Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odbory jdou do boje proti Špidlovi

Za předem domluvenou hru označuje ODS protesty odborů proti vládní reformě veřejných financí, které začínají tento týden. Odbory však tvrdí, že jen "dělají svou práci". A zatím to vypadá, že je neodradí ani pohrůžka premiéra Špidly, že krach reformy bude znamenat i pád vlády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eva

Nejsem ekonom, ale...
myslím si, že se peníze vždycky uberou lidem(nebo institucím), kteří proti tomu nic nezmůžou. A tam, kde by se mělo ubrat se přidává.
0/0
18.6.2003 13:30

rad

paranoidní
Že ono je to všechno domluvené ! Ve skutečnosti nejsou žádné odbory a žádné politické strany. Jenom jedna velká hnusná kryptokomunistická banda nenažraných prasat, která nám krade naše peníze !
0/0
17.6.2003 21:18

rudolf

kdo chce pád vlády
Premier Špidla může klidně spát. Jak odbory, tak zejména koaliční partneři si pád vlády nepřejí; proč, není snad třeba zdůrazňovat. Ale i ODS se přes velkohubá slova pádu vlády bojí jako čert kříže, protože  by pak všechen ten svrab musela řešit ona a tedy i převzít odpovědnost za patálie, které nás čekají v příštím kritickém období; přitom pochopitelně něco jiného je o problémech kecat a něco jiného je je řešit – jak na ně tak, aby to bylo pro lidi únosné, pochopitelně také neví. A tedy Špidla může klidně furiantsky nabízet demisi, protože ví, že v kritickém momentě všichni oponenti stáhnou ocas mezi nohy.
0/0
17.6.2003 19:09

Vládní kabinet

PROHLÁŠENÍ
Špidla slibuje, že pokud neprojde vládní reforma, tak že koupí sto litrů benzínu, dotáhle celou vládu ke koňovi polije a zapálí ! No ne to slovo muže ? Hořící Standa Ajzlbón, smažící se tlusťoch Škromach, "balená kobliha" Součková se bude dosmažovat ....
0/0
17.6.2003 14:17

Buržuj

ODBORY - HA, HA, HA !
Odboroví bossové ve státní správě (senátoři, poslanci) to je jako když je stádo oveček s nejsilnějším beranem (ten by měl být obdborovým bossem) a ten beran zmutuje a sedne do rady vlků a medvědů, kteří by ty ovečky měli požírat ! A tito zmutovaní vlko-berani pak ovečkám slibují více trávy a ochranu před vlky a s vlky si určují kvóty, kolik oveček sežrat ! Absurdistán hodný jen českých dementů !
0/0
17.6.2003 13:57

Buržuj

NA ŠPIDLOVI ....
VYZKOUŠEJME EUTHANASII
0/0
17.6.2003 13:49

...

...
Již vzhůru psanci této země, již vzhůru..... na Špidlu.
0/0
17.6.2003 13:03

Killy

Když bude obvyklé, že ...
.. nejvyšší odboroví bossové budou zároveň senátory, nižší bossové spolumajiteli firem a i ti nejnižší budou taky mít pouze nějaké další prebendy - není třeba mluvit o odborech ale o korytaření a to obyčejný lidi nespasí!
0/0
17.6.2003 12:01

vogo

nyní zaplatíme ...
za vlády diletantů Klause a Zemana. Tito nástěnkáři z komunistického prognostického ústavu nás přišli a ještě přijdou sakramentsky draho. Hodně jim k tomu pomohla lidská důvěřivost a taky lhostejnost voličů.
0/0
17.6.2003 11:48

Kestrik

Re: Pozor, pozor. Vazeny pan president,vsemi vazeny pan profesor Klaus...
dostal za svou kuponovou privatizaci radu oceneni a mezinarodnich uznani....... Je to studovany ekonom, chodil prednaset (mozna jeste chodi) na VSE. Tak bacha na vec......
0/0
17.6.2003 13:04

vogo

Re: Re: Pozor, pozor. Vazeny pan president,vsemi vazeny pan profesor Klaus...
Mezinárodní uznání Klausovi za privatizaci ma asi takovou cenu, jako právní názor Ivana Langera. To ocenění mu dali ti, kteří na té privatizaci leda vydělali. Zeptejte se ale našich občanů, kdeže jsou ty peníze?
0/0
17.6.2003 13:09

jarek

Re: Re: Pozor, pozor. Vazeny pan president,vsemi vazeny pan profesor Klaus...
Jediné co provedl bez problémů bylo rozdělení státu (souhlas)!! Ostatní je ostuda nejvyššího formátu - typická prostřední česká cesta - ani nalevo ani napravo přímo do pr...!!!
0/0
17.6.2003 13:10

