Diskuze

Vláda odsunula Němce o 14 dní

Vicepremiér Petr Mareš musí se svým návrhem na odškodnění Němců žijících v Česku zatím počkat. Kabinet premiéra Špidly ho odsunul o 14 dnů. Mareš chce své kolegy ve vládě požádat, aby mohl zmapovat počet a sociální situaci lidí, kterých by se humanitární gesto české vlády týkalo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

miki

1. 7. 2003 16:57
kdo odskodni Cechy na to co tu Nacisti spachali?
nestacim zasnout, kdo vsechno chce odskodnit.
Kdo odskodni Cechy za to, co tu Nemci provedli behem Valky? Tez bychom mohli prijit s tim, ze nasi pribuzni nemohli behem valky rozvijet svuj talent a studovat, zakladat firmy.
Nasi predstavitele jsou tak slaboucci a tak vsem ustupuji (arbitraze atd.) ze si holt jiz venku vsimli, ze se tu da pohodlne vysoudit slusne jmeni - jen je potreba prijit s nejakou dobrou demagogii....
0 0
možnosti

axicek

2. 7. 2003 15:01
Re: kdo odskodni Cechy na to co tu Nacisti spachali?
Zřejmě jste  si nevšiml, že se nejedná o lidi z "venku", ale naše spoluobčany, kteří nikdy "ven" nešli. Nemněli nic společnýho z válkou, jen ten cejch, že byli německou menšinou žijící u nás. Já taky nesouhlasím s placením různých arbitráží za pana Železného (Nova mě nebaví), ale tohle je úplně něco jiného.
0 0
možnosti

axicek

1. 7. 2003 16:23
Neodsunutí čeští Němci
Souhlasím s odškodněním neodsunutých Německých spoluobčanů po válce. Ve většině případů se jednalo o velmi slušné a pracovité lidi, sociální demokraty a v Sudetech byly následně perzekuováni  novoosídlenci, kteří přišli do pohraničí s jiným zájmem, než byla práce.
0 0
možnosti

antifasista

1. 7. 2003 10:49
Ano pro odskodneni ceskych obcanu
Cesti obcane nemecke narodnosti by meli byt urcite odskodneni.
Ovsem o odskodneni  odsunutych ceskych nemcu byt nemel nikdo diskutovat. Ti uz byli odskodneni nemeckou vladou a tohoto duvodu nam nemecko nezaplatilo reparace.
S nacisty typu bavorsky kancler Stoiber by se nase vlada vubec nemela bavit.
0 0
možnosti

Martin

1. 7. 2003 10:00
Neodsunuti Nemci
Ti neodsunuti Nemci byli casto ti, co byli proti fasismu a proti Hitlerovi, nekteri byli socialni demokate, dokonce i komuniste. Je to proto na prvni pohled divne, ze KSCM je proti jejich odskodneni, jenze uz heslo teto fasobolsevicke strany rika vse: "Jini o lidech, my s lidmi ... zametem."
0 0
možnosti

liquid

1. 7. 2003 6:31
Odsun
Nemuzeme odskodnit sudetske Nemce driv, nez se vyporadame s nasi minulosti (potrestani komunistickych "papalasu") Cechu bylo ze sudet odsunuto nekolik desitek tisic, zejmena statnich zamestnancu (policiste, ucitele...). Nemcu po valce bylo odsunuto 97%. Vetsina z nich mela na sve pozemky, nemovitosti a svuj majetek stejne pravo jako odsunuti Cesi. Valna vetsina techto Nemcu byla proti valce, poctive pracovali a platili CESKEMU statu dane. Problem byl v Cesich, nebot Nemce diskriminovala jazykove i moralne, jako narodnostni mensinu (ktera tvorila temer tretinu populace). Z tohoto duvodu se nebranili proti Hitlerovi se "zbrani v ruce". Nicmene k Nemecku urcite neinkliminovali, nebot Sudetsky Nemec byl pro riske Nemce neco jako cesky mluvici cikan. Duvody k odsunu ovsem prisly z Moskvy. V zapadni evrope k zadnym odsunum nemcu nedoslo (tedy odsunu nemcu, kteri tam zili jiz pred valkou). Odsuny a vyhaneni jsou ciste specialitou vychodniho bloku, cili sfery vlivu SSSR a komancu. Cilem bylo prohloubit nesnavist vuci sousedum na zapadni hranici a tim ji prohloubit i moralne. Souhlasim s odskodnenim sudetskych nemcu, kteri zili na uzemi CSR pred rokem 38. Ne formou restituce. Nechat jim 40km^2 treba nekde v Jesenikach. Uzemi histor. Sudet je prazdne a v troskach. Priliv kapitalu, lidi, pracovnich moznosti a danovych poplatniku jedine podpori nasi ekonomiku. Tak o co jde? O cistou ceskou rasu? Myslete!!! 
0 0
možnosti

pinguin

1. 7. 2003 13:16
vedome a lzive prekrucujete dejiny
ja bude rozdeleno uzemi po valce se nekde dohodlo,kdo a kde to bylo neni treba opakovat..
0 0
možnosti

30. 6. 2003 23:24
Každopádně je pravda,že odsun Němců po válce nebyl v pořádku.Kolikrát se odsunutí vybírali podle majetku.Ti kteří měli něco nad čím slintala komunistická prasata z Revolučních gard (třeba pěkný barák),měli odsun téměř jistý.Házení Němců a jejich malých dětí z mostů taky nebylo zrovna košér,stejně tak povinné nošení pásky či nasazování na ty nejpodřadnější práce.Myslím,že bychom se se svou minulostí měli vyrovnat především tak,že gaunery z RG postavíme před soud.Nic jiného si nezaslouží.Koneckonců kdyby ten odsun neprobíhal tak divoce,patrně bychom dnes s pohraničními Němci žádné problémy neměli.
0 0
možnosti

Kurt

1. 7. 2003 2:21
Je to hanba,
jen si srovnejte, jak humanne probihaly odsuny te ceske pakaze ze Sudet, kazdy si mohl vzit 50 kilo a mazal. K zadnym lapsusum nedochazelo - na to dohlizely oddily SS. Kdo z Cechu by si nejaky lapsus dovolil, byl by to jeho lapsus posledni. A kdyby se nam podarilo dosahnout odsunu Cechu do Patagonie, tak by dneska zadne problemy s odsunem nebyly.
Heil Mares !!!
 
0 0
možnosti

kvik

30. 6. 2003 20:18
Pametnici
Odsun (rozumej vykopnuti) Nemcu zacal v roce 1945. Prumerna delka zivota v Cesku je dnes kolem 74 let. Nevykopnutych Nemcu, kteri jeste dozivaji, nebude mnoho, co rikate?
0 0
možnosti

Daniela

30. 6. 2003 17:44
dobry den
0 0
možnosti

Cha

30. 6. 2003 17:27
svět je nespravedlivý
0 0
možnosti

Bob

30. 6. 2003 16:53
Ahoj Vendulko.....
0 0
možnosti