Diskuze

Zda přidusit kuřáky

Kuřáci si za své zničené zdraví mohou sami a stát by jim na jejich léčbu neměl přispívat. To je jeden názor. Druhý říká, že všichni občané pořád platí na zdravotní pojištění, ať se jim to líbí nebo ne, a tak mají také právo na léčbu. Dal jim snad někdo - pokud jde o financování zdravotnictví - snad nějakou volbu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ellowyn

10. 7. 2003 11:16
dve stany pohledu..
cigarety skodi ale i prospivaji, samozrejme mene, jak to uz bylo receno tisickrat (mensi pravdepodobnost parkinsona, altzheimera, lepsi metabolismus, kratkodoba pamet atd atd) jsem kurak a jsem na tom naprosto zavisla, nedokazala bych prestat, ani kdybyste me zabili, vim, ze to lidem vadi a proto kdyz kourim na zastavce nebo v restauraci (kde je to povolene) tak davam pozor, aby kour nesel na nekuraka, ale pokud mozno rovnou odvetravacem pryc, doma kdyz prijde nekurak, tak nekourim, nebo u okna, kdyz je v dosahu kos (popojdu i 100m) tak nikdy nedopalek nehodim na zem, nekoureni by stacilo, kdyby se cigarety nezdrazovaly postupne, ale najednou treba o 200-300%. spousta kuraku by prestala (o sobe pravda pochybuju..) ale to se vlade do kramku nehodi (prisli by o spoustu penez..) ja se proste snazim sec muzu sve okoli neobtezovat, nechapu proc me chteji vsichni trestat, proc se nikdo nesnazi mi pomoci? jiste je moje vina, ze kourim, ale fetakovi tu injekci taky nikdo nenutil a obezistu nikdo lzici nekrmil, ridice po nehode na JIP taky nikdo ridit nenutil..
0 0
možnosti

Markéta

8. 7. 2003 18:24
Pasivní kouření
Jsem nekuřačka a kuřákům přeji jejich cigaretu a tlouštíkům jejich jídlo. Ale pouze do té chvíle dokud nenutí mě abych to samé dělala já. A tady vidím zásadní rozdíl. Oproti kuřákům, kteří mne kouřem pomalu zabíjejí jsem ještě nepotkala žádného tlouštíka který by mi nutil bůček a tím mi způsoboval obezitu. Proč když jsem si svobodně vybrala nekouřit jsem k pasivnímu kouření stále odsuzována??
0 0
možnosti

ja

12. 7. 2003 21:06
Re: Pasivní kouření
Souhlasim s vami. A to se divi, kdyz jim nadavam, ze kouri na schodisti (pak to leze do bytuu), ve vytahu (kde jezdi i male deti) a  i v kempu udelali ze zachoda plynovou komoru. Kdyz slusne upozornim, tak mi reknou at to necucham.
Cim bych jim to mel oplatit? Vonavkou? Romadurem?
0 0
možnosti

Kral V.

5. 7. 2003 11:44
Nekourit je normalni
Kuraci stale nechteji pochopit jednu vec. Normalni je nekourit. A normalni je taky neodhazovat nedopalky na zem. Pokud si kuraci toto neuvedomi, budou se stale citit utlacovani.
V Anglii se prave diskutuje otazka zakazu koureni na verejnych mistech a v ucinnost tu vstoupil zakon, ktery zakazuje odhazovat na zem odpadky, vcetne nedopalku. Je az smesne, ze jak se jedna pani divila, ze se to nesmi.
A prosim vas, kuraci, hlavne se neohanejte lidskymi pravy. Pasivni koureni je predevsim utok nenormalnich na normalni.
 
