Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potvrzeno: Jakeš a Lenárt jsou nevinní

Komunisté Milouš Jakeš a Jozef Lenárt nebudou potrestáni za rok 1968. Vrchní soud potvrdil, že neporušili zákon. Podle žalobce napomáhali během srpnových událostí k pokusu vlastizrady tím, že se angažovali v takzvané dělnickorolnické vládě. Měla legalizovat vpád spojeneckých vojsk do Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vuml

Kolaborace s okupanty
Kolaborace s nemeckymi nebo sovetskymi okupanty by mnela byt trestna bez ohledu na to jake zakony v te dobe platily.
0/0
28.6.2003 12:11

Jakub

Chceme je soudit podle jejich zákonů.
Byli mezi nimi sice znační primitivové (viz "Kůl v plotě"), ale zas tak blbí nebyli aby si napsali zákony proti sobě. A my těď se tu vztekáme, že podle komunistických zákonů jsou neodsouditelní. Už samotné uzákonění vedoucí úlohy strany je zločin a první kdo by se měl hnát před soud je ten, kdo se na tom podílel. A pak by rázem byl jiný pohled na problém. Ale naše justice jsou z větší části bývalí komouši a ruka ruku myje.
0/0
27.6.2003 11:52

KAREL 4

MISTŘI SVĚTA !!!
Jo to se to štěká na dědečky. Skuste si otevřít hubu na ty, co mají na svědomí rozkradených 900 miliard této nové demokratické doby ! Kdo má na svědomí rozvrat Československé republiky, kdo zničil český průmysl, kdo udělal z lidí konzumující blby. Zloděj křičí - chyťte zloděje...
0/0
27.6.2003 11:37

rado

Další pokus
zdiskrditovat poctivé občany nevyšel.Kapitalistické kruhy v ČR potřebují stále odvádět pozornost od aktuálních témat dneška a vymýšlejí nesmyslná obvinění proti občanům,kteří pro naši vlast,blahobyt všech a rozkvět socialismu,udělali tolik dobrého. Dělníci a rolníci v této zemi stejně zvítězí!
0/0
27.6.2003 10:50

Killy

Re: Další pokus
Jo, kdyby už předtím zvítězil, tak tady neoxiduješ na netu, protože by žádnej nebyl.
0/0
27.6.2003 10:53

Tristan Eugen

Re: Další pokus
 "rado",zřejmě ti ještě nedošlo,že ten údajně dělnický réžím,vzal tu dělnickou třídu pořádně u huby! To že ti všiváci měli plné mordy dělnické třídy,ani v nejmenším neznamená,že by měli dělníky v nějaké sebemenší vážnosti.Ostatně čím že to ti gauneři trestali neposlušné členy s řad pracujíci inteligence  a  dokonce i své soudruhy? Srazili je mezi dělníky.Udělali z ních dělňase číže své vládce.Zajimavé,že se to potom těm bývalím sluhum dělnické třídy vůbec nelíbilo,když ze sluhu se stali rázem vládci.Nebo že by rolníci měli nějakou vážnost v tom sviňském réžimu? Něco takového,co ty tady blábolíš,to může blábolit už opravdu jen idiot! Nejlépe by bylo,kdyby jsi sám napravil tu chybu vymiškovanmé  pseudorevoluce.Jak? To je jednoduché! Vezmi kousek dobrého provazu a potom udělej to,co udělal jakýs Pich-Tůma! Uleví se tobě a uleví se té dělnické třídě a rolnictvu!
0/0
27.6.2003 12:13

Fritz

Vlastizrádci jsme zřejmě my
Vlastizrádci jsme zřejmě my. To my jsme porušili přísahu, kde jsme slíbili věrnost komunismu (šťouralové ať si najdou přesný text tehdejší vojenské přísahy). Anebo je třeba na problém pohlížet opačně: zločinec je ten, kdo zvrácené zákony vytvářel a uplatňoval v praxi. Pak by se třeba mohlo přijít nato, že vinu opravdu nesou politické špičky normalizace. Je ale v našem rádobydemokratickém státě vůle do takového sporu jít? Není na to už pozdě? Má cenu pár staříků poslat na státní útraty do luxusního zaopatřovacího ústavu? Veškeré tyto spory jsou ve svém důsledku reklamou komunistické strany.
0/0
27.6.2003 10:45

vra-tekk

Tak aspon nucene prace !!
Tak bych je alespon poslal cistit ulice !!! SMRT BOLSEVIKUM !!!!
0/0
27.6.2003 10:43

karber

Jděte do háje!
Řadoví občané vědí už 13 let, že "jsou nevnní" a že se jim nic nemůže stát. Pžřesně to jsme čekali. Grebeníček je ten samý případ.
0/0
27.6.2003 10:34

dluh

No jo
No jestli se maj soudit dle zákonů platných v týto zemi a v čase činu, pak za tento trestny čin po obrácení by z nich byli hrdinové a to nikdo nechce přiznat.
0/0
27.6.2003 10:31

