Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odvedou nás v poutech, hájili poslanci imunitu

Poslanci ODS a KSČM ve čtvrtek ve sněmovně znovu bojovali proti všem, kteří jim chtějí sáhnout na imunitu. Čeští zákonodárci jsou přitom světovým unikátem: chrání je snad nejrozsáhlejší imunita ze všech poslanců v demokratických parlamentech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomas Holek

Eva Dundáčková a Karel Vymetal
Eva Dundáčková a Karel Vymetal - tato dve jmena si lide pamatujte. Jsou to jmena velkych gauneru.
0/0
9.7.2003 21:53

Luboš Pospíšil

vydávám nové album
... a nestřílejte na poslance.
0/0
7.7.2003 8:18

sniper

odstrel
  skoda pout,povolit odstrel 
0/0
6.7.2003 15:44

Jan

Pouta pro české poslance?
To je velmi poutavé téma
0/0
6.7.2003 9:35

Ka

Ano měli by, vás odvést v poutech. Všechny !!!!!
0/0
5.7.2003 13:41

rad

vědí o čem mluví
Odpůrci omezení poslanecké imunity zřejmě očekávají trestní stíhání právem.
0/0
5.7.2003 12:38

Henoch

Ano odvedou vás v poutech..
Jestli ihned nezastavíte tunelování,arbitrážování a rozkrádání majetku České Republiky cizákům!
Šmejdi Marešovský!
Nazdar!
0/0
5.7.2003 11:35

Martin

Re: Ano odvedou vás v poutech..
Zdar šmejde Henochovskej. Jak se máš?. Úplně s Tebou souhlasím. Český majetek ať je rozkraden námi, českými zloději a tuneláři. Cizáci raus.
0/0
5.7.2003 14:29

Martin

Jak tak čtu
Jak tak čtu ty příspěvky, zdá se mi, že většina má jedno společné.  Nadávání na všechny poslance, že se nechcou vzdát části své imunity. Přitom článek je o tom, že část poslanců návrh podporuje a část odmítá.
0/0
5.7.2003 10:48

s.

je to ztráta času tahle debata
Co vás na tom překvapuje, občané? Je to stále stejné a pořád dokola, bez ohledu na stranickou příslušnost. Před volbami a někdy i po nich, je-li vhodná příležitost, se předhánějí v hlásání morálky a pranýřování negativních jevů, samozřejmě zaviněných těmi druhými. Jakmile ale dojde na jejich osobní zájmy, ať už se jedná o jejich platy, požitky, výhody nebo imunitu, najednou se všichni shodnou. Vše se dá zdůvodnit, však oni nás zase zvolí. Je třeba myslet na zadní kolečka, zajistit se na stáří. Přesně podle Gottwaldova "berte soudruzi, dokud je z čeho ....". Čím víc jeden má, tí více chce ..." A doživotní imunita, to přeci také není k zahození, ta je k nezaplacení, tak proč se vzdávat bez boje.  A to že soudruh Rychetský utrousí cestou z parlamentu, že "je načase s tím něco dělat" mne nechává chladným - jako soudce nejvyššího ho imunita poslanců už netrápí, jen sbírá populistické body. Stejně moc dobře ví, že i kdyby zůstal v parlamentu, o imunitu nepřijde. Tak proč by nedopřál sluchu hlasu lidu? 
Že jste se pane Rychetský ani jednou nepozastavil nad bezprecedentním postupem oné bolševické soudkyně, která tak vzorně plní stranický úkol zajistit bezstarostné stáří té zrůdě Grebeníčkovi staršímu? Zde zjevně není "načase s tím něco udělat" naopak - času dost !!!  A že soudkyně brání průchodu práva a spravedlnosti? Koho to zajímá, snad jen obyčejné slušné občany - to nestojí za řeč. Soudce je přeci nedotknutelný - to je také výsledek práce pánů poslanců. Absolutní nedotknutelnost, absolutní imunita a pokud možno až za hrob. Zbývá snad už jen přechod výhod z otce na syny .....
Aco všichni ti soudruzi, co nás tady ještě před pár lety dusili - Jakeš, Lenárt, Hoffman a všichni ostatní staří dobří kamarádi. V Německu se o zasložilé nacisty stará "Stille Hilfe", u nás se o zasloužilé komunisty postarají poslanci.
Tak se potom nedivme, až se za pár let budeme oslovovat "soudruhu".
čest práci
 
