Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda chce poplatky za dovoz ojetin

Dovézt do republiky ojetý, několik let starý vůz by mělo být v blízké budoucnosti podstatně složitější než dnes. Vláda totiž plánuje, že zavede speciální poplatky pro dovážená auta. Záležet bude na stáří a stavu vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ja

NETRVA TO UZ DLOUHO?
Je zajimave, jak dlouho se o tom JEN mluvi?
Ze by lobby?
0/0
12.7.2003 21:39

pinguin

dovoz vraku =
= podporovani zlodejny a pojistovacich podvodu,danovych uniku,cerne prace, zamorovani zivotniho prostredi a likvidaci pracovnich prilezitosti v Cechach.Jedine co pomuze je danove zvyhodnit koupi noveho vozu tak,aby se domaci trh ozivil,jakekoliv restrikce nic neprinesou.
0/0
27.6.2003 14:07

Karl

To není vláda to je gang.
0/0
27.6.2003 12:32

nevěřím svým očím

tahání lidí za nos !!!
Zhruba před měsícem výrobce automobilů Škoda přiznal, že ztrácí své pozice na trhu s novými vozidly. Prý připravuje změnu reklamní kampaně. Následně na to je předkládán návrh na omezení dovozu ojetých aut. Náhoda nebo záměr ? Každý normálně smýšlející člověk musí uznat, že to je záměr !!! Pro ty, kdo vědí o autech jen to, kam se strká klíček od zapalování, kudy se do auta nalévají pohonné hmoty a kudy vede cesta do autoservisu je návrh pana ministra úžasný, nepřekonatelný. Pro ty, kdo autům rozumějí i po technické stránce, je to další příklad neschopnosti naší vlády řešit problémy tam, kde vznikají. Technicky zdatným lidem je jasné, že nezáleží na stáří vozidla, ale na tom, jak kdo vůz udžuje v řádném technickém stavu. Z nového vozu se dá udělat vrak běhěm několika měsíců !!!! Pan ministr by se měl zaměřit na kontrolu STK - technická kontrola bez přistavení vozidla jde koupit daleko lehčeji než za dřívějšího režimu - je totiž levnější dát úplatek než investovat do opravy vozu - BEZ ROZÍLU STÁŘÍ VOZIDLA !!!!
0/0
27.6.2003 11:59

Boš

Re: tahání lidí za nos !!!
Omyl, na stáří auta záleží velice!
0/0
27.6.2003 12:42

Vaclav Hanus

Re: Re: tahání lidí za nos !!!
Mozna na stari tesnicich krouzku, nebo bloku motoru, nebo katalyzatoru. Ne tak snad na stari kasny, tlumicu, sedadel, blatniku, disku kol, ramu, diferencialu,....A od toho se prave dovazi ojetiny na ND.
0/0
27.6.2003 12:53

Lidožrout

Re: tahání lidí za nos !!!
Tady vůbec nejde o to, v jakém jsou vozy stavu a kdo je kupuje. Tady jde o to dostat z někoho peníze, které jsme pod vedením soudruha Zemana a Vladimíra Iljiče Špidly prožrali (jak je ostatně v kraji zvykem). Z kohokoliv, jakkoliv. Co se firmy Škoda týče, mám s ní své zkušenosti. Kupoval jsem nový vůz této firmy a byl jsem tak rozmařilý, že jsem si nechal udělat "rozsáhlé" úpravy, spočívající v montáži stěrače na zadní okno, kterýžto stěrač vozu přímo zoufale chybí. Na základě této úpravy je dodací lhůta 2 (slovy: dva) měsíce. Budeli dodržena, zatím auto nemám. Znám konkrétní případ, kdy se můj známý po vyslovení podobné dodací lhůty otočil na patě a šel nakupovat k Japoncům. Škoda Auto si může stěžovat jen sama na sebe a svou neschopnost si kompenzuje lobováním.
0/0
27.6.2003 13:30

sam

ať žije volný pohyb zboží v EU
V EU to jde bez jekých koliv poplatků, stát už neví kde sebrat peníze a ŠKODA a.s. jim v tom velice dobře radí.
0/0
27.6.2003 10:27