Boris

Srovnávejme!
Hrabě Kinský, který zemřel v roce 1938, byl nařčen z rozvracení republiky a jeho majetek, byť jej zdědil jeho syn, byl na základě BD konfiskován. Nutno připomenout, že pohraniční oblasti nám byly odejmuty na základě mezinárodní dohody zvané Mnichovská na které pan Kinský nebyl a nemohl její průběh  ovlivnit. Pan Bilak, Jakeš, Lenárt se účastnili jednání s okupačními vojsky na ustanovení kolaborantské vlády s  okupačními  silami aktivně s okupanty spolupracovali a spolu s nimi se podíleli na  normalizačním ujařmení republiky. Těmto lidem se neprokázalo, že by porušili naše zákony a nebyl jim skřiven ani vlas. Který pak způsob odplaty pokládá průměrný Čech za správnější? Hlasujme!
0/0
27.6.2003 10:14

pener

nic novyho pravo nade vse i nad rozum
0/0
27.6.2003 9:35

Urvaný Hemeroid

Máme i nové vlastizrádce
Sláva! Pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí. Tak a teď by měli přijít na řadu vlastizrádci z počátku 90. let, kteří iniciovali a provedli neústavní zánik Československa. V úvahu připadají pánové Klaus, Mečár, Húska, Kalvoda, Stráský, Macek, Čermák, Havel, Kováč, Kňažko, Slota, Benda in memoriam, Ruml, Langoš, Móric, Kroupa a další. Slušná řádka vlastizrádců, není-liž pravda?
0/0
27.6.2003 9:12

Jakub

Re: Máme i nové vlastizrádce
Jsi vůbec s to pochopit dějiny? Ve kterém kostele Ti tohle nalili do hlavy? Asi v tom s rudou hvězdou.
0/0
27.6.2003 11:38

Dušan

Ještě pár let a naše soudy rozhodnou, že Adolf Hilter byl bezúhonný občan. Stačí počkat, až pomře zbytek svědků.
0/0
27.6.2003 9:06

David

Naše soudy dosáhly vrcholu nezávislosti - jsou nezávislé nejen na politicích, ale i na občanech, morálce a zdravém rozumu.
0/0
27.6.2003 8:59

Bulik

Stando Grosi kde jsi?
Ke dni 1. 6. 2003 bylo Úřadem dokumentace a vyšetřování zločinů komunismu stíháno celkem 175 osob v 88 trestních věcech. To je za 13 let  13,462 osob ročně (175:13=13.462). Co dělají úředníci kterých je na ÚDV určitě minimálně 100 s určitě nadprůměrným platem, celý měsíc. Jestliže 100 úředníků řeší JEDEN případ měsíčně stojí nás pomalu celý ÚDV více než stačili rozhospodařit soudruzi.
0/0
27.6.2003 8:58

Jirka z Plzně, 31 let

Komunisty si uchovat v rezervaci jako odstrašující příklad!
Bohužel lze jen těžko očekávat, že budou potrestáni bývalý komunističtí vůdci, když si v parlamentu platíme stále vetší množství komunistických poslanců. Tato zločinecká organizace měla být hned po listopadu 1989 zakázána a s jejími představitelemi se měl uskutečnit proces (viz Norimberk s fašisty). Dřívejší heslo: "Nejsme jako oni" je ve své podstatě protidemokratické, protože komunistické ideály jsou jako virová nákaza, kterou je nutné do důsledků vymítit, jinak svá chapadla pod závojem líbivých slovíček a lží roztahuje dál a dál.
Navíc je absurdní, že těmto zločincům zůstal majetek a k tomu ještě jim platíme pravidelně nadprůměrnou penzi. To považuji za velkou chybu demokracie. Prostě komunisti spoléhají na ty slušné lidi (nekomunisty), kteří nejsou schopni je spravedlivě potrestat.
0/0
27.6.2003 8:53

