Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Husa si připomněl i Klaus

Církev československá husitská si připomněla památku upáleného reformátora Jana Husa při ekumenické bohoslužbě v pražské Betlémské kapli. Hus na tomto místě před šesti stoletími kázal. Bohoslužby se i s manželkou zúčastnil prezident Václav Klaus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V.K.

Panu V.
Pane Vladimíre X. nebo snad Ž? Jak je vidět, jste vzdělaný člověk, ale: jste opravdu ale opravdu mimo.
0/0
8.7.2003 11:07

FT

Re: Panu V.
Vzdělanej? Spíš namyšlenej omnipotent co mu dělá dobře si hrát na vzdělance. Smrdí na více fórech a všude se snaží dávat na obdiv vytrhané pasáže a citáty, které není problém kdekoliv najít. I na webu. Všude je vzteklej, nesnášenlivej a běda jak nemá poslední slovo. Všechny jeho příspěvky maji něco společnýho: přímo živelná nenávist k čemukoliv, co má společného s katolíky. A všude se snaží najít záminku, aby mohl na ně nadávat. Asi dostal jako malej chlapeček v hodině náboženství rákoskou
0/0
8.7.2003 14:46

Reichsmarschall Hermann Göring

jo
taky sem si připoměl, zelináře na proti to asi nějak vzalo a fakt zavřel a napsal tam ,že je svatek magor, ušel jsem zcela zbytečně cca 200 kroků !
0/0
7.7.2003 22:56

Boris

Vzpomínám si
na jeden rozhovor s janem Schwarzem, který se odehrál v polovině 70let. Mluvili jsme tenkrát o možnosti založení organizace typu polské Solidarity. Zdálo se mi to téma tenkrát na hospodu v které jsme seděli dost odvážné, takže jsem z hovoru vykličkoval. Když jsem se později dozvěděl z Cibulkových seznamů, že byl Schwarz spolupracovníkem STB, kladl jsem si otázku. Jak bych asi dopadl, kdybych tenkrát řekl ano? Nic méně musím říct, že mu to s Klausem sluší.
 
0/0
7.7.2003 15:24

Vladimir.X

Re: Vzpomínám si
Nevím,  ale to by se muselo vědět trochu víc, než jen to že je v Cibulkových seznamech. Tam je uveden i např. kardinál Tomášek a exprezident Václav Havel atd.
0/0
7.7.2003 17:47

JanHus

jsem rad,
ze jsem se toho nedozil.
0/0
7.7.2003 9:42

Johanka z Arku

Re: jsem rad,
To úplně chápu.
0/0
7.7.2003 11:01

TeameXtreme

ttvj
Využíváme existujících služeb bez placení, mohly by být skoro zadarmo, kdyby nepatřily smelinářským hltounům, a vy nás nazýváte zločinci. My objevujeme... a vy nás nazýváte zločinci. Dychtíme po vědomostech... a vy nás nazýváte zločinci. Existujeme bez barvy pleti, bez národnosti, bez náboženských předsudků a vy nás nazýváte zločinci. Vy stavíte atomové bomby, vy vedete války, vy vraždíte, podvádíte a lžete nám a chcete, abysme (sic) věřili tomu, že je to pro naše vlastní dobro, přesto jsme my zločinci.
0/0
7.7.2003 7:59

šakal

Nooo!...
...Až vám trochu odlehne...
 
...tak mi můžete vysvětlit, jak jste to mysleli s tím alkoholem a THC  
0/0
7.7.2003 8:32

Petr 1

Pane Vladimíre X:
V jednom jste se přiblížil pravdě: Úroveň českých chatů, je vzorkem národa. Na druhé straně pak , pokládáte-li se za člověka inteligentního a zastáváte se pana Klause, který se podílí na hospodářském a morálním marastu současné ČR, lze o inteligenci tohoto typu s úspěchem pochybovat. Jaká, že to inteligence volí neustále a opakovaně viníky minulých neúspěchů?
0/0
7.7.2003 7:28

Kirken

Re: Pane Vladimíre X:
Jasně. Když má někdo jiný názor než ty, tak je vůl, ehm, že? Běž do háje.
0/0
7.7.2003 12:03

