Diskuze

Letadlo na dálnici přineslo smrt v autě

Na dálnici D1 ve směru na Brno po půlnoci nouzově přistál malý letoun. Pilot stroj s poškozeným motorem odtlačil na kraj silnice. Poté, co ho objelo několik aut, došlo k tragédii. Do opatrně jedoucí škodovky narazil autobus. Dva lidé v autě uhořeli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ap

1. 7. 2003 10:36
Kdo má vinu?
  Před asi 3 lety se nám s manželkou stala na dálnici příhoda, kdy jsme byli téměř v pozici řidiče toho autobusu. Manželka řídila, jeli jsme v levém pruhu a pomalu dojížděli Oktávku v pravém. Jeli jsme něco kolem 130, ta Oktávka jela o něco málo pomaleji. V táhlé zatáčce stály v odstavném pruhu dvě auta a řidiči stáli vedle a něco si živě vyprávěli. Viditelnost byla výborná, auta byly vidět z velký dálky, žádná stopa po nehodě, žádný otevřený motor kvůli příp. poruše. A ten maník v té Oktávce, když byl na úrovni těch odstavených aut a asi tak 15-20 metrů před náma v pravém pruhu, najednou dupnul na brzdu, čuměl na ty auta, a nějak asi při tom čumění zapomněl ovládat volant, takže to strhnul na nás do levýho pruhu. Manželka zareagovala špičkově, začala brzdit, strhla řízení, naštěstí nás nevzala do svodidel a s tím blbem jsme se štrejchli bokem. Co bylo zajímavý, on na tom autě neměl nic, my jsme měli škodu za 20 tisíc. A ještě to byl takovej zmetek, že to nenahlásil svojí pojišťovně, a než si to příslušné okresní pobočky České pojišťovny (Mladá Boleslav a Česká Lípa) vyřídily, uplynulo víc než půl roku. Proč o tom píšu? Aby si každý uvědomil, že nemůže soudit bez znalosti věci. Ten viník naší nehody zcela evidentně neměl důvod brzdit, natož pak vletět ve zlomku vteřiny do druhýho pruhu.
A jaký důvod měl a co vlastně dělal nebohý řidič škodovky vedle odstaveného letadla, to už dneska těžko někdo odsoudí. Ale soudím, že důvodů měl víc, než jich bylo u naší nehody. Přeci jenom letadlo na dálnici, v noci...
Kdyby náš viník jel trochu rychleji nebo my pomaleji, mohlo to taky dopadnout tak, že bychom mu to střelili do zadku, a kdo by měl potom vinu? Přece vždycky ten, kdo má rozbitej předek...
0 0
možnosti

Mirek

1. 7. 2003 8:35
Platilo a platit bude...
.. ze kdo si co neubrzdi, to uz neukeca... Ti sami, co tu kritizuji skodovku, ze zpomalila tady stejnym zpusobem vyrvavaji, kdyz se pise o retezovych nehodach na dalnicich, ze ty co prilitli zezadu 200/hod. za to prece nemuzou... prece na dalnici neni mozne zastavit.. Je to infantilni nazor a podle toho to na silnicich dnes vypada. Kazdy at si sahne do svedomi sam... a predstavi si, jake to asi je zabit takhke cloveka, nebo 2,3 i vic... a jestli pak tech 5 minut, ktere clovek mnohdy idiotsky riskantni jizdou nazene za to stoji.. za to sednout si na par let do chladku !! A ten ridic autobusu by mel sedet ! Vina je na nem a nikdo mu to neodpare.. Pokud je to rovnej chlap, mel by se k tomu tak postavit.. protoze ten nejtezsi trest uz dostal a nikdy nikdo mu ho neodpare... Takze laskave vy, co tu tak horlite, ze na dalnici jen 130 + ... jdete do haje a jezdete po polnich cestach !! Abychom si my, slusne vychovani ridici tu jizdu opravdu uzili ... takze kdyz se neco deje, klidne i zastavime... a kdyz to pujde a bude chut, povalime ji i 200+ !! 
Myslim, ze nejlepe to rikal Niki Lauda... a ze to byl Pan ridic.. Je lepe ztratit v zivote minutu, nez v minute zivot !!! A vo vo vo vo vo tom to je !!! : )))
0 0
možnosti

O.J.