Píchlé Kolo

Re: Komunisty si uchovat v rezervaci jako odstrašující příklad!
Ty jsi asi ještě nevystřízlivěl z oslav osvobození Plzně (a podle dnešních historiků) tak nějak vlastně celé ČSR hrdinnými US vojsky! V demokratické zemi pokud chceš někoho odsoudit, musíš proti němu mít nějaké důkazy. Máš plnou hubu virových nákaz a zločineckých organizací, ale sám se chováš jako diktátor...
0/0
27.6.2003 9:18

Jirka z Plzně, 31 let

Re: Re: Komunisty si uchovat v rezervaci jako odstrašující příklad!
To jsem rád, že se nějakej rudej ozval. Oslavy Plzně byly skutečně super, konečně můžeme vzdát holt skutečným osvoboditelům a ne tyranům. Jinak ty důkazy jsou zřejmé a pravdivé, druhá věc je kdo to soudí. O nezávislosti soudu si myslím svý. Tu školu marxismu-lenismu mohli vystudovat jen dětičky z prověřených rodin a předpokládám, že i na těchto školách zůstala řada pedagogů komunistického vyznání.
Jinak si myslím, že Ti neušlo jenom kolo, ale i mozek.
0/0
27.6.2003 13:26

Marona

Plyšová fraška.
Také se domnívám, že je zbytečné žádat nějakou spravedlnost, když se komunisté dohodli s velmocemi na pokojném odchodu z moci. Proto také Sametová šaškárna. Při opravdové revoluci jsou oběti na životech. A buďme si velmi a velmi jisti, jak by s námi zatočili, nebý oné dohodnuté frašky. Každý obchod je ale něco za něco. Za pokojné předání moci, pokud možno beztrestnost. Tento názor byl mnohokrát vyvracen, ale vždy se znovu a znovu potvrzuje, a není to jenom u nás. Takže buď ohromné ztráty na životech - určitě by byla použita armáda a LM, a nebo beztrestnost komunistů a hladký průběh "revoluce".
 
0/0
27.6.2003 8:47

Česílko

zrušení KSČ(M)
neuvěřitelné  a emigrovat z těchto důvodů nemůžu. Kde je ochrana běžných lidí
TA STRANA MĚLA BÝT POSTAVENA MIMO ZÁKON
0/0
27.6.2003 8:43

Boris

Re: zrušení KSČ(M)
To bys musel postavit nejprve mimo zákon ODS, která v parlamentu KSČ, když ČSSD navrhovala její zrušení, podržela.
0/0
27.6.2003 9:58

ja

a kdo zato muze??????
je mi smutno,ze se nedokazeme vyporadat s minulosti a potrestat lidi,kteri nas prodali.nikdo neni schopen potrestat lidi za to,ze sem 68prisli rusaci,ze v padesatych letech byli trestani letci,co bojovali v anglii a dalsi.myslim ze se stb chovala k nasim obcanum hur jak gestapo.ale u getapa by se to dalo chapat.i nemci po sjednoceni odsoudili vlastizradce,ale to je holt jinej narod
0/0
27.6.2003 8:42

Ferda

Nepřekvapuje
mě to ani trochu. Rozsudky jsou předem dané, jako v 50. letech. Dle dohody Havla v roce 89...
Dnes je ale datum! Výročí. V roce 1950 popravena Milada Horáková. V roce 1970 vyloučen Dubček z KSC. A rok 2003 - tito všem lidem jasní vlastizrádci jsou osvobozeni.
Tak to asi zase zvítězila ta pravda s láskou, nebo co.
Je ještě někdo v této zemi s pocitem lásky k vlasti a svému národu? Asi ne, a o to jde.
0/0
27.6.2003 8:41

kluk z moravy

Re: Demokracie jen heslo na papíru
bezvýhradný souhlas
0/0
27.6.2003 9:00

Juro Jánošík

Čau chytráci
Tak občas mrknu na tuto stránku a to jeden čučí:Dva kámoši se dohodnou a provokůjí,že by estebáci?a ni nedovedou dát své vlastní E- mejl.adresy,JEN PROVOKUJÍ A ČEKAJÍ KDO NALETÍ ŽE! krytizujete dobu o které málo víte, to že se dohodli RUSOVÉ A AMERYČANI, A TED TO JE OBRÁCENĚ - UVĚDOMUJETE SI TO VÚBEC.A že o NÁrod jim nejde, ale jen o drancování zemí, kde kolif na světě!
0/0
27.6.2003 8:30

jj

Čest vaší práci, soudruzi !
Mám silný, ale opravdu silný pocit, že na počátku tohoto generálního pardonu byl Venca Veškrna se svým urychleným doživotním jmenováním soudruhů soudců.
 
