Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič neoplanu falšoval oprávnění

Řidič neoplanu, po jehož nehodě u Nažidel na Českokrumlovsku zemřelo 19 lidí, měl falešné oprávnění k řízení autobusu. MF DNES to potvrdila policie. "Obviněný dopsal do kolonky druh školení písmeno "D", které mu umožňuje přepravovat více než devět cestujících," řekl jihočeský policejní mluvčí Dušan Klícha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Spouk

Kde je novinářská etika
Milá redakce je mi z vás na zvracení. Senzachtivost se asi nezastaví před ničím. A také to ukazuje na míru profesionality mezi Vámi páni redaktoři.
0/0
25.7.2003 8:09

Jano

Vodicak alebo skolenie?
Tak by ma zaujimalo, ci sfalsoval vodicak, alebo karticku - potvrdenie o absolvovani skolenia vodicov z povolania. Podla popisu v clanku, ze si dopisal do zoznamu absolvovanych skoleni D, by som si tipol ze sfalsoval len tu karticku a iDnes ako obycajne hrozne prehana. Je samozrejme blbost vodica, ze to nemal v poriadku, ale kto niekedy absolvoval skolenie vodicov z povolania, vie ze je to formalita, ktora nikoho nezachrani.
0/0
23.7.2003 13:45

Honza

Připomínka
Synci, povětšinou tady valíte pěkné kecy.
Ten člověk řidičák na autobus měl. Možná
mu chybělo potvrzení autoškoly, o pravidelném
školení. Myslím, že by se mu ty zasrané noviny měly omluvit. Ale je to pro náš národ příznačné. Každý druhý řeční o věcech, kterým nerozumí a ještě v něm duša spí.
 
0/0
24.7.2003 8:13

Tomáš

Re:
Hele, fotříku, to jste nám chtěl jako sdělit, že je v naprostém pořádku, když si chlap zfalšuje doklady a zabije 19 lidí? Je celkem jedno, jaký doklad zfalšoval, pozměnil veřejnou listinu a už jenom za to mu náleží trest. No a vzhledem k tomu, že ten zfalšovaný doklad souvisel s čiností, kterou nezvládnul, nemůžu si o něm myslet nic dobrého, není to žádný chudáček, je to úplně normální grázl. Všichni tu tvrdí, jaká je to školení fraška - nabízí se otázka, jak je možné, že tak jednoduchý doklad nebyl schopen získat legálně a musel si ho zfalšovat?!
0/0
24.7.2003 10:49

Jirka

Re:
Vcera jsem psal redakci i syndikatu novinaru nasledujici dopis. Zatim jsem neobdrzel odpoved. Puvodni titulek clanku byl dokonce "Ridic Neoplanu zfalsoval ridicak". Vecer byl zmenen na nynejsi zneni. Vazena redakce, pri dnesni navsteve vaseho serveru jsem byl naprosto sokovan titulkem "Řidič Neoplanu zfalšoval řidičák". Zajimalo by mne zda se budete omlouvat, podobne jako Chantal, take tomuto ridici. Zavadejicim a lzivym titulkem jeste dale stupnujete nenavist vuci tomuto cloveku. Je to hyenismus nejhrubsiho zrna. Ale jak spravne podotkl nekdo v diskusi: "Řidič Neoplanu měl falešný doklad o povinném školení řidičů" zdaleka nezní tak bombasticky. Styďte se. Ridice neznam, ale podobna manipulace a senzacechtivost je velmi uboha. Jste skutecni "profesionalove". Muzete mne, prosim, informovat o tom, jak budou vinici potrestani? Dekuji. Jiri Novotny Pro ty, co by se do mne chteli navazet za obranu ridice, prosim nereagujte. Jde mne pouze o objektivitu a nezavislost novinarske prace. Toto je krasna ukazka toho, jak s nami media manipuluji. A my jim to s velkou chuti zerem.
0/0
24.7.2003 12:07