Vladimir.X

Klerikalismus - křesťanský talibanismus a Re: Pane Vladimíre X:
Internet je specifický komunikační nástroj a jen abych nevypadal jako bílá vrána upřednostnil jsem přizpůsobení se jeho zvyklostem.
Nezastávám se pana Klause. Pouze jsem psal, že po zvolení do funkce prezidenta řadu lidí včetně mně v dobrém překvapil a to v poměru k tomu , co jsem si o něm myslel doposud a jak jsem se ho a jeho kroků obával v této funkci.
Sorry, ale já nevolil a ani nehodlám volit žádné recyklující se politiky a nikoho z vládní garnitury. Spíš mne chybí informace třeba o Nezávislých, Zelených atd., protože bych rád svůj hlas směřoval do něhjakých nových vod :-)
Ovšem nejvíce se jako svobodomyslný člověk s vlastním uvažováním nejvíce obávám klerikalismu ŘKC  a KDU - ČSL. Samozřejmě si myslím, že ismus komunismu je historicky už za námi, na rozdíl od ismu katolicismu a taky KSČM nemá zdaleka tzakovou moc a zdaleka tak neovlivňuje životy lidí.
Možná by pro katolíky stálo za zamyšlení, proč od 90 % podpory u celého národa po Listopadu 89 (po svatořečení Anežky, 1. návštěvě papeže, za kard. Tomáška) se propracovala až k tomu že dnes naopak má většina lidí z ŘKC pocit pachutě.
Ostatní církve nevyvolávají negativní reakce, protože neustále nebojují za nějaký majetek, neútočí, nenazývají své bližní prasdaty kvůli sex. orientaci, a prostě nemají ten zpupný styl ŘKC. Každý má právo na svůj názor, své přesvědčení, svůj styl života pokud se ovšem nedotýká práv a svobod druhého. A toto ŘKC při své neomylnosti, vševědoucnosti a samospasitelnosti nerespektuje. Prostě souhlasím s tím, že ŘKC (Římskokatolická církev) je takový Taliban v křesťanském hábitu a v modernější podobě.
0/0
7.7.2003 17:45

Kalafuna

Konecne mame prezidenta na urovni
Konecne mame prezidenta, ktery kdyz mluvi, tak to ma hlavu a patu, nikomu neleze do zadku, dba nasich statnich zajmu, pouziva rozum, je inteligentni, neni to pseudohumanista.
Bravo pane presidente
0/0
7.7.2003 0:33

Karel

Re: Konecne mame prezidenta na urovni
A ze které země že pocházíš?
0/0
7.7.2003 0:35

šakal

Chi, chi, chi,...
...No...docela dobrý!...Ale pravíte:
"...nikomu neleze do zadku,..."
 
...Přes tu velikou chválu mi něco říká, že lépe by Klausík státních zájmů dbal, kdyby nám přeci jen našel nějakého kvalitního spojence
0/0
7.7.2003 0:43

Mistr

Re: Re: Konecne mame prezidenta na urovni
Vážený pane,
hned v první větě jste všechny názorové odpůrce označil za primitivy a pak jste pomluvil bez argumentů způsob jejich vyjadřování.
Vaše bezduché bláboly tak mají nulovou hodnotu.
0/0
7.7.2003 14:20

Vladimir.X

Re: Re: Re: Konecne mame prezidenta na urovni
Vážený pane, můžete mi prakticky ukázat, jak věcně argumentovat na projevy  které obsahuji jenom vulgární výrazy a nic víc ? Nezlobte se na mne, ale divím se MFD že aspoň minimálně nerediguje ty diskuse na svgých stránkách, takže je často zahltí buď nesmyslné příspěvky  poselství Ištara z kosmu, nebo ůtudle na dvě strany nabídky prací MLM nebo naprosto sprosté antisemitské nebo homofobní atd. nadávky a osobní výpady.  Jsem pro pestrost diskuse, ale ne pro její udušení takovýmito výlevy.
Takže já jsem vůbec neoznačoval své názorové odpůrce za primitivy.  Kvůli tomu, že má někdo jiný názor a třeba ho i poněkud expresivně prezentuje bych nikoho nijkdy nenazýval primitivem.
Chodím na chaty i na řadu DS (diskusních serverů), ale opravdu to co někdy mohu vidět tady na iDnes je opravdu unikum a ta největší stoka na českém internetu co znám :)
PS: Na obhajobu Kluse nemíním ani nic uvádět, protože pouze oceňuji, že jako prezident není taková hrůza jakou jsem čekal, ale mezi jeho fandy taky nepatřím.
0/0
7.7.2003 18:12

