Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Marihuanu jsem zkusil, přiznal Mareš

Na otázky čtenářů iDNES odpovídal vicepremiér a šéf Unie svobody-DEU. Obhajoval především svůj návrh na dekriminalizaci marihuany. Zkusil jste někdy marihuanu vy sám? ptal se jeden ze čtenářů. "Zkusil a do závislosti jsem neupadl," odpověděl vicepremiér. Doplněné odpovědi Petra Mareše najdete ZDE.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dášenka

Je to magor,možná že by legalizoval i komanče kdyby mu něco slíbili.
0/0
2.7.2003 13:31

nated

k te trave...
rozhodne jsem pro dekriminalizaci. mam osobne vyzkouseno, ze koureni mi pomohlo vytvorit si jasnejsi nazor na svet. hulici mi potvrdi, ze clovek se oprosti od jednostranych schemat a vidi veci v novych a nekdy prekvapivych souvislostech - jediny problem je si to potom vse pamatovat ;) - ale neco v mozku uvizne. nemam podlozeno zadnym sociologickym vyzkumem ale domnivam se, ze mezi lidmi kouricimi travu je mnohem vic jedincu, kteri jsou v pohode a tolerantnejsi nez (s prominutim) ve zbytku populace...
0/0
30.6.2003 14:32

sw

víc takovejch "Marešů"!
Máme se od Nizozemska hodně co učit a jeden ze zákonodárců dostal odvahu k prvnímu kroku. Kéž by byla v parlamentu většina rozumě uvažujících lidí na tohle téma...
0/0
30.6.2003 12:25

da.nick

každy z nas tu expert...
Pro všechny odpůrce marihuanových "feťáků". Pokud ještě nejste úplně zdecimováni masmediální demagogickou propagandou vládnoucích kruhů (až na výjimky - díky pane Mareši) a policejních expertů (mimochodem, to jsou experti na represi, ne?), zalistujte v knihách pánů profesorů amerických i jiných univerzit, např. Timothy Learyho, bří McKennů, Aldouse Huxleyho, Alberta Hoffmana, Fritjofa Capry, Johna Lillyho, Stanislava Grofa a dalších slovutných doktorů.  Pokud pochopíte, tak sláva. Pokud ne, tak zavřete kniuh, hned potom hubu a starejte se výhradně o svoje ubohoučké ovečkovské živůtky a rozptylte se třeba u Čundrkántryšou a lahve piva. Já si du dát špeka. Sbohem.
0/0
26.6.2003 11:07

STD

Zbláznil se?
Nevím zda touto cestou nabere pan Mareš voliče. Myslím, že mladí feťáci pokud volí, tak KSČM. Legalizovat marihuanu snad nemůže rozumného člověka v této zeměpisné šířce ani napadnout. Teď by zlegalizoval marihuanu a za dva roky třeba kokain!
0/0
26.6.2003 10:19

Peter

Re: Zbláznil se?
Ked sa u vas zlegalizuje kokain tak sa prestahujem.
0/0
26.6.2003 10:37

Seth

Re: Zbláznil se?
Jasně kámo, asi jsi dobře nečetl ten článek, protože o legalizaci tam není ani zmínka... Mluví se tam pouze o dekriminalizaci  a to sakra rozdíl! Je mi jasné, že tohleto v této zemi a v roce 2003 nikdy nemůže projít, ale aspoň něco. P.S. Toho kokainu se tady fakt válí tuny, takže legalizaci můžeme rozhodně čekat do těch dvou let!!! (Možná, kdyby sis trošku zahulil, tak tady teď nepíšeš takové pičoviny!)
0/0
26.6.2003 10:41