30. 6. 2003 22:45
Pilot je PAN PILOT
po precteni spousty prispevku k teto udalosti je mi az zle.je mi lito ze tuto nehodu odnesli dva lide at uz jeli v cemkoliv.velmi ale ocenuju vykon pilota nad kterym skutecne obdivne smekam  mnoho lidi si nedokaze uvedomit ze i nouzak bez motoru za dne do pole je velmi riskantni zalezitost ackoliv tam nikdo nejezdi.nouzak v noci, na dalnici, se Zlinem Z 43 ktery, se diky sve aerodynamice pri vypadku motoru meni v bednu se solidni rychlosti klesani a JESTE S TIM PODLETET MOST a bezpecne pristat je skutecne kumst.chovani pilota v tehle situaci skutecne ocenuju jak muzu a rad bych tomu cloveku alespon poplacal po rameni.je mi ale zle z lidi kteri vini ridice 120ky za to ze jel v levem pruhu !  vazne si myslite ze v noci podle rozsvicenych pozicnich svetel letadla BEZPECNE poznate jak je letadlo velike ? vsichni jste jiste piloti a tak vite ze Z43 pokud je zaparkovany v odstavnem pruhu nahodou netrci do praveho a prostredniho pruhu, jiste vsichni taky predem vite ze z nej netece palivo ci olej  obvinte me klidne vsichni ale at pojedu v cem pojedu a uvidim takovouhle nouzovou udalost pojedu treba 5 km/h pokud si nebudu uplne jisty jak situace vypada...
0 0
možnosti

Prometheus

1. 7. 2003 7:45
Re: Pilot je PAN PILOT
Konečně komentář k němuž můžu jen přidat svůj souhlas.Plně se s tímto názorem stotožňuji
0 0
možnosti

hmmmm

30. 6. 2003 11:19
Proc tam tahaji to letadlo????
Typicky priklad ceske "investigativni" novinariny..  Dva pribehy kvuli atraktivite vrazeny do sebe. Jeden pribeh stastny, takze nudny a jeden drasticky, tak hura na nej..  A protoze se udaly hned po sobe na jednom miste, tak je dame dohromady a je tu extra bomba. Pribeh prvni, letadlo stastne pristava na dalnici po poruse motoru, pilot je profik, ukazkove doseda na jedinou vhodnou plochu ve svem okoli, zajistuje letoun, osvetluje atd.  Pribeh jedna konci (nuda, sed, "nic" se nestalo))...  A zacina druhy, kdy ridic skodovky cumi kam nema, zpomaluje v levem!!!! pruhu (pravy je pry volny) a zacina ohrozovat sve okoli. Dalsi ridic autobusu cumi zrejme stejnym smerem, ale drzi "plnou paru". No a hotovo, vymalovano. Kdyby tam stala nahata baba, tak to dopadlo uplne stejne.. Tak proc tam proboha porad cpou to ledadlo???????
0 0
možnosti

Zdenda

30. 6. 2003 11:32
Re: Proc tam tahaji to letadlo????
Jses si jist, ze ta havarie skutecne nemela s letadlem nic spolecneho? Ze toto jsou skutecne dve samostatne zpravy?
0 0
možnosti

Pavook

30. 6. 2003 8:19
Jasna vec:
Nevim, proc se slozite resi trivialni vec: za nehodu jasne muze ridic autobusu
0 0
možnosti

Martin H.

30. 6. 2003 1:10
skodovka a dalnice....
Skodovka by na dalnicich jezdit nemela vubec. Delaj problemy i kdyz tam letadlo neni, protoze jejich rychlost pod 100km / h je smesna.... Bud at jezdej 80 jako kamiony nebo 130+ jako ostatni.
0 0
možnosti

Fanda

30. 6. 2003 13:29
Re: příspěvek zrušen
Oktávka - taky nic moc. Jestlipak ta škodovka svítila ? Ty co potkávám sice většinou svítěj, ale asi tak stejně jako světlo poháněný na dynamo od jízního kola.
0 0
možnosti

