Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč odmítám stávku učitelů

Vazeni odborari,
soucasne deni mi neda, abych nenapsal, co si myslim o vasi stavce. Snad i negativni nazor vam muze pomoci ve zkvalitneni vasi prace na skolach (o kterou snad jde).
Myslim si, ze ucitele nebudou mit podporu obyvatel minimalne nikoho z meho okoli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nikdo nenutí kantory setrvat v

mazánci zmlsaní
0/0
25.8.2003 15:51

Alena

Je mi smutno
Tolik bych chtěla, abych mohla s učiteli souhlasit, ale jak si jich mám vážit. Mám tři děti, chodily na gymnasium stejné jako já, je mi 50 let a ony, vlastně po 30ti letech, překládaly stejná témata v němčině, jako jsem psala já, mohly je ode mne jen opsat. Když chtějí něco psát v češtině, dají mi to opravit(nebo compu), neumí pravopis, ale umí rozebrat větu, neumí se vyjadřovat, ale prošly až k maturitě a to s výborným prospěchem, dnes jsou z nich vysokoškolsky vzdělaní lidé, ale nevyznají se v českých dějinách, neznají souvislosti, prosím Vá, řekněte mi, co je ti kantoři naučili? A s čím odešli ti horší žáci, kteří mají také v kapse maturitní a vyšší vysvědčení? Já jsem spolumajitelem prodejny, malého krámku, pracuju od šesti hodin do šesti, večer ještě píšu objednávky a vzdělávám se, protože máme i poradenství pro zákazníky, musím se "sakra " ohánět, mohu si vybrat jen 14 dní dovolené, jinak bych také mohla přijít o zákazníky a nakonec po daňovém přiznání jsem ráda, když mi to vyjde na 10-12 tisíc měsíčně. Vím, nevzdělávám děti, ale někdy mám pocit, že odevzdávám mnohem víc než někteří učitelé. Prosím Vás, jak si mohu vážit učitelky, která v květnu posílá děti pro cibule hyacintů, jak může taková učitelka učit? Když chci na velmi dobrém žákovi z 5. třídy, aby mi spočítal, když má zaplatit 17,60 Kč, kolik mu mám vrátit z 20ti Kč, není schopen mi odpovědět. Je mi smutno z toho, že chceme na žácích jen nabiflovat věci z knížky, které si stejně nezapamatují a mohou si je najít třeba na internetu, ale neučíme je logicky myslet. Až v tomhle uvidím posun, budu přát učitelům i 13. či snad 14. plat a 23 hodin denně a tolik volných dnů. Alena
0/0
23.8.2003 15:35

ALK

Proč chápu stávku učitelů - dokončení
Já se domnívám, že by se mělo přejít od biflování dat ke cvičení tato data vyhledat a používat. Ministerstvo by mělo pouze stanovit cíle, které musí žáci v určité době dosáhnout a způsob, jak tuto skutečnost ověřit (např. formou jednotných testů). Forma by byla pouze věcí učitelů. Potom by se dala i objektivněji určit kvalita jejich práce (znalosti a dovednosti jejich žáků). Přeji učitelům mnoho úspěchů v jednáních, ale především v jejich práci a zároveň nám všem ostatním spoustu kvalitně vzdělaných dětí.
0/0
17.8.2003 21:16

ALK

Proč chápu stávku učitelů
Nejsem učitelem a se současným školstvím přicházím do styku pouze prostřednictvím svých dětí. Domnívám se, že učitelé mají právo po letech slibů, říci konečně dost a od trpného čekání přejít k "vydírání". Každá práce je smlouva mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem o tom, co a za kolik budu dělat. Jestliže zaměstnavatel odmítá tuto dohodu nebo neplní sliby, je právem zaměstnance stávkovat. A nyní nastávají možnosti, které budou následovat. 1/ Zaměstnanci nepřinášejí prospěch pro zaměstnavatele (případně by tato situace nastala po splnění jejich požadavků), takže pro zaměstnavatele bude lepší, když činnost zaměstnanců ukončí. 2/ Případ opačný zaměstnanci i po splnění požadavků prospěch přinášejí, takže je v zájmu zaměstnavatele, co nejdříve je uvést v činnost, ale samozřejmě se bude snažit, aby zisk, který mu zaměstnanci přinášejí byl, co nejvyšší, a bude se snažit požadavky omezit. Ve školství je to trochu složitější, protože učitelé nevyrábějí lehce spočitatelné výrobky, oni pouze učí naše děti. Přestože všechny dosavadní vlády deklarovaly přínos kvalitního školství a jeho podporu, zůstávájí jenom u toho a skutek, utek. Proto učitelé (záměrně neříkám kvalitní, protože poznat jeho kvalitu resp. kvalitu jeho práce je poměrně složité), které nedrží láska k tomuto povolání (i takoví jsou a myslím že jich je dost), kteří naleznou uplatnění jinde, většinou ze školství odcházejí, protože podmínky jsou jinde lepší. Pokud nepřijde radikální finanční řešení bude se tato situace zhoršovat, protože nebudou přicházet mladí učitelé(najdou uplatnění jinde za více peněz). Současná střední generace odejde do důchodu a důchodci, kteří dnes zaskakují už nebudou moci. Jaké  "štěstí", že se rodí méně dětí, takže krize se trochu oddálí.  Další důvod proč vyjadřuji podporu stávce je ten, že se možná hnou ledy na ministerstvu a nastane opravdová reforma školství, resp osnov. Já se domnívám, že by se mělo přejít od biflování dat ke cvičení schopností tato data v
0/0
17.8.2003 20:55

