Diskuze

Interrupce není druh antikoncepce

Kroměřížská poslankyně Michaela Šojdrová (KDU-ČSL) paří ke skupině tří poslanců, kteří připravili návrh zákona, kterým by se měl zrušit zákon z roku 1986 o umělém přerušení těhotenství. Vláda se už k jejich iniciativě vyjádřila negativně. Poslanecká sněmovna bude věc projednávat v prvním čtení pravděpodobně na své říjnové schůzi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

barbudo

15. 11. 2003 21:35
A proč ne?
Proč by interrupce nemohla být antikoncepcí, když je požehnání prokletím?
0 0
možnosti

Isabelle

15. 11. 2003 22:00
Re:
Vousacku, tohle je hodne stary clanek, doufam, ze vas nikdo neproklina, zajimave je (pro mne) , ze vas vzdy najdu mudrcovat a davat nezodpoveditelne otazky kdyz sem na Idnes juknu ...
0 0
možnosti

Marcela

27. 8. 2003 11:26
Ponižování mají ženy už tak dost
Bude taky paní poslankyně, která se chce zřejmě jen proslavit, a které se z věkových důvodů už toto opatření vůbec netýká, chtít, aby se ženy znova ponižovaly před potratovými komisemi, kde nějaká stará bába se starým komoušským dědkem budou rozhodovat o dostatečnosti důvodů k potratu? Nebo se snad budou také účastnit gynekologické prohlídky, která má důvody k potratu ospravedlnit? Začněte už konečně dělat pořádnou práci, a ne měnit jednu z mála věcí, která je v naší legilastivě v pořádku!!
Nesnáším, když se někdo míní plést lidem do soukromí!
0 0
možnosti

Filosof

27. 8. 2003 11:52
Re:
To není otázka pletení se lidem do soukromí ! Pokud někdo zastává názor, že jen matka má právo rozhodnout o potratu, tak s tím nesouhlasím.Potrat je svým způsobem vražda ! A pokud jsou nějaké důvody (a já věřím, že jsou takové situace) pro potrat, pak vlastně jde o posouzení oprávněnosti takové vraždy. To nemůže rozhodovat matka !
Jiná (pro někoho možná drsná) úvaha: rodičům se narodí holčička, ale oni chtěli chlapce. Mají právo zabít novorozeněte, když jedině oni ho splodili ? Je to otázka hranice, kdy začínáme mluvit o lidském jedinci. Osobně si myslím, že je to daleko dříve než narozením !
0 0
možnosti

bob

12. 8. 2003 14:18
Udělali by jste to sami?
Vážení kritici paní Šojdrové. Pokud Vám správně rozumím, tak podle Vás plod není člověk. Představte si situaci, že by doktor provádějící interupci vyjmul z těla matky plod (např. císařským řezem) a řekl otci (matce): "tak tady ho máte - ten plod - pokračujte". A vaším úkolem by bylo potrat dokončit. Tedy zabít to malé stvoření, kterému již tluče srdíčko. Asi by jste si k tomu vzali z domu nůž, nebo pistoli, pokud vlastníte zbrojní pas. Souhlasili by jste s takovým scénářem? Uvědomujete si, že to vlastně za Vás dělá lékař? Ono to sice není vidět, ale tak nějak to je, jenom nám to nevadí, protože to nevidíme. A svědomí? Co to je svědomí.
0 0
možnosti

Jana

11. 8. 2003 13:22
Jen drobný nápad
Nemyslíte, PÁNI POSLANCI A POSLANKYNĚ, že zvýšením mateřských dávek by se snížil počet potratů???????????????????????
0 0
možnosti

jirka

9. 8. 2003 14:19
kdu-csl a moralka
jednu vec ma kdu-csl spolecnou s komousama. vnucuji nazor mensiny vetstine.
0 0
možnosti

Ghort

15. 11. 2003 21:48
Re:
Aha, tak takhle Vy to vidite - tak zrusime dopravni predpisy, nebo vubec zakazeme chodce a kolare ne? Vzdyt vetsina ridicu by predpisy nejradsi zrusila a chodci a kolari jim jen pijou krev... Zvracena logika, nemyslite?
0 0
možnosti

