Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německé dálnice ovládli piráti

Německé dálnice jsou stále nebezpečnější, ovládli je řidiči jako vystřižení z dobrodružných filmů. Snaží se pomalejší šoféry nelítostně vytlačit z pruhu. Řítí se ohromnou rychlostí a nechávají ze sebou zraněné i mrtvé. A někdy o tom ani nevědí, neboť se z "místa činu" bezohledně řítí dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

Žil jsem a řídil jsem 2 roky ve Frankfurtu
Žil jsem a řídil jsem 2 roky ve Frankfurtu. Moje dojmy: Němci 1) jsou daleko méně agresivní řidiči než Češi - když jim někdo pomalý vjede do levého pruhu, neberou si to osobně, neoplácí, prostě přibrzdí, nanejvýš blikají, nikdy netroubí a nikdy jsem neviděl agresivní gesta ap., 2) nedodržují vůbec odstupy - i v rychlosti 200 kmh jede klidně klasická "rychlá trojka" (bávo, audi, mers) s rozestpy 4 metry mezi nárazníky, 3) vůbec nepoužívají blinkry, 4) nesvítí i když skoro nebo vůbec nevidí - stošedesátka v mlze s viditelností na 50 metrů není nic neobvyklého, jízda bez světel při dešti, kdy je nad vozovkou hustá vodní clona, je také běžná, 5) dodržují rychlostí limity pouze v obcích, jinde na ně 80% řidičů kašle, 6) nepoznáte čepičáře, protože i děda Hans a babka Trudi, co vyjedou z garáže 1-2x za rok mají zánovní bávo nebo mers stejně jako obchodní cestující ... jednou jsem na A3 mezi Mnichovem a Frankfurtem viděl za 4 hodiny 6 nehod, v nichž bylo poškozeno 19 aut. Jen za 1 jízdu!! Celkem jsem za 2 roky viděl na německých dálnicích ke stovce nehod. Takže žádná idylka, to tedy ne.
0/0
26.8.2003 11:38

pinguin

Frankfurt neni Nemecko :))
to je kotel cizaku; trochu pises  s nadsazkou. A3 do Mnichova ? no a jinak je provoz v Risi porad jeste odvarkem toho co se deje v Cechach.PS nejvetsi bordel delaji emigranti co se jedou producirovat "domu"
0/0
26.8.2003 15:50

svobodny obcan

Re:
Take pracuji uz dva roky ve Frankfurtu a vsechny body mohu potvrdit.
Zvlaste plati:
2) nedodržují vůbec odstupy
3) často nepoužívají blinkry
4) nesvítí i když skoro nebo vůbec nevidí
5) rychlostí limity dodržují, ale pouze v obcích, jinde na ně 80% řidičů kašle
To jsou take moje vlastni zkusenosti.
Bouraček na německých dálnicích jsem viděl opravdu sposty.
 
 
0/0
26.8.2003 22:51

pinguin

tak hrozne to zase neni
autor clanku toho po Nemecku moc nenajezdil a prelozil zcela jiste "drängen" spatne.. to totiz znamena,dojizdet na nekoho a tim ho nutit k uhnuti.Klasicke vytlaceni s predjetim zprava to uz je na ridicak.Kdybychom porovnali pocet najetych kilometru a mrtvych/zranenych,asi bychom v Cechach vubec nevylezli na silnici.
0/0
22.8.2003 14:03

dabel

PS
V dedine Nemci vsetci poctivo spomalia na 50... je take nieco aj u nas? Asi nie...
0/0
22.8.2003 13:35

svobodny obcan

Re:
V clanku je rec o dalnici a tam se chovaji jak prasata ...
0/0
26.8.2003 22:45

pinguin

Re:
ne,nesdilim Tvuj nazor..
0/0
27.8.2003 10:41

dabel

Asi jazdim po inom Nemecku
Zijem v Mnichove, kazdy vikend jazdim domov do Bratislavy a naopak je pre mna sok, ked pridem z Nemecka na Slovensko. Aj rakuski soferi su bezohladnejsi ako Nemci. Ked sa niekto lepi, proste tuknem na brzdu, brzdove svetla sa rozsvietia a on si da odstup. Chape, ze ho vidim a prave nie je mozne uhnut. Nemci jazdia rychlo, ale ohladuplne. Slovaci a Cesi jazdia rychlo a neohladuplne.
0/0
22.8.2003 13:34