Petr

Lobbing prodejců
Je to všechno lobbing prodejců nových aut, kterým se nelíbí, že si raději půjdeme koupit nebo dovezeme starší auto, než koupit za strašné peníze nové auto....
0/0
27.6.2003 9:43

Petr

Lobbing prodejců aut
0/0
27.6.2003 9:36

Vaclav Hanus

VIVA stare, dobre udrzovane stroje!
ODS nesnasim a Rimana obzvlaste, ale ma castecne pravdu. Jak muze politik v zemi, kde prijem radoveho obcana je zlomkem prijmu radoverho obcana zeme odkud se auta dovazi zavadet nutit lidi ke komfortu absolutne prekracujicimu meze jeho materialnich moznosti? Paklize to chce skloubit s ekologickou politikou, coz je na miste, nemely by se spise zprisnit emisni a bezpecnostni revize automobilu v provozu? Ambrozekuv argument, ze auta starsi 8 let se stejne vozi jen na ND je mimo misu, protoze bude bit jen sikovny mechanik, ktery pomoci starsich ND dokaze i stary vuz udrzovat v radnem technickem stavu. A nenamlouvejme si, ze cyklus moralniho zastarani u auta je 3 roky jako u pocitace, to je blbost. I radne nastavene motory u 105 jsou dnes k provozu vhodne, dle meho soudu. Zabranme bafunarum, aby nam nutili lobbovanim sve predstavy o konzumnich zvyklostech. At si svuj luxus plati sami!
0/0
27.6.2003 9:19

Boš

Re: VIVA stare, dobre udrzovane stroje!
Ruku na srdce, kolik majitelů starších a starých aut je udržuje v bezvadném stavu, takovém, aby neohrožoval ostatní účastníky provozu? Kdo z majitelů výhodně dovezených ojetin je ochoten investovat nemalý peníz do kvalitních oprav? Právě s věkem rostoucí počet problémů s jakýmkoliv výrobkem, obzvláště pak autem, je důvodem k prodeji. A pokud si někdo nechá auto zflikovat někde na koleně, a potom třeba nedobrzdí kvůli nekvalitním destičkám a zlikviduje mi zadek auta, tak to ať radši vůbec nejezdí.
0/0
27.6.2003 12:49

Pepa

Re: Re: VIVA stare, dobre udrzovane stroje!
Zadek ti zprzní i vysoce nekvalitní udržba nedovezených vozidel jako je Škodovka,nebo kterékoliv vozítko tady prodávané (Žiguli,Wartburg,Dacia nebo Polski Fiat) v šedesátých až devadesátých letech a když ti takové vozítkoí zflikuje na koleně ještě větší machr na opravy než ten kdo oprauje zahraniční dovezené vozy s láskou, protože ta která daná značka je jeho koníček a s pomocí aut na náhradní díly dokáže mnohem víc než značkový renomovaný servis s novými díly.A velmi dobře víme, že auto dovezenve stáří osm let je po technické stránce kvalitnější a se širší výbavou než tři až pětileté z domácí provenience a za nižší cenu než nejlacinější nové vozítko domácí.
0/0
27.6.2003 13:44

Boš

Re: Re: Re: VIVA stare, dobre udrzovane stroje!
Opravovat vozy s láskou - to samozřejmě může i majitel vozu východní provenience. Problém ale nastává, pokud začnu auta opravovat za peníze - v rámci maximalizace zisku mizí láska a pečlivost (většinou - pokud existuje někdo, kdo i nadále opravuje auta s láskou a pečlivostí, rád uvítám jeho adresu pro budoucí servis mého auta). A pokud ze dvou vraků má vzniknout jedno auto, které je pak "výhodně" prodáno, přičemž neprojde technickou prohlídkou po dvou letech kvůli závadám, které majitel ani nemohl způsobit - to ať dovozy vraků přímo zatrhnou! A ruku na srdce - proč si lidé kupují ojetiny ze zahraničí - protože většinou nemají dostatek peněz. A pokud není dostatek peněz, není většinou ani dost peněz na provedení kvalitních oprav. A co se týká poruchovosti, statistiky nelžou.
0/0
30.6.2003 7:07

