Problém českých silnic není v nedostatku peněz...
...a to ani přesto, že 70% našich daní se ihned přerozdělí jiným (POZOR! Toto zavedly Klausovy tzv. pravicové vlády, nikoli levicová Špidlova vláda, která s tím jen nemíní nic udělat!). Chyba je někde v systému:
Silničáři pracují šíleně nekvalitně a nikdo je za to nepopotahuje. Týká se to jak oprav, tak stavby nových silnic.
Naše dálnice brázdí šíleně přetížené kamióny a každému je to jedno.
Pokud si člověk poškodí auto, nedomůže se náhrady.
I nepoučený laik ví, že když se opravuje díra, stačí ji vyříznout, zarovnat a zalít emulzí. Potom vydrží 10, 15 let a nemusí se na to šáhnout. Znám úseky silnic (okresek), kde je povrch takto zalátán a je po léta naprosto v pohodě a rovný. Pokud tam pošlete pár Ukrajinců co nikdy neviděli asfalt s lopatou pokud možno koncem listopadu za hustého deště a teploty +3st.C asi výsledek za moc stát nebude.
Několik perliček:
Na D8 jenom kousek za Lovosicemi je jen malinká propadlinka (zhoupnutí), ale je tam značka 80km/h. Na dálnici na Kladno-Slaný je hned na začátku šílený neviditelný hup, do kterého když vjedete 130 tak vás to může slušně katapultovat, bez značky.
Na Strakonické jsou díry (naštěstí mělké) přesně v pásu, kde se většina kol dotýká vozovky. Auto se špatnými tlumiči by to mohlo v zatáčce nebo předjíždění dostat mimo silnici. Bez omezení. Minulý týden nenápadná přenosná značka pozor hrbol bez udání délky pásma, to že se jedná asi o 10km je drobný detail.
Sjíždíteli ze Středohoří do Lovosic, je tam úsek, kde se to bez motoru může rozjet klidně na 130. Je tam nenápadná roleta, která vás může dostat mimo silnici nebo i převrátit - opět záleží na autě a na tlumičích. Jezdí tam i kamiony a poměrně svižně. Neoznačeno.