Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cínovec bez kamionů nezůstane

Nedávný protest obyvatel Dubí proti návratu kamionů na hraniční přechod na Cínovci byl marný. Nákladní doprava, která tudy nejezdí od loňských srpnových povodní, se vrátí na celnici 1. července. Takový je výsledek setkání českých policistů a celníků se svými německými kolegy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Péťa

Test
test
0/0
5.7.2003 11:18

Jimmi

eTony vidí do všeho...
...ale měl by se nejdříve do toho Dubí podívat, a teprve pak mluvit něco o jakýchsi normách EUROx. K této silnici neexistuje alternativa jako obchvat (technicky zatím neřešitelné než bude nová dálnice), proto se ROLA také stavěla. Situace ne této trase je fakt šílená a já se těm lidem nedivím, že protestují. Navíc občas bývá kolona kamionů až do Teplic a ty pak popojíždějí po úsecích až na hranice. V tomto režimu pojíždění asi žádný kamion žádnou takovou normu splňovat prostě nemůže.....
0/0
20.6.2003 10:33

eTony

Re: eTony vidí do všeho...
Milý Jimmi, pokud nerozumíte normám EURO 1 až x, nediskutujte o nich a informujte se o nich. Zahraniční kamiony je splňovat musí !!!! Jinak by totiž do zahraničí vůbec neprojely, a musí je splňovat i za popojíždění na státní hranici.
Jak už tady jeden diskutující poznamenal ( ohledně přepravy samotných návěsů ), je problém v tom, jak by tahače po naložení sjížděli z vagonů. Už jste někdy viděl vagonování jakékoliv techniky ? Já ho prováděl, takže vím o čem mluvím. Dále jste se zmínil o jiných vlacích pro celé kamiony, kde by si řidiči hlídali náklad sami. To už je přímo nesmysl, protože řidiči v době přepravy nesmí !!!! být v kamionech ( z bezpečnostních důvodů ), ale v osobním vagonu, který  je ve vlaku zařazen.
Řešení je : urychleně dodělat dálniční průtah do Drážďan a ulevilo by se všem lidem nejen na Cínovci, ale i na Rumburku, Hoře sv. Šebestiána, Vojtanově atd. Jenže opět se zde naráží na "argumenty", které tuto stavbu zdržují.
A spoplatnit průjezd Krušnými horami ? Proč ?
0/0
20.6.2003 13:32

Jimmi

Za drahé peníze byl vybudován terminál ROLA...
...v Lovosicích a stejně většina kamiónů jezdí po silnici. Navíc nechápu, proč se na vlaku vozí celé kamióny a ne třeba jen návěsy. Jediný důvod, který mě napadl je, že se u nás na železnici krade moc.
 
Existence terminálu (navíc dotovaného) je podle mě dobrý důvod ke zpoplatnění průjezdu přes Krušné hory. Pomohlo by to všem.
 
0/0
19.6.2003 14:41

Kombucha

Re: Za drahé peníze byl vybudován terminál ROLA...
To by musela existovat státní dopravní politika a vláda vláda odpovědná budoucnosti a takzvaně lidu, a ne strukturám z polostínu.
0/0
19.6.2003 14:55

Jimmi

Re: Re: Za drahé peníze byl vybudován terminál ROLA...
Správně!
0/0
20.6.2003 10:23

eTony

Re: Za drahé peníze byl vybudován terminál ROLA...
Jimmi, z mnoha důvodů, třeba technických to nejde, jde to pouze u kontejnerů, naložené návěsy bez tahače ( pouze na nohách )  jsou nestabilní a mohly by napáchat víc škody než užitku. A jak si představujete situaci na druhé straně hranice ? Stejně zase by ty návěsy ( i kdyby to nakrásně šlo ) musely naložit kamiony. Takže jak ?
0/0
20.6.2003 6:53

Jimmi

Re: Re: Za drahé peníze byl vybudován terminál ROLA...
Třeba to není ten nejdůležitější problém přepravy, je fakt, že nakládání celých kamiónů celý proces urychluje a řidiči si hlídají náklad sami. Ale používají se speciální vagony, které by se alespoň z části mohly upravit na přepravu samotných návěsů a zbytek už je jen logistika. Většina přepravních firem má pobočky na obou stranách a ne-li, je to otázka dohod. Kdo se nedohodne, jezdil by v soupravách vyhražených pro celé kamiony a zřejmě za dražší tarif. A průjezd Krušnými horami zpoplatnit, to je jednoduché.....
0/0
20.6.2003 10:27

