Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích zemřelo nejvíce lidí za třináct let

V červenci na tuzemských silnicích zahynulo skoro sto šedesát lidí. To znamená, že každý den zemřelo průměrně pět lidí. Je to nejvíce obětí za minulých třináct let. Počet mrtvých za stejné období od roku 1989 ještě nikdy nepřekročil stovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vilém

Moc těm číslům v článku nerozumím.... :-(
Statistiky totiž za první prázdninový víkend vykazují prudký nárůst mrtvých. Je to rekordní počet: 159 lidí. ... …
Oproti loňskému červenci bylo usmrceno o čtyřicet devět lidí více," (to znamená v 072002 110 mrtvých?) 159-49=110
... Počet mrtvých za stejné období od roku 1989 ještě nikdy nepřekročil stovku . ... …
moc těm číslům tedy nerozumím.
Nep sal to náhodou někdo autě na klávesnici telefonu, přičemž jedl koblihu a pil kafe z  kelímku a najednou ho ve 150 kmhod. předjela ”troufalá ženská” a tak se mu ta čí sla popletla?
0/0
19.8.2003 9:48

názor

Nejdůležitější jsou zákony, jejich dodržování a postihy !!!!
Je to patrné z jízdy i cizích státních příslušnílů u nás (Němci, Rakušani). Ve svých státech by si nedovolili, co u nás! A stejně tak i naši řidiči se v Rakousku chovají  slušně, protože se bojí postihu!
P.S. Ale tak je to u nás se zákony ve všem, kam se podívate.
0/0
17.8.2003 23:51

michallll

vraždy nejen na sobě a nejen v horkém létě
Připočteme-li 160 mrtvých na silnicích za měsíc, stojí za pozornost hledat příčiny.Snad nežijeme v Osvětimi, kde podmínky byly kruté a podobná incidence byla pochopitelná.
Není to zase tak tajemné, létáme na Měsíc, proč bychom nemohli porozumět lidem, kterým je to "jedno" V poradenské práci se ukazuje, že ta "Osvětim" není docela jen minulost. Když klient v bezpečném prostředí a zajištěn profesionálem hledá zdroje svých sebelikvidačních sklonů, objeví třeba záměrně potraceného sourozence. Zda byl starší či mladší nehraje roli.
Nemusí se o tom mluvit, v rodině je nějaký stín, který dotyčný zabuduje do své identity, rodiče jsou pro něj ambivalentní, pečující i nebezpeční. Když žije tak je postaven do role , že zároveň někomu ubližuje a někoho ohrožuje. Dokonce ty nejbližší. O oni jej.
Když vám někdo takto ubližuje, je to bolestné a dá se to řešit také tak, že si to, co od druhých je pro vás nesnesitelné, uděláte sami. Snad neuděláte, snad potkáte včas někoho důvěryhodného, kdo vám pomůže to dostat do plného vědomí a přijmout popř. odpustit druhým i sobě. Neodpuštěné se trestá, třeba na sobě.
Jistě to není všechno, život je bohatší, ale z takových "maličkostí" se také skládá.
Přeji dost odvahy pohledět do očí nočním řidičům, útočníkům na policii, zmírajícím členům  náročných profesí
Pavel Michal, Libčeves 9, t. 603771186.
 
0/0
17.8.2003 22:12

Belzebub

Cesti ridici
obecne patri k nejhorsim v Evrope. Kdykoliv vidm nekde znacku CS snazim se ji mit bud hodne daleko za mnou nebo hodne daleko prede mnou. Jsou namysleni jaci jsou WELTMAJSTRI  na vsechno , nasledkem toho jezdi agresivne, neuznavaji jineho ucastnika provozu vubec za sobe rovneho. Pritom velka vetsina jezdi v malych autech, pokud mozno jeste upravenych aby to jelo rychleji. U plynu maji jen 2 polohy- bud nic nebo plny plyn. Ze tyhle auta sice jedou 160 -200 je jedna vec , ale ze tyhle auta nejsou v ostatnich parametrech na tyhle rychlosti stavene, je vec druha , kterou bud neuznavaji nebo nevi. Neznam druhe mesto na svete kde by se jezdilo tak priserne jako v Praze. Prazska komunikace je vrchol egoismu a misto sletu vsech prazskych vekslaku kteri si tady dokazuji svou vsemocnost. Toto neni jen stav na silnici ale ukazuje to na hlubsi problemy v cele spolecnosti. Ta se modli ke zlatemu teleti, Mentalne retardovani vekslaci predvadeji co si mohou dovolit v podnikani a potazmu pak i na silnici ( nejaka pokuta mne nezajima- muj referent mi zitra opatri novy ridicak) a spolecnost misto aby je chytla za limec a nastrkala za mrize, tak diky televizi a sebevzdelavacim kursu typu Dallas jim tleska a obdivuje je. Jedina cesta je prevychovat cely narod- filosofie- neznam spinave penize- nese tady sve ovoce.
0/0
17.8.2003 16:02

