Diskuze

S kým jede vaše dítě na tábor?

Jak mohou rodiče dopředu zjistit, s kým jejich dítě tráví léto? Těžko, říkají odborníci. Stačily pouhé dva dny, aby děti z prázdninového tábora v obci Fojtka na Liberecku odjely zpátky domů. Neobvyklý případ klade otázku: jak zjistit, s kým a na jaký tábor rodiče své děti posílají?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

richard

3. 7. 2003 17:27
pokud vím
1) JEDEN čtrnáctiletý ze 70 lidí požil alkohol, kvůli tomu se volala policie, záchranka, média a zrušil celý tábor, 2)neustálé mediální strašení rodičů "pedofilními" učiteli, vychovateli apod. začíná být omšelé, trapné a ubohé, v čem asi spočívala ta podmínka za "pedofilii" pro 20letého kluka - třeba se líbal s 15kou a pan soudce chtěl být zajímavý, z "pedofilních" vedoucích strach opravdu ale opravdu nemám.
0 0
možnosti

Rumuh

3. 7. 2003 16:10
ja bych do toho sel
Myslim, ze to je spravne rozhodnuti. Uvidime, co to prinese v pristich letech. Ja to ovsem vidim pozitivne. Nechapu, proc je CSSD proti tomu.
0 0
možnosti

3. 7. 2003 16:34
Re: ja bych do toho sel
Víš o čem je tady řeč?
0 0
možnosti

Daniela

3. 7. 2003 15:01
;;;;;;
Vedouci na taborech jsou vetsinou uchylove.
0 0
možnosti

Gorgar

3. 7. 2003 15:15
Re: ;;;;;;
... a úchlové jsou také vychovatelé v mateřských školkách, učitelé na základních školách, dětští lékaři atd., viď, ty přiblblá krávo.
0 0
možnosti

Táborník

3. 7. 2003 14:32
Taky jsem vedl tábory
Naštěstí jsem měl dobrou duši, která se o všechny hygienické a jiné formality postarala. Já jsem se staral jen o dotace a program. Pohlídala mi i hygienu jako takovou - kontrola klíšťat, pořádku ve stanech, příp. zašité jídlo apod. Přesto kontrola z hygieny byla neskutečná pakárna a platili jsme pokutu za špinavé utěrky. Fingovali jsme dovoz pitné vody, i když jsme používali z naší studny. Byla pitná, ale vzorky neprošly - nějaký nesmysl - nikdy se nikomu nic nestalo. Dnes jezdíme rodiče s dětmi - většinou bývalí vedoucí táborů a oddílů. Víme dobře, že se můžeme zaregistrovat a získat nějakou dotaci. Jezdíme dokonce na prověřené skautské tábořiště. Nemáme na to však ani náhodou čas. Vyřizovat všechny doklady a své zdravotní prohlídky. Ani nemáme chuť nechat se buzerovat nějakou přechytralou babou jagou z hygošky. Máme na táboře vlastní děti a hlídáme si hygienu sami.
0 0
možnosti

Míra Dušín

3. 7. 2003 13:04
Naše Kačenka a Lucinka jedou s panem Opočenským.Přivydělají si a zdokonalý se v hulení.
0 0
možnosti

Jenda I

3. 7. 2003 11:16
Nové svěží dílo....
..aktuálního pohledu na věc. Je dobře, že takovou bídu sesmolil celý triumvirát renomovaných autorů. Pokud mají obavy z pedofilů, chápu je. Jejich žurnalistická infantilita je ospravedlňuje.
0 0
možnosti

3. 7. 2003 11:21
Re: Nové svěží dílo....
Jenom malý doplněk. První koho jsem viděl zprávu přinést byla TV-Prima ve své hlavní zpravodajské relaci v úterý 1.7, hned za 15 minut po ní ČT. Zda Nova nevím, jejich zprávy nesleduji. I-dnes tedy jen papouškuje se dvoudenním zpožděním.
0 0
možnosti

Tosuja

3. 7. 2003 11:07
Kdyz pouzivate slovo pedofil, je to vyhradne ve vyznamu zlem. Jenomze je jaksi dokazano, ze vetsina pedofilu ma deti rada a nikdy by jim neublizila. Takovi lide casto voli zamestnani, kde jsou detem blizko - ucitele ve skole/skolce, vedouci krouzku atd. Mozna byste se divili, kolik jich je, ale jak rikam - naprosta vetsina z nich ma deti opravdu rada. Samozrejme je mezi nimi par tech, kteri by ublizili a delaji to....
0 0
možnosti

3. 7. 2003 11:12
Re:
Tak podle tebe je většina učitélů, vedoucích a jiných pedofily. Hm to je tedy úsudek. Nic blbějšího se snad napsat nedalo.
0 0
možnosti

1of2

3. 7. 2003 9:45
potvrzeni
Nechci nic rikat, ale potvrzeni od lekare, ze je vedouci schopen pracovat s detmi, je povinne. Tedy tam, kam jezdim, ho vsichni mit musi a navic hygienicka kontrola se me na nej minuly rok ptala a dokonce je kontrolovala. Vyjimkou jsou zdravotnici a ucitele a studenti mediciny a PF. Takze bych doporucoval si to overit.
Jinak souhlasim, ze na tabory dnes jezdi nadsenci. Proste misto toho, aby se jeli valet o dovolene do Recka, jedou s detma a obetuji na to polovinu dovolene. Na druhou stranu je neškdy problem najit lidi, kteri se o deti radi staraji. Bohuzel, predevsim ti mladsi vedouci, si mysli, ze tabor je zabava /coz je a velka/´, ale zadna prace. To je spise ten problem.
0 0
možnosti

