Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hitlerovy vojáky čeká důstojné pohřbení

Do důstojného prostředí vojenského hřbitova v Praze přemisťují odborníci ostatky německých vojáků, které skončily po druhé světové válce na hřbitově v Mladé Boleslavi. Dělníci zatím objevili v individuálních hrobech ostatky 377 lidí, převážně vojáků wehrmachtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinguin

Prohlaseni :
Nekolikrat,u mne byli clenove spolku : "Der Volksbund Deutsche Kriegsgräberfürsorge e.V  ,se zaplombovanou  kasickou a se zadosti o "Spende" , prisli obleceni do reservisticke uniformy a byli vybaveni nalezitymi dokumenty.Byl jsem zde napaden,ze lzi ,timto upresnuji tvrzeni a jsem ochoten ho kdekoliv zopakovat.
0/0
22.8.2003 16:49

Dusan

Zajimal se nekdy nekdo
o osud padlych Ceskoslovenskych vojaku at jiz z prvni ci druhe svetove valky? Ja myslim, ze jim take dost dluzime, protoze se jeste nekde jiste tesnaji v hromadnych hrobech a to bez vyhledu na "vice prostoru" jako tomu je v pripade nemeckych valecnych obeti. Ale to jde hlavne o pristup statu, ktery to musi podporovat. A to se u nas nikdy nemuze stat.
0/0
20.8.2003 18:23

:-(

Re: neznamy vojin = abstraktni pojem
, myslim si, ze je to otazka "posmrtne kultury"... obavam se, ze na to v CR nikdo nevyda penize... slysel jsem Píseň Neznámého vojína (Karel Kryl) - docela to chapu, ale na druhe strane se casy trochu zmenily, za 14 let svobody se mohlo neco zmenit...
0/0
20.8.2003 18:41

No jo, potřebovali "životní prostor" a nakonec jim stačí jeden čtvereční metr.
0/0
20.8.2003 17:05

Karel

Mladá fronta v rukou Němců
Článek je zřejmě úlitbou německému nakladateli novin MF Dnes (Heute). Tyto úlitby se budou časem stupňovat, aby ovlivnily veřejné mínění pro Němce žádoucím směrem. Je potřeba neustále bdít! Prezident Beneš už něco podobného kdysi, tehdy čerstvě po válce, předvídal.
0/0
20.8.2003 15:32

Martin

Re:
Tak ti nevím, ale u toho článku se daly čekat spíš záporné reakce, nemyslíš ? Jinak prezident Beneš nás zaprodal Stalinovi a jeho dekrety zničily především nás. Majetkoprávní a mezilidské vztahy jsou kvůli nim narušeny dodneška. Potřebu bdění nám zase připomínali komunisti.
0/0
20.8.2003 15:54

Dusan

Re:
a ze Skoda patri take nemcum to Ti nevadi? A co Tatra, Toma, Becherovka, pivovary, Karosa, Zetor, Let, Aero, vsechny banky  a dalsi? Nad tim jsi nikdy nepremyslel? Myslim, ze minimum z toho duleziteho co se obchodu, podnikani a zivnosti tyce je v rukou ceskych.
0/0
20.8.2003 18:11

Karel

Re: Dusan
Vadí mi to. Sic automobilka Tatra i pivovary snad nejsou v německých rukou, ale jsou v cizích rukou. To mi vadí a myslím, že to bude vadit čím dál víc i dalším Čechům. Je to mimo jiné i jedním z důvodů, že ve státní kase je čím dál tím míň peněz. Kam jdou zisky z podniků, které prosperují - Škoda MB, plynovody, vodárenství, energetika vůbec, doly- nerostné bohatství, telekomunikace? Stát nemá příjmy z velkých podniků, živnostníci podvádějí a do státní kasy neodvádějí, rozhodně nenahradí daňovou výtěžnost velkých firem. Proto se vláda obrací s tíhou reformy na chudou veřejnost, těch je nejvíc, tak ať klopí. Proto se začínají zdvihat odboráři, vždyť na co by pak byli jejich předáci, kdyby se za lidi ani v tomto případě nevzali? Zatím vzadu, v závěsu, čekají komunisté, zda jim lidé v příštích volbách nedají více hlasů. V ČR se dá očekávat zajímavý politický vývoj, který může inspirovat i jiné státy.
0/0
21.8.2003 9:56