Petr

Re: no to snad ne ...
Ta jak tak ctu tvuj nazor, tak mi pripada ze zijes nekde na pousti, kde auto videli naposledy pred rokem. Nechapu jak muzes o ceskych ridicich rict, ze patri k nejhorsim v evrope. Zkousel jsi nekdy projet treba nekde v Italii ? Proti Italum jsou Cesi jednicky v rizeni. To ze nekdo je debil, jde do hospody a pak sedne za volant, za to nemuzou vsichni, ale jen ten jeden. Samozrejme nejakou vinu na tom ma cela Policie CR spolu s vladu a parlamentem. Protoze kdyz budou zakony takovy jaky jsou, a policajti budou dal delat presnej opak toho nez co maj, tak bude mrtvejch na silnicich pribyvat. Rekni mi napr. kdy jsi naposledy videl policajta tam kde je potreba ? Ja je vidim max. cihat na mistech, kde absolutne nic nehrozi. Nebo jako se mi stalo nedavno. Jedu mestem, potrebuju se zeptat na cestu, tak pribrzdim a ptam se na cestu a co nevidim, policejni hlidka si to sine proti me a jak jinak, otaci to a samozrejme to jejich typicke dobry den pane ridici ... stal jsem na zakazu stani (mimochodem znacka byla moooooc dobre ukryta) ne ze by se zeptali proc tam stojim. Ne jeste me upozorni, ze za to muzu dostat az tisicovku pokuty. jo chapu ze jsem tam stal, ale bejt jeste takhle arogantni ... V tyhle republice nejsou blbi lidi, ale ty ktery zvolili. Ja osobne dodrzuju jednu zasadu. Tam kde muzu neco ohrozit, tam jedu predpisove, po obcich jezdim vzdycky maximalne pajdou, ale jakmile se dostanu na okresku, jedu co to da. To same na dalnici. kdyz se nekde vysekam, muzu si za to jedine sam. Proste tady to neni machrovani ani o frajerstvi. Tady jde jen a jen o debilitu. Ale ne tech co prekracujou zakony, ale tech co je nechaj ty zakony prekracovat.
TZN.:  Chyba je ve statu a deravejch zakonech ne v lidech
0/0
17.8.2003 21:50

Marcela

Re:
Chyba je hlavně v lidech, ti kašlou na zákon , ti jsou bezohlední a agresivní. Na okresce a dálnici jedete co to dá ( hrdě se řadíte k těm, kterým zákon nic neříká )  , když se vysekáte , můžete si za to sám, bohužel ale pravděpodobně vezmete někoho s sebou , někoho, kdo za Váš styl jízdy nemůže.
0/0
17.8.2003 22:15

