Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čermáková nižšího trestu nedosáhla

Nejvyšší soud zamítl dovolání Heleny Čermákové z Kladna, která si odpykává tříletý trest za smrt dcerky Terezy. Odsouzena byla za ublížení na zdraví s následkem smrti, a to podle přísnějšího odstavce příslušného paragrafu. Obhájce Čermákové je přesvědčen o tom, že předchozí soudy pochybily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MMarjanka

Drahý Kulíšku,
s §§ je to u nás tak: rodička zabije novorozeně - dítě projde pitvou - když se ukáže, že nějakou náhodou by stejně mělo jen mizivou šanci přežít (předčasně narozené, vrozená vada, či tak něco - i když s tím si umí lékaři poradit) už se to neposuzuje jako vražda novorozeněte. PROČ - ta žena to dítě zcela úmyslně zabila - neměla ani ponětí o jeho zdravotním stavu a jeho šanci na život.  V tom se bohužel moc nezměnilo, už za totality se říkalo, že když ukradneš v zaměstnání dvě pravítka, dostaneš vyšší trest, než když zabiješ dítě.
0/0
21.8.2003 8:27

Péťa

Tresty
Tresty jsou u nás vzhledem ke spáchaným skutkům hluboce disproporční. Čermáková 3 roky za zabití. Teď byl u nás souzen nějaký polák za to, že distribuoval falešná Eura, donutili ho k tomu nějací mafiáni, kteří mu před tím půjčili peníze. Bylo to tak na podmínku, dostal 7 let natvrdo!!! Dále dvě nevyjasněné vraždy, které byly záminkou k tomu, aby byli policií, resp. státní mocí dosazeni do vězení nepohodlní lidé. První je Jiří Kajínek - msta policie a druhým je Vlastimil Pechanec - státní správa odklidila nepohodlného aktivistu nějakého pravicového sdružení. V obou případech s pravděpodobností hraničící s jistotou odsouzení vraždy nespáchali a nikdo nechce o ničem slyšet.
0/0
20.8.2003 17:52

Kulíšek

Re:
souhlasím s tebou v tom, že trestní sazby jsou disproporční, on je asi hlavní problém v tom, že zákonodárce má při tvorbě §§ za úkol určit, které chování je více či méně nebezpečné pro společnost a nedělá to dostatečně konsekventně. O Čermákové nevím nic víc než ty z novin či televize, tam bude zřejmě problém v tom, že ona je psychicky labilní, navíc byla ožralá a dítě v té opilosti zalehla - čili chybí zde úmysl dítě zabít, ale i přesto si myslím, že i za takový TČ by dolní sazba měla být vyšší. K tomu Kájinkovi - nevím kde bereš tu jistotu, že sedí neprávem, já jsem názoru opačného i proto, že jsem měl možnost u těch soudních líčení s ním být a doživotí pro něj jako pro nájemného vraha je OK. Jo a Pechanec  je fašista.
0/0
21.8.2003 7:28

TJ@seznam

Re:

No a že je fašista!? O to tu přece nejde. Ať má názor jakej chce, jestli je opravdu nevinný, tak nemá ve vězení co dělat.

0/0
23.10.2008 20:25

malfoy

otázka do diskuze
dovolím si položit vám otázku:
určili byste - coby soudci - vyšší trest člověku (snad i psychicky nemocnému), který zabije "jen" (důraz na to slovo jen!!!) jednoho člověka, konkrétně dospělého faráře nebo matce, která sama ožralá namol opije svou malou holčičku a pak ji zabije?
já bych volil pro tyto dva lidi téměř opačný rozsudek...
matka - zabití dcery...doživotí
vražda faráře - max. patnáct let...
0/0
20.8.2003 16:46

Raketka

Re:
... příběh faráře jsem nečetla úplně celý ... ale asi bych s tebou souhlasila ... Setkáváme se čím dál časteji s nesmyslnými tresty za různě vážné činny. Např.  - jak může jít do vězení na 5 let kluk, u kterého našli 7 cigaret marihuany a oproti tomu jde někdo sedět na 3 roky za vraždu ... já tomu fakt nerozumím, podle čeho se ty tresty udělují ... asi podle xichtu, nálady a momentální sexuální uspokojenosti soudce ...
0/0
20.8.2003 16:51