 
 
 
0/0
4.7.2003 21:57

Martin

Re: je to ztráta času tahle debata
Bez ohledu na stranickou příslušnost? Četl jste ten článek vůbec?  Já jsem z toho pochopil, že se tady při projednávání tohoto zákona stranická příslušnost projevila naprosto jasně.
0/0
5.7.2003 10:56

rejpal

Odvedou vás v poutech?
možná to měli udělat už dávno
0/0
4.7.2003 15:34

koleno

Už jsem na to přišel
Nenadávejte na poslance, imunitu mají proto, že jsou nesvéprávní. Vždy Ti chudáčci se nám to snaží dokázat svým vystupováním v parlamentu. Je se podívejte na to panoptikum v TV. Je to nejlepší komedie na světě. Kdo jí zfilmuje dostane OSKARA. Nepamatují si večer co řekli ráno. Ještě štěstí, že ta demence nezpůsobuje nekontrolovatelné vyměšování. Pak by byli zástupce národa pos... a s nimi i celý národ!!!
0/0
4.7.2003 14:27

Ena

Re: Už jsem na to přišel
Naprosto souhlasim. Spise nez komedii mi to teda pripomina latinskoamerickou telenovelu, ale nevim, jestli se mam smat, nebo nad tim brecet.
0/0
8.7.2003 22:41

Oswald

Jáký má smysl imunita?
Poslanecká imunita vznikla proto, aby se nedal politický boj řešit zneužitým trestním stíháním. Pokud ale budeme považovat naši policii a justici za nestranickou, nestrannou a nezkorumpovanou, pak obavy o zneužití trestního stíhání nehrozí. Naopak, pokud naši poslanci trvají na své imunitě, potvrzují tím své obavy o tyto instituce státní moci. Je to opět jejich vina, že s tím nic neudělali. Druhým důvodem k (velmi omezené) imunitě je politický boj. Ten se vede prostředky, které nezřídka mají charakter urážky, pomluvy, šíření poplašné zprávy apod., zpravidal jde ale o verbální projevy. V takovém případě by jistě nikdo námitky vůči imunitě neměl. Můj návrh: imunita jen a pouze na verbální činy v přímé či nepřímé souvislosti s výkonem mandátu (tj. nazvat jiného poslance či novináře nevybíravým slovem spadá pod imunitu, stejné označení policisty, který se chystá provést dechovou zkoušku, však pod imunitu nespadá). Jestli je možný nějaký zásah sněmovny, pak jedině v rozhodnutí, zda bude dotyčný poslanec stíhán na svobodě nebo vazebně (a jak v takovém případě bude vykonávat svůj mandát).
0/0
4.7.2003 14:25

rad

Re: Jáký má smysl imunita?
Přeně tak, existence poslanecké imunity vlastně automaticky předpokládá politickou zneužitelnost soudů a policie. Opravdu v takové zemi žijeme ? A nejsou tím vinni právě poslanci a vláda ? Jen ať si tedy užijí politicky zneužitých soudů !
0/0
5.7.2003 12:42

Ena

Re: Jáký má smysl imunita?
Kez by tak zauvazoval alespon jeden z panu poslancu a senatoru....
0/0
8.7.2003 22:44

Dana

Imunita
To je neskutečný,takže když bývalý poslanec vyloupi banku a zabije přitom 5 lidí, tak se mu nic nestane protože má imunitu? To jako komouš Vymětal už počítá s tím, že až mu skončí mandát, tak bude porušovat zákony a už si to jistí teď aby za to nebyl trestán. Jsou to neskutečný hajzlové.
0/0
4.7.2003 14:07

koleno

řekla poslankyně ODS Eva Dundáčková
Dundáčková, kdyby blbost nadnášeka tak létáte jako holubička. Jestli imunitu nekdo špatně chápe, pak jste to vy poslanci a Váš imunitní výbor. Vy jí nevyužíváte a zneužíváte, jak starou děvku. Odesáci neblbněte, proč dávate socanu zase šanci. Nebo se bojíte vládý? Tu Vaší bábu už nenechte v parlamentu raději mluvit, ať si veme zástěru a jde vařit. Možná to bude lepší.
0/0
4.7.2003 14:02