Tomáš

Re:
Jirko, v zásadě souhlas, na druhou stranu, bijete se takto intenzivně i za jiné názvy článků? Nějak si nevzpomínám, že bych tu někdy zaznamenal podobnou aktivitu a je mi divné, proč zrovna v tomto případě Vás to tak zvedlo ze židle.
Navíc, jestli tomu dobře rozumím, ten řidič neměl za volantem autobusu co dělat, ať už měl zfalšovaé potvrzení o povinném školení řidičů, či řidičák. Zfalšoval si doklady nutné k řízení autobusu, zabil 19 lidí, ... nenávist vůči němu je tak trochu oprávněná, nemyslíte?
0/0
24.7.2003 12:32

Kritik

Re:
Kecáte nesmysly, vůbec nevíte co je to profesní osvědčení tak raději běžte dělat něco smysluplnějšího.
0/0
24.7.2003 14:24

Jirka

Re:
Tomasi, to co mne zvedlo ze zidle, byly reakce ctenaru, kteri nereagovali na clanek, ale na titulek. Pritom hned ve druhe vete se pise: "Obviněný dopsal do kolonky druh školení písmeno D". Kolik prispevatelu ma ridicak? Kolika z nich doslo, ze do ridicaku se zadna pismena nepisou. Ty jsou tam prece predtistene. A to nikoliv jako druhy skoleni, ale jako skupiny ridicskych opravneni. Hned z te druhe vety bylo jasne, ze je to jinak. A pritom by nekteri toho ridice, pouze na zaklade informace v titulku, povesili na nejblizsi strom. Redakce musela s podobnymi reakcemi pocitat. Myslim si, ze to udelala cilene. Na nenavist maji pravo pozustali, nami ostatnimi muze lomcovat bezmocnost, ale ta by mela smerovat take k dovozcum vraku, majitelum dopravnich spolecnosti, ktere nuti ridice jezdit v autech ve spatnem technickem stavu, sprave silnic odpovednych za jejich stav apod. Za cely ten bordel prece nemuze jenom Krbec. Na cestach jsou denne desitky mrvych. Ale protoze reseni by mohlo byt pro mnoho zucastnenych financne narocne, je lepe ponechat status quo. Tady nejde o tuto jednu nehodu. Tady jde o cely system. Ale proc by toho novinari cpali nosy. To by mohlo byt nebezpecne. Takto maji senzaci jistou.
0/0
24.7.2003 15:41

David

Silnice u Nažidel je v pohodě
a nechápu proč se snaží obhájce přičíst vinu na tragédii povrchu silnice? Jezdím tam často a vždy na místě nehody hledám něco co by autobus rozhodilo.....nic tam ale není. A na každé silnici jedu tak, abych dojel. Zabít se mohu dobře u Nažidel, jako na D1. Velká pitomost je i falšování přezkoušení (řidičák sk.D řidič měl). Jsem zvědav jak ho z toho bude chtít jeho advokát vysekat......
0/0
24.7.2003 7:03

umím číst

čtěte, pak tlachejte...
Vidím, že spousta omezenců tu tlachá. Kdo neměl řidičák? Nejdřív čtěte, pak tlachejte, blbci.
 
0/0
24.7.2003 3:19

YOYO

podvody v cz
 podvody a falsovani   v cz  ..... to je normalni ...,tak co se divite.?    
0/0
23.7.2003 20:25

Roman

Profesní osvědčení!!
Pracuji jako řidič autobusu a v profesním osvědčení mám ,, C " !! Když jsem na toto upozornil mého zaměstnavatele, který se obrátil na příslušný odbor dopravy, který mi toto osvedčení vydal, bylo mu zděleno, že se jedná o paragraf ne o skupinu!! Jedná se zdřejmě o stejnou kachnu jako max. rychlost autobusů 130km, kterou u nás nesplňuje žádný autobus, protože mají konstrukční rychlost 100(110) km! Ještě nikdy jsem neviděl, že by naše Policie dokázala ovšem něco takového zkontrolovat!!!!
0/0
23.7.2003 20:10