Hoper

Re: Konecne mame prezidenta na urovni
A tím myslíš koho, hochu?
0/0
7.7.2003 7:40

Re: Konecne mame prezidenta na urovni
Ano. Klaus to odkoukal od svého předchůdce Havla. Naštěstí.
0/0
7.7.2003 9:36

Já, já , já, jenom já

Re: Re: Konecne mame prezidenta na urovni
Kraflíku, teplouši, ty šibale jeden
0/0
7.7.2003 10:57

Re: Re: Re: Konecne mame prezidenta na urovni
Podle sebe hodnotím tebe, že?
0/0
7.7.2003 12:56

Milík

Pan prezident - tenis a lyze Volkl
No jo, Klaus. Pan prezident! Muz na svem miste! Ten uz asi nevi z ktere do ktere, uz leze do p*dele fakt vsem.
0/0
6.7.2003 23:53

šakal

A...
...ta hlava Vás pořád bolí a pořád bolí!...
...zkuste nějakej přístupnější žánr...třeba komiks  
0/0
6.7.2003 23:59

Milík

Re: A...
Klidek sakale, uz ti na tvyho Klausika nesahnu! Radim ti - zaloz fanclub VK.
0/0
7.7.2003 0:01

šakal

Ale, ale,...
...jen klidně sahejte!...Boha se Vaše poznámky nedotknou...
...snad jen, kdybyste jejich kvalitu podstatně zvýšil
0/0
7.7.2003 0:05

Milík

Re: Ale, ale,...
Tak Klausik je Bůh????? No to je teda gól. Ďábel to je, ne Bůh
0/0
7.7.2003 0:09

Karel

Re: Re: Ale, ale,...
Jo, arogantní satanáš.
0/0
7.7.2003 0:11

šakal

No,...
...vidím, že Vás musím seznámit s první pravdou šakalího katechismu:
 
  • Není boha kromě Klause a šakal je jeho prorok!
 
Je tedy zřejmé, že Váš návrh na zřízení fanklubu je zbytečný
zvěrozvěst šakal, podepsán vlastní prackou
0/0
7.7.2003 0:21

Karel

Re: No,...
Dobře, dobře, zvěrozvěste. Jen se mi zdá, že se moc nečiníš. Ještě jsem neslyšel, že by klusismus šířil někdo jiný kromě jeho samotného a pohůnků Langra, Tlustého a Dostálové. Jen šiř to svoje náboženství - Čiň ďáblu dobře, peklem se ti odmění!
0/0
7.7.2003 0:25

šakal

Vždyť...
...to znáte...
...Doma není nikdo prorokem!
0/0
7.7.2003 0:39

Karel

Re: Vždyť...
Tys musel být dnes na mši!
0/0
7.7.2003 0:40

šakal

I...
...kdepak "meš"...
...Dávám přednost rozjímání v klidu své samoty!
0/0
7.7.2003 0:45

Miky (New York)

Re: Vždyť...
To je pravda, ale mimo CR ho skoro nikdo nezna, narozdil od byvaleho prezidenta Havla. A kdyz uz ano, tak jedine investori jako autora a predstavitele zpackane privatizace v CR. Napr. v ucebnici prava  cennych papiru, ze ktere se uci na Harvard Law School je kuponova privatizace a nedostatek regulace kapitalovych trhu v CR zminen jako odstrasujici priklad. A to ze nikomu  "neleze do riti" je sice hezke, zasluzne a chvalyhodne a verim ze temer kazdy Cech z toho musi jasat, jak jsme to tem American, Nemcum, Rusum a vubec vsem nandali. Ale domnivam se, ze z duvodu, ze Ceska Republika nevisi ve vzduchoprazdnu a jakozto zeme s 10 miliony obyvatel a (ze svetoveho hlediska) nevyznamnou ekonomikou se proste musi orientovat na silneho spojence, je zretelna Klausova tendence hrat (zatim lehoucce) na nacionaliste tendence obyvatelstva a zduraznovat onu Ceskou cestu prinejmensim dosti nestastne. Jeste parkrat se mu podari zabodovat na mezinarodnim poli jako v minulosti a dopadne jako Meciar. Toho taky dve tretiny Slovaku zboznovali, ale venku po nem nestekl ani pes....
0/0
7.7.2003 1:16

