Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sexuální obtěžování se rozmáhá

Šéf vykládá sekretářce oplzlé vtipy a pak ji vezme kolem ramen. Vrhá na ni vyzývavé pohledy nebo ji třeba poplácává po různých částech těla. Právě tak vypadají podle nejnovějšího průzkumu agentury GfK nejčastější případy sexuálního obtěžování v Česku. Jejich výskyt je překvapivě vysoký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Raketka

...hm hm hm...
... nikdy mě nikdo nepřesvědčí, že nevisí-li mi něco mezi nohama, musím se podřídit tomu, co visí (stojí) ...
A pokud se mi nebude něco líbit na chování kolegy nebo kolegyně - lesby, tak chci mít právo, bránit se ...
Oblékat se budu jak chci, chodit si budu jak chci ... a jestli to někdo nazve provokací, tak je chudák, který nemá v pořádku svůj sexuální život ... protože vždy najdu několik desítek chlapů, které mé oblečení ani chování neprovokuje ...
0/0
25.8.2003 15:35

Walter

Re:
Slyšela jste někdy o základní definici svobody jednotlivce "Má svoboda končí tam, kde začíná tvá" ? Nemůžete chodit oblečená jak chcete, pokud to ostatní pobuřuje, protože tím porušujete jejich svobodu. Nemůžete před kolegy chodit v bikinách, protože je tím rušíte v práci (ať už proto, že jste sexbomba, nebo proto, že se musí pravidelně chodit vyzvracet) a dobrý zaměstnavatel Vám to jistě rychle vysvětlí.
0/0
25.8.2003 21:48

pinguin

Re:
0/0
26.8.2003 12:33

krysa

Rada všem mužům.
Chovejte se ke svým kolegyním tak jak by jste se chovali v přítomnosti vaší partnerky.
 
Možná nejlepší si říci, že se nejedná o ženy, ale o kolegyně = asexuální bytosti. Jsou to pracovnice a mají odvést svou práci, a sex (není-li náplni práce) do zaměstnání nepatří. Zkuste jednat odměřeně chladně jako s někým cizím a kromě pověsti mizogyna vám nic nehrozí. A vyjede-li po Vás nějaká pak ji hned na začátku usměrněte a přerušte s ní pracovní styky. Na 100% se jedná o "podnikavou dívku" a ta chce vá využít pro své zisky.
0/0
25.8.2003 15:23

alenaalena

Tak , aby bylo jasno, pánové!
jednou jste dospělí, plnoletí a za  své činy nesete plnou odpovědnost. Krom toho máte - jak sami tvrdíte - velký logický mozek - a tento už by Vás měl upozornit na to, že i kdyby dotyčná kolegyně chodila po pracovišti NAHÁ, pro Vás je TABU - maximálně ji můžete upozornit, že se ONA, dopouští sexuálního obtěžování vůči vám.
0/0
25.8.2003 12:59

Lucius

Re:
Aleno, ty tu tedy perlis. Vynucujes si jen sama prava a jeste k tomu hloupe a nesmyslne. Chovani muzu chces kontrolovat jak spanelska inkvizice, a sama by sis chtela nikym nerusena chodit naha. Haha. V tvem pripade by slo patrne ne o sexualni obtezovani, jako o verejne pohorseni.
0/0
25.8.2003 21:14

Walter

Re:
Obávám se, že se mýlíte. Pokud by za mnou do kanceláře přišla nahá (a atraktivní) žena, kterou znám, chápal bych to jako velice jasný popud k urychlenému zahájení milostného vztahu (a ptal bych se sám sebe, co mi zase uniklo). Z vyjímkou zřejmého zneužití postavení vůči podřízené(mu) a podobných případů považuji stěžování si na sexuální obtěžování za projev hlouposti a v jistých zemích světa za společensou chorobu.
0/0
25.8.2003 21:37

Jirka

Ble ble ble blééééééé
Takové kydy.
Sexuálně obtěžovány jsou kupodivu ponejvíce středněvěké staré "panny" a rozvedené fuchtle, co si neumí chlapa ulovit.
A taky ambiciózní mladé vzdělané rajdy, které si tak chtějí urychlit kariéru.
Proto doporučuji žádné ženské do práce nepřijímat a není-li to možné, pak přijímat raději staré předpenzijní báby. Ty budou aspoň vděčné za práci.
0/0
25.8.2003 11:49

