Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tisíce Čechů pracují načerno v USA

Ministerstvo zahraničí odhaduje, že ve Spojených státech pracují načerno tisíce Čechů. Úřad každoročně řeší stovky případů českých občanů, kteří jsou v USA kvůli nelegální práci zadrženi a vyhoštěni ze země. Většina zadržených ale velvyslanectví nekontaktuje. Skutečná čísla lze proto jen odhadovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eve

jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva - nebo ne?
Zavedla bych podobna opatreni proti Americanum.  Mozna by jim zacalo vadit, ze si nemuzou za mizivy baksis v Praze nacpavat bricha kvalitnim jidlem a opijet se do aleluja, o cemz se jim muze v jejich slavnych statech jen zdat, a pak by se mozna i Cesi dockali lepsich zitrku!
0/0
4.8.2003 5:25

:-(

Re:
, mohu te ujistit, ze se americti turiste na CR z vysoka vykaslou... "nacpavat bricha kvalitnim jidlem a opijet se do aleluja" muzou amici i jinde (Mexiko) a levneji... jediny, kdo potrebuje vstup do CR, jsou investori (obchodnici), a tech se CR nemuze vzdat... hranicni styk CR-USA/USA-CR presne popisuje situaci techto dvou zemi: USA diktuje, CR posloucha, nebot ten, kdo ma zbrani vic, ma i pravo, pravdu, recht a tak dale....
0/0
4.8.2003 8:47

m

stranky s radami
Dobre stranky o vsem moznem a hlavne Cesich v USA jsou na www.chicago-cz.com.
 
0/0
3.8.2003 3:41

Connie

Jaroslave...
...Vy jste skutečně chytrý jako rádio...:)...zakládáte si v USA úklidovou firmu,obchod s bílým masem anebo dřepíte u erárního počítače (na Žižkaperku   hi,hi,hi)  a utloukáte nudu...?Další možnost je,že se USA zachtělo poněkuď jakostnějších imigrantů než jsou mexikáni a jinej coloured gesindel...a Vy makate v úkolu...:)....Jinak se fakt činíte.Úžasný.... Con....jo nebo že by Hare Krišna...hi,hi,hi ?
0/0
2.8.2003 6:41

jaroslav

Re:
z toho co pises mas pravdu v tom ze jsem hodne chytry. Mas nejakou vecnou pripominku  k mojim prispevkum?
0/0
2.8.2003 6:49

jaroslav

Re:
ano ,jsem skutecne chytry , v tom jedinem mas ve svojim prispevku tvoji castecnou pravdu. Connie mas neco cim by jsi mohla prispet do diskuse krome rypani ?
0/0
2.8.2003 6:55

Connie

Re:
...Jaroslave,když o sobě 47letý pán opakovaně deklaruje,že je chytrý,tak to je trošku problém...hi,hi,hi...Do diskuze pochopitelně nemám žádný příspěvek...:)...práce v USA je zaležitost zoufalců...Můj obor je rýpání,jak jsi opět bystře rekognoskoval...hi,hi,hi....ale Tvoje zdější webové stránky si vždycky ráda přečtu... ...Con
0/0
2.8.2003 7:09

multivitamin

Re:
ahoj Con alias Tessinka pusinka ....krakoruv milacek??????????
0/0
2.8.2003 10:48

multivitamin

Re:
Ahoj Con...alias Tessinka pusinka krakoruv milacek?????????????
0/0
2.8.2003 10:49

Danny

Re: jezismarjaaaa.
tak nevim. ja si moc zoufale nepripadam. jsem v USA 3 roky a ziju si jako prase v zite. zoufala mi prijdes akorat ty, ze nemas odvahu sem prijet. kecat vo tom umi kazdej. :o) mimochodem preji horne slunicka, asi tak jako je tady na Floride. :o) Danny
0/0
4.8.2003 13:02

jaroslav

0/0
2.8.2003 6:16

m.