 
0/0
27.6.2003 8:21

Míra

ZAVŘÍT ! ! !
Zavřít až zčernají ! ! ! A ne na pět let, ale do konce jejich hnusnýho komunistickýho života. Jednou jsou to rudý komouší a nic jinýho si nezaslouží...    
0/0
27.6.2003 8:05

Jakeš a Lenárt soudr. csc.

Oznámení o podání žaloby
Oznamujeme všem přátelům a známým, že do dvou měsíců podáváme žalobu na stát, za po-
škození naší dobré pověsti slušných a čestných
komunistických pohlavárů, která byla zpochy-
bněna žalobou u soudu.Soud musel nakonec
uznat tuto naši bezúhonnost.
Naši osvědčení právníci (soudruh Urválek,
Grebeníček a spol.) právě usilovně pracují na
jejím znění. Budeme žádat odškodnění od
státu ve výši 10 miliard Kč jako přiměřenou ná-
hradu za poškození naší bezúhonnosti.
Zároveň vyzýváme všechny soudruhy, aby tak činili  také, především všechny funkcionáře,mili- cionáře, bývalé bachaře, estébáky a pilíře našeho proletářského komunistického režimu. Už je to tady- poslední bitva vzplála, dejme se na pochod, naši nezávislí soudci nás nenechají padnout.                      
0/0
27.6.2003 7:57

Egoist

Tak to joo
Naše součastné soudnictví už není o spravedlnosti, ale o zručnosti využívání  těchto zákonů. Je to jako s reklamou ...není podstatná skutečná kvalita výrobku, služby, ale kvalita prezentace těchto výrobků, služeb....Lidem se jen upraví schopnost vyhodnocovat informace německými filmy, argentickými telenovelami eventuálně přispěje Novotný s Gondíky.....a je to..
0/0
27.6.2003 7:39

Jarda

Absurdistán !!!
Tak se to konečně podařilo! Není pravdou, že jsou vlastizrádci a tedy konečně žijeme v zemi, kde zítra už znamená včera.
0/0
27.6.2003 7:30

havran

Re: PODLE ROZSUDKU JE VIDĚT, KDO NÁM VLÁDNE !!!
no jo, ale to bysme byli jako oni...
0/0
27.6.2003 7:43

jelita

Re: Re: PODLE ROZSUDKU JE VIDĚT, KDO NÁM VLÁDNE !!!
A to by bylo pro cesko dobre.Vy jste totiz daleko horsi - Vytunelovali jste si vlastni zemi,ktera ted pro dluhy nevi kudy kam.To komunisti vas drzeli na uzde.
0/0
27.6.2003 7:56

Harwey

Re: Re: PODLE ROZSUDKU JE VIDĚT, KDO NÁM VLÁDNE !!!
Mělo by platit: "Oko za oko, zub za zub".
0/0
27.6.2003 8:05

Boris

Škoda,
 že se televize zříká role, kterou by v celém případu mohla sehrát. Nebylo by od věci, kdyby jsme mohli shlédnout na obrazovkách pořady, které by na základě archivních dokumentů ukazovaly, jak se dotyční pánové v té době chovali, koho objímali a co říkali. Odsoudili by se tak sami. Hlavně v očích mladé generace, která o té době  toho moc neví.
0/0
27.6.2003 7:12

Boris

Re: Re: Škoda,
Souhlas
0/0
27.6.2003 9:54

Sir Stanley

Vlesdop...
Hodne hosici sem pisou, hodne... Nacviceno na jednicku. Zavitu ale maji asi tak 2-3. Kupredu, leva Bananova republika!
0/0
27.6.2003 5:20

ROMAN DASEK

komunisti vzdy vyzrajou
Meli oba uz davno lepit pytliky na Borech!
0/0
27.6.2003 1:40

