Diskuze

Pentagon vyúčtoval válku v Iráku

Americké ministerstvo obrany vypsalo účet za válku v Iráku. Dosavadní náklady na akci proti Saddámovu režimu dosáhly 48 miliard dolarů. Pentagon potvrdil, že výdaje neklesnou ani měsíce poté, co prezident George Bush prohlásil boje za skončené. Každý další měsíc spolkne na čtyři miliardy dolarů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

:-(

19. 7. 2003 14:51
pro Bushaky a Blairaky
, tak ono neslo o ropu? Tak mi vysvetlete, proc si Dick Cheney nechal v kvetnu 2001 (davno pred WTC, davno pred dossier o ZHN!) vystavit presne mapy irackych ropnych tezist, pipelines a refinerii? K tomu listinu vsech firem, ktere maji co delat s irackou ropou (Shell, Lukoil, TotalFinaElf a dalsi a dalsi)?
0 0
možnosti

Hujer

18. 7. 2003 11:00
Nazort zbrojniho inspektora na ZHN
 
Zde je nazor sefa zbrojnich inspektoru v Iraku. Rolf Ekeus je Sved a sefoval inspekcim v obdobi 1991 - 1997. Zdroj: respekt cislo 28/2003
 
 
Ekeus podotýká, že technologie bagdádského režimu nikdy nebyly vyspělé natolik, aby dlouhodobě udržely chemické a biologické zbraně ve smrtonosném stavu. Proto podle něj nelze dělat velké závěry z toho, že se dnes nepodařilo najít skladiště s ampulemi smrtících plynů. Skutečnou iráckou hrozbou bylo „know-how“, tedy kapacita takové zbraně vyrábět. Hlavní hrozbou byla kombinace výzkumníků, inženýrů, technologií a testovacích zařízení. Nic z toho nelze „objevit“ jako doličný důkaz, vše zmíněné lze „skladovat“ libovolně dlouho, a dokud nebudou Saddám a jeho rodina věrohodně prohlášeni za mrtvé, lidé s citlivými znalostmi v hlavě se stále budou bát možné odplaty a raději budou držet jazyk za zuby. Ekeus píše: „Bizarní politický zájem nalézt za každou cenu munici s chemikáliemi vystavuje Ameriku a Británii nespravedlivé kritice.“ Ekeus svůj text završuje jasným poselstvím. Pokud bychom nechali u moci Saddáma s jeho schopnostmi vyvíjet a vyrábět zbraně hromadného ničení, tolerovali bychom pokračování destabilizujících zbrojních závodů, nuklearizaci regionu, ohrožení světových dodávek energie, předávání technologií zbraní hromadného ničení teroristickým sítím, sabotáž mírových projektů pro Svatou zemi a útlak iráckého lidu
0 0
možnosti

ruleta

18. 7. 2003 19:29
Re: Trochu demagogie neskodi, ze?
Skoda pane Hujer ze jste to tu nedal cele...protoze cely clanek vyzniva trochu jinak...ale Vam se to nehodi..
0 0
možnosti

:-(

18. 7. 2003 9:28
pro blacksedivej
, mas pravdu, ze otazka existence irackych ZHN je pro nektere lidi (Bush, Blair, jejich odpurce a jine) na vysost aktualni (verohodnost), ale pro dnesni situaci v Iraku nehraji ZHN podstatnou roli... ja nevim, jestli byly ci nebyly, ja si jen myslim, ze kdyby Irak mel aktivni ZHN (brezen 2003), neposlal bych tam svych 150.000 vojaku... vim ale, ze ja (stejne jako ty) tuto otazku nemuzeme vyresit, muzeme si jen udelat svuj nazor... lec opravdovym problemem, ktery je treba nutne co nejrychleji resit, je katastrofalni zivotni situace v Iraku v dusledku teto valky... Basra (milionove mesto!) nema dostatek pitne vody, coz je v tomto regionu extremne nebezpecne - skoro jako ZHN (tyfus, cholera), ziznive deti piji "hnijici" vodu, ochable zdravotnictvi se valkou zhroutilo docela... dnes neni cas hledat vinika, dnes je nutne jednat... konstruktivne napravit skody zpusobene jarnim bombardovanim Iraku, aby se zastavilo hromadne umirani civilistu... iracke obyvatelstvo ma vice nez 50% deti, to je v cislech pres deset milionu deti... byt americkym prezidentem, hledal bych reseni pro tyto deti (a jejich rodice), a ne ZHN.
0 0
možnosti