special driver paper
Nechci svuj kamion ale jezdit pro nejakou firmu. Zajimal by me special driver paper - co to je a jak se to ziska. Ze to neni gratis vim, muze nekdo napsat neco konkretnejsiho?
0/0
1.8.2003 17:56

s

Re:
podivej se na www.zijeme.cz . Tam psal nejaky clovek o zkusenostech s rizenim trucku v USA. Treba ti poradi on.
0/0
1.8.2003 19:52

jaroslav

Re: Truck Driving School
****http://www.infoporium.com/truckschools/******tady mas zakladni informace o kursech pro ridice kamionu.Ceka te tato prekazka::::::Musis ziskat us - ridicsky prukaz.ten v roce 2003 uz neziskas jednoduchou cestou bez SSN a bez dukazu o trvalem pobytu v usa.Tvuj potencionalni zamestnavatel po tobe bude chtet videt platny US ridicsky prukaz, driver's record,/to je vypis od policie jake druhy jsi mel dopravnich prestupku za nekolik poslednich let./
Otazka: na jake visum chces jet do USA ?od toho se odviji tvuj dalsi osud v usa.Predstava ze prijedes do USA na turisticke visum B-2 a udelas si tam hned po prijezdu US ridicsky prukaz a zacnes pracovat pro dopravni firmu a ridit Camion je mylna. Pokud uvazujes takto ,rad bych ti doporucil se pokusit vydelat penize jinym zpusobem..Nezapomen ze odvaznym preje stesti a maji vice moznosti .Hodne stesti
 
 
 
 
 
0/0
2.8.2003 6:04

m

truckeri
Slysel jsem o Cesich jezdicich v USA s kamionem. Zajimaly by mne detaily ale neznam nikoho takoveho osobne. Co k tomu potrebuju? Jsem v USA, mam SSN+Driver's Licence. GC nemam. Vi nekdo???
0/0
31.7.2003 22:48

The Plaky

Re:
To totiž odjedeš za moře, pudeš do shopu, koupíš si náklaďák a začneš jezdit po USA. Jednoduchý, ne? Jenom musíš mít Special driver paper a Very mouc dengy. Hi.
0/0
1.8.2003 7:09

jaroslav

Re: NEVSIML JSEM SI TETO TVOJI DRUHE ZPRAVY
jsi v USA, Mas SSN, Mas  Driver' Licence.Predpokladam ze mas prave SSN a DL.1//Pak se prihlas a ziskej info primo u Dopravni firmy.To aby jsi splnoval dobu jako mas tvuj beznou DL. Pokud mas dostatecnou dobu odjezdeno tak se podivej se na Ridicsky Kurs pro Kamiony.Pisu ti adresy nahore.
 
0/0
2.8.2003 6:28

jaroslav

Re: nevsiml jsem si teto tvoji zpravy jako prvni
navstiv Trucking school v miste kde jsi a zeptej se jich
na jejich pravidla pro prijeti.
2/jdi do Dopravni firmy a zeptej se co potrebujes aby jsi
mohl jezdit s Kamionem.
seznam Kursu pro ridice kamionu jsem ti poslal
nahore.najdes tam kurs pro tvoji oblast.
0/0
2.8.2003 6:38

m

Re: pro Jaroslava
Diky moc,podival jsem se na ty stranky. Jsi jeden z mala,kteri tu pisou uzitecne informace.
P.S. Ten napad s tou strankou pro Cechy v USA neni spatny. Jen to nekdo sikovny musi zorganizovat.
0/0
2.8.2003 19:49

jaroslav

pro Tucnaka
Tucnaku zaloz firmu a dovazej do USA zdravotni sestry z CR. Maji v usa zelenou a plat o kterem sni Cesti lekari.Pak se do sebe s jednou zamilujte a pres ni ziskas do sbirky i ten modry usa pas. Na cesty do Arabskych zemi si ponechej zeleny pas CR.To pro pripad kdyby se vyvoz daril i tam. Tvuj pas ktery mas ted bude urcite take uzitecny. Hlavu vzhuru. Tucnaku to je plan.
0/0
31.7.2003 19:51

pinguin

jaroslave
ja mam svoje, tricet dni dovolene ,svatky k tomu a navic socialni zabezpeceni o kterem si muzete zdat.zdravotni sestry jsem zprostredkovaval po Evrope jiz pred sesti lety,stara pisen.
0/0
1.8.2003 8:10