Petr

Re:
V tom případě bych rád věděl, proč i ti nejbezohlednější řidiči jezdí po Rakousku a Německu dokonale předpisově ? Proč max. rychlost překročí jen když si toho uplnou náhodou nevšimnou ? Zákony, zákony, zákony ... v ničem jiném to neni !!! Já netvrdím, že čeští řidiči jsou svatoušci, ale nejsou až zase tak špatní.
Základní důvody proč se jezdí rychle:
  • postih je minimální (ti co maj na tychlá auta maj i na pokuty)
  • informace o radarech jsou na každém rohu
  • tam kde maj policajti kontrolovat tam nejsou a buzerujou tam kde to absolutně není potřeba
  • řidičáky se brát nemůžou
  • než někdo je potrestanej za jeden dopr.přestupek už dávno jich udělá deset a ještě mezitím někoho zabije
  • za chlast dostanou jen pokutu a můžou jet dál
  • omezení rychlosti v běkterých místech je absolutně na hlavu a jinde kde by měla být omezena, tam není
  • řidičák dostane každej kdo má na to někoho podplatit
  • každej druhej policajt vezme úplatek
Teď bych rád dostal odpověď proč za to můžou lidi ? Ty jen dělaj co můžou - to za co je nikdo nepostihuje.
Všiml si někdo kdo jezdí na českejch silnicích nejhůře ? Já jsem zaregistroval především kamiony. představte si, že jedete po dálnici 130 v levém pruhu a padesát metrů před vámi najednou myška z pravého pruhu a šup před vámi je kamion kterej jede 91 km/h a předjíždí kamion kterej jede 90 km/h - to teda fakt už je možný jen u nás. Další argument je: kolik je na českých silnicích os.aut ? a kolik je náklaďáků ?
A teď zásadní otázka ... která z těchto skupin způsobí procentuálně více nehod ? proč když poslouchám nějaký rádio slyším pořád dokola: Nehoda kamionu na dálnici D5 ... chvíli na to další a další ... zase za to můžou zákony ... nikdo totiž nekontroluje to jestli řidiči kamionů dodržují maximální dobu řízení, jestli dodržují povinné přestávky a to samé autobusáci. Všichni tyhle lidi makaj co můžo
0/0
19.8.2003 8:53

Waran

Re:
Pěkné vize a ještě lepší činy, člověk znalý teorie silniční dopravy, tak jako já těmto typům uděluje termín "řidič- stíhač", jen prosím pěkně neohrožujte nás, řidiče bojující za snížení nehod dodržováním vyhlášky! Je nás velice málo!
0/0
18.8.2003 0:43

Jirka Vacek

Re:
Dodržuješ předpisy blokováním ostatních ??!! Si je asi děláš sám, viď, ty náš ochránče !
0/0
18.8.2003 16:35

Jan Herna,ThDipl.

Re:
   Jízda podle předpisů není blokování ostatních.
0/0
25.8.2003 10:45

POV

Re: Petře, Petře ...
byl jsem za volantem skoro ve všech evropských státech (včetně Itálie) a můžu potvrdit z osobní zkušenosti, že se nejhůř jezdí u nás. Ne že bych se chtěl zastávat našich zákonů nebo policajtů, ale problém je vždycky v lidech. Sebelepší zákony jsou jen slova na papíře a jsou k ničemu, pokud se lidi nechtějí podle nich řídit. A kromě toho existují taky jiná pravidla, než zákony - třeba obyčejná slušnost a kolegialita. Jenže to jsou dneska skoro sprostá slova. Blbí jsou podle tebe jen ti nahoře, ti zvolení - jenže ti představují je špičku ledovce. Musíš se ještě hodne učit, Petře. 
 
0/0
18.8.2003 15:29

Hnusoň

Re:
doporučuji malou projížďku po Rumunsku, budeš vzpomínat na české řidiče...hihihi...
0/0
17.8.2003 22:54

jura

zprisneni postihu...
...vcetne mzonosti odebirani ridicaku policisty na miste, to je asi nejefektivnejsi krotkodobe reseni. paralelne s tim zvysit kvalitu vyuky v autoskolach a zavest jako soucast testu na ridicak psychotesty- na ulicich si spousta lidi vybiji svou agresivitu, v rukou takovych magoru je auto zbran. nejsme na tom sice nehure, ale tim,ze v Indii ci Egypte se jezdi jeste hur, bych se maoc neutesoval.
0/0
17.8.2003 13:53

ALK

Re:
Ano, zrušení možnosti odebrání ŘP na místě byla evidentně chyba. Ale, jak už naši zákonodárci umějí, je pro ně důležitější ochrana těch neslušných (ti co porušují předpisy a zákony) než těch slušných. Možná by chtělo vzít si příklad z USA, kde policista je takový "malý soudce", jehož tvrzení má u soudu větší váhu než tvrzení obviněného. Na druhou stranu nesmí mít takový policista žádný škraloup, protože advokáti dokáží využít sebemenší chyby. Bohužel v našich poměrech má tato moje úvaha nádech utopie, ale věřím, že časem se vše zlepší.
0/0
17.8.2003 15:58

