Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Živnostníci ve ztrátě budou platit daně

Včerejší článek s tímto nadpisem vyvolal na internetových stánkách iDnes velkou polemiku. Do diskuze pod článkem se zapojili zaměstnanci i zaměstnavatelé, studenti, živnostníci úspěšní i ti méně úspěšní. Vyjadřovali se všichni ti, kdo mají přístup k internetu a kdo měli chuť sdělit svůj názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Erich Cviertna

otázka
Pokud je živnostník ve ztrátě, tak z čeho žije????
0/0
27.6.2003 11:18

Ondra

Re: otázka
A kdyz si mlada rodina koupi domaci spotrebice na splatky, protoze na to ted nema hotovost, tak se taky ocitla ve ztrate. Znamena to, ze nema pravo zit? Podnikatel ve ztrate, je podnikatel, jehoz investice (do budoucnosti) presahly zisky (v soucasnosti). V tomhle ohledu danova politika micha dohromady jablka a hrusky. Samozrejme, ze jsou mezi nimi i taci, kteri neinvestovali, ale proste podvadeli. Ale soucasne navrhy danovych zakonu budou takove nepoctivce k machinacim svadet jeste vic a ty, kteri investovali na to doplati.
0/0
27.6.2003 12:10

ima

Re: Re: otázka
Osobne si myslim, ze tem financim nerozumite vubec. Mate poneti o bilanci, Aktiva a Pasiva? Aktiva znamenaji to,co vsechno vlastnite a Pasiva co dluzite a rozdil mezi temito udaji je bud jedno nebo druhe a nebo take rovnovaha. V pripade Vasich spotrebicu na "dluh" je mate jak v Aktivu, tak v Pasivu, neniliz pravda? Podnikatel nemuze byt ve ztrate pokud "ztratu" vytvari investice. A take bych podotkla, ze podnikatel je obycejne zamestnancem sveho podniku, coz znamena, ze plati dane jako kazdy jiny. Mnohdy jeho plat muze byt i mensi nez jinych zamestnancu, ceka az na konecnou rocni bilanci a podle ni si plat "upravuje". Kazdy by si mel uvedomit, ze podnikatel do firmy investuje sve penize i kdyz mnohdy pripujcene od rodiny a nebo banky. Toto riziko nese on a ne zamestnanci, ci-li mluvit o nejakem vykoristovani je 100% blabol. A to, ze by mel platit dane z prijmu misto ze zisku je vylozeny nesmysl.(To je to, co jsem pochopila, ziji totiz mimo uzemi).
0/0
6.7.2003 8:46

Ondra

Re: Re: Re: otázka
Naprosto nechapu, proc mne obvinujete z toho, ze tomu nerozumim. Jen jste odborne nazvala to, co ja jsem prelozil tazateli do jazyka rodinnych financi. Takze jsme na stejne strane.
0/0
8.7.2003 16:30

raf

Podnikatelé a živnostníci
když zaniknou žádná škoda - daně neplatí - nejsou tudíž žádným přínosem pro státní kasu a své zaměstnance vykořisťují a okrádají.
0/0
27.6.2003 8:32

Ondra

Re: Podnikatelé a živnostníci
Ty jsi ale blb...
0/0
27.6.2003 8:38

York

Asi to nemá cenu...
Bohužel je a zůstane smutnou skutečností, že důchodců, státních zaměstnanců a jiných lidí, závislých na štědré ruce státu bude vždycky víc než těch, kteří se o své živibytí starají sami. Spolu se všemi ostatními zaměstnanci, z nichž si jen menšina uvědomuje, že jejich "sociální jistoty" závisí především na prosperitě jejich zaměstnavatelů, představují drtivou většinu voličů. Proto budou politici vždycky stát na straně těch prvních.....
0/0
26.6.2003 17:18

