Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vedro sužuje Česko i Evropu

O čtyři centimetry klesá každý den hladina Vltavy na Orlické přehradě. Českou republiku sužuje sucho, které meteorologové označují za extrémní. "Letošní dlouhodobá kombinace horkého počasí a velmi slabých srážek je opravdu mimořádná," říká klimatolog Ladislav Metelka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lukas

Po precteni clanku mi nejak vyschlo v krku ... jdu se napit.
0/0
17.7.2003 13:18

Samuel Colt

změny klimatu
jak známo, klima se mění každých zhruba 90 let a my vstupujeme do teplejší fáze.  taková fáze například trvala většinu 17. stiletí, kdy se u Kolína pěstovaly melouny a šlechta si stavěla zámky s otevřenými arkádami v renesančním stylu.  zařátkem 17. století se zase ochladilo, což znamenalo, že ve Švédsku se neurodilo obilí a hup - už tu byla třicetiletá válka.  tak přestaňte kvílet a jděte sázet melouny.
0/0
17.7.2003 12:00

Markéta

pro AWAKENER
předchozí odpověď je reakce k příspěvku " Zemědělci řvou za každou cenu"
0/0
17.7.2003 11:04

Markéta

ad 1/ školství a armáda nepracuje 24 hod denně, proto zůstaly nezařazené do mého výčtu ad 2/trvám na tom, že zemědělec je stejný podnikatel jako vlekař či provozovatel koupaliště. Všem jde o to, mít co největší zisk ze své činnosti.Pouze mýtus o vyjímečnosti práce v zemědělství se snaží sami svoji práci pozdvihovat nad práci ostatních. Když se mu nepodaří vypěstovat to, co trh (spotřebitel)vyžaduje, může jít klidně kukat a produkty se dovezou od zemědělců třeba v jiné zemi, kteří byli v chovu či pěstování úspěšnější.Tak to zkrátka chodí, nebo apoň by chodit mělo. ad3/ podnikání na koupališti nebo na vleku je závislé pouze na počasí. Nesněží, nemůžu pustit vlek, nevydělám, nikdo mě nezadotuje, zkrachuju. Celé léto prší, je zima, mikdo se nekoupe, nedotuje mě, krachuju. Proč by to nemělo platit pro zemědělce? Navíc se může přece pojistit! ad4,5,6/ že je ve zdravotnictví a u policie bordel, to je možná pravda, ale stejný bordel je i v zemědělství, stačí se podívat na způsob zacházení se zvířaty, rezavějící stroje na polích, necitlivý přístup ke krajině, úhyn a mrzačení polní zvěře a ptáků při sklizni. Rohlík za 20 či 100 korun si může zemědělec skousnout sám,protože ho nikdo nekoupí a navíc se může opět dovézt levější třeba z Polska a jsme opě na začátku....Když se neschopní zemědělci závislí na dotacích ostatních poplatníků rekvalifikujou na něco užitečnějšího, zůstanou jen ti schopní a budou produkovat dostatečné nmožství za přijatelné ceny.Místo toho, aby na podzim sypaly před ministerstvo zelí, kterého maji nadúrodu, je opravdu lepší dělat něco jiného.
0/0
17.7.2003 11:01