z docasneho pobytu v Anglii zdravi V. Kral
 
0 0
možnosti

Helmut Niederman

4. 7. 2003 20:30
Kuřáci, všech zemí spojte se !
Je to absurdní, co se děje kolem kuřáků. Já jsem kuřák, a rozhodně bych si nenechal mluvit do svého života od pseudokomunistické ministryně paní Součkové. Kuřákům patří demokracie, svoboda, a omezování kůřáků mi přijde, jako omezování osobní svobody a svoboda je nedotknutelná. Takže proč si nezakouřit třeba ve vlaku, na nádraží nebo třeba na úřadě. Když bychom takhle šli proti kuřákům, museli bychom měřit každému stejně. A proto navrhuji, aby tlustí a obézní lidé, platili vyšší daně z příjmů. Co ?
0 0
možnosti

M. Křemen, Praha 3

7. 7. 2003 15:37
Re: Kuřáci, všech zemí spojte se !
A co "svoboda a demokracie" celoživotních aktivních nekuřáků, "kouřící Helmute"? Co celoživotní aktivní nekuřáčtí spolucestující "ve vlaku, na nádraží a třeba na úřadě"? A co celoživotně aktivně nekouřící úředník při jednání s tebou, "kouřícím Helmutem"? (Ostatně být na jeho místě, s pravděpodobností = 1 bych s tebou, "kouřící Helmute", vůbec nejednal!) Dále z tvého tvrzení plyne, že je-li tvoje "osobní svoboda" "nedotknutelná", je stejně "NEDOTKNUTELNÁ" i OSOBNÍ SVOBODA celoživotních aktivních nekuřáků!!  Poraď, "Kouřící Helmute", jak to udělat, aby se tyto "svobody" na veřejnosti nepotkaly!?!  Jinak souhlasím s tvým návrhem, "aby tlustí a obézní lidé platili vyšší daně (proč však z příjmů?)", neboť svojí "tloušťkou a obézností" zajisté příliš zatěžují Zeměkouli a brzdí její rotaci zvláště, když se shromáždí na jednom místě, že, "kouřící Helmute"?! Ostatně všiml sis, "kouřící Helmute", že drtivá většina "tlustých a obézních" lidí kouří?! Nejsi už také tlustý a obézní, "kouřící Helmute"?! A proč ses, "kouřící Helmute", zastavil jen u kategorie "tlustých a obézních"? Navrhni další skupiny - co tak automobilisté, nemluvňata, starci, mrtví a invalidé skrze kuřáky, .... atd, atp!? A zapomněl jsi, "kouřící Helmute", také uvést, že ve své "nedotknutelné svobodě kuřáka" děláš na veřejných prostranství svinčík způsobem, jaký si zajisté doma nedovolíš (nebo že bych se mýlil?), a tento na veřejnosti po sobě neuklízíš, což si doma také nedovolíš (nebo že bych se mýlil?)!! A zapomněl jsi, "kouřící Helmute", ještě uvést, jaké hodnoty - lidské a přírodní - jsi skrze svou "nedotknutelnou svobodu kuřáka" již zničil a ještě zničíš!!  Zapomněl jsi, "kouřící Helmute", prostě uvést, že tvá "nedotknutelná svoboda kuřáka" je totožná/ekvivalentní s "nedotknutelnou svobodou teroristy a hulváta"!!!!!  Co kdybys jako terorista a hulvát také skoncoval se svým životem???
0 0
možnosti

Jirka

4. 7. 2003 13:43
Jsem NEKUŘÁK
Ale nevšiml jsem si na žádném z dosavadních svých pracovišť, že by snad kolegové kuřáci byli častěji a déle nemocní.
Spolehlivě ale vím, že odvádějí do státního rozpočtu nepoměrně víc peněz než já.
Naopak sportovci jsou častěji nemocní a mnohdy invalidní.
Mnozí lidé dělají vysloveně rizikové věci - lezou na hory nebo do jeskyň, jezdí na kolech na začmouzených a auty přecpaných silnicích, skáčou z mostů a z věží, lítají s parglidingem...
Nikdo z nich ale neplatí ke svému zdravotnímu a nemocenskému pojištění žádný rizikový příplatek.
Nejvíc sami sebe podle mých zkušeností ohrožují tlusťoši.
Zatím na každém pracovišti jsem nějakého tlusťocha nebo tlusťošku měl. Každý z nic tvrdil, že moc nejí, že jsou "silnější" rodově, že si jen tak něco zobne a už přibere pět kilo... Tak jsem je začal pozorovat. Inu - zobají si fest a furt. Každý sádelnatec toho sežere za den tolik co já za týden. A taky jsem si všiml, že jsou častěji marod. A taky jsou neestetičtí. A funí. A potí se a mnohdy smrdí. A v tramvaji zaberou děsně místa, kolikrát i plná dvě sedadla, i když platí jen za jedno. A ohrožují se infarktem a jinými komplikacemi vysokého tlaku stejně jako kuřáci, možná víc.
Doporučuji proto, já nekuřák, abychom kuřáky nechali na pokoji a začali pronásledovat radši tlusťochy.
Kuřáci do společného víc platí, sádelnatci více ze společného spotřebovávají.
 