Stréc

Klasická česká neúcta a zbabělost podívat se pravdě do očí
Neustále se budeme vymlouvat na Beneše, Stalina a jiné státníky, na to či ono, ale chybička je v každém z nás. Problém je v tom, že my Češi si neumíme vážit svých padlých vojáků, natož vojáků německých. Stačí se podívat na vojenské hřbitovy po celé republice a je to děs a hrůza. Jediný udržovaný je v Praze, neboť sem občas zavítá nějaká ta státní návštěva. Jaký rozdíl od Francie či Tuniska (to je zajímavé), kde tyto hřbitovy jsou místem důstojného odpočinku padlých. A že jich tam něco je. Nad každým vlaje vlajka dle národnosti pohřbených vojáků. Místo je pietně upraveno a perfektně udržováno. Je úplně jedno, zda se jedná o Francouze, Němce, Belgičany, Američany či jiné národnosti. Je to vizitka kultury národa. A ta naše je bohužel ubohá.
0/0
20.8.2003 14:29

:-(

Re: dekuji, ted rozumim
, neznam sice hroby ceskych vojaku, ale znam hroby evropskych vojaku (a z filmu i americkych) - a mohu potvrdit: hroby pecovane, ctene a u cizincu s vlajeckou... prevoz padlych vojaku z krizovych oblasti (modre helmy) domu - na letisti cekaji rodiny, pratele, nejaky general s vojenskou jednotkou, salva, mala pietni rec, kvetiny... To proste KAZDA rodina vojaka od sveho statu OCEKAVA!
0/0
20.8.2003 14:45

Mára

Povětšinou to byli fašouni a podporovali hitlera
Tak ať si je odvezou do Němec.
0/0
20.8.2003 13:57

Ron

Re:
To je stejné, jako kdyby nám chtěl někdo odpírat důstojný pohřeb za to, že jsme byli všichni komouši a podporovali Sovětský svaz. Nebylo by lepší po tolika letech uzavřít skutečný a upřímný mír ? Svět je zatím trochu jinde a má jiné problémy.
0/0
20.8.2003 14:24

:-(

Re: je to horsi
, predstav si, ze jsi mama/tata a tvuj syn MUSEL do valky a - nevratil se... nemas mrtveho, syn nema hrob, ty nemas, kde bys truchlil... pro pozustale je dulezite mit nekde male misto, kde mrtvy lezi, a kde ho "navstevuji", prinaseji kvetiny...
0/0
20.8.2003 14:52

pinguin

jen tak na okraj..
vojakovi ve valce bylo asi tak 20 let.. jeho rodicum tak 40. mas pocit ,ze jeste dnes ziji ? Nebylo by lepsi penize venovat,treba na detskou nemocnici....
0/0
20.8.2003 17:56

Dusan

Re:
mezi nami to, jak v clanku pisi, plati nemecka strana. Jen jsem se chtel zeptat co jim je po nejake detske nemocnici? Doma uz ji asi nepotrebuji, protoze jich maji dost a nam ji preci stavet nebudou, coz mi prijde jako naprosto logicke, nemyslis?
0/0
20.8.2003 18:14

pinguin

logicke
mozna, ano.. ptam se k cemu slouzi hroby,kdyz se podivam do Israele ( nebo pred sedesati lety do Sudet)
a nerad bych  ( i kdyz uz me z toho hlava bolet nebude) aby po padesati letech nekdo vznasel uzemni naroky,proto,ze predci je to neci uzemi,podivejte se kolik tam je  jejich hrobu ! Vice bych ocenil,vynalozene prostredky nekde jinde...
0/0
21.8.2003 11:08

:-(

Re: vidim to jinak
, rodice tech vojaku asi neziji, ale ziji jejich deti a vnuci, treba chteji oni polozit kvetiny na hrob cloveka, ktereho znaji jen z bolu sve matky/babicky, lec nosi v sobe jeho geny... nevim, jak by ses zachoval ty, ale kdybych dnes dostal dopis, ze nasli nekde vojenskou znamku a pozustatky meho (pra)dedy/taty me tchyne/jiny pribuzny, tak se dam okamzite do spojeni s cizineckym uradem te zeme a necham ty pozustatky NA SVE VLASTNI NAKLADY prepravit do rodinneho hrobu v zemi, kde se narodil nebo tam ma blizke pribuzne... P.S. na detske nemocnice platim dane kazdy mesic...
0/0
20.8.2003 18:22

pinguin

jak se presne,ten spolek
jmenuje,nevim asi neco jako pece o hroby padlych vojaku, a ma statut vseobecne uzitecneho spolku,tj.je dotovan z dani.. proto ta snazenlivost jejich clenu...no a k te nemocnici,platis dane,to ano,ale ne na ceskou nemocnici.. daleko uzitecnejsi,by byla treba "nemocnice cesko-nemeckeho porozumeni " nez nejake kopani a hledani pozustatku o ktere se zajima jen spolek ze zistnych duvodu..
0/0
21.8.2003 10:18