Petr

Re: ZÁKON č. 247/2000 Sb.
Od 1.1.2001 platí tento zákon, takže pokud řídiš autobus a máš v profesnim průkazu "c", je to špatně a příslušný úředník na dopravním úřadě tam nemá co dělat, neboť nemá patřičné znalosti!! Viz níže uvedené: 
§ 48
Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů v rozsahu 16 hodin ročně a přezkoušení jednou za tři roky je povinna se zúčastnit osoba, která řídí
a) motorové vozidlo vybavené zvláštním výstražným zařízením 
b) vozidlo taxislužby
c) nákladní vozidlo, speciální vozidlo a jízdní soupravu, mimo takové jízdní soupravy, jejíž součástí je jako tažné vozidlo zemědělský nebo lesnický traktor, pokud největší povolená hmotnost vozidel nebo jízdní soupravy převyšuje 7 500 kg,
d) vozidlo pro přepravu více jak 9 cestujících včetně řidiče
Poznámka: sdělovací prostředky by si měly nejdřív ujasnit, co je řidičské oprávnění (řidičák) a průkaz o odborné způsobilosti, protože míchají hrušky s jablky !!!
0/0
24.7.2003 11:24

Tyc

Pozustatek po bordelu z let pred padem zk....nyho komunismu!
Bohuzel bude jeste naky cas trvat nez se z toho vseho vybabrame.Tragedie ale je kolik lidi jeste zarve?Lehce padelatelne dokumenty a spatne vozovky jsou jen vrch ledovce pruseru ktere nas pronasleduji z dob CSSR.
Zaplat panbuh,ze jsme ale na spravne ceste.
Muze byt hur,v Africe lidi chcipou hlady,na AIDS a v pohode se tam strilej.
Problemy jsou holt relativni.
 
 
 
 
0/0
23.7.2003 19:44

Karel Zdráhal

Re: Otázka Tycovi
Tycu, kdy a zejména z kterého kanálu jsi vylezl, ty potrate z mořské sasanky.
0/0
24.7.2003 7:01

Helena

Re:
Proboha,Tyce,uvědomuješ si,že nové vlády měly už 14 let na to,aby to tu daly trochu do pořádku?!?A jediné,co dokázaly je bordel a bordel a hnus,který se tu děje.Vždyť nedokážou dát dohromady ani zákony,které by chránily slušné lidi!!!Takže se trochu vzpamatuj,slepoto!
0/0
24.7.2003 11:12

Tomáš

Re:
To, že to nové vlády za 14 let nezvládly nic nemění na tom, že stále narážíme na dědictví vlády jedné strany. A má pravdu, že jinde jsou na tom lidé mnohem hůř. Popravdě řečeno nechápu, co se vám nelíbí na Tycovo názoru, že je rád, že se to tu ubírá lepším směrem, než v zemích, kde se bojuje a 33% lidí je HIV+
0/0
24.7.2003 11:19

Helena

Re:
Před HIV se můžeš chránit,ale jak se ochráníš před nezodpovědností druhých!?!To ti nepomůže žádný prezervativ.
0/0
24.7.2003 11:23

Tomáš

Re:
Jo, Heleno, to platí u nás, ne tak ale v Africe, kde se děti HIV+ již rodí, kondom nekondom. Ale to je trochu odklon od Tycovo příspěvku, kde říkal, že je rád, že jsme na dobré cestě, na rozdíl od některých států třeba v Africe. Fakt nechápu, co je na tom špatného.
0/0
24.7.2003 11:43