Eva

Re:
Bych ti chlapče celkem přála zkusit si někdy být v kůži ženy. Nejsem žádná feministka, ale u nás se pořád chlapi k ženským chovají jako k něčemu méněcennému, co můžou použít a pak odkopnout, co nemá vlastní mozek. Doma mají "kolouška a zlatíčko" a v hospodě je to "stará a ta moje slepice". Je to fakt smutný.
0/0
25.8.2003 12:38

alenaalena

Re:
Copak? Nedala ti? Nebo máš malinkýho brabečka?
0/0
25.8.2003 12:49

Lucius

Re:
No ano, typicky zenska reakce. Jakmile nenicim argumentovat, chlap je tupec, hlupak, impotent, i kdyby mel 1000x pravdu. Pomalu se nastesti dostavame do stadia, kdy podobne genialni vyroky prestavaji vadit. Takze aleno, ztrapnila jsi se na cele care, a mne tva ochota verejne projevit vlastni vygumovanost docela pobavila ;))
0/0
25.8.2003 21:08

Zlej

Vy máte starosti
že vám to stojí za to, když je Šprdla premiér a Součková ministryně, zabejvat se takovejma detajlama jako tzv. sexual harassment.
0/0
25.8.2003 10:55

ML

sexualni obtezovani
my nikoho sexualne neobtezujem, problem je pouze  v tom ze chlapi z Cech jsou jen malinko sovinisticsti          :-) :-)
0/0
25.8.2003 10:12

Bolek

Nevědí co vše by dělaly aby zaujaly a když k tomu dojde tak si stěžují.
Nevědí co chtějí akorát provokovat,čubky.
0/0
25.8.2003 8:48

Lea

Já teda nevim, kdo koho provokuje,
0/0
25.8.2003 10:15

Petra

Já teda nevim, kdo koho provokuje,
já jsem bohužel vysoká a celkem výrazná, ale nemaluji se a nikdy se neoblékám (natož chovám) vyzývavě, a přesto na mě pořád chlapi na ulici pokřikujou nebo pronášejí vskutku inteligentní poznámky. Dost mi to vadí, protože o tento typ pozornosti opravdu nestojím. Je to docela ponižující. A viděli jste pánové někdy, že by něco podobného podnikaly ženy směrem k mužům???
0/0
25.8.2003 10:23

:-(

Re: zeny to nemaji zapotrebi
, sexualni obtezovani je projev intelektualni nejistoty, strachu o moc, nedostatek vedoucich schopnosti, komplexu menecennosti a snizene sexualni atraktivity. Tito muzi si netroufnou na rovnocennou partnerku - ta by totiz na ne mohla mit "naroky" a projevit svou "vuli", a proto obtezuji "zavisle" - deti nebo podrizene, ktere se nemohou branit. Chlapi, kteri maji sebevedomi a charakter, nemaji zapotrebi timto zpusobem zeny ponizovat. Maji-li o zenu/kolegyni zajem, zeptaji se otevrene - tvari v tvar - PO PRACI, jestli ma zajem jit na kafe/na sklenku vina/do kina/na koncert. Chlap s kvalitou vedouciho se o svou podrizenou (jako zenu-partnerku) NIKDY nezajima.
0/0
25.8.2003 11:10