Hujer

Silnou imunitu potrebuje hlavne ten, kdo ma sklony chytit nejakou osklivou nemoc
Syfilys, kapavku, zanet mozkovych blan. Jenom nechapu, ze nasi poslanci ji potrebuji tak silnou. Podle jejich projevu zanet mozkovych blan pordelal kazdej z nich uz alespon dvakrat a syfilis se tam asi taky uz parkrat prohnal.
0/0
4.7.2003 13:10

chamomil

Re: Silnou imunitu potrebuje hlavne ten, kdo ma sklony chytit nejakou osklivou nemoc
0/0
4.7.2003 13:24

Hugo

Přeji Vám
Přeji Vám i imunitu a hlavu!
0/0
4.7.2003 12:49

Kolotoč

Impotentní imunita
Zákony musí platit pro všechny stejně, takže jakápak imunita. Jinak nejsme právní stát. A ještě něco. Poslanci by měli být měněni po uplynutí poslaneckého období a ne mít toto místo až na věky. Kandidátky by se měly obměňovat vždy s novými příchozími a ti co už mají odslouženo pryč.
Jinak bych musel chápat obhajování poslanců imunitu tak, že jsou zřejmě namočeni do nekalých kšeftů a proto ten strach. Rozbit hubu jim může kdokoliv i když mají imunitu, takže to proto asi nebude.
0/0
4.7.2003 12:20

GOGO

Zachovat imunitu!!!
Imunita by jim měla zůstat. Pak by je totiž všechny okamžitě zavřeli za chlastání při řízení těch jejich skvělých bouráků (to jsou mimochodem autíčka placená z našich daní). Kdo by pak dělal zákony?
0/0
4.7.2003 12:19

HUMRI STRANA

KLEPETA JSOU PRELEPENY PASKOU
A proto uvolnete klepta HUMROVI!!!!!!!!!!!!!!!
Volny klepeta pro HUMRA!!!!!!!!!!!!!
Zacvakly klepeta VYMETALOVI!!!!!!!!!!!
0/0
4.7.2003 12:19

Prezident

Imunní i vůči používání mozku
Jak je možné, že poslanci si leccos odsouhlasí sami ? To je jako když před r. 89 ÚV KSČ vždy zvolilo samo sebe. Poslanci by měli mít v náplni to, čím je pověří občan, který volil - proč by si měli sami  pro sebe vymýšlet zákony ? Zákoník má být jednotný pro všechny a hotovičko. Diplomaté mají imunitu do chvíle, než poruší zákon platný na území, kde mají pověření. Pak jsou hbitě vyhoštěni, chovají-li se v rozporu s platnými zákony. Poslanci obhajující imunitu by měli být okamžitě odvoláni svými voliči pro ztrátu důvěry !
0/0
4.7.2003 11:49

smartino

posranci
ja nevim cemu se mam divit ale tak nakonec se da rict ze jsou to snad chudačkové kterí maji tolik práce a malo penez. Nechápu jak nejakej poslanec muze mit vselijaky výhody atd. je to clovek jako ja do práce pomalu chodi tak jak se mu chce nikdo ho nebuzeruje nemuze ho nikdo vyhodit a obcas kdyz udela nejakou tu práci tak to tam nejak v koutku doklepe. Ale imunita to je vrchol ledovce tak sakra oni jsou nasi zákonodárci tak snad zakony neporusují kdyz je oni vytvárejí, ale je tady jasne zřetelné ze asi delaji podvody porosují zakony které plati pro nas ale pro hlavouny ne a to je docela síla nejedná se s nama  jako s normálníma lidma, ale jako s nejakou spinou která na ne maka a drzí hubu a krok nevím ale zdá se mi ze je cas jim zacit koukat pod prsty
0/0
4.7.2003 11:33

Jenda I

Vážení !!!
Je smutné, že takovéto zprávy musíme číst. Je smutné, že naprosto většinový názor a hlas lidu tohoto státu mizí v jeskyni politické hluchoty. Nevyčítejme si, kdo koho volil, kdo je v jaké straně. Já užívám velmi nerad silných výrazů, ale občas musím. Říká se (ponejvíc mezi politiky), že politika je svinstvo. Bohužel, naši politici jsou supersvině. Arogantní zločinci nejvyššího kalibru. A je jasné, že zhoubný vřed sám neodpadne.
0/0
4.7.2003 11:13

jarek

Re: Vážení !!!
ALE KDO JE TAM ZVOLIL!!!!!!
0/0
4.7.2003 11:21

49w

Re: Re: Vážení !!!
ty
0/0
4.7.2003 11:36

jarek

Re: Re: Re: Vážení !!!
Já ne, můj volební hlas mi byl ukraden a přerozdělěn dle pravidel těch gaunerů!!! Pro tebe je to jedno pro mojí osobu NE!!!
0/0
4.7.2003 11:42

