Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Propouštění ve školství není jisté

Zda bude muset školství opustit více než čtrnáct tisíc zaměstnanců, jak rozhodla vláda, není jisté. Kabinet na to totiž nemá vliv. Osud zaměstnanců škol je plně v rukou jejich zřizovatelů - většinou obcí a krajů. A těm vláda ani ministerstvo školství nemohou nic takového nařídit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jack

Kam s tou hrubostí a vulgárností?
Nechápu, proč se někteří jedinci mají potřebu v diskusi urážet nebo osočovat druhé. Každý má právo vyjádřit svůj názor - a slušně bez urážek. Podívejte se na ténma školství například na stránkách skolaonline.
 
0/0
12.8.2003 15:40

Jack

Kam s tou hrubostí a vulgárností?
Nechápu, proč se někteří jedinci mají potřebu v diskusi urážet nebo osočovat druhé. Každý má právo vyjádřit svůj názor - a slušně bez urážek. Podívejte se na téna školství například na stránkách skolaonline.
 
0/0
12.8.2003 15:40

Belzebub

Kam s tema slepicema
Oznaceni "Ucitelka" neni dnes oznaceni povolani ale diagnoza. Komunisticka masinerie mela predstavu ze chlapi pujdou do prumyslu a deti maji vychovavat zeny. Vysledkum je neuveritelna feminizace skolstvi. Prostoduche divenky navstevovaly pajdak a tam je tak dlouho presvedcovali ze jsou inteligentni az ty slepky tomu samy uverily. Ze se od drubeze lisi akorat tim ze nes...rou po dvore uz jim jaksi unika. Pak to s radosti nahopsa do zivota s predstavou ze oni to zachrani. Vyjadruji se ke vsemu a obvykle radikalne. Vysledkem je skolstvi jake je. Nemuzete od techhle slepic ocekavat neco noveho. Coz polovina deti podvedome okamzite vyciti a maji tyhle promovane pedagozky jen pro srandu. Tyhle slepice by spis mely platit za to ze stat se o ne stara a dava jim jakousi napln zivota. Jinak by sedely doma a prohlizely si obrazkove magaziny. Jenze poradny chlap tam nepujde protoze vydela jinde vic. Je to zacarovany kruh a neni jednoduche vychodisko. Snad jen mit odvahu nechat to co tam je na platu ktery maji a nove nastupujici ucitele /jen muzi-segregace nesgregace/ ohodnotit podstatne vic. A chtit od nich take podstatne vic. Ti pak postupne budou prebirat vic zaku a dnesni slepice postupne propoustet.( dejte jim na rozloucenou kazde pytel zrni at si holky uziji).
0/0
12.8.2003 12:40

:-(

Re: ze by ceskym zenam mutovaly mozky?
, nevim, jak je tomu v CR, ale v Evrope maji zeny stejne vysoke IQ jako muzi, ve skolstvi (gymnasium od 5.-13. tridy) jsou obe pohlavi zastoupena asi 50/50, v nizsich tridach (1.-4.) uci prevazne zeny... musim ale priznat, ze jsem v cele Evrope nepotkal jedineho muze, ktery by byl tak zabedneny a b.l.b.y, ze by prohlasoval o (vsech) zenach, ze jsou slepice... tak toveho tupce jsem OPRAVDU JESTE NEPOZNAL... inu, jiny kraj, jiny mrav, asi i jina inteligence...
0/0
12.8.2003 13:32

ian

Re: musím se Belzebuba zastat
-on to tvrdil pouze o učitelkách a i to zdůvodnil (diagnóza). Příště čti lépe-slepice...
0/0
12.8.2003 20:48