Vaclav Hanus

Re: Re: VIVA stare, dobre udrzovane stroje!
Prave o tom jsem psal. Zprisnit STK, a ZEJMENA zabezpecit, aby tam prestali pracovat uplatni lide. Coz v praxi znamena vyhazet cechy (moravaky, slezany, ..slovaky) a privezt nemce, nebo anglicany, nebo rakusaky,...
0/0
27.6.2003 14:35

pinguin

Re: Re: Re: VIVA stare, dobre udrzovane stroje!
nechci Ti brat iluse,uplatni jsou vsude..ono by to stacilo obcas nejake auto prekontrolovat nezavisle,pripadne to zverejnit,par lidi vyhazet a bylo by..
0/0
27.6.2003 16:14

*****

" Vozy na náhradní díly"
 Můj Wartburg z rokuˇ72, měl taky 3  děti  (auta jezdící na staré papíry a dovezená na ND) a kdyby nezavedli spotřební daň nea technický benzín, měl by možná i čtvrté. Takhle jsem toho nejmladšího (rok výroby 1989) ještě stihnul prodat za polovinu cenu, za kterou jsem ho koupil. Takže nevěřím, že se jedná o dovoz na ND. Jedná se většinou o dovoz na další ježdění  na staré papíry! 
0/0
27.6.2003 9:15

emil

Re:
Tak zrovna takovéto křápy jedoucí na techničák mám strašně rád před sebou. Pěkně se to čuchá. Jsi tedy jedno z těch prasat. Alespoň to přiznáš, to je jediné, co tě ctí. Zaplať bůh, že zavedli tu daň !!!
0/0
27.6.2003 9:28

pinguin

Re: Re:
jaky je rozdil ve spalovani technickeho a motoroveho benzinu ?
0/0
27.6.2003 14:02

Vladimír Iljič Lenin

Re:
Socko hloupá, když nemáš ani na benzín a jezdíš na tecnický, tak se na to vykašli a jezdi vlakem!! Takovým, jako jseš ty, sekat hnáty!!!!
0/0
27.6.2003 9:37

*****

Re: Re:
 Milý Volďo, jestli se nemýlím, jsi jeden z největších řvounů co se týčedaní na tomto webu. A místo abys mě pochválil, že jsem okrádal socanskej stát o daěn tak tu prskáš! Jen tak mimocodem, na ten techničák (míchaný s toluenem a podobným sajrajtem) jezdily i Favority (zkušenost z prodejny tech.benzinu, kde se při čekání předávaly recepty na "opičí kapky")
0/0
27.6.2003 10:28

Vladimír Iljič Lenin

Banda tupých socanů
Mám Mitsubishi Colt 1,5l 66kW ECI Multi - řízený katalyzátor, r.v.91 najeto 174 000km, ve špičkovém stavu!!! V čem je moje auto horší než cca 800 000 bolševických křápů Schade rady 100 až 130, které jezdí a dlouho jezdit budou na našich silnicích? Když si podobné auto budu chtít dovézt nemohu, proč?
0/0
27.6.2003 9:06