Awakener

Re: Odpověď :)
  A moje odpověď Markétce:
1. Školství nepracuje 24 hodin denně. To je pravda. Armáda nás však 24 hodin denně chrání a já si dobře vzpomínám na 24 hodinové služby s nárokem na 4 hodiny spánku. Ještě před 6 lety to tak bylo, tak proč ne dnes... Ale to je jedno. Jste prostě mírně mimo realitu.
2. Rozlišujte, co je činnost, která zajišťuje vaše primární a sekundární potřeby. Jídlo a bydlení patří například do primárních potřeb, zábava jako je rekreace na koupališti je již sekundární.
3. Opatrně s mýtusy! :-) Za mýtus můžete považovat komunismus stejně tak jako funkční demokracii nebo dokonalý trh. Mýtem však není to, že zemědělství přináší člověku jídlo, což je nedílná součást jeho života, bez které by jednoduše zahynul. Není to narozdíl od spousty jiných věcí prázdný termín a práce v zemědělství vykonávaná tvoří skutečné hodnoty (narozdíl např. od prodeje kreditu do mobilního telefonu, prodeje losů, referentských prací, managerů firem - pomožte mi trochu a rozlište, co je prázdná (umělá) činnost a co je prospěšná činnost, která je naměřena na uspokojování primárních potřeb jedinců jako jste i Vy.
4. Nechápu, jak můžete být tak zaslepená a zcela pomíjet mé zásadní argumenty. Mimochodem, pokud by se začal upřednostňovat pouze dovoz, jak navrhujete Vy (jako řešení problému našich zemědělců), naše ekonomika by se dostala (a ona se také dostane) do pořádné krize, která bude mimo jiné znamenat vysokou nezaměstnanost. Hovoříte z pozice člověka, který má momentálně co jíst, kde žít a pravděpodobně i co dělat. Ale nepřemýšlíte nad tím, že tyto hodnoty jsou jen dočasné a všechno záleží na tom, jak bude naše republika potřebná pro svět. Pokud upřednostníme dovoz, bilance se dostane do špatných čísel, staneme se neproduktivními příživníky světa.
5. "Tak to zkrátka chodí" - Vaše formulace může být uplatněna na "dokonalý trh", ale zcela přehlížíte fakt, že zemědělství se de facto na žádném opravdovém trhu nevyskytuje. Viz. regule Evropské unie a nulový výhled na rovnost v dotacích do našeho zemědělství po vstupu. Chtěl bych vidět Vás, co byste dělala, kdyby Vám k tomu sucho zničilo letošní úrodu! Ale Vy byste byla chytrá a provozovala koupaliště, viďte. :) A rohlíky byste si kupovala v Polsku.
6. Na začátku budete a jste hlavně Vy, když hovoříte o schopnosti, která zvítězí :). To by byla moje babička v parlamentu, protože je nad jiné poctivá a sečtělá, víte? :-) Opět přehlížíte fakt, že schopnosti lidí jsou potlačovány korupcí, známostmi, právě dotacemi (jsou vynuceny nerovnými podmínkami) a dalšími nefér zákroky.
 
Ano, ve Vašem případě je opravdu lepší dělat něco jiného. Nevím co, protože to záleží na Vás, ale vzhledem k Vaší schopnosti přehlížet fakta, se do dnešního systému velice dobře hodíte. Doporučuji Vám vstoupit do politiky. Ale pozor! Pokud tam nikoho neznáte, budete to mít velmi těžké. :-)
 
Co je to vlastně schopnost a neschopnost? Je to snad rozlišení umění obrat svého bližního o co se dá? Ano?
0/0
17.7.2003 11:25

Markéta

Re: Re: Odpověď :)
Naše názory , na které máme právo,se odehrávají každý v docela jiné rovině. Asi proto, že moje jsou více pravicové. V této zemi je více nedostatků, ne jen v zemědělství. Moje přesvědčení je, že prospěšnější pro společnost jsou lidé úspěšní a proto by měli mít větší prostor na úkor těch, kteří tak úspěšní nejsou.Ti se mohou pokusit realizovat v jiném oboru. Pouze socialismus hlásal, že mají mít všichni stejně.Jak to dopadlo, všichni víme. Nebudu již Vašim názorů oponovat, ale v jádru s nimi nesouhlasím. Jo a děkuji za doporučení, ale v politice se již angažuji.
0/0
17.7.2003 11:55