Anna

8. 8. 2003 15:09
Pro paní poslankyni
Vážená paní poslankyně,
fandím nejen Vám, ale všem poslancům, kteří bojují za ochranu života. Vím, že v naší společnosti se zákaz interupcí prosadit nepodaří, ale tato Vaše iniciativa alespoň nastartuje diskusi o ochraně života a o člověku jako takovém vůbec. Schází nám základní úcta k hodnotám a k lidskému životu vůbec a v tom je celý problém a odpor vůči všemu, co nás stojí stojí nějaké úsilí. Naše společnost jako celek je zaměřena příliš konzumně a sobecky, ale je třeba naše svědomí burcovat, byť si za to politické body nesklidíte. Jsem si však jista, že tato snaha se vyplatí. Možná ani nevíte, kolik maminek může tato diskuse odvrátit od rozhodnutí nechat své dítě usmrtit. A i kdyby to byl jen jeden jediný lidský život, jistě to stojí za to.
0 0
možnosti

Agáta

8. 8. 2003 11:50
Otevřená odpověď paní poslankyni
Citace:  Rozhodnutí o potratu je podle mého názoru  jen následným řešením a strádáním pro ženu, která nese  na svých bedrech důsledky nezodpovědného sexuálního chování a nechtěného těhotenství,“ domnívá se spolunavrhovatelka zákona.
Nepřijde Vám, paní poslankyně, že tohle se nemusí stát jenom nezodpovědným ženám? Apropo, chceme docílit toho, aby mladé holky už od mládí byly na práškách? Každý máme svědomí a každý bychom tak měli, dle situace, vše pořádně zhodnotit. Nechcete vy v poslanecké sněmovně taky něco nechat na samotných lidech  
0 0
možnosti

bob

12. 8. 2003 14:00
Re:
Agáto, necháme i drogy na samotných lidech? Vždyť má každý svůj rozum, ať si dělá každý jak uzná za vhodné. Potřebujeme vůbec nějaké zákony? Mějte se fajn.
0 0
možnosti

J.Masařová

7. 8. 2003 21:19
Zakažme potraty !
Plně souhlasíme s paní poslankyní Šojdrovou. 
0 0
možnosti

František

7. 8. 2003 19:08
Podpora
Paní poslankyně, držím Vám palce a přeji vytrvat. Za více, než 30 let manželství a řadu zkušeností s problémy blízkých a známých nedám dopustit na životní styl s PPR. Vyžaduje jisté úsilí, ale intimní život nezevšední ani po mnoha letech. Staré přísloví praví. „Co nic nestojí, za moc nestojí.“ Každá námaha se nakonec vyplatí.  
0 0
možnosti

7. 8. 2003 13:29
Uráží mne, když se snaží věřící zatahovat náboženské otázky do politiky a dokonce se snaží je zajistit i legislativně. Pokud se potraty neslučují s křesťanským přesvědčením, tak ať je křesťané navyužívají. Nikdo je přece nenutí. A jaký je rozdíl mezi potratem a takovou antikoncepcí, která je založena na znemožnění uhnízdění oplodněného vajíčka (nebo snad dítěte?) v děloze? Jsem přesvědčen, že co se týká svědomí, je to pro každou ženu, která se pro potrat rozhodne, velice složité a těžké rozhodnutí. A pro ateistky výrazně složitější, protože křesťanům je vlastně dovoleno cokoliv, stačí se jen vyzpovídat a hříchy jakoby nebyly... PES
0 0
možnosti

Ghort

15. 11. 2003 21:43
Re:
Ehm, mohl/a byste mi, prosim, napsat, z jakeho zdroje jste cerpal/a ohledne nabozenskeho vyznani pani poslankyne? (pokud jste tedy mel/a na mysli ji, coz predpokladam:) Pokud tam usuzujete pouze podle clenstvi v KDU-CLS, tak nevim o takovem vnitrim predpisu teto strany, ktery by zakazoval clenstvi ve strane nevericim (nepokrtenym) lidem...
 
A ted k veci. Zatim tady od priznivcu potratu ohledne viry nezaznelo jedine slovo, vzdy je do toho vira zatazena odpurci potratu (ze by jim dochazaly racionalni argumenty...? nevim... )
 
Jenze tady nejde o otazky viry, ale o otazku ucty k zivotu, a to zivotu dosud nenarozenemu. Jak uz tady nekdo prede mnou zminoval - clovek je clovekem od okamziku poceti, protoze v tomto okamziku je naprost presne definovan jeho dalsi geneticky vyvoj! A je zcela jiste, ze se narodi clovek, nikoliv treba zde jiz jednou zmonovane prase nebo jesterka :) Nehlede na to, ze nase soucasna legislativa zarucuje jista prava jedinci jeste pred narozenim...
 
A otazku hrichu nechavam radeji bez komentare a odkazu Vas na kanonicke pravo RKC (tu mate jiste na mysli, ackoliv je pouze _jednou_z_mnoha_ krestanskych cirkvi u nas)...
 
0 0
možnosti