řidič profesionál

Je to tak
Jezdím dost i do zahraničí, ale musím konstatovat, že pokud je mlha na dálnici nebo zhoršený podmínky pro jízdu, Němci se dokážou umravnit a jet v koloně po dálnici 50 km/ h, což je obdivuhodné a tuto situaci zejména v mlze si v Čechách představit nedovedu.
0/0
19.8.2003 10:13

Pepa z depa

Výchova na silnicích ??
Dovolím si taky trošku přidat ze svých silničních postřehů. Když někdo jede se mnou a říká, že jedu rychle říkám, že jedu rychle proto, abych všem nehodám ujel. Pravda ale je, že rychlá jízda vyčerpává když chce jet člověk bezpečně. Navíc si nedovolím jet v obci 90 či 100 a přes přejezd 110 (třeba jen proto, že je na to stavěnej). Na dálnici si jezdím tak 150 a pořád mám oči na zpětných zrcátkách. Ale abych řekl pravdu, to že se dá někdo předjet na "volné" dálnici i zprava, to mně ani nenapadlo. Pravá strana je prostě TABU !!! Dávám volno rychlejším pokud to jen trochu jde (to spíš se vytočím, když se předjíždí na dálnici dva kamioni se stejnou firmou na plachtě a ten jeden je o dva km rychlejší - to je pak opravdu na mašli). Na druhou stranu ale přímo nenávidím ty borce co jsou schopný jet metr za mým autem při rychlosti 90 km/hod. Pak je jednoduché mu brnknout na brzdy aby se rtozsvítila světla. To  ten borec pak neví co dřív (je jen třeba hned přidat plyn, aby se náhodou opravdu netrefil). Ale jinak vychovávat druhé, kteří porušují předpisy je blbost, cílem je opravdu dostat se z bodu A do bodu B co nejpohodlněji a bez stresů.
0/0
19.8.2003 9:50

sims

Nemecko a dalnice
I kdyz z vlastni zkusenosti castecne souhlasim s uvedenym tematem clanku - casto se po nemeckych dalnicich pohybuju - musim konstatovat, ze je mi daleko milejsi a blizsi model kdy neni generalne omezena rychlost a zalezi na mistni uprave a hlavne pak na posouzeni policistou (jiste u nas by byl problem se zlatokopy) kdy podle momentalni situace posoudi jizdu jako nebezpecnou a udeli napomenuti, pokutu ci odebere RP. Proste to ze vsech ridicu nedela ovce, ale dava jim pocitit odpovednost za jejich styl jizdy. Prave odpovednost sama za sebe je to co se nam vsem dostava stale min a min.
0/0
19.8.2003 9:10

šakal

OK!...
...Naprostý souhlas! (7:- )
0/0
19.8.2003 9:36

Libor

Re:
Souhlasím! Navíc mám taky pocit, že jezdím asi po jiném Německu. Moje zkušenost zatím je, že bez omezení rychlosti na dálnici se jede daleko klidněji. Kdo nevěří ať se jede projet z Hofu do Vídně. Po Německu je to docela radost, levý pruh jede rychle, všichni o tom ví. Přejetím hranice do Rakouska provoz nejen zpomalí, ale hlavně viditelně znervózní. Většina jede něco málo přes 130km/h, asi tak třetina řidičů víc, jenže je to přesně jako u nás chvíli jede 150 - 160, pak se sám sebe lekne, nebo spíš tuší nějakého výběrčího za bukem, tak zpomalí, pak to zase nevydrží... Zlaté Německo!!!
0/0
26.8.2003 19:50

Andělíček

A u nás ovládli piráti poslaneckou sněmovnu,to je bomba.
0/0
19.8.2003 7:55

Honza

Je to pravda
Po Německu jezdím dost a taky jsem se s tím setkal.  Prvotním problémem ale je, ře do levýho pruhu se tlačí spousta řidičů, kteří tam jedou jen proto, aby měli lepší výhled a nemuseli civět náklaďákům na zadní plachty. Za mnohem horší však považuji to, že mnoho němčourů jezdí tak, že se nedá předvídat jejich reakce. Nejdřív dupnou na brzdu a haltujou a pak teprve rozsvítí blinkry. To považuju za mnohem nebezpečnější.
0/0
19.8.2003 0:29