jaroslav

Re: Tucnaku, Tucnaku
Pokud by  ti skutecne Tvuj vyvoz Zdravusek fungoval tak jak se tu vytahujes, Tak by jsi se vubec nezminoval o trapnych 30 dnech dovolene a o socialnim zabezpeceni. ...Tucnaku mel by jsi vydelano a vubec by jsi nemusel nekoho prosit o dovolenou usmudlanych 30 dni.
Tucnaku , Tucnaku, v tomto tvojim prispevku mi spis pripominas  Brouka Pytlika a ne statecneho Tucnaka
ktery ma cerny fracek.
0/0
2.8.2003 6:45

pinguin

jaroslave , nemusi byt na svete vse podle Tvych
predstav. Nenapsal jsem,ze jsem se s tim ,zivil.Pouze,ze jsem se s tim ( krome jineho) zabyval...a je mi milejsi, pracovat pro nekoho,legalne,
s cistym svedomim.Krome toho nesedim,v opevovane Americe,ale v Evrope.Skromny dotaz,na Tvoji adresu,kolik usmudlane dovolene mas Ty ?
0/0
4.8.2003 10:36

jaroslav

ahoj Pinguine,
omlouvam se za moji nemistnou agresivni poznamku a za urazku. Promin.
0/0
4.8.2003 15:26

karel

OK
uz jsem ji zapomel
0/0
4.8.2003 16:54

jaroslav

pro Ty kdo jsou Out of Status
a chteji zustat v usa natrvalo. Seznamit se s info o Late amnesty Cases.VYborny zdroj info je opet u Shustermana.**http://shusterman.com/toc-amnesty.html*** http://shusterman.com/css202.html Proctete si Pravidla a formular LEGALIZATION FRONT DESKING Questionnaire. Vas pripad neni jednoduchy a vyplati se najit vyborneho Immigracniho pravnika ve vasi oblasti, pripravit si otazky a zaplatit mu konzultaci. Doporucuji: K pravnikovi ale musite jit pripraveni a vedet jake mate moznosti. Pujdete tam jen pro upresnujici otazky a pro casovy harmonogram a aby vam zkontroloval jak jste si napsali sami dokument. Pokud to neudelate zaplatite pravnikovi od $100 do $ 300 za kazdou konzultaci. Varuji: jdete jen k pravnikovi ktery se specializuje na Immigracni pravo a nedela nic jineho.Ma zkusenost s
0/0
31.7.2003 19:30

Vaclav Hanus

Re: NIKDY!
K zadnemu pravnikovi nepujdu. Ani kdyby me rezali. Za nejvetsi vyzirky jsem mel vzdy taxikare a cisniky. Ted uz mam trojlistek. plus pravnici.
0/0
1.8.2003 9:30

jaroslav

The Diversity Visa Lottery Program " loterie na ziskani Green Card"
http://www.immigration.gov/graphics/faqsgen.htm#lotto============ na teto adrese jsou presna a oficialni pravidla pro zapsani do Loterie o Green Card. Vse zvladnete sami. Neni vubec nutne nekomu platit za vyplneni zadosti.Zakladni anglictina se slovnikem Vam postaci.***** How Much Does the Lottery Cost? There is no fee for entering the diversity visa lottery. If you win, you must pay a fee for an immigrant visa and a separate visa lottery surcharge.********* Hodne stesti pri loterii. Drzim palce.*** ps. *** rocne je pro CR pridelovano mezi 100 - 150 G.C.
0/0
31.7.2003 18:46

jaroslav

webove stranky ktere maji hezky zpracovane zakladni info k tematu immigrace ,usa
Nasledujici stranky obsahuji cenne info o US Immigration Issues ============ http://immigration.about.com/ ============ http://www.shusterman.com/ ============ http://foreignborn.com/index.htm ============ http://www.path2usa.com/Visitor.htm ================ OFicialni stranky BCIS /us "urad pro obcanstvi a immigraci "==== http://www.immigration.gov/graphics/index.htm ================= oficialni stranky US celnici a pohranicni kontrola. ================ http://www.customs.ustreas.gov/xp/cgov/travel/ ================ http://www.usembassy.de/travel/b42_5.htm
0/0
31.7.2003 18:19

pinguin

mas vubec predstavu , co to znamena
"poridit si pas" ?  porad,prosim Te ( me ne ja to nepotrebuji )  nejakemu Cechovi,jak si ma poridit evropsky pas aby ho  prestali ve svete diskriminovat !
0/0
31.7.2003 13:31

