Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemědělci protestovali s traktory i bagetami

Zemědělci protestovali proti vládě. Do centra Olomouce poslali desítky traktorů. Z Vysočiny zase zamířili do Prahy před Úřad vlády. Chtějí kompenzace za škody způsobené počasím. Obávají se také, že jim vláda nedá peníze z EU na dorovnání přímých plateb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vita

Chci taky dotace!!!!!!!!!!!!
Zmrzlináři celé republiky spojte se půjdem ucpat magistralu do Prahy  Protože v zimě je zima a zmrzlina nejde na odbyt a naše drahé stroje stojí ladem.
0/0
5.6.2003 20:14

radegast

chci také dotaci!
Nepočítal jsem s tím, že v zimě bude sněžit a abych ušetřil, tak jsem si nepřezul na zimní pneumatiky. Bohužel sněžilo a já boural. Dostanu také odškodnění od státu? Bylo by to spravedlivé, když musím z daní dotovat blbce, kterej nepočítal s tím, že bude v zimě mrznout a nakoupil levnější osivo.
0/0
5.6.2003 10:33

Hloupý zemědělec

Re: chci také dotaci!
 Lituji Vás, že musíte dotovat blbce. Kolika dotacemi dotujete armádu a vojáčky , dráhy a železničáře atd? Víte jak velké peníze to jsou proti dotacím zemědělcům? Jinak máte částečně pravdu také se mi nelíbí agrární loby, která opomíjí řádně zargumentovat důvody dotací a nezdůvodňuje proč je problém mrazů nyní témněř likvidní. Protože ceny tržeb zemědělců dlouhodobě nepokrývají náklady i při minimálních mzdách a zemědělci nemají zisky, ani finanční rezervy .
0/0
5.6.2003 22:10

vita

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.6.2003 22:20

Hloupý zemědělec

IQ pisatelů příspěvků
Jsem hloupým, blbým, zbytečným  zemědělcem  podle Vašich  inteligentních reakcí na článek o protestech zemědělců. Bohužel nevím proč pohrdáte zemědělci a pochybuji o Vašem IQ. Vaše vyjádření svědčí o omezených znalostech problematiky zemědělstv v ČR a EU, nevíte nic o systému dotací v ČR- znáte výši  dotací, které například vydává ČR na obranu jak nesrovnatelné sumy to jsou? Znáte pravidla  konkurenceschopnosti na  trhu potravin? Znáte praktiky nadnárodních obchodních řetězců? Nevíte nic o plevelech a síle přírody jak rychle opuštěné pole zpustne, zaroste bodláky a křovím. Nevíte nic o kravách ani volech, nevíte jak dlouho rostou a co potřebují.  EU dosilně dotuje své zemědělce a přesto si společnost váží jeich práce. Můžete se těšit, blíží se doba, že skutečně zemědělci ukončí  svoji činnost a opustí půdu. Již se mnozí těší, že je inteligentní a vzdělaní počítačoví odborníci uživí svými programy a internetem.  Trocha ústy by Vám neškodila. Umíte jen sedět u počítače a serfovat na internetu. Kdo z Vás umí ovládat traktor samostatně, zvládnout techniku sám na poli a  odvést dobrou práci v dešti a horku, možná jen umíte  získat body v počítačové hře, přitom skutečný život a práci včetně splnění úkolu nezvládnete. Přeji Vám v životě mnoho úspěchů a laciné potraviny.
 
0/0
4.6.2003 23:18

Harden

Re: IQ pisatelů příspěvků
V mnoha vecech mas pravdu, ale vysvetli mi jednu drobnost: proc chcete, abychom my, ne-zemedelci, na jedny strane priplaceli na vase platy a na strane druhy platili za vase vyrobky ? Mam velkou firmu, ktera funguje a vyrabi. Od statu jsem v zivote nedostal ani korunu. Proc bys mel nejakou dostavat ty ?
0/0
4.6.2003 23:29

Hloupý zemědělec

Re: Re: IQ pisatelů příspěvků
protože v podstatě dotace zemědělcům jsou zároveň dotacemi spotřebitelům o tuto výši mohou být nižší výkupní ceny. Tak to funguje v Evropě. Bohužel u nás nic nefunguje, ani systém dotací, protože marže obchodníků tento efekt snižují. Na trhu se vůbec neprojeví pokles farmářských cen, který například u mléka činí v letošním roce 0,40 Kč
0/0
5.6.2003 21:42

