Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Má se Nova čeho obávat?

Rada pro rozhlasovéa televizní vysílání ve středu Nově vytkla hned několik porušení zákona a udělila jí třičtvrtěmilionovou pokutu. Na druhou stranu její členové přiznávají, že tím fakticky vyčerpali své možnosti, jak Novu "trestat".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jelena

Důležité otázky?
Měla by NOVA vysílat kvalitnější programy?
Měla by přijít o licenci?
Měli by se občané ČR dívat na hodnotnější pořady?
Proč to vlatně řešit? Možná bychom si všichni měli místo diskutování na tímto mnohokrát přežvýkaným tématem jít přečíst nějakou zajímavou knihu. Hádky na téma kdo sleduje jaký program a který pořad je hodnotnější jsou směšné. Každý člověk by měl být dostatečně rozumný, aby si každý týden vybral těch pár pořadů, které ho opravdu zajímají, ať už je vysílají na libovolném kanále (rozuměj libovolnou stokou), a zbytek volného času strávil nějakou rozumnější činností než sledováním televize. Pokud někteří natolik rozumní nesjou, jejich chyba, proč to však řešit obecně? TO JE BLBÉ, TO ZAKÁŽEME! To bychom pomalu mohli zakazovat i nějteré osoby, zdráhám se říci osobnosti. Škodí mi někdo tím, že sleduje telenovelu? Nikoli, nechť si nechá vymýt mozek mýdlovou operou, když nemá na superskvělý šampon proti lupům, který mu nabízejí v mezičase. Je to jen a jen jeho problém.
0/0
1.8.2003 20:22

trotl

Nova styl
neni pravda, ze by mi styl TV Nova 10 let neevadil. Prave naopak - 7 let mesral, 2 roky me vzdy rozplakal a posledni rok uz se jenom smeju, kam az je mozne v honbe za "zabavou" klesnout.
0/0
1.8.2003 11:34

sound

Stupidní a trapný příspěvek ale v kontextu s Novou
Protože si tvrdé křídlo zastánců TV NOVA nebere žádné servítky, snižuji se na obdobně stupidní argumentaci a nabízím vám (v duchu TV NOVA) prostý návrh. Do každé rodiny umístíme slavný "peoplemeter", zjistíme podíl sledovanosti v každé rodině a podle toho si pak rozdělíme těch 10miliard za CME. Velice by mě zajímalo, kdo by se poté na NOVU díval? Zdá se vám to hodně blboučké a trapné řešení? Je nezastírám. Udělal jsem to naschvál, ale bylo potřeba, aby se část naší populace na chvíli odlepila od telenovel, Zuny a Gondíků a aspoň jednou se podívala třebas jen na zprávy na ČT1, poslechla si Český rozhlas a přečetla nějaké noviny (rozumějme jiné než Blesk)-to by byla neuvěřitelná krása.
0/0
1.8.2003 11:31

habit

Re: nejde o NOVU...
... ale o novy styl v medialni politice vlady. Snaha zkrotit nezavisla media, aby zobala panum ministrum z ruky, je az prilis zjevna. A verte mi, stoji za to spis bojvat za nezavislost jakehokoli skvaru, nez tleskat a jasat, kdyz soudruzi ministri nasazuji svym kritikum nahubky. Vy jste asi nevidel " Lid versus Larry Flynt", ze?...
0/0
1.8.2003 11:49

sound

Re:
Lid versus Larry Flynt jsem viděl. Doufám, že vás to nemrzí:-) Ve svém příspěvku jsem se nevyjadřoval k touze politických představitelů vytvořit si vlastní propagační medium. Pouze jsem reagoval na příspěvky několika "nováckých" diváků, kteří pro svoji stanici nevidí a neslyší. Samozřejmě jsem proti jakémukoliv vměšování kohokoliv do nezávislé TV, ale nemohu nevyjádřit svůj pocit o "prospěšnosti" vysílání TV NOVA. Vlastně ani není potřeba nic upřesňovat, protože pokud televize nevysílá, nelze ji ani využít pro své zájmy. V tomto kontextu je pak vaše reakce na můj předchozí příspěvek mimo relaci. Ale nic vše v dobrém.
0/0
1.8.2003 12:03

