Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi: Nenávidí nás Rakušané i Kubánci

Dva z pěti Čechů se domnívají, že Česko nemá ve světě nepřátele. Ostatní vidí odpůrce za hraničními patníky i daleko za oceánem. Z průzkumu CVVM vyplynulo, že nejvíc lidí považuje za nepřátelsky naladěné země Rakousko a Německo. Podle šesti procent dotázaných nenávidí Čechy také v Iráku a na Kubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antix

co je to za hloupý průzkum?
K čemu slouží? K vyvolání nepřátelských nálad? Pokud by tady byla srovnávací tabulka, kde ve druhém řádku by byl výsledek stejné dotazovací ankety např. v Rakousku - abychom si mohli porovnat své domněnky se skutečností - budiž. Ale toto je opravdu hloupé, zbytečné a zavádějící.
0/0
17.6.2003 13:08

pri vsi skromnosti
Udivovalo by me, kdyby CR byla vsude oblibena. Na rozdil von iDNES znam mineni desitek tisic cizincu vo CR, a to je v prevazny vetsine: He? Neznam, kde je to?
0/0
17.6.2003 12:50

školnice

.
Přátelé, za prvé: nemohu najít v článku zdroj, ze kterého redakce čerpá. Za druhé: právě začala okurková sezona - tímto článkem jest odstartována!
0/0
17.6.2003 11:59

hugo

blbost
Takovéto "výzkumy" jsou blbost.Co se týká Rakušanů:ač český občan,mám za manželku Rakušanku.Myslím si tedy,že jsem v této věci slušně informovaný.Jestliže Rakušan někoho označí velmi hanlivým přídomkem "Tschuschen",pak je to Turek nebo Jugoslávec(obecně).Netvrdím,že Čechy milují,zvlášť po mediální masáži "Temelín",ale jsme na tom podstatně lépe než "Pievkes"-Němci.Nehledě na to,že každý třetí Rakušan má český původ,asi proto mají nám tak blízkou letoru.
0/0
17.6.2003 10:37

jenda

CO JE TO ZA NACIONALISTICKO-ŠOVINISTICKÝ NESMYS?
Stále se v něčem patláte a máte z toho mindráky! Myslíte si, že se celý svět točí kolem Čechů? Miliardy lidí ani neví, že existujeme. Který chytrý novinář vůbec přišel na to, o tom meditovat?
Lidi se milují nebo nemilují individuálně! Maximálně mi může být někdo nesympatický (mně osobně Arabové s jejich středověkým náboženstvím),ale jak kdo žije, je jeho věc-pokud to není terorista a agresor.
0/0
17.6.2003 7:29

Ivan

Re: CO JE TO ZA NACIONALISTICKO-ŠOVINISTICKÝ NESMYS?
mne se nejvic libilo to, ze cesi si mysli, ze je nenavidi Iracane .
Pritom jestli v celem Iraku alespon 100 lidi vi, kde lezi Ceska republika tak je to moc, natoz aby nas jeste nenavideli. Tak duleziti ve svetove politice zas nejsme
0/0
17.6.2003 10:39

Jeff

Re: Re: CO JE TO ZA NACIONALISTICKO-ŠOVINISTICKÝ NESMYS?
Presne tak. V US si nas spousta lidi plete s Jugoslavii, ve Francii jsou schopni se zeptat jestli mame more a v Cine o nas nevi vubec. Pro vetsinu lidi tehle planety vubec neexistujeme nebo jsme nuly. To jenom u nas soused nenavidi souseda.
0/0
17.6.2003 10:57

Lidožrout

Re: CO JE TO ZA NACIONALISTICKO-ŠOVINISTICKÝ NESMYS?
Milý Jendo, ačkoli s Tebou a Tvými názory stoprocentně souhlasím, obávám se, že jsi smysl článku nepochopil. Článek nebyl o tom, že by nás Rakušané, nebo kdokoliv jiný považoval za nepřátele, ale o tom, kolik Čechů se domnívá, že Rakušany za nepřátele považováni jsme. Tedy ne ne o tom co si kdo o nás myslí, ale o tom co si myslíme, že si o nás myslí. Tedy o svém vlastní šovinismu, popřípadě sebelítosti. Jinak opakuji, stoprocentně souhlasím.
0/0
17.6.2003 11:23

