Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak zastavil železniční koridor

Nehoda přes dvě hodiny blokovala hlavní trať mezi Prahou a Pardubicemi. "V půl jedenácté vykolejil vlak při rozjezdu ze stanice Řečany nad Labem," uvedl mluvčí drah Pavel Tesař. Nikdo z cestujících nebyl zraněn, rychlíky ale musely objíždět přes Hradec Králové, protože na druhé koleji byla výluka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mazanov

pantograf
Podle fotky, která byla dodaná až později, je jasné, že ta příměstká souprava nebyl "pantograf" (tedy řada 451/452), ale "ešus" (řada 471). Článek s nadpisem "Ešus vykolejil" by byl určitě poutavější, redaktoři by se měli naučit přezdívky vozidel :o)
0/0
15.8.2003 8:21

kral ja prvni

Re:
Mýlíte se. Pantografická jednotka je vžité označení pro kompaktní elektrickou jednotku osobní regionální dopravy, říká se tak 451, 452 ale i 470 nebo 471, stejně tak moravským hranatým panťákům (nevzpomenu si na číslo). Ešus, patro, ledovec, to jsou jenom přezdívky modelové řady, stejně jako 451-2 má přezdívku lochneska či žaboksicht.
Otázkou je, kde se dneska přezdívky vozidel zjistí, když ČD zrušily přehled na svých WWW. Kdybych na 471 nepracoval, nevěděl bych vůbec nic.
0/0
15.8.2003 9:43

Posleda

Vlak zastavil železniční koridor?!
Co je zde podmět a co předmět?
Pokud vycházíme z toho, že koridor je nějakým způsobem vymezená dráha, která se samozřejmě  nikam nepohybuje (není-li zrovna zemětřesení, sesuv půdy či jiná katastrofa), tak to znamená, že  koridor je původcem toho, že vlak zastavil. Což by mohla pravda, ale proč potom nepoužil autor obvyklý slovosled (Koridor zastavil vlak)?
Nebo snad chtěl autor sdělit, že vlak zastavil provoz v koridoru a jen jako královna Chantal "neumí čeeesky!" ?
Potom ať se jde raději živit jinou prací. V hypermarketu by ho do pokladny určitě vzali. Jen by si musel zvyknout, že nedodržují Zákoník práce...
Bůh suď!
0/0
14.8.2003 17:51

Posleda

Aopravdu řekl mluvčí ČD,
že vlaky jezdili
Muvčí by měl chtít po autorovi omluvu...
0/0
14.8.2003 17:54

pokladní

Re: pokladní
Zajímalo by , kde by jste nakupoval kdyby neexistovali pokladni v obchodech.
Děláte z pokladních úplné blbce.
0/0
14.8.2003 19:46

Ivan

Re:
Ale oni taky ( i když zřejmě jen někteří) takoví jsou. V sobotu v jednom nejmenovaném marketu mi mladá pokladní špatně započítala vrácené lahve. Na účtu bylo (vč. těch lahví) jen šest položek, takže i orientačním součtem "z hlavy" bylo jasné, že to nesedí. Tedy alespoň mě, ona zřejmě těch 5 položek za zboží nebyla schopna sečíst a volala vedoucí, že "pánovi se něco nelíbí". Teprve, když jsem jí ukázal, že u lahví není "-" - tedy že mi sumu za vrácené lahve ještě naopak přičetla (přitom název zboží zněl "výkup lahví" - netušil jsem, že kasa není blbuvzdorná, takže i za vykoupené lahve dokaže přičítat) - pochopila, jenže dalších 5 minut řešila ještě s kolegou, jak to teď vlastně udělat. A že bych se za nechtěný pokus obrat mě o celých 12 Kč a cca 7 minut času dočkal alespoň slůvka omluvy??? Nikoli!!!
 