Helena

Re:
Tomáši,opravdu jsme na dobré cestě? Jak je tedy možné,že se u nás děje to,co se děje:falšování oprávnění k ŘP,nerespektování dopravních předpisů,pocit nepostižitelnosti při výkonu svého povolání na základě falšování,max.10let za zabití 19 lidí? Kde jsou na té dobré cestě takové zákony,které nás ochrání a na základě kterých budeme mít jistotu,že se nic podobného nebude opakovat? Kolik takových řidičů beztrestně a s čistým svědomím jezdí mezi námi?Kde tu dobrou cestu najdu-já si nepřipadám,že na ní jsme.Dokud budou takoví gauneři moci žít mezi námi,dobrá cesta to není.Vždyť u nás je naprosto běžné nerespektovat naše zákony!
0/0
24.7.2003 12:27

Tomáš

Re:
On to ale srovnával právě s tou Afrikou. V tomto srovnání jsme na dobré cestě, nemůžu si poci.
0/0
24.7.2003 13:01

pepa

Re: Re: (Helena
mas pravdu holka ale dost lidi to nevidi.
0/0
24.7.2003 23:43

Tomi

Zacnete u s napravou neporadku u sebe
Od toho, aby nebezpecny magori nejezdili po silnicich, neni jen policie a soudy, jak zde kdosi napsal. Policie preci nemuze kontrolovat kazdeho, ktery seda do auta, zda ma vsechno v poradku (papiry na hlavu i na auto). Preci kazdy musi delat vsechno pro to, aby okolo nej bylo vse v poradku a hlavne se snazit zabranit nebezpecnemu jednani. Zpusobem primerenym...
Bohuzel, je cim dal vice lidi, kterym je lhostejne, co se deje okolo (a nemyslim jen na silnicich), nic nedelaji a jen nadavaji. Zacnete s napravou neporadku u sebe a sveho nejblizsiho okoli. Jen tim nedame gaunerum sanci. Kdyz to tak bude delat kazdy (nebo valna vetsina), budeme zit jako v raji...
0/0
23.7.2003 19:44

Karel Zdráhal

Re: Souhlas
S Vaším příspěvkem zcela souhlasím, je vidět, že oproti Tycovi Vám to myslí. Děkuji.
0/0
24.7.2003 7:05

Strgi

Re:
konecne se ozval nekdo,komu to opravdu mysli a nepise kraviny
0/0
24.7.2003 8:35

Václav

ZAVŘETE TOHO GAUNERA !!!
DRZOST V ČESKU NEZNÁ MEZÍ...
0/0
23.7.2003 18:22

Macek

padělaný řidičák?
Jestliže má někdo najeto s autobusem 2 mil. kilometrů, jak jsem se někde dočetl, tak těžko může mít falešný řidičák.Jde patrně o to, že neměl školení řidičů.O tom mohu říci to, že je to pouze formalita a hlavně FRAŠKa, tahání peněz z lidí a dobrý kšeft pro autoškoly(to poslední hlavně).
0/0
23.7.2003 17:10

XY

Re:
souhlas
0/0
23.7.2003 17:14

Objektivne

Re:
Nad tim jsem se ve svem prispevku taky pozastavoval. I kdyz v CR to mozne je... Pokud opravdu ridicak nemel, tak (jak uz jsem psal) bych hnal pred soud i provozovatele autobusu!
0/0
23.7.2003 17:15

Jan

Re:
Ano rovněž souhlasím, mediální bulvár se opět rozjíždí bez ohledu na pravdu, jen zvýšit náklad, zisky atd, atd.
0/0
23.7.2003 20:48

