Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Euroskeptik Petr Mach doplnil odpovědi

Na dotazy čtenářů iDNES odpovídal šéf Centra pro ekonomiku a politiku (CEP) Petr Mach. Jeho instituce se otevřeně hlásí k euroskeptismu. "Uznávám, že jsou lidé, pro které může být vstup do EU výhodný," odpovídal na jedenz dotazů MACH. "Určitě to nejsou obyvatelé Prahy, které budou jen na daních platit, ale na dotacích nebudou nic dostávat."Odpovědi najdete ZDE

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vierek

jasné argumenty
jasná volba: NE
0/0
8.6.2003 13:33

toby

Dle jeho myšlenkových pochodů
bych si myslel že jde o toho Macha co vlatnil Spartu.
0/0
8.6.2003 10:00

skeptik-nejen euro

Světlé zítřky s EU? Néééééééé!!!
Argumenty Petra Macha jsou logičtější a pádnější, než ty, jimiž národ magoří Špidlovi zkorumpovanci. EU za sjednaných podmínek? NÉÉÉÉÉ!!!! Jó abych nezapomněl. I bez Machových argumentů zaškrtnu NE, a to jen proto, aby se společnost zbavila toho loutkového tyátru, který si říká koaliční vládní kabinet. 
 
0/0
8.6.2003 9:18

Harden

90 % prispevku pana Macha je zjednodusenim a zavisti poznamenana demagogie. Vetsi cast jeho argumentace lze vyvratit prostym rozborem toho, co tvrdi. Ten clovek je hloupy.
0/0
7.6.2003 17:39

tetreza

a vite ze mach
byl odsouzen za pohlavni zneuziti?  je videt jaci lide jsou proti eu!!!
0/0
7.6.2003 16:55

euroskeptik

Re: a vite ze mach
co to plácáš??!!
jak můžeš podle jednoho člověka hodnotit ostatní nemenšinu?????
Já jsem v poho a volím NE!
0/0
9.6.2003 17:16

Roman

S britským prezidentem se asi nesetkávají, pane Machu!
Světoví státníci se nesetkávají s předsedou evropské komise, ale s francouzským prezidentem, německým kancléřem a britským prezidentem.
0/0
7.6.2003 15:31

hacpat

Re: S britským prezidentem se asi nesetkávají, pane Machu!
Que, yo no comprendo...s britskym PREZIDENTEM ???? To je probuh kdo :)
0/0
7.6.2003 17:03

Praha

Re: Re: S britským prezidentem se asi nesetkávají, pane Machu!
Ja taky asi ziju jeste v minulym stoleti a domneni, ze GB je konstitucni monarchie... Nebo to je jen nepochopena ironie? :-o
0/0
8.6.2003 13:27

Tomas

Souhlas
S panem Machem souhlasím. Myslím si, že je chyba, aby v informační kampani chyběli argumenty proti vstupu. Jestliže tyto argumenty nepotřebujete, buďte trochu tolerantní, jsou tu i jiní lidé, kteří tyto argumenty pro své rozhodnutí potžebují (jako já). Děkuji.
0/0
6.6.2003 13:26

Jose Manuel

Re: Souhlas
To Vám blahopřeji, jste asi docela nenáročný člověk. O kvalitě, nebo spíše nekvalitě, odpovědí "erudovaného" pana Macha se může každý přesvědčit na:
Naneštěstí musím přiznat, že vládní reklamy v TV svou kvalitou odpovědi pana Macha zase až tak moc nepřevyšují. Nejlépe bude, když zapojíte vlastní rozum a uděláte si vlastní analýzu všech pro a proti. Úplné znění smlouvy o přistoupení najdete např. na:
0/0
6.6.2003 13:35

vlastages

Re: Re: Souhlas
Zajímavé shrnutí. To že TV reklamy mají spíše přesvědčovací než informativní charakter není sporu, o letácích přicházejících do domácností s logem "ANO" ani nemluvě. V rozborech pana Macha také nacházím nesrovnalosti. Věřím, že nikoho neurazím tím že jsem se z vlastní vůle rozhodl v současné době hlasovat PROTI.
0/0
7.6.2003 18:54