habit

Re:
... pokud nevysila, nelze ji vyuzit... velice pekna formulace, takovouhle dialektikou se da fakt posvetit cokoli... kdyz te zabiju, nemuzu te zotrocit...
0/0
1.8.2003 12:16

sound

Re:
Dobře tak jinak, je potřeba sledovat návaznost a ne vytrhávat jednotlivé věty. Nikdy jsem nenapsal, že by měla NOVA přestat vysílat. Pouze říkám, že bych toho nelitoval,to jsou dvě naprosto rozdílné věci. Protože jste však reagoval na příspěvek, kde jsem tuto skutečnost zmiňoval, pokračoval jsem v téže lince. Kdyby jste tedy pokračoval dál, vyvracel by jste něco co jste sám napsal a nebo by jste musel některý ze svých příspěvků vzít zpět.Každé přirovnání, má-li být přirovnáním musí poměřovat věci navzájem komparativní. Nevím jak vy, ale já lidský život cením výše TV NOVA.
0/0
1.8.2003 12:30

habit

Re:
Vite, pripomina mi to argumenty mych rozumne smyslejicich kolegu, kdyz kdysi za normalizace  probihal soud s Plastiky (Plastic people). " Jsou spinavi, zarostli, odrbani, a ani neumeji poradne hrat."
 Lide si dokazi ospravedlnit cokoli, a z vyssich principu mravnich ci estetickych klidne pripusti treba paleni nevhodnych knih nebo jinak smyslejicich spoluobcanu.
0/0
1.8.2003 12:45

sound

Re:
Znovu musím napsat, že reagujete a vyvracíte svou vlastní spekulaci. V pořadí článek první hovoří pouze o tom, jak by bylo krásné, kdyby se někteří naši spoluobčané, alespoň na chvíli odlepili od své milované stanice a popřáli svým smyslům i jiné informační vyžití, než jak jim je to nabízeno prostřednictvím obrazovek TV NOVA. Znovu opakuji, nenapsal jsem, že by měla být NOVA zrušena, ale že bych toho osobně nelitoval. Jinak řečeno: Plastici nemají být zrušeni, ale pro mou osobu je shledávám nezajímavými (i když to není tak úplně pravda, protože Svatopluka Karáska mám rád a Mejlu Hlavsu dnes už bohužel měl rád). Abych svůj postoj ještě více upřesnil, nevadilo by mi, kdyby tu místo NOVY byla jiná nezávislá televize (s důrazem na slovu nezávislá). Jinak "mistrujeme-li" se ve znalostech, šlo o (Plastic people of the Universe).
0/0
1.8.2003 13:11

Michal X

PEOPLEMETRY NEJSOU OBJEKTIVNÍ!!!
Uvědomte si, kdo je převážně vlastní.......kdo si o ně zažádá.-.....a to jsou převážně sledovači TV Nova!! Takže ty slavné koláče sledovanosti ve skutečnosti ukazují, kolik Nováků přeběhlo k jiné televizi, resp. bylo Nově ten večer nevěrných
0/0
1.8.2003 12:09

sound

Re:
Ale no tak, no tak. Připadám si tu, jak Alenka v říši divů. Do peoplemetrového hodnocení se zapojily všechny tři televize. Vše se událo po jejich společné dohodě, protože tady jde také o financování těchto přístrojů. Navíc by těžko některá TV stanice souhlasila s tím, že jich bude mít méně než jiná a tím si dopředu snižovat rating.Než k tomu došlo měla takovéto hodnocení sledovanosti pouze NOVA. Vyžádal si to reklamní trh a zadavatelé reklam, aby existovalo nějaké "objektivní" hodnocení divácké sledovanosti TV pořadů.
0/0
1.8.2003 12:21