Vaclav Hanus

bez statistiky nebude konsenzu
To uz se neda vydrzet! Cast prispevatelu tady tvrdi, ze kantor(ka) vydelava 13 hrubeho , cast tvrdi, ze 16 tisic cisteho. Je to tvrzeni proti tvrzeni a s takovou nikdy k zadnemu racionalnimu zaveru nedospejeme. Musi sakra nekdo verejnosti predlozit oficialni statistiku prijmu ne jednotlivych typech skolnich instituci dle struktury jejich zamestnancu. A to prijmy skutecne, se vsim vsudy, pohyblivymi slozkami, 15tymi platy, odmenami, granty, stazemi v zahranici (ano, i naturalni pozitky) Paklize takova tabulka nebude pridani 9 miliard ucitelum provazet, CSSD nebudu v nejblizsich volbach volit urcite.
0/0
13.8.2003 9:33

Tom

Re: bez statistiky nebude konsenzu
.Oficiální platové tabulky jsou na www.skolskeodbory.cz. Mám děti, jako téměř každý jiný, nejsem učitel, pátrám, jak je to v soukromých školách i ve státních. Pane Hanuši, z vlastní zkušenosti doporučuji : žádnou statistiku příjmů kantorů (znáte to? já sním celé kuře, ty nic a v průměru jsme oba snědli půlku). Zjistil jsem, že pohyblivé složky platů jsou v každé škole naprosto odlišné, protože školy přešly do tzv. právní subjektivity a vše záleží na řediteli školy. Proto ty velké rozdíly uváděné v této diskuzi! 13. a 14. plat si nevymysleli učitelé, ale nejvyšší státní úředníci jako prebendu. Jenže učitelům těch pár tisíc pomůže trošku navýšit mizerné platy, kdežto vyjímečně placení státní úředníci si odnášejí i desetitisíce jaksi navíc. Jestli si teď ten pitomý 13. a 14. plat učitelé nevyhádají, budou mít 2/3 z nich (+někteří státní zaměstnanci)  po přidání, ještě nižší plat, než mají nyní. V tom je ten podvod! A že teď pro změnu haraší "zbraněmi" učitelé?: nastupující učitel (lékař) má cca 7.500 čistého a po kačkách dosáhne po  !32 letech praxe!  sotva k 15.000 Kč hrubého (9. nebo 10. platová třída). Úředníci mají tentýž NÁSTUPNÍ plat zvýšený o 25%. Je to prý proto, že nesmí soukromě podnikat!!!??? Proto tiše přihlížejí a tiše pracují. Pracují?. ONO SE TOTIŽ NEPŘIDÁVÁ UČITELŮM VŮBEC NIC NAVÍC. Zvyšují se tarifní platy VŠEM státním zaměstnancům. Na  nedostatky v platových tarifech pak střídavě upozorňují jen učitelé a lékaři. Kdo na ně nadává (viz někteří v diskuzi), měl by si to povolání nejdříve zkusit a pak za těch pár kaček s radostí pracovat do roztrhání těla. Divím se, že idnes uveřejňuje tak pitomé příspěvky jako od Milana Krajčoviče - typicky bolševický požadavek: ZA MÁLO PENĚZ HODNĚ MUZIKY A ZODPOVĚDNOST ŽÁDNOU!          
0/0
13.8.2003 15:36

Vaclav Hanus

Re: mnoho podnetu...
Vite v cem je problem, ze ja tabulkam uvedenym na sajtu, ktery se jmenuje skolskeodbory pramalo duveruji. Odbory jsou od toho, aby razantne dosahovali svych cilu, a to zejmena cilu pro nize postavene zamestnance a nejsou od toho aby se divaly na problemy nestrane... Ja tomu rozumim, ze jsou ve skolstvi (zdravotn.) skupiny, ktere berou fakt malo. Ale nelibi se mi, ze jim ma byt pridano z toho co beru ja, protoze pak budu brat to mizerny malo ja. A pritom reseni je vevnitr skolstvi. Sam jste napsal, ze se prosperita jednotl. "instituci" lisi individualne. Tak at se tedy rovnovaha dosahne napravenim vevnitr tohoto systemu. A ja se vubec neumim vyjadrit k problemu platy kantoru a zdravotniku versusu statnich uredniku. Ja e vyjadruji k otazce platy ve statni sfere versus komercni sfere. Paklize si mysliote, ze kazdy kdo pracuje mimo statni sektor je v baliku, tak to je omyl. Zejmena pokud jde o radove zamestnance. Ti jsou na tomm v mnoha pripadech hure nez zamestnanci ve statnim sektoru , nemluve o manazerech ve statnim sektoru. A take nemluve o mire zabezpeceni a "jistot", ktere se nedaji vubec srovnavat. No, a k tem zalezitostem, ze nastupujici doktor ma 7500.-...je to dano tim, ze u doktorskeho povolani se ceni zejmena bohata praxe a zkusenosti. Cili, onen doktor bude ve 45ti letech vydelavat 5-10 nasobek prumerne mzdy. U technickych povolani je to zase naopak, 45ti leteho, paklize se do te doby nestane manazerem nejspis vyhodi pro moralni opotrebeni. Takze s tim zacinajicim platem 7500 bych operoval opatrne.
0/0
13.8.2003 16:46

Tom

Re: mnoho podnetu...(Vaclav Hanus 13.08.2003 16:46)
Nic Vám přece nebrání, máte-li opravdu zájem o získání informací, "nahodit" si přímo ministerstvo školství: 1. www.msmt.cz/files/htm/TEXTPV2002x.htm   pokud nechcete luštit dlouhé rozbory, zajeďte až na konec bodu 5 a máte tam pár jasných čísel v Závěrečném shrnutí. No, nic slavného to není - cca 14.000 hrubého na hlavu . Sledujte zvl. regionální školství - o to hlavně jde. Nebo zkuste:  2.www.msmt.cz/files/htm/textrok2002.htm
 ...  další údaje a rozbory platů pedagogických pracovníků. Není to radostné čtení, právem požadují vyšší platy. 3. Konec roku 2003 se kvapem blíží, přiznám se, že se vůbec netěším na podobné rozbory platů učitelů ve zprávě MŠMT, neboť se nebudou příliš lišit. A kvalifikované mladé lidi abys ve školství hledal lupou: za nástupní plat ve svých 24 letech po VŠ cca 9 - 10 000 hrubého NEBUDOU DO ŠKOLSTVÍ NASTUPOVAT. Návrh na posunutí do vyšších platových tříd od 1.1.2004 nic nevyřeší - jedná se o přidání skutečně pár korun, které jim seberou jinde. 4. Projděte si korunové položky za příplatky - také úsměvné počtení - a národ šílí, jaké prachy kantoři berou. Budu upřímný - nedělal bych to ani za dvojnásobek!       
0/0
24.8.2003 16:09