Matyáš

Re: Re: Vždyť...
Miky z New Yorku je další z těch radilů zvenku, kteří se rádi pletou do čeho nemají. Žije mimo, takže souvislosti vůbec nezná. Zkus se zeptat obyčejných lidí v Česku na Havla a otevřou ti oči - náš národ ho většinou nesnáší - to akorát v USA má pomyslnou svatozář.
0/0
8.7.2003 4:16

Karel

Re: No,...
Zvěrozvěst - znamená to, že zvěstuješ zvířecí víru???
0/0
7.7.2003 0:30

Admin

Hlasování Gambrinus liga
 
0/0
6.7.2003 22:15

Vladimir.X

Běda národu bez historické paměti
Je dobré nezapomínat na historickou zkušenost našeho národa.
Projev Klause byl dobrý a myslím, že po zvolení prezidentem mnohé v dobrém překvapuje.
Je také dobré, že přenos z Betlemské kaple uskutečnila Česká televize, která je jinak plná pouze katolicky orientovaných pořadů.
Jakoby Češi byli katolickým národem a ne národem Husa, Komenského atd.  a křesťanství bylo jen katolické a vzorem mravopočestnosti a jediným ochráncem morálky byla Římsko katolická církev.
Inu linka KDU-ČSL - klerikalismus - katolická církev(hiearchie) - katolíci v jiných stranách a veřejných funkcích - šlechta - sudetští němci  je víc než zdrávo silná.
Chudák Kristus, ten by se divil.
 
 
0/0
6.7.2003 22:08

Michal H.

Re: Běda národu bez historické paměti
Drahy Vladimire X. Co ma podle tebe spolecneho chudak Kristus s cirkvi hustitskou? A co Hus? Nebyl to snad do sve smrti presvedceny katolicky knez? Vis vubec co to znamena katolicky cesky? Vis neco o cirkvich jineho, nez to co nam cpali komuniste do hlavy? Mas pocit ze v nich mohou byt lide svati a ne lide jako kdokoliv jiny? Kdyz byla zakladana ceskoslovenska cirkev husitska, melo to take spoustu odlisnych pohnutek. Od hnevu na habsburky, hledani sance pro zneuznane, touhy po zruseni celibatu az jiste ke snaze po vybudovani neceho lepsiho... Ze to zahy sklouzlo do zapasu cloveka se sebou samym je videt z toho ze sam jeden ze zakladatelu a inspiratoru zahy odesel k Pravoslavne cirkvi (patrne jste nekdy slysel o tom velebnickovi, co schovaval parasutisty).
Takze zkuste vazit slova driv, nez budete jen papouskovat nazory nasypane bolsevikem...
0/0
6.7.2003 22:40

Vladimir.X

Re: Re: Běda národu bez historické paměti
Myslím, že Váš příspěvek je předpojatý, protože určitě nevycházím z toho co mi nalejvali do hlavy komunisté. Nebo že by podle sebe soudím tebe. Ale čtu nejen katolického Pekaře, ale přečtu si i evang. prof církevních dějin Molnára atd.
Jinak jste to nepochopil. V navazující souvislosti jsem myslel co má chudák Kristus společného s církví Římsko katolickou a jejími ambicemi! A vůbec že by asi nad dnešním celým křesťanstvím zaplakal.
0/0
6.7.2003 23:56

Milík

Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
Kdyz Jezis ustanovoval cirkev, vedel, ze ji dava do rukou "jenom" lidem. Jeste mi neni jasne, proc se vsechny nekatolicke cirkve do katoliku tolik navazeji, uz mi pripada, ze katolici jsou tolerantnejsi, nez jini krestani.
0/0
7.7.2003 0:00

