Diskuze

Džungle na silnici: mrtví přibývají

Nepřehlednou zatáčkou u Muckova na Tachovsku se řítí v protisměru starší ford. Za volantem sedí muž, který nikdy neměl řidičský průkaz. Protijedoucí audi nemá kam uhnout. Výsledek: jeden mrtvý, jeden těžce zraněný. Sobotní případ dokazuje anarchii, která panuje na českých silnicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan

27. 8. 2003 9:58
Vybavení policie
V článku si odborník stěžuje i na špatnou práci policie. Chápu to, ale na druhou stranu chápu i policii, že jejich akce proti rychle jedoucím řidičům nejsou úspěšné, když jsou hlídky v převážné většině vybyveny vozy Škoda Felicia. V tom případě je situace asi následovná: Policejní hlídka ve Felicii stíhá řidiče ve voze Volkswagen Golf (v základní výbavě s nejslabším motorem), který ujel z místa nehody. Řidič pronásledovaného vozidla jednoduše šlápne na plyn a akce je ztracena. A poučení: policii snadno ujede i pachatel se slabým vozem. Nestálo by za úvahu přestat platit drahé peníze za podprůměrné domácí vozy a vybavit polici průměrnými zahraničními vozy, které jsou za stejnou (nebo podobnou) cenu podstatně lepší úrovně než domácí produkce?
0 0
možnosti

lurtz

27. 8. 2003 15:52
Re:
Test.....
Redakce i D n e s totiz sice rika, ze mohou diskutovat i nezaregistrovani ctenari, ale kdyz mi to ohlasi, ze "jsem vulgani, muj clanek ze ma rasisticky podtext, apod.", coz nema a nebo ze pod moji IP je vice uzivatelu (k sakru to je jasny, kdyz jsem za firewallem s general NAT a jeden z mnoha). Coz zrejme nedavno frajeri z i D n e s zmenili, ale uz se neobtezovali o tomto omezeni informovat ctenare a prispivajici.
Pristup i D n e s je opravdu arogantni. O cemz bohuzel zacina vypovidat i odborna uroven clanku jejich redaktoru.
0 0
možnosti

svobodny obcan

26. 8. 2003 22:42
neni politicka vule
V tomto state neni politicka vule trestat zlocin a postihovat prestupky. Za ten zakon pred tremi lety by meli byt zodpovedni lide zastreleni.
To je same omezovani pravomoci policie.
Poslanecka imunita.
Poslanci, vetsinou zlocinci, nemaji duvod delat zakony tak, aby byli postihovani zlocinci neboli oni.
Macek, Lachnit, Kavan, Kruzik a dalsi by v normalnim state bruceli v kriminale. Ale u nas ? ... chce se mi zvracet !
0 0
možnosti

Ivan

27. 8. 2003 8:22
Re:
pokud se někdo podepisuje "svobodný občan"  a zastává  se zvýšení pravomocí policie, tak buď neví, co je "svobodný občan" a nebo neví, jaké jsou následky zvýšení pravomocí policie.
0 0
možnosti

Véna

26. 8. 2003 20:29
A co se zákonem ?
Máte tu hodně pravdy, ale řekněte, co se zákonem, kdy stačí říct, že jste v autě nejel a už Vám nemohou dát pokutu ... To je také dost naprd, ne?
0 0
možnosti

Michal

26. 8. 2003 18:51
čeští šoféři
My (vetsina¨) nejsme ridici; ridic dokaze premyslet, predvidat, chova se ohleduplne, nezpomaluje provoz....atd... Cesi jsou (ve velke vetsine) soferi - dokazu pouze slapat na plyn, brzdu a tocit volantem; kdyz dojde ke kriticke situaci, tak nevedi jak reagovat.
Ale tohle je problem i autoskol, kteri by meli pripravovat zaky na krizove situace, a ne s nimi jezdit v nedeli dopoledne, dky neni provoz, pripadne s nima jezdit po cestach 3. tridy, kde nepotkaji nikoho.
Kdyz se nakej manik zabije ve svym aute (at uz je nalitej, vysoka ryhlost) a treba i s nekym¨, kdo s nim cestuje, tak mi to - asi to zni cynicky - nevadi. Sofer je debil a ti ostatni by si k nemu nemeli sedat. Casto muzeme videt mladiky (18-20)  ve Skode 120; oni vedi, ze jejicj kamarad ma jeste neoschle razitko a ze s autem jezdi rychlosti, ktera je rovna typu skodovky (tedy 120) a presto tam sednou, tak pak si o to sami koleduji...Horsi je, kdyz takove auto narazi do vas....A vy otec, ci matka, podlehnete svym zranenim.....
 
