Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Interrupce není druh antikoncepce

Kroměřížská poslankyně Michaela Šojdrová (KDU-ČSL) paří ke skupině tří poslanců, kteří připravili návrh zákona, kterým by se měl zrušit zákon z roku 1986 o umělém přerušení těhotenství. Vláda se už k jejich iniciativě vyjádřila negativně. Poslanecká sněmovna bude věc projednávat v prvním čtení pravděpodobně na své říjnové schůzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

A proč ne?
Proč by interrupce nemohla být antikoncepcí, když je požehnání prokletím?
0/0
15.11.2003 21:35

Isabelle

Re:
Vousacku, tohle je hodne stary clanek, doufam, ze vas nikdo neproklina, zajimave je (pro mne) , ze vas vzdy najdu mudrcovat a davat nezodpoveditelne otazky kdyz sem na Idnes juknu ...
0/0
15.11.2003 22:00

barbudo

Re:
Zdravím za velkou louži... Pokud jde o otázky - je dobře, jsou -li na světě i otázky. Až budou jen odpovědi, bude hůř.
0/0
15.11.2003 22:26

Isabelle

Re:
Asi je to tak, kdo se nezepta, nic se nedozvi...takze se snad mohu zeptat od ktereho klasica byla ta basen "ktera nebyla o smutku" co  jste mi nedavno napsal?
0/0
15.11.2003 22:38

barbudo

Re:
Byl to Vítězslav Nezval: Edison.
0/0
16.11.2003 17:41

Marcela

Ponižování mají ženy už tak dost
Bude taky paní poslankyně, která se chce zřejmě jen proslavit, a které se z věkových důvodů už toto opatření vůbec netýká, chtít, aby se ženy znova ponižovaly před potratovými komisemi, kde nějaká stará bába se starým komoušským dědkem budou rozhodovat o dostatečnosti důvodů k potratu? Nebo se snad budou také účastnit gynekologické prohlídky, která má důvody k potratu ospravedlnit? Začněte už konečně dělat pořádnou práci, a ne měnit jednu z mála věcí, která je v naší legilastivě v pořádku!!
Nesnáším, když se někdo míní plést lidem do soukromí!
0/0
27.8.2003 11:26

Filosof

Re:
To není otázka pletení se lidem do soukromí ! Pokud někdo zastává názor, že jen matka má právo rozhodnout o potratu, tak s tím nesouhlasím.Potrat je svým způsobem vražda ! A pokud jsou nějaké důvody (a já věřím, že jsou takové situace) pro potrat, pak vlastně jde o posouzení oprávněnosti takové vraždy. To nemůže rozhodovat matka !
Jiná (pro někoho možná drsná) úvaha: rodičům se narodí holčička, ale oni chtěli chlapce. Mají právo zabít novorozeněte, když jedině oni ho splodili ? Je to otázka hranice, kdy začínáme mluvit o lidském jedinci. Osobně si myslím, že je to daleko dříve než narozením !
0/0
27.8.2003 11:52

GhorX

Re:
Takže zničení oplodněného vajíčka je podle Vás vražda ? A co stříhání vlasů, to je pravděpodobně sebepoškozování - ostatně proto mají náboženští fanatici dlouhé vlasy a fousy, že ano. Možná Vám uniklo, že zde prakticky nikdo nežádá zavedení zabíjení dětí těsně před porodem; jde o zachování možnosti ukončit těhotenství do určité doby.
0/0
15.11.2003 21:41

barbudo

Re:
To s těmi vlasy a vousy praví Bible. Toho se taky dočkáme. A vepře nečisté pojídati nebudeme...
0/0
15.11.2003 21:51

GhorX

Re:
Tahle pasáž má být snad chápána jako podobenství, ne ? Neděste mně....
0/0
15.11.2003 21:54

barbudo

Re:
Není důležité, jak má být, ale jak je chápána...
0/0
15.11.2003 22:04

bob

Udělali by jste to sami?
Vážení kritici paní Šojdrové. Pokud Vám správně rozumím, tak podle Vás plod není člověk. Představte si situaci, že by doktor provádějící interupci vyjmul z těla matky plod (např. císařským řezem) a řekl otci (matce): "tak tady ho máte - ten plod - pokračujte". A vaším úkolem by bylo potrat dokončit. Tedy zabít to malé stvoření, kterému již tluče srdíčko. Asi by jste si k tomu vzali z domu nůž, nebo pistoli, pokud vlastníte zbrojní pas. Souhlasili by jste s takovým scénářem? Uvědomujete si, že to vlastně za Vás dělá lékař? Ono to sice není vidět, ale tak nějak to je, jenom nám to nevadí, protože to nevidíme. A svědomí? Co to je svědomí.
0/0
12.8.2003 14:18