Vladimir.X

Re: Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
Ano, všichni jsou jenom lidé, ale jde o upřímnost a otevřenost a snahu o pravdivost. A  asi nedoufal, že ti lidé začnou celou řadu věcí dělat právě naopak, než on učil. Tady nejde jen o lidskou přirozenost ale o popření Krista.
No já jsem si nikde nevšiml, že by se všechny (!)  nekatolické církve někde do katolíků naváželi. A prosím vás kde ? Slyšel jsem, jak představitelé katolické církve nabádají věřící aby smrtelně nezhřešili a případně nebyli exkomunikování, kdyby šli k přijímání u evangelíků atd. Ale žádné obdobné útoky jsem teda neslyšel ani nečetl od protestantů vůči katolíkům. Můžete uvést příklad z posledních 10 - 20 let ??
No vlastně jsou sekty nebo i u Církve adventistů sedmého dne jsem zaslechl a četl, že papež je ta nevěstka Babylonská a Antikrist. No ale všechny nekatolické církve ... proti té chudince ušlápnute chudičké do kouta zahnané v mediích zablokované ŘKC?  No ale zase CASD asi zrovna není typická nekatolická církev, že ?
Leda že byste bral mně jako ty všechny  nekatolické cirkve navážející se do katolíků
Zato jsem si všiml, že katolící by rádi předepisovali a vnucovali své pojetí života a morálky nejraději všem a proti celým skupinám obyvatel jsou nejen nesnášenliví, ale přímo bojovně zaměření. A v tomto boji používají všech dostupných prostředků od nátlaku, petice, demonstrace, intriky až po ty poslance v parlamentu. Ještě štěstí, že nemají ŘKC už tak velkou  moc diktovat. Jinak bychom snad ještě věřili, že země je placatá a od onanie upadne penis a homosexuálové jsou ztělesněním ďábla a kvůli antikoncepci půjdem všichni do pekla.
0/0
7.7.2003 0:45

Milík

Re: Re: Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
1. Katolici veri, ze pri eucharistii prijimaji Kristovo promenene telo. Protestanti si pouze pripominaji posledni veceri. Jde jen o to. Nikdo za to ale jeste exkomunikovan nebyl - pokud vim, jde jen o to, aby si katolici uvedomili, ze jde o jine prijimani. 2. Chcete mi rict, ze jine cirkve nabadaji k onanii? 3. Homosexualove nejsou pojimani jako ztelesneni dabla - timto jste me opravdu dorazil - homosexualita je podle katolicke cirkve uchylka, se kterou se clovek musi naucit zit, je to zkouska. de o to, ze neschvaluji partnerstvi, protoze nevede k plozeni potomku. Zazila jsem nekolikrat, na Setkani krestanske mladeze nebo v televizi nepratelske nalady jinych cirkvi vuci cirkvi katolicke.
0/0
7.7.2003 0:56

Vladimir.X

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
Díky za odpověď, ale dovolím si dále polemizovat:
1. Když si přečtu Augsburské vyznání víry, Helvetské vyznání víry či nahlédnu do Evangelického katechismu , tak se dočtu slova: toto je moje tělo, toto je moje krev a Věříme že chléb a víno se stává pravou krví a tělem Kristovým.  Takže bych si nedovolil říct, že protestanti si pouze připomínají poslední večeři. Když jsem žádal o vysvětlení jednoho teologa z Ev.fak. UK, tak mi řekl, věříme, že Kristus je reálně a živý přítomen, je to věc víry a tajemství Božího, a já to víc nepitvám. Znám samozřejmě celé spory okolo učení a transsubstantiaci , živly etc. , ale myslel jsem, že teda ekumenismus postoupil dál. Ale také jsem slyšel, že podstata problému je spíše v učení o samospasitelnosti ŘK církve.
2. Jiné církve asi nenadábají onanii, ale také tak urputně nehlásají a nevnucují dávno překonané názory v této oblasti a nevydávají je za vědecké. Věnují se spíše duchovní a morální rovině v této věci.
3. Tak pardon, homosexuálové jsou jenom prasata, jak nás informoval jeden pan lidovecký poslanec. Samozřejmě si to nejen on myslí dál, jen kvůli médiím tehdy J.Lux usoudil, že taktizovat a tento výrok zmírnit.. Ale je nutno dál vést boj proti nim, protože to jsou škůdci národe a prznitelé naši mládeže, nebo vlastně proč tolik energie do všech těch demonstrací, peticí ... Proč nestaší prezentovat a obhajovat svůj názor, proč se musí bojovat ... ?
 A to se musí schvalovat jenom partnerství, které vede k plození potomků. To tak "duchovní" instituce jako ŘKC redukuje člověka na biologický plodící nástroj a vztah řekněme i v manželstvi jako polící jednotku ? A co ti neplodní .... 
4. Každý týden mohu sledovat, že ČT jako instituce je velmi friendly k ŘKC. I když někteří její pracovníci asi nemohou ŘKC přijít na jméno.  Vaši zkušenost z mlád. setkání atd. mohu jenom přijmout, že jste to zažila a tedy se to zřejmě děje.
Ona ale prostě každá akce vyvolává reakci. ŘKC po listopadu 89, za kardinála Tomáška, po Anežce a návštěvě papeže, bral celý národ a ve výzkumech veřejného mínění dosahovala přes 90 %. Přemýšlíte někdy o tom, proč postupně obliba mizela a naopak se u mnoha dostavilo rozčarování a ŘKC šla tak i ve výzkumech dolů?  Její roztahovačnost, touha po majetku, arogance, autoritativnost, nesnášenlivost, klerikalismus ... prostě vyvolává negativní reakce a obranné postoje.
 