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Pozor, pozor. Vazeny pan president,vsemi vazeny pan profesor Klaus...
A jak muzes vedet, ze jakykoli jiny politik by to neprovedl stejne? Proc si vubec myslis, ze v procesu rozdeleni hrala vyjimecnou roli postava konkretniho politika? To je jako bych mel Svobodovi pripisovat zasluhy za schvaleni pristoupeni k EU.
0/0
18.6.2003 13:38

rado

Reforma státního zřízení je nutná!
Ano,chytrým lidem je to už jasné,je potřeba reforma kapitalismu na socialismus.Je vidět,že kapitalismus není schopen se vypořádat s nešvary.Dokonce to ani nechce.Trh to taky neumí vyřešit.Je zapotřebí nastartovat plánované hospodářství,zavřít hranice,zkonfiskovat nakradené majetky a budovat již 50léty osvědčený socialismus.Věřím,že pod vedením KSČM se to podaří!
0/0
17.6.2003 11:22

jarek

Re: Reforma státního zřízení je nutná!
Tak na takovéto yntelygenty (opravdu natvrdlé) funguje pouze chilská varianta (Pinochet)!!!
0/0
17.6.2003 11:29

Killy

Re: Reforma státního zřízení je nutná!
Takový příspěvek je potřeba doplnit mistopřísežným prohlášením, že to pisatel myslí vážně. Jestli tenhle byl míněn vážně, tak je pisatel "skalní" a není třeba to komentovat protože je to zbytečný, když ne, tak co tady votravuje!
0/0
17.6.2003 11:55

nebe

Re: Reforma státního zřízení je nutná!
Socialismus se tak osvědčil,že se zhroutil sám bez cizího doteku.
0/0
17.6.2003 14:08

jarek

Sklízíme plody práce pseudopravicových vlád!!
Jen naivní politik, občan (nebo blb) si mohl představit přechod z komunistického bordelu do tržní ekonomiky tak jak ho provedla česká politická sféra (zachování nefunkčních molochů, nezaměstnanost pod 10%, sociální politika, nárůst úřednického aparátu, oddalování reforem, atd,atd). Bylo třeba udělat tvrdou reformu, ale v roce 1990-91. Ne se držet koryt za každou cenu!!! Co takhle blesková ekonomická reforma v Chile po Alliendově socialismu, nebo politika božské Margaret v Anglii proti nehospodárným státním podnikům?? To vše bohužel bylo cizí našim politikům, ale jiná cesta nebyla a není! Teď se na to občané ČR již můžou vysr..t, když vidí, že opasky si mají utahovat pouze občané a soudruzi politici jsou v klídku!!
0/0
17.6.2003 10:55

Petr

Stát je jedna velká firma
Pokud běžný občan nebo firma potřebují peníze, jdou do banky a požádají o úvěr. Banka, ještě před tím, než peníze vydá (tzn. poskytne úvěr) provede s těmito cvičení hodné spartakiádního vystoupení vojáků s cílem, zajistit si úhradu vyplacených prostředků i s úroky. K tomu slouží ručení, zástavy nemovitostí apod. Pokud občan či firma požadují větší sumu peněz a nemají čím ručit mají smůlu, nic nedostanou. Bohužel naše vláda si může půjčovat jinak - vydává dluhopisy, jejichž vydání schvaluje parlament, kde má většinu, tzn. je vždy v klidu, neboť toto projde. Pokud by si musela půjčovat u komerčních bank, nedostala by již ani korunu, neboť stát je předlužený, má problémy se splácením a hlavně není čím ručit. Odboráři by si měli uvědomit, že reforma je naprosto nezbytná a měli by se také rozpomenout na začátek 90. let, kdy pod pohrůžkou stávek vydírali firmy za účelem zvýšení mezd. Jak to dopadlo víme všichni. Firmy ve velké většině nebyly schopny zvýšit produktivitu práce a zvýšené mzdy se staly pouze nákladovou položkou, která měla jediný efekt - zdražení výrobků, tzn. jejich neprodejnost. Ve výsledku to znamenalo konec řady firem. Chtějí snad odboráři toto opakovat? Není rozhodující, zdali se jedná o soukromou firmu či stát. Stát je totiž jedna velká firma a platí pro ni stejná pravidla jako pro privátní sektor. Pokud nemám z čeho, nemohu rozdávat. Zásadně odmítám názor odborářů, že se reforma dotkne pouze sociálně slabých vrstev. DPH a spotřební daně se zvýší všem, důchody se budou pomaleji valorizovat všem a do důchodu odejdeme později všichni. Co se týče platů státních zaměstnanců, poznamenám pouze tolik - pokud soukromá firma neprosperuje, platy se nezvyšují, odměny jsou zrušeny a v řadě případů dochází na propouštění. Dnes nemá stát (protože nemají ani firmy) a proto by se měl chovat stejně jako soukromý sektor. není jiné cesty. Až se situace zlepší, nechť stát přidá těm, kteří si to zaslouží (ne všem, ale opravdu pouze těm, kteří si to zaslouží).
0/0
17.6.2003 10:46