Berg

,
Radím jedno: omezit ještě více železniční dopravu. Možná se potom počet mrtvých na silnicích podaří ještě trochu zvednou. Národ, masírovaný stu... TV NOVA si nic jiného nezaslouží...
0/0
17.8.2003 0:12

franta mottl

pane profesore - dekujeme
nekdo by se ptal, co s tim ma Klaus spolecneho - je to jednoduche, byl celou dobu ve vedouci pozici - predseda vlady, sef parlamentu, ted je prezident. Ale pokud neco ve firme, spolecnosti nehraje - a mrtvi na silnicich jsou problem - tak je na case aby vedouci predstavitele sbalili kufry. Kdyz nedokazou zjednat napravu. Pane profesore - prosim - konecne uz odejdete.
0/0
16.8.2003 21:23

katka

dopravni policiste
Jednou z pricin je, ze dopravni policiste, misto aby dbali na bezpecnost jizdy a dodrzovani dopravnich predpisu, tak se snazi jen vybrat co nejvice na pokutach. Jak je mozne, ze kontroluji rychlost jen na vybranych mistech na dalnicich, kde kazdy druhy ridic zpomali, protoze vi, ze tam jsou. Proc nejsou ve mestech, kde ridici nedodrzuji rychlost a neberou ohled na chodce?Jak je mozne, ze v Praze temer zadny ridic nezastavi chodci na prechodu, ikdyz je to ve vyhlasce? Kde je dopravni policie?
0/0
16.8.2003 20:07

Petr

Re:
Ve vyhlášce to není, už je to v zákoně. :-) Dopraváci jsou tam kde jsou proto, že jsou platově hodnoceni podle "výnosů", takže máme smůlu. Opravdu nebezpečné přestupky státu tolik nenesou (vybrané pokuty totiž nejdou do policejní, ale do státní kasy). Nabízím k zasmání zajímavou příhodu z minulého pátku. Na sjezdu z dálnice D5 u Plzně je rychlost postupně omezena na 40 km/h, policie tam velmi často (a úspěšně) měří, tentokrát ale stáli se služebním volkswagenem transporter v levém jízdním pruhu, viditelní už tak 100m předem. Nemohli být nápadnější, proto mě překvapilo, že vedle něj měli postavený z 50m viditelný radar. Nejvíc mě ale dostalo, že tam měli dva "hříšníky" a zrovna "stahovali" dalšího!
0/0
16.8.2003 23:11

Jan Herna,ThDipl.

Re:
   Malinká oprava,jak za vlády bolševiků,tak dnes pokuty nikdy nešly do policejní pokladny,ale do státní - dříve prostřednictvím okresu,dnes kraje.Samozřejmě podle vybraných pokut policisty může policie posuzovat různé věci.Ty které vybere přímo úřad smaozřejmě do práce policie nepatří,za ty je hodnocen příslušný úředník. Policie vybírá pokuty tam,kde jí to současný policejní zákon s malými pravomocemi umožňuje.Policista je příslušníkem organizovaného sboru.Místo,kde bude sloužit a tedy i vybírat pokuty mu určuje jeho nadřízený.
0/0
25.8.2003 10:51

FlashLight

Dementní politici si dělají "strýčka" na dobu...
...kdy nebudou politiky, případně se svými zlodějíčky lobbisty nechají přesvědčit, že omezení řádění na silnicích je proti lidským svobodám...Jinak si nedovedu představit, proč ještě není zaveden bodový systém pokut, okamžité zabavení řidičáku za alkohol, výrazně vyšší rychlost než je  povolená, a nebezpečnou jízdu...K tomu zabavení řidičáku i techničáku za auto, zjevně nevyhovující předpisům! Bohužel se obávám že Balkán v naší politice přetrvá do doby, než politikům nějaké hovado zabije jejich mámu, milenku či děti... A technická omezení - zpomalovací prahy, měření rychlosti s foťákem ( nečitelné číslo by bylo důvodem k zabavení auta...) ve městech, kde bych, kromě magistrál, nařídil padesátku a při nedodržení doživotní zákaz řízení ( vy debilové, kteří stopade přes město "zvládáte", přestanete prudit! ). Není toho moc, co by se muselo udělat, stačí se poučit, co takhle v Německu, v USA...
 