STEPEC

...
NEJSOU VINNI...?A JE VUBEC NEKDO VINNEN...?TADY TO PROBEHLO VSECHNO V PORADKU ZA POSLEDNICH CTYRICET LET...?TADY SI VSICHNI ODVYKLI PIKAT !!! PAK SE NEDIVTE,ZE JE TADY KAZDEJ DRUHEJ ZLODEJ,KAZDEJ TRETI BEZCHYBNEJ PROJEKTANT TUNELU,A KAZDEJ DESATEJ VRAH!SOUDY TOMU DOST NAPOMAHAJ A MNE JE Z TOHO NA NIC.TAK JO,JEN TAK DAL,DOBRE TO DELATE....
0/0
27.6.2003 0:05

Monika

Jozo Lenert je sexy
Teda, Jozo Lenart by stal za hrich, nekonec mozna i Jakes. Voba jsou sexy, skoro jak hypoteky. Maj neco do sebe. Vypadaj fakt dobre. Monika
0/0
26.6.2003 23:55

Johny

Re: Jozo Lenert je sexy
Téhle úchylce se říká gerontofilie. I když nevím, tohle už hraničí s nekrofilií.
0/0
26.6.2003 23:57

x.x

...
prasata komoušský fuj mě je špatně
0/0
26.6.2003 23:43

bobr

azbest je v obraze
Souhlasim.Je to papinak pro cesky voly ce a perfektne funguje.Taky to Jilkova tak deriguje aby se nahodou neco nezaseklo.
Takovy chytry reci ze se telka muze vypnout jsou hezky ale pak se nikdy nedovite jak to s vami panstvo mysli a nemuze se vest zadna diskuze.Proto clovek ktery chce o vecech premyslet musi bohuzel poslouchat i stupidni porady.A votom to je.
0/0
26.6.2003 23:18

Johny

Re: azbest je v obraze
Co je nejhorší, slyšel jsem, že někdy vůbec nejde o dotazy diváků. Lidé prostě dostanou papírky s označením profese, kterou budou představovat, a otázkou. Politik se tak mohl snadno připravit. Tohle si nevymýšlím, povídal to kolega mé matky, který se toho divadla (bankovní úředník, ale v televizi byl "instalatérem"). Nasvědčovaly by tomu i některé zásahy Jílkové - ty dotazy se příliš neliší od ostatních, ale tazatelé ani nedostanou šanci domluvit. Netvrdím, že to tak je vždy, ale možná se jedná o politiky, kteří by jinak ani do televize nešli. Tak jim vycházejí vstříc.
0/0
26.6.2003 23:23

Tomáš Mohorita

Nech brouka žít
Nechte ty chudáky už na pokoji, oni jsou čistí svou vírou, zatímco většina národa komunismu nikdy nevěřila - a nedělala nic. Možná to jsou i mnozí z vás - vyčítáte si že jste nebyli schopní nic udělat, a teď se vám chce jen kopat do bezbranné skoro-mrtvoly. Měli byste se nad sebou zamyslet !
0/0
26.6.2003 22:57

Johny

Re: Nech brouka žít
Jenže oni jsou souzeni už od začátku devadesátých let. Kdybychom neměli takové výkonné soudy (jež nám jistě kdekdo závidí), už to mohli mít dávno za sebou. Ani já nechci trestat nějaké bezbranné staříky, stačilo by prostě na ně ukázat prstem a říci: "Jsou vinni zločiny proti lidskosti." Nic víc, to by stačilo. Aspoň by se nám pak nemohli smát a tvrdit, že vlastně nic neprovedli a že bylo spravedlnosti učiněno zadost.
0/0
26.6.2003 23:06

Tomáš Mohorita

Re: Re: Nech brouka žít
Tys mě asi nepochopil ! Oni jednali podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, mysleli si, že dělají dobrou věc a vzhledem k jejich vzdělání se tomu ani nedivím. Většina z vás zato dobře věděla co je dobrý a co ne, a neudělali proti tomu nic.
0/0
26.6.2003 23:17

Johny

Re: Re: Re: Nech brouka žít
Proto je také nechci trestat. Jenom říci, že to dělali špatně. A o tom snad nikdo nepochybuje. A o tom nejlepším svědomí se odvažuji pochybovat. Řekl bych spíš, že jim šlo o moc (v té době nepatřili mezi stranické špičky, ovšem poté se mezi ně dostali). Jinak, Mohorita - nemá to nějakou souvislost s Vasilem Mohoritou?
0/0
26.6.2003 23:19

Pes

Re: Nech brouka žít
Kdo je v tomto pripade vinny ?
Chudak Hofman
0/0
26.6.2003 23:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.