Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci si zmrazili platy

Čeští poslanci se shodli na zmrazení svých platů až do roku 2006. Jen ODS je proti: Platy rostou v celé zemi a je nefér, že ústavním činitelům ne, tvrdí. Ať dopadne hlasování o reformě veřejných financí jakkoli, jedno je jasné: ústavní činitelé nedostanou další tři roky ani korunu přidáno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bobeš

Mohli by udělat víc...
Je to od našich volených zástupců pěkné gesto, ale mohli by udělat mnohem víc - což takhle vzdát se všech vedlejších prebend k jejich platům (cestovné, ošatné, příspěvky na kanceláře, služební byty a podobně) anebo ještě lépe - vykonávat svou funkci bezplatně. Takhle by tam zůstali převážně jenom lidé, kteří skutečně něco dovedou a ne hloupí žvanilové, pro které je politika slušným živobytím.
0/0
25.7.2003 20:34

rad

Uz zase nemam koho volit
Tak ODS nepodlehla vseobecnemu populismu a statecne se postavila za prava ustavnich nicitelu na bezuzdne okradani danovych polatniku.
0/0
24.7.2003 19:29

barbudo

Poslanci si zmrazili platy, já si zmrazil jahody.
Platy dávám do spořitelny, ne do mrazáku.
0/0
24.7.2003 16:17

Monarcha Cornell

Zajímavé čtení.Velmi zajímavé.
0/0
24.7.2003 14:27

PD

Stávky
Za chvíli nám začnou stávkovat i politici... a všichni si uvědomí, že ono to funguje i bez nich
0/0
24.7.2003 14:24

Dana

podivné poměry
Opravdu si ten pan poslanec z ODS myslí, že je spravedlivé, mají-li poslanci a ostatní státní úředníci o tolik víc než učitelé a lékaři, nebo jsou všichni s tak nízkým matematickým vzděláním, že si ten poměr neumí porovnat s cizinou?Je placen pouze za práci nebo i za pití alkoholu, pospávání či čtení novin? Ví, že lékaři v pohotovosti jsou placeni nižšší sazbou za čekání na práci?
0/0
24.7.2003 14:01

Jakub

Poslanci zmrazili oplaty.
Nebyli to nakonec poslanci, kteří zapřičinili svojí nedbalostí umznutí našich horolezců na Elbrusu?
0/0
24.7.2003 13:55

Dment

Aneb jak se říká, když jsou koryta, i prasata se najdou :-)
0/0
24.7.2003 13:00

Dment

Ti jsou ale hodní
No jo, chudáčci, oni se maj tak špatně. Vůbec nejlíp by udělali, kdyby spáchali hromadnou sebevraždu
0/0
24.7.2003 12:57

pavel

-
poslanci by z titulu sve funkce nemeli vykonavat vubec zadnou vedlejsi funkci. Jsi poslanec? Tak tady mas pevny plat X tisic a ctyri roky nesmis pusobit jinde a venuj se PORADNE sve praci. Mas tendenci si vydelat po vedle? Tak tahni jinam, on uz se nekdo pro tuto praci najde! Jednou me dostal jeden politik, kterej tvrdil, ze jsou vlastne chudaci, ze jim ani banka nepujci, ze nemaji jiste zamestnani po volebnim obdobi. Ten clovek si vubec neuvedomuje, ze ja treba narozdil od nej nemam jisty zamestnani ani na rok a musim se hodne snazit abych si udrzel misto. Takovi poslanci me dokazou vzdy rozbrecet. Pokud jim nekdo kaze, ze maj vysokej plat krici, ze jde jen o zavist. Tady nejde o zavist, ale o princip. Maji plno vyhod, ktery bezny pracovnici nemaji a jeste budou hazet patky? Jaky sponzorovani politiku na festivalu, co to je? To si delaj uz srandu. Jsem pevne presvedcen, ze budou NESTRANNI. Jaky poslanecky ubytovny v centru? K cemu? Kazou, ze je naprosto normalni, kdyz lide z apraci cestujou a oni si poridi "ubytovnu" na Praze 1. Vite kolika rodinam byste tim pomohli? Ja sam platim byt 8000, ale uz si nemuzu dovolit veci okolo, je to normalni placat pulku mzdy za najem? Banka mi hypoteku neda. To co nam dnes politici predvadeji je do nebe volajici a nejhorsi na tom je, ze neni strana, ktera by me presvedcila, ze ne kazdymu jde jen o to jedno. Jak tu psal pisatel, nezbyde mi nic jinyho nez sbalit kufry a vypadnout dokud jsem mladej, protoze tady se zit neda.
0/0
24.7.2003 12:09

Re:
Pavle. Hlavně si na to co píšeš vzpomeň až budou volby, tam je to důležité.
0/0
24.7.2003 14:44