:-(

Re:
, Pas nejakeho statu neni spodni pradlo, ale rozhodnuti na "cely zivot". Cesta k nemu je dlouha, mozna i trochu trnita, ale na konci voni knizka v barve lahodneho bordeau... 1) naucim se perfektne (mluvit s cizim prizvukem nevadi, ale musi to byt gramaticky spravne, samozrejme i psat) jeden z TECHTO evropskych jazyku (engl, germ, franc, span) 2) umim neco OPRAVDU dobre? (elektrikar, automechanik, obchodni skola, IT, SS, VS...) kouknu v internetu, kde v Evrope je poptavka po mem oboru (korelace s "mym" cizim jazykem) 3) napisu PERFEKTNI zadost o misto (koupim si predem naucnou knizku, kouknu v internetu, jak se takova zadost o misto pise; 95% lidi to NEVI!) 4) kdyz dostanu v zahranici praci, snazim se zvysit si qualifikaci v zajmu zamestnavatele (i soukrome v privatnich kursech, ale hodne podporuje i zamestnavatel), abych dosahl trvale pracovni smlouvy. 5) po urcite dobe (zpravidla tak 5-10 let - podle zeme) trvaleho pobytu a prace v zemi dosahnu naroku na obcanstvi... 6) vzdam se ceskeho obcanstvi, zazadam o obcanstvi te zeme, dostanu evropsky pas. PRO NESCHOPNE MUZSKE LENOCHY: samozrejme je i moznost jet tam na dovolenou, otehotnet nejakou milou zenusku, ozenit se s ni... Zenam tuto moznost nedoporucuji, nebezpeci, ze se stanou obeti "obchodu s lidmi" a skonci jako "sluzebnice" chtivych panu, je VELICE vazne!!! Jen v Nemecku jsou desitky tisic obeti! O Belgii si radsi nikdo netroufne napsat verohodna cisla...
0/0
31.7.2003 14:41

:-(

Re:
, P.S. zduraznuji, ze nejsem Cech, nemam ceske obcanstvi, a proto neznam podrobnosti... ale pracuji v akademickem oboru, prichazeji k nam cizinci (od Korei az po Polsko a Rumunsko, ku podivu zadni Cesi...), a nekteri tu zustanou navzdy, takze moznost je!
0/0
31.7.2003 14:48

pinguin

umis dobre cesky a nejsi Cech ?
nebo si beres ten car papiru moc k srdci ? Ja jsem Cech s cizim pasem :))
0/0
31.7.2003 14:56

:-(

Re:
, umim dobre i jine jazyky...
0/0
31.7.2003 15:24

pinguin

Re:
dobre jsi se vykroutil,ale uz tu nikdo neni,stehuji se jinam :)
0/0
31.7.2003 15:58

:-(

Re:
, "vykroutil", protoze sem jenom PISU, cesky mluvit moc neumim... kdyz jsem byl asi pred rokem v Praze, smali se me cestine... mluvil jsem pak engl/germ, tomu rozumeli lepe... mam ceskeho dedu, ale ten uz davno nezije - to je opravdu vsechno...
0/0
31.7.2003 17:25

pinguin

tak jo
mej se .
0/0
31.7.2003 17:28

:-(

Re:
, myslis ten pas? ani nevim, v kterym supliku ho mam, jezdim vsude s personalnim prukazem...
0/0
31.7.2003 17:27

pinguin

ja taky
tomu se rika cesky obcansky prukaz :)
0/0
1.8.2003 8:12

pinguin

a to Ti pripada normalni ?
me to pripada diskriminujici...Moznost dostat se do jineho statu snatkem..no comment .... prace : v EU  ma vzdy prednost obcan EU  necha se to obejit ,ale za cenu,ze vezmu praci s horsi pracovni smlouvou.. beham na zacatku kazdy mesic,pak tri mesice,po roce -  dvou letech na urad pro prodluzovani povoleni k pobytu,po sesti letech pak povoleni bez omezeni,teprve pak jsi zhruba venku a muzes zadat (zadarmo to neni ) o obcanstvi..
0/0
31.7.2003 14:54