Miro

Re: Kam s tema slepicema
1. Mam dve deti, obe ucily vetsinou ucitelky a maji dnes VS vzdelani a odpovidajici postaveni. 2. Mam rodinu v emigraci a jeji prislusnici a vetsina jejich ceskych pratel velmi dobre uspela i s ceskym vzdelanim. 3. Od vice nasich emigrantu jsem slysel vicekrat, ze nase zakladni skolstvi je narocnejsi nez co poznali na zapade a vice nauci. 4.Ta polovina deti jsou vulgarni a sprosti parchanti, nasledek duchovni urovne jejich rodicu. Mam vnuka, ktery si sve pani ucitelky vazi, protoze je tak vychovany. 5. Muzi pujdou do skolstvi, at tam budou vyssi platy. Znam situaci na na vysokych skolach, protoze tam ucim. Je tam dost zen, ktere jsou spicky ve svych oborech. Navrhujete, aby meli mnohem mene, nez jejich kolegove? To je segregace a vy patrite do ustavu pro dusevne chore. A kazdy den hromadu sena, zrní jen v nedeli.
0/0
12.8.2003 15:56

ian

Re:
máte rodinu v emigraci a učíte na vysoké škole-co by Vaší výchově i výchově zmíněných učitelek řekl Viktor Dyk...
Měl byste si odvodit,když nejste slepice o čem mluvím...
0/0
12.8.2003 21:03

Mejsnarova

Pan poslanec Exner je vrah a je horsi nez fasiste. Mel radost ze smrti cloveka. Jina cesta neni - n
Pan poslanec Exner je vrah a je horsi nez fasiste. Mel radost ze smrti cloveka. Jina cesta neni  - nez psat to do novin. Poslanec ma imunitu a svedomi ani on a jeho rodina nema.
0/0
12.8.2003 11:23

Daniela

Ale potřebné-všichni doufáme,že s úbytkem dětí ubydou i učitelé!Přímá úměra.
0/0
12.8.2003 11:17

Jirka

vydírání
Vláda se rozhodla před stávkou učitelů začít s vydíráním a zastrašováním.Půjdeš do stávky - budeš propuštěn.Zvedá se mi z toho žaludek.
0/0
12.8.2003 11:13

školník

životní poslání??
tady na sídlišti v ZŠ je pedagogický sbor sestaven z hejna slepic (většinou rozvedených), které mají především problémy samy se sebou, nervní zoufalky, řešící svůj vlastní neutěšený život, chudáci rošťáci děti, když si představím to životní poslání, o kterém tu jsou příspěvky ...., snad ty dvě důchodkyně, ale ty sem chodí kvůli obědu ...
0/0
12.8.2003 10:38

franta mottl

Re:
velmi trefna charakteristika, kam nas to pan profesor az dostal. At zije Klaus.
0/0
12.8.2003 10:48

Mirek K

Re:
..co s tím má společného Klaus ?
0/0
12.8.2003 15:09

jojoba

frnk
No, co člověk to názor. S většinou nelze než souhlasit. Ovšem nějakej průvan by to chtělo. Znám totiž bud z vlastní zkušenosti přímo ze školy nebo mimo školu, několik typů, o kterých když jsem se dozvěděl, že jsou učitelé, nechápavě jsem zakroutil hlavou. Dokonce si o jedné paní učitelce myslím, že je regulérní blázen, a že to musí poznat každej, kdo s ní přijde do styku. Přesto učí na gymplu. Jak můžou ty děcka takového učitele s image blázna respektovat? Nadruhé straně chápu, že z některých parchantů je umění se nezbláznit. Chce to kvalifikaci nejen v aprobaci, ale i ve vychovatelství.
0/0
12.8.2003 10:11