0/0
16.8.2003 18:34

JirkOl

Víme, kdo to dělá?
Zajímala by mne statistika, jaká auta se nejvíce na nehodovosti podílejí. Mezi cenou vozu a inteligencí řidiče je nepřímá úměrnost. Že prachy zblbnou skoro každého je známé, ale ať si  zloději a podvodníci  /proboha, kdo si peníze v tomto státě vydělal poctivě???/  dělají bordel mezi sebou a neohrožují normální lidi. P.S. Vy blbečci v milionových autech: Musíte jezdit pomaleji, jinak si vás nevšimneme a nebude vás moci obdivovat!
0/0
16.8.2003 18:04

sponzor

Re:
Jsem rád, že se mi zvedlo IQ, ale pravda je, že když si to předpisově šinu v rozkošném blankytně modrém Suzuki Swift po městě a náhodou si ho umyju (auto), tak se za mnou i nějaká ta ženská otočí, což se mi po vystoupení z vozu rozhodně nestane :)
0/0
16.8.2003 18:51

JirkOl

Re: Jsem taky rád
že si to šinete předpisově, ale já měl na mysli, že čím vyšší cena vozu, tím nižší inteligence řidiče. Jako tedy nepřímá úměra.
0/0
16.8.2003 19:02

sponzor

Re:
Nevadí, to, že jsem zase zhloupnul, je OK, jsem na to z domu zvyklý, zase mi udělalo radost, že Swift 1.0 je drahé auto, což mi zvedlo sebevědomí. No nekupte to nové za 189.000,- vč. DPH oproti trhačům asfaltu typu Fabia junior. Vzhledem k tomu, že pod kapotou tepe ve třech válcích bojovně naladěných 40kW, mi jsou některé manévry hormonálně nestabilních synků fyzicky zapovězeny a kvalitu mého života to nijak nesnižuje. Nejsem notorický dodržovatel předpisů, ale snažím se přemisťovat civilizovaně, obcemi projíždět s ohledem na všechny ty kočičky, pejsky, miminka, trochu dezorientované stařečky, slepičky a další užitečnou drobotinu a mimo obec registruji, že auta z vedlejších silnic mají právo se připojit ke mě na hlavní, když někdo spěchá, tak se mu v rámci možností snažím uhnout, ale nenechám se donutit, abych jel taky jako prase, a když je někdo moc pomalý, tak k tomu má možná nějaký důvod a nestřílím ho. To, že se řada řidičů chová tak, jako by jim chyběla 3.světová válka, není věc jejich movitosti, ale jejich vztahu k okolnímu světu. Ten, kdo se chová k ostatním jako hovado, nikdy nepozná, co je to být šťastný. Tomuto poznání nikdo neujede, je jen otázka kdy a za jakých okolností mu to dojde nebo bude dojdeno.
0/0
16.8.2003 20:08

:-(

Re:
, korelace mezi cenou auta a poctem nehod neni; v mercedesu se nehoda casteji prezije, ale pri nadmerne rychlosti (vedle prednosti v jizde nejcastejsi pricina nehody) jsou casto zraneni a mrtvi... zajimava vec treba v Allgäui: 10.108 nehod, 3.283 zavinily zeny, 6.825 zavinili muzi, pres 3.000 ranenych 51 mrtvych, nejcastejsi pricina nehody s mrtvymi: nedovolene vysoka rychlost! 79% nehod s mrtvymi/ranenymi zavinili muzi-ridici!
0/0
16.8.2003 19:11

Waran

Re:
To je pravda! Ještě se to dá řešit úmyslným blokováním dražších aut a nereagovat na nic a potom se tvářit jako by nic- to jsem dlouho dělával já, ale už mě to omrzelo... W353S
0/0
16.8.2003 19:29

Jirka Vacek

Re:
Seš fakt naivní !
0/0
18.8.2003 16:35

Marcela

Re:
Mezi cenou vozu a inteligencí řidiče není ani přímá ani nepřímá úměra ( ale Vy asi drahé auto nemáte a zřejmě Vám to vadí) .  Nevím co máte na mysli pod pojmem inteligence , ale bohužel vzdělání a agresivita a bezohlednost se navzájem nevylučují. A nakonec, peníze se dají vydělat i poctivě.
0/0
17.8.2003 21:08

robert

iDnes
Počet mrtvých za stejné období od roku 1989 ještě nikdy nepřekročil stovku. Je to rekordní počet: 159 lidí. Oproti loňskému červenci bylo usmrceno o čtyřicet devět lidí více.... takze podle iDnes je 110 mene nez 100
0/0
16.8.2003 15:51