:-(

Re:
, ne, normalni to neni, ale je to cesta, kterou jdou odhodlani lide... normalni pro me je, ze ziji ve sve zemi, mam nejaky pas a cestuji, kdyz chci - dela to moje dcera; bydli doma v teplicku, o prazdninach sedne na kolo a jede do Svedska, za 3-4 tydny do Londyna, pak zase do Nemecka nebo do Irska a nestezuje si... nevim, jsou-li Cesi kvuli svemu pasu diskriminovani, ale psal jsi, ze ano, a proto - kdo se citi diskriminovan, musi diskriminaci odbourat nebo muze jit jinou cestou...
0/0
31.7.2003 15:23

Vaclav Hanus

Re:
Dobra. Tak to ja zase dam navod, jak se opravuje porouchany procesor v pocitaci. Paklize jste to cele vykuchali a vyloucili, ze propblem je ve zdroji, nebo nejake periferii, tak to patrne bude problem nekde v cipu. Ale to nevadi, kdo neni liny a je schopen na sobe zamakat, tak to muze zvladnout treba i doma v obyvaku. Driv nez se pustime k opatrnemu rozriznuti cipu velice jemnou pilkou po delce, se zkusime porozhlednout po nejake starsi naparovacce a naprasovacce. Pozor, budeme potrebovat i elektronovy mikroskop. Komu se tyto zarizeni nepodari sehnat, tak je mozne si je i zkonstrouovat. Samozrejme nesmime byt lini. Dale, po pozornem rozkuchani cipu, se pokusime pozornym okem najit to porouchane hradlo. POZOR, muze jich byt vic. Ale zase muzeme mit stesti, ze budou teba vedle sebe, napriklad po nejakem tepelnem soku. Jo, zapomnel jsem prvne uvest, ze musime mit k dispozici tenky sroubovacek, ale fakt dost tenounky. Timto sroubovackem se pokusime velice opatrne a pomalu, poskozena hradla vyskrabnout. Kdo neni liny a trochu na sobe zamaka, tak se mu to urcite podari. Jo, a zapomnel jsem uvest, ze vam nesmi byt vic jak 45 let, jinak se vam budou ruce trast natolik, ze misto uspesneho zakroku na mikrocipu si muzete vypichnout oko sroubovakem. No, a pak na uprazdneny prostor se pokusime navrhnout novou strukturu a tu pak zhotovime pomoci naprasovacky. Takto dokonce muzeme nakonec vytvorit cip o jeste vyssim "performance" jak mel puvodne. Kdyz jsme ochotni trochu zamakat, muzeme na nove struktur pouzit mensi siri cary, jak ktra tam byla puvodne.... ...Jo, a jeste jsem zapomnel hned v uvodu predeslat, ze by bylo vyhodne, kdyby jste meli vystudovanou mikroelektronickou technologii. Ale to snad neni az tak podstatne..
0/0
31.7.2003 15:15

