Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němce bude v poušti hledat bundeswehr

Po patnácti turistech, které už několik měsíců zadržují únosci na alžírské Sahaře, bude zřejmě pátrat bundeswehr. Německá armáda zvažuje, že by v poušti nasadila až stovku specialistů a vojenská letadla. Uvedla to agentura DPA s odvoláním na příští číslo německého magazínu Der Spiegel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xxxx

KSK
Doufam ze jim KSK natrhne prdel a zachrani vsechny rukojmi.
0/0
11.6.2003 17:46

Muki - kopie

no jo
no jo (Muki, 10.06.2003 20:25) Danielo, nenech se otravit, pitomcu se najde vzdy dost. To vis, kdyby to byli americane, kteri by tam poslali vojaky, bez schvaleni mistnich teroristu, tak by vsuchni kriceli, proc se neobratit na OSN a ze by to slo vyresit ostrou protestni notou a teroriste zadni nejsou, ale maji podporu vetsiny obyvatelstva ve volbach, cili jsou jedinymi predstaviteli alzirskeho lidu. Porad jen dvoji standart a nepripadaji si legracne.
0/0
11.6.2003 13:54

Proboha,
, co se to tu deje?
0/0
10.6.2003 21:08

Tomas - kopie

dvoji metr
Pacifismus se šíří jako mor!    Lidovky - PRAHA 21. února 2003 - Ať žije mír! Pryč s válkou! Bush je terorista, Bush je Hitler! Kdyby tak ty transparenty v Praze třímal osamocený Grebeníček, v Rakousku Haider a ve Francii Le Pen... Nejsou však ani zdaleka sami. Saddám Husajn si může mnout ruce. NEJVĚTŠÍ PROTESTY OD VIETNAMSKÉ VÁLKY KOMENTÁŘ: MILIONY LIDÍ V ULICÍCH
 
Nakonec mě alespoň utěšuje, že v Praze se k demonstracím připojily ˝jen˝ stovky lidí. V Berlíně, Paříží, Římě a Londýně to byly miliony. Stejně tak za studené války lidé demonstrovali proti americkým raketám, ty sovětské jim nevadily. A ona i vzpomínka na Mnichov nám může být užitečná.
Kolik Evropanů demonstrovalo proti invazi do Čečenska, Husajnovu vpádu do Kuvajtu, kolik se jich objevilo před jugoslávským velvyslanectvím po srebrenickém masakru? Téměř nikdo. Jejich hnacím motorem je odpor k Americe, hamburgerům, Georgi W. Bushovi. O osud Iráčanů jim nikdy nešlo.
Pokud nebude irácký vůdce Husajn svržen, budou v platnosti sankce OSN a program ropa za potraviny. Výsledkem budou nové prezidentské paláce a další zbídačování Iráčanů. Z jejich peněz bude vypláceno odškodné rodinám palestinských sebevražedných atentátníků. Vše bude v souladu s mezinárodním právem a Evropa bude apelovat na bagdádský režim, aby se choval slušně.
Demonstrace se konat nebudou. V Paříži, Berlíně ani v Bagdádu. Leda až ve chvíli, kdy svět obletí fotografie vyzáblých dětí z bagdádské nemocnice. Na transparentech se dočteme, že za to může Bush.
Nevím proč, ale asi je třeba to stále opakovat. Saddám Husajn je diktátor. Některé lidi poslal nesmyslně na frontu, na jiné vypustil smrtící plyn. Další postřílel ve vězení. Rozpoutal dvě války. Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao Ce-tung jsou masovými vrahy. Mají na svědomí desítky milionů obětí. Jejich činy jsou neospravedlnitelné, na jejich režimech nelze najít cokoli dobrého.
Srp a kladivo světu nevadí Válka je špatná, ale ještě horší je ustupování zlu. Nejsem republikán, Američan, ani nejsem Bushův příbuzný. Kritizuji ho za to, že se postavil proti ratifikaci kjótských protokolů o omezení skleníkových plynů i proti ustavení Mezinárodního trestního soudu. Ale proč ho mám kritizovat za to, že se pokouší pojmenovávat zlo zlem? A nikdo mě nepřesvědčí, že Husajn, Íránec Chameneí a Severokorejec Kim Čong-il nepatří mezi současné krutovládce, že nejsou oním zlem. Stejně tak jako Libyjec Kaddáfí nebo Kubánec Castro.
Při pohledu na davy demonstrujících se ze mě stává Bushův volič. I generál Wesley Clark by byl dobrým prezidentem. Škoda jen, že nemám americké volební právo.
Žijeme ve světě, kde je Che Guevara hrdinou a Libye předsedá komisi OSN pro lidská práva. Svastika se příliš nenosí, srp a kladivo ale nevadí. Castro je obdivován nehledě na to, že má v žalářích 300 vězňů svědomí. V Severní Koreji existuje funkční gulag a dva miliony lidí tam kvůli vládní politice zemřelo hlady. Na transparentech demonstrujících po celém světě se však stále častěji dočítám, že za to může Bush. A myslí si to čím dál větší počet evropských politiků. Ta choroba se šíří jako mor.
Válkám je třeba předcházet a vojenskými zásahy šetřit. Kdyby však Washington nezbrojil, psal bych tento článek do samizdatových Lidovek. Kdyby Izrael nebombardoval irácký jaderný reaktor, Husajn by byl dnes přinejmenším vládcem Kuvajtu. Kdyby nedošlo k intervenci na Balkáně, byli by tam i dnes vyháněni lidé a seznam mrtvých by rostl. Bez vojenského zásahu by v Afghánistánu pokračovala občanská válka. Kdyby nebylo Spojených států, nedošlo by k jedinému výše zmíněnému zásahu. Evropa by prohlašovala, že válka je špatná, a diktátoři by masakrovali další nevinné oběti. Bezbřehý pacifismus může mít na svědomí daleko více lidských životů než dobře provedený vojenský zásah. Tomáš Pojar společnost Člověk v tísni  
0/0
10.6.2003 20:23

