Diskuze

Cesty jsou zničené, ohrožují řidiče

Silnice v Česku zhusta připomínají tankové cvičiště. Téměř polovina z nich je kvůli špatnému stavu pro řidiče nebezpečná. Své by mohl vyprávět německý turista, který si u Plzně ulomil kolo. Ačkoli jel velmi pomalu, aby se vyhnul dírám ve vozovce, přesto s autem do jedné z nich vjel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr

24. 6. 2003 7:19
Nedávno dávali
na Reality TV případ z USA. Mladá holka se těžce zranila na neprotažené silnici. Dostala asi tři miliony dolarů. Jiná země, jiný mrav.
0 0
možnosti

Cinan

24. 6. 2003 2:11
A co nehody?
Vubec se tu nepise o nehodach zpusobenych kvuli spatnym silnicim. Zakon o silnicnim provozu si vlady a parlamenty postavili tak, ze svoji odpovednost za kvalitu silnic a nasledne nehody prevedli na ridice. Vzdy je totiz na vine ridic, protoze neprizpusobil rychlost stavu a povaze vozovky a to i kdyby jel jen 30 km za hodinu.  Az se zmeni tento zakon a  za kvalitu silnic a nasledne nehody bude odpovedny spravce silnice, az potom se bude dbat na jejich kvalitu.
0 0
možnosti

Jimmi

24. 6. 2003 9:16
Re: A co nehody?
Máš pravdu, nejsou to silničáři. To je jen takové zevšeobecnění... Kdyby ale iMladáfrontavčeradnesazítra chtěla napsat opravdu článek o něčem, napsala by právě o tom, jaký je systém zadávání zakázek, kdo je za stav silnice zodpovědný, který úředník kontroluje kvalitu prováděné práce, jaké bývají sankce pro neschopné firmy atd. A srovnala by to třeba se zahraničím....
0 0
možnosti

turby

24. 6. 2003 0:54
silnicari
jen pro mene znale, silnicari silnice jen udrzuji. vystavba a rozsahlejsi rekonstrukce provadeji jine firmy. viz treba vystavba dalnice z olomouce na na ostravu ci dvojnasobna oprava dalnice na mladou boleslav. D1 taky nedelaji silnicari... o te prvni kauze vsichni neco vime a o te druhe ne, ale kamarad delal stavbyvedouciho pri druhe oprave. to co jsem slysel byl des. prvni oprava se musela hned predelavat a navic to zvedlo cenu opravy nekolikanasobne jen proto, ze "konkurz" vyhrala firma, ktera nikdy dalnici neopravovala a odfrezovala povrch tak, ze podlozi zacalo lezt ven... kdo tak asi zaridil aby to vyhrala?
0 0
možnosti

Jimmi

23. 6. 2003 18:31
Ještě drobná poznámka:
Před několika lety jsme jeli po dálnici skrz celou Itálii až na Sicílii. Kdo tam někdy jel, tak ví, že tato dálnice se skládá prakticky jen z mostů a tunelů. Za tu dlouhou cestu jsme potkali jen jednu malou uzavírku až skoro úplně na jihu. Jinak povrch naprosto perfektní. Podívejte se laskavě na D1: Jedna uzavírka za druhou, potkáte tam pár znuděných dělníků, po třetí odpoledne už nikoho. Jedno místo se uzavírá třeba 2x za sebou - nejdřív se opraví vozovka, za měsíc se staví protihluková stěna. Chápu, že kdysi v sedmdesátých se stavělo opravdu nekvalitně. Ale rozsah generálních oprav mi připadá až moc velký. V místech, kde je beton zbroušený a opravený, se jede parádně. Nejhorší je, že nově generálkované úseky už mají vyjeté koleje a začínají být i děravé. Takže nové kolo oprav a uzavírek již může začít, a staré ještě neskončilo.....
   