aleš

životní zkušenost
facinuje mě, jak ani né 30-ti letý mladíček, jemuž teče mléko po bradě, dává k dobru svá životní moudra. já už jsem o pár desítek let starší, taktéž VŠ vzdělán, v životě mám něco za sebou a troufnu si říci, že jsem něco dokázal vybudovat, ale ta "odvaha" p. Macha radit národu co je správne a co ne, mě fascinuje.  
Ptám se Vás, jaké máte pracovní a životní zkušenosti, nebo se jen ukájíte vyčtenými ideály volného trhu, kdy konec konců za vlády ODS a jeho bankovního socializmu (kdy se půjčovalo pp. Stehlíkům, Soudkům apod. a tyto dluhy splácíme dodnes) nám bylo názorně předvedeno, jaká je Vaše představa o dalším vývoji ČR
0/0
6.6.2003 9:46

Jose Manuel

Re: životní zkušenost
To bude asi tím, že "euroskeptici" nikoho fundovaného nemají. Podívejte se třeba, kdo bude 10.6. na idnes diskutovat s E. Kočendou, kterého si nesmírně vážím. Ano, je to "všeuměl" Ševčík. Kromě Macha a Ševčíka mají jako ekonomy (to v jejich případě zní jako výsměch) ještě nějakého Baráka, který se realizuje na Virtually od Dědečkový.
BTW - U toho Macha to trošku chápu, zatím byl celý život interním doktorandem a někdo mu nakukal, že je dobrý ekonom a má fundované názory.
0/0
6.6.2003 10:17

lidojem

Re: Re: životní zkušenost
Co se týká pana Ševčíka - z toho se stal novácký komentátor a zároveň šiřitel všech možných poplašných zpráv.
0/0
6.6.2003 10:20

Vítek

Re: Re: Re: životní zkušenost
Ahoj lidi. Ten Ševčík mi už fušuje i do showbusinessu. Pokud chcete kvalitu, tak objednávejte mě:
Usmívejte se na svět, mám vás rád.
0/0
6.6.2003 11:23

Mára

Re: Re: Re: životní zkušenost
zejména předlistopadoví absolventi VŠE si pana Ševčíka jistě pamatují jako agilního asistenta, který zaujatě zkoušel z Marxistické ekonomie a nemilosrdně vyhazoval od zkoušky všechny, kteří to nebyli schopni papouškovat. Byl to tehdy opravdový postrach.
Jeho dnešní účelová přeměna na zastánce volného trju mě opravdu fascinuje, je to klasická ukázka přísloví "kam vítr, tam plášť".
0/0
6.6.2003 11:24

Dan(1)

Re: životní zkušenost
Tohle zbožňuju. Když mi chybí dostatek argumentů, začnu se ohánět svým věkem. Bývá to vlastností senilních lidí.
0/0
6.6.2003 10:47

Jose Manuel

Re: Re: životní zkušenost
O věk tu přece nejde. Spíše jde o to, že pokud je někdo celý svůj produktivní věk (u Macha zatím 4 roky) interním doktorandem na VŠE, tak jeho odborné obzory jsou, slušně řečeno, poněkud omezené.
0/0
6.6.2003 11:15

Tomas

Re: životní zkušenost
Blahpřeji Ti k životním zkušenostem. Je z nich bohužel cítit pachuť totality. Mach je jedním z mála lidí, kteří pro mě, a další kteří to potřebují, shromažďuje a prezentuje argumenty proti vstupu do Evropské unie. Děkuju mu za to, že se mám na zákadě čeho rozhodnout, jak hlasovat v referendu. Naopak nemohu poděkovat vládě za radu: "Mámo my do tý unie prostě musíme!"
0/0
6.6.2003 13:09

jim

Re: životní zkušenost
Taky jsem o pár desítek let starší, taky jsem VŠ vzdělán apřesto fandím p.Machovi, jen ať  radí dál.  Aleši, hlasuji proti EU a všichni co je znám, tak taky.
0/0
7.6.2003 22:32