0/0
7.7.2003 3:11

Vladimir.X

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
No, to to ale podávata poněkud zjednodušeně a tendenčně. Myslím, že by k tomu měla více říci exegeze, hermeneutika a lingvistika.  Taky by se asi muselo definovat, co to je církev, že ano.  Ale jinak souhlasím s tím, že Kristus založil církev, ale neztotožňoval bych ji ani s ŘKC ani s  jinou. (třeba CČSH moc neznám, jen z knih :-) . Holt Kristus byl Kristus a lidi jsou lidi :-)
0/0
7.7.2003 17:55

Viktor N., Brno

Re: Re: Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
Ach jo, opět anonymní a evidentně značně duševně omezený cenzor z iDnes si opět vyřádil na mém příspěvku, tak jej opět obnovím, doufám že v plném rozsahu:
"Ty jsi Petr, to je skála a na té skále založím svou církev"(Mt., 16, 18-19)
Dalo to sice fušku než jsem to našel, ale věděl jsem, že to tam nějak tak je.
Co Vy na to, "buzerante" calliary?  Omlouvám se za své oslovení, ale vzhledem k Vašemu původnímu příspěvku mi to jaksi nedalo, abych právě nepoužil to Vaše
 
Tak co, cenzore z iDnes, opět mi to bezdůvodně smažete? Tentokrát jsem si to uložil, takže příště to obnovím snáz. Stalo se tak již vícekrát, kdy jste mi příspěvek naprosto bezdůvodně smazali. A to jsem tam vůbec nepoužil žádný ostřejší výraz, narozdíl od tohoto příspěvku. Myslím, že bych se měl v redakci iDnes zajímat kdo vlastně cenzuru provádí
0/0
7.7.2003 21:05

Viktor N., Brno

Re: Běda národu bez historické paměti
No, ještě že jsem moravák. Takhle plácat páté přes deváté a míchat hrušky s jablky - no, praotec Čech, ten by se jistě nad Vámi divil ...
Človíčku nebohý, víte vůbec co píšete? Víte kolik lidí se při posledním sčítaní hlásilo k Vašemu národu Husa?  Asi ne, jelikož jinak byste si nebyl ak jistý v kramflecích...
0/0
6.7.2003 23:34

Vladimir.X

Re: Re: Běda národu bez historické paměti
Sorry, ale při čtení Vašeho příspěvku jsem měl spíše pocit já, že plácáte. Samozřejmě vím, kolik lidí se při sčítání hlásí ke kterému vyznání, a taky znám počty veřících (pokřtěných) uváděných Římsko katolickou církví a také znám volební výsledky i preference KDU - ČSL atd. Ale vy byste se měl aspoň trochu snažit pochopit proč mohu napsat, že i kdyby v Česku žilo 100% katolíků, tak Češi už nikdy nemohou přestat být národem Husa, Komenského atd., To není o počtu ale o kulturním a myšlenkovém odkazu a tím, čím který národ přispěl pro myšlenkové, kulturní atd. bohatství lidstva.
Myslím, že katolicismus mohl být oporou Habsburskému domu, ale pochybuju, že třeba jako v Polsku byl oporou národní české identitě. (Vím, že vyjímky potvrzují pravidlo)
To už byl omyl mnoha ismu, že když na jejich straně byla většina národa, tak mají pravdu, komunismus, fašismus, a teď se tím ohání katolicismus  hm, hm hm zajímavé, ale odpovídající obsahu pojmu klerikalismus.
No on by možna spíš ten Kristus vzal bič a různé ty kupčíky a církevní potentáty vypráskal, než aby jenom zaplakal, pokud by ho ovšem nestihli dřív znovu ukřižovat (upálit), tak jako to udělali tehdejší představitelé tehdejší církve (židovské), nebo ho vydali světské moci k ukřižování, upálení, abychom byli přesní.
Víte třeba něco o miliardových podvodech v církevní bance Ambrosiano a jak se pak biskup Marcinkus schovával ve Vatikáně před zákonem atd. ? Co víte třeba o kšeftech Vatikánu s zednářskou lóží P 52 ?  Víte něco o tom do čeho všeho investoval a investuje Vatikán peníze ? Víte že Vatikán má největší zásoby bankovního zlata na světě, ale neustále vybírá na chudé ?  A to mluvím jenom o nedávných věcech a kdybychom šli jen pár desítek let do minulosti ... To je opravdu naplňování Kristova odkazu  Nemluvil náhodou něco o chudobě, ukládání pokladu v nebi a ne na zemi, o nebažení po světské moci,  a tak ?
 