Ondra

Re: Banda tupých socanů
A v v vo tom to je... A pokud p. ministr Ambrozek tvrdi, ze ta auta byla dovezena na nahr. dily, pak je naivita sama. Opet zde vidim praktiku: kdyz se nam neco nelibi, tak to zakazeme. Zakazy nic neresi. Zakazy predavaji zezlo do rukou cerneho trhu.
0/0
27.6.2003 9:47

sam

ať rušej 120
Vraky už u nás jsou a to  Š100-130 a kdejaký další auto z východu, ty ale zjevně nikomu nevadí. Jim se to kecá, když nový káry fasujou. Ukamenovat a to hned
0/0
27.6.2003 8:42

mrazik

na nove nemam
Mam hypoteku, uver ze stavebniho sporeni a maso jen o vikendu. Na nove auto nemohu ani pomyslet, setril bych na nej asi 20 let. Momentalne mam starsi ojete vozidlo, dovezene ze Svycarska 5 let stare. Kdyz jsem ho kupoval, bylo ve vybornem stavu, pravidelne servisovane, coz mi potvrdili i v servisu Ford, ktery se spojil se servisem ve Svycarsku a prelozili co vsechno se na aute menilo a v ramci prohlidek delalo. Ve Svycarsku jsou mnohem lepsi silnice a lide se k autum chovaji take mnohem lepe a proto je auto z technickeho hlediska ve vybornem stavu a i v interieru je jako nove. Zadne propalene sedacky, odreniny atd. Nemyslim si, ze by to byl nejaky vak,ktery ohrozuje ostatni prislusniky silnicniho provozu. To jsou spise majitele trabantu, Skoda 100 - 125, ziguliky atd. Za par let se hodlam obratit pro dalsi auto take do zahranici
0/0
27.6.2003 8:10

chmila

Re: na nove nemam
naprosty souhlas, muj SAAB je tayky ze švycarska, ma nalitano 235 tis. Km a je super. Nedavno jsem jel octavkou co ma 100 tis. a prvniho majitele a bylo to jak v zebrinaku, vsechno skripe a vrze.
 
Moje dalsi auto bude saab se Svycarska :))
0/0
27.6.2003 8:22

Re: Re: na nove nemam
a čecháček s nenávistí ke všemu českému. no nic nebudeme ti tu tvoji pravdu brát.
0/0
27.6.2003 8:25

mex

Re: Re: Re: na nove nemam
A dalsi zamindrakovanej cechacek skodovak, kterej kupuje Juniora v akci pro absolutne nejvetsi socky - Ja na to mam!!
0/0
27.6.2003 8:37

chmila

Re: Re: Re: na nove nemam
to neni pravda co to meles!!! mam rad napr. BUDVAR. Ale kdyz je neco lepsiho v zahranici proc bych si to nekoupil.
Zajimalo by me co mas doma za televizi a lednicku, kdyz jsi tak strasne vlastenec. Urcite je vsechno vyrobene v Cechach vid?
Tyhle lidi, co delaji zavery bez premysleni jsou proste nejlepsi.
0/0
27.6.2003 8:43

Re: Re: Re: Re: na nove nemam
ale já ti to neberu. chceš sába máš ho mít. ale neber názor jiným lidem. pro tebe je dobrej sab. pro jinýho něco jinčího. nemám rád prosazování jednoho názoru.
0/0
27.6.2003 8:52

vojta ze mlýna

Re: Re: Re: na nove nemam
Je tady jeden problém. A to ten, že na výrobcích AUTO ŠKODA je český pouze ten název.
0/0
27.6.2003 9:23

mrazik

Re: Re: na nove nemam
chmile, ja jsem v tomhle trochu opatrnejsi a tech 235 tisic nalitano je dost, ale mas pravdu, ze jde o saab a ten nalita dvojnasobek. Me treba momentalni vyrobky Skoda neoslovuji a neni v tom nejaka nevrazivost vuci Skode nebo ceskym vyrobkum. Svezl jsem se ve Fabii Sedan s 1.4 16V a jelo to pekne, moderni auto, ale nekoupil bych si ho. Nelibi se mi.
0/0
27.6.2003 8:30