Re: Re: Re: Odpověď :)
Markéto. Myslím že tak zcela nemáš pravdu v tom, že zemědělství je pouze o produkci potravin. Ono je také o krajino tvorbě. Neboli, nebuduli obdělávat půdu, časem na ní porostou jen kopřivy a bodláčí, bude z ní pouze bažina, nebo bude plná kamení. Víš té půdě a přírodě vůbec je jedno jestli tvé názory jsou pravicové nebo levicové, nebos tředové. Ona se chová podle jasných přírodních zákonů. Nevím jestli tobě se chce chodit všude mezi tak zničenou krajinou jak jsem napsal nahoře. Já vím, ty v takovém případě zkrátka vyjedeš do zahraničí, že? Jenže o tzom to zkrátka není. Když vypneš vlek tak za rok bude jezdit zase. Když nenapustíš bazén tak ho napustíš za rok. Na bažině, nebo na kamenitém pozemku už nic kloudného nezaseješ.
A ještě k ekonomice. Říkáš že se potraviny dovezou z venčí od schopnějších? Jsou oni opravdu schopnější, nebo mají výrazně větší dotace v EU do zemědělství? Ono když jeden je podporován 75% a druhý 25% tak je asi něco špatně.
0/0
17.7.2003 12:34

Markéta

Re: Re: Re: Re: Odpověď :)
Způsob jakým zemědělci pečují o půdu je někdy naopak trestuhobný. Půda je přehnojená, plná pesticidů, herbicidů a bůhví čeho ještě, nešetrné rozorávání polních cest a mezí způsobuje splachování ornice pri dešti a následné záplavy. Za takovou péči pěkně děkuji. Na nezorané půdě nerostou jem bodláky a kopřivy, ale třeba rostliny, které musí být díky laskavé péči zemědělců zákonem chráměné.
0/0
17.7.2003 13:13

Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď :)
Na nezorané polní půdě ti opravdu nic kromě bodláků nevyroste. Ty rostliny o nichž hovoříš rostou buď na lukách a ty je třeba udržovat pastevectvím dobytka, nebo ve vyjímečných podmínkách jako třeba hory. Ty polní cesty byly rozorány před 50-ti lety, s tím teď již težko něco naděláš, a navíc to splachování ornice nezpůsobuje. Pokud by půda byla přehnojená, tak by ji asi nehnojili, nemyslíš? Proč by to dělali? Bež se podívat do míst kde zemědělská výroba skončila, bude ti asi špatně. Jasně jsou zemědělci jež bych taky vyhnal bejčákem, ale jsou i takový jež mají k půdě vztah.
0/0
17.7.2003 13:40

Oswald

Re:
Je tu řada rozumných myšlenek, ovšem realita je složitější. Půdu je třeba obdělávat, jinak degraduje a zapleveluje se. Důsledkem pak jsou třeba alergie anebo klíšťové nákazy. Alespoň částečná soběstačnost v potravinářství také není k zahození, totální závislost na dovozech si může dovolit opravdu jen pár nejbohatších pidistátečků. Že je zemědělství závislé na rozmarech počasí je fakt, ovšem nejsme tak bohatý národ, abychom si mohli dovolit nechat zemědělce padnout.
0/0
17.7.2003 11:46

Pavla

Zemědělci jsou banda darmožroutů, nasrat jim!!
0/0
17.7.2003 10:56

Ho

Či
min love you
0/0
17.7.2003 10:12

člověk

můžou za to hlavně Američani
To že dochází ke změnám klimatu směrem k extrémům, že mizej deštné pralesy a každým rokem se rozšiřují pouště je snad každýmu jasný. Taky tornáda, záplavy k tomu patří. Je to znečišťováním prostředí, vypouštěním raket, prostě lidskou činností. A nejvíc se na tom podílejí USA a nic s tím nechtějí dělat. Hlavně Bush se vyznamenal, toho baví jen válčit.
0/0
17.7.2003 9:24

Samuel Colt

Re: můžou za to hlavně Američani
a tu ženskou v Polný, tu nezabil Hilsner, ale Bush
0/0
17.7.2003 11:55