 
0 0
možnosti

Český sen

4. 7. 2003 19:01
Re: Jsem NEKUŘÁK
Neumíte korekštinu?Neříká se tlustý ale silný.
0 0
možnosti

Mariana

4. 7. 2003 12:31
nemocnost ?
Kouřím 29 let, nikdy jsem nebyla na neschopence,rodiče kouří taktéž, jsou zdraví a to je jim pře 70 let. Švagrové /55let/ lékař po celkové prohlídce na její otázku, zda má přestat,  nedoporučil, aby přestala kouřit. Všichni se opičí po USA, co se dělá tam, je nejlepší na světě, proto to musíme dělat taky.Kdyby jsme my, všichni kuřáci, přestaali kouřit, tak by náš slavný stát splakal nad výdělkem (daně) a musel by nám všem opět sáhnout hluboko do našich peněženek.
 
 
0 0
možnosti

Jirka

4. 7. 2003 13:47
Re: nemocnost ?
Mariano, zkuste přestat.
Uvědomte si, kolik každý den dáváte špidlokracii na rozšpidlání.
Mnohem víc než já.
Není Vám to líto?
0 0
možnosti

Mariana

4. 7. 2003 12:26
nemocnost
Kouřím 29 let a na neschopence jsem dodnes nebyla.  Rodiče kouří taky a nemoci spojené s kouřením nemají a to je jim oběma přes 70. Švagrové řekl doktor při celkové prohlídce v jejích 55 letech, aby kouřit  nepřestávala, že je na to její tělo zvyklé 40 let a že kdyby přestala, že by se mohly objevit různé choroby. Stát se opičí po USA, protože co se dělá v USA, je nejlepší.Když my všichni kuřáci přestaneme kouřit, tak stát zapláče, protože zisky jaké má z našeho "zlozvyku"  jsou dost vysoké.
 
0 0
možnosti

M. Křemen, Praha 3

7. 7. 2003 17:12
Re: nemocnost
1) Správný text by měl být " ... jsem dodnes ZATÍM nebyla"!  2) Výskej si, až se co kuřačka dožiješ věku svých rodičů!  3) Ad švagrová:  doktor byl kuřák, či blbec, řekl-li to přesně takto! Spíše mínil u vaší švagrové nebezpečí z náhlé a okamžité kuřácké abstinence, z čehož však plyne, že vaše švagrová je chodící kouřící továrna bez tlumiče kouře! Chudák její okolí!!!  4) Neboj, stát nezapláče, bude-li "zisky" z "vašeho zlozvyku" (rozuměj kuřáckého hulvátství) brát jen a pouze co rozpočtovou třešničku na rozpočtovém dortu!!!
0 0
možnosti