0/0
14.8.2003 20:25

pokladní

Re: pokladní
Podle mého to není chyba pokladní, ale programu.
Správně by mělo být naprogramováno, aby obaly /láhve/ se automaticky odečítaly a  v žádném případě se nemohly přičítat.
Já bych Vám přála, aby jste měl možnost si odpracovat jednu osmihodinou směnu pokladní v supermarketu a potom by jste hovořil jinak.
/Hlídat  zákazníky - každý druhý zákazník se snaží okrádat - schovávají zboží ve vozíku pod ostatní zboží, vyměňují levnější zboží v krabicích za dražší,místo vajec si dávají Kinder  vejce  a další ......
0/0
14.8.2003 20:37

Ivan

Re:
Chybou sottwaru bylo možná to, že se lahve přičetly, namísto odečetly. Vše ostatní (tedy neschopnost ponat tu chybu na účtence, neznalost způsobu opravu, a především CHYBĚJÍCÍ omluva) byla chyba pouze pokladní. Netvrdím, že to mají lehké, ale to mě jako zákazníka nemusí zajímat. Já živím je, takže očekávám alespoň elementární slušnost (jpřinejmenším takovou, jakou "dávám" já zase těm statisícům lidí, kteří "živí" mě).
0/0
15.8.2003 13:58

pinguin

to je zase titulek
fakt,rozjetej koridor a zastavi ho vlak,tak to to je dlabec
0/0
14.8.2003 16:15

Miroslav Zikmund

Nepište nesmysly
Co to je za pitomost, že dráhy nemají personál ?
Mezi tratí 020 Velký Osek – Hradec Králové – Choceň a tratí 031 Pardubice – Hradec Králové - Jaroměř je spojovací trať odbočka Plačice (mezi stanicemi Praskačka - Hradec Králová hl.n.) - Opatovice nad Labem. Po uvedené spojce jezdí každý den několik vlaků s uhlím do elektrárny Opatovice. Na odbočce Plačice slouží pouze jeden výpravčí, na druhém konci zaúsťuje trať přímo do stanice Opatovice nad Labem.....
Miroslav Zikmund, Praha
 
0/0
14.8.2003 15:15

Triestino

Re: Plačice
Takže ta týden stará zpráva JPP, že od 1.8. nejsou Plačice obsazené a vlaky do EOP jezdí úvratí přes HK nebyla pravdivá? Odbočka Plačice prý měla být ovládaná z Praskačky, ale prý nebyly peníze. ?!?
Jak to tedy je ve skutečnosti pane Zikmunde?
0/0
14.8.2003 17:59

Fordik

Nehody
Lidi jednou za uherskej rok se stane nehoda na kolejích a už jste z toho v ..deli, se podívejte kolik na silnicích je nehod a nikdo nic neříká, vemte si co za den vlaků projede na našich kolejích je to úplně minimální procento takže buďme rádi, že nejsme někde v Indii, kde to obvykle odnese i 300 lidí že?
0/0
14.8.2003 14:48

Tom

Aktualnost informaci na idnes ? Haha.
Idnes probud se!!!!!! Z jineho zdroje: "
Osobní vlaky nahradily dopoledne autobusy, dálkové spoje jezdily přes Hradec Králové. Po zprovoznění jedné koleje ve 13 hodin už vlaky opět jezdí po svých trasách. Vzhledem k tomu, že ve stanici využívají jen jednu kolej, však mohou mít zpoždění."  Takze alespon trochu uleva.
0/0
14.8.2003 14:15

camillo

Ceske drahy vam preji prijemnou cestu !!!
historie se opakuje http://student.upce.cz/xoops/modules/news/article.php?storyid=62
0/0
14.8.2003 14:00

fido7788

jeste chybi
tradicni upozorneni, ze vlaky mohou mit nekolikaminutove zpozdeni ....
0/0
14.8.2003 13:19

Olda

přímá spojka
nelze ji ale využít, protože na ni dráhy nemají personál... no to je dobrá pakárna, hlavněže ve většině stanic mají třeba dvakrát tolik personálu, než by bylo potřeba... tak kvůli tomu mezinárodní rychlíky naberou ještě o půl hodiny větší zpoždění. Kdyby se chtělo, určitě by beztak nebyl problém tam ten personál během půl hodiny z Hradce dostat, když byla výluka v Opatovicích, tak se po tý spojce normálně objíždělo...
0/0
14.8.2003 13:11

Tom

Re:
Treba jenom maskujou ze tam jsou zarezly vyhybky nebo tak. Jinak typicky pristup CD a.s :)
0/0
14.8.2003 13:14