Re: IQ pisatelů příspěvků
Jo, zemedelce, ses pryc, takze mi asi moc nevodpovis. Nejde vo inteligenci, ale vo produktivitu. Nemusim vedet, jak se doji krava, staci dyz kouknu v samoobsluze na jogurt nebo na sejr. V Nemecku sou v regalu sejry nemecky, francouzsky a svycarsky (ale zadnej ceskej). Vsecky tri zeme maj zakon na minimalni mzdu za praci - kolem 7,5 €/hodinu (ale spousta jich ma i 15 €/hodinu). Kolik ma ceskej delnik (sejrova fabrika) nebo sedlak na hodinu? Urcite min jak 230 Kc (7,5 €), nebo? Dyby byl ceskej sejra dobrej a levnej, tak by prece lezel v nemeckym regalu. Ja neumim dojit kravu, a proto kupuju v samoobsluze. Ty umis dojit kravu, tak udelej poradnej sejra, kterej si koupej i Nemci. Pak dostanes poctivy korunky a nepotrebujes dotace vod statu. Produkty moji prace kupujou Nemci, Svycari, Cesi a Americani, proto mam euratka nebo dolarky a nepotrebuju skemrat.
0/0
5.6.2003 10:12

radegast

Re: IQ pisatelů příspěvků
Laciné potraviny budeme mít až zlikvidujeme tuhle komunistickou zemědělskou politiku. EU bych se moc neoháněl, větší shit než její zemědělská politika by ve světě těžko pohledal.
0/0
5.6.2003 10:28

Olda

Re: Re: IQ pisatelů příspěvků
Výměna komunismu za socialismus EU?
0/0
5.6.2003 12:32

Hloupý zemědělec

Re: Re: Re: IQ pisatelů příspěvků
Máte pravdu ještě doplním:  a silnou ochranářskou politiku vlastní produkce v EU využívající všech nástrojů ochrany jejich trhu, kterou mi neumíme. Zároveň  otevřený náš liberalizovaný trh s jejich obchodními řetězci
0/0
5.6.2003 21:51

Daniela

zemedelci
zase protestuji. meli by se naucit, ze nemuzou porad dostavat. musi taky neco delat. misto protestu by se meli venovat sve praci. pokud to nezvladaji a nestaci jim to k obzive, muzou zacit delat neco jineho.
0/0
4.6.2003 16:33

habit

Ze medelci nejsou hloupi...
...jen se zcela normalne prizpusobuji podminkam. To dela kazdy tvor. Kdyz se ukaze, ze nejvyhodnejsi strategii pro preziti je kricet a natahovat ruku, nakonec se ji prizpusobi kazdy - at je to negramotny ro... mhmm, prislusnik mensiny, nebo vysokoskolsky profesor.
0/0
4.6.2003 16:23

Olda

Díky
kluci za diskuzi. Přeji hezký zbytek dne.
0/0
4.6.2003 16:23

Olda

Takže
dámo a pánové. Zemědělce nepotřebujeme, zboží nakupujeme v samoškách. Pokud zkrachují, je to dobře - jsou to příživníci. Potraviny přece dovezeme z bratrských zemí za hubičku. Jejich IQ je hrncové. Proč nenadáváte na EU, že poskytuje svým debilkům dotace, aby mohli uživit nás, diskutující s vysokým IQ. Za chvíli budou dotovat své škaredé baby a my se z toho po... jak jim budeme tleskat. Nejsem proti spolupráci, ale to vyděračství EU mi leze krkem.
0/0
4.6.2003 15:26

VitaminA

Re: Takže
Zemědělská politika celé EU je špatná, to se dnes už učí i na středních školách. Pokud se nezmění systém dotací, zadělává si celá Evropa na pěkný malér. Zemědělci bohužel patří mezi dost pitomou skupinu obyvatel, kterým je těžké něco vysvětlovat. Oni znají jen svou hlínu a hnůj a když jim dojdou argumenty, začnou vykřikovat, že oni(?) vlastně všechny živí a že jim snad máme být vděční. Jen si vemte, kdyby byla situace podobná i v jiných oborech. Třeba za čas bude muset stát vykupovat přebytečná auta nebo počítače.
0/0
4.6.2003 15:35

Modrák

Re: Takže
Krásné a spravedlivé rozhořčení! Vybírejte si kolego jenom ty důležité věci, žádné kecy, jinak vás brzo klepne pepka. Samozřejmě že nepotřebujeme špatné zemědělce jako špatné stavitele, to dá rozum! Ať zkrachujou jako všichni ostatní, kteří nejsou schopni kvalitně pracovat. Stejně jich tady zůstane dost, a to jsou právě ti, kteří do té Prahy nebo Olomouce nikdy nepřijedou, protože potřebujou zalejvat, okopávat, orat, atd. Takže hlavu vzhůru........a nepodléhejte skepsi, škaredá baba po 6 pivu je pěkná i bez dotace!
0/0
4.6.2003 15:42