Ekolog

O ničem a o všem...
Spousta řečí, málo skutků .....
0/0
17.7.2003 9:14

Upasaka

Re: O ničem a o všem...
Co navrhuješ?
Tady máš možnost oslovit spoustu lidí, kteří uvažují podobně jako Ty..
"Zasej myšlenku, získáš čin. Zasej čin, získáš zvyk. Zasej zvyk, získáš osud."
0/0
17.7.2003 9:25

Ekolog

Re: Re: O ničem a o všem...
Nelze dát všem návod na rychlé procitnutí k respektování a ochraně prostředí ve svém okolí. Ale čím více nás bude s tímto přístupem (netvrdím že je ten nejlepší...)tím bude líp navenek u uvnitř nás. Když už začneme u sebe, skusme najít lidičky přibližně společně smýšlející, pak už můžeme fungovat i navenek jako občanské sdružení a poznávat a chránit prostředí (zejména to "přírodní") aktivně a zájit ho i právně formou grantů, podnětů a návrhů. Věřte, že zástupci investora stavby ohrožující cennou lokalitu mají vždy největší obavu, jak se zachovají lidičky smýšlející "ekologicky" a o úřednících nemluvě....
0/0
17.7.2003 9:45

Re:
Mám také zájem na udržení čistého životního prostředí. Jenže většina ekologů postupuje způsobem, kterým spíše ostatní ekologie vystraší, něž by si je získala. Většina pouze kritizuje a nedává návrhy. Pokud dá návrhy tak většinou stylu "návrat do jeskyní".
0/0
17.7.2003 15:20

Samuel Colt

Re: Re: O ničem a o všem...
a jaké činy konkrétně seješ?
0/0
17.7.2003 11:56

ppetr

Re:
treba stavbou pasivniho domu.jestli ti to ovsem neco rika
0/0
17.7.2003 17:23

Zip

Divne by bylo kdyby bylo pocasi porad stejne
Hmm, no ja nevim ale vsechny ty kecy jsou opravdu hodne smesne, jakoby se vsechno na Zemi tocilo kolem cloveko nebo snad dokonce zemedelce :-) Ale klima na Zemi se menilo vzdycky a to tak ze velmi brutalne, sem zvedav co budou rikat zemedelci na pristi dobu ledovou, klidne muze brzo zacit...
0/0
17.7.2003 8:54

Upasaka

Realita
  Shrneme si to za poslední rok u nás.
V létě tohoto roku jsou rekordní horka a sucho.
Na podzim minulého roku zase hodně pršelo a brzy zamrzlo (nestačila se poorat pole, vznikaly ledové plochy).
V létě hodně pršelo byly rekordní záplavy.
 
Dále - je zeslabená ozónová vrstva - na kolik procent, to nám nikdo neřekne.
Je znečištěno životní prostředí - a to tak, že kdyby jste chtěli žít někde v lese a pít z řeky nebo studánky, museli by jste si dlouho vybírat..
Rodí se u nás málo dětí. Proto vzniká potřeba doplnit chybějící produktivní sílu ze zahraničních a ekonomicky slabších zemí.
Od tohoto se dále odvíjí logicky pozdní nástup do důchodu, protože na důchody prostě nejsou peníze (týká se celé Evropy). Od tohoto se logicky odvíjí nedostatek pracovních možností pro mladé lidi, kterých je beztak už málo, protože místa zabírají starší, kteří již měli mít radostný důchodový odpočinek. Od tohoto se logicky odvíjí rebelismus mladé generace, která tíhne ke drogám, kouření cigaret, k alkoholu, k vysedávání po hospodách - nemá žádný cíl a ani žádné světlé zítřky. Od tohoto se logicky odvíjí nedostatek rodinných svazků a málo stabilních manželství, málo dětí... Je to uzavřený kruh, který je třeba rozetnout.
 