Vaclav Hanus

Re: ja nebudu dolovat zadna data
Ne, ne, ne. Vy jste me dost hodne nepochopil. Ze mi nic nebrani si sehnat informace? Tak to mi tedy brani. Ja mam vlastnuch problemu nad hlavu. Nemam rozhodne cas nekde dolovat informace a platech ve skolstvi kvuli tomu, abych mohl zaujmout nejake stanovisko ke stavce. Opacny pristup je logicky. Naopak. Chci si rano koupit v trafice noviny, kde bude na titulni strane uvedeno: Skolske odbory jdou stavkovat. Prumerne platy ve skolstvi jsou takove a makove, strukturovane dle prac.zarazeni. Ja jsem prezentoval postojj radoveho obcana. Pokud nedostanu tuto informaci z dosrtatecne spolehliveho zdroje , a to minkotvorneho a NEJLEPE NA TACKu, tak ja se budu spis opirat o informace, ktre se mi postupne za poslednich nekolik let donesly z okruhu mych znamych. A tyto informace spis napovidaji, ze ucitele berou 16 tisic cisteho. V tom pripade zaujmu k pozadavkum ucitelu odmitave stanovisko (...berou vic jak ja...). Paklzie chcete u verejnosti si zajistt podporu, meli jste si zajistit tento informacni kanal. Ne, ne, kdepak, ja se nebudu pidit a browsovat po nejakych informacich...jen proto, abych mohl mit nejaky svuj soukromy postoj.
0/0
25.8.2003 11:23

vykuk

úplně jinak
Jestli chcete vědět, jak jsou na tom učitelé, zkuste si to. Pak můžete mít názor. Z vašeho přízpěvku vidím, že o učitelství jako profesi, vůbec nic nevíte. Zajděte si třeba na obyčejnou základní školu a poptejte se učitelů jak to tam chodí, jak je to s těma prázdninama, jak je to s osnovama, co dělají učitelky, když jejich děti onemocní, nebo ony sami, poptejte se jak rodiče spolupracují (jejich miláček je nedotknutelný). Běžte a řekněte nějaké učitelce, ať si najde lepší práci. Nebo lépe, najděte jim práci sám.
Takže na závěr vám položím jednoduchou otázku, Proč odmítáte stávku učitelů? Myslím, že to sám nevíte.
0/0
13.8.2003 9:19

sound

+/-
Souhlasil bych s tím,že osnovy jsou špatné a že i teď,kdy je ve třídě méně dětí,je vyučování málo kreativní. Rovněž souhlasím s tím,že řadový učitel ZŠ,který má už pomůcky připraveny se skutečně nepředře.Už jen obyčejná drobnost,na kterou si mnozí určitě vzpomeneme,jako pozdní příchod do vyučování ze strany učitele-naprosto běžné a pravidelné,ale to je jen detail.Ale rozhodně není pravda,že by jejich platy byly nadstandardní-to opravdu ne.
0/0
13.8.2003 7:55

brno

Zbavte se ucitelu, kteri svoji praci nezvladaji....
a kdo ti pujde ucit za ty prachy? mi to pripada ze tu jen lidi zavidi ze by meli kantori vice a porad se tu neco porovnava s prumerem. ale porovnejte to s prumerem VS vzdelanych lidi.ja bych za tyx prachy nesel do skolstvi. A ZVYKNEME SI DO BUDOUCNA ZE KANTOR,LEKAR...NEBUDE MIT 130 PROCENT ALE TREBA TRIK KRAT VICE NEZ NAKY TRAMVAJAK CI POSUNOVAC. P.S.: NEJSEM KANTOR.
0/0
13.8.2003 7:51

:-(

Re: naucte se konecne, ze za penize se musi DELAT!
, lide delaji MNOHEM horsi praci, za daleko mene penez, maji MNOHEM delsi pracovni dobu a 4 tydny dovolene za rok...
0/0
13.8.2003 15:53

Tom

Re: naučte se konečně, že za peníze se musí DĚLAT!
Nejsem učitel, ale každoroční hra o platy lékařů, či učitelů, má stejný scénář: nekvalitní a plný zloby a nenávisti, živený médii. Použiji stejný obrat, jaký někteří radí učitelům: proč to ti lidé, které zmiňujete, za tak málo dělají? proč nejdou jinam...? 
0/0
13.8.2003 16:07

:-(

Re:
, protoze nikde nejsou tak dobre pracovni podminky jako ve skolstvi... tam ale drepi lini ucitele... jini lide nejsou tak ufnukani jako ucitele... jejich rodice nelezli komunistum do zadku, takze oni nesmeli jit ani na gymnasium, ale museli bez kvalifikace drit ve fabrice, roznaset baliky, cistit kanaly a vyprazdnovat popelnice...
0/0
13.8.2003 16:23

Tom

Re: (:-
No jo! To je ovšem těžké, přesvědčovat takového týpka, který uznává jen manuální práci, že jsou učitelé vůbec potřeba. Na ty vaše bolševické řeči se nedá rozumně odpovědět. Přeji učitelům, ať stávku rozjedou v plné parádě a vy budete mít dětičky doma nejméně půl roku. Jinak asi nepochopíte Vy a Vám podobní, že i učitelská práce je jako každá jiná, a že ne každý musí chodit v montérkách, aby dával společnosti určité hodnoty. Je jen zákonem schválnosti, že z celé široké veřejnosti se najde v diskuzi o učitelích vždycky jen pár zneuznaných, kteří na ně dští síru. Že by komplexy? Proč? Vždyť si tu ulejvárnu můžete jít dělat a ne kecat třeba od ponku, že učitelé jsou líní a neschopní. Chtělo by to méně nenávisti.
0/0
13.8.2003 16:34