Petr 1

Dámy a pánové:
Vypadá to, že vás nemusí ani nikdo nenávidět. Vystačíte si sami. Dáváte to najevo jazykem opilých hovad jeden druhému.
0/0
17.6.2003 1:42

CANADIAN ROM

CEKAM NA ODPOVED.......
kdo ze vas to ma rad !Jsem si jist , ze se toho nedockam........Cha Cha Cha ?????
0/0
17.6.2003 1:19

Richard

Má mě ráda,nemá mě ráda..?Má mě rád ,nemá mě rád..?
Zkusíme si každý pro sebe udělat malý test.
Kolik lidí mě má doopravdy rádo a kolik nerado?Kolik lidí na mě myslí v dobrém,kolik lidí o mě stojí?
0/0
16.6.2003 23:21

Daniela

Re: Má mě ráda,nemá mě ráda..?Má mě rád ,nemá mě rád..?
tebe asi nema nikdo rad, nikdo na tebe nemysli a nikdo o tebe nestoji
0/0
16.6.2003 23:23

Krakonos.CDN

Re: Re: Má mě ráda,nemá mě ráda..?Má mě rád ,nemá mě rád..?
Ja vo slapky jako ty Danielo jiste ne ! Kravo ....
0/0
17.6.2003 0:24

sluke

něco tam chybí .....
Já bych řekl, že nás nemají rádi naši plnohodnotní romští spoluobčané, nebo se možná mýlím .....
0/0
16.6.2003 22:59

Jouda

Re: něco tam chybí .....
jo a ještě papuánci a maorové
0/0
16.6.2003 23:13

Jouda

Re: něco tam chybí .....
i eskimáci se dali slyšet že nás maj plný kecky i když nevím jestli je nosí
0/0
16.6.2003 23:15

CANADIAN ROM

RAD BYCH VEDEL KDO VAS MA RAD ..............
tolik zemi co je v tomto clanku a ja nejak se nemuzu docist , kdo vas ma rad ? Cha Cha Cha .......svetaci ! Zase muzete do sveta vytrubovat to vase MY JSME CESI , MY JSME CESI , DOBYTCI !
0/0
16.6.2003 22:39

Masakr

Re: RAD BYCH VEDEL KDO VAS MA RAD ..............
Nemel by jsi se spise jmenovat canadian gipsy nebo canadian parasite?
0/0
16.6.2003 22:48

Jeronym

Re: RAD BYCH VEDEL KDO VAS MA RAD ..............
Ty stenice cikanska a kdo ma rad cigose ? Snad jen milovnici zvirat, specialne hnusnych, smradlavych zvirat.
Pokud se nekdo nazve Romem, znamena to, ze si nevazi sam sebe.
0/0
16.6.2003 23:12

zodiac

Re: RAD BYCH VEDEL KDO VAS MA RAD ..............
vidím že sis změnil nick, hlupáčku
0/0
16.6.2003 23:12

Harden

Re: Re: RAD BYCH VEDEL KDO VAS MA RAD ..............
Ale nezmenil, Evzen Holub alias 'canadian rom' tady prudi uz hezky dlouho - je to cikan, neschopny prace, stejne jako vetsina z jeho etnika, a v zadnem pripade nema nic spolecnyho s Kanadou. Zpusob ziskani jeho pocitace je troufam si tvrdit adekvatni nakupu jablka dle pana Terryho Pratchetta (Zajimave casy).
0/0
17.6.2003 0:30

Neruda

!!!
Jsme malí, slabí? Dosti těchto řečí! Jen kdo tak smýšlí sláb a malý jest. Oč byla Héla oč Róma větší, přec slávou nesmrtnou se dotkla hvězd. Jak směšné byly našich předků cepy, když celý svět se zdvihl proti nim, a hle svět celý zdrtil vůdce slepý a Táboru se klonil věčný Řím....
0/0
16.6.2003 22:15