:-(

Re: mylis se! zadne dane!
, Spolek se jmenuje: "Der Volksbund Deutsche Kriegsgräberfürsorge e.V.", byl zalozen v roce 1919, finance: z prispevku clenu spolku a dobrovolnych darcu (Spenden)
0/0
21.8.2003 10:46

pinguin

jako "gemeinnützig"
Verein .. umoznuje dary odecitat z dani,a je subvencovan statem, kdo se myli ?
0/0
21.8.2003 10:59

:-(

Re: nejsem puntickar
, ale "umoznuje dary odecitat z dani" je zavadejici pojem; kdyz daruje BOHAC na dobre ucely 1.000 € (coz je hodne), tak nedostane tech 1.000 € zpatky, ale ma o tech 1.000 € nizsi danovou kategorii (pokud tech 1.000 € nepresahne 5% jeho prijmu, protoze vic jak 5% nemuzes odecist), takze pod carou "ztrati" stat na danich tak 200 € (pri vyuziti vsech triku platice dani, spise to bude neco kolem 150-200 €!), procemz ten platic dani musi odevzdat statu neco kolem 40.000 € dani a soz. davek! Tolik ale nedaruje kazdy, normalo, ktery daruje jen 50 €, ma danovou ulevu asi 1 €! Subvence tento Verein nedostava (na rozdil od nemocnic). Mimochodem, muzes mi rici, proc by mela nejaka zeme EU platit na ceske nemocnice?
0/0
21.8.2003 12:44

pinguin

zanech matematickeho zonglovani
financni dary pochazeji bezne z rukou malych lidi,bohacu zas tolik nebeha..znam cleny spolku,co v uniforme a v pracovni dobe obchazeji zeny v domacnosti..finanziert die Arbeit zum allergrößten Teil aus freiwilligen Mitgliedsbeiträgen und Spenden der Bürger .. a kde tedy berou ten zbytek ?
0/0
21.8.2003 14:09

:-(

Re: asi ti pekne lezi v zaludku, vid?
, takze z kazde darovane padesatky, ztrati stat asi 1 €... nevim jake lidi v uniforme znas, ale tento Verein neobchazi domacnosti (jak se to asi dela v CR s vysavacem nebo satelitem), Verein se stara o hroby vojaku asi v 50 zemich, existuji pomalu 90 let a KAZDY Nemec zna jejich adressu! "zum allergrößten Teil" znamena 70-90% A kde tedy berou ten zbytek? Treba neco prodavaji (vlajecky, pohlednice, T-shirts...) nebo poradaji nejake Veranstaltungen... Kdyby ten zbytek pochazel "od statu", stalo by to na te Homepage, ale but si jist: Cesky stat na to neplati ani korunu, naopak, vydelaji na tom, ale proc to tak strasne zajima tebe, to opravdu nechapu...
0/0
21.8.2003 14:32

:-(

Re:
, oprava: bud si jist
0/0
21.8.2003 14:34

pinguin

v zaludku me lezi,kdyz nekdo mlzi..
nekolikrát jsem hnal vyberciho s kasickou svinskym krokem,to za prve.Kazdy GNV v Nemecku dostava prispevky ( obec,atd..)  Ja jejich adresu neznam a ani nechci,  vlajecky, pohlednice, T-shirts...) kein Kommentar... kdyz budu mit trochu citu pro cesko-nemecke vztahy,nebudu se montovat do valecnych hrobu.Jako nemecky dannovy poplatnik neschvaluji jediny fenik ( cent ) na tuto cinnost !
0/0
21.8.2003 17:06

