Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Džungle na silnici: mrtví přibývají

Nepřehlednou zatáčkou u Muckova na Tachovsku se řítí v protisměru starší ford. Za volantem sedí muž, který nikdy neměl řidičský průkaz. Protijedoucí audi nemá kam uhnout. Výsledek: jeden mrtvý, jeden těžce zraněný. Sobotní případ dokazuje anarchii, která panuje na českých silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan

Vybavení policie
V článku si odborník stěžuje i na špatnou práci policie. Chápu to, ale na druhou stranu chápu i policii, že jejich akce proti rychle jedoucím řidičům nejsou úspěšné, když jsou hlídky v převážné většině vybyveny vozy Škoda Felicia. V tom případě je situace asi následovná: Policejní hlídka ve Felicii stíhá řidiče ve voze Volkswagen Golf (v základní výbavě s nejslabším motorem), který ujel z místa nehody. Řidič pronásledovaného vozidla jednoduše šlápne na plyn a akce je ztracena. A poučení: policii snadno ujede i pachatel se slabým vozem. Nestálo by za úvahu přestat platit drahé peníze za podprůměrné domácí vozy a vybavit polici průměrnými zahraničními vozy, které jsou za stejnou (nebo podobnou) cenu podstatně lepší úrovně než domácí produkce?
0/0
27.8.2003 9:58

lurtz

Re:
Test.....
Redakce i D n e s totiz sice rika, ze mohou diskutovat i nezaregistrovani ctenari, ale kdyz mi to ohlasi, ze "jsem vulgani, muj clanek ze ma rasisticky podtext, apod.", coz nema a nebo ze pod moji IP je vice uzivatelu (k sakru to je jasny, kdyz jsem za firewallem s general NAT a jeden z mnoha). Coz zrejme nedavno frajeri z i D n e s zmenili, ale uz se neobtezovali o tomto omezeni informovat ctenare a prispivajici.
Pristup i D n e s je opravdu arogantni. O cemz bohuzel zacina vypovidat i odborna uroven clanku jejich redaktoru.
0/0
27.8.2003 15:52

Ivan

Re:
Jednak je stíhání autem policií v normálních státech zakázáno, kromě případů terorismu, jednak by se musela vybavit policie i kvalitními řidiči. Policisté se zabíjí a zabíjejí i jiné  velmi úspěšně často i při normální jízdě a s obyčejnými škodovkami.
0/0
28.8.2003 7:20

svobodny obcan

neni politicka vule
V tomto state neni politicka vule trestat zlocin a postihovat prestupky. Za ten zakon pred tremi lety by meli byt zodpovedni lide zastreleni.
To je same omezovani pravomoci policie.
Poslanecka imunita.
Poslanci, vetsinou zlocinci, nemaji duvod delat zakony tak, aby byli postihovani zlocinci neboli oni.
Macek, Lachnit, Kavan, Kruzik a dalsi by v normalnim state bruceli v kriminale. Ale u nas ? ... chce se mi zvracet !
0/0
26.8.2003 22:42

Ivan

Re:
pokud se někdo podepisuje "svobodný občan"  a zastává  se zvýšení pravomocí policie, tak buď neví, co je "svobodný občan" a nebo neví, jaké jsou následky zvýšení pravomocí policie.
0/0
27.8.2003 8:22

lurtz

Re:
Ty jsi asi taky nepochopil slovo svoboda. Je to totiz o tom, ze Tva svoboda konci tam, kde zacina svoboda druhych. A policie je tim, kdo ma od spolecnosti pravomoci k udrzovani tohoto stavu na zaklade zakonu. To, ze policie nefunguje, tak jak ma, ze zakony jsou mizerne, jeste neznamena, ze v teto zemi ma by anarchie.
0/0
27.8.2003 16:26

Véna

A co se zákonem ?
Máte tu hodně pravdy, ale řekněte, co se zákonem, kdy stačí říct, že jste v autě nejel a už Vám nemohou dát pokutu ... To je také dost naprd, ne?
0/0
26.8.2003 20:29