Karel

Všem jde jenom o prachy
Všem poslancům, a to i komunistickým, jde nakonec hlavně jenom o prachy. Kde by vám zaplatili takovou mzdu za to, že nic skoro nic neděláte a to co uděláte ještě zkazíte. Když už si o sobě poslanci myslí, že jim jde hlavně o tenhle stát, tak ať dělají funkci za průměrný měsíční plat. Možná by se pak na některé zákony dívali jinak. Jejich mlaskání a chrochtání je moc hlasitý.
0/0
24.7.2003 11:41

Rad

prý platy jinde rostou!!!
jedině v nevýrobní státní sféře, tam rostou raketovou rychlostí, v soukromém sektoru ale ne. zaveďte zákon, že v rozpočtovém sektoru bude průměrný plat stejný jako jinde a je vymalováno. potom stačí jen vytvořit vhodné podmínky pro podnikání a budou se mít všichni skvěle.teď je to tak, že čím víc makají zaměstnanci v podnicích, tím platí větší daně a státní zaměstnanci mají větší plat. prý 13. a 14. plat budou mít "jen poloviční". Já v životě neviděl do roka víc než 12 platů, za co jich mají 14? to dělají někde v mimoprostoru ještě něco? to je ale fuk, důležitý je měsíční, popř. roční průměr.
0/0
24.7.2003 11:15

Marty

Ja bych jim UBRAL, flakacum!
0/0
24.7.2003 10:47

adam

hrátky
Kdo veri na zmrazeni poslaneckych platu do r 2006, tak at ten trouba zvedne ruku, nicmene mnoho lidi jim toto gesto sezere
0/0
24.7.2003 10:34

Jirka

Zmrazit, ale jo.
Vic y se mi liil clanek s nadisem "Poslanci si zmrazili laty, narod zmrazil oslance"
0/0
24.7.2003 10:31

banco

problém je jinde
nechápu, proč se rozčilujete na ODS. Ti to aspoň řekli na rovinu, že žádné omezování nechtějí. Za to ti ostatní (všichni bez výjimky) si to myslí také, ale protože se bojí o přízeň voličů, raději mlčí a hrají si na ty skromné
Ale o tom to přece není. jsou to zaměstnanci jako ostatní, tak proč by si měli zmrazovat platy ? Jiná otázka je, jestli za ten plat, co dostávají, odvádějí patřičnou práci. A tady bych hledal ten problém. Neúčastníš se rozpravy nad zákonem ?  O.K. máš absenci a příště padáka. Je zákon, který jste schválili, vyložený do očí bijící paskvil ? O.K., odvedete do státního rozpočtu 3násobek svého platu jako náhradu škody podle zákona, atd.
0/0
24.7.2003 10:06

Lenka

Re:
plný souhlas
0/0
24.7.2003 10:13

Re:
Nesouhlasím, že jsou poslanci a senátoři zaměstnanci. Zaměstnanec je zaměstnancem na základě pracovní smlouvy, to oni nemají. Oni jsou ústavní činitelé, to je kaúpánek něco jiného.
A dále kdo posoudí, že zákon je do očí bijící paskvil? Po někoho ten který zákon může být kvalitní, pro druhého paskvil. Například lustrační zákon je pro demokratické strany asi normálním zákonem, zatím co pro bolševiky jde jistě o paskvil.
0/0
24.7.2003 11:04

ja

Re:
mas pravdu.
Ale snizil by sis plat, kdyby sis o nem rozhodoval sam ?
0/0
24.7.2003 11:39

Lenka

kazat vodu, pit vino
Je to populistické gesto, kterym chteji socani a komousi oklamat obcany. Nedivim se ODS, ze na to nepristupuji.
 Pracuji kousek od sidla komousu, kteri maji svoji jidelnu a ejhle, jejich predseda chodi do restaurace, ktera je kousek odtud, ale na daleko jine urovni....dost mi to pripada kazat vodu pit vino...
0/0
24.7.2003 10:02

oksana

navrh
politikum by se mely platy menit umerne rustu ekonomiky: mame inflaci ? tak min platu!
0/0
24.7.2003 9:57

Tadek

Zmrazeny plat
Vsichni vime, ze plat neni zdaleka jedinym prijmem poslancu. Kdyz si nebudou zvysovat primo plat, budou si prilepsovat jinde (zvysi si uhrady na cestovne, kancelare v miste bydliste atd). Cech si vzdy reseni najde. Znam osobne par lidi, kteri byli/jsou poslanci a nikdo z nich by si v beznem zivote nevydelal vice nez 20,000Kc mesicne. S jejich znalostmi/schopnostmi proste na vice nemaji. Politika byla pro ne jedinou cestou jak si vydelat. Byl bych pro aby zivnostenske urady zacaly vydavat zivnostenske listy s predmetem podnikani "politik" protoze ono to nic jineho nez ´cinnost vedouci k tvorbe zisku´ neni.
0/0
24.7.2003 9:55