Ondra

Re: Asi to nemá cenu...
Coz mi nahrava na jedno reseni, jehoz prosazeni je vsak prvdepodobne utopii. Videli jste Hvezdnou pechotu? Ten film byl sice slatanina, ale autor (pokud vim, melo to romanovou predlohu) posadil dej do spolecnosti, ktera byla sice svobodna, ale o to, aby clovek dostal urcita privilegia, mezi nez patrilo i volebni pravo, se musel nejprve zaslouzit. V te spolecnosti se o to sice zasluhovalo praci v armade, coz nevidim, jako prioritu, ale naskytuje se tu spoustu jinych reseni. Coz takhle nasobit hlas volice koeficientem, ktery primo umerne roste priznanym danim. Vim, ze to sice zavani tim, ze by si nekteri svou politickou moc mohli "koupit", ale to uz se tu stejne deje pomoci lobby. Nebo proste jen tem, kteri z toho ci onoho duvodu neprispivaji do statni kasy to pravo sebrat. Takze duchodci, nezamestnani, ve vykonu trestu, studenti (i kdyz na vysokych skolach asi ne), tak studenti ne...:o)). Jenze, jak rikam: Navrhnout to, je politicka sebevrazda. Pritom by mi ale kazdej dal zapravdu, ze o tom, co se dela s rodinym rospoctem nenechame rozhodnout deti, ne?
0/0
26.6.2003 19:37

pinguin

je smutne..
jak se u nas porad duchodci , odstrkuji,muzes jim prilepit nalepku ,ze mohou za  "socialismus" ,ale ze platili cely zivot do statni kasy prispevky na svuj duchod o ktery´jsou nyni okradani o tom se nikde nemluvi.To nehovorim o stavu pece o ne,lekarska,nemocnice,domovy, atd... smutny obrazek spolecnosti.
0/0
27.6.2003 11:30

Ondra

Re: je smutne..
Jenze ja neodstrkuju duchodce. Ja se knim chovam jako k nekomu, jehoz rozhodovani o chodu cele spolecnosti je subjektivne zabarveno. Jak jsem psal...Nechas si jako rodic do rodinneho rozpoctu kecat od deti? Nenechas. A je to snad diskriminace? Neni. Jen tim rozhodujes za nekoho, v jeho prospech, nebot je nad slunce jasnejsi, ze on svoje zajmy stavi nad zajmy celeho spolecenstva. Nejdrive je potreba vytvorit prosperujici spolecnost a teprve pak bude z ceho nakrmit hladove. Jinak budem nakonec hladovi vsichni.
0/0
27.6.2003 12:04

Eraser

Re: je smutne..
Lidé, kteří jsou nyní v důchodu neplatili když pracovali SOBĚ na důchod, ale platili důchod těm, kteří byli TENKRÁT v důchodu. NYNÍ platí ti, kteří pracují důchod těm co jsou NYNÍ v důchodu. Vážení, pochopte už konečně, že stále máme stále průběžný důchodový systém a nikdo SI neplatí na svůj důchod, ale platí důchod těm, co jsou v důchodu !!!
0/0
3.7.2003 14:52

Ondra

"Jak bohatne jedinec, bohatne stát." Tak s tim naprosto souhlasim. A neplati to jen pro zivnostniky. Bohuzel je pravdivy i ten dodatek "Nebo by mel!". Otazka zni: "Proc tomu tak neni?" Pricinu vidim v zakorenene rovnici kapitalista=zlodej a z ni vyplivajici touha "potrestat" jej vyssimi danemi. Vyssimi, nez vysokymi. Dane s prijmem rostou exponencialne, coz zakonite vede bud ke snaze priznat co nejmene, ci presunout cast prijmu do sfery sede ekonomiky. Pro ty s mensi fantazii pak snizenim produktivity na uroven danove unosnou. Ani jedno reseni nenese kyzeny efekt naplneni statni kasy a nasycenim tech socialne slabsich. Vznika tim bludny kruh. Ekonomice pak nevladne zisk plynouci z produkce, ale kratkozrake touhy proletariatu.
0/0
26.6.2003 15:29

habit

Re:
0/0
26.6.2003 15:54

Jirka

Re:
Troufal bych si tvoje názory podepsat a v něčem upřesnit či rozvinout ale v zásadě máš pravdu. Především a v první řadě bych ale řešení viděl ve volebním systému, který musí být většinový. Současné poměrné zastoupení vede ke známému koalování, z kterého plynou, rovněž známé, paskvily legislativní smrště. Jinými slovy, nikdo nemá odpovědnost ale všichni se chtějí zviditelnit a všechny chyby svádějí na ostatní. Naše republika míří někam do Itálie ale já bych radši do Anglie. A co se týče volebního práva, také mě občas napadá, na základě výsledků voleb, že volební právo by mělo úzce souviset s ekonomickou angažovaností, protože na výsledcích voleb v naší republice je patrná těžká nostalgie minulého režimu, klapky na očích a žádný pohled do budoucnosti.
0/0
29.6.2003 10:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.