hovnival {hovnival007@hotmail.com}

Re: dvoji metr
Mas pravdu. Ale stacilo by to jednou barvou. Takhle to nikdo cist nebude, a to je skoda..
0/0
10.6.2003 20:45

Muki

Re: dvoji metr
Tak jsi tady velmi barvive vylicil svuj nazor. Jen jsem Ti chtel pripomenout, po tom vsem co jsi rekl, jakou by asi mel american nadeji na ferovy soud pred lidmi, kteri by si na nem chteli odreagovat sve komplexy. General Wesley Clark a ostatni americane nemohou byt vydani mezinarodnimu soudu i kdyz jak jiste vis na ne byla podana zaloba v Bruselu, prave proto, ze to Amerika nepodepsala. A zrovna tak to bylo v ostatnich pripadech jiz i ve vzpominanem Vietnamu ci Kambozi, kde byli obzalovani Americane, ale ani jeden komunisticky vrah. Kjotske smlouvy by jsi mel nejprve vysvetlit a pak by to treba podepsali. Ze v dobe kdy zplodiny znecisteni ovzdusi v Cine zasahuji jiz do Californie, jak to, ze Cina, Indie ci Rusko nemusi delat to co USA, ze to neni tedy zkryty utok na americkou ekonomii, ale jen aby amici dodrzovali co nemusi jini. Stejne jako Francouzi muzou mit nuklearnich elektraren kolik chteji, ale Cesi ani jednu. A nakonec Che Guevaru potreboval Castro jako mrtveho hrdinu, jiz zacal byt Fidelovi nepohodlny a tak to nesmyslne vyslani do predem ztracene akce, kde mu nedosla zadna pomoc a navic se na nej pichlo, kde je.
0/0
10.6.2003 22:14

Krakonoš,

Re: dvoji metr
Konec básníků v Čechách.Hodte na něj sít!
0/0
10.6.2003 22:47

Lukas

Re: dvoji metr
Kdyby Amerika nezasahovala, tak predne by cela Evropa prohlasovala "Sieg Heil!", vsichni by byli blond s modryma ocima, a misto vlajek narodnich statu bychom se koukali, pokud bychom se koukali, nekde na Sibiri na standarty SS. Evropsti (i jini) politici a nejen oni maji bohuzel prilis kratkou pamet...
0/0
11.6.2003 15:45