Karel. Praha

K.K.D
Aneb každá koruna dobrá, že, to je pravý krédo ODS. Chybí jim velkorysost i v populismu. Gesta ano, ale ni chlupu nepustit. Oni si vážně myslej že po Špidlovi - kterýho ještě nesvrhli - vyhrajou volby. Nevěřím tomu.
0/0
24.7.2003 9:54

JD

No a?
Stejne si ty prachy nahrabou jinde. No a kdyz ne, tak si je pak odsouhlasej zpetne jako nasi soudci. Takze co?
0/0
24.7.2003 9:43

OLGOJ CHORCHOJ

Nejlepší by bylo
kdyby se poslanci nechali zmrazit samotní a přešli do hybernačního spánku alespoň na 50 let.Byli by jak se říká u ledu.Nepotřebovali by žádný peníze a hlavně by byli odstraněni od hlavního zdroje informací,což je důležitější než výše jejich platů a další prependy.
0/0
24.7.2003 9:32

Hugo

Re:
Vodkaď ses, Olgoj, vynořil?
Už nějakých pár desítek let je po tobě sháňka!
Naposled byla expedice kdesi v Mongolsku!
 
A tys tu!
0/0
24.7.2003 10:47

antichorchoj

Re: jsi hovado, který nadává každý den na všechno.
0/0
24.7.2003 11:15

OLGOJ CHORCHOJ

Re:
Nevynechám ani tebe - hovado!
0/0
24.7.2003 12:52

Pat

co úplatky?
A kdy si zmrazí příjem úplatků? Nejlépe na 0Kč.
0/0
24.7.2003 9:17

Milan

Co kdyby si sem tam zkusili jiný život?
No a co sem tam takový pokus pro naše zakonodárce?Vybral bych z nich jednou za čas vzorek a nechal ho sehnat byt, práci - samozřejmě nějakou na jakou dosáhne normální člověk, třeba práci v oboru ve kterém má nějaký doklad o vzdělání atd..No prostě by potřebovali si zkusit jaké to je být normálním člověkem, hlavně mladým, který chce bydlet, mít rodinu, žít a ne živořit, pracovat - no být spokojený.Nejsem žádný chudák mám docela solidní příjem , ale makám 12hod každý den a dá se říct , že 7 dní v týdnu, žena pracuje také a má docela slušný plat, na to, že je žena.No ale je to život?Makat a nic si neužít a ještě z daní přisírat těm co vůbec nemají tušení jaký je život obyčejného občana?
Oni možná také byli obyčejnými občany, ale hodně rychle na to zapomněli a teď se snaží tvrdit, že moc dobře ví jaké to je.Tak proč s tím něco neudělají?
Proč?
Nemají vůbec žádnou motivaci.
0/0
24.7.2003 9:12

Milan

Co kdyby si zkusili sem tam jiný život?
No a co sem tam takový pokus pro naše zakonodárce?Vybral bych z nich jednou za čas vzorek a nechal ho sehnat byt, práci - samozřejmě nějakou na jakou dosáhne normální člověk, třeba práci v oboru ve kterém má nějaký doklad o vzdělání atd..No prostě by potřebovali si zkusit jaké to je být normálním člověkem, hlavně mladým, který chce bydlet, mít rodinu, žít a ne živořit, pracovat - no být spokojený.Nejsem žádný chudák mám docela solidní příjem , ale makám 12hod každý den a dá se říct , že 7 dní v týdnu, žena pracuje také a má docela slušný plat, na to, že je žena.No ale je to život?Makat a nic si neužít a ještě z daní přisírat těm co vůbec nemají tušení jaký je život obyčejného občana?
Oni možná také byli obyčejnými občany, ale hodně rychle na to zapomněli a teď se snaží tvrdit, že moc dobře ví jaké to je.Tak proč s tím něco neudělají?
Proč?
Nemají vůbec žádnou motivaci.
 