4. 7. 2003 7:48
KOUŘÍCÍ MASOŽRAVEC
BY SE NEDOPLATIL
0 0
možnosti

Český sen

4. 7. 2003 7:46
MASOŽROUTI si za své zničené zdraví mohou sami a stát by jim na jejich léčbu neměl přispívat.
Prokázalo se, vegetariáni jsou méně   nemocní, dožívají se vyššího věku a mnohem méně trpí   závažnými nemocemi. Lékaři totiž zjistili, že jsou určité   nemoci, u který je souvislost se stravou velmi výrazná. Je   zajímavé, že to jsou právě ty choroby, kterými trpí   mnohem častěji lidé konzumující maso a bývají také   nazývány civilizační onemocnění. Patří mezi ně zejména    rakovina , srdeční infarkt, cévní mozková příhoda,   vysoký krevní tlak, cukrovka, obezita a osteoporóza.
   Rakovina je velká hrozba pro lidi, kteří konzumují    maso . Výzkumy ukázaly, že laktovegetariáni mají o   25-50% nižší riziko výskytu této nemoci než   nevegetariáni, vegani o 75% nižší riziko a vegani, kteří   konzumují syrovou stravu mají riziko nižší dokonce   o 95%.
   Také výskyt srdečně cévních onemocnění   u   vegetariánů je nižší než u nevegetariánů a to asi o jednu   třetinu.Vegetariáni mají nižší hladinu cholesterolu než   nevegetariáni. Je dobře známo, že zvýšená hladina   cholesterolu v krvi je významným rizikovým faktorem   vzniku srdečně-cévních onemocnění Rostlinná strava   vůbec neobsahuje cholesterol, kdežto živočišné   produkty ho obsahují vždy.
   Obezita se dnes pokládá za závažné civilizační   onemocnění. Češi patří mezi nejobéznější národy    v Evropě. Pětina české dospělé populace je obézní.   Vegetariánská strava vede ke zhubnutí a udržení   optimální tělesné hmotnosti.

4. 7. 2003 7:50
Re: MASOŽROUTI si za své zničené zdraví mohou sami a stát by jim na jejich léčbu neměl přispívat.
Ba.Ba.
Masojedci jsou strašliví hazardéři se svým zdravím.
Vegetariáni žijí déle, tvrdí vědci  Lidé, kteří jedí málo masa nebo žádné, mohou očekávat, že budou žít déle než ti, kteří se stravují obvyklým způsobem. Napsali to ve svém nové studii vědci z Německého střediska pro výzkum rakoviny (DKFZ) v Heidelbergu. Badatelé sledovali v letech 1978 až 1999 skupinu 2000 lidí, kteří nejedli vůbec žádné maso nebo ho jedli méně, než činil průměr konzumace na osobu v normální populaci. Skupinu lidí ve věku od deseti do sedmdesáti let tvořili vegani, vegetariáni a osoby, jež maso pojídaly pouze příležitostně.(čtk)
0 0
možnosti

Connor

3. 7. 2003 9:21
A co ti ostatní?
Ano,jsem kuřák, ato už asi tak 25 let. Mám tak maximálně 1x ročně chřipku, ato tehdy, když má charakter epidemie a mají ji úplně všichni. To ke zdravotnímu stavu.Teď je prostě v Evropě v módě táhnout proti kuřákům, ale ruku na srdce, už vás někdy v autobuse pozvracel nebo alespoň obtěžoval překouřený člověk?Zasahovala už policie u domácího násilí, kdy překouřený tatík zdemoloval domácnost a ztloukl svoji rodinu?Existují snad léčebny pro odvykání kouření, placené státem a zdravotními pojišťovnami? Zabil snad vaše blízké v autě jiný člověk jenom proto, že byl překouřený?A tak bychom mohli pokračovat dál a dál.Zato bývalý manžel mé známé se úspěšně "prochlastal" až k invalidnímu důchodu a sociálnímu bytu.A nebyl výjimkou.Holt máme smůlu, proti alkoholu se tolik netáhne, respektive vůbec.Ale mám raději Mládí sobčasnou marjánkou, než uslintané a vlezlé ožraly.Bohužel, do basy půjde to mládí.
0 0
možnosti

MAXIMILA

4. 7. 2003 7:32
Re: A co ti ostatní?
plně souhlasím s názorem, také jsem kuřačka a ze zaměstnání jsem zůstala doma pouze po dobu mateřské., také jsem již několikrát položila stejné otázky svým známým, je paradox, že se uvažuje o uzákonění používání marjánky.
0 0
možnosti