0/0
7.7.2003 0:25

Viktor N., Brno

Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
Člověče, Vy asi musíte být nějaký hodně moc zapšklý. Netvrďte o češích, že jsou národem Husa , mluvte za sebe. To už rovnou můžete plácat, že češi jsou národem Koženého, Soudka, Slánského, Minaříka a pod., než Vám nějaký ten čech jednu vrazí! Mě se to ale skutečně netýká. A opovažte se mne nazývat národem Cyrila a Metoděje. Už jen proto, že ani nevíte kdo to je a zřejmě začnete objevovat souvislosti s agenty KGB.
Připadá mi to jako perverznost plácat se v tom všem, co mi to tu píšete. Nedá se udržet niť a není mi naprosto jasné, co tím sledujete. Naopak z Vaší vzteklosti a sveřepé zaujatosti jde hrůza a odpor. Nechcete se věnovat raději něčemu mírumílovnějšímu?
0/0
7.7.2003 0:51

Vladimir.X

Re: Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
Milý člověče, nejsem vzteklej, spíš dobře pobavenej. To vy jste to splácal pěkně od Koženého a Saudka ke Slánskému a zase zpět k Minaříkovi. Hup sem, hup tam. Z jednoho období do druhého. Ale hlavně máte tu hrůzu, že nevíto co sleduji já ...
Hlavně ale, že Cyril (ne Svoboda, ale až ho zase potkám, řeknu mu jak jsem se pobavil) a Mětoděj jsou Vám tak blízcí.
Vy jste asi vševědoucí,  jinak nechápu odkud můžete vědět, že určitě nevím , kdo to byl Cyril a Mětoděj. Neřku-li při svém vzdělání a profesi, což je Vám jistě taky všechno známo. Ale co případně nemám v hlavě, vím kde najít a to i v pramenech doufám i pro Vás dostatečně relevantních, jako je apoštolský list Egregiae virtutis ze dne 31. 12. 1980 kdy je a Benedikta z Nursie  Papež Jan Pavel II. prohlásil  za patrony Evropy a dále třeba mohu nahlédnout  i do encykliky Slavorum apostoli z roku 1985 . Ovšem Vašeho přehledu a znalostní úrovně a neomylnosti a vševědoucnosti jistě nikdy nedosáhnu.
Pokud nemůžete udržet nit ( a případně ještě něco dalšího) doporučuji navštívit lékaře specialistu.
Ve Vašich výplodech je mnoho emotivních výlevů, ale nižadný argument.  Děkuji, že jste se k ničemu konkrétně nevyjádřil a na žádnou otázku neodpověděl. Ad maiorem Dei gloriam, pozdravujte v Brně otce jezuity a ať Vás trochu zkultivují a povzdělají.
 
0/0
7.7.2003 2:50

Vladimir.X

Re: Re: Re: Re: Běda národu bez historické paměti
No a ještě, abych nezapomněl a měl jste o čem přemýšlet až pudete na šalinu, tak moraváci nejsou vůbec žádný národ a nesplňují ani minimum charakteristickych a nezbytně nutných znaků pro národ.  Tož  ale možná podle Vás je i národ hanácký atd. a jazyk (ne nářečí!) hanácký a stát Holomócký . 
Protože nezmohli ste se v Brně na víc jak biskupství, tož žádná samostatnost ale huš pod Holomóc.  Vyjímku tvoří jenom J.V. Bolek Polívka  a země jeho koruny.
           
 
0/0
7.7.2003 3:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.