Re: !!!
Teda...klasiku, tos řek hezky. Madla
0/0
17.6.2003 10:42

Pepa z Báru

Znojemské spojené okurkárny...
...hlásí, první sklenice opustily linku a sezóna začala !!!!!
0/0
16.6.2003 22:14

Bufetak Miloslav

Re: Znojemské spojené okurkárny...
V sobotu jsem mel hodne piva. Lidi byli stedry.
0/0
16.6.2003 22:54

sandbox

a co senegal a mexiko?
podle me nas nejvic nenavidej senegalci a mexicani, ach jo to je zase clanek
0/0
16.6.2003 22:06

Včelka Mája

Re: a co senegal a mexiko?
a ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
0/0
16.6.2003 22:07

franta mottl

neni pravda, ze nas nikdo nezna
pote, co nas milovany pan profesor vystoupil na rade konferenci na zapade a vsem jim tam padlo patro, tak uz nas ted znaji. Dekujeme.
0/0
16.6.2003 21:59

mika

chudaci kubanci
ti to vubec nemaji lehke, zivot na houby, do huby neni co dat... ti maji urcite jine starosti nez nenavidet cechy...!!!
a kdyz jdou zase kamenovat ameriku, tak jenom proto, ze doufaji, ze kdyz budou kameny na jednom konci ostrova brat a na druhem je hazet do vody, tak ze se pomalu casem do ameriky presunou...  
(o ano, skutecne tam jsou takove akce, jako hromadne verejne kamenovani ameriky... ! hazeji kameny do vody smerem k USA)
0/0
16.6.2003 21:54

franta mottl

Re: chudaci kubanci
budto jses genius, a nebo jsi to opsal od Smoljaka/Sveraka :-))
0/0
16.6.2003 22:01

Ivan

Re: Re: chudaci kubanci
Ano, primo z AntiCharty.
0/0
17.6.2003 0:24

mika

Re: Re: Re: chudaci kubanci
He???
nejak mi tu unika smysl...
 
ne, neni to opsane, jsou to fakta, kdysi davno jsem takovou akci videl coby propagacni program na TV (bylo to, mirne receno legracni, a jeden muj znamy - - Rus, popravde receno - - k tomu vymyslel ten zblebt o tom presouvani k americe)
0/0
17.6.2003 7:24

Harden

Nerekl bych, ze otazka vyzkumu znela 'Podle Vaseho nazoru, ktery narod nejvic nenavidi Cechy ?'. Nicmene svym pratelum doporucim, aby v zadnem pripade sluzeb agentury CVVM uz nevyuzivali.
0/0
16.6.2003 21:48

rad

teď vážně
Soudím, že námět a myšlenka tohoto článku je stupidní. Podle vlastní zkušenosti mohu říci, že hodně cizinců je pozitivně naladěných a zvědavých. Části lidí okolo jsme lhostejní, nebo nevědí že existujeme. S nenávistí jsem se nesetkal nikdy, ani když jsem se hádal s Rakušáky o Temelín. Pokud člověk vystupuje slušně a důstojně, s žádnými nepřátelskými projevy se nesetká.
0/0
16.6.2003 21:27

mika

Re: teď vážně
muzu potvrdit:
valna vetsina nemcu nevi, kde cechy lezi nebo co si ma pod tim predstavit... teprve kdyz se rekne karel gott, tak vedi kam nas zaradit... jinak tapou nekde mezi kavkazem a balkanem (kvuli cecensku a slovinsku). co me udivilo nejvic, setkal jsem se v nemecku s kymsi, kdo nevedel, ze rakousko je samostatna zeme.
toliko ke vzdelanosti a nenavisti nemcu k cechum...
0/0
16.6.2003 21:48

franta mottl

Re: Re: teď vážně
zalezi jako vsude na vzdelani. Lide , kteri maji gymnazium vi velice dobre kde je CR a ze Fredy Porsche pochazi odtamtud. Lide ze severni moravy by take hledali dansko v jizni americe
0/0
16.6.2003 21:56