Michal X

Tady jde ale o to, kdo ty ¨peoplemetry dostal...
....ten, kdo s epřihlásil do výběru, ne? A to byly většinou chroničtí Nováci. Člověk, který kouká na TV jen zřídka (a většinou jen na ČT2), tak se o této akci patrně ani nedozvěděl............AHA
0/0
1.8.2003 12:28

sound

Re:
Já se bavím. Víte, co to je statistika (medián, rozptyl, směrodatná odchyka, stat.soubor, vážený průměr)? Kdo myslíte, že by takovému průzkumu věřil? Ano přihlásit se klidně mohli, ale mezi nimi pak vybírá agentura a ne podle stanice kterou sledují, ale podle vzdělání, věku, velikosti města ve kterém bydlí, zájmů atd.....prostě průměrný vzorek populace.Na to existuje celá řada kriterií.
0/0
1.8.2003 12:39

Zveřejnit email lze pouze u př

Re:
Vzpominam si, jak kdysi prisel me matce dotaznicek prave na prideleni peoplemeteru, na zaklade informaci co ta firma ziskala z dotazniku nebyl nakonec peoplemeter pridelen... Kazdy ho asi jen tak nedostane !
0/0
1.8.2003 12:33

Zdeněk

Jak mám věřit ČT
Vážený pane, máte úplnou pravdu, že zábava NOVY je pokleslá. Na toto téma již bylo napsáno dost. Ale - na druhou stranu, jak mám koukat na zprávy ČT, když vím, že je dělají vzbouření redaktoři, o jejichž objektivitě a nestrannosti nemám nejmenší iluze. A ten hlavní z nich je teď ředitelem ! To opravdu nelze vydýchat.. Takže jsem se rozhodl jednoduše - poplatky neplatím, na žádnou TV nekoukám a místo toho mám trvale puštěný Radiožurnál. Objektivní zpravodajství pak ještě doplňuji z Internetu. Ale i kdyby vysílal ČT jenom samé skvosty, moji důvěru (a peníze) si už zpět získá jenom těžko..
0/0
1.8.2003 13:35

sound

Re:
Souhlasím, mám-li si však vybrat mezi NOVOU a vzbouřenci, jsou jednoznačně lepší vzbouřenci. Někde vzadu je můj příspěvek, kde o Janečkovi,ČT1 a vzbouřencích píši to samé.
0/0
1.8.2003 13:42

inža

na hrad
novotny na hrad
0/0
1.8.2003 11:28

rado

ODEBRAT LICENCI za Bobošíkovou !
Hlásná trubka ODS - madam Bobošíková je prodlouženým údem ODS.Její moderování je toho důkazem.
0/0
1.8.2003 10:36

habit

Re:
Jasne, strucne, uderne... vsechny atributy spravneho hesla. Neni dulezity obsah, ale rytmus a melodie. A myslet v heslech zas tak moc myslet nevyzaduje....
0/0
1.8.2003 11:14

rado

Re:
Ty jsi mi ale filosof.
0/0
1.8.2003 11:59

habit

Podle Dostalovych kriterii...
... by obstala maloktera stanice. Ale vedel bych si rady. Co takhle zalozit ministerstvo informaci (mohlo by se jmenovat treba ministerstvo pravdivych a objektivnich informaci), ktere by mediim dodavalo pravdivy, nezkresleny a zaujatych komentaru prosty obraz nasi reality. A povinnosti medii by bylo tento obraz verne a doslovne reprodukovat..
0/0
1.8.2003 10:14

Igráček

Re:
- slyšel jsi už někdy o instituci, která se jmenuje tisková agentura? Jenže tu N@VA nepotřebuje. To co jsem nedávno viděl ve zprávách by byl fajn materiál pro video "FACES OF DEATH". Ale proti gustu...
0/0
1.8.2003 10:28

habit

Re:
... ale nikde jsem neslysel o povinnosti presne citovat zneni agenturnich zprav. A k tomu muj navrh smeroval - k jednotnemu uniformnimu zpravodajstvi, aby si pan ministr nemohl stezovat. A uznej, ze sverit tak dulezitou ulohu, jako je objektivni a nezkresleny popis skutecnosti, nejake agenture proste nejde.
0/0
1.8.2003 11:20