František Halada, Nýřany

Hodně lidí žije v omylu-dokončení
Vynechat z toho úředníky, kraje a ministerstvo a další úřady, které se s úpravou "svezou" . Těch 5 miliard by ani na to nestačilo. Regionální školství by potřebovalo daleko více. Jedno je však jisté. Vyčlenení  těchto peněz pouze pro učitele, by přineslo své ovoce.  Vyšší platy přilákají mladé, učitelé si nebudou muset přivydělávat, celá situace se rázem uklidní.
V současné kritice učitelů se objevuje jedna ryze česká vlastnost. Závist. Všichni bychom si měli uvědomit, že bez kvalitních a spokojených učitelů nebudeme mít kvalitní a vzdělanou generaci. Pokud se situace ve školství razantně nezmění k lepšímu, budeme za 10 let sklízet shnilá jablka. Chceme takovou situaci? Určitě ne. Bohužel, zatím to k ní spěje. Odborný rozbor českých škol za  posledních 13 let by byl jistě zajímavý. Je nepopiratelný fakt, že zmizel strach, obavy, lidé jsou otevřenější, nesmlouvavější. Mládež je svobodná, zdravě dravá a ambiciózní, ale  prudká změna společenského klimatu po roce 1989 ji poznamenala tím, že zmizelo příliš mnoho morálních zábran. A zde je nutno si uvědomit, jak velký vliv na novou generaci má výchova ve škole. Když se učitel bude moci plně soustředit na žáka a školu, získáme tím úplně všichni. I ti, kteří dnešní postoje učitelů kritizují. Chceme, aby Česká republika byla úspěšným státem v rámci EU. A vzdělání je tou správnou cestou.
V příspěvcích mnohých čtenářů se lze dočíst, ať tedy učitelé, kterým se to nelíbí, odejdou. Vždyť prý jich před branami škol čeká dost!  Opak je pravdou. Za posledních deset let opustilo školy obrovské množství učitelů - samozřejmě kvalifikovaných -  a jsou úspěšní v podnikání, v cestovních  a reklamních agenturách, obchodních nebo softwarových firmách, poradenství či překladatelství. To je nezvratitelný fakt a je jen otázkou času, kdy se procento nekvalifikovaných pracovníků ve školách ještě zvýší. Zeptejte se absolventů pedagogických fakult před ukončením
0/0
12.8.2003 10:05

franta mottl

Re:
bohuzel Vas musim zklamat, to co doporucujete je uplny nesmysl. Znam situaci v Nemecku, na zakladnich , strednich a vysokych skolach. Uroven ucitelu je zrovna tak uboha jako v Cechach, i kdyz vydelavaji vice, nez je prumer ve spolecnosti. Do penze chodi v 57 s castkou, ze se beznemu obcanu nemecka otevira kudla v kapse. A presto je skolstvi k nicemu. (chtel jsem napsat na hov.., ale redakce to nepustila) Penezma se nic nevyresi, verte mi.
0/0
12.8.2003 10:45

Šárka

Kecáte, Františku, nejen učitelé se musí celoživotně vzdělávat a jednat s lidma.
Jsem VŠ a pracuji v soukromé firmě, dělám pro zákazníky GIS-y (geogr. informační systémy). Celoživotní vzdělávání je pro mne samozřejmostí - neumím-li aspoň dva jazyky, firma o mne ztrácí zájem. Neudržím-li krok s novými trendy v informačních technologiích,  firma o mne ztrácí zájem. Neumím-li pracovat se zákazníky a tím je ztratím, letím na hodinu. Chodím na školení, semináře, sama školím. Pracuji 10-12 hod. denně, v případě potřeby i o víkendu. (Jsem vdaná, dvě děti). Nemyslím si, že učitelé mají takovéto pracovní nasazení. Tudíž si ani nezaslouží vyšší platy, než jsou v soukromém sektoru. Mají dost.
0/0
12.8.2003 10:53

franta mottl

Re:
myslite si, ze je to spravne, aby matka od 2 deti delala 12 hodin denne ? Ja vim, Klaus by z Vas mel radost, ale jako POZITIVNI priklad je to k placi, kam jsme se jako spolecnost az dostali. Jeste jednou: zena, matka od dvou deti dela 12 hodin denne a jeste to povazuje patrne za spravne? Zblaznili se uz uplne vsichni?
0/0
12.8.2003 11:01

zlý fořt Emil

Re:
Mají dost? Nástupní 10 tis. hrubého je dost? Další kecy firemních zaměstnanců, kteří si myslí, že jediný, kdo ve státě pracuje jsou oni ... Pokud se Vám zdá, že máte proti učitelům málo, jděte pracovat do firmy, kde Vám dají víc. Pokud jste s platem spokojená, nevím, proč jste napsala ten příspěvek ... zvedáte sebevědomí?
0/0
12.8.2003 11:09