brasilman

Re: Zbláznil se?
Chtel bych videt toho idiota,ktery napsal tento clanek.Nejdrive si o drogach neco zjistete a pak kritizujte.Co ma dekriminalizace spolecneho se zemepisnou sirkou?A mladi,co si obcas zakouri travu,jak je vy nazyvate ,,mladi fetaci´´ rozhodne KSCM volit nebudou!!!!Kdyby jste trosku sledoval evropskou drogovou politiku ,zjistil by jste ,ze jsou minimalne 3 zeme ,mnohem vyspelejsi nez my a rekl bych zhruba ve stejne zem.sirce ,ktere uz konopi dekriminalizovaly.A argumentovat tim, ze se za dva roky treba zlegalizuje kokain - k tomu asi nema rozumny clovek co dodat.....peace to all weed smokers and kick da out all motherfuckers!
0/0
26.6.2003 10:44

mc

Re: Zbláznil se?
Ty seš hustej hochu..co to tady meleš za blbosti se prober..prej kokain...patlale...jak tě to napadlo..jdi se mrknout na čundrcountryshow... to je tak pro tebe...a legalizovat?..jedině..protože to fakt nejni žadna tvrda droga..ale to ty nevíš protože seš neznalej.aa značně zaostalej...v nazorech....a koukej vlaječka pro marihuanu:))... ...jinak kdybys to vyzkoušel tak možnha bys přišel na to proč je tady represe....takže...je mi kamo 32let mam 2 děti, platim daně..a mam se dobře..až na ty český lidi typu...tebe..to je fakt nejhorší..s vami hoši do evropy!!..tak zdar u toho čundrcountryshow..jinak ti  mužu řict odstěhuj se na ukrajinu jestli mašč mindraky?...copak nekod řikal legalizovat?...chceš aby tva děti chodily k dealerum?...pro g skunku..tam jim nabidnou neco vic..a píš si že ty děti tam chodit budou..protože takova je doba..a pujdou sedět?...nebo je lepší dekrimanilizace?...co tedka sem něco napiš!!.--.CO?...
0/0
27.6.2003 10:12

Nehulic

Mares - to je snad proklete jmeno
Ten blbecek asi uz fakt nevi kde nabrat hlasy, tak doufa, ze v CR huli travu vetsi nez male mnozstvi lidi, kteri by ho mohli teoreticky volit :))
0/0
26.6.2003 10:15

lets GO

Re: Mares - to je snad proklete jmeno
Jo jedině mareš...!!.. protože nechci sve děti vidět jak letaj k delaerum..a spoustě delaerum to naděla problemy.....tkže....go....DEKRIMINALIZOVAT
TAKOVEJ JE EVROPSKEJ TREND:))
0/0
27.6.2003 10:16

vra-tekk

JSME S VAMI p. MAREŠI !!!!
KUTNA HORA SMOKERS !!! Za 13 let po revoluci prvni rozumny navrh pro nas kuraky !!! BRAVO A DRZIME PALCE !!!!
0/0
26.6.2003 10:12

jesuslives

Policejni experti
Proti novele vystupují experti především z řad policistů.
Chtel bych ty experty videt. V tomhle muzou bejt experti maximalne tak lekari a psychologove. Co vi nejakej policajt vo huleni? Nevi ani jak je to "nebezpecny" zdravotne ani socialne. Chytl par kluku s jointem v parku a hned si mysli, ze je expert. Opravdu bych rad videl nejakymu takovymuhle "expertovi" do hlavy...
0/0
26.6.2003 10:04

beríja

Re: Policejni experti
Ehm, urednik z cenzurniho organu taky nebude pro zruseni cenzury, ze...
0/0
27.6.2003 14:39

Franta7

Mareš nevyhrál volby v žádném obvodě a přesto je u koryta.
Mareš nevyhrál volby v žádném obvodě a přesto je u koryta. Dokonce na nejvyšším stranickém místě. A reprezentuje voliče kteří ho ani nevolili.  Marvanovou (která byla absolutní vítěz US před voliči) vyšťouchal a stal se z něj na veřejnosti hodný pán který to myslí dobře.
0/0
26.6.2003 9:55