Daniela >>kopie

No Jo
no jo (Daniela, 10.06.2003 15:59)
:0    a najednou to jde i bez OSN, ze... Najednou se Nemci nikoho neptaji a je to v poradku.
Ja s tim souhlasim, ze tam poslou svoje vojaky, jenom mi prijde divny, ze kdyz se jedna o jejich zajmy, tak je vsechno v poradku a muzou si delat, co chtej......
Poznamka: Musime udelat demonstraci proti tem nackum, jedou tam bez dovoleni OSN
0/0
10.6.2003 20:17

Budík

Re: No Jo
Trubko, co do toho taháš OSN? To je snad pouze otazka dohody mezi dvěma svrchovanými státy - Alžírskem a Německem, ne?!?
0/0
11.6.2003 8:58

Yaroukh

Rakousko
Chapu to dobre, ze Rakousko na svoje obcany jednoduse se_e ? :o))) "Tam by tedy chtel bydlet kazdy !"
Na druhou stranu podobne incidenty snad Evropu dovedou k tomu, ze sama sobe prestane lhat do kapsy o mirumilovnem islamu ...
0/0
10.6.2003 18:36

Lukas

teroristi
Tak tedka je, doufam, tem alzirskym teroristum jasne, ze jim neprojde ani to vykupne, ani beztrestnost. Jak se jim nad hlavou zacnou prohanet Tornada, tak si je Nemci najdou kdekoliv. Tak to ma byt, jedina sance, jak z toho vyvaznout s relativne "zdravou" kuzi, je vzdat se hned ted.
0/0
10.6.2003 17:29

Daniela

no jo
:0    a najednou to jde i bez OSN, ze... Najednou se Nemci nikoho neptaji a je to v poradku.
Ja s tim souhlasim, ze tam poslou svoje vojaky, jenom mi prijde divny, ze kdyz se jedna o jejich zajmy, tak je vsechno v poradku a muzou si delat, co chtej......
0/0
10.6.2003 15:59

Daniela

Re: no jo
Tak si precti jeste jednou clanek, treba to pochopis.
0/0
10.6.2003 16:11

uuu

Re: no jo
typicky examplar omezence, jedine clovek s touhle inteligenci mohl podporovat to co delali USA v Iraku. Jenomze v tomhle pripade to v Alzirsku bude se souhlasem Alzirske vlady.
0/0
10.6.2003 18:03

uuu (stydim sa za sve jmeno)

Re: Re: no jo
omlouvam se za svou hloupost....  ziju nacerno v USA, neplatim zadne dane, a zlobim se na ne ze mi nechteji dat papiry...
Ja vim nikdo tady nepise o Iraku ale ja to tam musim napsat protoze se zlobim na USA. Musim tady radne pracovat abych dostal penize, ne jako v Cesku...
0/0
10.6.2003 20:35

Richard

Re: Re: Re: no jo
Atˇˇ se ti v Americe daří a atˇ tam nejsi sám opuštěný v cizí zemi.To člověku jistě nepřidá.Takže ti přeju trochu toho nezbytnýho štěstí!
0/0
10.6.2003 21:33

Muki

Re: no jo
Danielo, nenech se otravit, pitomcu se najde vzdy dost. To vis, kdyby to byli americane, kteri by tam poslali vojaky, bez schvaleni mistnich teroristu, tak by vsuchni kriceli, proc se neobratit na OSN a ze by to slo vyresit ostrou protestni notou a teroriste zadni nejsou, ale maji podporu vetsiny obyvatelstva ve volbach, cili jsou jedinymi predstaviteli alzirskeho lidu. Porad jen dvoji standart a nepripadaji si legracne.
0/0
10.6.2003 20:25

Budík

Re: Re: no jo
Co to blábolíš, vždyť to nemá hlavu ani patu? Nepřipadáš si legračně?
0/0
11.6.2003 9:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.