Diskuze

Černí Červeňákovi

Jak by vypadala česko-romská historie v kostce? Třeba jako příběh Červeňákových. Každý si tu najde své. Nepřítel Romů řekne: Hle, neplatiči nájemného, město jim ještě zaplatilo cestu do ciziny (na Slovensko), aby unikli před jinými Romy, kteří jim šli po krku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

alenaalena

6. 8. 2003 13:48
Je fakt, že kdyby se
v týhle zemi důsledně dodržovaly zákony a museli by je dodržovat bez výjímek všichni, nedocházelo by k případům viz. Červeňákovi - neplatíš nájem? Budeš bydlet na ulici. Zdemolovals byt? - Zaplatíš opravu..Dali jsme ti peníze na cestu na Slovensko.Vrátil ses a chceš žít tady. Nic proti tomu, ale prachy vrať.Kradeš? půjdeš do lochu. Neposíláš svý děti do školy a zanedbáváš jejich výchovu ?Tak taky.0Nepracuješ? No, dostaneš 40 procent průměrný mzdy první tři měsíce a pak  se starej sám. Já nevím, proč to u cikánů nejde.Kdybych 3měsíce nezaplatila nájem, jsem na ulici a nikdo se se mnou nebaví.Rasismus je, když pro každou skupinu lidí platí jiná pravidla.Proč jim nikdo nedokáže dát najevo, že musí respektovat tytéž zákony jako my, chtějí-li tu žít.
0 0
možnosti

Jeremy

6. 8. 2003 16:57
Re:
Máš pravdu ve všem až na to co je to rasismus. Rasismus je to - máš jinou barvu pleti - nemáš stejný práva jako ostatní. Tak jak jsi to popsala ty se je o pozitivní rasismus. Z toho mám velký strach. Zvýhodnit menšinu na úkor většiny je stejně špatné jako v opačném případě. Velké zkušenosti s tím mají v USA, zavedl jej Kenedy a dodnes s tím mají problémi. Zákony musí platit pro každého stejně.  Je pro mne nepochopitelné , že tomu tak není . Neodpustím si drobné rýpnutí - myslíš , že za to že cikáni nenesou důsledky svých činů můžou oni sami, že je to jejich problém ?
0 0
možnosti

Jeremy

5. 8. 2003 13:02
Nevím jak vy,
ale já bych nechtěl být cikán. A to ani slušný cikán. Asi by mne velmi uráželo, kdyby v šalině (tramvaji) se všichni okolo stojící nenápadně drželi za své peněženky ...   asi tak jak to dělám já.  Za napsaný článek děkuji. Slušným a poctivým spoluobčanům tmavé pleti držím palce.
0 0
možnosti

alenaalena

5. 8. 2003 14:53
Re:
jo, ale jak poznáš, že ausgerechned tehnle cikán je slušnej a ten vedle ne, v každým případě si tašku v tramvaji držim i když cikány nevidím, nebo kapsáři jsou všude.Slušných občanů je mi líto, nicméně, ty obvykle sousedé a přátelé za cikány nemají a jednají s nimi jako se slušnými lidmi. Sama několik takových znám.Ale jak říkám, jsou to slušný lidi a já je za cikány nepovažuju.
0 0
možnosti

Honza

5. 8. 2003 10:26
Červenákovi
Ještě doplňuji. Žádné náhradní byty které totálně zničili, žádně výdaje z našich daní na opravy bytů, které další cikáni zdevastují,( protože do míst kde jsou seskupeni cikáni se nikdo jiný nenastěhuje).
0 0
možnosti

Honza

5. 8. 2003 10:23
Červenákovi
Celou dobu, co se o cause Červenákovi píše a diskutuje, vrtá mi hlavou jeden nápad. Nechci opakovat všeobecně známé skutečnosti, připomenu jen: Červenákovi se odstěhovalo dobrovolně do ciziny, po pár týdnech se vrátili. Požadovali nový byt za zdevastovaný, který musí obec opravit, protože je státní. Můj návrh je tento: Všem Romům ať obce přidělí byty ve kterých bydlí do osobního vlastnictví.Vlastník bytu nemá právo požadovat opravy, úpravy a pod. Když vlastník neplatí elektřinu, plyn, vodu tak mu to odpojí a nemá právo se stěžovat a tak je to se vším. Co tomu říkáte?
0 0
možnosti

pinguin

5. 8. 2003 10:52
dlouho by jim to nevydrzelo...
byt,za pak supu prodaji a propiji a jsou obci zase na krku..
0 0
možnosti

4. 8. 2003 10:30
Škoda, že namám Smajlíky. Pane Jandourku, to je na potlesk. Madla
0 0
možnosti

AHA

4. 8. 2003 7:43
Černí Červeňákovi
Jak dlouho jim bude stát, a potažmo my všichni, dělat dojnou krávu?
0 0
možnosti

ja

2. 8. 2003 21:12
Napsal jste to hezky a kulturne, smekam
Napsal jste to hezky a kulturne, smekam
0 0
možnosti

bussete

2. 8. 2003 20:17
chudaci?
nemyslim si, ze Romove jsou nejaci chudaci a souhlasim castecne s clankem. Jsou to jenom jejich vlastni predsudky, ktere zneuzivaji nehoraznym zpusobem. Nechala bych je to zaplatit do posledniho halere. pokud chteji zmenu, tak at zacnou u sebe a at zacnou zit jako slusni lidi. Hrozne me totiz urazi ta zaloba a celkove vsechno spojene s timto narodem. Jasne, sou mezi nima vyjimky, ale vesmes delaji jenom ostudu a pomalu si zacinam myslet, ze jedine co znaji,je vyrizovani pridavku, emigrace a permanentni stezovani si. barva tady nehraje absolutne zadnou roli. je to jejich styl zivota. udelala bych pro ne specialne stat, at si to zkusi a vsadim se, ze by mezi nima vznikly stejne problemy jake maji ted napr se skiny. nemluve o tom, ze takove problemy maji uz ted tzv. romsti asistenti....
0 0
možnosti

karambol

2. 8. 2003 15:16
Všem stejně a je to. Ale kdo to vezme do ruky?
Šmejd je šmejd ať je bílej, modrej, černej a nebo fialovej. Každopádně naši vládní by s okamžitou platností měli zavést alespoň něco jako minimální daň pro všechny podnikatele. Není přeci možné být mnoho let stále ztrátově podnikající a nic státu nedávat. Kdo dluží musí zaplatit. Nemá na zaplacení dluhu, exekuce šehokoli. Není co sebrat v exekuci? Tvrdé vězení s povinností pracovat a vydělat si na úhradu dluhů. A takhle by se mohlo pokračovat do nekonečna. Komu se to nezdá demokratické ať zkusí neplnit povinnosti vůči státu třeba v Americe nabo Německu. ...
0 0
možnosti

Bobeš

2. 8. 2003 15:29
Re:
A co takhle minimální daň pro všechny nezaměstnané, marody a podobně? "Podnikatel" minimálně nepožaduje od státu (čili od svých spoluobčanů), aby ho živil. Je tedy správné ho za to patřičně trestat .....
0 0
možnosti

šakal

2. 8. 2003 4:22
No,...
...tak tohle je dost slušný a střízlivý názor...DÍKY!
...Když si vzpomenu na úvodník Petrušky Šustrové v LN z 1. 8. napsaný na stejné téma...
0 0
možnosti