Co se nám prezentuje.
V televizi a běžných časopisech jsou usměvavé tváře. Vidíme radost horních deseti tisíc obyvatel naší republiky. Pokud chcete načerpat sílu a pohodu počtěte si! :-)
V novinách a v televizních novinách čteme naopak samé negativní zprávy a téměř nic pozitivního. Většinu lidí to opravdu vzrušuje, dozvídat se, kdo byl zavražděn, oloupen nebo podveden.
Národ je nejednotný, ztrácí svou identitu, nemá žádné trvalé hodnoty.
  Oficiální místa nám sdělují, že časem bude lépe. Čas ubíhá a slova jsou stále stejná...   Co s tím?
0/0
17.7.2003 8:33

jirka kokos

Re: Realita
Kdž to shrnu,tak máš v podstatě pravdu,ale každý jedinec by měl začít u sebe.Tedy seberealizací.Co se týče rekordních výkyvů počasí,tak je zajímavé,že jsou srovnatelné s 18 a 19 stoletím a to byla ekologie na uplně jiném stupni nežli dnes.
0/0
17.7.2003 8:43

Krtek

Re: Realita
Člověče, máš to docela dobře srovnaný v hlavě. Tak nějak to je. Ale asi o tom tak moc nepřemýšlej, nebo si rovnou sežeň kanystr s benzínem a sirky !
0/0
17.7.2003 8:58

magráta

Re: Realita
Bohužel skutečnost není tak úplně srovnaná a přímočará, vztahy a vlivy ve společnosti jsou mnohem komplikovanější a různorodější. Nikdy nedokážeš předvídat všechny důsledky změn. Ale bylo by naivní očekávat, že někdy někde nastane ideální stav bez kofliktů a bez problémů, ať se nám to líbí nebo ne, právě ty jsou základem nějakého dalšího vývoje, a kde končí vývoj, tam je konec a smrt. Ještě že máme pořád co řešit ...
0/0
17.7.2003 10:33

Marek

Zemědělci prostě řvou za každého stavu
Zeměmdělci řvou když je sucho, když je mokro, když je teplo, když je zima - to je prostě jejich každoroční poslání toho si ještě nikdo nevšimnul????Každý rok pracují 6měsíců v roce a řvou aby dostali více peněz....
0/0
17.7.2003 7:37

estestarsi

Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
Ona se kráva krmí jenom půl roku a pak má dietu ?
Blb zůstane blbem !!!!
0/0
17.7.2003 7:45

BERT

Re: Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
pak jde na jatka
0/0
17.7.2003 7:47

had

Re: Re: Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
protoze je silena...........
0/0
17.7.2003 8:21

Plzeňák

Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
Jses naprostej (pravdepodobne prazskej) DEBIL!
0/0
17.7.2003 7:46

Bob

Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
Ty jseš hovádko...
0/0
17.7.2003 8:06

Theo

Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
Souhlasím,znám dobře poměry na vesnici,nic se nezměnilo,traktoristi si nadále jezdí traktorem do hospody a pro cigarety
0/0
17.7.2003 8:09

kiler zemědělců

Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
přesně tak, zemědělství stojí za ho......akorát řvou, kazí životní prostředí, zpomalují dopravu traktory a sajou peníze z rozpočtu a nakonec nás tady stejně válcuje danone a spol, které si to stejně všechno dovezou:-))  
0/0
17.7.2003 8:17

lenoska

Re: Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
je vidět, že jsi si v životě nic nevypěstoval vlastníma rukama, akorát tady blbě pindáš a vůbec nevíš co práce na poli vůbec obnáší. Asi bych nebyla daleko od pravdy , kdybys byl blbej " cajzl ".
0/0
17.7.2003 8:47

AK-47

Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
4 nejvetsi nepratele zemedelcu: JARO,LETO,PODZIM,ZIMA.......
AT UZ TAHNOU DO HAJZLU !!!!!!!!!!!!
 