Vlk samotář

Re: Stát je jedna velká firma
Naprostý souhlas!!! Zase promluvil zdravý selský rozum!!!
Těší mě, že ještě v tomhle státě je aspoň někde!
Děkuju.
0/0
18.6.2003 13:23

don Pedro

To jsem zvědav
jak to dopadne - jak se dohodne vláda ČSSD a odbory vedené defacto ČSSD. To je zase taškařice hodná našeho Absurdistánu.
0/0
17.6.2003 10:11

Martin

Odborářům
Vážení odboráři. Reforma je skutečně nutná a nebo si snad myslíte, že kdyby vládla ODS, že by reforma nebyla? prostě by musela být a věřím tomu, že k zaměstnancům - nikoliv k podnikatelům - by byla ještě tvrdší. Víte, to je ta strana, z které se ozývalo při televizní válce o ČT před 2,5 roky, že ČT by se měla vyklidit policií, zatímco vy jste a další desetitisíce lidí branili ČT.Nějak brzo zapomínáte. Ano, preference kvůli tomu rostou ODS. Jenom jsem zvědav, co by ODS udělala, kdyby jste si dovolovali takovéto nátlaky za její vlády. Ale to je jenom doměnka
0/0
17.6.2003 10:08

Vašík

Razantní odbory jako v EU
Fandím odborářům v jejich připravovaném snažení o korekci asociální reformy z kuchyně  US - DEU. Byl by to totální ústup z volebního programu ČSSD !
0/0
17.6.2003 9:09

Lidožrout

Re: Razantní odbory jako v EU
Milý Vašíku, líbí se mi jak hovoříš o něčí "kuchyni". Souvisí to patrně s gulášem v Tvojí milé hlavince. Je zcela pozitivní, že shora uvedenou zprávu jsi vůbec nečetl. Jinak by Ti jistě neunikla zmínka o senátorství soudruhů odborových vůdců a to senátorsví za ČSSD. Je zcela nepochybné, že reforma je naprosto nutná. Pod vedením soudruha Špidly a jeho soudruhů senátorů z řad našich čackých odborů totiž, jak je v kraji zvykem, prožíráme republiku. Tak to dopadá, když "národ" složený z dutohlavců Tvého typu slyší výhradně na sliby chimérických buřtů bez práce. Tohoto buřta bez práce slibovali soudruzi z ČSSD a vsadím se, že většina těch, kteří dnes protestují proti "asociálnosti" sociální demokracie jsou voliči právě Vladimíra Iljiče Špidly. Takže , na druhé straně, jsou jejich protesty svým způsobem legitimní. Soudruh Špidla sliboval, ale nedal. Jenže stěžovat si skutečně můžete pouze na svoji dutolebost, abych použil výrazu jiného soc. dem. bonza. Chytří lidé Ti už před léty říkali, že buřta bez práce můžeš dostat leda na dluh a dluhy mají tu nepříjemnou vlastnost, že se musí splácet. Ti s tím varovně zdviženým prstem tehdy tvrdili, že nechtějí zadlužovat budoucnost. No a ta se nám jaksi dostavila. Dneska je každá čtyřčlená rodina dlužna 212 000 Kč, o úrocích nemluvě. Jak sis těch dvě stě dvanáct tisíc užil,  blbečku?
0/0
17.6.2003 10:08

rado

Re: Re: Razantní odbory jako v EU
Problém je v tom,že ze státního rozpočtu odtékají miliardy za grázly jako je Železný, a ty se tady snažíš kecat,že reforma je nutná.Je to pouze tlak na jednu skupinu,a to na zaměstnance.Ve svém okolí mám mnoho kamarádů podnikatelů,kteří podnikají řadu let a ještě nezaplatili korunu na daních.Jsou prostě v minusu.Tyto peníze pochopitelně v rozpočtu chybí,a proto se musí vymýšlet chujoviny na výdajové straně,jako např.neplacení nemocenské,platby v nemocnicích apod.
0/0
17.6.2003 11:07