pinguin

Vaclave,Vaclave
tak uz jsi take pobrunoval a povenduloval ?
0/0
31.7.2003 15:18

jaroslav

Re: ahoj Vaclave
Pozorne jsem prostudoval Tvuj manual na opravu procesoru v pocitaci. Udelal jsem ale chybu. Pustil jsem se do prace hned po precteni prvnich nekolika vet z manualu. Ted mam pred sebou rozrezany Procesor pilkou na zelezo. A kdyz ctu dal co mam delat tak jsem zjistil ze nemam elektronovy mikroskop. Ten mikroskop bych mohl nakonec nekde ukrast, ale co je prusvih, ze mi je 47 let. Vaclave tak tu sedim ,hlavu v dlanich, brecim nad rozriznutym Pentiem /to je tam napsano/. Ale po Americku bych mel otrit slzy, a verit ze kdyz se budu hodne snazit a budu mit pevnou vuli tak to dokazu. I snad srazim muj vek americkou vuli o 5 let zpatky. Zaver tveho manualu mne dorazil uplne. Do studia Mikroelektroniky jsem se pustil ale nez jsem si precetl prvni kapitolu o pametovych jednotkach tak byla kniha Zastarala. Tak mam dojem ze nez vystuduji bude tento obor o takovych 5 let predemnou. Vaclave co mam delat? Lide poradte mi,
0/0
31.7.2003 17:29

Your Daddy

Re:
Jaroslave, jestli opravdu chces omladnout po americku, tak to nebude ani tak vuli ale faceliftem. A prej to pomaha i o deset let. A jak tu taky pozoruju, nebylo by od veci nechat si prestehovat vlasy ze zadu zase zpatky na hlavu (kdyz nebude dostatek tak muzou pridat i chlupy z pozadi). Ja do toho rozhodne pujdu, jen co trochu zestarnu. Good luck. Myslim ze bys nemel lidem popisovat ten process tak ruzove - zadna sranda to rozhodne neni. Potkal jsem tu dost ceskejch zoufalcu kteri by udelali nejlip kdyby zustali doma.
0/0
1.8.2003 1:11

jaroslav

Re:
Jsi prvni kdo mi napsal ze popisuji proces ruzove. Cetl jsem nekolik reakci na moji prispevky ze prehanim a zbytecne dramatizuji. Mas naprostou pravdu ziskat legalni status v USA neni vubec ruzovy proces.Napr. ziskani Green Card je pro vetsinu lidi slozity a tezky a dlouhodoby process. trvajici nekolik let.
Souhlasim s tebou ze USA neni zeme pro lidi vyrostle v systemu kde se neneaucili starat se sami o sebe.
Napriklad pro lidi kteri nedokazi unest stres a riziko toho ze se jim muze stat ze se ocitnou s rodinou
bez zdravotniho pojisteni atd.
Neni to vubec jednoduche zit v usa. Vse ma svoje plus a minus a svoje rizika.
Potkal jsem tu nekolik nestastnych a okradenych Cechu jinymi Cechy. Je to dost smutny pohled.
 
0/0
2.8.2003 7:09

Vaclav Hanus

Re: rad byc poradil, ale..
Rad byc ti poradil, ale musim se zalem zkonstatovat, ze nelze. V teto situaci jiz neni reseni..Je to podobne, jako kdyz nekdo dava lacine kucharky 45 letym, cerstve propustenym monterum z CKD, se stredoskolskym vzdelanim a rodinou s dvema malymi detmi a nemocnym dedeckem a nemocnou tchyni jak se stat uspesnym v U.S., nebo v Hong-Kongu. Vetsinou podle tech kucharek staci - zamakat na sobe.
0/0
1.8.2003 9:25

jaroslav

Re: dekuji za radu
vypada to ze jedinnym prinosem takovych prirucek -zamakat na sobe - je to ze si na nich vydelaji penize jejich pisatele. Hanusi vsiml jsi si na navsteve u lidi co maji nadvahu kolik maji takovych  obdobnych "manualu na zhubnuti" . Hanusi pokud by se mi nekdy stalo ze bych se stal zoufalcem co potrebuje penize za kazdou cenunapisu "manual " jak zhubnout a pritom jist  nezdrave. Hanusi videl jsi nekdy jak prodavaji Krestane kaminky z jeruzalema za $ 10 dolaru? a slibuji lidem s postizenymi detmi ze jim to pomuze?Je to sila.
 
0/0
2.8.2003 7:26

jaroslav

Re: ahoj Pinguine,
Tucnaku mam jeden vtip o usa pasu a jak v usa zbohatnes. Je to ale Hodne silne kafe.Cerny humor. Chces ho napsat? To jen kdyz te zajimaji cerne veci. ahoj
0/0
31.7.2003 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.