Michal

čeští šoféři
My (vetsina¨) nejsme ridici; ridic dokaze premyslet, predvidat, chova se ohleduplne, nezpomaluje provoz....atd... Cesi jsou (ve velke vetsine) soferi - dokazu pouze slapat na plyn, brzdu a tocit volantem; kdyz dojde ke kriticke situaci, tak nevedi jak reagovat.
Ale tohle je problem i autoskol, kteri by meli pripravovat zaky na krizove situace, a ne s nimi jezdit v nedeli dopoledne, dky neni provoz, pripadne s nima jezdit po cestach 3. tridy, kde nepotkaji nikoho.
Kdyz se nakej manik zabije ve svym aute (at uz je nalitej, vysoka ryhlost) a treba i s nekym¨, kdo s nim cestuje, tak mi to - asi to zni cynicky - nevadi. Sofer je debil a ti ostatni by si k nemu nemeli sedat. Casto muzeme videt mladiky (18-20)  ve Skode 120; oni vedi, ze jejicj kamarad ma jeste neoschle razitko a ze s autem jezdi rychlosti, ktera je rovna typu skodovky (tedy 120) a presto tam sednou, tak pak si o to sami koleduji...Horsi je, kdyz takove auto narazi do vas....A vy otec, ci matka, podlehnete svym zranenim.....
 
TYhle ridice asi (zejmena v noci) ke klidne jizde nepremluvi nikdi... Takze je to teemr zacarovany kruh..
 
Dalsi problem je treba nekdy nesmyslne nizke ryhlosti: naor. Chomutov-most: ctyrproudova silnice, nejvyssi rychlost je 90 km/h. Tam by se dalo jet (kde je opravena) dakeko rychleji. Bylo by dobre kdyby znacky upozornovali na rychlosti podle situace, tedy napr. 130 na rovince, pred zatackou 40 (zase to ale zalezi na schopnostech auta a ridice, proti volim nizsi rychlost); proste rycglosti jako plati na drahach, a ktere strojvedouci dodrzuji. Kdy naposled u nas vykolejil vlak kvuli vysoke ryhlosti????!!!??
0/0
26.8.2003 18:51

Skeptik

Re:
Zajimava myslenka.. s tim "soferismem".. neco na tom bude. Navic je problem taky ve vozovem parku.. Po ceskych silnicich litaji z 80% same vraky.. spokojene.. legalne.. s cervenou i zelenou nalepkou a SPZ-ce... Takove, hezky barevne, polepeni vraku dneska prijde priblizne na 1 Fernet Stock, nekdy i jenom 0.5l.. Auta, co si clovek v CR v bazarech poridi za sympatickych 3000,- EUR, jsou po vetsine vraky, nakoupene za 300,- EUR na sesrotovani, s decentni upravou stavu tachometru, popr. vycistenim motoru a prestrikanim rezavych naprav...  Kdyz takova "vec" vyjede na dalnici... jsou vsichni ostatni ridici na cerne listine..
Taky kalita vozovek je tragicka a ridicak si dokaze "koupit" kazde tele, kazdy "sofer"..
Vse dohromady dela z nasich silnic peknou dzungli.
Rychlost sama o sobe moc dulezita neni.. je to dost relativni zalezitost.. Ale spravne, jak Michal napsal, rychly "sofer", navic jedouci ve vraku.. je hezkym zakladem pro tragedii na vozovce..
0/0
26.8.2003 19:31

Martin

Řidiči
Někdo do téhle diskuse vloží,že jezdí 100-200km/h? Jen ten člověk vůbec normální? Řekl bych, že ne, je tak na pokraji svéprávnosti,ubožák,který asi nic víc,než šlapat na plyn asi nedovede.Jestlipak by tak jezdil,kdyby někoho jemu blízkého podobný magůrek srazil? Jinak je pravda,že se jezdí nejen rychle,ale i hodně špatně.
0/0
26.8.2003 18:26

