Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Realista Brežněv

Ani sebekulatější výročí srpna není důvodem k oslavám. Rok 1968 včetně ruské okupace náleží k trapným stránkám naší historie. V dějinách odboje proti panství Rusů ve východní Evropě mají české události toho roku podivné místo: nešlo o pokus odstranit komunismus, šlo o jeho vylepšení a upevnění "družby" s Rusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gaskoněc

vieweghové, steigerwaldi, koenigsmarkové a ti druzí
Tuhle jsem mu zrovna nemohl přijít na jméno, ale věděl jsem, že je to jedno z těch "typicky českých" příjmení - Opravdoví čeští intelektuálové mívají trochu odlišná příjmení, např. Komenský, Dobrovský, Palacký, Masaryk, Čapek, Nezval a jen výjičně Seifert či Wolker. Téhle zakomplexované, ale o to ambicióznější, vzteklé a nepřející, malé české dušičce podobné těm ostatním, které skuteční intelektuálové a spisovatelé s formátem jako je Viktor Fischel (Avigdor Dagan) nehodlají vůbec - a po právu - brát vážně. Co jiného než žvásty se od takového člověka dá očekávat - absurdní tvrzení, která jsou od listopadu 1989 tak "ve fóru". Co víc než "demontáž socialismu" nebo alespoň začátek takového procesu, jak nám to předvedl o téměř 20 let později Gorbačov, jsme si mohli přát? Na rozdíl od rádobyrenomovaných "literátů" a "intelektuálů" to například Žlutý pes plně pochopil a navíc i dokázal velmi úsporně vyjádřit - v jediné písni, v jediném videoklipu. Co Vy na to, pane Steigerwalde?
0/0
26.8.2003 17:27

Vendula

Realista
Uz se opravdu zlobim. Komunismus zvitezi nad zlem. To byli casy , kdyz jsme sli do pruvodu na 1. maje. To byli casy soudruzi. Cest praci.
0/0
26.8.2003 15:13

Lidožrout

Souhlasím !!!!!
A šel bych ještě dál. Ani v roce 1989 to tato smečka "osmašedesátníků" typu pana Pitharta a dalších nemyslela vážně. Ve svém samozvaném mesianismu, který je u levičáckých intelektuálů přímo chorobou z povolání, už snili o tom, jak zaostalé, zaprcatělé Československo ukáže světu onu zázračnou třetí cestu k zářným zítřkům a už viděli svoje sochy na piedestalech , ze kterých jsme měli sotva čas sundat Velikého Láďu. Celá ta naše slavná sametová revoluce spočívala v tom, že jsme hráli kompars po ulicích, aby "bývalí" komunisti Pithart s Jičínským mohli upozorňovat své stalinistické protějšky, že když se nedohodnou, mohlo by být hůř.  No a ti pravověrní vyměnili moc ( a to jen částečně) za slib beztrestnosti. Když se na to podíváté z tohoto úhlu, snadno pochopíte, proč nebyl nikdo z vedení KSČ, ani z davů udavačů potrestán, proč tato zločinecká organizace i nadále u nás beztrestně a legálně působí a pochopíte, proč ta zarytá nenávist ke Klausovi a ODS, díky nímž byla, alespoń v prvním období, ona lákavá cesta k reformovanému socialismu zhacena. Hráli s námi křivou hru, jako ostaně levičáčtí intelektuálové vždycky. No, snad se jim to díky svobodnému rozhodnutí tohoto "národa" ochotného za slib buřta bez práce prodat vlastní mámu, podaří nyní. Výsledky budou stejné jako  ve všech případech pokusů o realizaci těchto socialistických fantasmagorií, katastrofální. První příznaky už jsou tu, Špidlíkova "reforma".
0/0
26.8.2003 10:52

karel

Re:TAK PROTO ?
A proto ta zarytá nenávist komunistů ke Klausovi z něj udělala prezidenta. 
0/0
26.8.2003 14:24

Gaskoněc

Re:
Hrubá slova a nadávky se tady nesmějí používat, ale takovýto souhlas možná ani nestojí za to komentovat. Je to zkrátka Ubožák, jsou to prostě ubožáci, kteří nejsou schopni v klidu nad věcmi a událostmi přemýšlet.
0/0
26.8.2003 17:30

Jirka

Pane Steigerwald, napsal jste to hezky.
Souhlasím s Váma.
Je to tak.
Osmašedesátníci byli pěkný svině, protože napřed to byli osmačtyřicátníci. Napřed organizovali petice za co nejpřísnější potrestání "keťasů a šmelinářů" a "rozkulačení kulaků" a pak blábolili o sociálismu s lidskou tváří. A dnes v tričkách Charty ze sebe dělají morální opory společnosti a jediné oprávněné společnost řídit.
Komunisti jsou svině všichni, ale osmašedesátníci jsou z nich nejhorší.
 
