Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U přijímaček uspěje každý druhý

Zájemce o vysokoškolské studium čeká měření sil. Na univerzitách tento týden začínají přijímací zkoušky. Uspěje jen polovina uchazečů. Zájem o studium na vysokých školách každý rok stoupá. Letos se hlásí 130 tisíc lidí. Index vysokoškoláka však v září získá jen každý druhý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Harden

Zkritizujte mi tenhle napad: At prijimaci zkousky skladaji jen ti, kdo chteji studovat za statni penize. Vsichni ostatni budou prijati, ale za plne skolne. Pokud by existoval kvalitni system hodnoceni pro urceni, kdo bude studovat za svy a kdo za statni, znamenalo by to, ze by mel sanci opravdu kazdy, kdo na to ma.
0/0
6.6.2003 16:50

jejej

vše vyřeši zavedení solidního školnýho--děcka budou konečně moci s rozvahou investovat do sebe
0/0
2.6.2003 14:22

D.

matematika
ach, kolik studentu by bylo jeste prijato kdyby jim mista nezabirali studenti ze slovenska....
;-)
0/0
2.6.2003 11:49

Ele Drpod

Re: matematika
Ach, kolik studentu by bylo prijato, kdyby umeli poradne psat!
0/0
2.6.2003 16:04

Chudinky
žasnu jak si všechny školy (od mateřských až po vysoké) stěžují na nedostatek peněz, katastrofu a jiné obtíže. člověk, který by řekl, že je se svou finanční situací spokojen by byl automaticky označen za podezřelého a prošetřen doktorem Chocholouškem.  Každý tady hrabe jako slepice na hnoji a snaží se ze státu vydrancovat ty poslední prachy, co tu Kožený zapomněl a ještě je za žebráka a stěžuje si na poměry. Zajděte si někdy do školy, kdo z vás tam ještě nebyl. Jo, škola vypadá na to, že potřebuje peněžní injekci. Chodby nic moc, učitelé nad 50, třídy se starýma lavicema. Ale zajděte taky do ředitelny a někde i do kabinetů. Jiný svět, jo, je to jiný svět, ty prachy tečou sem. Je to jako se Sudánem, furt se posílá jídlo a furt se tam hladoví? Proč, protože vše jde armádě. A ve školství jdou prachy na vylepšování důchodů těch vyučujících, na nový fára okolo školy pro pana ředitele a tak dál. Mnoho mých spolužáků nadává na učitele, jaxou blbí. Nejsou blbí, jen jsou pěkně vy**caní. Máte představu o dotacích na jednoho žáka na intru? Tohle vám novináři neřekli, že? Já bych vám to taky radši neříkal, ale buďte iniciativní a zetejte se studentů kolem. Nebo známých učitelů. a neste si sebou hůl, jde o částku nad 50000 tis ročně, na všech školách, které jsem si zjišťoval. Kde jsou ty prachy?
Josef Petr
Frenštát p.R.
0/0
2.6.2003 11:28

Re: Chudinky
Už vidím jak ušetření na ředitelně, jež by měla být alespoň trochu reprezentativní místností (jentak mimochodem toto je článek o univerzitách, tam ředitelny nejsou) postaví školu na nohy. Mnoho ředitelů základních škol jsem jezdit ve vozyë Audi A6 taky neviděl. A jestli má děkan, nebo rektor (víte vůbec kdo to je?) svojí Octavii tak to nepovažuji vůbec za přemrštěné. Spíše naopak.
0/0
2.6.2003 13:34

www.KamPoMaturite.cz - letošní řešení přijímacích testů

Dnes se studenti připravují již od listopadu!
Přijímacími zkouškami na VŠ se zabýváme od roku 1999. Za tu dobu, jedna vznikly specializované publikace na téměř každý obor (vč. malých oborů jako amerikanistika..) a rovněž nabídka přípravných kurzů přibylo. S tím se zaměření studentů a hlavně jejich příprava na přijímací zkoušky výrazně zvýšila a specializovala. Navíc se vytvaří každoročně odborné zpracování přijímacích testů na Právnickou fakultu UK, Policejní akademii i VŠE.
www.KamPoMaturite.cz - letošní řešení přijímacích testů
0/0
2.6.2003 11:09

Mishino

Jo, zklamani ;o)
"Největší vlnu zklamání zažijí už tradičně uchazeči o studium práv. "
Nejvetsi zklamani zazijou, az na tech pravech budou ;o)
0/0
2.6.2003 9:32

Petr

Re: Jo, zklamani ;o)
A úplně to největší, až ty práva odsedí (práva se nestudují, ty se sedí ... ).
0/0
2.6.2003 11:51

Mydloch

Re: Jo, zklamani ;o)
Bingo!
0/0
2.6.2003 14:17

Martin

Na VŠ
se bere každý, kdo se umí samostatně podepsat, takže školy praskají. Ještě ať nějaký politik řekne, že přijímačky jsou diskriminační opatření podle inteligence a vzdělání, zrušit je a umožnit studium každému podle listiny základních práv a svobod.
0/0
2.6.2003 9:29

Re: Na VŠ
Bohužel, na VŠ se nedostane každý a je to chyba. Vím, že to z kapacitních důvodů není možné, ale podle mě by neměly být žádné přijímačky, studium by měl mít možnost zkusit každý, kdo má zájem. Jiná věc je samotné studium. Školy (resp. pedagogové) by neměly ani trošku slevit ze svých nároků, naopak možná by neškodilo někde trochu přitvrdit, aby se udržel jen ten, kdo na to skutečně má, bez ohledu kolik má peněz, nebo jestli maturoval na zahradnické. Madla
0/0
2.6.2003 10:29

blb

Re: Re: Na VŠ
...ovšem nejsou náhodou přijímačky první příležitostí, kde ti neúprosní pedagogové zkoušením uplatňují nároky .... což tak přitvrdit už tady?
0/0
2.6.2003 11:39