:-(

Re: mlzeni...
, pokud tu chces vzbudit dojem, ze nejaky clen z "Der Volksbund Deutsche Kriegsgräberfürsorge e.V" u tebe byl s kasickou, tak jsi ubohy cesky LHAR! Znam ten Verein (zatimco tys neznal jeho jmeno do te doby, nez jsem ti ho sem napsal!) a VIM, ze nebehaji po domacnostech. Psal jsem, ze kazdy NEMEC zna jejich adresu - ty jsi cesky privandrovalec, ty je samozrejme neznas. "Kazdy GNV v Nemecku dostava prispevky" je predstava neznaleho turisty, ale realita je jina, znam desitky gemeinnützige Vereine, ktere nedostanou ani Pfenig/Cent od statu, jedine, co stat podporuje, je uleva na danich pro darce (ale uleva je opravdu zanedbatelna)... Nikdo te nenuti v Nemecku pracovat - ale nikdo ti v Nemecku neda pravo, abys jim "kecal" do jejich veci. Pece o hrob padlych vojaku nema nic spolecneho s cesko-nemeckymi vztahy, je to kultura naroda - a ta je v Nemecku/Francii/G.Britanii jina nez v CR. Tot vse. Nemusi se ti to libit, ale na druhou stranu - koho to zajima, jestli se ti to libi?
0/0
22.8.2003 13:16

pinguin

Tak jako ja jsem privandrovalec
byli i Tvi rodice privandrovalci,nazval jsi me lharem.
Tvari v tvar by jsi si to nikdy nedovolil.S hulvaty nekomunikuji.
0/0
22.8.2003 14:12

:-(

Re:
, mi rodice jsou Evropane, jejich rodice a prarodice take... POKUD TVRDIS, ze nejaky clen z "Der Volksbund Deutsche Kriegsgräberfürsorge e.V" u tebe byl s kasickou, tak lzes, to neni hulvatstvi, ale FAKT! Ale komunikovat se mnou OPRAVDU nemusis.
0/0
22.8.2003 15:51

R.R.

Proč MY bychom jim měli prokazovat úctu?
Nikdo je sem nezval. Proč my bychom jim měli prokazovat nějakou úctu? Jde o princip. Jestli si je chtějí uctít Němci...prosím...ať si je odvezou do Německa...
0/0
20.8.2003 13:23

:-(

Re: neboj
, TY jim zadnou uctu prokazovat nemusis
0/0
20.8.2003 13:35

pinguin

ne to nemusi ;
a treba zrovna tak  nestoji o kazdorocni vzpominkove najezdy hololebcu na tyto pohrebni mista ...
0/0
20.8.2003 17:59

Dusan

Re:
Ti hololebci, by nejspise stejne byli z cech a ne z nemecka, ale oni se dokazi ozrat a pak vyvadet kdekoliv a ne jen na hrbitove padlych nemeckych vojaku.
0/0
20.8.2003 18:16

Radek

Pane redaktore !!!
Rad bych Vas upozornil, ze nadpis clanku je velmi zavadejici. Sam uvadite e se jedna o vojaky wermachtu - tedy nemecke armady a nikoliv hitlerovy jednotky SS. Myslim, ze Vam chybi trocha vzdelani. Je to totez jako kdybyste vsechny obcany teto zeme narozene pred lstopadem 89 oznacil za komunisty a jakesovy poskoky. Vadi mi to protoze moji prarodice byli cesi i nemci a obeti za vlaky byly zhruba stejne na obou stranach.
0/0
20.8.2003 12:40

:-(

Re: musim te zklamat, ale
, Oberster Befehlshaber der Wehrmacht war Hitler - vom 16. März 1935 - Tag der Einführung der allgemeinen Wehrpflicht.
0/0
20.8.2003 12:47

a

Re:
To je sice pravda, ale oni si nemohli vybrat, zatimco k SS jsi sel dobrovolne k wehrmachtu jsi musel. Souhlasim ze nadpis clanku je zvolen nevhodne a prispiva k vyvolani emoci. Misto smireni nastupuji pak vasne. Nevim jestli o tohle redaktorum slo...
0/0
20.8.2003 13:55

:-(

Re: pro jasnost
, tak Oberbefehlshaber (nejvyssi komandant) SS byl HIMMLER (Hitleruv prvni zastupce) - nikoli Hitler, i kdyz Hitler stal samozrejme nad Himmlerem, takze na konci byl Hitler Oberbefehlshaber (nejvyssi komandant) jak pro Wehrmacht, tak i (pres Himmlera) pro SS... kazdy nemecky vojak byl v letech 1935-1945 "Hitleruv vojak"... Titulek clanku je v poradku, problem lezi v mizernem ceskem skolstvi, takze vetsina Cechu nema o Nemecku sebemensi informace, navic neumeji poradne nemecky, aby si ty neznalosti doplnili...
0/0
20.8.2003 14:37

a

Re:
Je v tom problem a ty ho nevidis. Ale to je tvuj problem. Je mi naprosto jasne ze mas pravdu, ale neni dulezite jestli je to vecne pravda, jde o to jak to napises. I pravdou se daji vzbuzovat emoce. A misto aby byly tiseny, tak se je zde nekdo snazi neustale vyvolavat. Nevim jestli je priklad spravny, ale taky nenazivas vojaky v legiich masarykovymi vojaky (priklad mozna trochu kulha, ale logicky je to obdobne).
0/0
20.8.2003 15:05