TYhle ridice asi (zejmena v noci) ke klidne jizde nepremluvi nikdi... Takze je to teemr zacarovany kruh..
 
Dalsi problem je treba nekdy nesmyslne nizke ryhlosti: naor. Chomutov-most: ctyrproudova silnice, nejvyssi rychlost je 90 km/h. Tam by se dalo jet (kde je opravena) dakeko rychleji. Bylo by dobre kdyby znacky upozornovali na rychlosti podle situace, tedy napr. 130 na rovince, pred zatackou 40 (zase to ale zalezi na schopnostech auta a ridice, proti volim nizsi rychlost); proste rycglosti jako plati na drahach, a ktere strojvedouci dodrzuji. Kdy naposled u nas vykolejil vlak kvuli vysoke ryhlosti????!!!??
0 0
možnosti

Skeptik

26. 8. 2003 19:31
Re:
Zajimava myslenka.. s tim "soferismem".. neco na tom bude. Navic je problem taky ve vozovem parku.. Po ceskych silnicich litaji z 80% same vraky.. spokojene.. legalne.. s cervenou i zelenou nalepkou a SPZ-ce... Takove, hezky barevne, polepeni vraku dneska prijde priblizne na 1 Fernet Stock, nekdy i jenom 0.5l.. Auta, co si clovek v CR v bazarech poridi za sympatickych 3000,- EUR, jsou po vetsine vraky, nakoupene za 300,- EUR na sesrotovani, s decentni upravou stavu tachometru, popr. vycistenim motoru a prestrikanim rezavych naprav...  Kdyz takova "vec" vyjede na dalnici... jsou vsichni ostatni ridici na cerne listine..
Taky kalita vozovek je tragicka a ridicak si dokaze "koupit" kazde tele, kazdy "sofer"..
Vse dohromady dela z nasich silnic peknou dzungli.
Rychlost sama o sobe moc dulezita neni.. je to dost relativni zalezitost.. Ale spravne, jak Michal napsal, rychly "sofer", navic jedouci ve vraku.. je hezkym zakladem pro tragedii na vozovce..
0 0
možnosti

Martin

26. 8. 2003 18:26
Řidiči
Někdo do téhle diskuse vloží,že jezdí 100-200km/h? Jen ten člověk vůbec normální? Řekl bych, že ne, je tak na pokraji svéprávnosti,ubožák,který asi nic víc,než šlapat na plyn asi nedovede.Jestlipak by tak jezdil,kdyby někoho jemu blízkého podobný magůrek srazil? Jinak je pravda,že se jezdí nejen rychle,ale i hodně špatně.
0 0
možnosti

Cesky Svejk

26. 8. 2003 18:16
Pricinu vidim ve vyhlasce kde porad zustava predpotopni povolena rychlost 90 km/ho
Pricinu nedodrzovani rychlosti spatruji v komickem omezeni rychlosti mimo obec na 90 km/hod. To platilo jiz i v dobach, kdy jsme se drncali po silnicich v Tudoru nebo Spartaku. Od te doby se vyrazne zmenila technicka uroven vozidel i vozovek.
V okolnim Rakousku ale i jinde je  omezene rychlost davno jiz 100 km/hod. A kdyz tuto rychlost prekrocis na 110 tak jiz muzes pocitat s tim, ze drive nebo o chvilku pozdeji Te nekde vyhmatnou a zaplatis hezky vysokou pokutu.
Kdo ale u nas dodrzuje skutecne tech unavnych 90 km/hod. Temer nikdo a pokud se nekdo najde je na nej pohlizeno temer jako na debila. A cesky clovek uvazuje jednoduse takto: kdyz nedodrzuji tech debilnich 90 km/hod, tak pak jiz je to jedno jakou vlastne jedu rychlosti, stejne to nikdo nekontroluje.
0 0
možnosti

Libor

26. 8. 2003 18:43
Re:
Nevíš o čem píšeš, kamaráde. V době Spartaků žádná devadesátka neplatila. A mojí maminku už před válkou, v minulém století, vozil dědeček rychlostí kolem 120km/h docela běžně.
0 0
možnosti