Stréc

Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Věřím, že by na toto tema byla 90% účast. Už vidím množství fíglů a manipulací ze strany pánů poslanců. Je to asi jediná možnost, jak se zbavit darmožroutů. 
0/0
4.7.2003 11:01

Horymír

Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
S obsahem příspěvku souhlasím, jenom si myslím, že darmožrout by se mělo důsledně používat ve vztahu k úředníkům. Oslovení poslanec (parlamentu ČR) samo o sobě  je jako urážka nejtěžšího kalibru. Chápu, že toto oslovení nefiguruje v řadě lékařských pojmů pro lidi s různou inteligenecí, ale ono se už nedá mluvit o inteligenci, tam kde se IQ limitně blíží nule. Poslanci jsou jako kyselina (i výší IQ), prožerou co můžou, co nemužou prožrat, tak alespoň poškodí a dokážou se vecpat všude. Jediný rozdíl je, pokud nalijeme vodu do kyseliny, tak ji zředíme, ale poslaneci při styku s vodou (obsaženou v pivu, vínu, becherovce,...) se začínají stávat ještě nebezpečnějšími.Vím, že by se nemělo generalizovat, ale při pohledu na přenosy z parlamentu a procházejícím zákonům, se tím nehodlám zabývat. Čest výjimkám. To víte jsem velký optimista.
0/0
4.7.2003 11:22

jarek

Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
A koho volíš, pokud to není tajné, jako u soudruha prezidenta při referendu???
0/0
4.7.2003 11:28

Horymír

Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Koho volím tajné není a napsal jsem to ve svém příspěvku někdy kolem 8.15hod. Rozumím tomu, že nemáte čas číst všechny příspěvky, když je jich takové množství. Já ve stejné situaci je také nečtu.
0/0
4.7.2003 11:38

Horymír

Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Koho volím tajné není a napsal jsem to do této diskuze kolem 8.15. Rozumím tomu, že nemáte čas číst všechny příspěvky, pokud je debata obsáhlá. Já to dělám také tak. Ale přesto, pokud vás to zajímá, tak si můj příspěvek nalistujte.
0/0
4.7.2003 11:46

jarek

Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Nalistoval jsem a nechápu, tak sprostě nadávat na někoho koho volím, to je tragedie!! Neumím rozlišit menšího grázla od většího!!!  
0/0
4.7.2003 11:50

Horymír

Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Žiju v parlamentním systému a dosud nikdo nic lepšího a hlavně funkčního navymyslel. Chodím volit, protože se snažím eliminovat vliv lidí, o kterých si myslím, že by mi strkali frňák do života a ruce do peněženky ještě víc než ODS. Hážu svůj hlas do urny s vědomím, že i díky němu se do parlamentu dostanou lidé, které bych nikdy osobně nevolil. Ale o tom je demokracie. Pokud na to máte tak, tento systém změňte (ale domokratickými postupy). Já osobně na to nemám, nemám žádné politické ambice a o to více se zabývám svým profesním životem, který mne dost slušně živí.
0/0
4.7.2003 12:10

jarek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Na to změnit systém nemám, ale volit stranu, která falšuje daňové přiznání (nebo svoje také podepisujete Novák??), mobilizuje proti levici a pak ji drží celé volební období nad vodou,  atd,atd, dala by se popsat celá stránka, tak takovou stranu volit nemůžu, to bych se opravdu sám před sebou poblil - demokracie sem nebo tam!!!
0/0
4.7.2003 12:16