alenaalena

Já to nechápu
co pořád mají..čím víc různých televizních stanic, tím větší výběr, člověk přece nemusí čumět na všechno, může si vybírat...to jim asi nejvíc vadí. Chtějí aby to bylo jak za komoušů..pěkně dva programy..oba stejný, schvalovaný vládou,Když se někomu Nova nelíbí, tak na ni nekouká, Když se mi nelíbí telenovely..nekoukám na ně..jde o to, abych si měla z čeho vybrat.Za komoušů jsem vždycky koukala na naše zprávy, ruský zprávy a pak si poslechla hlas Ameriky a udělala jsem si (jak jsem pozděli zjistila) poměrně realistický obrázek. Já mám někdy pocit, že Dostál považuje lidi za stádo blbců, kterým se musí říct, co je dobrý a co ne.
0/0
1.8.2003 9:49

a-riana

ČT se bojí a má čeho
nezastávám se pořadů typu občanské judo nebo jiných ale co si budem povídat většina populace se dívá na novu neb mají někdy i hezký filmy .... co se zpravodajství týče začínám vždy na primě pokračuji na ČT a pak se při zprávách na nově skvěle bavim .  Za to že lidi nechápou že na nově je všechno zveličený a překroucený pro účel větší sledovanosti by měl spíš zodpovídat pan dostál neb nás málo vzdělal ne ? Jsme národ kulturní ale co se týče tvorby ČT za posledních 10 let krom hip hap hop snad nedělali vůbec nic a my se pořád koukáme dokola na "jak vytrhnout verlybě stoličku" v hlavním vysílacím čase neb z toho co vytvořili udajní současní umělci za krásné seriály a filmy jsou použitelné a koukatelné tak dva tři jinak jsou to hovadiny na entou :-) Ale teda nenávidim Novu za ty debilní telenovely  to zas jo mám z toho děsivé sny .-)
0/0
1.8.2003 9:40

Urvaný Hemeroid

Re:
Jsi magor, nebo snad magorka?
0/0
1.8.2003 9:45

sound

Re:
Takto má vypadat správná diskuze: konstruktivní, podnětná, obohacující, výstižná a klidná. Ten bohatý slovník je z těch nováckých telenovel? Že bych se také někdy podíval, abych se mohl něčemu přiučit.
0/0
1.8.2003 9:58

sound

Re:
Řadu názorů plně sdílím. Jen zpravodajství už sleduji jinak. Dříve jsem to dělal jako vy, ale dnes už na závěr na Novu nepřepínám. Když vidím, jak někdo se zaujetím čte Blesk, nebo věří nováckému zpravodajstvím, nemohu se tím nijak srovnat. Na druhou stranu ČT by rovněž potřebovala reformovat. Bez změn bych snad ponechal jen ČT2. Také zvolení ředitele Janečka bylo zřejmě značně podpořeno tím, aby dřívější vzbouřenci z ČT, nemohli proti němu vystupovat s tím, že jim tam byl dosazen někdo cizí, kdo televizi nerozumí. ČT je takový malý stát ve státě a benevolence k jejímu konání byla v posledních letech značná. Ale zpět k Nově. Kdyby místo ní začala vysílat jiná televize, necítil bych to v žádném případě jako ztrátu. Mám pocit, že jsem i někde četl, že její sledovanost mírně klesá. Že by obrat k lepšímu? No uvidíme. Každopádně si svůj život umím představit bez sourozenců Gondíkových, telenovel a zpravodajství Pavla Zuny.Jediné co jsem sledoval byl Milionář, ale toho bych oželel.
0/0
1.8.2003 9:54