Iva, 22 let

Proč tolik kamionů?
V dnešní době je trend se vozit všude autem a taky autama všechno převážet. Navíc je to velká ekologická, ekonomická i zdravotní zátěž.
Bohužel se nějak opomíjí lodní a železniční doprava, která je mnohem ekonomičtější a ekologičtější. Proč se zboží (které nepodléhá brzy skáze samozřejmě) nemůže přemístit vlakem nebo právě lodí po Labi?
V neposlední řadě by měl být brán v úvahu a být respektován taky názor místních lidí. Oni o té oblasti ví snad mnohem více, než někdo jiný.
 
0/0
19.6.2003 10:36

Vlčice

Vyšší zájmy
Vlak uveze náklad 50 kamionů a žere elektřinu. To olejářska lobby nikdy nedopustí. Stát zase nikdy nepřizná své zisky ze spotřební daně nafty.
0/0
19.6.2003 12:35

eTony

Re: Vyšší zájmy
Vlčice, zeptám se Vás  na jednu věc : Už jste někdy byla na terminálu ROLA v Lovosicích, kde se provádí přeprava kamionů na vlaku do Drážďan a zpět ?Těch Vašich 50 kamionů na vlak je blábol, vejde se jich tam přesně 23.
Kamiony musí splňovat přísné mezinárodní podmínky provozu, dopravci je znají pod pojmy EURO 1 až EURO 3 ( hlučnost, ekologičnost apod. ), připravují se do budoucnosti EURO 4 a 5. Mimochodem výrobci kamionů neustále vyvíjí motory s nižší spotřebou pohonných hmot.
0/0
19.6.2003 13:09

Vlčice

Re: Re: Vyšší zájmy
Nebyla. Měla jsem na mysli váhu nákladu, takže žádný blábol. Omezením kamionové dopravy by se šetřily silnice, bylo by možná méně autonehod, čistější vzduch, pracovní příležitost při nakládkách a vykládkách vagonů a železnice by se uživila. Koleje všude nevedou a taky bez expresních kamionů se dnešní obchod neobejde. Toto logické řešení je však české olejářsko-vládní klice proti srsti. Kamiony v zemích s menší korupcí už dlouho souběžně s kolejemi jezdit nebudou.
0/0
19.6.2003 14:13

Iva, 22 let

Re: Re: Re: Vyšší zájmy
Souhlasim s Vami.
0/0
19.6.2003 15:39

eTony

Re: Re: Re: Vyšší zájmy
Omlouvám se za výraz blábol, zřejmě jsem nepochopil jak to myslíte. Ale je naivní si myslet, že se omezí kamionová doprava. Dávno je za námi doba, kdy železnice převážela velké objemy zboží jednoho druhu. Při ekonomickém vývoji v naší zemi se rozproudila maloobjemová výroba s požadavky na rychlost a pružnost dodávek, to zkrátka železnice přepravit neumí. Už jenom vzhledem k rozmanitosti zboží ( nemluvě o dopravě zboží v režimu ADR ! ). 
Když se pořádně podíváte na dopravní cesty všeho druhu u nás, zjistíte, že z mnoha důvodů je nutností mít silnici souběžnou s dráhou i vodou.
Zřejmě jste nepostřehla, co jsem psal o kamionech, které musí !!!! splňovat v provozu ( EURO 1......... ), aby kam. doprava byla co nejšetrnější k prostředí. Při vývoji automobilismu u nás však osobní doprava roste mnohem rychleji. To vám nevadí ? A vaše tvrzení o míře korupce a olejářských firmách jsem nepochopil. Prosím bližší informace, děkuji.
0/0
20.6.2003 6:45