0/0
17.7.2003 8:17

Lucka

Re: Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
To muze rict jen totalni kreten,kterej mel na snidani chleba,na obed si da brambory a k veceri platek hoveziho,no comment.Kdyby byla vetsi podpora zemedelcu(podotykam,zenepatrim mezi ne),mohl by si kazdej druhej pestovat svoje temer vse a nemuseli by jsme dovazet giganticky rajcata se Spanelskaci ci kdo vi  odkud.Zase nekdo,kdo si ale vubec neuvedomuje jak je zemedelstvi klicovy,asi zeres hrebiky.
0/0
17.7.2003 8:32

franta

Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
Marku, Marku je s podivem, že v dnešní době člověk neví, že zemědělci nejenom pěstují, ale i chovají. Na to aby si ty měl co do úst musí ve dne v noci tvrdě dělat a to i v zimě v noci ve svátek a o víkendech, kdy ty asi nemakáš. Na to abys mohl mít řízek nebo salám musí ten vepř nebo kráva být krmeny i více než rok. Jinak pro tvou informaci je rostlinná výroba a živočišná. V živočišné se dělá 365 dní v roce ve dne i v noci. V rostlinné výrobě je to hodně závislé na počasí ,ale práce je celý rok. Na poli od února do listopadu. Ty dva měsíce se spravují stroje a čerpají dovolené. Mám takový dojem, že i vy máte měsíc dovolené ze zákona.  Během letních měsíců je průměrná pracovní doba v rostlinné výrobě vyšší než 10 hodin denně. Jinak pokud zasázíš a zaseješ za třeba 1000000,- a vlivem počasí o to příjdeš tak to asi moc pozitivní nebude a budeš si na to stěžovat. To je myslím normální. Víš ono by bylo lepší kdyby tu ten rohlík stál 5 - 10 Kč jako je to normální všude jinde ve světě, ale to by zemědělci nesměli stále dotovat tenhle stát a udržovat tu sociální smír. Potom by je ty ztráty tolik nebolely a mohly by je z něčeho krýt. Dotace na zemědělství jsou nejnižší u nás z celé Evropy a ceny zemědělských produktů jsou také nejnižší. Nepočítám země na východ od nás.
S pozdravem a větší informovanosti nazdar
Nevědomost neomlouvá
0/0
17.7.2003 8:34

Markéta

Re: Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
Podnikání v zemědělství má stejná rizika, jako kterékoliv jiné podnikání. Nechápu tu drzost zemědělců požadovat ať se děje cokoliv (moc prší- málo prší,nadúroda-neurodilo se)od státu, čili od ostatních daňových poplatníků dotace.Nasrat.Majitelé koupališť nebo lyžařských vleků také nesou podnikatelské riziko v souvislosti s počasím.Nikdo je ale nedotuje, mají prostě smůlu. A proč bychom nemohli z ciziny dovážet potraviny, které se u nás neurodí?Nic proti tomu nemám, většinou jsou levnější a kvalitnější.Navíc jsem si všimla, že soukromí zemědělci nikdy neprotestují, k protestům součastných i bývalých jézédáků se nepřipojují. A upozorňuji tě na to, že ve zdravotníctví, dopravě, policii, továrnách atd se také pracuje 365 dní v koce 24hod denně.Je to každého volba, co chce dělat. Když to zemědělce nebaví, můžou se rekvalifikovat na něco užitečnějšího, jako tisice lidí ve městech.
0/0
17.7.2003 9:27