Zveřejnit email lze pouze u př

Re:
Zvuku! Mas pocit, ze kdyby nastoupila nová, ale uplne stejne komercni televize, prijde nova era bajecnych intelektualnich, vzdelavacich, cool publistickych a "ja nevim co vlastne chcete" poradu ? Omyl... Vse komercni jest a komercni zustane a vetsine "normalnich" lidi neco takoveho nenacpes !
0/0
1.8.2003 10:06

sound

Re:
Ale no tak dost té dětinskosti..Tak předně Nova dostala licenci na program, který komerční televizi v žádném případě neodpovídá. To jen tak na okraj. Vůbec by mi nevadilo, kdyby po TV Nova žádná jiná stanice nenastupila. Pro většinu "normálních lidí" je k životu naprosto nepotřebná. A kdyby přišla nová komerční televize? Časem by se jistě dostala k ubohostem, které vysílá Nova, ale byla by to alespoň změna.
0/0
1.8.2003 10:37

Zveřejnit email lze pouze u př

Re:
Rad zvatlam o tom o cem nic nevim...Tak si myslim, ze pokud by nova dostala smluvne licenci na neco uplne jinyho, tak se kolem toho jen tak nezvatla a Nova by licenci uz nemela...
0/0
1.8.2003 11:05

sound

Re:
Tak teď už konečně vím s kým mám tu čest-absolutní neznalost!!!! Prosil bych o jméno, aby i ostatní věděli, kdo tady plácá. CET 21 získal licenci na zcela něco jiného než se pak vysílalo (vzdělávací pořady, dokumenty,...). Ve svých počátcích vlastně NOVA neměla správně vůbec vysílat.Právě to, že Rada v té době nic nekonala byl také jeden z argumentů proti tehdejší Radě a proběhlo okolo toho řada debat i v televize, i když vlastně.... tebe se to netýká, ty sleduješ jen NOVU a tam se nic takového nedovíš. Nezbývá než říct, že ustavičné sledování zpravodajství TV NOVA není bez následků. Dnes už jsou názory na komerční TV přehodnoceny, ale NOVA řadu let vysílala v rozporu s tím na co dostala licenci.
0/0
1.8.2003 11:21

Zveřejnit email lze pouze u př

Re:
Mozna se me to tyka vic nez si myslis, jen me to nijak prilis nezajima... Ale mas pravdu, Novu obcas sleduji a nestydim se za sebe ! Nesedi mi jen jedna stanice a to CT1 ... (rozhodne ale nic nemam proti CT2) Nic, vycistit zuby a spat! Jmeno ti ale nepovim, rad totiz vyuzivam poskytnute anonymity
0/0
1.8.2003 11:40

sound

Re:
Já také neříkám, že by se měl někdo za TV NOVA stydět. Smutné ale je, pokud ji věří a nic jiného než NOVU nezná. Nikoho nelze nutit, aby ho třeba ČT2 bavila. Zvláštní však je, že pokud už je sledovanou stanicí ČT2, těžko se pak navyká (resp. vůbec) na NOVU.
0/0
1.8.2003 12:14

Zveřejnit email lze pouze u př

Re:
No a to je nesmysl...Na CT2 sleduji vicemene jen par dokumentu na pro mne zajimava temata, pokud je to neco zajimaveho tak i na Filmovy klub. A kdyz je nejakej peknej film, ci serial na Nove, nevaham a divam se ! A jestli budou moje oblibene televizni porady na CT1, Prime anebo Nove je uplne jedno ! A podle me je to prave o tomhle, lidi chtej pro zabavnou zabavu a pokud ji nenajdou jinde, tak se divaji na Novu ! No a ta si je tim pekne namotava na prstiky... A co se duvery tyce, to je o te minule vete. Lidi radi uverej tomu, kdo je na ne hodnej a dava jim program, ktery si preji !
0/0
1.8.2003 12:25

sound

Re:
MOhu znát nějaký dokument, který jste v poslední době na ČT2 viděl? Třeba pak uvěřím.
0/0
1.8.2003 12:41

Zveřejnit email lze pouze u př

Re:
Vzbuzovat u vas duveru neni zrovna moji prioritou... Nebo by snad mela ? Myslim, ze ne.
0/0
1.8.2003 12:52

sound

Re:
Stačilo uvést nějaký podpořující argument. Kde argumenty chybí, zůstávají jen prázdná slova. Stačí udělat letmý průzkum na ulici a většina bude tvrdit, že sleduje ČT2 nebo ČT1:-)
0/0
1.8.2003 12:59