Kokos

Re:
K tomu chybí dodat popis pro nezasvěcené - školení řidičů je:
a) v nejlepším případě několikahodinová přednáška respektive beseda o aktuálních změnách ve vyhlášce a o výkladu sporných bodů. Celé zakončené vyplněním testu (stejného jako v autoškole při získávání řidičáku). Kdo neudělá test, neprošel školením a musí ho absolvovat znova.
b) V běžném případě přednáška či spíš pokec, kdo a jak kde boural a co si z toho přítomní mají vzít za poučení. Na závěr test, který udělá každý, protože autoškola chce tenhle prima kšeft i příště a tak se společnými silami všech přítomných všechny testy vyplní aspoň na minimální nutný počet bodů (nejhůř si někdo vyplní jiný test než ten, na který opravdu nemá).
c) V jiném běžném případě pokec zkrácený na 10 minut (školení nemají čas zdržovat se dlouho od práce a školiteli je to jedno, neb stejně dostane celou částku za školení) a na závěr test, kdo nestíhá, dostane do ruky tabulku správných odpovědí, aby to měl co nejdřív hotové).
d) A velice často není ani školení ani test, jen se zaplatí za školení a autoškola dodá potvrzení o absolvování školení.
Osobně tipuji (podle toho, co jsem slyšel od známých a kolegů a sám zažil) četnost výše uvedených variant na:
a) 1%
b) 40%
c) 20%
d) 39%
Takže pokud měl řidič padělek průkazu o školení, chyběl mu kus papíru, který by ho stejně řídit nenaučil...
0/0
23.7.2003 21:59

Tomáš

Re:
No jo, ale proč si tedy tak jednoduše získatelný doklad musel falšovat? Jestli pan řidič nebyl náhodou takový trotl, že by ho ani za takovýchto fraškovitých podmínek nezískal ...
0/0
24.7.2003 10:53

Cora

Řidič ten těžký chleba má
Rok jsem žila s řidičem autobusu a vím, že se každé ráno před jízdou skoro modlil aby se nikomu nic nestalo. Tenhle řidič udělal blbost. Strašnou. A bude pykat. Za prvé ve vězení, za druhé to musí být strašný pocit, že "zabil" 19 lidí a zničil spoustu rodin. S tím bych žít nemohla.  Možná je mi ho i trochu líto.
0/0
23.7.2003 16:49

Hassan Abdurrachman

Re:
Chudinek malinkatej, já se asi rozpláču..... Když na to nemá tak ať s tím busem nejezdí blb jeden vylízanej. Když jedu někam autem a padá na mě spaní tak sakra zastavím a pokusím se nějak probrat a nebudu riskovat s x lidma za zadkem.....
0/0
23.7.2003 17:01

Cora

Re:
Rozplakat se samozřejmě můžeš, když si taková citlivka. Já jen píšu jak to je. Fakt je taky, že ze zákona má každá CK povinost nechat své řídiče odpočinout min. tuším 8 hodin. Neexistuje. Honí jen jen na otočku jen aby měly prachy. Já se nikoho nezastávám, jen je strašně jednoduchý svalit vinu na jednoho člověka, když je v tom má prsty víc lidí.
0/0
23.7.2003 17:06

Hassan Abdurrachman

Re:
Mno já zase vím že kolečka se dost důsledně kontrolujou. A fakt je že nemůžu přijít těmhle řidičům na jméno od tý doby co mě sejmulo slovenský pako v kamionu co jelo na červenou......
0/0
23.7.2003 17:11

aaa

Re:
Řidičů je mi v dnešní době, plné bezohlednosti a při stavu vozovek opravdu líto, ale nic to nemění na tom, že řidič z tohoto článku neměl řidičák a dokonce ho zfalšoval!!! Takže neměl vozit lidi a měl sedět doma  Těžko najde pochopení u pozůstalých a už z principu si trest zaslouží!!!
0/0
23.7.2003 17:04

Ahasver

Re:
Neměl doklad o povinném školení a to je sakra velkej rozdíl. Kdo někdy školení absolvoval ví jaká je to fraška. A s velkou hromadou železa stačí malá chyba aby byly takhle strašný následky. Třeba kdyby nebyla silnice špatně klopená, udržel by se na ní, kdyby byly svodidla jak mají být neprorazil by je a jen by autobus odřel ... dalo by se najít ještě hodně dalších kdyby ale nemá to cenu, na tom co se stalo to nic nezmění. Pro toho řidiče bude nejhorší trest dobrá paměť (o tý nepochybuju) a dlouhej život.
0/0
23.7.2003 17:12