Awakener

Re: Re: Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
Gratuluji, lepší provokativní text bych ani sám nenapsal.
1. Ještě že jsi do výčtu organizací nezahrnula armádu nebo školství, to bych si opravdu smlsl :-).
2. Zemědělci se narozdíl od podnikatelů vleků a koupališť nepohybují ve skutečném tržním prostředí. Mají k dispozici značně nedokonalý trh, ovlivněný dotacemi a masivním importem, což se např. u koupališť a vleků říci nedá, že ano :-).
3. Zemědělci jsou na počasí a cenách životně závislí. A ty na jejich produktech taky. Což se o koupalištích a vlecích také nedá říct, že ano :-).
4. Zdravotnictví - bordel v evidenci léků v nemocnicích, žádná kontrola žádný dozor, což se opět o zemědělství (hygiena a tak dál) nedá říct, že ano :-).
5. Policie - mnozí dělají chyby a stále jsou u vesla. Zkus špatně odhadnout plochu a druh osevu a jsi namydlená, že ano :-).
6. Nikde se nepracuje 365 dní v roce a 24 hodin denně, ale zemědělství je tomuto ideálu vskutku nejblíž.
Pokud by se zemědělci rekvalifikovali, dámo, tak bude rohlík za 20 korun a chleba za 100. A taky by bylo dobře možné, že by jsi neměla co jíst... Ale když dáváš na stejnou stranu mince koupaliště, tak by Ti to určitě nevadilo, že ano :-).
 
0/0
17.7.2003 9:44

Lucka

Re: Re: Re: Zemědělci prostě řvou za každého stavu
nemam slov,srovnavat vlekare ze zemedelstvim,zabavu a potravu.Uz ve staroveku si lidi uvedomovali dulezitost zemedelstvi pro preziti.Kalitu zahranicni zeleniny bych neprecenovala je narvana srackama porad vic nez u nas,pokud nemate organicke,ale to pochybuju.Az ti vsichni co je tam jmenujete nebudou mit co zrat,tak teprve nebudou delat 24 hodin denne,nebot zdechnou hlady.A copak si neuvedomujete dosah nekonecneho dovozu ze zahranici pred vypestujeme si sami???asi ne.
0/0
17.7.2003 9:51

Ekolog

Co zaseješ to občas sklidíš......
Lidstvo je nepoučitelné.Ve jménu pohodlí a materiálního zabezpečení paraziticky drancuje planétu a tím obrací na vrub všechny ekologické systémy utvářené a stabilizované po velmi dlouhou dobu. Kdo z Vás by se chtěl dobrovolně vzdát např. jízdy autem, nepoužívat energii získanou ze spalování emisně hodnotného fosilního paliva ??? atd. Asi nikdo. A v tom je jádro pudla. Žijeme v době získávání požitků (materiální a energetické povahy), jenž jsou drasticky vyrvané z prostředí, chemicky a fyzikálně měněné a jako důsledek toho jsou všechny druhy zněčistění (chemické, fyzikální, elektromagnetické atd.) Samozřejmě, že tato přeměna nebude trvat věčně a lidstvo již spustilo svojí autodestrukci. I když to bude mít fatální důsledky na nižší formy života (leč vyšší ve vztahu ke svému prostředí, než člověk) není jiného řešení, jak eliminovat největšího přemnoženého parazita a jeho destrukční činnost.
0/0
17.7.2003 7:28

Pohodlny konzument

Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
A za doby ledove muze taky lidstvo, auta, praci prasky.... Netvrdim, ze neznecistujeme planetu svym jednanim ale ve sve pyse a nabubrelosti si jeste myslet, ze ji to tak moc skodi? Prirode je to naprosto jedno, vyrovna se s nasim znecistenim drive ci pozdeji sama, at tu my budeme nebo ne.
0/0
17.7.2003 7:35

Ekolog

Re: Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
Typický projev komzumentního alibizmu...... Vážený skoro "kolego", doby glaciální a interglaciální byly časově kolem 10 000 let, tj. postupná změna teplot, nikoliv změna o několik stupňů C za desítky let, vědí pane ......
0/0
17.7.2003 7:40

vjačeslav

Re: Re: Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
Chce to občas něco seriozního si přečíst, pane kolego. Co takhle vzít do ruky nějaká VŠ skripta namísto rozličných blábolů vyprodukovaných (např.) Greenpeace nebo Hnutím Duha atd. Ten glaciál trval třeba 10000 let, ale ten přechod se počítal v nižších desítkách let, takže to byla pěkná ekologická katastrofa (nazváno tedy člověkem, přírodě jako takové to bylo "dost jedno").
0/0
17.7.2003 8:57