RADEK

Pane Machu,
Je fantastické, jak ve svých osmadvaceti letech máte vyhraněný a vytříbený názor. Ještě zajímavější je čí jste vlastně dítě. Když už ředitelujete na tak významném" pro sebe " a většinu občanů  zbytečného. Zrušme jej a určitě se svět  nevrátí do jeskynní.
0/0
6.6.2003 9:38

Pavel

Re: Pane Machu,
Radku, cloumá s tebou bledá závist. Můžeš si založit vlastní centrum čeho chcete a stát se ředitelem. Když na to nemáš, tak aspoň neplivej po schopnějších.
0/0
6.6.2003 10:50

jirka

souhlas
S panem Machem plně souhlasím. Určitě informuje o eu pravdivěji než špidla. Nevstoupit do eu považuji za jedinou správnou volbu.
0/0
5.6.2003 21:13

Žolík

Re: Jsem pro..
 
... vstup do EU a proto budu volit ANO. Na rozdíl od p. Macha a jemu podobných mám proto několik důvodů:
1. i když Evropa je vydávána za "socialistickou", pořád je mnohem míň socialistická, než naše republika a to i za vlády V. Klause, neboť zatím u vládnoucích stran vítězil a dále vítězí  pragmatismus. V oposici kecat a kritizovat, pak u moci zapomenout na sliby a dál tu kárku vláčet jednou už prošlapanou cestičkou!! Pokud ODS splní svůj slib ohledně rovné 15 % dani až bude vládnout, budu jen příjemně překvapen!!
2. ...mám dostatek sebevědomí na to, abych se nebál konkurence zvenčí... I když volný pohyb bude až za 7 let, pořád budu mít možnost si zvolit místo svého pobytu dříve, než když budeme mimo. Neříkám, že to udělám, ale budu mít tu možnost!!! To, že je to pro členy EU mnohem snažší jsem poznal na svých cestách. Cestovat a pracovat (bydlet) v zahraničí sice můžeme už teď, ale pořád tak trochu ilegálně, jinak je to strašně složité až nemožné!!!
3. ....korupce bude určitě menší i když nevymizí zcela. Podplácet bude ovšem mnohem obtížnější, protože by se muselo "zaplatit" mnohem více lidí!! U nás v Čechách je teď korupční ráj a právo je v podstatě nevymahatelné......
4. .....rozhodně se u nás drasticky nezvýší ceny. Vždyť už teď jsou některé potraviny a další zboží v zahraničí (v EU) levnější, nebo stejně drahé. Byl jsem loni ve Švýcarsku a Francii, letos v Itálii a vím za kolik jsem si co koupil, paměť mám dobrou....
5. ... cena za služby se sjednotí. Například cena za služby v bankovnictví bude muset klesnout. Teď je u nás mnohem vyšší než v zahraničí (v EU) i po přepočítání z korun na eura!! Po vstupu do EU si prostě budeme moci dát peníze do jiného bankovního ústavu.... (oficiálně).
6. ... strašák, že o nás bude rozhodovat anonymní Brusel (bruselcentrismus) mne rozesmívá. Teď o mne rozhodují taky lidi, které osobně naznám a nikdy jsem je neviděl. Navíc pražáci by si měli uvědomit daleko snázeji než jiní, že centrismy jsou blbost. V ČR se přeci nadává na "pragocentrismus"!!
7. ...mám ještě mnoho dalších důvodů, proč zvolím ANO....
0/0
6.6.2003 9:00