:-(

Re: aha!
, ty myslis "nemecti vojaci" je neutralni a "Hitlerovi vojaci" je negativne emocionalni...? vis, pro me je vojak-jako-vojak - jsou to vsichni CHUDACI, kteri na povel riskuji pro druhe (a jejich chyby) svuj kejhak - nekteri povinne a zadarmo, jini "dobrovolne" za prachy, aby uzivili rodinu...
0/0
20.8.2003 15:17

:-(

zajimalo by me
, co je vubec Cechum do toho, jak si Nemci pochovavaji sve vojaky. Bylo by dobre, kdyby se Cesi starali o sve mizerne skolstvi, sve mizerne hospodarstvi a zdravotnictvi a sve zavistive rypaky strkali do sveho hnoje.
0/0
20.8.2003 12:18

pinguin

rekl bych ,
ze jenom nedostatecna znalost jazyka,Te omlouva..jak si  Nemci pochovavaji sve vojaky,je opravdu jejich vec,ale pokud  je vyhrabavaji na uzemi CZ  budou se chovat jako hosti.To same plati pro Tebe,kdyz se Ti v teto diskusi nelibi,tak sem nelez,stejne si jenom hrajes porad na nejmoudrejsiho a nyni jeste urazis...
0/0
20.8.2003 15:19

:-(

Re: tja, cerny fracku,
, ja si mohu lezt do diskuse, kdy a kde se mi zachce, ale JA jsem tu nikoho neurazil, kdo tu urazi, jsou Cesi! Urazeji pamatku padlych nemeckych vojaku... mimochodem, necetl jsem tady, ze iDNES jsou NEMECKE noviny?
0/0
20.8.2003 15:42

:-(

Re: ted to vidim!
, "cerny fracku" znamena c(hacek nad c)erny(carka nad y) fra(carka nad a)c(hacek nad c)ku, fracku (bez hacku a carek) bych si nikdy nedovolil! Sorry!
0/0
20.8.2003 15:50

pinguin

zavistive rypaky strkali do sveho hnoje.
pripada Ti to jako slusna diskuze ?
0/0
20.8.2003 17:49

:-(

Re:
, z me strany ano, "zavistive rypaky" se tykaji takovych, kteri se v tomto smyslu vyjadrovali... mam dojem, ze jsi vstoupil do diskuse pozdeji, tak se nemusis certit...
0/0
20.8.2003 18:26

pinguin

ceske noviny
ve vlastnictvi nemeckych majitelu..par lidi vlastni a ovlivnuje diky novinam tretinu Evropy,monopolne a nikdo se nad tim nepozastavuje...
0/0
20.8.2003 17:54

:-(

Re: nevim sice o KAZDEM evropskem platku
, ale predni francouzske noviny vlastni Francouzi, predni nemecke noviny vlastni Nemci... ale VSICHNI by se pozastavili nad tim, kdyby predni francouzske/nemecke noviny vlastnili Cesi!
0/0
20.8.2003 19:01

Hans

klidek
S nemcema a rakusakama mate vsichni spolecny prababky a dedy tak nevim co se rozcilujete. S Hitlerovou mamou jste zili ve spolecnym state a to neni zase tak davno.
0/0
20.8.2003 12:01

Pudr.Lajos.Csc

Re:
Ty mozna ,ja ne !
0/0
22.8.2003 12:50

pepa

Pomnik je vzdycky protivalecny memento
Na uzemi vychodnich Cech se nachazi spoustu pomniku padlym v Prusko-rakouske valce 1866 (ve sve dobe silene krveproliti). Na deskach jsou uvedeni vojaci obou stran. Aspon je videt, kolik lidi padlo kvuli nesmyslum... U druhe svetove je to myslim podobne.
0/0
20.8.2003 10:43

joe

zapad
financuje a plati  tuto praci.Tak zavrete zobaky vy stupidni cesi.Nevazite si ani sami sebe tak si vylejvejte zlost na vami zpackanem state.Ten se nestara o sve lidi ani kdyz ziji.
0/0
20.8.2003 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.