Eva

Re:
Jediné slovo - SOUHLAS
0/0
25.8.2003 11:27

krysa

Re:
Viděl jsem to.
0/0
25.8.2003 14:53

Yaroukh

co vsechno je sexualni obtezovani
ad vypraveni oplzlych vtipu: kdyz si je chlapi vypraveji mezi sebou, tak to se take navzajem sexualne obtezuji? nebo to je zaminka pro kecani o sexualnim obtezovani, kterym se pak pochlubim u kaficka? (kdyz uz jsme u tech absurdit: nemelo by byt NEvypraveni vtipu, ktere si vypravi muzi mezi sebou, naopak povazovano za "sexismus"? nebo priznak nerovnopravnosti pohlavi?)
ad pohledy: co je na tomhle proboha spatneho? jak jinak uz ma clovek dat najevo svuj zajem?
osahavani a "nezadouci familiernosti" jsou samozrejme nepristojne, a ten, kdo se jich dopousti, prinejmensim preskocil nekolik fazi, behem kterych mel zjistit, ma-li kolegyne o jakekoli "sblizovani" vubec zajem (napr. prave ty pohledy); ale kdo mezi sexualni obtezovani zaradil vyznamne pohledy a oplzle vtipy (ktere ja sam vetsinou nepovazuji za zvlast napadite a uz vubec ne z nejvtipnejsich), ten by zaslouzil par facek nebo kybl studeny vody, aby se trochu probral a vratil do reality
0/0
24.8.2003 19:36

zajic

Re: Hm zrovna v tomhle se nemusime opicit po USA...
sexualni obtezovani = "haraseni" je vskutku siroky pojem. Krome zjevnych a neprilis castych situaci skutecneho a primeho obtezovani ci vydirani je tahle kategorie primo idealnim prostorem pro obvinovani z pomsty, realizaci vlastnich komplexu, a reseni osobnich sporu.
Prakticka i kdyz nastesti okoukana zkusenost ze zahranicnich podniku co take je a muze byt "sexual harassement".
1) Poznamka k odevu ci ucesu kolegyne (i pochvalna)
2) Podrzeni dveri, podani kabatu ci projevy "gentlemanstvi"
3) Zaslani emailoveho vtipu s sexualnim podtextem ( i velmi mirnym) (adresatka muze byt i jedna  z 50 na listu a ostatnich 49 si nemusi stezovat)
4) Jednostranne prehodnoceni osobniho vztahu byvalou kolegyni (treba i par let dozadu)
5) Drobny dar, pozornost, "vyzyvavy ci vyzkumny pohled" ci pozvani na "rande" .. celkem jakykoliv projev faktu ze kolegyne neni muz...
Cokoliv z toho co jsem napsal muze veste (a v konkretnich pripadech vedlo) k vyhazovu, pokute, ci soudnim tahanicim.
Sexualnim "harasenim" je totiz vlastne cokoliv - alespon v americkem provedeni.  Zajimavost - presumce viny je automaticka ... je na obvinenem prokazovat nevinu a neni vyjimkou jeho suspendovani do vysetreni pripadu. Obrana - jednoducha ... delate s robotem, ignorujte ze je to zenska.. (pokud nedelate s cizinkou ty jsou rozumne) Ze je to smutne .. to je.
 
Sice stale verim ze ceske zeny jsou mnohem rozumnejsi nez jejich americke kolegyne ale i tak je zarazejici jak tato "nova vlna" tazkvaneho moderniho feminismu se rozmaha.  Kdyz je to bavi...
0/0
25.8.2003 4:57

pinguin

dobre napsane
0/0
25.8.2003 15:12

Ladoun

Můj příběh
Kdysi jsem kolegyni ze srandy zastoupil místo ve dveřích, aby nemohla projít. Byla celkem pohotová - po pár vteřinách váhání mě chytla za koule. Hned jsem ji pustil. Zasmáli jsme se tomu a tím to skončilo. Dnes by asi očekávala, že jí následně urvu prso a šla by si stěžovat nadřízenému, že jsem to neudělal a tím ji sexuálně obtěžuji.
0/0
24.8.2003 15:28

koule

Re:
Nakopal tě do zadku? Dobře ti tak, za ten humus, co tady píšeš, si nic jinýho nezasloužíš.
0/0
24.8.2003 15:19

dudlik

Re:
Hold mel vetsi pero nez Kamil prasaku.
0/0
25.8.2003 1:33

koule

holky
Holky, víte proč ste dostaly ten pěknej flek, přímo u šéfa? Tu vaši práci by zvládla ta 50-letá pani taky a kafe taky dělá lepší. V životě je vždycky něco za něco.
0/0
24.8.2003 14:25