DAJ

Re:
Mas uplnou pravdu, uz me tohle nehorazne zvastani lidi co jenom zavadi ze by snad ucitel mohl mit o pra stovek vic nez nadrazak, ktery s obtizemy vychodil ZS. Uz je mi z toho take skoro k placi a doufam, ze ucitele stavkovat budou, at si uz nekdo konecne uvedomi, jaka je to radost se starat za par supu o male rozmazlene parchanty a jeste se je snazit neco naucit. A rozhodne by si jeste meli tihle rypalove uvedomit, ze kvalita vzdelani neuveritelne zvysuje zivotni uroven cele zeme. Pokud se tady ti lide co se ohaneji delnickyma profesama jak se nadrou a maji mit snad min nez ucitel je trapne, byt takovych hlupaku vic ¨, tak vsichni jeste makame na poli a v kamenolomu a nemame vubec nic. Ale je zajimave, ze se nejake fronty ucitelu pred skolama co by chteli ucit  nekonaji, co vim, tak skoly nemaji sanci ziskat zadne profi odborniky a prave kvuli platum musi nabirat prumerne ucitele a na nektere predmety ucitele nesezenou vubec nikoho. Uz vidim jak spickovy pravnik nebo pocitacovy odbornik se vrhne ucit na zakladku, nebo stredni skolu za nejakch 15 klacku kdyz v soukrome sfere nafasuje minimalne 50 000. A ¨v tom je podstat problemu, pokud se tyhle nuzky budou stale rozevirat tak za deset-15 let kdy odejde soucasna garda ucitelu, tak je nebude mit kdo nahradit, pokud zustanou platovepodminky stejne. A ty kecy nekterych chudaku o ucitelech co lezli komunistum do zadku jsou uplne ubohe, moji prarodice byli silni antikomuniste, kteri prisli po znarodneni o tovarnu a moje mati presto pedagogickou skolu vystudovala, takze to zase tak horke nebylo.
0/0
13.8.2003 16:56

:-(

Re:
, ja znam ty, kteri meli vysoke IQ, ale nesmeli na gymnasium, VSICHNI rodice tech, kteri byli prijati na SS, BYLI v KSC. Kdo nebyl, jeho dite nesmelo na SS. TAK TO BYLO! ALe ono jich bylo pres milion v KSC a u STB, ale DNESKA tam NIKDO nebyl, tvrdi Cesi... ja znam ceske lhare a prospechare...
0/0
13.8.2003 17:04

:-(

Re:
, realisticky obraz... pro mne za mne - at si stavkuji a nebo odejdou ze skolstvi docela, ja ceske ucitele nepotrebuji (me dite bych jim nesveril ani na hodinu), ja si totiz ucitele VYBIRAM podle kvality jejich prace a patricne je zaplatim, ale z ceskych ucitelu NENI, CO VYBIRAT... ja si mohu dovolit poslat sve deti do privatnich skol (EU, Svycarsko, USA)... zajimavy je Vas komentar "bolševické reci" - vzdyt VSICHNI CESTI UCITELE maji KOMUNISTICKE SKOLY, lezli komunistum do zadku, aby dostali sve "diplomy"... ja jsem na "druhe strane" - u nas vladne kapitalismus, bolseviky tady nemame, ucitele tady maji OPRAVDOVOU kvalifikaci, sve penize si museji VYDELAT PRACI, ale nevydiraji stat a rodice takovou sprostarnou, jakou je stavka... nezapomente: V CR zije hodne "delniku bez kvalifikace", protoze nesmeli za komunistu studovat - narozdil od vlezdozadkovskych ucitelu... a jen cynicky vlezdozadkovsky komous z nich dela "každý musí chodit v montérkách" - oni si ty monterky nevybrali, ale oni meli CHARAKTER!
0/0
13.8.2003 16:57

DAJ

Re:
Ty jsi uplny vul, bilogie, matika, cestina a dalsich  95 procent predmetu se vyucovalo za komancu plne stejne jako ted, jelikoz na techto predmetech se neda nic menit. A pokud bude takovych jako ty jeste vic tak to bude super, vite co tak rovnou zavreme cele ceske skolstvi, za moc to nestoji, kdo prasule ma deti budou dojizdet do Nemecka nebo litat do USA a ti co na to mit nebudou budou deticky vyucovat doma, s takovou za par let bude pulka obyvatel zit na stromech a ekonomika klesne tak 10 x, coz by se nepovedlo ani tebou tolika nanavidenym komousum a jen tak mimochodem za komancu vzdelani melo podle me lepsi uroven nez nyni a hadej cim to je??? no samozrejme platem, tehdy ucitele byli placeni prumerne jako jine profese, nyni kdyz jim ostatni vysokoskolsky vzdelani odskocili v rozdilu platu tak trikrat tak se na to proste vyflakli a osobne se jim ani nedivim, take bych to udelal. A podle tveho clanku te odhaduji na byvaleho vekslaka za komancu, po revoluci pravdepodobne spekulant, kteremu se asi podarilo na par bankach vylakat uvery, nezaplatit, nebo neco zprivatizovat, nezaplatit a pak to prodat. Budete urdcite lisak. No ja jsem take studoval soukrome skoly i v zahranici, kde momentalne jsem na stazi, ale vubec by  me nenapadlo takhle hloupe placat o celem skolstvi a mimochodem kvalita vysokych skol v USA za moc nestoji pri srovnani s nasima, pravda maji vetsi prestiz, ale to je tak vse. Tvoje uvaha, ze si penize maji vydelat v praci a ne vydirat stat jsem vubec nepochopil, meli by snad zacit ve skolach podnikat? prodavat drogy nebo co ???? opravdu nevim. Na konec jeste musim souhlasit ze se skolstvim se neco delat musi, byla by potrebna silan reorganizace a zestihleni. Problemem, ale budou zase rodice a politici co po tomhle volaji, ale jakmile se bu muset zavrat skola v jejich regionu tak zacnou sbirat petice, aby se zavirat nemela.
0/0
13.8.2003 17:14