František Halada, Nýřany

Hodně lidí žije v omylu
V médiích i z úst veřejnosti je, bohužel, slyšet nesouhlas s požadavky učitelů. Málokdo si totiž uvědomuje, že učitelské povolání není jen "být ve škole 4 hodiny", ale obnáší řadu činností navazujících: přípravu na vyučování, opravy sešitů a písemných prací, porady, metodická sdružení a předmětové komise, účast na dalším vzdělávání, jazykové studium, práci s výpočetní technikou, výkaznictví,  jednání s rodiči, řešení kázeňských problémů s žáky a studenty. Poslední jmenovaná oblast bývá častou příčinou odchodu (zejména mladých) ze školství. Kázeň žáků nevyřeší žádný zákon ani vyhláška nebo pokyn. Společnost se změnila, změnily se hodnoty lidí - rodičů. Všichni vidíme, že sami ti, kteří vytvářejí zákony, je občas porušují. Sdělovací prostředky masírují mládež lacinými filmy, v nichž se dětským divákům líbí zejména násilí, brutalita, střílení, sex ... Uvědomuje si někdo z představitelů mediálního světa, kolik času dnešní děti prosedí u televize či videa? Mládež často žije ve světě virtuálních představ a nedokáže se srovnat s běžnou realitou. A tady má držet otěže učitel?  A za podmínek, kdy rodiče vždy bojují za své dítě, přestože jejich potomek ignoruje jakákoli pravidla. Mladý nastupující učitel má na výplatní pásce částku 10.670,- Kč. Když ve škole vydrží do důchodu, bude pobírat něco málo přes 15.000,- Kč hrubého. Na středních školách se tato částka pohybuje  asi o 1.000,-Kč více. I když vláda přesune učitele v  platové tabulce o něco nahoru, bude nástupní plat asi 12.000,- Kč a "strop" 17.000,-Kč hrubého při odchodu do důchodu. Údaje uváděné občas v tisku servírují průměrné platy vyšší. Kde se tato čísla berou? Jsou to průměry spočtené včetně platů všech, kteří mají co dělat s řízením školství. Naprosto odsouzeníhodné se mi jeví plošné přidání všem. Teď myslím všem v celé státní správě. Proč nepřidat skutečně jenom učitelům? Vynechat z toho úředníky, kraje a ministerstvo a další úřady, kt
0/0
12.8.2003 10:01

allua

Re: a kolik mesicnich platu ucitel pobira..?
0/0
12.8.2003 11:39

zlý fořt Emil

Vůbec jim to nezávidím ...
Vůbec tu práci učitelům nezávidím - dětičky jsou rok od roku větší svině, část jejich rodičů je na tom obdobně a sviňovost svých nevycválaných ratolestí jenom podporují svou vlastní sviňovostí ...
0/0
12.8.2003 9:31

