Diskuze

Vykolejený vlak šest hodin blokoval trať

Po ranní srážce osobního vlaku s tatrovkou se mezi Rokytnicí v Orlických horách a Doudleby opět rozjely soupravy. Hasičům se po šesti hodinách podařilo vykolejený vlak odtáhnout do nejbližší stanice. V nemocnici nakonec skončilo třináct lidí. Řidiče tatry odvezl s otřesem mozku vrtulník.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomáš

14. 7. 2003 8:39
Ten přejezd
znám od dětswtví jak z vlaku tak i z auta. Od Rokytnice dolů je velmi slušná silnice a svádí k rychlé jízdě.  Několikrát jsem tam zažil, jak řidiči přejížděli před vlakem na poslední chvíli. Navíc povolenou rychlost tam nikdo nedodržuje, protože přejezd je opravený a v dobrém stavu. Ale přesto pokaždé, když tam jedu, tak brzdím a pořádně se rozhlížím, protože i ve směru od Pěčína toho zase tolik vidět není. Chtělo by to tam dát signalizaci, ale na druhou stranu tam za den projede tak 10 vlaků, takže vzniká otázka rentability. Možná by pomohla stopka, ale tu by dost řidičů nerespektovalo.
0 0
možnosti

dušan

14. 7. 2003 8:14
, Proč se srážka auta s železničním vozidlem označuje jako železniční nehoda?!!! Ve více jak 99% případů se jedná o chybu řidiče!! Bohužel MFD jde ve stopách Novy a zcela programově ničí to poslední, čím se dráhy přes veškerou bídu můžou pochlubit, a to je právě bezpečnost provozu. Např. v r. 2002 zahynulo při provozu ČD sice 117 lidí, ale z toho jen 2 (slovy dva!) vinou ČD. Zbytek jde na vrub řidičů silničních vozidel. Vezmeme-li v úvahu, že vlakem jelo vloni cca 170mil. cestujících, tak to máme 1 mrtvý na 85mil. cestujících. Pro silnici by podobná bezpečnost znamenala, že by při cca 1450 mrtvých měly naše silnice hostit více jak 123MILIARD přepravených osob!!!! Bohužel nevím, kolik osob se přepravovalo na silnicích, ale i tak je jasné, že železnice je řádově bezpečnější (určitě více než 100x). V Německu, kde momentálně působím, nikoho ani nenapadne, aby střet drážního a silničního vozidla označil jako železniční nehodu či přímo "železniční neštěstí". Maximálně "něštěstí na železničním přejezdu", z čehož ale hned vyplývá, že to není žádná "železniční" nehoda. Na ČD je spusta šlendriánu, ale tohle jsou vyložené podpásovky s úmyslem očernit železniční dopravu jako takovou.
0 0
možnosti

eternit

14. 7. 2003 10:01
Re:
".... zcela programově ničí to poslední, čím se dráhy přes veškerou bídu můžou pochlubit, a to je právě bezpečnost provozu. " Je -li to to posledni, potom je na miste otazka, jestli drahy nezrusit. Prineslo by to zrychleni a zvyseni bezpecnosti na silnicich a 117 zivotu za to snad stoji.
0 0
možnosti

dušan

14. 7. 2003 8:14
, Proč se srážka auta s železničním vozidlem označuje jako železniční nehoda?!!! Ve více jak 99% případů se jedná o chybu řidiče!! Bohužel MFD jde ve stopách Novy a zcela programově ničí to poslední, čím se dráhy přes veškerou bídu můžou pochlubit, a to je právě bezpečnost provozu. Např. v r. 2002 zahynulo při provozu ČD sice 117 lidí, ale z toho jen 2 (slovy dva!) vinou ČD. Zbytek jde na vrub řidičů silničních vozidel. Vezmeme-li v úvahu, že vlakem jelo vloni cca 170mil. cestujících, tak to máme 1 mrtvý na 85mil. cestujících. Pro silnici by podobná bezpečnost znamenala, že by při cca 1450 mrtvých měly naše silnice hostit více jak 123MILIARD přepravených osob!!!! Bohužel nevím, kolik osob se přepravovalo na silnicích, ale i tak je jasné, že železnice je řádově bezpečnější (určitě více než 100x). V Německu, kde momentálně působím, nikoho ani nenapadne, aby střet drážního a silničního vozidla označil jako železniční nehodu či přímo "železniční neštěstí". Maximálně "něštěstí na železničním přejezdu", z čehož ale hned vyplývá, že to není žádná "železniční" nehoda. Na ČD je spusta šlendriánu, ale tohle jsou vyložené podpásovky s úmyslem očernit železniční dopravu jako takovou.
0 0
možnosti

frank

14. 7. 2003 8:11
K srážce v Orlických horách.
No nevím, jestli nehodu nezavinil právě strojvůdce vlaku. Kdyby totiž nesnižoval rychlost, pak by zřejmě přejezdem projel a auto, byť podle prozatímních tvrzení jedoucí údajně nepřiměřenou rychlostí, by s vysokou pravděpodobností projelo za vlakem odjíždějícím z přejezdu. Myslím, že snímek jasně ukazuje, kam byl veden náraz po tom, co strojvedoucí snížil rychlost na cca polovinu. Tyhle mediální jednoduché verdikty jsou, myslím, značně problematické, když navíc odvádějí pozornost od toho, že i strojvedoucí svým chybným počínáním v některých případech mohou zavinit podobné nehody. Musíme mít totiž v tomto případě na zřeteli i ten fakt, že se nejednalo o žádný dlouhý několikavagónový rychlík, ale jen o jeden motorový vůz, který by přejezd bezpochyby při nezměněné rychlosti bezpečně projel a tak jej uvolnil pro přijíždějící náklaďák.
0 0
možnosti