Cesky Svejk

Pricinu vidim ve vyhlasce kde porad zustava predpotopni povolena rychlost 90 km/ho
Pricinu nedodrzovani rychlosti spatruji v komickem omezeni rychlosti mimo obec na 90 km/hod. To platilo jiz i v dobach, kdy jsme se drncali po silnicich v Tudoru nebo Spartaku. Od te doby se vyrazne zmenila technicka uroven vozidel i vozovek.
V okolnim Rakousku ale i jinde je  omezene rychlost davno jiz 100 km/hod. A kdyz tuto rychlost prekrocis na 110 tak jiz muzes pocitat s tim, ze drive nebo o chvilku pozdeji Te nekde vyhmatnou a zaplatis hezky vysokou pokutu.
Kdo ale u nas dodrzuje skutecne tech unavnych 90 km/hod. Temer nikdo a pokud se nekdo najde je na nej pohlizeno temer jako na debila. A cesky clovek uvazuje jednoduse takto: kdyz nedodrzuji tech debilnich 90 km/hod, tak pak jiz je to jedno jakou vlastne jedu rychlosti, stejne to nikdo nekontroluje.
0/0
26.8.2003 18:16

Libor

Re:
Nevíš o čem píšeš, kamaráde. V době Spartaků žádná devadesátka neplatila. A mojí maminku už před válkou, v minulém století, vozil dědeček rychlostí kolem 120km/h docela běžně.
0/0
26.8.2003 18:43

frank

Re: To je totiž český trik.
Když povolíte v ČR jezdit 100kou, tak se bude jezdit 110kou. A proto je povolená 90ka, aby se dodržovala alespoň ta 100ka. To za prvé. A rychlosti na 90 a 110 byly v ČR zavedeny v 70 letech minulého století. Do té doby si to mohl každý smažit kolik chtěl a uměl. Jenže nebylo na silnicích tolik aut. A to je podstatný rozdíl. To za druhé. Kapišto?
0/0
27.8.2003 16:17

Kryspin

Re:
Hmm, zajímavé. Rád bych Ti sdělil, že třeba v Dánsku je povolená rychlost 80 km/h a ve Švédsku dokonce 70 km/h. Jejich stát narozdíl od našeho bordelu funguje, tak nějak všeobecně (osobní zkušenost). Na slinici tam 80 % řidičů těch 80 km/hjede - včetně Mercedesů a BMW. Všechno je tam vklidu, bez spěchu a přesto se mají dobře, výrazně lépe, než tady v Čěchách. Čili rychlost a jezdění 200 km/h po dálnici asi skutečně není měřítkem úspěchu v není to podmínkou pro výkonnou ekonomiku ani osobní prosperitu. O tom je asi vyspělost národa, myslím. Takže promiň, ale se svou "předpotopní 90" jsi poněkud vedle.
0/0
1.9.2003 16:20

Templ

Policisté projezdí více než získají na pokutách?
Z ekonomického pohledu je to špatné. Ale pokuta by neměla být brána jako zisk pro stát. Ziskem pro stát je zvýšení bezpečnosti - naivní, že?
0/0
26.8.2003 18:10

Skeptik

Re:
Melo by to byt, jak rikas, ale neni tomu tak..
napr. ve Svycarsku nepotka clovek na dalnici mobilni radar. Na nebezpecnych mistech, kde je vazne potreba, aby lidi zpomalili, stoji tzv. stacionarni radary.. automaticky te to vyfoti a postou dostanes fotku s fakturou.. nezaplatis.. jdes k soudu.. prohrajes, platis jako mourovaty a navic uz si nezajezdis.. zvedne se ti pojistne, nedostanes leasing.. proste koncis...
Co pak clovek udela ? ZAPAMATUJE SI, ze je tam radar a V KLIDU ROVNOMERNE pred nim zpomali.. to zpomali celou dalnici, ale rovnomerne.. a hlavne bezpecne..
Tak vypada reseni se sretelem na bezpecnost.
U nas jde PREDEVSIM o penize.. Stat nema penize na to aby cely extremne vysoky statni aparat normalne fungoval a k tomu ma jeste zivit policii... i kyby rad.. nema na to finance.. pokuty jsou jedinym relevantnim zdrojem financovani policie..
A navic.. zasity radar za krakem vedle dalnice anebo podezrela oktavka pod mostem... to urcite zrovne bezpocnosti nedopreje... co udela cesky ridic ? naprosto logicky.. okamzite dupne na brzdu, aby mu namerili co mozna nejmin.. a takove dupnuti na brzdu, ve 160.. je urcite velmi bezpecne jak pro ridice samotneho, tak pro ty, co jedou za nim...
0/0
26.8.2003 19:39