Re: Re: Re: teď vážně
Možná tě to překvapí, ale i na severní moravě jsou základní školy. A Moraváci se taky počítají mezi homo sapiens podobně jako Češi. Madla
0/0
17.6.2003 10:46

Včelka Mája

Re: teď vážně
Ani nevím, proč se zase zajímáme o reakci nějakého zámořského státu! Ať si Němci klidně demonstrují před tím svým Bílým domem a hlídají letadla, aby jim zase nespadla na hlavu. A Rakousko má snad dost starostí, jak zase naučit černochy pracovat, když vyhnali bílé hospodáře. Zlatá Francie, ta si bojuje se sousedy izraelci a o nás se nestará!
0/0
16.6.2003 22:02

rad

Re: Re: teď vážně
Moje řeč :-)). Francie, Francie - počkejte, to je v Severní nebo Jižní Americe, tam co se teď pěstuje to nejlepší víno :-)).
0/0
16.6.2003 22:13

Maduro

Nenavist....
Nenavist je hodne silne slovo, ale ja osobne si myslim, ze vetsina Cechu trpi jakymsi mindrakem, ze nas nikdo nema rad. A pritom je to uplne naopak. Z vlastni zkusenosti vim, kolik spatnych slov az nadavek jsem slysel doma na Rakusaky, Nemce, Polaky, Rusaky, jak spatne lide smysli o lidech z Latinske Ameriky, Afriky..... Je to neco jako, podle sebe soudim Tebe. Treba Kubancum se nikdo nemuze divit, ze nas v lasce prilis nemaji, zejmena potom, co jsme nekolikrat slouzili za mluvci zajmu USA v OSN..... A jinak je rovnez nutno snizit hladinu namyslenosti , ze my vime o vsech a nikdo nevi o nas. Ziju jiz dlouha leta ve Stredni Americe a lidi tady vedi mnohem vic o Ceskoslovensku, nez si myslite. Prazske jaro, listopad 1989, Vaclav Havel, Praga, ale treba i jmena fotbalistu z MS v Chile 1962 a z ME 1996 v Anglie, Caslavska a Zatopek, to jsou zde pojmy, ktere zna i jedinec, ktery tezko precte titulky v novinach. Kolik lidi v Ceske republice ma podobne znalosti?
0/0
16.6.2003 20:57

j@kommo

Re: Nenavist....
Presne tak, co my vime treba o Peru? Zname hlavni mesto, ale pro vic informaci uz musi vetsina (samozrejme ne vsichni) sahnout hloubeji do pameti... Treba tady v Britanii ma spousta lidi predstavu, ze jsme byli soucasti Sovetskeho Svazu (ale to az potom, co je vyvedu z omylu, ze jsme Jugoslavie:))) a ze mame valku), ale pak je tu taky spousta lidi, co znaj hodne veci, takze Brity jako celek nemuzu vinit z neznalosti:)
0/0
16.6.2003 21:07

Maduro

Re: Re: Nenavist....
100% pravda s tou Jugoslavii. Setkal jsem se tady ovsem s lidmi, kteri mi vypraveli, co vsechno museli vyslechnout v letech sedmdesatych a osmdesatych, v dobe kdy zde vetsinou byli u moci vojensti diktatori. Ze mame jedno obleceni na cely rok, bydlime v taborech, jime jednou za den....... Dokonce, ze zabijime holcicky po narozeni, protoze potrebujeme jen kluky, jako budouci vojaky k vrazdeni demokraticky zijicich svobodnych lidi na zapade. Videl jsem nektere filmy (americke), ktere se zde promitaly a podobnou snusku hovadin o zivote nenatocili v Rusku za celych sedmdesat let sve existence. A tak nas tedy mnohdy maji zaskatulkovane jako soucast SSSR.
0/0
16.6.2003 21:24