Vlk samotář

Re: Re: Re: Razantní odbory jako v EU
Říkám to nerad, ale dovolil bych si upozornit, že zatím nikdo neprokázal, kdo je v kauze CME ten grázl! A i kdyby to byl Železný, tak mě napadá jen:  jak je možné, že se to stalo, kdo za to nese odpovědnost a kdo to zaplatí! Ovšem!!! Na druhé straně je to 10 miliard! A kde je těch další 100, které letos má milovaná vláda prošustrovat na úkor těch co přijdou po ní a budou je muset zaplatit i s tučnými úroky!
Jak je možné, že podle NKU se na několika ministerstvech prošustrovali těžké prachy za známých ministrů a nikdo jim to nedal k úhradě! Viz ministerstvo dopravy, ministerstvo místního rozvoje, ministerstvo zahraničí. A to je zajisté jen zlomek.
Když Vy něco šlohnete v sámošce a čapnou Vás, musíte nahradit škodu. Máte ovšem smůlu, že jste "jen" občan!!!
0/0
18.6.2003 13:21

Andělíček

Kdopak asi vyhraje ten ukrutný boj? Nejspíš nebude vítězů ani poražených,
to jen zase oblbujou lidi aby si mysleli,že se něco děje
0/0
17.6.2003 8:46

marie

Re: Kdopak asi vyhraje ten ukrutný boj? Nejspíš nebude vítězů ani poražených,
Samosřejmě,že jde o oblbování lidí těch malých je moc a od nich každá koruna dobrá.Také znám podnikatele,kteří jezdí v zimě do Alp v létě do Tunisu ale daňové přiznání je v minusu.Co na to finanční úřady?Jak kontrolují náklady vynaložené na provoz firem?Socani stále líbivě vykřikovali, zrušíme špinavé peníze,ale ony dobře chutnají i jim.A ještě k 13 a 14 platům soudců jde patrně o měsíce SČSP a Kubánská podpora.Můj kalendář má pouze 12 měsíců asi ho vrátím vydavateli a seženu nevím kde 14-ti měsíční.Výhrůžka když nedáte peníze budeme brát úplatky se mi nemorální. Mají tedy soudci morálku? Vzhledem k svému povolání by ji měli mít.Stále čteme ,že klesá populace ,ale kdo by ty děti živil? A z čeho? Možná že ze škrtů v rozpočtu nebo ne? Jediné co si říkám zaplať PánBůh už nejsem mladá jenom mi je líto dětí a vnuků.
0/0
17.6.2003 13:01

CC

Neskutečná drzost
Jak může Topolánek tvrdit něco, pro co nemá absolutně žádný důkaz. To je neskutečné. Chová se jako bolševik
0/0
17.6.2003 8:37

Mirek K

Re: Neskutečná drzost
Tady nejde o důkazy.Tady jde o intuici a zde se Topolánek trefil.Jinak Uheňáci,není ten váš předseda nějakej vyžranej ? Takový nebyl.Všiml jsem si ho na tý oslavě u Cyrdy.Korýtko má dobré.Vo to jim jde.Houby reforma.Divadlo to je !!
0/0
17.6.2003 8:46

kat

daně a jak na ně
Stát je živ z daní, ale musí to být funkční a laciný stát.V Česku se vybrají daně takovým způsobem, že je to k smíchu, na druhou stranu, stát je nenažraný moloch a je škoda mu ty prachy dávat na to aby je prožral. US-Deu říká, že nejsou důsledně při výběru daní aplikovány již stávající zákon - bohužel jsou nejasné, zavádějíci, jsou to zmetky a každý kdo umí číst a vykládat právo si je vysvětluje jinak = těžká vymahatelnost práva, hodně soudních sporů, přetíženost a flustrace berních úředníků. Na druhou stranu, co chce tento stát po těchto úřednicích, když  jim dává takové mizerné platy, že většina z nich chodí na sociálku. A na třetí stranu do vedení všech státních institucí se v řadě případů dostala před X lety garnitura lidí, kteří již tehdy neměli na to aby vedli tyto úřady a v současné době spějí k důchodovému věku, jejich iniciativa, kreativita, pracovitost jsou miánimální a v podstatě již čekají za slušné platy na důchody. 
 