GoodBoy

Už vidím p. Mareše,
jak spokojeně slintá při sledování této diskuze. Právě mu stouply preference pro US-DEU, což bylo jediným důvodem jeho návrhu. Myslím, že v současné situaci stejně nemá šanci takovou úpravu prosadit. Je to stejné, jako návrh KDU na hlasovací právo pro děti. Zjednodušeně - ČSSD si hýčká a rozmnožuje svou voličskou základnu mezi státními úředníky, KDU-ČSL loví mezi romskými spoluobčany a na US-DEU zbyli feťáci. Svobodně myslící člověk není pro strany perspektivním voličem, stačí, že to ze své kapsy zatáhne. P.S. Trávu  budeme kouřit s Marešem i bez Mareše
0/0
26.6.2003 9:19

lets GO

Re: Už vidím p. Mareše,
Kdo kouří travu je u tebe fetak nebo co ty magore?... to bys asi koukal kolik a kdo chlasta tak je co u tebe?...seš hustej blbec, přeju smulku!!!...takže nizozemci sou fetaci..podle tohodle mat laka..lidi:)) ..tebe mit po ruce..tak ti urvu koule
0/0
27.6.2003 10:22

Lukáš

Držím palce
Jsem s Váma pane Mareš, doufám, že Vás hned tak neodstraní ti páprdové z naší sqelé vlády.
0/0
26.6.2003 8:26

šakal

CHI, CHI, CHI,...
....MARIHUANA- LÍGALAJZ IT, DOUNT KRITISAJZ IT!...CHI, CHI, CHI  
 
Pro fšechny zkedrovaný jeden prima link:
0/0
26.6.2003 2:43

Hynek

Klobouk dolů pane Mareš
Myslím si že dělate pro nás malopěstitele a okamžité konsumenty ohromnou věc.Už roky mam připravenou otázku,kdyby se nahodou stalo že by se mé květinky za oknem někomu nezdáli a musel by mne udat.Otázka zní- Co je podstatou každého trestné činu?Myslím si že jeto společenská nebezpečnost.A já se ptám,čim jsem nebezpečný pro společnost když mam za oknem kytičku? A po sléze si ji v soukromí zakouřim?Bohužel sám si odpovědět nedokažu ale jedno vím jistě.Nenaplnuji skutkovou podstatu trestného činu a mám být za to trestán odnětím svobody?
0/0
25.6.2003 20:04

DaveQStone

Re: Klobouk dolů pane Mareš
kazdej kdo to zkusil vi ze to neni navykovy jako treba cigara a ze to je mnohem min nebezpecnejsi jako alkohol. Lidi co to kritizuji a nevi o cem je rec by se nad sebou meli zamyslet, kdyz do problemu nevidi
Ja sam si obcas dam nejakyho "prdika" a jedinej nasledek je ze jsem mimo a blbe se smeju. Ohrozuju tim snad spolecnost ?
Nebo ji ohrozuji ozraly typci co jsou agresivni ?
0/0
26.6.2003 8:57

ass

odbornici
Koukam, ze jste tady vsichni experti....
0/0
25.6.2003 19:25

Daniela

Co znamena ten nadpis
Mares za marihuanu?? umite cesky?
0/0
25.6.2003 19:05

Ronnie

Re: Co znamena ten nadpis
di s takovejma kecama do hajzlu!
0/0
26.6.2003 8:08

Semel

fetaci
To chtej legalizovat fetaky? Uz takhle se jich ted vali po ulicich spousta, v kazdym parku sedi na lavickach, samy tetovani maji. Pichaj si marihuanu a ani ty jehly neuklidi, to aby se clovek bal, ze se popicha a nakazi se.
0/0
25.6.2003 18:25

Lisak

Re: fetaci
Jedna se jen o to, ze bezny kurak marihuany nebude tvrde sankcionovan... Jestli v tomto kontextu mluvis o kuracich marihuany jako o fetacich, tak musis stejne mluvit i o kuracich cigaret a tech, co popiji alkohol (vetsina naroda)...
0/0
25.6.2003 18:38

cajzl

Re: fetaci
ty ses nejakej suteren, mluvis o tom hodne zasvicene!
0/0
25.6.2003 19:19

karas

Re: fetaci
běž sí píchnout malý pivo nebo si zakuř Fernet - experte
0/0
25.6.2003 20:42