chmila

socani
radši desetiletého saab za 150 než nevou fabii.
Vybavy saabu:
klima, ABS, airbagy, předpínače pásů, a hromada kovu, který vás ochrání
vybava fabie:
kola, zpetna zrcadka a to je vse
Jsou to hajzlove, vubec nejde o ekologii, protze to by nejdriv museli chtit zlikvidovat ty sroty z DDR, ale jde jim o prachy a taky je to lobing dovozcu novych aut. Nic vic.
0/0
27.6.2003 8:04

xray

Re: socani
tak takhle smýšlí většina českých lidí. bohužel. radši si koupím 15 let staré bmw s 2.0 litrem motorem a výbavou za nějakých 100 tisíc. já vám to neberu každému podle jeho gusta. jen se pak směju když takoví majitelé přemýšlí jestli můžou ject nakoupit protože jim to žere tolik že na to nemaj. a největší divadýlko je když se tam něco porouchá. ale hlavně že mám cizí vůz ( vrak )
0/0
27.6.2003 8:09

chmila

Re: Re: socani
je vidět, že absolutně nevíš o čem mluvíš!!
najedu v klidu 2500 mesicne, jezdim 60 kilaku do prace, auto cas od casu do servisu davam, ale mam auto uz pres rok a platby, ktere musim do auta dat, jsou rozhodne mensi nez napr. leasing na fabii bez vybavy. Tak prosimt e trosku premyslej nez placnes takovou hovadinu. Mozna ti to dojde, az pojedes ve sve fabii a trefis se s nejaky saabem (vrakem) :)))
PS: 10 letej saab i vzhledove vypada lepe jak nova skodovka, je to auto s uplne jine tridy.
PS2: nahradni dily jsou v podstate stejne drahe, napr. predni blatnik je na fabii drazsi :)))
0/0
27.6.2003 8:16

xray

Re: Re: Re: socani
přečti si to znovu. možná to napodruhé pochopíš. si přesně ten typ člověka co sem popisoval.
0/0
27.6.2003 8:22

onyx

Re: Re: Re: socani
myslíš že se dá srovnávat leasingová splátka a servis? máš všech pět pohromadě?
0/0
27.6.2003 8:23

chmila

Re: Re: Re: Re: socani
myslím, že dá...za oboje platíš nějakou částku a po třech*peti letech když doplatíš Ti zbydu auto, ja si koupim dalsiho ojeteho saaba a ty budes jezdit konecne ve sve fabii. Kdyz jsem si auto kupoval postavil jsem vedle sebe dve ceny, 130 za ssab a 250 za fabii, no mozne investice behem peti let a bylo to jasne. Fabii jsem si nekoupil, protoze nejsem bohaty clovek. Mam jen SAAB, ktery je o dva metry delsi jak fabie, je vybaveny a hlavne !!! bezpecny.
0/0
27.6.2003 8:35

Encore

Re: Re: Re: Re: Re: socani
Deset let stary Saab neni rozhodne bezpecnejsi nez Fabie. Nevim jak se na to tenkrat prislo, ale podle vysledku Crashtestu nevybocovaly Saaby nijak z rady ostatnich aut. Dneska treba nova 9-3 je uz o necem jinym.  
0/0
27.6.2003 11:54

Amex

Re: Re: Re: socani
Jen jednu zajímavost. Zpětné zrcátko na škodu Octavii je o tisíc korun dražší než zrcátko na nejnovější model BMW trojkové řady. Srovnáváte tady nesrovnatelné. Srovnávat škodovku s BMW,Saabem atd. je nesmysl. A musím souhlasit s tím, že výše jmenovaná auta vzpadají v deseti letech podstatně lépe než škodovka po třech.
0/0
27.6.2003 13:29

Miloš Zapletal

Re: Re: socani
Ty seš  jadan!
0/0
27.6.2003 8:20

Jirka II.