Objektivne

Re:
Souhlas, silnice tu stoji opravdu za prd. Jenze jak se pravi "ridic musi prizpusobit jizdu stavu vozovky"... profi ridicum by se tohle stavat nemelo, ale myslim ze to tu ted posuzovat nemuzeme, kdo vi jak se veci meli.
0/0
23.7.2003 17:25

Objektivne

Re:
Lito? Chapu, je to velice nestastna nahoda, ale copak si ten clovek neuvedomil svoji zodpovednost, kdyz ridil a nemel na to dostatecne opravneni? To je jako kdybych se pasoval na doktora a lecil lidi, nebo si hral na policajta (ovsem i to je tu mozne)...
0/0
23.7.2003 17:11

Objektivne

je to opravdu bordel !
Jak je mozne, ze clovek, ktery ma padelany ridicak sk. D se dostane bez problemu do zahranici a nikdo na to neprijde? Kdyby se nevyboural tak jezdi dal a dal. Ridici z povolani musi delat testy na prezkouseni atd. To o tom nikdo nevedel? Nejen, ze nese vinu on, ale i provozovatel autobusu, ktery si to neoveril. Divil bych se kdyby o tom nevedel. Desi mne predstava, kolik takovych muze byt. Jeste jsem nebyl svedkem, ze by policista zastavil autobus kuli bezne silnicni kontrole, nehlede na to, ze by stejne nic nepoznal. Dobrej navod jak si udelat papiry...zfalsuj a jezdi dokud se nevymeles!
0/0
23.7.2003 16:46

Muflonek

oko za oko!
Být tímto člověkem, tak se na místě oběsím! Že má tu drzost se nechat obhajovat!
Ještě, že náš bývalý prezident již k tomu nemá co říci. Ty jeho slavné milosti z poslední doby.
PS: Škoda, že tady neplatí zub za zub, oko za oko! Zlodějům sekat ruce, sprejařům postříkat nesmývatelnou barvou obličej, zvrhlíky zaživa ubít k smrti.
 
 
0/0
23.7.2003 16:45

sileny myslivec

Re:
A taky jeste strilet mulfony za to, ze zabijeji travu a male bezbranne  stromecky v lese...
0/0
23.7.2003 17:36

T

Re:
a co třehba ukamenování.........
0/0
23.7.2003 18:01

m4930

Re:
ja bych te nechal odprasknout tou pistoli kterou se zabijeji prasata na zabijacce a vis proc? Protoze zeres maso a tim jsi zodpovedny za zabijeni nebohych kravicek a prasatek.
0/0
28.7.2003 0:32

pítrs

zničit krbce ještě jednou
Všechny nositele jména Krbec lze připustit maximálně k tomu, aby dělal někde na hradě kastelána a zvířátka mu pomáhala.
0/0
23.7.2003 16:42

DDD

Re: znicit krbce
To uz je trochu prehnane, ne?
0/0
23.7.2003 17:33

pítrs

zničit krbce
0/0
23.7.2003 16:39

Klaus

a vo tom to je!
Soudní líčení se očekává na podzim.
0/0
23.7.2003 16:37

Jirka

taxikář
Jednou jsem s tímto člověkem jel v taxi.Zážitek na který do smrti nezapomenu.Málem jsem mu prošlápl podlahu jak jsem brzdil.Pokud v tu chvíli nebyl ožralý tak byl úplně mimo.Nedání přednosti v jízdě 2x,dojíždění na vozidlo před námi - jako by ho uviděl až v poslední chvíli a pod. A pokud je pravdou ten řidičák - člověk který nevlastní oprávnění k řízení autobusu a přesto sedne za volant a zabije cestující,by se měl soudit jako vrah,který měl v ruce zbraň,na kterou neměl potřebnou kvalifikaci /zbrojní pas/.Tedy nedovolené ozbrojování.V žádném případě bych mu nedal jen osm let. 
0/0
23.7.2003 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.