:-(

RIDICAK JEN ZENAM!
, ja bych nechal ridit auto jenom zeny... zeny nemaji komplexy, kdyz je nekdo predjede, je jim jedno, kdo ma rychlejsi auto... auto je pro zenu dopravni prostredek, a proto jezdi nesrovnatelne lepe nez spousta muzu, pro nez je auto prestizni objekt... valna vetsina muzu se domniva, ze rychlostni rucicka na tachaku ukazuje delku jejich penisu v milimetrech...
0/0
16.8.2003 15:48

feministak

Re:
souhlas;)
0/0
16.8.2003 17:52

JirkOl

Re: Částečný nesouhlas
Asi kilometr před kruháčem v Olomouci je několikrát snížená rychlost a paní P.  nezareagovala ani jednou /konec silnice pro mot. vozidla, začátek obce, snížení rychlosti a zpomalovací pruhy/. Ale zrovna jí to nepřeju. Jinak na tom asi něco bude.
0/0
16.8.2003 18:12

ALK

Re:
To možná platilo před deseti lety, ale v současnosti mám zkušenosti s tím, že nejvíc agresivní jsou právě ženy v drahých autech.
0/0
17.8.2003 7:12

:-(

Re: v roce 2002
, ...79% nehod s mrtvymi/ranenymi zavinili muzi-ridici... mozna, ze muzskou agresi za volantem neregistrujes, protoze je pro tebe normalni... fakt je, ze zeny zpusobi jen asi tretinu nehod, kde je vina u ridice/ridicky (muzi dve tretiny), dusledkem nehod s vinou zeny je vetsinou jen "odreny blatnik", zetimco muzi maji na svedomi mrtve a tezce ranene... na Zapade je bezne, ze pojistovny davaji zene vyhodne tarify (pojistka na auto), kdyz se zavaze, ze za volantem bude sedet jen zena... protoze zeny jezdi NESROVNATELNE a prokazatelne bezpecneji... pojistovnam ver! platit 3.000 € za nabourany blatnik je malickost (zenske nehody), platit 200.000 € za urazovku a pak dozivotne invalidni rentu 2.000 €/mesicne, treba 30-40 let (muzske nehody) stoji pojistovny majlant...
0/0
17.8.2003 13:07

ALK

Re:
Statistika je ošidná věc. Já bych mohl tvrdit, že muži najezdí 90% všech ujetých kilometrů (netvrdím, protože to nevím) potom by se poměr zase obrátil. Doufám, že mi rozumíte, co chci říct. Ale to je úplně jedno. Faktem je, že za poslední léta agresivita řidičů (a je jedno jestli mužů nebo žen a já osobně člověka nehodnotím podle pohlaví, ale podle skutků) rapidně stoupla. Bohužel to bude asi tím, že se znovu objevila skupina lidí, kteří si myslí, že mohou všechno. A pro takové by například zvýšení pokut nebylo hrozbou. Něco jiného by bylo například krátkodobé vězení nebo veřejnoprospěšné práce v místě bydliště. Tím by totiž utrpělo jejich image, které je v jejich žebříčku hodnot určitě výš než slušnost.
0/0
17.8.2003 15:37

:-(

Re:
, pomer pohlavi za volantem v CR neznam, v zemich EU je v privatni sfere asi 45% zen, 55% muzu, asi 80% muzu se najde u "profiku" (autobusy, nakladaky, osobni ridici reditelu a pod.), ti se vsak podileji na nehodach velmi malo... dopravni prestupky jsou PRESTUPKY (nikoli trestny cin), a proto se daji "uplatit" (vezeni ci uzitecna prace je jen pro ty, kteri nemaji penize...), ale co pomaha, jsou "trestne body"; napr. prestup rychlosti o 30 km/h = 50 trestnych bodu, 150 trestnych bodu = ridicak na tri mesice pryc, nova zkouska (zaplatit) extra test zpusobilosti (zaplatit), pak dostane ridicak zpet... po peti letech trestne body vygumovat... panecku, to by se jezdilo... (jizda pod vlivem alkoholu (od 0,9 promile) nebo jizda bez ridicaku, 6 mesicu vezeni nepodminene!) - ale to nemuzes udelat, protoze pres 50 % lidi jezdi "za praci" autem...
0/0
17.8.2003 15:55