:-(

Re:
, nevis toho hodne, protoze mas komunistickou vychovu a ceske skoly... produkt tveho mozku: "byvaleho vekslaka za komancu" - nikde k tomu neni sebemensi indic... ale dost to rika o tvem ceskem charakteru (komunisticka vychova)... nejsem Cech, narodil jsem se v Londyne, skoly/studia ve Svycarsku a v EU... znam sily i slabiny skolnich systemu v cele Evrope... obchody me nikdy nezajimaly, ale je zabavne, co jsou Cesi za (pro)narod: "spekulant, kteremu se asi podarilo na par bankach vylakat uvery, nezaplatit, nebo neco zprivatizovat, nezaplatit a pak to prodat"... neni co dodat!
0/0
13.8.2003 17:30

Bobo

Re:
Aby ses z toho neposral ty snobe! Myslíš si, že když máš prachy, tak máš patent na rozum co? Jenže když seš blbej, tak ti ani Harvard nepomůže.
0/0
22.8.2003 12:37

Tom

Re: (:-( 13.8.2003 16:57)
Vaše realistické slátaniny jsou obdivuhodné. Nakonec jste se nám velmi intenzivně pochlubil na co všechno máte a co všechno si můžete dovolit.. Řeší to nějak situaci bídných platů učitelů? Vaše trapnost spočívá hlavně v tom, že nemáte o problému ani páru a chcete jen dávat najevo svoji, "údajně zajištěnou existenci". Tak se mějte a držte se podruhé víc námětu diskuse.
PS: Také mám v okolí pár zneuznaných a nevystudovaných  z doby komančů: jenomže ti byli líní, neschopní a k tomu vlezprdelkové - jak se pořád chtěli někam vydrápat a neměli na to. Teď tvrdí totéž, co vy: komouši je nenechali "z politických" důvodů vystudovat.     
0/0
14.8.2003 7:21

:-(

Re:
, narodil jsem se v demokracii a smel studovat dle libosti, a proto jsem dosahl i vysokeho vzdelani... ale znam i takove, kteri se narodili v CS(S)R a studovat nesmeli, protoze se postavili proti totalite... chodil jsem do mnoha skol, statnich i privatnich, a proto vim, ze si zadny stat NEMUZE DOVOLIT skolstvi, jake je v CR... tady (EU a Svycarsko) funguje skolstvi, protoze mame kvalifikovany personal, komunisticky vychovani ucitele (byvala DDR, privandovalci z Vychodu) nemaji ve skolstvi chanci... to JE realita.
0/0
14.8.2003 9:51

Tom

Re: (:-(14.8.2003 9:51)
Ač vysokoškolsky vzdělaný v zahraničí - nepochopil. Opět se chlubí a my se máme divit. Človíčku, jen SKUTEČNĚ bohatý člověk duchem nebo majetkem, či obojím, je víc chápavý. Nekopejte pořád kolem sebe navyklými klišé z doby totality. Je ji ve vás víc, než v mnohých diskutujících vystudovaných, vyučených v ČR.  
0/0
14.8.2003 10:12

Eva

Re:
Přesně tak, také mám dojem, že ho totalita poznamenala víc než nás.....
0/0
14.8.2003 13:00

:-(

Re: nenejde-li cesky malacek argumentu, kope a nadava a urazi - vsude stejne...
, doufam, ze se vasim vnukum dopreje svobodneho ducha...
0/0
14.8.2003 13:07

Re:
Nemůžu si pomoct, četla jsem tuhle "diskuzi" poctivě a dvakrát (v pracovní době-fuj) ale mám pocit, že jediný kdo kope kolem sebe jste vy. Eva má pravdu v tom, kdo je poznamenán totalitou, resp. pohádkami o totalitě. Madla
0/0
14.8.2003 13:19

:-(

Re: znam Vas jako rozumnou zenu a matku,
, Madlo, ale problem je naprosto jiny. Vy, Cesi, se citite "povinni" obhajovat to sve za kazdou cenu. Mam pro to pochopeni, znam tisice cizincu z nejruznejsich kultur, avsak vzdy, kdyz citi svou vlast v ohrozeni (staci jen kritika), reaguji vsichni stejne - pro svou zemi, pro svuj narod. Mne se ceske problemy netykaji primo, ale vas se tykaji, a vy nic nepodnikate! Vase skolstvi je v katastrofalnim stavu, ale maloktery Cech je ochoten tuto kritiku prijmout od cizince. Do institutu, kde jsem pred dvema roky pracoval, prichazeji na 1-3 roky studenti z celeho sveta (obohacuji/doplnuji/nastavuji sve studium), ale NIKDY se tam nedostal cesky student, protoze Cesi maji mizerne vzdelani a neprojdou ani zakladni jazykovou zkouskou (jazyk se muze volit angl/germ/franc). Byli tam cizinci z EU, Filipin, Korei, Izreale, Rumunska, Egypta, Malajsie, Vietnamu, Iranu, Iraku... - ale zadny Cech (ale nejmene 300 odmitnutych zajemcu). Nemyslim si, ze by se Cech nedokazal naucit cizimu jazyku, Karel Capek to take dokazal - avsak ten mel jine ceske skoly...
0/0
14.8.2003 13:49

Radek

Naprosto souhlasim
Naprosto souhlasim s clankem. Platy ucitelu ve jsou na uroven platu ve statni sfere moc  vysoke!
0/0
12.8.2003 17:59