eTony

Re: Proč tolik kamionů?
Vážená Ivo, nikdo ani lodní ani železniční dopravu neopomíjí. Tyto dva druhy dopravy ( patří k tomu i letecká, takže tři druhy ) nejsou schopny, při své kapacitě, množství zboží zvládnout. Další požadavek, který je rozhodující ve volbě dopravy zboží, je rychlost a pružnost. Dokonce při omezování skladovacích kapacit výrobních podniků, je kamionová doprava rozhodujícím článkem v logistice, kdy dodávky zboží jdou do firem tzv. časově.
Ivo, další věc je ta, že Labe není Amazonka, aby bylo vždy splavné. Víte jak je tomu teď, kdy je Labe z nedostatku vody uzavřené ? Lodě z Hamburgu končí v Magdeburgu a hádejte, na koho ten náklad naloží ?
Ale zakončím pro Vás optimisticky, v případech kdy to je možné, existuje kombinovaná doprava při využití kombinací shora uvedených druhů přeprav. Hlavu vzhůru.
0/0
19.6.2003 13:23

Iva, 22 let

Re: Re: Proč tolik kamionů?
neříkám, že se má kamionová doprava úplne zrušit, ale že se mají  více využívat jiné druhy dopravy. Pokud srovnáte přepravený objem loděmi a vlaky před 10 lety a tedkom, tak myslím, že je více než patrné, jak se všemožné zboží snaží přepravovat jen kamiony. O tom, že by v této době nebylo Labe splavné, nevím.
0/0
19.6.2003 15:36

houba

Re: Re: Re: Proč tolik kamionů?
nevite, ze Labe neni celorocne splavne??>
spis z vas mam dojem, ze nevite nic o doprave, ani o dane lokalite.
Mozna vas to prekvapi, ale ekologicke organizace typu Deti zeme stale blokuji vystabu dalnice D8, take blokuji splavneni Labe v useku od Decina a take delali obstrukce pri stavbe zeleznicniho koridoru.
Totiz kdyby bylo po jejichm, tak se budeme prepravovat konkou.
Takovyto pristup je take jednou z pricin, proc se jedna o kraj (Ustecky) se jendou z nejvetsich nezamestanosti ve state
0/0
19.6.2003 17:21

Iva, 22 let

Re: Re: Re: Re: Proč tolik kamionů?
Myslím, že každý může projevit svůj názor, aniž by byl odborníkem na dané téma. Nemusím být přece ministrem dopravy, abych se mohla nějak vyjádřit.
0/0
19.6.2003 18:36

eTony

Re: Re: Re: Proč tolik kamionů?
Ivo, tohle chce ale statistický údaj, jinak je to tvrzení pouze pro tvrzení. Ano, máte pravdu ve vnitrostátní lodní dopravě. Tam opravdu objemy dopravovaného zboží klesly. A víte proč ? Protože se přestalo vozit uhlí z Lovosic do Chvaletic na elektrárnu. Místo toho vozí uhlí vlakem ( nelogicky, protože Labe teče doslova před okny ředitelství ECHVA ). Přitom se musí udržovat dál lodní vykládací zařízení, a to stojí peníze. Dále stálo peníze zmodernizování tohoto vykládacího zařízení. Dále stálo obrovské finanční náklady vybudování nové vlečky a vykládacího zařízení pro vagony v elektrárně ( řádově desítky miliard ). Tady vidím já problém v žel. lobbingu, a to je vodní dopravní cesta ekologická ! Takže nechte už kamiony napokoji. Jinak si přečtěte statistiku zahraniční lodní dopravy od roku 1993 do roku 2002. Je opravdu klesající tendence objemu přeprav ?
0/0
20.6.2003 6:26

franta mottl

az bude litr nafty za 5 EUR
tak se ten ekologicky nesmysl konecne zastavi. V kuzi tech bydlicich bych nechtel byt. Ale mame co jsme chteli - ekonomika ridi svet, podnikatele prenesli sklady do aut a za cenu plic obyvatel. Klaus by se jen arogantne usmal, co je mu po zdravi ceskejh lidi - on je jen jejich prezident. Dekujeme
0/0
18.6.2003 17:38

Karel

Re: az bude litr nafty za 5 EUR
Ti podnikatelé dělají to, co lidi chtějí - opatřují a dovážejí jim zboží. Po revoluci chtěli lidi v posádkových městech zrušit armádu a když je vzali za slovo, tak brečí že nemají práci a že tam chcípnul pes. Bez automobilové dopravy se neobejde ani ekoterorista, leda že by chodil pěšky a pásl se na louce.
0/0
19.6.2003 7:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.