Olda

Re: Re: Takže
Díky . Akorát mě štve, že naši předkové tak tleskali RVHP. Problém zemědělců chápu spíš jako ukázku neschopnosti EU řešit problémy. Na okraj - zažil jsem mezinárodní symposium o azbestu. Snažili se nám tam vysvětlit, jak jsou dobří. Máme lepší technologie než ty, co nám předváděli. Naše argumenty odmítali zdůvodněním: My to děláme dvacet let. Jeden švédský profesor měl zájem o aplikace naší technologií - reakce: sebrali nám tlumočníka. To chceme i takovou unii - potřebujeme ji tak nutně a zrovna teď?
0/0
4.6.2003 15:53

Re: Re: Re: Takže
My ne, ale voni
0/0
4.6.2003 15:55

Modrák

Re: Re: Re: Takže
Je zač! Skončím to dneska citátem z Chinaskiho: "Drobná paralela by tu byla", Každá doba prostě přináší dobrý a špatný věci, a my žijeme zrovna teď, takže nám nezbejvá, než se s tím nějak poprat. Můj děda věřil komunistům, moje matka nevěřila, ale byla komunistka, já věřil, že po revoluci se budou mít všichni rádi, teď zase řešíme, jestli do EU nebo ne, ale co je opravdu dobrý, to nám stejně ukáže budoucnost, a my jí naštěstí ještě nedokážem předpovídat. Takhle je to přeci zábavnější, ne? BTW fakt může bejt mezinárodní sympozium o azbestu?  
0/0
4.6.2003 16:01

Olda

Re: Re: Re: Re: Takže
Jo. Praha, hotel Evropa. Švédský stůl, kterého se skoro nikdo nedotknul. Byl jsem hrdý na svoji identitu.
0/0
4.6.2003 16:11

blaaa

Re: Takže
Vzdyt uz jsem to nize psal, ze nejsem pro dotace nasim zemedelcum, ale proti dotacim vsem (CZ i EU) zemedelcum. Ale nasi zemedelci spis chteji ty EU dotace, protoze s nimi se tak krasne zije, jak dneska v radiu uprimne rekl jeden demonstrujici zemedelec: ``Hlavne ty dotace! Na zapade zemedelec zije hlavne z tech dotaci, to k normalnimu zivobyti staci. Co si vydela tim zem,edelstvim, to uz je neco navic...''
0/0
4.6.2003 15:47

DeCourcy

Je to jednoduche...
Dokazi okolni staty vyrobit levnejsi potraviny nez my i kdyz maji 4x drazsi pracovni silu? Pak nezbyde nez dovazet potraviny ze zahranici. Nejen ze usetrime penize ktery bychom narvali do nasich vecne ztratovych zemedelcu, ale jeste diky nakupu levnych potravin si budeme uzdimavat dotace ktery ostatni zeme cpou do sveho zemedelstvi. Za usetrene penize muzeme zacit stavet byty pro mlady, kdyz uz nechceme deregulovat najemny, a byvali zemedelci muzou delat pomocny sily na stavbe. Nebojte se, prace bude dost, pro kazdeho.
0/0
4.6.2003 15:17

Olda

Re: Je to jednoduche...
 A samozřejmě dovozové potraviny budou ještě levnější . Skromný dotaz na internetové ekonomy - kdo z vás podniká? Tak chytrým lidem se peníze musí jenom hrnout.
0/0
4.6.2003 15:34

Re: Je to jednoduche...
Myslenka by byla dobra, ale praxe je trochu jina. Jestli se v CR nejake brynde rika jogurt, tak to jeste neznamena, ze je to vopravdu jogurt. Proto cesky jidlo v Evrope nikdo nekupuje. Vem si ceskej rum a Bacardi, koukni se na Skodovku a zajezdi si v Audi TT... Di do nemeckyho supermarketu a kup si tam deset jogurtu. Zadnej z nich neni ceskej. Di do ceskyho supermarketu a kup si deset jogurtu. Vosum jich je nemeckejch a dva francouzsky.
0/0
4.6.2003 16:36