0/0
25.8.2003 12:09

Muki

vyborne
Vyborny clanek, jenze nastesti ve svete nepochopili, ze cechum slo jen o to zachranit komunismus a tak muzeme lhat, ze jsme byli proti a jsme obeti. Jenze pokus o nejake zlepseni lidozroutstvi, na lidozroutstvi s lidskou tvazi, je odsouzeno k neuspechu, ne ze by strujcum nechybela snaha, ale proto ze no neni mozne, zustane to stale lidozroutstvim. Kdyby neprisla invase, komuniste by zvitezili ve svobodnych volbach, proto ti triky K231 a podobnych, kteri se snazili oddalit volby, protoze jak rekl tehdejsi predseda J. Brodsky, lide dali vetsinu hlasu komunistum v 46tem a po vsech zlocinech na narode by zvolili komunisty opet, mohl by nas nekdo na svete brat vazne? Nevim zda by se podazilo volby oddalit tak daleko, az by narod procltl, nakonec Dubcekova vlada jiz chystala koncentracky na lidi, kteri to nemysleli dobre se socialismem s lidskou tvari, ale paradoxne nam pomohl Bereznev, takze jsme se nemohi poradne znemoznit pred svetem.
0/0
21.8.2003 19:48

Mlékař Dan

Opravdu,
ale opravdu jsem nepochopil, co chtel autor clanku rici
0/0
21.8.2003 16:15

Killy

Na rozdíl od předešlých...
se domnívám, že K.S. má skutečně pravdu! Komunismus ja jako zlá tchýně - taky ji nepředěláš!
0/0
21.8.2003 9:54

Jean Claude

Žvanivý KS má prd pravdu. Nikdo nemůže dobře vědět, jak by to dál pokračovalo,
co by se stalo za rok, dva, deset.....
Nebo snad  z těch, co zvonili klíči v Listopadu na Václaváku měl někdo jasnou představu jaký bude vývoj za rok, dva, deset?  Strategie byla jasná (změna, demontáž nebo úplné zničení režimu), vše ostatné přinesl čas. Proto mnohí konstatují blbou náladu, skepsi, zklamání mnoho občanů, vidět to i na výsledku voleb....
0/0
21.8.2003 11:33

Jenni

Re:
Jean Claude, KS má naprostou pravdu. Nelze reformovat nereformovatelné, t.j. komunismus, ať má tvář jakoukoliv, natož lidskou. A Dubček byl kovaný komunista, který byl jen zaskočen tím, "co mu to jen Sověti udělali". Ale přesvědčením komunistou zůstal do konce života, byl to neschopný člověk, dej mu pánbůh věčnou slávu.
0/0
23.8.2003 22:23

Hans Kloss

Dopručení
Vážení.
Zkusme otevřít záležitost válečných reparací, které do dnešního dne Německo Česku nezaplatilo z prohrané druhé světové války a okupace.
Kolik je to peněz + úroky?
To je téma!!!
0/0
21.8.2003 8:39

pinguin

Re:
Jsem pro ! beztoho nam to vnutil rudy bratr,aby se DDR nezhroutilo...
0/0
21.8.2003 11:38

štajgr

K. Steigerwald je naprostý debil. Ať se drží divadla.
Když mu nestačí divadelní peníze, ať si namísto psaní přivydělává při metení ulic. Alespoň něco udělá pořádně.
0/0
21.8.2003 8:00

Jenni

Re:
A co jsi ty? A co jsi předvedl? ještě jsem neslyšela o nějakém štajgrovi.
0/0
23.8.2003 22:26

Lidožrout

Re: Štajgře..
jsi typický Čech. Argumenty žádné, ale o to více vulgarity. Všichni blbci, všichni debilové, atd. K tomu několik smíchovských desítek. Jestli si skutečně myslíš, že sprostotou někoho zdrtíš, nebo ohromíš, jsi úplně vedle. Jsi přesně typem, pro který se stydím, že jsem taky Čech.
0/0
26.8.2003 11:05

bobr

Kecy , kecy ....
Pěkná snůška keců. Pokus o vlastní cestu tady byl to nelze popřít ale jediní ze socstátů to snad ne. Co Berlín 1953, Maďarsko 1956 a hlavně dlouholetá samostatná cesta bývalé Jugoslávie pod Josipem Bozem Titem? Ten si navíc dovedl poradit i s kosovskými Albánci se kterými jsou dnes jenom problémy.
0/0
21.8.2003 6:05

Lidožrout

Re: Citát..
".....toho Bobra v Zámrsku snad opravdu převychovali."
M. Švandrlík Černí baroni
0/0
26.8.2003 10:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.