blb

29. 6. 2003 23:48
Každý technický systém má své mouchy a své meze. Dojde-li k potížím, nejobyklejší procedurou je systém zastavit nebo zpomalit tak, aby se získal čas na uvážlivé jednání. Každý, kdo na tohle nepřijde, ani kdzž mu to říkají, by měl mít zakázáno takové vymoženosti používat (...nedávat malým dětem zápalky). Pilot v té nouzi udělal, co nejlepšího se dalo .... v průměru to dopadá obyvkle mnohem hůř. Jestli v té škodovce jenom čuměli anebo zpomalili a chtěli co neopatrněji místo objet ... to už se nedovíme, a z presumce neviny plyne, že se chovali správně (bez ohledu na předpisy ... jsetli před váma bude bouračka přes celou šíři, tak do ní vletíte, mezkové?). V každém případě měli v takové situaci právo na to chovat se tak, aby získali čas a přehled (například neleží-li něco na té vozovce, čeho si ještě nevšimli).ˇJestli řidič autobusu čuměl nebo nedával jinak pozor, se neví, ale v každém případě neudělal nic, aby nehodě zabránil, jak ho zavazuje předpis...Nechci mu ale křivdit, zřejmě k těm pitomcům tady, co hodlají do něčeho vletět a pak teprve yjišťovat , do čeho, asi nepatří..Tak mne napadá, neznáte někdo něco, jak se těch pitomců vraždících jiné zbavit?
0 0
možnosti

zv

30. 6. 2003 0:12
Re:
Prave ze na to pravo nemeli! Toto cumeni stalo jiz mnoho zivotu. A bude jeste stat. Letadlo bylo ve skarpe odsunuto mimo nebezpeci. Projelo jiz vice aut bez problemu kolem letadla, neni to tak? Nebo jsem rozumel spatne? Bouracka v cele siri tam nebyla! Ani po teto bouracce to do toho nikdo nenasil!
Co doporucujete, aby ridic autobusu mel v teto hloupe situaci udelat? Krome slapnout na brzdu. Vyhybat se, prevratit ten autobus. Zranit vice lidi? Co tedy?
Ten fact, ze kolem letadla projelo jiz vice aut dokazuje, ze plna vina je na ridici skodovky!
0 0
možnosti

noname

29. 6. 2003 22:44
Nekteri lidi,kteri pisou do teto diskuze jsou opravdu magori
Nechapu lidi,kteri odsuzujou pilota za to,ze pristal na dalnici,misto k tomu idealni,je to borec,pak napr. nazory proc tam policajti nedali prenosne semafory (nebo tak nejak to ten dotycnej popisoval),pak nazory typu,ze skodovka nemela vubec brzdit (kdyz potkate na dalnici letadlo,tak se prece nic nedeje) takovej divnejch odpovedi je zde spousta,nekteri zijou uplne v jinem svete.(a nebo jsou totalne namol nebo IQ 69).
0 0
možnosti

Lumík

29. 6. 2003 18:36
Škodovka
Myslím, že vina je straně škodovky - na dálnici nelze bezdůvodně měnit rychlost ani zastavovat. Protože u nás je možné vše, pak to tak dopadá. Zkuste zastavit v cizině...
0 0
možnosti

zv

29. 6. 2003 23:41
Re: Škodovka
Presne tak. Ridic by mel zpomalit tak,aby v zadnem pripade neohrozoval nasledujici provoz. Uz je uplne jedno co na pokraji dalnice stoji. Jestlize mel provoz za sebou, dobre rozeznatelny v doufejme jeste existujicim zrcatku, tak mel redukovat svoji rychlost tak, kde nehrozi nebezpeci a ani moznost OMEZENI nasledujiciho provozu! Pochopitelne a jednoduche! Tudiz vina je plne na ridici Skodovky.
Tento vsak svuj podil schytal. Neni o cem se bavit.
Jestli si nekdo mysli, ze Nemecky ridic nese vinu, tak muze zkusit vlastni "Schrotthaufen"zastavit pred Ceskym autobusem. Uvidime, co z toho zbyde!
0 0
možnosti

ginos

29. 6. 2003 14:16
Kdyz se pilot rozhodl nouzove pristat na D1 ktera je frekventovana,musel moc dobre vedet ze tim ohhrozuje zivoty nekolika mnoho lidi!Musel!Co delal vubec v noci s takovym letadylkem ve vzduchu?
0 0
možnosti

qwer

30. 6. 2003 16:49
Re:
znovu to uvedu, o věci nemáš ani páru a nevážená redakce I Dnes taky, jejich "odborné" články jsou do očí bijící neznalostí základních faktů a nejsou schopni se seznámit ani se základními parametry a informacemi k tématu
0 0
možnosti