josef

jedu 100 až 200 Km/hod
Srovnání zda stojí za to mezi Brnem a Prahou riskovat, nehledě na spotřebu.
100 Km/hod čas 02:00:00 110 Km/hod čas 01:49:49 120 Km/hod čas 01:39:39 130 Km/hod čas 01:32:32 140 Km/hod čas 01:25:25 150 Km/hod čas 01:19:19 160 Km/hod čas 01:15:15 170 Km/hod čas 01:10:10 180 Km/hod čas 01:06:06 190 Km/hod čas 01:03:03 200 Km/hod čas 01:00:00
0/0
26.8.2003 17:11

Spike

Re:
To je pěkně ujetý. Jednou jsem si to z Brna šinul 200 km/h - prostě co to dalo (ukamenujte mě), ale vlivem zpomalování kvůli kamiónům a stodvacítkám které se z ničeho nic mezigalakticky transporují z pravého pruhu do levého mi palubní počítač ukázal průměrnou rychlost 130 km/h. Kdybych jel 130, tak průměrnou rychlost budu mít zase někde jinde.
0/0
26.8.2003 19:58

Petr

Re:
A já si to nedávno z Brna do Prahy šinul s Felicií tachometrových 130-150 (150 jen při předjíždění), v reálu to bylo spíš 120-140; průměrnou rychlost jsem měl cca 115 -120 km/h (podle doby jízdy a to jsem si byl na jedné odpočívce odskočit). A vím, že jsem nikoho neohrozil a ani neomezil. Narozdíl od závodníka, který se mohl cítit moji osobou omezen když jsem 140kou předjížděl kolonu 5 kamionů s cca 10-15m rozestupy, přičemž když mě dojel u předposledního, začal svítit, troubit a najíždět - asi si myslel, že se tam mezi ně vejdu. Když jsem vyjížděl, mohl ode mě být tak 800 metrů. Už se těším, jak mi někdo vyčte, jaká jsem brzda... Řekl bych tedy, že jsem to vyřešil líp. Pravda, nebylo to ve špičce - úterý odpoledne, ale provoz nebyl zrovna malý a uzavírky taky byly. P.S.: Nevadí mi rychlost, naopak, vadí mi ale arogantní a bezohledné chování a to se bohužel velmi často vyskytuje navzájem, ať už takhle, nebo v opačném rychlostním spektru - např. Avie velmi často jedoucí obec-neobec prostředkem 70), nebo adrenalinové závody osobák-avie, avie v prostředku 60, osobák ji předjede, ale pak vjede do obce a zpomalí na 50. Co udělá avie?Přece ho předjede 70kou... :-/
0/0
26.8.2003 23:39

josef

co by to chtělo
Kdysi jsem četl,  že podnikatel v jakési skandinávské zemi musel u soudu zaplatit pokutu několik procent ze zisku firmy (šlo v přepočtu o milióny). V tom vidím řešení pro ty tzv. nabušené, pro které pár tisíc pokuty není problém. Zvýšit pokuty je jediné řešení, soukromé auto 10000 a více, auto na firmu pár procent ze zisku, odstavení řidičského průkazu soudem dokud není pokuta zaplacena. Potom se již snad vyplatí policii provádět kontroly .
0/0
26.8.2003 16:53

Martin

Re:
To by se mi libilo. Mam svoji firmu uz 6 let, a vzdycky se mi povede na konci roku vykazat temer nulovy zisk. Takze ja bych neplatil nic.
0/0
26.8.2003 17:19

josef

Re:
Také znám tzv.podnikatele, kteří jsou neustále ve ztrátě a berou dokonce soc.přídavky. Mezitím si vyjíždějí na zahraniční zájezdy, nakupují nemovitosti ap.  Nic jednoduššího na takové podnikatele než konkurz na majetek firmy a je hned na pokuty.
0/0
26.8.2003 17:27

