnováhu v přírodě a většinou kašlou na nechráněné (ve smyslu, že nejsou vzácní a na vyhynutí) živočichy.
0/0
27.8.2003 16:40

Daniela

Re:
Jis maso? Jestli jo, tak nenadavej veterinarovi a ostatnim, kteri zvirata v otresnych podminkach chovaji a prevazeji. Kazdy, kdo ji maso, to podporuje.
0/0
27.8.2003 16:48

Martin

Re:
Danielo, kazdym vasim prispevkem v jakekoliv diskusi jen perlite :)))
Kolik jste navstivila jatek? Kolik chovatelu? Cim se zivite vy?
Maso jim, je to totiz velmi dulezita soucast stravy. Kdekdo vam dnes sice bude tvrdit, ze tomu tak neni, ale zeptejte se jakehokoliv lekare. Nebo zkuste experimentovat, a az se vam narodi dite, krmte ho od malicka korninky. Uvidite sama, jak bude za svymi vrstevniky zaostavat (predevsim fyzicky).
0/0
27.8.2003 17:00

jakýkoli lékař. např.MUDr. Zby

Re:vegetariánství doporučuji!!!!!!!!
STANOVISKO AMERICKÉ DIETETICKÉ ASOCIACE K VEGETARIÁNSKÉ STRAVĚ :
Dobře rozvržená veganská nebo lakto-ovo-vegetariánská strava je vhodná pro všechna životní období, včetně těhotenství a laktace. Vhodně plánovaná veganská nebo lakto-ovo-vegetariánská strava zabezpečí nutriční požadavky batolat, dětí i dospívajících a vede k normálnímu růstu.
 
 
0/0
27.8.2003 17:12

Martin

Re:
pokud je dospely clovek vegetarian, samozrejme mu to neskodi.
Jine je to ovsem u deti. Detem se vyvyjeji  kosti a svalova hmota velmi narusta. Spotrebu energie a bilkovin v tomto obdobi muze zajistit pouze maso. Netvrdim cpat do sebe maso od rana do vecera, ale naprosta absence masa je v tomto obdobi vyvoje velmi skodliva. Zkuste namisto hltani zaujatych (totiz neobjektivnich) nazoru navstivit nejakou nemocnici a promluvte si s lekari. Oni vam to vysvetli velmi podrobne.
Pokud chcete, aby vase deti byli fyzicky zdatne a nevypadali podvizivene, tak jim to maso budete muset davat.
Chtel jsme se podviat na link uvedeny na konci vaseho prispevku, bohuzel vsak neexistuje.
0/0
27.8.2003 17:22

0/0
27.8.2003 17:32

Daniela

Re:
navstivila jsem nekolik chovatelu. vetsinou tam meli zvirata v hroznych podminkach. Chapu, ze vetsina lidi bude porad jist maso, ale meli by pritom myslet i na to, co musi zvirata prozit, nez se dostanou na talir.
0/0
27.8.2003 17:18

zeleniec

Re:
... mám tomu rozumět tak, že jste bývalá chovanka kravína či drůbežárny?
0/0
27.8.2003 17:23

Dalibor Janda

Re:
Danielo, nechcete se mnou nazpívat duet?
0/0
27.8.2003 17:01

p

Ježíšku ježíšku ...
Když se dlb angažuje za vznešenou myšlenku, dělá jí jen medvědí službu ......
0/0
27.8.2003 16:26

honza

typické
Typicky český přístup, zastánci koniny se tu pouštějí do ochránců zvířat a přitom by měli být rádi, kdyby transporty v této podobě skončily a místo nich by bylo převáženo chlazené či zmrazené maso.
Jak asi to maso ( a nejen koňské, takhle se vozí většina jatečních zvířat) chutná po dvou dnech v transportu? Jenže tohle to naším "gurmánům" - ve skutečnosti buranům bez rozhledu (a nemyslím tím venkovany) - nedochází. Oni chtějí svou flákotu co nejlevnější a něco jako chuť nebo kvalita je jim jedno. Ale hlavně že mohou psát proti "ekologům" a léčit si na netu své kdovíjaké mindráky.
0/0
27.8.2003 16:23

Daniela

Re:
Tyto transporty se mi taky nelibi. Ale nemas pravdu v tom, ze by bylo maso chutnejsi, kdyby se prevazelo chlazene. Naopak - ziva zvirata tusi, ze zemrou, jejich telo vylucuje jakousi latku (ted si nevzpominam, jak se jmenuje) a to dodava masu vetsi chut. Proto napriklad v indii jedi opici mozek z zive opice - uprostred stolu maji diru, do ktere "vsadi" opici, a odriznou ji vrchni cast hlavy a jedi jeji mozek, opice zemre za chvili. To je celkem nechutny. Ovsem stejne hnusny je, jak se lide chovaji k prasatum, kravam a dalsim zviratum.
0/0
27.8.2003 16:36

12345

Re:
a ty mas moc velkou fantazii - nemela by ses tolik divat na americke b- a c-filmy...!!!
0/0
27.8.2003 16:46

Daniela

Re:
Je to pravda. B a C filmy nesleduju. Cetla jsem to v National Geographic
0/0
27.8.2003 17:00

honza

Re:
nesmysl, možná opičí mozekchutná lépe, ale na mase se stres projevuje velmi negativně a dokonce se rychleji se kazí.
 
0/0
27.8.2003 16:46

ještírek

Journey to Death:The live Export of horses for meat from Poland
Journey to Death The live Export of horses for meat from Poland
0/0
27.8.2003 16:20

ještírek

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EU by měla formulovat změnu svého postoje tak, aby bylo upuštěno od transportu živých hospodářských zvířat a nahradit jej obchodem s masem.  
0/0
27.8.2003 16:15

12345

Re:
spravne, pod to se da podepsat
0/0
27.8.2003 16:17

ještírek

Zpráva vyšetřovatele CIWF z festivalu Eid-el-Kabir:
dovoz zvířat do islámských zemí:
Zpráva vyšetřovatele CIWF z festivalu Eid-el-Kabir:
“Místo se podobalo krvavé lázni… přivázané ovce (přední a zadní nohy dohromady)… byly vyvlečeny z ohrádek, aby je zabili… v několika případech, jako když řežete pilou… ovce bezcenně odhozené s podřezanými krky… vydávaly strašný dusivý hrdelní zvuk, zatímco odtékal jejich život…”
 
0/0
27.8.2003 16:14

12345

Re:
jestirek je magor, co podcenuje nasi inteligenci: vsichni totiz vime, ze specialne podrezane ovce slouzi muslimum jako strava v ramadanu. jenom jestirek to nevi
0/0
27.8.2003 16:16

pinguin

chces zakaz transportu
a jeste Islamu; no tak Guten Tag..
0/0
27.8.2003 16:20

ještírek

Zpráva vyšetřovatele CIWF
“V horním patře to byla děsivá tragédie. Většina jehňat byla již mrtvá nebo umírala. Zažívala ten největší sluneční žár a doslova byla uškvařena za živa…
…Všude kolem mne spleť jehněčích těl…pomalu, jedno po druhém, jsem choval umírající jehňata a tiše k nim mluvil… natočil jsme nějaký záznam, dost pro zachycení toho hororu a důkazu o realitě transportů se zvířaty a dal jsem kameru stranou. Čekala práce…noční můra. Kolegové nosili jehňata dolů po rampě a já chodil pro další. Dělali jsme to. Museli jsme…”
0/0
27.8.2003 16:12

12345

Re:
si to moc beres...
0/0
27.8.2003 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.