Petr

Re:
nezbývá mi nic jineho nez souhlasit!
0/0
20.8.2003 18:14

pERUN

Re:
Zavraždí (jednal s úmyslem ho zavraždit) 75ti letého faráře, zabije (ze své nedbalosti) 5ti letou holčičku. Rozdíl je v úmyslu. Chtěl by jsi dostat např. ty za to, že ve 150km/h na dálnici nabouráš a zabiješ svého spolujezdce, např. 20ti letou dívku, doživotí? Já chápu, že to je síla, ale je třeba se na to dívat objektivně a s odstupem. Tímto však nijak nehájím Čermákovou, to je Mařena.
0/0
21.8.2003 8:05

Čermáková Helena

Takovy clovek si nezaslouzi zit
Jsem bohuzel taky Čermaková Helena a bydlela jsem u rodičů v Polské ulici jako tato pani Čermáková, ale mám tři děti je mi 37 let neumím si představit, že bych svému dítěti něco takového udělala. Je to hrozné. Zasloužila by si mnohem vyšší trest. 
0/0
20.8.2003 14:29

krysa

Nechápu rozhořčení
Nechápu rozhořčení většiny respondentů. Vždyť se jedná pouze o opožděnej potrat a na jeho provedení má každá žena právo. Kdyby se rozmyslela včas tak to mohla mít bez problémů, ale takhle je souzena za zabití (nebo vraždu) svého dítěte. Vždyť mezi tím co udělala ona a tim co dělá každá, žena jdoucí na potrat není rozdíl - prostě odstraní nechtěného potomka..
0/0
20.8.2003 14:05

Bára

Re:
Souhlasim s tebou. Kazdy souhlasi s vrazdou nenarozeneho ditete, ale je znechucenim bez sebe, kdyz se zabije narozene dite. Spolecnost ma, co chce!
0/0
20.8.2003 14:33

kral ja prvni

Re:
U nas ve skole bejvala jedna Bara, ale rikalo se ji  Krava. Netusil jsem, ze se jednou po letech potkame na internetu.
0/0
20.8.2003 14:53

Kuba

Re:
   
0/0
20.8.2003 18:33

chamomil

Re:
Jsi nemocná! Musíš se léčit! Okamžitě!
Jsi nemocná! Musíš se léčit! Okamžitě! Jsi nemocná! Musíš se léčit! Okamžitě! Jsi nemocná! Musíš se léčit! Okamžitě! Jsi nemocná! Musíš se léčit! Okamžitě! Jsi nemocná! Musíš se léčit! Okamžitě! Jsi nemocná! Musíš se léčit! Okamžitě! Jsi nemocná! Musíš se léčit! Okamžitě!
0/0
20.8.2003 16:50

malfoy

Re:
někdo by měl vám panbíčkařúm antiinterrupčním už zatnout tipec...tak sundejte při sexu kondom, vemte ženám prášky a uvidíme, jak budete chtít kriminalizaci itnerrupce pak...nejdriv mate plnou hubu kecu, ale antikoncpeci berete jedna cernoprdelnice jak druha...
ta ženská si nezaslouží ani to doživotí, co bych ji dal ja...
0/0
20.8.2003 16:50

krysa

Re:
Nechci kriminalizaci potratů, chci aby žena mohla rozhodovat o právu na život svého dítěte. Vždyť je naprosto jasný, že ten kdo život dal má právo život vzít.
0/0
25.8.2003 15:02

Loner

Tu musi nekdo chranit,
za spaleni svyho vlastniho ditete jen tri roky, to je dost malo.
0/0
20.8.2003 13:44

Maxa2@seznam.cz

Důkaz zvrhlosti
S Vámi všemi nelze než souhlasit. Co je to mámu, která spálí svoje dítě, které předtím zabila. 3 roky je výsměchem všem nám ostatním a ukázka neschopnosti našich soudů. Škoda, že pro takovéto lidi neplatí americké zákony. Měli bychom o jednu bestii míň.
0/0
20.8.2003 13:42