0/0
24.7.2003 9:06

Iva

Re: Milane,
nerozumím lidem, kteří tvrdí, že makají 12 hodin denně, a to 7 dní v týdnu.... Nic proti, ale určitě do pracovní doby započítáváíš četbu novin,  tzv. pracovní oběd, sem tam nějaký sport.... a podobné  záležitosti.......... Podle mé zkušenosti člověk fyzicky i psychicky může nadstandardně pracovat, jak popisuješ, ale ne dlouhodobě. Pokud neodpočívá, jeho výkonost rapidně klesá a výsledek je horší, než kdyby "poctivě a 100% makal" 40 hodin týdně, jak mu velí zákoník práce.... 
0/0
24.7.2003 9:24

157mms

Re:
tak to jsi asi v zivote soukrome nepodnikal ja makala za měsíc tak 300 - 350 h a to nepocítam a o nejakem volnem case nemluvim. Prijdes domu a padnes... vztahy jdou do haje. vydrzela jsem to rok a pul.
0/0
24.7.2003 10:25

Sarka

Platy
ODS ma asi pocit, ze by nam mohli umrit hlady, kdyz vsem ostatnim tak rostou platy :-///
0/0
24.7.2003 9:06

Katka

hmmm...
Pěkný divadlo...vtip dne...už se můžeme smát???
0/0
24.7.2003 9:02

Jirka

Re: ha,ha,ha
stejně jsem zvědav,jaká kulišárna z toho zase vyleze.
0/0
24.7.2003 9:15

Cizinec

Gesto
Klasické populistické gesto.......
Vedlejší příjmy se přeci zmrazovat nebudou a ty jsou daleko vyšší!
0/0
24.7.2003 8:47

Radim

Re:
ty jim jako chces omezit celkovej prijem? Teda ne to co dostavaj ze statni pokladny ale i to, co si vydelaji sami.
Jses jenom trosku jednodusi anebo jsem to spatne pochopil?
Jinak se zmarazenim naprsto souhlasim.
0/0
24.7.2003 9:04

matěj

Populistické gesto pro plebs...
 
0/0
24.7.2003 8:45

Marian

platy
Plat poslancu by se mel ustalit na dvojnasobky prumerneho platu. V tom by mely byt zahrnuty vsechny vyhody, ktere maji. Alespon tak to funguje v EU.
0/0
24.7.2003 8:44

Boris

Lež má krátké nohy.
ODS a KSČM oznámily, že rozpočtovou reformu nepodpoří. První proto, že je příliš měkká a druzí proto, že je příliš tvrdá. Jak z reakcí těchto stran na zmarazení platů ústavních činitelů vyplývá, lžou obě dvě. ODS by měla prosazovat razantnější škrty platů ústavní činitelů a dělá opak a KSČM by se měla zasadit o změkčení dopadů na platy poslanců a jim podobným a rovněž dělá opak. Obě strany tak ukazují občanům, nejen jak jsou důvěryhodné, ale zároveň naznačují, co by se  dělo, kdyby se dostaly k moci.
0/0
24.7.2003 8:05

j. werich

Nikdy nic nikdo nemá
Celé lidské pokolení mělo by víc pokoje kdyby bylo to co není a nebylo to co je.Nikdy nic nikdo nemá míti za definitivní neb nikdy  nikdo neví co se může státi. Řekne se třeba že se to a to stane tak a  tak ono to pak dopadne docela naopak. Řeknete-li dnes život je pes  co má být zítra za zvíře když je dnes pes. Protože ani ten pes není dnes definitivní neví se zdali se ze psa vlk nemůže stát. Dnes je čtvrtek zítra pátek v sobotu svátek v neděli je den matek. Protože ani ten den není dnes definitivní neví se zdali se ze dne noc nemůže stát.
0/0
24.7.2003 7:51

Oswald

Re:
Gratuluji, geniálnější komentář snad ani nelze vymyslet. Bravo!
0/0
24.7.2003 8:29

jirouš

I já!
I já bych si zmrazil 70 000 ový plat, 13.a14.plat, půlroční nemocenskou, letadlo do práce a nějakou asistentku. Třeba i do roku 2015.
0/0
24.7.2003 7:44

Black

Re:
Neblázni, asistenky musíš obnovovat - stárnou rychlej než ty letadla :-)
0/0
24.7.2003 7:47

politik

Re:
A to ještě nemluvíme o potenciálních sekundárních rizicích jako rostoucí objem krajiny břišní v pravidelných 9 měsíčních cyklech
0/0
24.7.2003 7:53

jirka

13 a 14 plat
V pracovním procesu jsem již cca 13 let, ani v jedné ze tří firem, kde jsem pracoval, po 13. a 14. platu ani vidu ani slechu.
0/0
24.7.2003 7:38

Tomas

Re:
ten 13 a 14 plat je ve skutecnosti jen jeden plat navic, rozdelenej na dve pulky (pul v cervnu a pul v prosinci) jen tomu tak blbe rikaj aby ostatni lide byli vic nastvani
 
 
0/0
24.7.2003 7:44

Honza

Re:
Ve státní správě ti musí dát 13. a 14. plat, ale nikdo už neříká v jaký výši. Tak ho dávají ve výši poloviční.
0/0
24.7.2003 8:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.