Horymír

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Já si myslím, že vůbec nikdo vás nenutí volit stranu s kterou nesouhlasíte. Nevolte ji, tak je to jednoduché.Ta doba, kdy volební výsledek byl 99,98 všech právoplatných voličů pro KSČ tady už není. Musíte ale respektovat, že jiní lidé mají jiný názor a pokud takových lidí je většina (ta většina, která je schopná se alespoň rámcově domluvit), tak vám nezbyde než v těchto rámcích se pohybovat.  A k mému daňovému přiznání, když jsem byl jednatelem, tak jsem ho jako statutární zástupce podepisoval jménem svým a razítkem firemním.
0/0
4.7.2003 12:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Horymíre, velmi častou ubohostí těchto diskusí je to, že pokud někdo má jiný názor hned ho třebas obklikou nazvu bolševikem :" Ta doba, kdy volební výsledek byl 99,98 všech právoplatných voličů pro KSČ tady už není. Musíte ale respektovat, že jiní lidé mají jiný názor a pokud takových lidí je většina (ta většina, která je schopná se alespoň rámcově domluvit), tak vám nezbyde než v těchto rámcích se pohybovat. Co když ten člověk chce pravici, ale jaksi přemýšlí, zda zrovna ta ODS je to pravé. Ona tu prostě své průšvihy taky udělala a je plná patolízalů.
0/0
4.7.2003 12:36

Horymír

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Nejsem si vědom, že bych někoho byť jen náznakem nazval bolševikem. Podle názorů Jarka, uvažuji, že je to mladší člověk a tak jsem pouze poukázal na rozdíl politických systémů. Nic víc a nic míň. A to že přemýšlí je jedině správné a já nemám žádný důvod ho o čemsi přesvědčovat. Pouze mu dávám informace vyplývajícíc z mého života a mých zkušeností. A k dalšímu jít volit s vědomím, že můj hlas propadne, tak to považuji za plýtvání časem. Možná se vám to zdá divné, ale já jinou stranu (parlamentní/neparlamentní - i ty které se rozpadnou dříve než vzniknou), která se alespoň přibližuje mému očekávání nevidím.
0/0
4.7.2003 12:56

jarek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
No nevím mladší (46) , myslím že vlastních zkušeností i od rodičů mám dost a jsou mezi nimi spíše ty radikální. Názory jako ať chytří vstoupí do partaje apod. neuznávám!! Dle mého názoru jsou věci ve kterých nemůžu přistoupit na kompromis i za cenu proplýtvaného času!!
0/0
4.7.2003 13:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Plýtvání časem je jít volit někoho koho nechci. Podle toho co píšeš tak dobu bolševika pomatuješ. Vzpoměň si tam jsme volili ty co jsme nechtěli. Pokud jsme tedy zrovna nebyli disidenty a k volbám nešli. Přiznávám, že takový hrdina jsem nebyl.
0/0
4.7.2003 13:20

jarek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Ano nikdo mě nenutí také volím dle svého rozhodnutí, ale nechápu Váš názor volit stranu, která nedodržuje základní pravicové (možná i morální) principy. U komančů to chápu, je to slepá víra ale u ostatních??  A pouze se divím jak je český volič naivní nezáleží mu na tom co strany slibují a pak splní, to je pro mojí osobu nepochopitelné, nebo podnikáte také tak, naslibujete a pak HO,NO??
0/0
4.7.2003 12:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Tentokrát Jarku souhlasím já s tebou. Jen dovol malou poznámku. Zkusme se vyvarovat výrazů jako je tvé poslední slovo. Jsou zcela zbytečné, existují lepší eqivalenty, nikam diskusy neposunou a jen puberťáci se sem přidájí, protože je to pro ně zajímavé. Promiň za poučku.
0/0
4.7.2003 12:59

jarek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Mám také poučku: není sprostý ten, kdo sprostě mluví, ale ten, kdo sprostě myslí  
0/0
4.7.2003 13:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Ale jistě. Máš pravdu. Jen mi přijde, že to slovo je tam zcela zbytečně a ničemu nepomůže, spíše naopak.
0/0
4.7.2003 13:12

Horymír

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Takže úplně poslední věc. Mám ještě dost práce. Mohu znát váš názor, koho by jsme měli volit my, pro koho ODS není ideální, ale vhodnější volbu nevidíme. Prosím jméno takové strany. Já skutečně o nikom takovém nevím. A nebojte se jmenovat. Já se pravděpodobně stejně rozhodnu na základě svých zkušeností. Děkuji
0/0
4.7.2003 13:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Referendum na zrušení imunity a též senátu.
Nebudu ti uvádět konkrétní stranu. Tu si musí najít každý sám. Jen prostě nebudu volit stranu, kterou nechci. A nebo jo, volil jsem Balbínovce, protože tam zkrátka byli slušní lidé. Slušný člověk, to je možná důležitější než populistická hesla jemiž všechny palamentní strany hýří.
0/0
4.7.2003 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.