Xxx

Re:
Možná to je spíš ukázka všehoschopnosti našich soudů. Pokud se tohoto precedentu chytne nějaká jiná vražedkyně, tak se budeme divit jaké "tresty" mohou dostat ženy - vražedkyně. Chlap by si to šel odsedět pěkně natvrdo na 15-20 let. Zase byla žena diskriminována, protože dostala za ten samý výkon méně, než dostávaj mužský.
0/0
20.8.2003 14:39

Raketka

...bestie...
... Čermáková je hyena a bestie, která zaslouží přes držku a arest o chlebu a vodě nadoživotí ... co to mohlo být za matku, která chlastala tak, že ani nevěděla, kam si lehá - jestli opravdu nevěděla ( a o tom silně pochybuji) ... ani jeden fakt týkající se této události není logický ...
0/0
20.8.2003 12:53

Boží soud v kriminále.

Re:
Dny bestie jsou spočítány.Kriminál je její poslední štace z které se již na normální život nevrátí,o to se postaráme.
0/0
20.8.2003 14:27

soused

Re:
Prosím,zlikvidujte tu bestii v kriminále.
0/0
20.8.2003 14:30

Veverčák

Re:
Oběsit ji na její vlastní podprsence.
0/0
20.8.2003 14:41

Olda

Hlavne slusne
Normalne nemluvim neslusne a budu se o to snazit i ted.Takze:Ty pi.o jedna zaje.ana, kdybych te potkal, tak bych ti musel nakopat do ri.i.Zmarila zivot krasne holcicky, s policajtu dela blbce, hraje si na ublizovanou..je to proste uboha pi.a, nic jineho a kdyby bylo po mym, tak by uz ten svuj prolhany ryp.k z vezeni nevytahla a nechal bych ji tam zhnit.Tak, dekuji
0/0
20.8.2003 12:31

Vaclav

NEVERIM
Neverim, ze dite v opilosti zalehla. Petilete dite neni bezmocny kojenec a uz by se snazilo nak se z toho vykroutit, kord kdyz to bylo "nechtene".
Myslim si, ze hyena ji proste udusila polstarem, protoze ji chtela utisit a ve sve opilosti se ji to dokonale povedlo!!!
 
Dal bych ji stejne jako Kazdovi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
0/0
20.8.2003 11:04

Vaclav

Je to hyena
Vubec bych se s ni nemastil.
Nenazranej advokatni dobytek si masti na pripade kapsy.  As usually.
 
0/0
20.8.2003 10:50

pes Novák

Odvolala se Čermáková, nebo obhájce?
 Mě to totiž připadá že někteří obhájci se nemoho smířit se "svou" prohrou, nebo se jim zdá, že na dotyčné kauze málo vydělali a jsou se schopni odvolávat i proti vůli klienta. Jsem zvědavej jak to  dopdne s tím farářovrahem, který sám požádal o doživotní trest, jinak zas někoho zabije....
0/0
20.8.2003 9:40

MMarjanka

Ano, v tomto případě soud pochybil
Ten trest měl být mnohem tvrdší... Normální máma, by totiž sháněla pro dítě pomoc (i kdyby zbytečnou) a nesnažila by se ho spálit v lese (brrrrrr). To je i odpověď pro oksanu - dítě i když zesnulé, je pořád dítě - a věř mi, vím až moc dobře o čem mluvím, sama jsem ztratila synka když mu bylo 3.5 .  Ona se chovala dokonale bezcitně a nenormálně....
0/0
20.8.2003 9:35

Killy

Re: Naprosto souhlasím..
.. my Kladeňáci víme svý....
0/0
20.8.2003 10:20

Re:
tak se nam sver killy, suka dobre?
0/0
20.8.2003 11:59

Petra

...pripada mi to jako vtip
No, priznam se, ze nechapu, proc by ji meli trest zmirnit. Mozna se jeji dcera "nejak" opitala a ona ji pak "nechte" zalehla..ale jak tu jeji dceru nasli? To neni normalni, takhle znetvorit, byt jen mrtvolu ditete.
0/0
20.8.2003 9:32

Maty

tvrdší tresty
Za zmařený život dítěte, ale i za jakýkoli jiný jsou 3 roky ve vězení směšně málo. Ono je to těžké posuzovat, ale tohle je typický případ, kdy mi přijde zabití naprosto rovno vraždě.
0/0
20.8.2003 9:29