Re: Re: socani
Mám deset let starého Peugeota 405. Metalíza, motor bez problémů, za celou dobu výměna spojky poloosy a rovodováho řemene a jeden silentblok za 400.- Toť vše, čili běžná údržba. Spotřeba 7,6 litru benzinu (1,6 motor). Sestra má Octavii, taky 1,6 starou 4 roky, spotřeba 8 litrů a jen letos do ní nacpala 35 000. Když jsem byl teď v zahraničí půjčila si na týden moje auto a vracela je s tím, že se to tím jejich vůbec nedá srovnat. Tak jaký vrak? Navíc je každému zcela jasné, že tráboše, staré škodovky a pod. zamořují ovzduší více než novější, (ale ojetá) auta z dovozu. Nebude-li možnost je vyhodit a koupit novější z dovozu, zůstanou tu ty staré krámy bez možnosti obnovy. Takže: buď jde ministrovi životního prostředí o jeho zhoršení a nebo o peníze. Co myslíte?
0/0
27.6.2003 8:30

probe

Re: Re: Re: socani
zhruba je to tak. podnikám v dovozu vozů. z 98% se do čr dováží vozy které jsou pro čechy dobré. a češi si myslí buhví co nekupují. pravda je asi taková. na západních trzích se to co se sem dostává nedá pomalu prodat. krom toho 80% těch krásných 6 let starých vozů je bouraných a sestavených s několika vozů. to ví jen málo majitelů. ale čechům to stačí, narozdíl od jiných národů nehledí na spotřebu ( i když pak nejezdí protože na to nemají ) nhledí na emise, bezpečnost......vše jim dojde až příliš pozdě.
0/0
27.6.2003 8:37

mrazik

Re: Re: Re: Re: socani
Jestli ty podnikas v dovozu aut, tak ja jsem reditel zemekoule a kazde leto jezdim na Mars na dovolenou.
0/0
27.6.2003 8:48

Árl

To není tvoje starost ...
kolik jim to žere. A 15 let starý bavorák je z hlediska životního prostředí pořád šetrnější než 15 let starý favorit, 120 nebo trabant.
0/0
27.6.2003 8:37

Petr

Re: Re: socani
Ten 14 let starej BMW je mnohem hezči, pohodlnějši, větši!!!!! než fabie. O ceně ani nemluvě .... Nějakých 250 000 za tu naprosto nejzákladnější fabii, nebo takových 400 000 už za něco slušnějšího, to se mi skutečně dávat nechce a pěkně by mi to zrujnovalo finance.  Jsou prostě strašně drahý na to, jaké vybavení , kvalitu a prostor nabízejí a to i v porovnání s cizími značkami ve stejné kategorii.....za to ten můj 14 let starý BMW 2.0 litru za 75000 ve vynikajícím stavu, spotřeba okolo 8,5 l/100km, náhradní díly k sehnání bez problému a za zlomek ceny náhradního dílu do fábie, do kterýho jsem za těch třičtvrtě roku, co ho mám, kromě běžné údržby, nemusel dávat ani korunu, to je podle mě něco jiného....  takže naprostá spokojenost, JEŠTĚ, ŽE HO MÁM.....
0/0
27.6.2003 9:33

pepe

Re: Re: Re: socani
jediný tvůj problém je, že na auto nemáš. proto obhajuješ starej krám.
0/0
27.6.2003 9:44

Pes Nulák

Re: Re: Re: Re: socani
Fobie bude jednou taky starej kram. A ke vsemu rozvrzanej.
0/0
27.6.2003 10:42

Jerry

Ojetiny
Myslím, že mnohem lepší než zavádět polovičatá opatření - na což je tato vláda expertem, by bylo zpřísnit kontroly STK, omezit jejich počet a udělovat na jejich provoz licence. Třetina vraků, které jezdí po našich silnicích nikdy totiž STK nevidělo.... 
0/0
27.6.2003 7:55

tomik

Skoda Auto
Samozřejmě, že si naše socialistická vláda hladá zdroje, jak minimalizovat následky své totální naschopnosti logicky uvažovat ... a lepí rozpočtové díry vším. Já v tom ale vidím ještě lobbing za podporu prodeje silně nadhodnocených Škod.
0/0
27.6.2003 7:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.