Templ

26. 8. 2003 18:10
Policisté projezdí více než získají na pokutách?
Z ekonomického pohledu je to špatné. Ale pokuta by neměla být brána jako zisk pro stát. Ziskem pro stát je zvýšení bezpečnosti - naivní, že?
0 0
možnosti

Skeptik

26. 8. 2003 19:39
Re:
Melo by to byt, jak rikas, ale neni tomu tak..
napr. ve Svycarsku nepotka clovek na dalnici mobilni radar. Na nebezpecnych mistech, kde je vazne potreba, aby lidi zpomalili, stoji tzv. stacionarni radary.. automaticky te to vyfoti a postou dostanes fotku s fakturou.. nezaplatis.. jdes k soudu.. prohrajes, platis jako mourovaty a navic uz si nezajezdis.. zvedne se ti pojistne, nedostanes leasing.. proste koncis...
Co pak clovek udela ? ZAPAMATUJE SI, ze je tam radar a V KLIDU ROVNOMERNE pred nim zpomali.. to zpomali celou dalnici, ale rovnomerne.. a hlavne bezpecne..
Tak vypada reseni se sretelem na bezpecnost.
U nas jde PREDEVSIM o penize.. Stat nema penize na to aby cely extremne vysoky statni aparat normalne fungoval a k tomu ma jeste zivit policii... i kyby rad.. nema na to finance.. pokuty jsou jedinym relevantnim zdrojem financovani policie..
A navic.. zasity radar za krakem vedle dalnice anebo podezrela oktavka pod mostem... to urcite zrovne bezpocnosti nedopreje... co udela cesky ridic ? naprosto logicky.. okamzite dupne na brzdu, aby mu namerili co mozna nejmin.. a takove dupnuti na brzdu, ve 160.. je urcite velmi bezpecne jak pro ridice samotneho, tak pro ty, co jedou za nim...
0 0
možnosti

josef

26. 8. 2003 17:11
jedu 100 až 200 Km/hod
Srovnání zda stojí za to mezi Brnem a Prahou riskovat, nehledě na spotřebu.
100 Km/hod čas 02:00:00 110 Km/hod čas 01:49:49 120 Km/hod čas 01:39:39 130 Km/hod čas 01:32:32 140 Km/hod čas 01:25:25 150 Km/hod čas 01:19:19 160 Km/hod čas 01:15:15 170 Km/hod čas 01:10:10 180 Km/hod čas 01:06:06 190 Km/hod čas 01:03:03 200 Km/hod čas 01:00:00
0 0
možnosti

Spike

26. 8. 2003 19:58
Re:
To je pěkně ujetý. Jednou jsem si to z Brna šinul 200 km/h - prostě co to dalo (ukamenujte mě), ale vlivem zpomalování kvůli kamiónům a stodvacítkám které se z ničeho nic mezigalakticky transporují z pravého pruhu do levého mi palubní počítač ukázal průměrnou rychlost 130 km/h. Kdybych jel 130, tak průměrnou rychlost budu mít zase někde jinde.
0 0
možnosti

josef

26. 8. 2003 16:53
co by to chtělo
Kdysi jsem četl,  že podnikatel v jakési skandinávské zemi musel u soudu zaplatit pokutu několik procent ze zisku firmy (šlo v přepočtu o milióny). V tom vidím řešení pro ty tzv. nabušené, pro které pár tisíc pokuty není problém. Zvýšit pokuty je jediné řešení, soukromé auto 10000 a více, auto na firmu pár procent ze zisku, odstavení řidičského průkazu soudem dokud není pokuta zaplacena. Potom se již snad vyplatí policii provádět kontroly .
0 0
možnosti

Martin

26. 8. 2003 17:19
Re:
To by se mi libilo. Mam svoji firmu uz 6 let, a vzdycky se mi povede na konci roku vykazat temer nulovy zisk. Takze ja bych neplatil nic.
0 0
možnosti

Lubošek

26. 8. 2003 16:53
řízení
neni nic lepsiho, nez kdyz ridim svuj kabriolet, v ruce plechovku s pivem, cigarko, a holku vedle sebe. To je parada.
0 0
možnosti

Milan

27. 8. 2003 10:20
Re: řízení
... moje řeč, zvlášť když jedu předpisově bez stresu, že mne někde zastaví policejní hlídka s radarem.
0 0
možnosti