DAJ

Re:
Ty si ale nejaky chytrolin a kde jsi na to dosel, moje matka ma vysokou skolu, praxi ve skolstvi 25 let a bere asi 14 000 hrubeho, zkuste mi najit vysokoskolaka s takovou praxi, ktery bude delat za 14 000 hrubeho a jeste mit zodovednost za deti na kazdem vyletu, cestu do kina, divadla atd. A ty kecy o 3 mesicich volna co psal ten pisatel v clanku me take nadzvedli ze zidle, pan pisatel asi nevi, ze o letnich prazdninach uz ucitele zacinaji chodit do skoly tyden az dva pred koncem srpna a po tomto odecteni nemaji o moc dele volna nez bezni urednici. A to uz ani nemluvim o doborne priprave, kterou ucitele provadi doma ve svem volnem case, moje mati neustale studuje veskere nove poznatky v oboru, ktery vyucuje a to ve svem case. A jestli si myslite ze takovouhle platovou politikou motivujete mlade ucitele, aby studovali a pak ucili treba Vase deti tak se mylite, kdyby moje mati nemela kolem padesati tak by se na to uz davno vyflakla a ty kecy pisatele clanku, ze proc to studovali, kdyz to nemelo perspektivu jsou take pekne ujete, pokud si pisatel clanku myslel ze v roce 1977 mohli tusit, ze v roce 2003 bude jejich mzda hluboko pod statnim prumerem a na urovni prodavacu v MC DOnaldu tak ma pravdu, ze by to asi nestudovali. Take se ani nedivim, ze skolstvi ma v posledi dobe velke problemy sehnat mlade ucitele, kteri by ucili za tuhle almuznu a muze take dojit k tomu, ze za par let az doslouzi soucasna generace ucitelu, tak je nebude mozne nahradit mladyma a kvalitnima ucitelema. A jeste musim podotknout, ze si nedokazi predstavit, jak by jsme jako rodina prezili, pokud by byl i muj otec ucitel, to by jsme opravdu meli prasule jen jidlo, inkaso a ubytovani. Takze vice takovych jako vy a ten pisatel clanku a za deset let si muzete ty male a otravne deti vyucovat klidne sami doma a budete to.
0/0
13.8.2003 3:33

mix

Re:
Já vám ho najdu:pracuje jako odborný asistent na vysoké škole,má postgraduál a ještě méně peněz než vaše matka s pajdákem. No a docenti nemají o moc víc než ona (15-16 tis. hrubého) Překvapení,že?
0/0
13.8.2003 7:39

DAJ

Re:
S tim souhlasim, odborni asistenti jsou na tom zle to je pravda /tam kde jsem byl ja meli myslim tak 8-15 hrubeho/, docenti maji kapku vic + casto maji uvazky na vice skolach takze platy se jim scitaji + odmeny byvaji casto take slusne. Nejakou dobu jsme na vysoke take pracoval, takze tohle vim. No a uz urcite neuverim, ze odobrny asistent ma i po 25 letech na vysoke neco kolem 12 000 to je hloupost. Nezapomnel bych ale jeste zduraznit, ze kvalitni zakladni vzdelani je dulezite, aby byla mozna kontinuita na stredni a vysoke vzdelani, to by pak se take mohlo stat, ze by na vysoke pak museli jeste zaky doucovat latku ze zakladni skoly, protoze by na zakladce zustali lidi s mizernyma platama, kteri by se na to vyflakli. A jeste podotknu , ze je kapku rozdil ucit vysokoskolaky, kteri o studium maji zajem a ucit vecne otravne male pubertaky, ¨kteri opravdu lezou na nervy.
0/0
13.8.2003 17:22

sound

Re:
Platy si stanovuje sama vys.škola.Problém je,že pokud má peníze s bídou na provoz,na platy toho příliš nezbývá. Platové tabulky jsou fixní a osobně znám člověka,který už je v důchodovém věku na VŠ přišel těsně po revoluci je dodnes asistentem (ne odborným) a pobírá stále tentýž plat. Vlastně abych byl přesnější o něco menší plat,protože platy byly přerozděleny,aby bylo možné alespoň trochu slušně zaplatit profesory (25 000hrubého).V jeho věku a se závazky,které má se již obtížně buduje nějaká akademická kariéra.Je to pravý odborník a člověk na svém místě.Bohužel má smůlu,že jeho plat je více než mizivý.Cítí však odpovědnost za svůj obor a nutnost předávat zkušenosti (a má jich skutečně víc než dost) dále.Dnes pokud to jen jde, si jednotlivé ústavy musí na sebe a svůj provoz přivydělávat a výuka se z hlediska školy bere často jako druhotná záležitost. Proto si dost dobře neumím představit,že by vedoucí ústavu pouštěl své docenty na úvazky jinam, když pokud jsou skutečně zdatní,je potřebuje na svém pracovišti.Jednotlivé ústavy nejsou dnes hodnoceny jen podle výuky a počtu studentů,ale naprosto stejnou měrou dle finančních prostředků,grantů a výzk.úkolů,které pro školu zajistí a přivedou. Neméně důležitá je příprava na konference,vlastní studium a vědecká činnost.Proto myslím,že o dnešním vys.školství nemáte správné informace.Když toto vše dáte dohromady zjistí te,že porovnání se SŠ natož s ZŠ silně pokulhává. Troufám si tvrdit,že vytížení na VŠ je mnohem vyšší.
0/0
14.8.2003 7:43

ukran

Re: je vás moc-je vás už více než ajznboňáků
1) měli jste po revoluci jednoho výborného ministra-Vopěnku,kterého jste vyštípali,když chtěl po Vás výkon.
Jak je ten osud někdy spravedlivý !
2)ve Španělsku mají týdenní povinnost 30 hodin týdně,Vy jste si vystávkovali z 26 snížení na 23 hod týdně
3)co je to za stát,který nezná pojem nezaměstnaný učitel,nezaměstnaný lékař ? Kde je nějaký výběr ?
0/0
13.8.2003 8:03