Jana

Jen drobný nápad
Nemyslíte, PÁNI POSLANCI A POSLANKYNĚ, že zvýšením mateřských dávek by se snížil počet potratů???????????????????????
0/0
11.8.2003 13:22

jirka

kdu-csl a moralka
jednu vec ma kdu-csl spolecnou s komousama. vnucuji nazor mensiny vetstine.
0/0
9.8.2003 14:19

Ghort

Re:
Aha, tak takhle Vy to vidite - tak zrusime dopravni predpisy, nebo vubec zakazeme chodce a kolare ne? Vzdyt vetsina ridicu by predpisy nejradsi zrusila a chodci a kolari jim jen pijou krev... Zvracena logika, nemyslite?
0/0
15.11.2003 21:48

GhorX

Re:
Zapomínáte na to, že interupce již zákony regulují. To, o čem jde řeč, je úplný zákaz - což považuji za naprosto nelegální zásah státní moci do práv občanů. Jako by Vám někdo nařídil, že na kole smíte jet jenom tehdy, máte-li modré oči.
0/0
15.11.2003 21:53

Ghort

Re:
Nezapominam, don't worry :) Nicmene to, o cem tady je rec, neni uplny zakaz, ale ponekud duslednejsi regulace, nez je dnes. Dle meho nazoru je proste dnesni potratova praxe naprosto nevhodna, mam-li pouzit jemny termin...
0/0
16.11.2003 9:25

Anna

Pro paní poslankyni
Vážená paní poslankyně,
fandím nejen Vám, ale všem poslancům, kteří bojují za ochranu života. Vím, že v naší společnosti se zákaz interupcí prosadit nepodaří, ale tato Vaše iniciativa alespoň nastartuje diskusi o ochraně života a o člověku jako takovém vůbec. Schází nám základní úcta k hodnotám a k lidskému životu vůbec a v tom je celý problém a odpor vůči všemu, co nás stojí stojí nějaké úsilí. Naše společnost jako celek je zaměřena příliš konzumně a sobecky, ale je třeba naše svědomí burcovat, byť si za to politické body nesklidíte. Jsem si však jista, že tato snaha se vyplatí. Možná ani nevíte, kolik maminek může tato diskuse odvrátit od rozhodnutí nechat své dítě usmrtit. A i kdyby to byl jen jeden jediný lidský život, jistě to stojí za to.
0/0
8.8.2003 15:09

Agáta

Otevřená odpověď paní poslankyni
Citace:  Rozhodnutí o potratu je podle mého názoru  jen následným řešením a strádáním pro ženu, která nese  na svých bedrech důsledky nezodpovědného sexuálního chování a nechtěného těhotenství,“ domnívá se spolunavrhovatelka zákona.
Nepřijde Vám, paní poslankyně, že tohle se nemusí stát jenom nezodpovědným ženám? Apropo, chceme docílit toho, aby mladé holky už od mládí byly na práškách? Každý máme svědomí a každý bychom tak měli, dle situace, vše pořádně zhodnotit. Nechcete vy v poslanecké sněmovně taky něco nechat na samotných lidech  
0/0
8.8.2003 11:50

bob

Re:
Agáto, necháme i drogy na samotných lidech? Vždyť má každý svůj rozum, ať si dělá každý jak uzná za vhodné. Potřebujeme vůbec nějaké zákony? Mějte se fajn.
0/0
12.8.2003 14:00

Ghort

Re:
Pridavam se k bobovi plus se Vas, draha Agato, zeptam: zminena metoda PPR Vam nic nerika?
0/0
15.11.2003 21:46

J.Masařová

Zakažme potraty !
Plně souhlasíme s paní poslankyní Šojdrovou. 
0/0
7.8.2003 21:19

František

Podpora
Paní poslankyně, držím Vám palce a přeji vytrvat. Za více, než 30 let manželství a řadu zkušeností s problémy blízkých a známých nedám dopustit na životní styl s PPR. Vyžaduje jisté úsilí, ale intimní život nezevšední ani po mnoha letech. Staré přísloví praví. „Co nic nestojí, za moc nestojí.“ Každá námaha se nakonec vyplatí.  
0/0
7.8.2003 19:08