Amik

Re: Re: Re: Nenavist....
To bys SSSR urazel ty blbe Ruska zeme snad az na Stalina  snad nikdy neporodila takoveho blba jako ses ty!
0/0
17.6.2003 4:59

Maduro

Re: Re: Re: Re: Nenavist....
O Tvem stupni intelegince napovida zpusob vyjadrovani a take Tvuj nick, Amiku. Potrebujes zenskou! Nebo snad chlapa?
0/0
17.6.2003 7:23

mrtvej klokan pod kaštanem

No já si zase myslim
že Kubánce nahnal do ulic Fidel, možná ani nevědi proč a je jim to dost jedno tak jako i většině ostatních rohodně jsme na tom líp než třeba židi, cikáni, černoši nebo Američani ,takže bych byl celkem v klidu :-)
0/0
16.6.2003 20:52

Hujer

Re: kdo nas ma ci nema rad se z ceske kotliny spatne posuzuje
Rakusani jsou to samy jako cesi, stejne malej narod s mindrakama.
0/0
16.6.2003 20:35

Richard

Re: Re: kdo nas ma ci nema rad se z ceske kotliny spatne posuzuje
Nevím nic o tom,že by Rakušané měli jaké-koli mindráky.Ale ty je asi máš.
0/0
16.6.2003 21:17

franta mottl

jsou dva pohledy - muzu a zen
i zde v diskuzi je jeden takovy prispevek - jedna dama zije ve Francii a nemuze si stezovat. No jasne. Staci roztahnout trochu nozky a kazdej je kamos. Takhle se to neda brat. Rad bych vedel, jestli to ta statistika zohlednila?
0/0
16.6.2003 20:15

Vaclav Hanus

Re: jsou dva pohledy - muzu a zen
Zajimavy sociologicky pohled na tematiku. Rozhodne na tom neco je. Take jsem nad tim kdysi premyslel. Vzhledem k tomu, ze zdejsi zeme pristupuje k svetove globalizaci z pozice chudeho pribuzneho, je logicky dusledek, ze zeny budou pronikat mnohem lepe smerem ven a maji v tomto znacne ulehcenou roli. Sexualni atributy jsou totiz velice likvidni a konvertibilni devizou. Jen bych to chtel mirne upresnit. Platilo by to do dusledku za situace, ze predpokladame, ze vetsina ceskych zen (provadejicich kontakt s cizim prostredim) jsou mlade a lehke. Protoze, paklize takova zena dozraje (vekove) a porad vydrzela sparovana s cizincem, tak se zase zacinaji projevovat ty neprijemne vlastnosti tuzemske povahy. A to dokonce tim vic, cim vic byly za mlada "hezke a lehke". Takze pripadny cizi "counterpart" s takovou ceskou zenou je zase tvrde vracen nohama na zem. A prostrednictvim negativni "akce" zase vyvolava "reakci" u ceskych zen. Take negativni. Ale pravdou je, ze vzhledem k tomu, ze globalizacni proces teprv zacina, tak tyto "mlade a lehce povolne" prevazi ve statistickem vzorku.
0/0
17.6.2003 11:54

Frodo Pytlík

Oblíbenost
  Všichni tady tvrdíte, že jsme neoblíbeným národem. Já jsem např. setkval v zahraničí s kladnými reakcemi na mojí národnost. Např. v Itálii, Francii, Slovensku i Chorvatsku. Sice se řiká, že Američani o nás nic nevědí, ale já mám příbuzný v USA a ty mně řikali, že o Česku vědí Američani docela dost. Znají Prahu, Havla a hokejsty. Např. o Maďarsku, Litvě, Estonku. Lotyšsku a jiných evropských státech nevědí vůbec nic. Já si myslím, že být Čechem není ostuda. Já mám svoji Zemi vcelku rád. Málokteré národy se chovají jako my, kteří se neustále schazujeme. A říkáme o sobě, jak jsme neschopní.    
0/0
16.6.2003 20:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.