skaj

Re:
..a swine chtej porad vic a wic
0/0
12.8.2003 9:39

skaj

Re:
..to je jen slowo d opranice... :o)) sranda
0/0
12.8.2003 9:40

borůvka

Zamyslete se
Nemůžu uvěřit, co to tady někteří plácáte.
a)To, že kdysi bylo 30 dětí ve třídě je sice pravda, ale nezapomeňte na to, že byla jiná doba, za komančů si nikdo nedovolil otevřít hubu naplno, dneska vás dítě v 5. třídě pošle do háje (to je ještě vemi slušný výraz) ani nemrknete. Rodiče mu na to ještě přikývnou.
b) jaký snižování stavů? Učila jsem na dvou školách a v obou bojovali s tím, že neměli učitele, a tak se slučovaly třídy, což je v dnešní době přímo humáč učit 30 deváťáků předmět, který ani pořádně neumíte, ale musíte ho odsuplovat, protože to nemá kdo učit. nemluvě o těch nervech, vypětí na max.  Pradoxem je, jak na všech pedag. fakultách učí, že nejefektivnější vyučování je v menších skupinkách max. 20 dětí. Myšlenka skvělá, dnes však téměř neuskutečnitelná. 
c) To, proč někteří učitelé nejdou jinam, má dva důvody:
1. ještě pořád jsou učitelé, kteří to berou jako poslání a opravdu učí s tím, že tu práci milují (těch je ale sakryš málo)
2. jak může učitel s aprobací třeba přírodopis, dějepis najít někde uplatnění po 20 letech praxe ve školsví, neumí jiný jazyk a počítač neovládá. Kde asi tak vemou člověka bez těchto znalostí ve středním věku?
d) ano, učila jsem nějakou dobu na ZŠ  a stačilo mi to, díky tomu, že jazyk i komp ovládám, dělám teď v jiném oboru a jsem maximálně spokojená.
Klaním se ovšem těm kantorům, kteří tam na těch školách jsou a čelí všem těm tlakům z vedení, rodičům a čím dál drzejším dětem. V určitém ohledu je to hezká práce,ale neuvěřitelně nevděčná a nedoceněná.   
 
0/0
12.8.2003 9:26

franta mottl

Re:
nedocenena je prace strojnich inzenyru. Jenom inzenyri mohou postavit tento stat na nohy - a i celou zpadni civilizaci, nebot v techto koncinach nejsou suroviny na prodej a proto to jedine co je mozne vyvazet ( a z toho zit a prezit) jsou ideje inzenyru a techniku vyuustujicich v konkurence schopnych vyrobcich - socialnich a historickych studii, reklamnich kampani a ani prima ucitelu se v budoucnu nenajime. Inzenyr for president!
0/0
12.8.2003 9:33

zlý fořt Emil

Re:
Souhlas, že technici všech oborů je přesně to, co teď potřebujeme ... na rozdíl od různých filozofů, sociologů, psychologů, právníků a dalších humanitních pavědců s ekonomy ještě k tomu navrch. Ale stejně tak jako inženýry potřebujeme i učitele - aby nám ti inženýři jaksi za pár let nevymizeli a různí nedouci nedělali u pásu kontrolu výstupu v jakési japonské továrně postavené na zelené louce. To je totiž přesně to, co nám vláda nyní prezentuje jako dokonalé zahraniční investice. A bojím se, že se to stane českým standartem v budoucnosti - Česko = montážní hala Evropy. A vláda mě v tom svým přístupem ke školství jenom utvrzuje ... Ale nesouhlasím s tím, že práce inženýrů je nedoceněná. Když je inža dobrej a svou práci umí, firma ho náležitě ocení. Nevím o tom, že by tohle platilo u učitelů. Holt, stát je špatná firma ...
0/0
12.8.2003 9:41

zab

Re:
AMEN
0/0
12.8.2003 9:43

:-(

Re: mohli by postavit tento stat na nohy, ale zatim mu jen kopaji hrob
, ale nejak to ti cesti inzenyri nezvladnou, aby se svetem hnulo, zatim hybaji svetem evropsti a americti inzenyri... mam pocit, ze cesti inzenyri jsou spise PREcenovani...
0/0
12.8.2003 10:07

barbudo

Re:
Možná je to proto, že už skoro nejsou. Možná je to proto, že jim velí "odborníci". Po roce 1989 bývalo zvykem, že nové vedení rozehnalo "technický rozvoj" či jak se to kde jmenovalo. Konstruktéři byli "zrušeni jako třída". Staneme se čtvrtým světem pro třetí svět. Prosté. Ani školství nebudeme potřebovat. Budoucnost nepotřebujeme, žádná nepřijde.
0/0
12.8.2003 10:23