Uráží mne, když se snaží věřící zatahovat náboženské otázky do politiky a dokonce se snaží je zajistit i legislativně. Pokud se potraty neslučují s křesťanským přesvědčením, tak ať je křesťané navyužívají. Nikdo je přece nenutí. A jaký je rozdíl mezi potratem a takovou antikoncepcí, která je založena na znemožnění uhnízdění oplodněného vajíčka (nebo snad dítěte?) v děloze? Jsem přesvědčen, že co se týká svědomí, je to pro každou ženu, která se pro potrat rozhodne, velice složité a těžké rozhodnutí. A pro ateistky výrazně složitější, protože křesťanům je vlastně dovoleno cokoliv, stačí se jen vyzpovídat a hříchy jakoby nebyly... PES
0/0
7.8.2003 13:29

Ghort

Re:
Ehm, mohl/a byste mi, prosim, napsat, z jakeho zdroje jste cerpal/a ohledne nabozenskeho vyznani pani poslankyne? (pokud jste tedy mel/a na mysli ji, coz predpokladam:) Pokud tam usuzujete pouze podle clenstvi v KDU-CLS, tak nevim o takovem vnitrim predpisu teto strany, ktery by zakazoval clenstvi ve strane nevericim (nepokrtenym) lidem...
 
A ted k veci. Zatim tady od priznivcu potratu ohledne viry nezaznelo jedine slovo, vzdy je do toho vira zatazena odpurci potratu (ze by jim dochazaly racionalni argumenty...? nevim... )
 
Jenze tady nejde o otazky viry, ale o otazku ucty k zivotu, a to zivotu dosud nenarozenemu. Jak uz tady nekdo prede mnou zminoval - clovek je clovekem od okamziku poceti, protoze v tomto okamziku je naprost presne definovan jeho dalsi geneticky vyvoj! A je zcela jiste, ze se narodi clovek, nikoliv treba zde jiz jednou zmonovane prase nebo jesterka :) Nehlede na to, ze nase soucasna legislativa zarucuje jista prava jedinci jeste pred narozenim...
 
A otazku hrichu nechavam radeji bez komentare a odkazu Vas na kanonicke pravo RKC (tu mate jiste na mysli, ackoliv je pouze _jednou_z_mnoha_ krestanskych cirkvi u nas)...
 
0/0
15.11.2003 21:43

V.Frič

Polsko
Statisky z Polska jsou až neuvěřitelně pozitivní. Není lepší lidičky být trochu přísnější k sobě a mít pak čistší svědomí ?
Ani to čisté svědomí holt není zadarmo a stojí to vždy značné přemáhání.
Otázka je, kolika lidem stojí za to si uvědomit, že "to " není jen shluk buněk, ale naprosto přesně geneticky definovaný jedinec - člověk, který se nikdy dříve nenarodil ani nenarodí, pokud se nenarodí nyní.
0/0
7.8.2003 12:44

Michal X

Vy jistě máte tento problém vyřešen.....
Udělal jste si na svém instrumentu velký uzel......
0/0
7.8.2003 13:19

V.Frič

Re:
Máte strašnou chuť na vychlazenou dvanáctku, ale musíte za 10 minut řídit auto... sešijete si ústa jehlou a nití nebo přelepíte leukoplastí, nebo se prostě ovládnete, nebo se neovládnete a riskujete.....
Tak to je....
 
0/0
7.8.2003 14:02

Horňák z Hradišta

Pro paní polankyni :
0/0
7.8.2003 12:06

Horňák z Hradišta

Re: Tak snad to dopíši teď :
Pro paní poslankyni - Milá madam, uvědomte si, že zastupujete pouhých sedm procent voličů a ne devadesát sedm, jak si možná myslíte! A tak se tudíž podle toho chovejte. Nesnažte se vnucovat svoje nápady a názory většině lidí, která vás vůbec nevolila. Děkuji. Jagoš Jan; UH
0/0
7.8.2003 12:11