Katalyzátor

Jak se dá vytlačit z rychlého pruhu?
Může mi to někdo vysvětlit? Znám jediný způsob, předjetí z prava a vytlačení při zařazení do rychlého pruhu, ale to potom znamená, že ten vytlačenej blbec neměl v rychlým co dělat, když je v pomalejším volno a on jede pomaleji než ten za ním...
BTW, dnes jsem taky někoho vytlačil z prostředního pruhu na dálnici u nás, a budu to dělat, dokud se benešovský hovada nenaučí jezdit v pravým pruhu, když mají volnou dálnici
0/0
18.8.2003 22:55

:-(

Re: a co kdyz
, ho vytlaci sice zprava, ale protoze se nevejde pred neho, tak ho vytlaci nalevo pres planky do protismeru... to by ses nasmal - jako vytlacenej chytrak, vid!
0/0
18.8.2003 23:00

V.

aaa
0/0
18.8.2003 21:12

vašek

zkušenosti
Těm co tvrdí, že nejhorší jsou čeští řidiči, chci říct, že pokud nebyli v Polsku nebo ve Francii, tak ať takové nesmysly netvrdí.
0/0
18.8.2003 20:14

Re:
Ve Francii jsem zil dost dlouho a musimm rict ze pro kazdeho je to sok kdyz se snazi ridit. Zejmena pro ridice ktery prijel na dovolenou. Zhruba za 3-4 mesice ovsem zjistite ze to neni az tak hrozne. Oni jezdi jak cvoci to ano, ale vedi co se kolem nich deje. Kdyz jedete rychleji ve velne vetsine pripadu vas pusti sami od sebe nebo staci bliknout svetly. Prejedete-li z francie do Nemecka je to sok. Prejedete-li do cech prestanete ridit. Kazda zeme ma svuj "styl" rizeni. Cesi tvrdi ze francouzi jezdi jak blbci, francouzi a ja tvrdime ze cesi jezdi jak idioti. Nechci ovem generalizovat. Cesi jsou dobri ridici jen procento tech blbcu je asi vyssi.
0/0
18.8.2003 21:47

:-(

Re:
, Francie je pohoda, ale uz jsi byl v Italii?
0/0
19.8.2003 9:59

karel

mohu potvrdit
 
Mohu potvrdit, ze nemecti ridici jsou na dalnicich hodne agresivni a často jezdí jako prasata. S tim vytlacovanim mam zkusenosti. Casto se take stava, ze kdyz je plana dalnice a jedete v rychlem pruhu, treba jen 120 km/h za nekym, kdo vic nejede, takze nemuzete jet rychleji. Za vama na vas blikaji a troubi rychla BWM a Mercedesy a kdyz si nechate, kvuli bezpecnosti, trochu vic mista pred sebou, tak vas hned predjizdeji z prava.
 
Pracuji v Nemecku, takze vim o cem mluvim.
 
Na nemeckych dalnicich je opravdu hodne piratu a "ridicu formule 1".
 
Vubec nejhorší řidiči jsou Polaci. To je bez debat.
0/0
18.8.2003 19:58

vašek

Re:
Mohu potvrdit. Ve městech jezdí Němci slušně, ale na dálnici .... jako prasata.
0/0
18.8.2003 20:15

Daniela

pirati
To je jasny - to jsou ridici z Ceska.
0/0
18.8.2003 17:37

karel

Re:
     
0/0
18.8.2003 19:59

Daniela

Re:
co se divis?? Nejel jsi snad nikdy po ceskych silnicich???
0/0
18.8.2003 21:02

karel

Re:
Jel.
A vidím, že na našim silnicích se jako piráti chovají hlavně Poláci a Němci.
Viděl jsem spoustu bouraček v úseku Brno - Ostrava.
Většinou bourají Polaci, zbytek jsou Rakušáci.
0/0
18.8.2003 22:27

rad

reseni
Jak myslite, ze to delaji v USA ? Za libovolny prusvih se octnete do druheho dne pred soudem a pojistovna vam zdrazi povinne ruceni az se z toho po...... Nikdo si nedovoli na silnici zadne lumparny. Evropske zakony a regulace jsou v tomto smeru zcela neucinne.
0/0
18.8.2003 16:47