Yaroukh

Re:
ne ze bych to schvaloval, ale IMHO to sedi
0/0
24.8.2003 19:26

michallll

..a když TV exponuje často nezralé cizím intimním situacím, tak
to je asi jen hra, ne?
Navíc sexuální zneužívání je jen špičkou ledovce zneužívání obecného.  Jak jinak by naše společnost držela pohromadě?
Jsa zneužit zneužívám a nechávám se zneužívat. Zneužívání je součást mé identity, uspokojuje mne a zároveň se tak i za něj trestám.
Koho jiného si volíme jako novináře, bankéře, politika atd. Jen toho, kdo nás bude nějak prznit. Kdybychom  zvolili jiného, byli bychom neuspokojeni.
Zbytečné tedy krokodýlí slzy, i zpráva o zneužívání je zneužíváním, pokud chybí vědomí celkové a osobní situace. Varujem se psychologů, psychiatrů a sektářů, mohli by nám říci něco o nás samotných!
Pavel Michal, Libčeves, t. 603771186
0/0
24.8.2003 11:08

Ape

Policie
Tak nevím. Je policie spolek zlodějů, korupčníků,násilníků a uchylů nebo je to jemom fenomén sdělovacích prostředků ? Kde je pravda ?
0/0
24.8.2003 10:24

za morem

Re:
Je to socialismus all over the place.Asi nemate vpraci co delat. ALE PRI TOM , SUKAT JE TAKY PRACE.
0/0
24.8.2003 17:54

rejpal

mělo by se taky ...
zakázat sexuální provokování !!! Žádné malování - jasná provokace ! Žádné voňavky ! Do práce se bude chodit jen v uniformách, které navrhne osobně pan Škomach. Aby se vyloučila diskriminace, budou ženský přijímány do práce v masce bývalého ministra Šlinga.
0/0
24.8.2003 8:50

joe

!!!!!!!!!!!!!
0/0
24.8.2003 8:04

šéf

provokují!
Ženy, pro koho se strojíte? Pro koho odhalujete poprsí, kroutíte zadečky? Tak se nedivte že se na Vás normální zdravý chlap alespoň zálibně podívá! A stačí, abyste jen trošku naznačily že nejste proti a je neštěstí hotové! Pak si najednou uvědomíte, že jste to přehnaly a začnete se sexuálním obtěžováním!!! To není fér
0/0
24.8.2003 7:33

Pet Bad

Re:
Ano, to je velmi přesná charakteristika ženy. Ta poslední věta, myslím :-))
0/0
24.8.2003 9:30

mr x

g
V praci mne bavi sukat
0/0
24.8.2003 2:51

Bosík

SEX A PRÁCE
Není nad to si hezky v práci zašukat s nějakým mladým ambiciózním teletem a ještě za to brát prašulky!! Doporučuji polohu zezadu na šéfovském stole! Také hra na kamennou tvář je labúžo!!!
0/0
23.8.2003 23:32

Ekaterina

Re: DLJA bOSIKA
Vsegda ljubila i ljublju ambicioznye tcheskie muzhkie teljata!!!
0/0
23.8.2003 23:39

Ekaterina

seksualno
Nemogla by ja zhit nepolnaja i nepokropena.
0/0
23.8.2003 22:04

Ferda

Je potreba rozlisovat
Prehnany feminismus je mi odporny, presto ale musim konstatovat, ze vetsina zde diskutujicich vubec nepochopila, co to je sexualni obtezovani a proc je spatne, ev. trestne.
Eventualni trestny cin sexualni obtezovani nespociva v tom, ze se zenska hezky oblikne, nekdo ji placne po zadku a ono se ji to nelibi, nebot placnuvsi muz neni ten pravy, koho chtela svym zjevem upoutat.
Sexualni obtezovani je ZNEUZITI MOCENSKEHO POSTAVENI V NEJAKE MOCENSKE STRUKTURE (napr. v zamestnani) K VYNUCENI SEXUALNI POZORNOSTI/STYKU. Napr. sef si treba vyzada sexualni styk se svou podrizenou pod pohruzkou (nekdy implicitni), ze kdyz mu nevyhovi, prijde o praci. To je proste omezovani osobni svobody, vydirani, poruseni pracovne pravnich vztahu, nebo neco podobneho.
To jak novinari sexualni obtezovani karikuji (napr. vypraveni oplzlych vtipu) zamlzuje jeho podstatu. Ne kazda sexualni pozornost, byt je pocitovana neprijemne, by mela byt veci pro pravniky. Kdyz placnu zenskou pres zadek na koupalisti, neni to to same, jako kdyz zneuziju sve mocenske pozice a nutim ji k necemu. Prvni netrestat (a tedy nepostupovat tak jak se to dnes deje v USA), ale druhe ano z duvodu popsanych v predchozim odstavci.
 