Marek

Re:
To je špatná logika. Proto je poslanců 200, aby každý prosazoval třeba úplně jiné a menšinové názory. Ono se to pak na plénu při hlasování nějak většinově srovná. Podle Vaší logiky by stačil jediný poslanec, který by vždycky zvedl ruku podle nějakého průzkumu veřejného mínění. Když Šojdrová zastupuje sedm procent voličů, tak má v Poslanecké sněmovně také těch sedm procent a jejich třeba menšinový názor hájit a neohlížet se na to, co si myslí těch zbývajících 93 procent občanů, kteří ji nevolili. Vážím si všech, kteří dokáží říkat nahlas své přesvědčení, i když většina křičí něco jiného.
0/0
26.8.2003 15:48

Ghort

Re:
0/0
15.11.2003 21:31

Michal X

Choulostivé téma.....
Dilema, zda provést interrupci by mělo být ponecháno zcela na ženě, která v sobě plod nosí - jde přece po tu dobu o neoddělitelnou součást jejího těla! O vraždě lze přece až po té, co je dítě přivedeno na svět - do té doby je to jen vyvíjející se zárodek. ........
0/0
7.8.2003 10:51

Anna

Re:
Máte pravdu, že je to vyvíjející se zárodek,jenže v tomto zárodku je obsažen od samotného početí celý člověk a nic jiného než člověk z něho nikdy nebude. A pak, velice dobře se nám rozhoduje o někom druhém. Položil jste si však otázku, že stejně tak mohla uvažovat i Vaše matka a rozhodnout se nechat Vás zabít třeba ve třech měsících nebo v šesti měsících  a jsou názory, že člověk je člověkem až po porodu nebo dokonce až ve třech letech a mohli bychom se dokonce ptát, jestli je člověk vůbec někdy úplně vyvinutým člověkem, jestli se náhodou nevyvíjí celý život nebo kdy je jeho vývoj jako člověka vůbec ukončen, ve kterém okamžiku? Po pubertě? V 25 letech? Nebo snad až v 60? Můžete namítnout, že je to absurdní úvaha, stejně tak je ale absurdní úvaha, že počatý člověk ještě není člověkem, takže vlastně neuznám-li někoho za plně vyvinutého člověka, pak jsem oprávněna ho zabít, protože to ještě není člověk.  
0/0
8.8.2003 15:04

pes Novák

"Propopulační politika"
 Žena na prodloužené mateřské,starající se o dítě: 2 300Kč.  Holka po skončení školy, žijící u rodičů (práce je pro ní termín ze sci - fi): 4 200Kč. PROBUĎTE SE, PÁNI POSLANCI!!!!
0/0
4.8.2003 14:06

Nejen v tomto článku, ale i v řadě jiných mě fascinuje vyjádření typu: "Potrat není druh antikoncepce". Proboha, kdo tvrdí, že je? Znám ze svého okolí několik žen, které potrat podstoupily. Většinou se jednalo o vdané ženy, matky, kterým selhala antikoncepce, nebo otěhotněly krátce po porodu. Každá se s tím vyrovnala jinak, pro některou je to zapomenutá epizoda, pro jinou doživotní trauma, ale pro žádnou to nebylo lehké rozhodnutí a žádná nepokládá potrat za druh antikoncepce. Toto tvrzení od poslankyně i novinářů je zavádějící a spolu s větou "...bylo potraceno X dětí.." dělá s žen, které podstoupily umělé ukončení těhotenství zrůdy, kterými nejsou. Madla
0/0
4.8.2003 10:25

andy

souhlas
Poslankyni Šojdrové a ostatním podobně rozumně přemýšlejícím lidem držím palce, ať mají trpělivost a nadále bojují za zrušení legálních vražd nenarozených dětí.
0/0
4.8.2003 7:37

bussete

Re:
prosim??? vražda nenarozených dětí? to by me teda zajimalo, jak byste si vedl/a, kdyby pred vás polozili doktori plod prasete, jesterky a cloveka - asi byste nerozpoznal jedno od druheho. Znasilneni, zavazna nemoc, matciny problemy nebo vek vam asi nerikaji vubec nic. Mrzi me, ze katolici si dovoluji diktovat neco nam ateistum. pokud jim o to bezi, tak at na potraty nechodi, ja nemam povinnost dodrzovat nejake desatero ani to, co farari lidem bulikuji do hlav! a nejvetsi sranda je, ze o tom chteji rozhodovat panove... od pani poslankyne me to pak mrzi dvojnasob! jasne, zakazte potraty, pak budou tehotne vic padat na schodech, vic nam jich zemre po neprofesionalnich zakrocich ... pak budete mit na svedomi vy, "ochranci byti" , lidske zivoty dva - matky a "ditete".
0/0
4.8.2003 18:18

Ghort

Re:
Mno, zalezi na tom, jak ten plod bude stary, dovolim si tvrdit, ze minimalne po tydnu poznate bez nejmensich pochyb, ze se jedna o cloveka (mimochodem jesterka je ve vejci a je asi tak desetkrat mensi )! Nehlede na to, ze zakladnim zakonem evoluce je formulacde "ontogeneze je zkracena filogeneze".
 