Berg

14. 7. 2003 8:26
Re: K srážce v Orlických horách.
A jak to měl asi odhadnout, ty chytráčku?
0 0
možnosti

Jan Pavel

13. 7. 2003 22:33
**
koukám že Tatra:Vlak 1:1
0 0
možnosti

blackshadow

13. 7. 2003 17:20
Do postele raději s klukem
Milování s klukem je lepší než s holkou. Když se miluju s klukem, objevuji něco jiného, než co nemohu nalézt na ženě. Jednou jsem spal s holkou a byla to pořádná otrava. Pěkně urostlému klukovi se žádná holka nemůže vyrovnat.
0 0
možnosti

Josef Nedobík

13. 7. 2003 21:32
Re: Do postele raději s klukem
DOUFÁM, ŽE SI ASPOŇ UMYTEJ, ČERNÝ STÍNE!
0 0
možnosti

Len Hoda

12. 7. 2003 19:07
Ne za vše mohou dráhy
je mi skoro 50 let, a téměř tak dlouho znám ten přejezd., vždy byl bez signalizace a bez závor. Silnice a trat se tu křižují téměř v kolném směru, přičemž obě mírně klesají od Rokytnice směrem k Pěčínu. Ve třech kvadrantech jsou pole a louky a řidiči vidí vlak na cca 300 m.Jen jedna alternativa je nebezpečná, jede-li řidič z Rokytnice a vlak do Rokytnice., v tom případěřidič zahlédne vlak na vzdál. cca 30-50 m..V létě mu v rozhledu brání listnatý lesík.Správa silnic opravila přejezd tak kvalitně, že jej lze přejíždět rychlostí 70-80 km/h (dřív 50kou,nebo raději 30kou). Je třeba hledat vinu u řidiče tatry, který jel ve snze vydělat víc od Rok. nepřiměřeně rychle , možná  bez zařazené rychlosti !!!!
0 0
možnosti

Marcela

12. 7. 2003 19:18
Re: Ne za vše mohou dráhy
No, jestli je z jednoho směru vidět vlak ze vzdálenosti 30m, tak když jede vlak rychlostí 48km/h, tak je u Vás ( 30m) za necelé 2,5 vteřiny . To není moc času, asi to tedy nebude moc bezpečný přejezd.
0 0
možnosti

Marcela

12. 7. 2003 18:26
proč jsou ještě nechráněné přejezdy
Nechráněné přejezdy by snad už neměly být, já vím, že to na 99% bude chyba řidiče ( vycházím z toho, že je zde napsáno, že je přehledný) ,ale alespoň světelná signalizace by měla být všude. Jistě by to stálo nějaké peníze, ale kdyby to zachránilo jediný život , tak to stojí za to. Některé nechráněné přejezdy jsou hodně nebezpečné , protože přes křoví není vůbec vidět a lze jen vypnout radio, stáhnout okénko a řídit se sluchem a doufat, že sluch máte dobrý. A takových je určitě dost.  
0 0
možnosti

Mirek

12. 7. 2003 21:28
Re: proč jsou ještě nechráněné přejezdy
Většina nehod je na přejezdech zabezpečených, to je opatřených výstražným světlem. Jinak u  monopolního dodavatele svět. přejezdů AŽD Praha  je cena za jeden přejezd 5,5 mil.Kč a vic.
0 0
možnosti

blackshadow

12. 7. 2003 18:21
Kamil a já
Včera v noci jsme si to s Kamilem pěkně užili. Mě se ale líbilo když jsem zasunoval a Kamilovi zase když jsem vytahoval. Na tomto se zatím nemůžeme shodnout. Ale rozhodli jsme se, že pojedeme uzavřít registrované partnerství do Holandska. Do USA bychom v žádném případě nejeli, protože jsou tam hloupí a nesympatičtí lidé. Kamil má rád tulipány.
0 0
možnosti

Vladan a Marcel

13. 7. 2003 1:56
Re: Kamil a já
Verime ti. 
0 0
možnosti

Medák

12. 7. 2003 17:37
Nechráněné přejezdy
Proč vlastně není na nechráněných přejezdech bez světelné signalizace stopka?
0 0
možnosti

Martin

14. 7. 2003 11:32
Re: Nechráněné přejezdy
A čemu by jako pomohla, ty chytrolíne? Vždyť teď je tam podle předpisů třicítka a dodržuje se snad? Spíš smrtka by tam mohla bejt ... nebyl by špatněj nápad dávat pod ten červenej kříž kostlivce jako varování.
0 0
možnosti