blackshadow

18. 7. 2003 9:52
Re:
... v tomto smyslu s Tebou naprosto souhlasim. Z hlediska vyvoje v Iraku nebude (ne)nalezeni ZHN dulezite. Nevim jak do detailu sledujes informace o teto problematice v iraku, spise nez na noviny sazim na zpravy humanitarnich org. a iracke bloggy, plus zpravy CentComu o tom kde a kolik novych irackych policajtu vycvicili (v tom se snad neda obvinit je ze lzi). .... z meho hlediska "zaplat Panbuh", ze se v tomto smyslu neco deje. Neni pravda, ze na to US+GB kaslou, ale je pravda, ze se to nedari tak jak by si kdokoliv pral. ... par tydnu po valce se dokonce podarilo dostat elektrinu na vyssi uroven nez za Saddama, ale pak to vse znovu zkolabovalo. Fandim kazde akci kdy Cerveny kriz doda tym inzenyru co opravi vodarnu, nebo kdyz Americane vycvici jednotku hlidacu pro elektrickou rozvodnu. ... bohuzel v celkovem kontextu je to stale malo, ale to tam snad vsichni vedi.
0 0
možnosti

Arnold J.Rimmer BDP

18. 7. 2003 9:25
Pavouci
Vidím že se tady rozpoutala diskuse o pavoucích, takže mě dovolte abych přidal i svůj názor. Je pravda, že názory na pavouky se zásadně liší. My bydlíme v přízemí a tak se sem tam nějaký pavouk u nás najde. A tady bych viděl ten krásný příklad rozdílnosti postojů. Zatímco já když vidím pavouka, tak řeknu "Jí, pavouček" jemně ho chytnu a vyhodím z okna na zahradu nebo do ulice, tak moje přítelkyně má až panickou hrůzu z těchto tvorů. Nevím proč, ale začne vždy ječet a používá na nebohého pavouka pantofle či noviny. Bohužel odstranit tento nešvar se mi nějak nepovedlo.
0 0
možnosti

:-(

18. 7. 2003 9:41
Re:
, strach je spatnym radcem a predsudky mlzi zrak... tve zkusenosti jsou, ze pavouk nic spatneho nedela... zkusenost tve pritelkyne je, ze pavouk je odporny, nektery mozna i nebezpecny, napriklad Latrodectus mactans (black widow spider neboli cerna vdova), ten vsak zije v tropech... studene ceske sklepy ci prizemni byty ho nelakaji...
0 0
možnosti

:-(

18. 7. 2003 8:56
pro blacksedivej
, minula noc ukazala, ze na pavouky muze mit kazdy svuj nazor... blacksedivej vidi v pavoucich dost velke nebezpeci, zvlast pro vlhke tmave sklepni byty... smutnak ma pavouky docela rad, necha je pokojne zit ve svem sklepe, kde ma jen tepelny kotel, malou dilnu a naradi, odnasi zbloudilce z kuchyne do zahrady, nekdy i obdivuje jejich prekrasne pavuciny a mechanicke vlastnosti tohoto prirodniho vlakna... je dost mozne, ze v tom ci onom pripade mohou pavouci prines tomu ci onomu problemy, lec vylucuji moznost, ze by pavouci predstavovali celosvetove nebezpeci.
0 0
možnosti

blb

18. 7. 2003 7:08
milý BS.....
však to znáš u sebe - ze soustředění na jeden detail málem unikne něco v daném kontextu důležitějšího - jsou mnozí, kteří strkání bagru do okapu nepokládají za vhodné životní poslání, dokonce i když to po nich šéf chce a i když se vejde...
0 0
možnosti