0 0
možnosti

Jimmi

23. 6. 2003 18:24
Problém českých silnic není v nedostatku peněz...
...a to ani přesto, že 70% našich daní se ihned přerozdělí jiným (POZOR! Toto zavedly Klausovy tzv. pravicové vlády, nikoli levicová Špidlova vláda, která s tím jen nemíní nic udělat!). Chyba je někde v systému:
 Silničáři pracují šíleně nekvalitně a nikdo je za to nepopotahuje. Týká se to jak oprav, tak stavby nových silnic.
 Naše dálnice brázdí šíleně přetížené kamióny a každému je to jedno.
 Pokud si člověk poškodí auto, nedomůže se náhrady.
I nepoučený laik ví, že když se opravuje díra, stačí ji vyříznout, zarovnat a zalít emulzí. Potom vydrží 10, 15 let a nemusí se na to šáhnout. Znám úseky silnic (okresek), kde je povrch takto zalátán a je po léta naprosto v pohodě a rovný. Pokud tam pošlete pár Ukrajinců co nikdy neviděli asfalt s lopatou pokud možno koncem listopadu za hustého deště a teploty +3st.C asi výsledek za moc stát nebude.
Několik perliček:
Na D8 jenom kousek za Lovosicemi je jen malinká propadlinka (zhoupnutí), ale je tam značka 80km/h. Na dálnici na Kladno-Slaný je hned na začátku šílený neviditelný hup, do kterého když vjedete 130 tak vás to může slušně katapultovat, bez značky.
Na Strakonické jsou díry (naštěstí mělké) přesně v pásu, kde se většina kol dotýká vozovky. Auto se špatnými tlumiči by to mohlo v zatáčce nebo předjíždění dostat mimo silnici. Bez omezení. Minulý týden nenápadná přenosná značka pozor hrbol bez udání délky pásma, to že se jedná asi o 10km je drobný detail.
Sjíždíteli ze Středohoří do Lovosic, je tam úsek, kde se to bez motoru může rozjet klidně na 130. Je tam nenápadná roleta, která vás může dostat mimo silnici nebo i převrátit - opět záleží na autě a na tlumičích. Jezdí tam i kamiony a poměrně svižně. Neoznačeno.
0 0
možnosti

hovnival {hovnival007@hotmail.

23. 6. 2003 17:30
@@
A vubec nikdo se nevenuje problemum se spadanym listim. Listi je velice nebezpecne, je-li navlhle, je kluzke. Nezkuseny ridic casto listi podcenuje a muze dostat smyk. Nehody v posledni dobe to potvrzuji. Tlejici listi take vylucuje kyseliny a dalsi agresivni latky, a ty pak pusobi na asfalt. Spolecne s kapkami oleje, ktery kape z nekvalitnich a starych aut pohybujicich se po ceskych silnicich listi zpusobuje rozklad asfaltu, a tak se tedy tvori diry v silnici.
 
 
0 0
možnosti

kolumbus

24. 6. 2003 1:44
Re: @@
Panenko skakava, listi se snad musi ze silnic uklidit. Muze mi nekdo vysvetlit  problem listi v Cechach ?
0 0
možnosti

Jarouš

23. 6. 2003 13:40
Prachy co se vyberou za dálniční známky jdou kam?Šmidrovi na konto!!!
0 0
možnosti

Důchodkyně

23. 6. 2003 13:39
Cesty jsou zničené jako naš stát.Současní zloději je neopraví.
0 0
možnosti

Alibaba

23. 6. 2003 13:56
Re: Cesty jsou zničené jako naš stát.Současní zloději je neopraví.
naprosto souhlasím
0 0
možnosti

Jan Pavel II - Vojtyla

23. 6. 2003 13:27
kva
pozor tady se nesmi rikat slovo prostitutka na 5 písmen!
0 0
možnosti

pepča

23. 6. 2003 13:24
Újezd nad lesy - Praha - silnice
Pche, zajeďte se podívat, jak vypadají silnice u nás, v Praze, v Újezdě nad Lesy..... no, ono se to silnicemi ani nazývat nedá. V létě, při velkém dešti, se vytvoří zhruba 3 cm vrstva bláta - to i po poli se chodí líp.... A v zimě nejsou ty díry pod sněhem vidět, takže maminy tam občas i otočej kolama nahoru s dítětem kočárek, protože prostě nějaká díra pod louží nebo pod sněhem není vidět... A starosta ?? Neschopnej s tím něco dělat - stačí se jet podívat vedle do Běchovic, tam se chodí a dokonce i jezdí autem výhradně po zámkové dlažbě !!! A to si říkáme hlavní město  Praha !!! Inu, když jsme si zvolili do předsednictva pako...
0 0
možnosti