Cecil

Re: fetaci
pocit, znalost nula..... pokud víš prd, raději mlč. m se nepíchá.... možná nějaká šlapka.
nejsem pro plnou legalizaci m, maximálně pro toleranci. PS Nebezpečí z odhozenýcch jehel je opravdu velké, hlavně pro zvídavé malé děti.
0/0
25.6.2003 23:35

LEXX

Re: Re: fetaci
Hlavně ty vod Marihujany
0/0
26.6.2003 1:39

LEXX

Re: fetaci
Taky si myslim ,že  týpci co si píchaj trávu jsou určitě dost nebezpečný to určitě jo   .....no.... asi si taky pudu aplikovat aky nějakej tertrahydrocannabol, ale asi si to radši tradičně zapálim  u hlavy
0/0
26.6.2003 1:47

Swoboda

Re: fetaci
Ano - pokus o legalizaci narkotik. A jako argument si vybrali další volné, škodlivé a návykové látky (alkohol a cigarety).
Po legalizaci konopí zřejmě přijde na řadu LSD... Tak tedy vzhůru do EU...
0/0
26.6.2003 8:44

beríja

Re: Re: fetaci?
Narkotika? Tak to se v tom taky moc nevyznas. A proc ne LSD? Navykove neni a rozsiruje vedomi, pozitivni to efekt pro hlavy vice ci mene zabednene... Co s tim ma spolecneho EU? Doporucuji precist: Timothy Leary - Politika extaze
0/0
27.6.2003 14:45

sisi

Re: fetaci
0/0
26.6.2003 9:59

vra-tekk

Re: fetaci
NAZI RAUS !!!
0/0
26.6.2003 10:16

TeameXtreme

ttvj
Ja sem presvedce ze politik jenz se verejne prizna k trestnemu cinu by mel okamzite slozit veskere politicke funkce zbyla li mu jeste nejaka cest v tele!
0/0
25.6.2003 17:42

Danny

Re: ttvj
...o jakem trestnem cinu mluvis???
0/0
25.6.2003 18:09

<>===CITIZEN=JUSTICE===&

Re: muj
 Nevyjadruj se k tomu, nemas na to.
0/0
26.6.2003 1:52

corky

Re: ttvj
podle téhle logiky, co takhle například prohlásit zákonem za trestné řízení aut? Za normálních okolností to nikomu neubližuje, když se to přežene, může to i zabíjet. A pak každej politik, co by se přiznal k tomu, že někdy seděl za volantem, tak by musel rezignovat. Laskavě si uvědomte, že trestnost držení drogy pro vlastní potřebu a jejího užívání zavedla tuším až v roce 1997 ta banda dementhů okolo Severy. Do té doby to trestné nebylo. A pan Mareš přece neřekl, kdy si zahulil, třeba to bylo ještě před tímhle nesmyslným zákonem. Moralisti a experti na všechno jako Vy jsou fakt legrační, teda občas....
0/0
26.6.2003 9:53

beríja

Re: ttvj
Ano, stejne tak jako podal demisi treba G. Washington nebo B. Clinton - kde to zijes?
0/0
27.6.2003 14:50

bluminka

haraseni v Unii Svobody
ten Mares v tom pekne asi lita, chudak, no tady je skutecne videt, ze mu ty drogy ,co jak zde kazdemu predhazuj, pekne zatemnily mozek, mel by se uz mozna probrat. No je videt, ze ta strana ve ktere vystupuje je opravdu na tom spravnem miste co je...
0/0
25.6.2003 16:54