Lubošek

řízení
neni nic lepsiho, nez kdyz ridim svuj kabriolet, v ruce plechovku s pivem, cigarko, a holku vedle sebe. To je parada.
0/0
26.8.2003 16:53

Milan

Re: řízení
... moje řeč, zvlášť když jedu předpisově bez stresu, že mne někde zastaví policejní hlídka s radarem.
0/0
27.8.2003 10:20

Vousáč

Na silnicích je nepořádek, policie má velkou část viny
Na věc je samozřejmě možné pohlížet z různých úhlů a je to též potřebné. O nekázni řidičů není pochyb. Jde o to, zda způsob práce policie může vůbec být efektivní. Policisté žehrají na nedostatek pravomocí. Pokud jde o sledování potažmo natáčení přestupků za jízdy, plně s nimi souhlasím a mám za to, že takový postup je resp. by byl jedním z nejúčinnějších. Zde jsem pro zákonnou úpravu. Pokud ovšem jde o zadržování řidičáků na místě: nejsem proti. Jenže, i za současného stavu se stává (i mi se stalo), že policajt prostě vezme řidičák do ruky "k prostudování" a nevrátí vám ho, dokud mu nepodepíšete, že zaplatíte ... bez předložení důkazů, bůhví kdy a jak kalibrovaným radarem měřeno, a v situaci, kdy sice víte, že jste jeli možná 58, možná 61 místo předepsaných 50 tak on tvrdí že 71 a dává pokutu 1000 Kč. A stížnost? Odpovědí vám, že jste podepsali to co vám policajt výslovně prezentoval. že jen podepisujete převzetí složenky - a oni že prý jste podepsal, že spokutou souhlasíte! Kde ten nesmysl vzali? Leda z vlastní hlavy. To je jen jeden z typů jednání. A to policajti chtějí víc pravomocí! Další - kde jsou jaká omezení. Kilometr před začátkem zastavěné oblasti (tedy před prvními domky) je tabule OSTRAVA. Kilometr jedu mezi polem a loukou, nikde nic a mám povinnost jet 50. To pak mám mít respekt ke předpisům (konkrétně, je to příjezd od Staré Vsi do Proskovic, u Ostravy). A oni na podobných místech měří a pak žehrají, že je třeba zvýšit pokuty, že řidiči nemají dostatečný respekt vůči předpisům. Houby! Je třeba různá omezení osazovat s rozmyslem a totéž o stanovištích kde policie kontroluje (například dodržování STOP: znám místo, kde často kontrolují , zda řidič na stopce zastavil, ve směru po odbočení vpravo. Kdyby nezastavil, stejně tam neměl do čeho narazit. Dokonce ani po slepu. Směr jízdy přímo - nikdy nekontrolovali. Nebo jsem je tam ještě neviděl. A chodím tam denně, a právě tento směr je nebezpečný a opravňuje užití značky STOP). Ale, tato praxe umožňuje vyb
0/0
26.8.2003 16:46

frank

Re:
Chápu. Mě zase vyvádějí z rovnováhy příkazové a zákazové značky, okolo kterých projedete a máte se jimi řídit zřejmě už do konce života, protože nikde není značka, která původní příkaz nebo zákaz zruší. Copak ve městě to ještě jde, protože to ruší křižovatka (pozor, musí být ale označená značkou, jiná se nepočítá), ale na dálnici nebo třeba i jiné silnici mezi obcemi to je prostě trága. Pak jede člověk 50kou, nebo kolik je přikázáno, třeba i několik km, přestože je zjevné, že konec měl být umístěn tam, kde omezení začíná v protisměru. No je to taková naše legrace našich silničářů a nevšímavých policajtů. Asi. Jenže já je mám za blbce. Takže žádná velká sranda.
0/0
27.8.2003 16:32