Olda

Re: Re: Je to jednoduche...
V čem je problém. EURO už máš.
0/0
4.6.2003 17:54

VitaminA

Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Vážení diskutující, řekněme si rovnou, že zemědělství v takové rozsáhlé podobě prostě nepotřebujeme. Věčně živit hromadu nevzdělaných darmošlapů jenom kvůli tomu, že jsou z venkova a mají prázdné hlavy, donekonečna nejde. Navíc každým polem se devastují místa, na kterých by mohl být třeba les, nebo pěkný dům. Zemědělci se přemnožili v celé Evropě a teď co s nimi. Pokud mají zájem, mají možnost se překvalifikovat, jinak bych jim nedal ani podporu v nezaměstnanosti.
0/0
4.6.2003 15:05

Tomáš

Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Sice jste to napsal poněkud ostře, ale máte bohužel pravdu. Nepostradatelnost zemědělců je jen mýtus, suroviny na výrobu potrvit lze ve většině případů dovézt levněji, než je naši zemědělci vyrábějí. Zemědělci by pak mohli plnit skutečně jen úlohu jakési údržby krajiny. Pak bychom je klidně mohli platit z rozpočtu. ..... samozřejmě by jich bylo daleko méně než dnes!
0/0
4.6.2003 15:16

VitaminA

Re: Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Kdyby alespoň s tím navíc, co vyprodukují, měli nějaké bohulibé záměry(snížit ceny, nakrmení hladovějících po celém světě), člověk by alespoň s nimi solidarizoval. Ale oni to radši dají prasatům nebo zaorají znovu do země. Nedovedu si představit, kam tato politika celé Evropy povede.
0/0
4.6.2003 15:23

error

Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Jeden známý mi říkal, že si myslí, že celé ty hrůzy s BSE a kulhavkou a škytavkou byly připravené akce, jak oslabit zemědělce v EU a snížit jejich počet, protože nikdo neví, co s tolika krávama a volama dělat. Takže až to vypukne tady, víme, odkud vítr vane!
0/0
4.6.2003 15:17

Olda

Re: Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Ano, problém co s voly a krávami je celosvětový. To však nesouvisí se zemědělstvím.
0/0
4.6.2003 15:39

Modrák

Re: Re: Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Částečně máte pravdu, nesouvisí! Ale protože se bavíme o zemědělství (a nikdo z nás tomu vlastně moc nerozumí, což je docela sranda), bavme se o volech a krávách - zvířatech. Bohužel jsem nikde nečetl, že mají přebytek těchto tvorů v USA nebo v Ásii, takže je to asi jenom evropský problém, nemyslíte?
0/0
4.6.2003 15:47

Re: Re: Re: Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Nemaj prebytek, ale vobcas vypukne naka panika (BSE, nebo naka praseci pest nebo co) a lidi prestanou ze dne na den kupovat maso. Tim se nahromadi prebytek. Pred nekolika roky to trvalo nekolik mesicu, cimz vznikly milionove prebytky. Nemecka ministryne zemedelstvi a vyzivy tenkrat chtela nechat upalit 4 miliony krav (a kazdej sedlak by dostal 700 € za upalenou kravu vodskodny). No a dneska? BSE se zapomnelo, maso se basti plnou hubou a krav je zase akorat.
0/0
4.6.2003 16:04

error

Re: Re: Re: Re: Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
...a pak, že neměl pravdu! Prostě regulace natvrdo!
0/0
4.6.2003 16:07

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Vona (ministryne) vo tom mluvila (aby lidi uklidnila, a voni zase pekne papali maso), ale lidi, ktery by to museli platit (platici dani) ji to rozmluvili (demonstrovali). To ze sou lidi tupci a delaj paniku a hysterii z kazdy voloviny, neznamena, ze k tomu maj vopravdu duvod. Nix regulace natvrdo, stary BSE-podezrely maso pak prodali "za babku" do CR, Ruska a Ciny. A JAK tam po nem hrabli!
0/0
4.6.2003 16:17

Re: Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
Doporucuju ti najit si jinyho znamyho, tendle znamej te vodi za svetlo.
0/0
4.6.2003 15:56

error

Re: Re: Re: Zemědělců je v Evropě jako kobylek, jsou škodnou...
No, ale má docela vyvinutou fantazii, ne? Moh´ by napsat scénář pro Hollywood - už vidím agenta CIA, jak to objasňuje (mohla by to bejt i ženská?) a zachrání lidstvo před vyhynutím.........
0/0
4.6.2003 16:05

ppetr

jidlo
ze bych nemel co jist z toho strach ZADNY NEMAM
0/0
4.6.2003 14:57

ppetr

zemedelci
at si radeji udelaji poradek mezi vlastnimi řadami.je zajimavy,ze soukromy zemedelci neremcaji a problemy si dokazi vyresit sami.PRED TAKOVYMI SMEKAM KLOBOUK.konec koncu je to podnikani jako kazde jine.jako podnikatel mi taky kazdy rok nesviti slunce(nebo neprsi kdyz ja potrebuji) a neběžím hned za vladou,aby mi to ZADOTOVALA !!!!!
pokud to neumite,tak bezte  s tema odborama a Hlavackem do prde.. .
0/0
4.6.2003 14:56