ALK

Re:
Proč bych to nemohl udělat? Přeci, to jak se chovám je moje svobodná volba, a pokud něco poruším, musím si být vědom, že může přijít trest (když už mi chybí svědomí) a jaké budou pro mě následky. A doufám, že alespoň v tom si mohu být jistý, že řidičák dostanou jen lidé svéprávní, i když některé situace na silnicích mě vedou k pochybnostem. A jak se zmiňuji výše je pro mne zajímavý způsob řešení přestupků v Americe, kde  tě např. předvedou za rychlou jízdu ihned k soudci. Bohužel u nás je zvykem, že policie musí přestupek složitě dokazovat, takže pokud neexistuje fotografie (možná musí mít i nějaké úřední osvědčení), lze velice úspěšně odvrátit postih a ještě policisty nařknout ze zneužití pravomoce. Proto můžeme jenom kroutit hlavou, když někdo projede před zraky policisty na červenou a ten se ani nenamáhá, aby si zapsal SPZku.
0/0
17.8.2003 17:05

:-(

Re: zakony jsou, ale zajmy jsou jine!
, "to nemuzes delat" se vztahovalo na zakonodarce... v Nemecku treba (kde je auto SVATOST!) maji radary na kazdem rohu, ale ne u skol, kde je tricitka, ale jezdi se tam 60ka, nybrz na frekventovanych "jako provaz robnych silnicich (do prace, z prace), kde se "bleskuje" (fotka auta a ridice) "o 106" - predepsana 60ka, lidi jezdi bezne 90-100 km/h - panecku, tam si obec namasti kapsy - 100 € sem, 100 € tam... ale ridicaky ponechavaji, jde jim jen o vylepseni si obecni/mestske pokladny... kdyz chces sebrat ridicak "tatovi a ziviteli rodiny", ktery denne dojizdi 60 km do prace, hned mas na krku nejakeho pravnika s "vyjimecnym" paragrafem, a vubec - jak muzes byt tak nelidsky a chtit vrhnout celou rodinu do socialni krize kvuli tomu, ze tatinek jel trochu rychleji...
0/0
17.8.2003 17:23

ALK

Re:
Jak potom řešit situaci, že jeden tatínek živitel rodiny, protože jel o trochu rychleji, zavinil nehodu při které zahynul jiný tatínek  nebo maminka shodou okolností taky živitel rodiny. A nemusíme bohužel chodit daleko viz zpráva z dnešní noci z Trutnovska. 14:17  -  V noci zemřeli při nehodě na Trutnovsku čtyři lidé. U Vrchlabí vjel řidič citroënu do protisměru a smetl renault se třemi ženami. Všichni na místě zahynuli. Spolujezdec z citroënu byl těžce zraněn.  
0/0
17.8.2003 19:05

:-(

Re:
, jsem stejneho nazoru jako ty... jestli jsem jel nekdy (velice zridka) pres limit, tak nejvys venku na statnici a ne vice jak o 20 km/h... za 20 let jsem JEDNOU nedovolene parkoval 10 franku pokuta - to byl muj jediny prestupek! Stejne jako tebe me hneva bezohlednost ridicu a neschopnost policie a soudcu vyuzit zakonne "davky"... zakony jsou v poradku, ale neuplatnuji se, protoze jezdit opily a nebo 120tkou pres obec je "kavalirsky delikt" - v mych ocich je to duvod sebrat okamzite ridicak - v pripade alkoholu - navzdy... mam take rodinu...
0/0
18.8.2003 9:25

Leonell

Stav
Mam ridicak 15 let ale musim rici, ze situace na silnicich se stale zhorsuje. Arogance, hazard, podcenovani pocasi, nedodrzovani predpisu. U 90% delsich jizd se setkam s necim, nad cim musi rozum stat. Predjizdeni pres plnou plnou caru do neprehledne zatacky, nedani prednosti, jizda na cervenou. Takove detaily jako blikani a sviceni ani nepocitam.
Nemuzu si pomoci, ale jedinou cestu vidim v PODSTATNE prisnejsim postihu ridicu.  Prekroceni rychlosti o 20 km/h = 2000,- bez diskuze, o 30 km/h = 10000,- nebo odevzdej na pul roku ridicak. Zakaz "prospesnych" hlasek o vyskytu radaru. Pridani pravomoci mereni rychlosti v mestech Mestske policii (to by byl prispevek do rozpoctu :-)).  Jizdy policie v neoznacenych autech a sledovani provozu a patricne zhodnocovani uvedenych prestupku.
 