Tom

Re: Je vás moc-je vás už více než ajzmboňáků
Snížení hodin provedlo učitelům MINISTERSVO školství samo. Také tehdy upozorňovali učitelé na nízké platy. Byl to trest za to, že se ozvali. Ministerstvo snížilo hodiny a tím se mnoha učitelům snížily i platy. Takže jste mimo mísu.
0/0
13.8.2003 16:02

ukran

Re: prosím Tě nelži,
to bylo na nátlak Roesslera a jemu podobných.
Před třemi měsíci u nás ve firmě propustili 5 odborníků z 18 a další 4 budou následovat. A většina byla nad 50 let.
Tak kdy Vás bude polovička,abyste ten větší plat mohli získat? ?
Tak se Ti musím jenom smát. K čemu je Vám Vaše vzdělání,když si ani neumíte spočítat,že plná zaměstnanost kantorů (či spíše slepic) je nesmysl !!!
 
0/0
13.8.2003 18:25

Tom

Re: prosím Tě nelži, (ukran 13.8.2003 18:25)
Máte divné představy o počtu hodin a platech učitelů. Je to styl jedna paní povídala... a abych nevybočil z řady ... Co já si pamatuji (ve školství nejsem, jen ten kolotoč pár let sleduji), je to jak jsem napsal a NIKDY se nepokusím o nefér řeči proti učitelům a učitelkám zvlášť, protože se držím faktů. Z Vašich nefér "řečí " vane zloba, nic víc a to je jen Váš problém. PROČ?
0/0
13.8.2003 20:15

Tante Jolesch

Pane Krajčoviči,
opravdu, ale opravdu hrubě zjednodušujete. Pokud to není záměr, pak tím hůř pro Vás. Ano, věnuji se oboru, který mě neuživí. Jsem přesto stále přesvědčena, že to je pro tuto komunitu nezbytné. Nemůžou být holt všichni bankéři, tenisti, fusbálisti a úspěšní podnikatelé či ... a teď si domyslete ty desítky dalších možností, to jsou momentálně "in". Neviditelná ruka trhu holt nevidí dál a vůbec ne za roh. Pan Klaus bohapustě lhal, když provolával svá hesla o její magické moci, navíc to musel vědět, že lže. Protože ho stále považuji za myslícího muže. Prostě si myslím, že dobře učím a že je mým posláním připravovat děti a mladé lidi na další život a dávat jim ze svých vědomostí to nejlepší. A dělám pro to vše, co umím. Ale ouha. Tahle i předchozí vlády měly plná ústa frází, ale v praxi jiné priority. Spousta velice schopných kolegů šla tam, kde lépe uživili rodinu. Nepovažuji to za řešení. Školství přišlo o elitu, o dobré kantory. Škoda, která se dá nahradit jenom tím, že shora vyjde signál, že učitel je v této společnosti po čertech důležité povolání. Zkuste to ještě jednou promyslet, tedy pokud jste to nepsal na objednávku ... Hodně štěstí Vám i Vašim dětem ... Tetička.
0/0
12.8.2003 17:40

Re:
Zaujala mě věta o tom, že řada kolegů šla tam, kde lépe uživí rodinu. Můj bývalý spolužák je dnes ředitelem jedné mimopražské bankovní pobočky. Vyprávěl nám, jak zaměstnal dva bývalé učitele. Muž (ženatý 40 let)pracovní nápor vydržel dva měsíce, žena (matka samoživitelka 35 let) kvůli dětem musela vydržet, ale sama řekla, že při srovnání pracovního vytížení a platu je ve školství mnohem lépe ohodnocena. Nevím, nedělám ani v bance, ani ve škole, ale je to příběh autentický, tak ho posílám dál k zamyšlení. Madla
0/0
12.8.2003 18:34

Tante Jolesch

Re:
Dobrá, je to názor. Poctivý kantor ví, o čem to je, kolik hodin, dnů, měsíců navíc, jaká odpovědnost a tak. Těžko se o tom píše tady, musí se to zažít. Zkuste si za weekend posoudit 7 diplomek, zatímco bankáči mydlí u bazénu kuželky. Za 7 táců hrubého živit rodinu, neustále studovat, ale nemít na to základní, tedy na knížky..., z nich musíte studovat a které musíte znát, abyste byli schopni konkurence, prát se o granty, vést oněch 7 diplomek, přednášky, semináře a desítky nad-hodin, které vám nikdo nezaplatí a neocení. Neustále být on-line a neustále se vydávat ze všeho, po nocích studovat a poslouchat, jak jednou bude líp. Ale když pak mluvíte s těmi žáky, vidíte, že toho nemůžete nechat ... To je jen tetičin názor. Nic víc. Ctěla jsem jen, aby to v té černobílé debatě zaznělo. Ostatně i ty platové statistiky lžou. Nebo nevím, pak musí být mezi námi řada lidí, kteří svým platem zvedají ty průměry tak, jak se udává. Ale nikdo z ých kolegů to není. ...
0/0
12.8.2003 19:27

old

Re:
A kolik je těch poctivých? Nevím, jak dalece to mohu posoudit,ale 14let byla mou manželkou učitelka. Kecy o 7tis. hrubého jsou nesmyslem do nebe volajícím, to mělo kantoři na ZDŠ v dobách komančů.  V současné době bere má bývalá kolem 16tis. čistého a pracuje v průměru 4hod. denně + 2hod. přípravy doma. Tak nechte už těch řečí o tom, jak je kantorům ubližováno. A další, dříve hájili socialismus, dnes stejně vehementně bojují za kapitalismus, nesvědčí to náhodou o jejich prodejnosti? Žádný poslání, obyčejný kšeft, jako ve fabrice, nedělejme z kantorů nějeké ublížené chudáky. Když chtějí, ať stávkují, ale já budu žádat náhradu ušlé mzdy z důvodu péče o dítě po dobu stávky učitelů.
0/0
12.8.2003 21:41