Šílený klokan

Někteří spoluobčané
mě fakt udivují. Před tím než napíší, že by se měly zakázat všechny drogy by si měli uvědomit, že pak jsou pro zákaz také alkoholu, tabáku, kávy, ale třeba i heřmánkových odvarů nebo čaje z meduňky. To všechno jsou drogy. Jde o míru nebezpečnosti. Kolik lidí za rok někoho napadne, zabije v opilosti? Mnoho. Kolik lidí to udělá pod vlivem trávy? Kdo ví, co je tráva, ví, že snad až na úplné vzjímky nikdo. A tom je celá debata - přesvědčit úplný blby, ze nemaj pravdu a to je sakra těžkej úkol.
0/0
25.6.2003 16:13

nacochatu

Re: Někteří spoluobčané
Krásně řečeno. A ta poslední větička je vážně o tom.
0/0
25.6.2003 16:37

Lisak

Re: Někteří spoluobčané
souhlasim
0/0
25.6.2003 18:40

Jirka Š. Svejkovský

Re: Někteří spoluobčané
Souhlas, souhlas, souhlas! Jestli to neí i tak, že těm blbům je šumafuk, jestli mají pravdu nebo ne, hlavně že se vyjadřují, zviditelňují a žvaní a žvaní ...
0/0
26.6.2003 8:54

hopik

Totální zákaz drog
Všeobecně rozšířené kouření tabáku je společensky akceptovatelné právě proto, že je všeobecně rozšířené. Vymýtit tento zlozvyk je možné pouze pozvolna drobnými a nepříliš násilnými restrikcemi a mohutnou osvětou. Naproti tomu v případě drog je nutné zabránit tomu, aby se tento nešvar všeobecně rozšířil. Za prvé je nutné nakopat Mareše a podobné zmetky, kteří si budují na tomto problému politickou kariéru, do zadku. Za druhé je nutné zavézt totální kriminalizaci drog všeho druhu. Ceny drog potom půjdou prudce nahoru a drogy se stanou nedostupné zejména pro děti a mládež. Je třeba přestat litovat a omlouvat závisláky, je to pouze jejich problém, že do toho spadli.
 
0/0
25.6.2003 16:08

xaver

Re: Totální zákaz drog
Vymitit a zakazat neni to same. Kazdopadne to s demokracii nema VUBEC nic spolecneho. To je, jako by ste chtel vymitit blbou naladu tim, ze ji zakazete ...
0/0
25.6.2003 16:17

Šílený klokan

Re: Totální zákaz drog
V USA se o něco takovýho snažili za prohibice a výsledkem byl rozmach černého trhu (Al Capone,atd.) USA potírá drogy jak jen může už mnoho desetiletí (a že na to má mnohem více prostředků než kterýkoliv jiný stát na světě) a výsledek je ten, že drogy se berou dál, věznice praskají ve švech a problém trvá stále ve stejné míře.
0/0
25.6.2003 16:18

hopik

Re: Re: Totální zákaz drog
Máš pravdu, jenže ze správných předpokladů vyvozuješ nesprávné závěry. Prohibice ( kterou pro zajímavost odhlasovaly v USA ženský, které nedlouho před tím dostali volební právo, v době kdy chlapi bojovali v 1. světový válce ) neměla šanci na úspěch právě proto, že se snažila potlačit to, co je všeobecně rozšířeno a společensky akceptováno. Právě z tohoto důvodu je třeba zavést takové opatření, aby se drogy nerozšířily, aby nebyly společností vnímány jako něco normálního. Z příspěvků je zřejmé, že jsme někde na hraně. Pokud se nezačne s důslednými restrikcemi teď, za pár let už bude pozdě.
Jo dole se do mě někdo navezl podpásovkou. Nejsem ani abstinent ani nekuřák.
0/0
26.6.2003 8:20

žena Vamp

Re: Totální zákaz drog
když lidi nebudou mít prachy na drogy, tak si je prostě seženou. Jak? Jednoduše, vzroste kriminalita, bude se okrádat, vykrádat a zabíjet pro prachy ve velkém. to není dobrý nápad. Lehčí drogy ať zlegalizují, prodej by měli pod kontrolou.A znáš to o tom zakázaným ovoci...
0/0
25.6.2003 16:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.