Lenočka

3. 7. 2003 14:03
Re: potvrzeni
konečně taky někdo, kdo do toho trošku vidí.Já totiž nechápu jak může někdo tvrdit, že Ministerstvo kontroluje jen dotované tábory. Ono přece neví, který je nebo není dotovaný, (protože dotace je na celý rok - dříve to bylo zvlášť- a na všechny akce) neb dotaci přiděluje organizaci a ta to teprve přerozděluje a mnohdy se to rozhodne až u vyúčtování.
 Za  druhé musí být školení a je jen hloupost rodičů, že si nedají předložit papíry, protože je vedoucí sebou musí mít i na táboře. A nemyslím si, že ta školení jsou tak jednoduchá a co 5 let se musí obnovovat.
Zdravotní prohlídka je věc sama pro sebe. Taky by mi nevadilo, kdyby mě poslali někam na odborné vyšetření místo toho, že jsem musela číst písmenka, jestli dobře vidím a nebo mi kontrolovala křečové žíly. Mimochodem, mě zase pro změnu vadí, že musím dát 300,- za zdravotní průkaz (a všichni vedoucí taky, protože co kdyby náhodou prošli kuchyní), který mám na 14 dnů a už se nedá použít na nic jiného a pro vedoucí platí vyjímka, že se nesmí vydávat na 3 roky, jako všem zaměstnaným v potravinářství, ale musíme mít vždy čerstvý.. Jsme všichni dobrovolníci a z tábora nemáme ani kačku.
Pokud je organizace dobrá, dělá si táborové kontroly i uvnitř vlastních sdružení, jako my.
Někde jsem slyšela, že všichni, co dělají s dětmi, jsou potenciální pedofilové...Nevím, nikdy jsem žádného neviděla zblízka.
Lenočka, hlavní vedoucí (7 krát) tábora v Duze -sdružení dětí a mládeže pro volný čas, přírodu a recesi. A taky mimo jiné kontrolorky táborů v Duze
0 0
možnosti

chleba s máslem

3. 7. 2003 9:37
názor
Nejlepším vedoucím dětských táborů by byl Pavel Opočenský
0 0
možnosti

havran

3. 7. 2003 11:14
Re: názor
ovšem pouze dívčích oddílů
0 0
možnosti

llx

3. 7. 2003 9:31
Pozn.
Na i-dnes uvedený případ skutečně vypadá dost černobíle a bohužel může pro řadu lidí znamenat, že "tohle se děje na většině táborů". Nicméně chtěl bych vypíchnout dva argumenty použité v článku.
"lidé ve Fojtce upozornili policii..." - Tábory jsou vždy pod drobnohledem místních obyvatel a není vyjímkou, že je v obci několik osob, kterým doslova leží v žaludku (nejčastěji myslivcům). Sám jsem zažil několik případů, kdy jeden nebo několik místních osob chtělö cíleně táboru škodit (např. zastřelený pes). Nevím, jak to bylo ve Fojtce, nicméně si dovedu dobře představit, že někdo udá tábor pro velmi malicherný důvod...
"nesplňuje ani základní hygienické požadavky..." je pravdou, že v článku dále uvedená fakta vypadají opravdu divně (autolékárnička), jen bych chtěl poznamenat dvě věci: Plíseň se se ve stanu může objevit po jednom dešti, stačí to trochu utemovat igelitem. Hlavně je však třeba si uvědomit, že většina stanových táborů se poměrně obtížně může srovnat s hygienickými normami, které v tuto chvíli platí - normy jsou totiž stavěny na "ROH chatičkové" tábory, které jsou v podstatě trvalého rázu ! Například jsme od hygienika slyšeli, že každý tábor musí mít krytou sušárnu prádla, krytou umývárku, oddělenou páni a dámy, krytou jídelnu oddělenou od zásobování atd. Tato kriteria nemohou dost dobře splnit stanové tábory, které často trvají 3 tydny (a to včetně stavby a bouráni tábora).
0 0
možnosti

3. 7. 2003 9:39
Re: Pozn.
Naprosto s tebou souhlasím. Sám jsem zažil na stanovém táboře, kde jsme vodu dováželi, požadavek od hygienika na 40 l pitné vody denně. Znamenalo to pro nás vozit 1200 litrů denně. Nesplnitelný požadavek. Ptal jsem se hygienika proč tolik, a nedokázal odpovědět. To že se k mytí může použít voda užitková, nějak nepochopil. Hygienici by nejraději každého nacpali do vyzděných budov, s bezdotykovými bateriemi, navoněnými záchody, jídelnou a kuchyní jak pro závodní stravování a tak podobně. Jenže když takto totálně zničíme romantiku, jež na takových táborech je velmi významná, jak pak děti naučíme vztahu k přírodě, naučíme je ji správně využívat, tak aby jsme z ní měli prospěch, ale neškodili jí. Hygienici by nejraději zavřeli všechny do izolovaných baněk.
0 0
možnosti