Honny

diskuse
Z bohaté diskuse se dozvídáme že téměř 90% občanů má k policii vážné připomínky.Důležité ale jen jestli naše názory čte někdo kdo může zjednat nápravu.Myslím si že to se neděje pan Gross a pan Kolář jsou si svými místy natolik jisti že je naše názory nezajímají a vždyť pan Gross je nejoblíbenějším politikem tak o co jde.Snad do dalších voleb se vytvoří státotvorná politická strana která tyo šašky spláchne.Jinak nevidím v kritice policie nic co by ji změnilo a napravilo.Jakákoliv absence autority o kterou přišli braním úplatků nedodržováním zákonů je více než zřejmá.Mám jen otázku ,proč má mít nade mnou moc člověk který sám zákony nedodržuje?Uvidíte že nakonec nebudou mít tu možnost odebírat řidičské průkazy protože ti kteří by tento zákon schvalovali chlastají nejvíce.
0/0
26.8.2003 16:28

Kombucha

Autorita pravidel
Policie nedělá nic. Kolikrát jste viděli nezastavit policii před přechodem? Kecy, že nemá peníze a nástroje. Jak je možné, že policajt v akci připadne tak na 5.000 km jízdy? To jich slouží v ČR dvacet? Ostatní dělají co? Viděl jsem policajty, jak zdraví Harleyistu řítícího se městem 90! To, že nemůže zabavovat řidičáky ze zákona, je důkaz poslanecké zvrácenosti. Ale každý Fitipaldi ví, kolik ho co stojí hned na místě a bez bloku?
A jakou má vůbec váhu samo dopravní značení, když se omezuje rychlost na 30 v úsecích, na nichž rekonstrukce začne až příští měsíc? Proč je v obcích tupě 50 i tam, kde je čtyřproudová úprava a de facto volný terén? Proč někde může, ale většinou nemůže cyklista opačně do jednosměrky? Počet značek je u nás minimálně o 30 % vyšší než třeba ve Francii, ale tam má téměř každá značka jasně identifikovatelný smysl.
Každý se chová tak, jak mu svědomí a systém dovolí. V tomhle státě nejsmutnější konstatování.
 
0/0
26.8.2003 16:16

hruucoon

Pan Huml vzdychá...
...že nemůže odebírat řidičáky. Asi jim chybí jeden z vydatných zdrojů penízků.
V normální zemi Vás polda zastaví, sepíše to s Vámi a Vy jdete zaplatit někam na ouřad / jdete před soudce s daňovým přiznáním. Soud Vám může taky zakázat na nějakou dobu řízení.
Ne policajt, kterej si takhle vyřizuje účty / tahá peníze z kapes lidí - tak to bylo, dokud o tom, kdy se vrátí do Vašeho štrozoku policistou zabavenej řidičák rozhodoval policajt.
0/0
26.8.2003 16:03

BK

je potřeba nevzdychat a konat
Jaké je základní pravidlo silniční dopravy? Bezpečnost a plynulost, že?
Jak k tomu přispívají všichni účastníci? Řidiči chtějí každý za sebe co nejplynuleji a nejrychleji při zachování bezpečnosti. V tom narážejí na ostatní, kteří chtějí totéž. Proto se musíme občas omezit, abychom příště dostali příležitost (pokud mi je rozuměno...). To se učíme jen pomalu, ale myslím, že učíme.
Policie je stále "nastavena špatně" - ona pouze přistihuje, postihuje a trestá. Chtěla by pravomoc, ale jak ji bude používat? Jen pro trestání, jsem přesvědčen. To je však málo (ví každý manažer a rodič!). Jak se zaslouží o to, aby omezení byla co nejdříve odstraněna, jak napomůže čitelnosti a přehlednosti? Jak ovlivní autoškoly, aby zvyšovaly kvalitu a ne jen množství? Jak dozoruje stavební firmy, aby skutečně provedly práce na komunikacích v nejkratším čase? Kdo hlídá zásobování, aby neomezovalo dopravu zejména ve špičkách? Kdo řídí parkování na ulicích, aby byly průjezdnější? Je policie příkladem, nebo jen pluje s davem (na červenou, bez pásů,...)?
Celkový pohled je nutný, pochopení všech souvislostí, jinak jen záplatujeme rozvrtaný špatný systém DOPRAVY.
 