Muki

Re:
Prosim Te, nemuzes srovnavat. Proti nemcum, se americane  plazi po dalnicich skoro krokem. Do nedavna byla nejvyssi povolena rychlost 90 km/h. nyni to vetsina statu zdvihla na 65 mil/h, ale to porat neni zadna rychlost, a kdekdo ji prekracuje.
0/0
18.8.2003 16:55

:-(

Re: at delaji pomala auta!
, nejezdim moc rychle, ale ptam se, proc to vytahne muj Audi Allroad Quattro na 240 km/h, kdyz bych smel po dobre dalnici jezdit jenom 90kou? P.S. sypu to po nemeckych dalnicich tak 160-180 km/h (kdyz je vsechno volne), ale moje manzelka se nestydi jezdit i 220 km/h, a kdyz jsem jednou podotkl, ze je to dost rychle, minila, ze petadvacitkou jezdi na kole, ale - kdyz to autak da a dalnice je prazdna, proc by neslapla na plyn? Musim priznat, ze nemam zadny protiargument...
0/0
18.8.2003 19:00

Jenda

Re:
No, mozna ten, ze muzes byt taky za chvili vdovec.
 
Urcite ti tva stara bude tvrdit, ze ma reflexy jak selma, predvidavost pana boha a vidi dopredu na dva kilaky...
Ale at pojede v jakymkoli aute, nezastavi na fleku a kdyz ji nekdo nahle udela mysku nebo ji tam vbehne kanec, muzes setrit na venec...
0/0
18.8.2003 19:25

:-(

Re: ona to netvrdi, ale ona ma OPRAVDU reflexy jak selma, ja vubec nestacim koukat...
, musim priznat, ze se take o ni bojim, ale na druhou stranu - ona jezdi velice jiste (od dostani RP jezdi bez nehody), mysli za vsechny kolem, mnoha nehodam "druhych" zabranila a rozpali to jenom na dalnici, kdyz daleko siroko (skoro) nikdo neni... v normanim poloplnem provozu se coura 90kou a je take v pohode... ale fakt bych uvital, kdyby se vyrabela JENOM auta s omezenou rychlosti do 120-150 km/h...
0/0
18.8.2003 19:43

Muki

Re:
Musim ric, ze kdyz jse dostanu na nemeckou dalnici, tak to chci vyuzit a jedu podle meho nazoru hrozne rychle, ale stejne me lide predjizdeji.
0/0
18.8.2003 19:51

rad

Re:
To je prave ono, amici jsou zeleni strachem z nasledku nedodrzeni zakonu, zatimco Evropani na ne kaslou.
0/0
18.8.2003 21:27

Milan D.

a nejvíc riskují
když k nám jezdí nakupovat sádrové trpajzlíky!!!
0/0
18.8.2003 15:50

kasandra

...
teda jezdim na nemeckych dalnicich celkem casto do Holandska a musim rict ,ze vopravdu mam nekda velkej strach, neco na tom clanku bude
0/0
18.8.2003 15:40

:-(

Re:
, na tom clanku neni nic, ale na nemeckych dalnicich jezdi psychopati! Moje tchyne se radsi kodrca po statnicich 3,5 hodiny (po dalnici jsou to 2 hodiny), protoze ma strach, ze ji na dalnici nejaky psychopat "smete"...
0/0
18.8.2003 15:53

alibaba

Re:
Pivo, tchýně, uzený - nejlepší jsou studený. Hlavně ta tchýně. Apoň moje určitě. Bestie.
0/0
18.8.2003 21:04

:-(

Re: moje je vynikajici
, na svou tchyni nedam padnout zadne spatne slovo! Je to vynikajici zenska a babicka! Anneroso, at ti slouzi zdravi!
0/0
18.8.2003 22:06

dhan

Re:
...doporučujem jazdiť po slovenských dialniciach, kvalita nedovolí viac ako 130 bez ohrozenia technického stavu vozidla, ale našťastie nemáme toľko diaľnic ako nemci - to by len bolo agresivity ale nie rýchlych vozidiel, ale tých ktorým to viac nedá ... 
 