Eva

Re:
Moje přítelkyně učí na gymnáziu, nemá pajdák, ale PFUK s červeným diplomem, víkendy tráví opravováním písemek a přípravami, valnou část prázdnin četbou odborné literatury. Nic jiného dělat nechce, protože prostě učí ráda. Bere 12.000,-čistého a když jsme se ondá o výši platu bavili, tak tvrdila, že se jí to zdá dost , címž nás - upřímně řečeno, poněkud šokovala. Faktem je, že je žena velmi skromná a má jen jedno dítě. Osobně si myslím, že je to za tu práci - alespoň v jejím případě - zatraceně málo.
0/0
13.8.2003 8:30

sound

Re:
Je to trochu rozporuplné,nevím,jestli mám věřit,že pracujete jako asistent na VŠ(diplomky),nebo učíte na ZŠ? Přibližné platy: asistent-10 000,odborný asistent-12000,docent-16000, profesor-25000. S tím platem co uvádíte by jste musela být asistent (ale pak 7 tis.čistého) a těžko by jste měla 7 diplomantů (vedla) a nebo posuzovala 7 diplomek.
0/0
13.8.2003 7:48

sound

dodatek
Zapomněl jsem dodat,že ty mnou uváděné mzdy jsou samozřejmě hrubé.
0/0
13.8.2003 7:49

pilk

Milý pane Krajčoviči ...
Milý pane Krajčoviči, jste skutečně velice obyčejný člověk ... a bohužel i rodič. Někdy si říkám, že lidé v sexuálně produktivním věku by měli podstoupit povinné psychotesty a ten, kdo neprojde, by měl být jakožto nebezpečí pro společnost a genetické populační riziko sterilizován. V tomto případě byste byl jenom velice obyčejný člověk, ale už ne rodič ...
0/0
12.8.2003 16:53

Ano

Ano
Jsem za zvyseni platu ucitelu, ale at se jim snizi pocet platu na 10 za rok. 2 mesice prazdnin at maji bez platu, tak jako to ma moje znama zde v USA. A taky ma pracovni smlouvu vzdy jen na 10 mesicu - je na skolskem urade  a rediteli, zda ji zamestnaji znova v pristim skolnim roce - a tohle bych zavedl i v CR, tj konkurenci.
0/0
12.8.2003 16:45

DAJ

Re:
Hmm zajimavy nazor,.... dobre,... tak vsem zamestnancum zrusime dovolenou, proc by meli byt placeni kdyz nedelaj ze??? a nehazej to jen na ucitele,.. no a moc bych se tady neohanel USA, ¨vetsina skol hlavne vysokych je otevrena i pres letni prazdniny a funguji letni semestry, za druhe je pravdou ze ani v USA ucitele nejsou nejak preplaceni, ale na druhou stranu nejsou placeni stejnou sazbou jako prodavacky ci zamestnanci Mc Donaldu u nas. A s tema prazdninama /propousteni/ jak povidas to take neni v USA vsude,.. je to spis vyjimka jako u nas a pokud sis nevsiml, tak se tohle deje i u nas a divim se tem ucitelum co s nema takhle zametaji, ze se na to davno nevyflaknou a nezkusi neco jineho. A pokud si vsichni mysli, ze nekoho vyucovat je udel tak at se zpamatuje, holt je ted jina doba nez za Komenskeho a pokud nekdo ocekava kvalitni praci tak musi kvalitne zaplatit. S jednou veci bych ale i souhlasil jak dostat vic penez do skolstvi a to je pozavirat skoly, ktere nemaji dostatek zaku a radeji ty penize napumpovat efektivneji, jak je to treba uz ve zminovanem USA vzdy par skol pro okres a je to, nemusi byt prece skola v kazde vesnici, je mi nekdy az lito jak vidim, kdyz se plytva skolou pro sest deti. No a u vysokych skol by se take spousta penez dalo usetrit kdyby trochu efektivneji hospodarili a to vim z osobni zkusenosti, protoze jsem na jedne nejaky ten rok pracoval.
0/0
13.8.2003 6:55

Tom

Re: Ano
Také jsem pro zvýšení platů učitelů za 10 odpracovaných měsíců: "Protože celý národ má neplacenou dovolenou a jen ti učitelé za ní pobírají těžké prachy". Takovou pitomost jsem v diskusi ještě nenašel. Odpracované hodiny učitelů v přímé práci s dětmi je jedna položka jejich pracovního dne a druhou tvoří práce nepřímá (jednání, porady, přípravy,opravy, administrativní práce...)  .V divadle sedíte i s přestávkami cca 2 hodiny. To si jakoněktečí nesoudní a uminutí  myslíte, že celých 22 hodin do zbytku dne se herci jen tak od ničeho k ničemu poflakují? Teď to přeženu ještě víc: rosničky v televizi - pár minut na obrazovce, plat jistě mají vyšší než učitelé a to jako celý zbytek dne se také flákají? Proboha, co to je za bláboly pořád dokola kolem učitelských platů. Kdo tvrdí, že nic nedělají, že jsou neschopní a za to DOBŘE! placení, tak lže. Nejsem učitel, ale nepotáhnu se stádem zmanipulovaného veřejného mínění. Je to z praktického důvodu: o práci učitelů se skutečně zajímám, bez emocí sleduji a hodnotím jako rodič, všechna pro a proti. Zasluhují si přidat jenom učitelé, nikoliv zase jako vždy předtím všichni státní zaměstnanci. Učitelé mají! nevděčnou práci.   
0/0
13.8.2003 16:24

DAJ

Re:
konecne nekdo s rozumnym usudkem, ktery jen slepe nezavidi, ze si ucitel vydela o tisicovku vic nez prodavacka :-(( skoda, ze takovych neni vic. Rovnez nejsme ucitel a ani bych jim za techto podminek byt nechtel.
0/0
13.8.2003 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.