Olda

Re:
jasně, když se jedou něco stalo mezi Všetatama a Mladou Boleslaví, nechali rychlík na Turnov ve Všetatech asi 3 hodiny stát, místo aby ho poslali přes Nymburk, kde by nabral zpoždění jen tak 20 minut. Proč? Protože strojvedoucí neměl papíry na trať Všetaty - Nymburk a/nebo Nymburk - Boleslav. Proč by přeci měl mít oprávnění na trať, po který by moh objet průšvih na tý svý? :-))) Kdyby se takhle chovali i autobusáci - to by teprve bylo. Opravujou most? Smůla, tak se prostě čtvrt roku nedostanete do práce :-)
0/0
14.8.2003 13:36

Hajnej

Re: Olda
Jo, jak to dopadne, když na silnici Horní Dvořiště - České budějovice vyjede autobus, jehož řidič na tu silnici nemá papíry, jsme už v novinách viděli...
0/0
14.8.2003 13:57

Ivan

Re:
Nevím o tom, že by řidič autobusu potřeboval "papír" na každou linku, kterou jezdí, pokud tím nemyslíte jízdní řád. Naprotoi tomu strojvedoucí musí mít skutečně pro každou trať takzvané "seznání", tzn. že tu trať musí znát dopředu, aby věděl, co jej čeká (ono řídit autobus a vlak je trochu rozdíl, především z fyzikálních důvodů).
0/0
14.8.2003 14:04

Olda

Re:
S těma autobusama to samozřejmě byla jen ironie. Narážím na to, že strojvedoucí má papíry jen na trať Praha - Turnov a na to okolo už ne. Proč? Přeci to nemůže být takový problém, aby se strojvedoucí naučil 100 kilometrů trati navíc...
0/0
14.8.2003 15:25

mazanov

Re:
no jo, pokud se tam nejezdí, tak nejdřív někdo musí pěšky projít celou trať a zkontrolovat to. samozřejmě by bylo lepší, kdyby se trať provozovala pořád, pak by se dala ihned použít při takovýchto nehodách...
0/0
14.8.2003 13:17

Olda

Re:
myslel jsem, že se aspoň trochu provozuje - podle mě to bylo postavený jako přímá spojka z "uhelný trati" (Mostecko - Ústí - Lysá - Nymburk) do Opatovický elektrárny... tak asi všechno to uhlí končí v Mělníce a Chvaleticích, nebo ho vozej před Hradec, kde přepřahaj :-)))
0/0
14.8.2003 13:31

Chodec

Re:
Vy tomu věříte. To, že ji nelze využít  je kravina. Normálne se po té spojce jezdí.Na této správě bude asi pravdivý jen to, že vlak vykolejil. Jinak jem mlžení a plky. 
0/0
14.8.2003 13:41

Olda

Re:
tim hůř
0/0
14.8.2003 13:58

Krpata

Re:
A především přímo na hl. nádraží v HK probíhají rozsáhlé rekonstrukce, takže každé přistavení mim. vlaku k nástupišti musí způsobit katastrofu. Na ČD je bordel čím dál větší. Nákladní vlaky normálně po spojce na Praskačku jezdí.
0/0
14.8.2003 14:03

mazanov

ale dneska už....
...takové vedro nejni. že by to bylo něčím jiným?
0/0
14.8.2003 12:23

Tomáš

Re:
Vykolejení nemusí být vždy způsobeno pokroucenými kolejnicemi v létě či lomem kolejnic v zimě. Může se jednat o prasknutí okolku/nákolku, lom celé nápravy, cizí těleso v kolejišti, podhozenou výhybku, rozříznutou výhybku, ...
0/0
14.8.2003 12:58

mazanov

Re:
to je mi jasné :o) podle současných informací už to na vedro nevypadá vůbec, ale jsem zvědav, k čemu inspekce dojde. i když ponaučení z toho nejspíš stejnak nevyvodím, protože vlakem jezdím rád a dopředu na trať bohužel stejně nikdy nevidím....
0/0
14.8.2003 13:15

kral ja prvni

Re:
závadu na soupravě bych zatím vyloučil, byla to funglovka, oživovali jsme jí loni v září a byla pod servisním dohledem (kdykoli se vrátí z trasy, všechno se kontroluje).
0/0
15.8.2003 9:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.