0/0
17.6.2003 8:35

Vlk samotář

Re: daně a jak na ně
Děkuju!!! Pod tohle se klidně podepíšu. Konečně někdo kdo bez emocí napsal na "plnou hubu" jaký je tu bordel.
Naprosto souhlasím s tím, že stát vybírá spoustu daní. Ovšem také je pravdou, že spousta z těchto financí teče kdoví kam a také v tomto státě existuje velmi štědrá a velmi zneužitelná sociální politika. A dokud to tak bude, budou si soiálové pro dávky jezdit "Medvědem" a normální zaměstnanci živořit!!! A to asi není stav, který je správný. Nebo snad ano???
0/0
17.6.2003 9:33

Amos

...a Vladimír Iljič se zase bude bít od hrudi, že udržel sociální smír
0/0
17.6.2003 8:35

Pepa

Nehorázné.
Špidlo vrať se na strom ,kam patříš.Co mícháš ODS s odbory ty jelimane.
0/0
17.6.2003 8:13

Kestrik

Dohodnuta hra ? V tomhle state uz neni nic nemozne, ale..
co se tyka zminky o sede ekonomice maji pravdu. Proto je budu podporovat. Bud budou zmeny takove, aby se odliv penez nemohl opakovat tzn. a) zalatat diry v zakonech - b)upravit kompetence, aby bylo jasne,kdo co ridi a kontroluje - c) stanoveni os.zodpovednost v zakone tak, aby se uspesne neuspesni manazeri mohli donekonecna pakovat a delat diry - d) kdyz utahnou opasek,tak vsem vc.poslancu a senatoru. Toto jsou moje podminky pro to,abych jako obcan mohl podporovat nejakou vladni restrukturalizaci. Pokud se nezacpou diry,budou me skubat donekonecna. JSEM S ODBORAMA !
0/0
17.6.2003 7:02

Jiří

Re: Dohodnuta hra ? V tomhle state uz neni nic nemozne, ale..
Šedá ekonomika tu existuje, rozmáhá se a je to velký problém. Jenže řešení tohoto problému je úplně někde jinde, než jak se snaží vláda. Kontroly, sankce apod. jen stojí více peněz a vážně hrozí nebezpečí, že jestli budou takhle podnikatele mlátit po hlávách skončí jich většina na Slovenku. Cestou je jednoduchý systém výběru daní, nízká daň z příjmu, jednotná sazba DPH. Podotýkám, že nejsem podnikatel, ale zaměstnanec a jinou cestu, jak by mi mohl zaměstnavatel zvedout plat nevidím, musí prostě víc vydělávat.
Úsměvné je, že predseda odborů je senátor za ČSSD. Navíc mám pochyby, koho vlastně odbory zastubují, většinou je to opět státní správa nebo org. na stát navázané... do jisté míry to platí i o kolosech typu Nová Huť apod. protože ty by bez státní pomoci a úlev nepřežily. Představitele odborů chápu, musí ukázat nějakou tu aktivitu, aby obhájili před veřejností své vysoké platy.
0/0
17.6.2003 8:16

Bodík

Re: Re: Dohodnuta hra ? V tomhle state uz neni nic nemozne, ale..
TAkže vy vlastně schvalujete podvody, protože kontroly a sankce stojí peníze? Takže kdo podváděl, může dál a je to v pořádku? Trochu divný názor.
Ale co se Vámi navržené cesty týká, tak souhlasím.
0/0
17.6.2003 8:34

Marty

Re: Re: Re: Dohodnuta hra ? V tomhle state uz neni nic nemozne, ale..
Dlaší kontroly a další sankce stojí další peníze. Stávající sankce a kontroly toho moc nezmohly. Je otázka zda další zákony které nebudeme moct vymáhat nám pomohou. Zjednodušení pravidel, zrušení vyjímek, apod. to celé zprůhlední, a tím i zjednodušší (zlevní) následné kontroly. Výsledek bude, že se vybere víc a bude to stát míň.
0/0
17.6.2003 8:40

Vlk samotář

Re: Re: Re: Re: Dohodnuta hra ? V tomhle state uz neni nic nemozne, ale..
Další kontroly stojí peníze?! Ano stojí!!! Ale souvisí to ovšem s vymahatelností práva. Jak je možné, že existují nedolatky na daních? Jak je možné, že nedoplatky nejsou soudní cestou vymáhány? Není to jedna z cest jak v rozpočtu trochu vyspravit díry?
A druhá cesta? Proč není vláda a poslanci zainteresováni finančně na prosperitě státu? Má stát dluh? Tak ať nosí poslanci a vláda peníze z domova! Prosperuje stát?, mají nárok na výplatu. Dokud není bič na jejich "práci" a není přesně řečeno, kdo a za co odpovídá, a také jaké tresty za šlendrián jsou, můžeme si jen a jen plakat na rameni. Hrozím se toho kdy dopadneme jako Argentina!!!
0/0
17.6.2003 9:29

Marty

Re: Re: Re: Re: Re: Dohodnuta hra ? V tomhle state uz neni nic nemozne, ale..
V podstatě si rozumíme :-).
0/0
17.6.2003 9:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.