F. X. Salda

vrazedkyne
Opila zalehla dete, pak je spalila, zakopala.... Tohle monstrum by melo chodit po svobode? Jen at sedi, byt jenom tri roky!!!
0/0
20.8.2003 9:19

Jidas

...poprava ji vyleci...!!!
...vsak ji vstriknete smrtici latku....to je humanni a snizi to zatez kapec danovych poplatniku
0/0
20.8.2003 7:07

Péťa

Re:
To je škoda, řada nemocných lidí čeká na nové orgány
0/0
20.8.2003 18:08

Václah Havel

Škoda, že už nejsem prezident.....
...dal bych jí milost......ihned.....  Pravda a láska musí vítězit nad lží a nenávistí, vážení občané
0/0
20.8.2003 6:49

Honza

Tvrdší tresty
Připadá mi to jako drzost. Nejdřív hrála komedii a stovky policajtů nechala ve dne v noci hledat dceru. Pak se naoko zhroutila ale celkem rychle se zotavila. Namísto lítosti jen vytáčky a 3 roky se jí zdaj moc? Stejně se divím, že v base vůbec přežila 1. měsíc. Když už je u nás zrušen trest smrti, zavedl bych aspoň galeje. Navíc nějakou práci, která je úplně zbytečná. Něco jako třeba ve filmu Frajer Luke: ..... (co dělá ta hnusná hlína v mý jámě, okamžitě ji vyházej!.......... jak to, že jsi nevyhrabal jámu....)  Teprve až nebude ve vězení takovej volnej režim, adeptů na ubytování určitě ubyde.
0/0
20.8.2003 2:07

oksana

proč trest?
To dítě už bylo mrtvý, takže to snad není žádný problém. To je jako při pohřbu - tělo se spálí  v krematoriu nebo zakope do hlíny. A to nikomu divný nepřijde??! Myslím, že si ta ženská se svým mrtvým dítětem může dělat, co chce.
0/0
19.8.2003 21:54

no comment

Re:
Ještě jste nějak zapomněl(a) dodat, že tu kremaci by ji měli odečíst od sumy za hledání pohřešované dcery
P.S. Dobrý nápad, nemáte náhodou usušené mumie členů rodiny ve skříni ?
0/0
19.8.2003 22:28

Hannibal

Re:
"Ženská si může se svým mrtvým dítětem dělat, co chce." Ano, může ho i sníst.
0/0
19.8.2003 22:32

Baróch

Re:
Tož to by byla mňamka! Pořádné kus děcka a k temu zemáky, sbíhajó se mi sliny.
0/0
19.8.2003 22:34

F. X. Salda

Re:
Tohle je nazor hodny naproste spiny.
0/0
20.8.2003 9:21

Marek

Re:
V tomto případě to ale je důkaz naprosté bezcitnosti a hyenismu. Nejenže své dítě opila, "zalehla" nebo spíš zadusila, ale to spálení a následné zapírání bych bral jako úmyslné zkrývání stop. Ne tři roky, ale několikanásobek!!! Jsem rád, že nemám oksanu v příbuzensvu, i tak to stačí číst..
0/0
20.8.2003 12:38

stréc

Re:
Měl tě zalehnót, buzerante
0/0
19.8.2003 20:24

Baróch

Re:
Sóhlasím s tebó stréco.
0/0
19.8.2003 22:26

aendie

Re: miluju kamila
jak je to možné...kamil spal včera přece se mnou!!! ale to pyžamo...žlutý se srdíčkama...je fajn...se ti povedlo
0/0
20.8.2003 8:38

Vendula

Polštář
Co chcete? Čermáková si myslela, že si lehá na polštář ale polštář to nebyl.
0/0
19.8.2003 19:12

petra

povazuju to za vrazdu
Cermakova zabila krasnou zdravou malou holcicku, ktera mohla mit nadherny zivot a musela zemrit jen kvuli nezodpovednosti sve matky, ktera misto aby se starala o sve dite, tak se opila.  A to dostala jen tri roky a jeste se chce odvolavat?????
0/0
19.8.2003 19:04

Vendula

Re:
Je to rozhodnutí nezávislého soudu. Za to, co udělala, je potrestána. Tak co ještě chceš? Asi by jsi jí lynčovala na ulici. Viď?
0/0
19.8.2003 19:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.