Jitka U.

pojisteni
Proc  se zemedelci nepojisti??? V Nemecku je to normalni.  Stejne tak lide, kterym vzala voda bydleni. Breci, ze nemaji kde bydlet, ze jim nic nezustalo: Vlado dej, dej!!! Presneji vsichni nam dejte - jsou to penize  z dani vsech obcanu. A kdyz se jich zeptate, zda byli pojisteni, tak odpovi, ze ne.  Nic jim nedavat, kdyz je nekdo nezodpovedny, musi pocitat s nasledky...
0/0
4.6.2003 14:53

Olda

Re: pojisteni
Jednoduchá odpověď - znáte pojistné podmínky? Pojistíte si svoji práci, pokud do pojistného vrazíte víc než vyděláte?
0/0
4.6.2003 14:59

Modrák

Re: Re: pojisteni
Někdo už tady psal, že snad dokonce nelze pojistit úrodu proti suchu, takže to asi není jednoduchý. Ale pojistný je z X% vždycky prodělek pro toho, kdo se pojistí a tím pádem obrovské zisky pro pojišťovny. Takže když chci hypotéku, musím mít živ. pojistku, když jezdím autem, musím mít povinné ručení, cestovka musí být pojištěná, ale zemědělec ne? Opět se dostáváme k problému: zemědělci jsou něco víc? Já nechci platit za nějakou cestovku, které se nepovede podn. záměr ani za zemědělce, který měl taky smůlu. Jsem asi asociál, co? 
0/0
4.6.2003 15:10

aaaa

Re: pojisteni
Pojisteni? Hezky, mozna v Nemecku. Tady spousta lidi se v zemedelstvi drzi jen tak tak, ze nekrachujou, a jeste aby davali penize nejakym pojistovacim agentum. A kolik by ti agenti chteli za to pojisteni? Tretinu obratu? Podivejte se, kolik tady stoji jakekoli pojisteni. Neverim, ze by se to nekomu tady mohlo vyplatit.
0/0
4.6.2003 15:06

Jitka U.

Re: Re: pojisteni
No, ale v CR vsichni porad chodi jen s nastavenou rukou do vlady......  Tak to take nejde.  Stejne se zde cela ekonomika zhrouti.....
0/0
4.6.2003 15:09

Re: Re: Re: pojisteni
V Nemecku taky. Vloni byly potopy v celym vychodim Nemecku. Chudaci knourali a dostali vod kanclere (samozrejme vod danovyho poplatnika) 15 miliard € za svy vodplaveny baraky. Pojistenej nebyl skoro nikdo.
0/0
4.6.2003 15:23

Jitka U.

Re: Re: Re: Re: pojisteni
Mozna v byvalem vychodnim Nemecku..... Tam je podobna lehkovazna mentalita jak v CR.... Svagrovi v Nemecku znicily urodu okurek kroupy. Dostal to od pojistovny lepe zaplaceno, nez  kdyby urodu celou sklidil a prodal....
0/0
4.6.2003 15:27

Jitka U.

Re: Re: pojisteni
A mimo jine. Mam v Nemecku 3 svagry - pestuji okurky a cibuli ve velkem.  Samozrejme jsou pojisteni.  pracovnikum - vetsinou brigadnikum ze Slovenska plati vice, nez zemedelci v CR.  A  zeleninu od nich dostane clovek levneji nez v CR v obchode.
0/0
4.6.2003 15:13

error

Re: Re: Re: pojisteni
A kde to je, že bych si tam zajel pro cibulku? To se vyplatí, ne?
0/0
4.6.2003 15:19

Jitka U.

Re: Re: Re: Re: pojisteni
U Pasova. A nevyplati se to, date dost za benzin.  A ta cibulka opravdu  byla o 40 % levnejsi nez v CR v obchode.
0/0
4.6.2003 15:23

Re: pojisteni
Rekneme, ze mas barak na Rejnu (v Nemecku). Barak stoji 300.000 €. Nechas ho pojistit proti zaplave. Pojistovna chce vod tebe 30.000 € rocne, ty ale vydelas jenom 21.000 € rocne (a zivis z toho sebe, rodinu a vopravy v baraku). Kde vemes rocne ty prachy na tu pojistku?
0/0
4.6.2003 15:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.