Re:
Splnime plan a vyrobime o 200 procent vic zeleza. Dulezitejsi jsou delnici. Ti vyrabeji a ta prohnila inteligence, co si cmara v teplych kancelarich na papir a nechava se uctive oslovovat, neni potreba. Ps: odkdy se da zrat konkurence schopny vyrobek. Ja radsi chleba a brambory
0/0
12.8.2003 10:24

Šárka

Re: Jsi úplně mimo
Komu bys svou práci prodal, kdyby ti manažer nesehnal zakázku a neprodal ji ?. Co by jsi dělal, kdyby ti to inženýr neřekl ? Rukama se dnes živí jen takoví jako ty, žrouti chleba a brambor, co neumí nic vymyslet a jen čekají na příkazy nadřízených.
0/0
12.8.2003 10:58

:-(

Re:
, "...a jen čekají na příkazy nadřízených", kteri take jen dostanou prikazy od svych nadrizenych...
0/0
12.8.2003 11:10

skaj

btw => nikdo je do toho nenutil. sami si wybrali job s takowejma penezma
... a nemyslim si, ze by porad museli hekat a bulet. uz je to trapny
0/0
12.8.2003 8:55

zab

Re:
Trapný bude, až ti dobří učitelé opravdu odejdou a budou učit jen jinde se nechytající polointeligenti.To pak vyroste vzdělaná generace.Někdy mám pocit, že už to začalo.
0/0
12.8.2003 9:04

Buky

Re:
no, když to beru podle Skaje, tak už ano
0/0
12.8.2003 9:08

skaj

Re:
tlusty keci, ja si jen vybijim ranni stest po prichodu do arbeitu a nechapu, proc porad nekdo heka, kdyz chodi do prace na osmou...
0/0
12.8.2003 9:22

zlý fořt Emil

Re:
Jo, jo, už to začalo. Skaj si stěžuje, že mu výkopové práce začínají už od šesti.
0/0
12.8.2003 9:26

skaj

Re:
...noo to je napad. chtej prachy, tak by si o prestavkach mohli prividelavat treba takhle.
0/0
12.8.2003 9:38

zab

Re:
Na to, že děláš od šesti a nadáváš, že se učitelé flákají a srovnáváš  s jejich přípravou svůj nedělní stres z pondělní šichty,za ty čtyři hodiny v práci jsi se nehnul od kydání na iDnesu. To by sis ve škole asi dovolit nemohl, ta udřenej vystresovanej spravedlivej
0/0
12.8.2003 9:51

skaj

Re:
0/0
12.8.2003 11:09

skaj

Re:
...no ja kdyz vidim jak se chowaj k ucitelum tedka. me by otez ztriskal za pozdni prichod o par minut a oni si hulej na zachodech, ucitele posilaji do .... pfiii... a ke swacine si nosej piwko. a kdyz sejim nekdo postavi, tak maji prinejmensim prizezany pneu.
0/0
12.8.2003 9:19

kuba

Ucitele
Nechapu diskuze o platech ucitelu, at maji vice penez, prece kazdy ma pravo si zaslouzit vetsi plat. Jedina vec co me vadi je kvalita skolstvi,protoze napr. v Holandsku i vyuceny clovek se plynne domluvi min. jednim svetovym jazykem. To u nas neumi lecktery vysokoskolak a pokud si nezaplati soukromy hodiny ma smulu. Jak je mozny ze ucitele nejsou schopni naucit? Proc teda chteji pridat? At maji klidne 4 hodiny, ale at kdyz uz tu skolu clovek studuje, tak at si z ni taky neco odnese. A neberu reakce o tom ze studenti se nechteji ucit. V zahranici jsou stejni studenti jako u nas, takze chyba bude na druhe strane (nerikam ze v ucitelich, mozna v systemu, ale ucitel pripravuje hodiny). Proto rikam pridat, ale za neco, ne jen tak!!!
0/0
12.8.2003 8:54