BK
0/0
26.8.2003 15:51

Vigo

Někde je chyba...
V plné čáře mě předjelo hovado VW Transporter SPZ 1A9 xxxx a když jsem na něj bliknul, udělal mi myšku a zabrzdil. On měl ABS, já ne. On neměl ani škrábanec, já celý předek v hajzlu. Já měl svědka v autě, on měl svědka v autě a policajt (velice solidní chlapík) nad tím jen kroutil hlavou. Případ odložen ad acta. Co s takovým hovadem na cestě dělat ??
0/0
26.8.2003 15:38

Honza

Re:
tohle je uplne typicky, taky blikam a troubim, ale rikam si, ze to mozna prestanu delat, tihle kr.... si to ani nezaslouzi, proste jsou to existence odjinud. Jedina moznost je aby policie pritvrdila, fakt jo, a vyrazne. Soucitim s Vama...
0/0
26.8.2003 15:42

k.m

Re: odpoved
plne souhlasí ,že takoví řidiči jsou kteří předjedou a hned šlápnou na brzdu a člověk nestačí potom zabrzdi aby  nevrazil doněho.Potom přijde policajt a řekne nedodržení bezpečné vzdalenosti a je zle .Přitom to ,ale vaše vina není.A toto je nespravedlivé.
0/0
26.8.2003 17:19

ANONYM JARDA

Re:
k tomu není co dodat.....takovejhle řidič nemá na silnici co dělat.....já mám řidičák asi 3 měsíce a jezdim teprve asi měsíc.....no řeknu vám jezdím podle pravidel.....rychlost jsem nikdy nepřekročil (no max tak o 2 km) ....člověk si připadá jak debyl....všichni vás předjížděj trouběj a tak.....příklad (tuto sobotu jsem jel v Semylech a jedu 50 a najednou zamnou policení auto (byl to vw transportet) a uplně v klidu ně takovou 70 (V OBCI!!!) předjel....tak už nevim co si o tom mám myslet chcěl pravomoce ale zákony pro ně neplatěj
0/0
26.8.2003 17:25

Honza

Je to fakt sila
Jezdil jsem ted nejakou dobu ve Svycarsku a Nemecku a po navratu do Ceska jenom ziram, napriklad dodrzovani rychlosti, to si pripadam kazdemu pro smich. Ale on to legrace neni...
0/0
26.8.2003 15:31

Lukas

Re:
Souhlasim, nedavno jsem jezdil ve Finsku - ani jeden policajt a vsichni jezdi perfektne podle predpisu. Jenom me skutecne stve ze napriklad Rakusaci jezdi doma jako beranci a u nas jak PRASATA. Asi vi ze staci 20€ a frcej dal ...
0/0
26.8.2003 16:50

Miloš

Brát řidičáky
Jenom k jednomu bodu Rossiniho příspěvku - předjíždění zprava. Pokud je mi známo, má se po dálnici jezdit výhradně v pravém pruhu. V prostředním, nebo levém jen při předjíždění. Takže pro mě jsou magoři ti, kdo na výjezdu z Prahy jedou svých 80 - 100 km/h prostředním pruhem a ještě se rozčilují, když je zprava předjedete. Jó - sebrat jim řidičáky - ubylo by pár bezohledných, kteří si říkají - jedu pomalu, jsem v právu a přitom ohrožují všechny ostatní.
0/0
26.8.2003 15:26

Honza

Re:
to neni pravda, pri predjizdeni se jezdi v levem, ostatni dva, pokud jsou dva, jsou pro prubeznou jizdu. V prostrednim by nemel jet kamion a autak s privesem. Takze ssory, ridicak byste tedy neudelal, proto radeji prr v takovych soudech.
0/0
26.8.2003 15:34

Kombucha

Re: Blbě!
" (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování." Takže kdo se na dálnici nevrací do pravého pruhu, blokuje ostatní. Nevracet se z levých pruhů je německá specialita. Co uděláte, když se v levém pruhu jede 80 a pravý je na kilometr před vámi volný? Kolik "agrese" spouští agrese nebo blbost druhých?
0/0
26.8.2003 15:55