0/0
16.8.2003 15:32

Vašek

Re:
100%-NÍ SOUHLAS. Dokud nebude opravdu tvrdej postih za dopravní přestupky, tak NIKDO podle zákona jezdit nebude...
0/0
17.8.2003 9:37

Taylor

Pražáci, značky ......
Domnívám se, že největším problémem jsou lidé, kteří investují do pneumatik a jiných doplňků na voze, místo do klimatizace v něm. Každý tvrdí jak mu vadí a jak s toho nastydne atd. jen aby si nemusel připustit, že je užitečnější v těchto vedrech, než jeho nejlepší repro soustava. Co se týče policie, je úplatná jak jistě všichni víme. Najednou alkohol stále za volantem roste co to nemají policisté v ruce a nemohou brát úplatky. Vždy mněli v tomto případě ruce natažené. Když nemohou dostávat, tak aspoň informovat a tak ve statistice to naskakuje. Jezdím denně a vidím jak lidé a především mladí hazardují a dokazuji mi jak jim to jede. A takových příkladů by bylo spousty. Je to prostě v našem systému i v nás samotných lidech. Mnozí jsou zakomplexovaní a když se k tomu přidá sluníčko tak se to prostě všechno násobí.
0/0
16.8.2003 14:55

sebastian

mrte kecu
to sou kecy, a pekna kupa. je leto, pohoda, stereo na max. na tachaku 140 prumerne, penumatiky tecou, vitr ve vlasech, pivko po ruce a pak ta zatacka trochu vynasi a sup do stromu. jednoducha psychologie, je leto tak kali stari mladi, kali cela rodina
0/0
16.8.2003 13:10

Iljič

Značky?
Jak souvisí sledování souběžně jedoucího vozidla s počty mrtvých? To jako, že když uvidím vedle sebe v Praze Karviňáka, Znojemáka, Ostraváka,....,a bezpečně je poznám tak jako ubude mrtvých?! Pominu-li, že řídí dost pravděpodobně stejně jako já tak i kdyby ne, možná ubude pár poničených plechů, ale ne mrtvých!
0/0
16.8.2003 13:04

DeCourcy

Zkusenost ze vcerejsiho vecera.
Uslysel jsem venku hvizdat pneumatiky - kouknu ven z okna, na ulici se riti zanovni Bavor. Zabrzdi, zaradi zpatecku naturuje to a zase s prohvizdem zacouva, pak to same dopredu na jednicku, dvojku. Nekolikrat to zopakuje. Rikam si co to je za kokota??? a pockam si, co se z toho auta vysouka. Nebyl jsem daleko od pravdy, vylezl z toho sotva osmnactilety zabedarovany pubertacek s odbarvenou hlavickou a zacal delat opicky na pritelkyni / sestru ktera stala uz u dveri panelaku s klicema a cekala na nej.  Zajimalo by me, jak casto meni pneumatiky a jakym zpusobem to financuje (nebo to delaji jeho rodice?).
0/0
16.8.2003 12:54

lukino

Ještě se diví
To je prostě neskutečné," zírá policista Martin Balcar z dálničního oddělení v Rudné u Prahy na auto, které zastavilo těsně před ním.
"Čím to je, že jsou lidé tak agresivní? Klidně by nás přejeli, je jim to úplně jedno," ulevuje si.
 
No já bych věděl čím to je. Jen nechci policisty urážet.
0/0
16.8.2003 12:26

mobilttl

Re:
jo ... to máš pravdu...
0/0
16.8.2003 17:33

Petr

Rumlova pomsta
Ty značky jsou opravdu rumlova pomsta. Dřív, když člověk viděl rakušáka (RK) nebo třeba CR, bylo to jako kdyby mělo auto majáček. Člověk hned věděl, že se od takového řidiče může dočkat čehokoli. Dneska má smůlu.
0/0
16.8.2003 11:49

alíM

Re:
Nemáš pravdu,já jsem se už  napřžíklad naučil dávat pozorna auta s A uprostřed,to jsou mistři světa
0/0
16.8.2003 23:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.