Taky autorka predlohy vyslovne oznacila znasilneni, ohrozeni zivota matky a nektere pripady poskozeni plodu jako vyjimky, kdy by potrat nebyl trestny, ctete, prosim, pozorne!
 
Narazka (dovolim si rici invektiva!) na katoliky je v tomto pripade dosti irelevantni, nebot bych Vasi formulaci mohl otocit a rici, ze ateisti nemaji co diktovat vericim lidem... Mimochodem mate povinnost dodrzovat vetsinu prikazani z Desatera, nebot z krestanske tradice vychazi soucasne evropske chapani prava, takze krome prvniho a druheho prikazani jste zakonem nucen/a ta zbyvajici dodrzovat (tedy ctvrte primo v zakone nenajdete, ale nepochybuji o tom, ze ctite sveho otce i matku :)
 
To, ze o tom chteji rozhodovat panove je, tak rikajic "z nouze cnost", protoze vetsina lidi (i zen) radeji mlci, i kdyz by hrozne rada neco rekla... Tak to holt musi vzit do ruky panove (je jich tam vetsina) poslanci...
 
Mimochodem, jsem taky (skoro:) katolik a v soucasne chvili nejsem proti kriminalizaci potratu, ale jsem proti potratum samotnym a vzdy jsem byl! (a to jeste predtim, nez jsem uveril, kdyby snad byla z Vasi strany chut na narazku timto smerem:) Zakazem se v tuto chvili nic nevyresi, nicmene je treba poukazat na zminenou zkusenost z Polska i jinych evropskych zemi, ktere potraty kriminalizovaly (mimochodem nikde nejsou potraty kriminalizovany absolutne, tj.  bez vyjimek - vsem je jasne, ze nic neni cernobile :)
0/0
15.11.2003 21:18

Markéta

Re:
Ještě nám zakažte antikoncepci. Přikažte s kým, kde a kdy máme s někým souložit...popřípadě kolik dětí máme mít. Jenom doufám, že nedopadneme jako v silně katolickém Polsku. Tam než si někdo zasouloží (církev zakazuje i kondomy)tak aby si nejprve napsal do Vatikánu pro povolení!!! Vůbec nejlepší je, že lidé z církevních kruhů jsou vesměs největší zvrhlíci a zloději, kteří se schovávají za masku víry.
0/0
7.8.2003 9:57

Ghort

Re:
Koukam, draha Marketo, ze jste se vsim brzy hotova (mimochodem, trva Vam takhle kratkou dobu i vyvrcholeni - dobra, jsem trochu jizlivejsi, ale tak trochu jste si sama nabehla... ;-)
 
Co se tyce Vaseho pohledu na verici (konkretne tedy na katoliky), mate velice povrchni informace - a z nich delate obecne soudy. Uprimne Vas lituji (byt o moji litost asi nestojite...)
0/0
15.11.2003 21:24

Veronika Brožová

Citlivé téma
Vzkaz autorovi/autorce článku:
V jakém smyslu si myslíte, že vyzní, když do článku použijete (zřejmě z materiálů odpůrců potratů) obrat "bylo potraceno 32 000 dětí"? Celá diskuse se přeci točí kolem toho, kdy lze plod považovat za životaschopný, potažmo tedy dítě. Provádíte-li tedy slovy svého článku potraty na dětech, pak je to myslím dost zavádějící.
0/0
3.8.2003 22:21

Ghort

Re:
Dle meho nazoru je na toto tema prakticky nemozne psat objektivne, nebot (specialne u tohoto tematu) emoce nelze dokonale potlacit... Schvalne to zkuste formulovat tak, aby Vas ani jedna strana neobvinila ze zavadejici formulace... (mimochodem o potratech deti mluvi, afaik, i Prof. Pafko, ktery je zastancem potratu :)
0/0
15.11.2003 21:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.