0/0
18.8.2003 17:10

cik-cak

Re:
Nevím o čem mluvíš. Jel jsem po dálnici z Nového Mesta nad Váhom do Bratislavy - kvalita silnice výborná, žádná uzávěrka, provoz minimální (sobota), jel jsem 140-170 úplně v pohodě (a bez dáln. známky)  
0/0
19.8.2003 13:58

Lumír

Re:
A už jsi to jel i v opačném směru? Docela slušný shit.
0/0
19.8.2003 16:47

q

Nemci a prasata?
Podle me se v Nemecku jezdi ohleduplneji nez jinde ve svete, natoz pak u nas - 50 km/h ve meste nikdo neporusuje stejne jako zakaz predjizdeni apod. Za vikend co jsem tam ted byl, sem nevidel jedinou nehodu (ci jeji nasledky). Vubec jezdim tam casto a narazit cerstvou bouracku je skutecne nahoda. Skoro se mi zda, ze ten clanek je nejaka novinarska kachna.
0/0
18.8.2003 14:30

:-(

Re:
, tahas nas za nos? OK je to ve meste a na prechodech (s tim se CR neda srovnavat), ale na dalnici? tam jde dneska "o kejhak"! nebo v noci ze so-ne na statni silnici, kdyz jezdi opile deticky z diskoteky... na dvouproudove silnici (jeden proud tam druhy zpet) jedou dve nebo tri auticka vedle sebe a hraji si na bratry Schumiky (Ralf a Michael)- panecku, to je jizda! tak to ti preji, ze jedes ZA NIMI... nedej boze, abys je potkal v protijizde...
0/0
18.8.2003 15:26

Dalibor

Re:
ono to ma sve opodstatneni. Kazdy ma takovou pomyslnou knitku, kdyz nasbira 15 bodu tak prijde o ridicak - NATRVALO. Za jizdu na cervenou jsou treba 3 body. Za ojete pneumatiky taky 3 body. Kdyz 2 roky neni ten samy prestupek tak se body zase umazou. Takze proto korektni jizda ve mestech, ale jsou fakt ohleduplnejsi. Zvlaste kdyz vidi ze to auto je z jineho mesta. Provoz je pak mnohem plynulejsi. Nehod je ale opravdu dost. Posledni dobou byva hlaseno tak 40-50 dopravnich omezeni najednou.
0/0
18.8.2003 15:29

karel

Re:
Ano ve městě jezdí Němci ohleduplně a podle předpiců. Ale na dálnici ? Jako prasata !
Těch bouraček co jsem tam viděl na dálnici bylo opravdu hodně. Za rok a půl, určitě přes 30.
0/0
18.8.2003 20:02

jackina

Re:
jela jsem tuhle pres nemecko po dalnici a videla jsem nadhernou bouracku, ktera se nemohla prihodit jinak, nez ze proste ten clovek v novym mercedesu jel rychle...byl napranej ve svodidlech a zastavil provoz siroko daleko...jinak mi ale ani nerpislo, ze by jezdili jako dobytci..jsem zvykla odsud...
0/0
18.8.2003 20:42

turi

To skoro ako niektori prazaci
Chodim dialnicou z pribrami a pred prahou ako kazdy pondelok kolona. Opravuju tam prijazdovy pruh do prahy a caka tam hrozna kolona aut. Ako kazdy cakam v kolone ktora ma jeden jazdny pruh ,ale niektory prazsky idioti sory za viraz si urobia druhy a razia si to rychlejsie ako ostatny popri pangejtu. Niesu to len kolony ale aj predbiehanie ci uz na dialnici alebo ostatnych cestach kedy vas prazska znacka otravuje aby ste mu uhol a potom vas surovo vytlaca na kraj. Myslim ze za par rokov tu nieco ako v nemecku bude aj tu.
0/0
18.8.2003 14:19

hanýsek

prašť jak uhodˇ
jezdim denně do práce jablonec-praha (90% dálnice) a můžu zodpovědně říct že arogantní prasata jezdí i u nás
0/0
18.8.2003 12:27

puppy

žádné pokuty
možná by se mohly úplně zrušit klasické pokuty a nynější finanční postihy přepočíst na odebírání řidičáku na určitou dobu - místo pětikila týden distanc, místo dvou litrů měsíc. za prasárnu půl roku a vše patřičně násobit recidivistům. pro většinu agresivních řidičů je auto natolik důležité, že by raději zvolnili, pokuty je nebolí, alespoň ne tolik. co, grosíku?
0/0
18.8.2003 12:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.