Miloš

Re:
Taky jsem se na to pro jistotu ještě podíval - je to paragraf 12 odst1 - jízda v pruzích - k nahlédnutí třeba na www.autoskoly.cz
0/0
26.8.2003 16:02

john

posranci dělají posrané zákony,
které potom zase za čas změní k původnímu stavu, mezitím to takhle vypadá ............
0/0
26.8.2003 14:59

Berg

.
Silnice jsou odrazem dnešní společnosti. Radši jezdím vlakem.
0/0
26.8.2003 13:26

vix

Re:
I vlaky jsou odrazem dnešní společnosti Raději létám letadlem..
0/0
26.8.2003 14:00

Pony

Re:
I letadla jsou odrazem dnešní společnosti. Raději chodím pěšky po zahradě nebo sedím doma.
0/0
26.8.2003 14:31

Honza

Re:
Raději neopouštím byt.
0/0
26.8.2003 14:53

snehulak

Re:
radeji neopoustim postel:-)
0/0
26.8.2003 16:09

Marcela

řidiči - obrázek společnosti
Dnes zemřel při dopravní nehodě policejní ředitel šumperské policie. Nepřežil náraz do zdi , naštěstí jel sám a ani jiného účastníka silničního provozu neohrozil. byl to člověk,který by měl dbát na dodržování zákonů , neznám příčinu havárie, mohl to být třeba i infarkt řidiče, či porucha vozidla , ale mohl to být také způsob jízdy , nepřipoutání ( octavia pokud vím má airbag pro řidiče ) apod. Před tím, než začnete na tuto událost reagovat , zkuste si uvědomit, že i on nepochybně měl někoho, kdo ho miloval a komu bude nesmírně chybět. Zkuste si proboha uvědomit, že každá oběť dopravní nehody někomu chybí, zkuste si představit , že byste Vy takhle někoho ztratili. A zkuste si na to vždycky vzpomenout , než nastartujete auto a pokuste se jezdit tak, že nepřipravíte nikoho o život, ani sebe ne. Být někde o pár minut dříve je v porovnání s cenou života směšné a dokazovat si něco ( proboha co vlastně ?) tím, že někoho předjedu , že mám silnější auto než někdo jiný , že někoho naštvu apod. je směšné ještě víc. Na slušné chování nejsou potřeba zákony a sankce, to můžeme sami.
0/0
26.8.2003 12:58

Hassan Abdurrachman

Re:
Jo, když mě vloni nabral blb s kamionem co prostě nezastavil na červenou (bo to má osem kol a nědá sa to ubrzdiť) tak se určitě klepal vo život..... Měl sotva odřenou stupačku a pak vokolo toho ještě běhal a kvílel: Toto mí chýbalo, toto mi chýbalo!!!!!!!
0/0
26.8.2003 13:04

frank

Re:
Ale jistě. Jenže tohle všechno si měl uvědomit i on. Jednak proto, že to byl policista ve vysoké funkci a jednak proto, aby s sebou náhodou někoho nevzal. Náhoda chtěla, že i když na to asi nemyslel, alespoň neublížil někomu jinému. Měli jsme kliku.
0/0
26.8.2003 13:31

ruzenka

Re: Souhlas s Marcelou
Uplne s tebou souhlasim, Marcelo. Muj sef dopravy casto rikaval : Mysli na potencionalni nehodu, kazdych 50 Km si rekni, ze bys ji mohla zpusobit ty, nebo nekdo jiny. Nakonec staci, ze ty nehody na silnicich jen vidite, abyste si dali bacha. Jenze dost je takovejch, co to nevidi, nebo jsou uplne tupy, nebo si mysli, ze jim se prece nemuze nic stat. Mozna se jim nic nestane, ale zabijou jiny, jako ten idiot pred dvema lety v Plzni rozmetal na sracky celej nastupni ostruvek. Byl  tak nalitej, ze mu asi v prvni chvili nedoslo, co udelal. Nase zakony jsou na h...o. A cist noviny, to je nekdy scitani mrtvejch. Nevinnejch.
0/0
26.8.2003 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.