šakal

Zdravím Vás!...
...vida, věcné argumenty...tak tedy k věci:
  1. tohle označení není asi opravdu správné; Evropa není ani socialistická ale kolektivistická; Řady jejích příznivců sahají a v minulosti sahaly od krajní levice (trockisté) až po nacisty
  2. Máte-li dostatek sebevědomí, tak už v cizině pracujete (studujete) nebo se na to vbrzku chystáte...a současné překážky Vás nemohou odradit
  3. Korupce zcela jasně roste s počtem příležitostí- proto bude spíše vyšší! Pokud je někde prostor pro úřednické rozhodování, korupci to vždy nahrává...To uvidíte sám...až půjde o dotace...chi, chi, chi
  4. Ceny se zvýší zásadně...Ne proto, že by to výrobci chtěli, ale proto, že se do cen výrobků promítnou náklady na jednotně řízenou evropskou sociální politiku a povinnost závádět nové standardy výroby...To zaplatíte Vy i já.
  5. Cena za služby se sjednotí...takže bude moci být taková, jakou úředníci centrálně určí...tedy klidně vyšší...jak bude libo jim...a ne Vám, trumbero! 
  6. Tohle už není k smíchu, ale vážně k pláči! Jestli nedovedete ovlivňovat politiku v Praze, jak to proboha(!) hodláte zvládat do Bruselu??? ...Přeji příjemné protibruselské nadávání!
  7. Chi, chi, chi  
                                     šakal, podepsán vlastní prackou
0/0
6.6.2003 9:19

Jose Manuel

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.6.2003 9:52

šakal

UÁÁÁ...ZÍÍÍV!...
...PROMIŇTE...Chi, chi, chi
0/0
6.6.2003 10:42

blaaa

Vstoupit do upadajici EU
mi pripada jako vstoupit v roce 1988 do KSC...
0/0
5.6.2003 21:13

keryx

koho to opravdu znevyhodni?
EU nejvice znevyhodni, vychcanky (at politicky nebo ekonomicky), monopoly, tunelare, lenochy a podobnou chamrat.  A nemusime chodit daleko. Staci se kouknout na stav internetu v republice a ty ciraty kolem, vcetne telefonu a nekrestanskych poplatku.  O lekach, elektrine a jinejch vyderacskejch poplatcich ktery rostou jak houby po desti radsi ani nemluvim.
0/0
5.6.2003 20:27

Dan(1)

Re: koho to opravdu znevyhodni?
Ano, po vstupu do EU se prudce sníží poplatky za internet. Co na tom, že cena připojení se přesouvá do zákl. sazby právě "díky" EU? Euroidi už se chytají těch nejneuvěřitelnějších argumentů. A léky budou levnější, obzvlášť potom, co se "díky" EU nebudou smět prodávat generika. Logika jak noha.
0/0
5.6.2003 20:55

Jirka

Re: Re: koho to opravdu znevyhodni?
To je opět jenom půl pravdy - EU nám nenařizuje, aby základní sazba DPH byla 22%, ale minimálně 15%. Např. Německo má 16% DPH, Lucembursko 15%. A ten zrůdný monopol telecomu (i distributoru elektřiny) je typickým produktem české představy o kapitalismu, kombinované s brutálním lobbyingem.
0/0
6.6.2003 9:37

Dan(1)

Re: Re: Re: koho to opravdu znevyhodni?
EU se nemá co, s odpuštěním sr.t  do našeho daňového systému, natož něco nařizovat. My nemáme žádné tzv. "parkovací" sazby, jako některé západoevropské státy, takže DPH bude logicky 22%. ČTc mě nezajímá, k ničemu ho nepotřebuji, zato mi vadí eurobuzerace a jakkoli jsem člověk klidný a prý laskavý, dostávám záchvaty zuřivosti a tachykardie, kdykoli vidím reklamu na EU, vtíravější než reklamy na křidélkaté vložky. A končím, nebo se rozčílím a víkend strávím na kardiologii.
0/0
6.6.2003 10:45

Jirka

Re: Re: Re: Re: koho to opravdu znevyhodni?
Promiňte, ale co to jsou "parkovací" sazby? Doufám, že se nerozčílíte?
0/0
6.6.2003 11:19

murmy

Re: koho to opravdu znevyhodni?
Do unie? NIKDY!!!
0/0
5.6.2003 21:36

TeameXtreme

ttvj
Centrum pro politiku a ekonomiku je semeniste fasizmu! Spolek lidi neschopnych zivit se praci a proto kecaji a kecaji!
0/0
5.6.2003 16:32