Ekolog

Re: Re: Re: Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
Vážený kolego, zásadně čerpám vědomosti nejen ze studia VŠ skript přírodovědného studia zeměřeného na ochranu ŽP. Změny klimatu katastrofického rázu byly už od formování života na Zemi. Samozřejmě, že čerpáme jen z dohadů, protože u toho naštestí nebyl člověk (asi by to dopadlo jinak). Ale nemyslíte, že změn a extrému je v tak krátké době stále více a častěji ???
0/0
17.7.2003 9:53

vjačeslav

Re: Re: Re: Re: Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
Ani moc nemyslím, ono je to hlavně tím, že poslední období je daleko podrobněji zmapované, takže ty dlouhodobé křivky vývoje (např obsahu CO2 v atmosféře, teploty atd.) budou daleko členitější z posledních období, kdy máme přímá data změřená, než když budeme získávat historické hodnoty nepřímo (složení vzduchových bublin v ledovcích, izotopické poměry.....) Jenže když lidem někdo řekne "to je hrozné počasí, to nikdy nebývalo" , na to všichni rádi slyší.
0/0
17.7.2003 10:35

Upasaka

Re: Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
Příroda si poradí sama?
A co je to vlastně příroda?
Mrkněte se prosím na fotografie Marsu, Venuše nebo Měsíce. Podle nich bych mohl usuzovat, že příroda je na naší planetě spíše výjimkou. Proto bychom si jí měli vážit a chránit ji, protože bez ní nejsme nic.
A ještě něco. Není udivující, jak je v přírodě všechno vyladěno, aby réva mohla včas získat vláhu a včas sluneční teplo, aby nás chránila mimo jiné i ozónová vrstva před smrtonosným zářením atd.? To není náhoda, pane. Protože takové náhody prostě nejsou.
Dostali jsme dar k užívání a my na něj kašleme. Ničíme všechno v zájmu svých nekonečných potřeb. Jsme jako kobylky, které ožírají sad za sadem.
Zamyslete se, co vlastně opravdu potřebujete. Jestli je to auto, pračka, mobil nebo televize.
Pravda je taková, že je lidstvo přemnožené.
A taky pěkně zkažené, příteli.
 
0/0
17.7.2003 7:47

jarda

Re: Re: Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
Tak nešukej, nerozmnožuj se a bouchni pár atomovek, ať se ten přemnoženej ksindl vyhubí.
0/0
17.7.2003 7:51

Ekolog

Re: Re: Re: Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
Příteličku , patříš mezi ten "ksindl" ? Kopulační činnost je podstata evoluční strategie na přežití druhu. Málo druhů (mezi které patří žel i člověk) to má i jako formu zábavy a požitku. Živočišně produkovaná energie při tzv. "šukání" má zanedbatelnej podíl na zvyšování CO2. Jinak úbohé.......
0/0
17.7.2003 8:00

Upasaka

Re: Re: Re: Re: Co zaseješ to občas sklidíš......
Pravda je taková, že lidé, kteří mají spíše nízkou životní úroveň, se rozmnožují mnohem více než lidé s vysokou životní úrovní.
Právě před chvíli jsem slyšel zprávu, že ministerstvo práce a soc. věcí chystá projekt, při kterém pozve do naší republiky produktivní občany Rumunska, Bulharska apod. ve věku do 30 let, protože u nás je právě této pracovní síly velmi málo.
A není to vtip. Hovořil o cca 400.000 kvalifikovaných lidech.
Asi jste nevyvíjel onu činnost dostatečně :).
Bohužel, slova jako tradice, rod a čest nám již nic neříkají.
 
0/0
17.7.2003 8:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.