blb

18. 7. 2003 5:50
milý BS
,(ta čárka je až tady pro potěšení Ondřeje) opět mne překvapujete jsitou rozpolceností úsudku. Třeba s těmi bagry v oakpech - ano, s tím denním početm je to pravdivé přirovnání. Ovšem nemáte pravdu s tím signálem pro mne - naopak je to signál pro Vás, abyste chodil a přeměměřoval i v těch 95 případech ze sta, kdy díky pouhému porovnání velikosti odhadem je všem ostatním zřejmé, že bagr je několikanásobně větší než prostor v okapu. a, představte si, nepotřebují k tomu ani zkoumat, jestli použité metry byly "stejné". Ovšem nezůstaneme na primitivním cpaní, že? Co když po nějaké vhodné manipulaci s bagrem a/nebo okapem to půjde? jojo, je to těžký. půjde pak ještě vůbec o bagr a okap? Potlačuju teď v sobě hrůznou asociaci s Buridanovým oslem, co umřel hlady, neboť nenašel důvod, ze které z dvou naprosto obdobných otýpek krmení tragedii zabránit. Ovšem nikdo vám tu nechce bránit v tom přeměřování, pokud nebudete chtít, aby běhal v těch 95 případech s Vámi, a mnohý se k vám určitě přidá v těch 5 sporných případech mimořádných bagrů a/nebo okapů. V jiné situaci zmiňujete, že Vy byste se zásahem váhal ....a představte si, to je, oč tu běží. Už se opakuji, že mnozí odpůrci tady deklarovali, že saddám & co byli lumpi, ale jisté věci se nedělají, pokud nechceme se stát jinými lumpy. Co představuje to vaše váhání? není to něco na způsob dostatečně velkých pochyb? ne o tom, čím je saddám, ale o tom, že tohle je nás hodné řešení? A tak s odkazem na jiný Váš projev ohledně nějakého idealismu a realismu a zejména vylepšování jistých "pravidel soužití reálných lidí" jen tak zmiňuji, že například dostane-li se doktor do situace Buridanova osla, svolává koncilium ... jste dost chytrý, že víte, co naznačuju. Ještě jednou - pro mnohé vaše odpůrce jde o to, že nastupující styl těch nej-civilizace jim dost oprávněně připadá jako z bláta do louže, i když právě ony mají na vybranou ... takže třeba i také jako mrhání histoickou příležitostí cosi vylepšit - takové příležitosti se často ne
0 0
možnosti

blackshadow

18. 7. 2003 9:18
Re:
... asi bych jasal, kdyby polemika s mymi oponenty byla vedena v podobne rovine. Doporucuji vsak precist znovu prispevky ktere jsou vuci mym v opozici a ve znacne casti z nich najdete pojmy jako "vyvrazdovani nevinnych iracanu", "kradeze ropy", "srovnavani s Hitlerem", "fasismus", "USA coby policejni stat" a jista fakta prekroucena na lzi. ... to pak nedela ze Spojencu toho kdo zvolil spatne receni v solidni kauze jak o tom nyni pisete (jestli tomu rozumim spravne) a jak o tom ja pochybuji. ... a jeste k tem bagrum, obavam se ze je pod urovne mluvit o tech 95% jistych bagru. Kdyby vsak kazdy venoval opzornost alespon tem svym 5%, jiste by zde ubylo sporu nejmene o rad. ... a vtomto smyslu znovu upozornuji na vetu kterou se mi dostalo pri pozadavku puvodniho zdroje info ... prestan uz hledat zdroje a pouzivej vlastni mozek. To me uprimne trochu dostalo.
0 0
možnosti

Ondrej

18. 7. 2003 0:30
...
good night lonestar
0 0
možnosti

blackshadow

18. 7. 2003 0:08
... tesilo mne, dobrou noc ...
... diky za zajimavou diskusi, docela to stalo dnes za to, clovek se uci kazdy den. Preji dobrou noc a co nejmene pavouku, at v noci nemusite furt nekam behat.
0 0
možnosti

:-(

18. 7. 2003 0:17
Re:
, dobrou, jdu taky do hajan
0 0
možnosti

Ondrej

17. 7. 2003 23:52
valka v Iraku.
Odulu smetakem neodstranis.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Agrofertu kontrolují kalhotky, zda tam zaměstnankyně nemají řízek, řekl Babiš

20. března 2024  17:05

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš na tiskové konferenci popřel, že by v holdingu Agrofert byli...

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

Průšvih na Bulovce. Provedli potrat ženě při kontrole, spletli si ji s jinou

28. března 2024  14:12,  aktualizováno  14:40

V pražské Fakultní nemocnici na Bulovce v pondělí došlo k fatálnímu incidentu. Personál provedl...

Na Česko nebo Pobaltí nezaútočíme, řekl Putin. Zaměří se na F-16 na Ukrajině

28. března 2024  7:38,  aktualizováno 

Diktátor Vladimir Putin řekl na setkání s vojenskými piloty ve Tveru, že Rusko nemá zájem o...

Kráska a zvíře, radoval se Blažek ze schůzky s Miss World. Pyszková bude pomáhat obětem

28. března 2024  13:11,  aktualizováno  13:58

Nová Miss World Krystyna Pyszková se chce v Česku zapojit do osvětové kampaně pro oběti trestné...

Kamion s pěti sty selaty se na Znojemsku převrátil na bok, sto jich uhynulo

28. března 2024  12:11,  aktualizováno  13:42

Kamion s nákladem pěti stovek selat se dnes dopoledne převrátil na bok v Hostěradicích na...