0/0
23.8.2003 22:01

Trucker

Re:
No ja bych klidne trestal i to placani po zadku. Nevim, proc by se holka mela nechat oplacavat od kdejakeho uslintaneho kolegy. Muj nazor je, ze i nevyzadane placani, osahavani apod je sexualni obtezovani
0/0
23.8.2003 22:48

boss

Re: já se nedivím ...
že jsi proti tomu, ale vy teplouši to máte lehčí, vás ty baby neprovokují 
0/0
24.8.2003 8:42

Pet Bad

Re:
Ano, jistě. Jenže na to netřeba nového zákona :-/ Dostatečné prostředky tu již byly.
Veškerý význam - a bohužel asi i smysl - nového zákona je v tom, dát určitému druhu...."osobností" další prostředek k ovládání - a ničení - mužů. Že se právě o této psychické (a tak rozšířené) úchylce nemluví - ve srovnání s jinými :-) 
Co všechno dokázaly odstartovat sufražetky v Chicagu před 100 lety...
 
A s tou Amerikou - anglofonními zónami vůbec - zachytitli jste před tuším 2-3 lety nástup zákona o ochraně jednoho z partnerů v době konfliktu? To je věc' A už se k nám dostává taky! To bude hukot!
0/0
24.8.2003 9:38

maršal Malinovskij

Naplnit.
Je to asi málo. Je třeba čin dokonat a nastříkat ji plnou.
0/0
23.8.2003 21:52

Zetka

Zločin a trest"
Snad nemá na svědomí zvýšené sexuální obtěžování poslední dobou to, - že současná móda u žen zvyšuje u mužů nadměrný adrenalin v krvi????? K tomuto článku se dobře vyjádřil příspěvek "ÚHEL POHLEDU" od PETE. k tomu dodávám, že: co je vlastně sexuální obtěžování? A jak  se to dá zjistit a dokázat, když nejsou svědkové? Skutečné obtěžování  tohoto označení je trestuhodné, a ženy si s ním většinou poradí. Jiná věc je, že se začíná napodobovat americký feminizmus žen. Jak víme Američané jsou v tomto ohledu stále puritánští a pokrytečtí. Poslouchám-li besedy na téma feminizmus, jejich názory,  nevedou k ničemu. Jsou laciné, nicneříkající. Které ženě by nelichotilo,  když na ní spočine se zalíbením oko muže? Tak jako obdivuje žena muže který jí zaujme. Je to prohřešek???
0/0
23.8.2003 19:13

Walter

Re:
Odpověď k předposlední otázce: feministky.
0/0
23.8.2003 19:40

orewa

Re:
osobně mám ráda, když se za mnou muž ohlídne. Ale pokud je to oplzlý padesátník a má dost nechutný narážky, tak to mě tedy vadí a nevím, proč to vy schvalujete za normální. To, že se chce žena líbit neznamená, že bude vždy provokovat!!! Ale když ňákej jouda zpoza Prahy kape jen když vidí ženskou po třicet, tak to je pánové hóóódně nechutný!!!!!!!!
0/0
25.8.2003 12:47

Pilat

obtezovani?
temer se da rict, ze to je narodni sport!!!
0/0
23.8.2003 18:58

jana

Re:
opilost a pohlavni loudil ,je narodni sport.a k tomu jeste smrdi na ...???
0/0
23.8.2003 20:17

šakal

Jo,...
...jenom ty jsi letadlo...čuramedáne!  
0/0
23.8.2003 18:00

Obraceč kalendáře

.............
Jsem šéfem na hřbitově,mám pod sebou asi třista lidí.Zhruba polovina z nich jsou ženy a ještě si žádná nestěžovala.Vidíte,aspon nekde nemají s tímto fenoménem žádné problémy.
0/0
23.8.2003 17:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.