Zveřejnit email lze pouze u př

Re:
Abych ti rekl pravdu, tak ja televizi nesleduji vubec. Posloucham pouze CR3 Hradec Kralove, nekdy BBC, vetsinou vsak nejaky diskuze na dlouhejch vlnach...vazne :-|
0/0
1.8.2003 14:33

Kobliha

O co go?
No hlavně by mě teda zajímalo, o co v tom Kongu šlo? Pokud nenapišou přesně co bylo tak pobuřující, tak je to na nic...ja jsem out...
0/0
1.8.2003 9:37

hau_Fa_vil_ju_gou

hate
vite co? Jasne, ze tam vsechno neni dobry, ale jestlize jde o dodrzovani pravidel, tak jsem zvedavej jakou pokutu dostanou ostatni TV. Tak treba se jenom nekdy zkuste podivat, jestli porady zacinaj podle programu vcas. Jedina NOVA se to snazi dodrzovat (nekdy jim to taky ulitne), ale neni vyjimkou treba ( a hlavne) na CT1, ze program ma zpozdeni i 5 minut, protoze bezej reklamy. To je ale statni, zejo, tak proc bychom sami sobe davali pokutu?
0/0
1.8.2003 9:27

drak

Re:
soory..., ale jedine na Nove jsem setkal s opozdenvm zacatkem poradu a to pravidelne, takze nevim kde tyhle informace beres?
0/0
1.8.2003 9:53

hau_Fa_vil_ju_gou

Re:
tak schvalne si to dneska v 8 vecer po zpravach vyzkousej. CT pretahne aspon o tri minuty (sazka?)
0/0
1.8.2003 9:57

Murph

Re:
Ale Nova svůj pořad, kterej má začít přesně v 20:00 začne díky reklamě, tak v 20:05-7 (sázka?). A hlavně ČT 1 i 2 vysílají VPS signál, kterej třeba videu umožní nahrávat od začátku ¨do konce, takže je mi celkem u pr..., když jejich pořad začneo 5 min později.
0/0
1.8.2003 10:42

Zhaggo

Re:
A Nova o sedm minut :-)
0/0
1.8.2003 10:49

Igráček

Re:
ČT není státní, ale veřejnoprávní TV, tak si dávej pozor než něco plácneš. A nesnaž se mi tvrdit, že v tom není rozdíl. Nejdřív si doplň znalosti.
0/0
1.8.2003 10:33

Zveřejnit email lze pouze u př

Re:
Jeeee, a kdo vlastni CT ? (Ja to nevim, ale hadam stat...) Pokud se nemylim, tak je jak statni tak verejnopravni! Nehlede na to, ze tim "statni" myslel nejspis prave "verejnopravni". Ale neni nad to si z blobsti rejpnout ..
0/0
1.8.2003 11:00

hau_Fa_vil_ju_gou

Re:
pletes si pojmy s dojmy, kamarade. Takze podle tebe je vlastnikem CT verejnepravo? nebo kdo?
 
0/0
1.8.2003 12:24

Zlej

Svazáčci za se nmaj o čem psát
tak nasadili osvědčené téma - "lotři z Novy". Nemá smysl mluvit o Šprdlově Radě., kterou tvoří jeho a Dostálovi poskokové a inkvizitoři Cyrdy Retardy, ta pouze na politickou objednávku dusí svobodu slova, jak je to jen možné. Pouze bych lehce poukázal na to, že ostatní TV (a ČT obzvláště) by měly podle tohoto měřítka cálovat denně jako mourovatý - obzvlášť za komentáře a krev a sprostá slova, které kazí naše vzorné dětičky...ti sice ochutnali skoro všechny drogy, od šesti let mluví jak dlaždiči atd. ale jsou to v podstatě andílci.
0/0
1.8.2003 9:11

Urvaný Hemeroid

Zuna je nádor
Nádor je vlastně Zuna. Vždycky je nejhorší a nejnebezpečnější, když se moci nad primitivním davem ujmou vysoce inteligentní jedinci. To bývá cesta do pekel.
0/0
1.8.2003 8:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.