Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přistřižená křídla

Aerolinie tvrdí, že mzdové požadavky pilotů ohrozí stabilitu firmy. Piloti říkají, že stabilita firmy není dána geniálním řízením, ale škrcením mezd. Vždyť u jiných členů aliance Skyteam jsou 30 až 40 procent, u ČSA pouze 14 procent. Je český pilot horší než lépe placený mexický pilot? Sotva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Killy

No tuhle teorii, že ...
.. za vykopání kubickýho metru hlíny by měl dostat stejně Cikán v Čechách, Turek v německu, gringo v Mexiku, Číňan..... razím zbytečně už 4 desítky let. Zbytečně a zpozdile. Povede se to jen několika drzým vyvoleným, kteří si pro svůj zájem mohou "vzít rukojmí" (ČSA)
0/0
17.6.2003 8:09

Bobr

Vetsina lidi v CR vykonava pofese stene jako jinde ve svete. Prsto dostavaji zlomek platu.
Cely stat podle vzoru pilotu by se mel tedy vzbourit. Jinak je jejich politka kratkozraka. Po clem svete krachuji arolinky (terotiste, SAAR a dalsi vlivy). Lide nechteji leta. Co budou  zamestnanci  delat az se areolinky polozi a oni budou bez prace. Ze by odesli za praci do Mexika?
 
0/0
17.6.2003 5:33

qwer

Re: Vetsina lidi v CR vykonava pofese stene jako jinde ve svete. Prsto dostavaji zlomek platu.
pilot si musí výcvik zaplatit sami (1500000Kč), nemají diety, takže vdestinacích kam létají si musí jídli kupovat za své, v den kdy tam přiletí neodlétají, vystřídá je posádka která přiletěla v předešlém letu.
Jestliže brali 90 000 Kč, tak jim to zdanili, tzn 60 000Kč čistého - asi, minimálně 8-10 dní stráví v zemích kde jídlo není tak laciné jak u nás to je nějakých 10 000 - 15 000 Kč, a dostaněš se na částku 45 - 50 tis., jestliže se mu mají v rozumné době vrátit investice, které do létání vložil tak musí přirozeně chtít více.
Nikdo z nás přesně neví jak s nimi ČSA jedná a jaké má požadavky firma a jaké piloti.
0/0
17.6.2003 11:47

Ivo

Re: Re: Vetsina lidi v CR vykonava pofese stene jako jinde ve svete. Prsto dostavaji zlomek platu.
Také jsem si platil studium, asi méně ale platil, daně platím taky. Beru, že je to odpovědná práce. Jenom si myslím, že je důležité, jak jsou na tom na trhu práce. Je dost pilotů. Rozhodně to však nepomohlo ČSA, mnoho lidí dalo přednost jiným společnostem a pak se tito piloti nesmí divit, až ČSA třeba jednou nebudou. Zmizely větší společnosti ....
0/0
17.6.2003 11:56

qwer

Re: Re: Re: Vetsina lidi v CR vykonava pofese stene jako jinde ve svete. Prsto dostavaji zlomek platu.
o tom, že je dost pilotů pochybuji, nemysli si, že když to vojenský pilot zabalí v armádě tak jde hned k aerolinkám. Armáda má s ČSA nepsanou smlouvu, pokud si pilot v armádě neodslouží to co má min. 12 let tak ho ČSA neveme.
Pokud budeš splňovat podmínky ATPL což kvalifikace pro dopravního pilota tak tě vemou, pilot je stále žádané zboží.
Nemyslím si, že jsou na tom ČSA špatně, když jsou schopny nakupovat nová letadla a rozšiřovat tak letadlový park, navíc létají stále do více destinací, takže piloty a letadla budou potřebovat.
Jak už jsem uvedl, nikdo z nás přesně neví o co tam přesně jde, z ČSA bych ale rozhodně nedělal neviňátka.
0/0
17.6.2003 14:04

Nana

Re: Re: Vetsina lidi v CR vykonava pofese stene jako jinde ve svete. Prsto dostavaji zlomek platu.
Hned mě zarazil tvůj první v textu uvedený číselný údaj o úhradě pilotního výcviku,1,5 mil. ze svého?Kde nato hoši berou?Docela zajímavá informace pro berňák.
0/0
18.6.2003 13:10

ZZZ

Ceny
Protoze CSA ma normalni, svetove ceny, nevidim duvod, proc by jejich personal nemel dostavat normalni, svetove platy.
 
 
Jediny, kdo imho na to nema narok je tak 50% stewardu. Tech stewardu, ze kdyz se spolecnosti leti Cech, se okamzite zacnou chovat, jako ze "ja jsem steward, kdo je vic ?". Proto ja osobne se snazim z CSA letat co nejmin, protoze nemam rad,kdyz mi nekdo dava najevo, ze jsem nejaky povl.
0/0
17.6.2003 3:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.