Buky

Re:
A nenapadlo tě, že když se jim přidá, získá jejich povolání všeobecně větší prestiž, přiláká potom více adeptů na jejich posty a bude tedy přirozený výběr, jako u jiných povolání a tímpádem se i zvýší "produktivita a kvylita odvedené práce"?
0/0
12.8.2003 9:01

Mustafa

Re:
určitě, ale potom začnou řvát ty "rádoby učitelé" které začnou propouštět a na jejichž místa půjdou ti opravdu kvalitní. A že těch "rádoby učitelů" je na alespoň na základních školách nezanedbatelná část.
0/0
12.8.2003 9:07

Buky

Re:
jo, to bezesporu. Ale to je taky dáno tím, že v současnosti jsou řiditelé nuceni přijímat téměř každého, kdo se jim na jejich výzvy na pracákách a v novinách přihlásí. Kterej kvalitní učitel-absolvent s dobrejma znalostma jim nastoupí na ZŠ při platu kolem 12.000,- když může jít dělat něco úplně jiného za dvojnásobek. Asi jenom ten, kdo to bere jako poslání a nemá závazky v podobě zakládané/založené rodiny.
0/0
12.8.2003 9:22

zlý fořt Emil

Re:
Pohled z jiné strany: Jak je možné, že se žáci nedokáží jazyk naučit? Není to třeba trochu problém rodiny?
0/0
12.8.2003 9:28

kuba

Re:
No jak jsem rikal u nas jsou studenti stejny jako vsude jinde (no aspon v Evrope, v USA musim rict jsou trochu jini, ale ne v tom spatnym slova smyslu). Nemyslim si, ze bysme byli min inteligentni a jestli myslis, ze mladi v Cesku vic flamujou a min se uci, tak prijed do Holandska a uvidis jak se flamuje . A pres to vsechno jsou na tom lip. Jinak vsechny rodiny co znam daji decku doma po hube, kdyby se na tridni schuzce doslechli, ze si ju otviralo na ucitele, takze nemuzu soudit. Kazdopadne plat se v soukromym sektoru odviji od poptavky v danem oboru. Mozna by stalo za to zavist nejaky hodnoceni ucitelu a reditel se pak sam rohodne kolik mu da. Ty spatny neprijme, ale ja nejsem placenej od toho, abych to resil.
0/0
12.8.2003 10:16

skaj

ste kreteni a mate tlusty keci
nasral bych wsem ucitelskejm... a platil je wod hodiny.
Radoby keci, ze musej wenowat hromadu casu priprawe se neberou. me taky nikdo neplati cas, kdy me v nedeli vecer sere ze musim do prace... taky nad tim premejslim jako woni.
wemte jim platy za prazdniny! wemte jim platy za prazdniny! wemte jim platy za prazdniny!
0/0
12.8.2003 8:53

zab

Hodně kantorů?
No to je mi divný.Neznám totiž jiné odvětví, ve kterém by pracovalo tolik důchodců, než ve školství.Jestli někdo víte o škole, která má víc, než deset učitelů a není mezi nimi důchodce, tak to musíte zveřejnit jako raritu.Důvod je všeobecně známý - absolventi nastupují na daleko platově hodnocenější místa než jim nabízí školství.A bez nervů.Je to zase jedna z antikampaní, či co, načasovaná před možnou avizovanou stávku.Všech, co neustále papouškujete nesmysly o prázdninách a odučených hodinách, co nejsou ani hodiny,o výnosném, pohodovém a proflákaném zaměstnání se ptám : proč tedy už dávno neučíte a trpíte a dřete někde jinde?Odpovím si sám:buď na to nemáte, nebo máte ale jaksi za ty peníze a společenskou"prestiž" vám to nestojí.Žádný med to totiž není a nejvíc křičí ti, kteří nezvládnou ani své dvě děti tři hodiny denně. Nejsem učitel.
0/0
12.8.2003 8:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.