šakal

Poslyšte,...
...kolego! Po té včerejší písničce jsem Vás tu tak brzy nečekal, ale... Jestli se tady hodláte producírovat s takovýmhle duševním produktem, tak my si tu rádi počkáme na nějaký střízlivější názor!
0/0
5.6.2003 18:08

Franta

Zkuste tipnout, jak by dnes hlasoval Baťa
Jeho největším životním snem bylo vybudovat dálnici a železnici napříč celou republikou. Každý ví že nejvíc to lezlo krkem tehdejší "samostatné a suveréní" české vládě v čele s Benešem ("ševče drž se svého kopyta"). Bohužel po 40 letech komančů a 13 letém exibicionismu komunistických pravičáků nemá Zlínský kraj ani kilometr dálnice (že by pomsta?). Po vstupu Řecka do EU byla jako priarita č.1 zosminásobena místní silniční síť. Hádejte koho by asi volil Baťa?
0/0
5.6.2003 16:14

CQL

Re: Zkuste tipnout, jak by dnes hlasoval Baťa
Zkuste tipnout, jak by hlasoval Soudek se Salzmannem. Není takovým týpkům nejlépe v "suverénní" České republice?
0/0
5.6.2003 16:17

habit

Re: Re: Zkuste tipnout, jak by dnes hlasoval Baťa
O tom, ze EU neni rajem bezuplatnych, jsme se mohli presvedcit pomerne nedavno. Pravda, je tady rozdil v urovni - na takovy EUplatek by si Soudek hned tak "nenasetril"
0/0
5.6.2003 16:20

Jirka

Re: Re: Re: Zkuste tipnout, jak by dnes hlasoval Baťa
V EU se to vyšetřuje a trestá, to je ten, řekl bych podstatný, rozdíl.
0/0
5.6.2003 16:22

habit

Re: Zkuste tipnout, jak by dnes hlasoval Baťa
Trochu demagogie neuskodi na obou stranach. Takze dalnice vznikaji nasledkem vstupu doEU, jo?
0/0
5.6.2003 16:18

FC Bystrc

Re: Re: Zkuste tipnout, jak by dnes hlasoval Baťa
To samozrejme ne, ale pral bych Vam videt, jak vypadaji dalnice v Irsku. Vsechny jsou obstavene informacnimi panely o tom, ze zde EU prispela 50%, zde 70%, na nekterych dokonce pres 80% nakladu
0/0
5.6.2003 16:41

Jirka

Re: Re: Re: Zkuste tipnout, jak by dnes hlasoval Baťa
Informace o projektech financovaných z kohézních fondů v Irsku:
0/0
5.6.2003 17:18

Franta

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
5.6.2003 16:41

Jirka

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
5.6.2003 17:14

xxx

Pan Mach - prognostik - nejlépe ví co bude. Kolik je mu asi let? Vypadá na 15.
0/0
5.6.2003 15:59

Pepa

Zahradil, Říman, Langer Mach, a jiní žvaní a plácají. Moje matka žila celý život v Praze a byla občankou C a K mocnářství, Československé republiky, protektorátu Čechy a Morava, Čskosloveské socialistické republiky, České a Slovenské federativní republiky a České republiky. Přitom se vystěhovávalo, přemísťovalo, vyvraźďovalo znárodňovalo restituovalo atd. To byla pane suverenita pěkně děkuju. Když do EU tak třeba jen kvůli tomu že pravděpodobnost takového vývoje je tam minimální, přes padesát let se tam nemění hranice, nezabavují majetky a neválčí se.
0/0
5.6.2003 15:16

Josef

Re:
Taky mne fascinují ti, co se ohánějí tzv. ztrátou suverenity. V čem je oproti současné České republice méně suverenní například Británie, člen EU a země, na jejíž půdu se nedostal od roku 1066 nepřátelský voják?
0/0
5.6.2003 15:20

habit

Re:
Jiste, a to je zasluha neceho, co v podstate vzniklo pred nedavnem, zejo. Myslim, ze tve ocekavani je trochu jeziskovske. Takovahle umela spolecenstvi maji tendenci   v zajmu zachovani miru a poradku hazet ty, co jsou v problemech, pres palubu.
0/0
5.6.2003 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.