Kato

Re: Re: Re: Na VŠ
Bez ohledu na nick ti selsky rozum nechybi (narozdil od jinych). Gratuluji - tech pitomosti o studiu pro vsechny a probirce az u prvnich zkousek mam plne zuby. Netvrdim, ze jsou prijimacky spravedlive a objektivni, ale to nejsou ani zkousky...jde jen o to kdy a kde to rozdelovani na povolane a vyvolene zacne....
0/0
2.6.2003 12:01

Re: Re: Re: Na VŠ
Myslím, že ne, příjimačky jsou jednorázová záležitost, může na tebe jít chřipka, může tě bolet hlava, můžeš mít problémy s holkou, nebo rodičema, prostě den blbec a VŠ je v čudu. Na škole máš možnost reprobace nebo domluvy s vyučujícím. Nemyslím tím, že by ti měl dát lepší známku, ale je možnost dohodnout jiný termín zkoušky, zkoušející (pokud je to tentýž, který tě zná ze seminářů) pozná, jestli se vymlouváš, nebo jestli je tvůj důvod opravdový a podle toho se můžete domluvit. Madla
0/0
2.6.2003 17:01

blb

Re: Re: Re: Re: Na VŠ
ohledně té domluvy, tak to jo, to jeden profesor přes matice se domluvil zkoušt doma na Štědrý den, když pekl cukroví, ...bylo to úžasný, vánoční cikroví s čajem při lámání si hlavy, a kolem v zástěrce a bačkůrkách ... no idylka, jako ta babička na Starém bělidle šukající po světnici....Ale nic jinýho, zejména kolem ovlivňování, moc nešlo, oni byli ještě ze starý školy, to bych se před nimi shodil. Ovšem což tak přitvrdit ještě dřív, probrat to už na středních školách, vždt to bývaly kdysi ústavy s tradicí.....ovšem v obou případech jde o prachy ...  první ročník zakládá podíl školy na budoucím dělení, ovšem ale nesmí se potom vyhazovat  .... to se totiž škola potrestá.
0/0
2.6.2003 18:17

Re: Re: Re: Re: Re: Na VŠ
Souhlas, probírka na střední je dobrá, jenže to se spoustou dětiček ještě mlátí puberta, a ať si říká kdo chce co chce, ta končí až někdy u dvacítky, tedy ve věku vysokoškoláků (a někdy ještě pozdějc, mohla bych vyprávět...). Madla
0/0
2.6.2003 18:41

:-O)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na VŠ
ježíšmarjá, tak pozdě? mně to končilo někdy u 18 a to jsem si myslel, že jsem hodně zaostalej....proboha, ja to ta dítka přežijou, kdzž prý hormony s nimi mlátí mnohem dříve než za nás? Ale ne - za mých časů ještě mnhohá gymnasia mívala pověst málem vědeckých ústavů ... aspoň studentský folklór byl podobný jako později na vysoký...a ta půlka prof. sboru s námi zacházela už jako s dospělými .... gympl "byl hlavně náš problém", teprve dlouho potom možná i jejich.... problém,
0/0
2.6.2003 23:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na VŠ
On jinak konec puberty vidí ten puberťák a jinak jeho okolí. Zeptejte se mámy, jestli ji máte, kdy jste dostal rozum. Madla
0/0
3.6.2003 10:10

Kato

OTAZKA POHLEDU
Z pohledu toho nestatnika je to samozrejme temer tragedie, z cloveka co ma nejak protridit a vybrat mezi spoustou zajemcu pro ktere vsechny proste neni volna kapacita jen dalsi faktor vyberu - smula ci stesti - napriklad v Holandsku se losuje, takze je uplne jedno zda mas formu ci ne, dokonce i zda ji vylozeny genius nebo jsi jen tak tak prolezla gympl
0/0
2.6.2003 22:48

Wenda

Re: Re: Na VŠ
Prijmout vsechny je podle mne nesmysl. Lide by si meli zvyknout, ze kdyz chteji neceho dosahnout, tak se musi sami trochu snazit. Kdyz si zvyknou, ze se jim vsechno bude strkat az pod nos a budou se jich desetkrat ptat, jestli opravdu nemaji zajem, tak zahy stejne narazi. A kdyz se neprinuti ani k priprave na primacky, tak se o tom nema smysl bavit. Prijit do skoly a podepsat papir, ze nastupuji do prvaku, podle me nestaci. Krom toho jsou s tim spojeny i nektere studentske vyhody (hlavne slevy jizdneho, zvysena nezdanitelna castka atd.), ktere by asi byly motivaci pro ty, kteri by je chteli prvni semestr nebo dva vyuzivat, aniz by vubec studovali. Zajem by se asi rapidne zvysil. V takovem pripade bych se prihlasil na VS a pak si hledal praci, nebo chodilna brigady. Byl by to velice prijemny rok :o) Proste je predstava prijmout vsechny velice naivni.
Pripomina mi to hledani prace. Kdyz chci sehnat praci, musim se o to sam pricinit a ne cekat, az mi ji na ulici nekdo nabidne. Bud proste mam zajem a pak pro to musim dost udelat (casto i financne).
 
Co se tyce neobjektivnosti prijimacek...
Chapu, ze vysledek zkousek nemusi vzdy odrazet jenom znalosti a projevi se trebas i osobni problemy, ale tak je to se spoustou situaci v zivote. Vetsina se proste deje prave ted a je jim jedno, zda je mame chut resit...clovek se s nimi proste musi vyrovnat. Bud to zvladne, nebo ne.
 
Sam studuju elektro a model "vzit vsechny a procedit" tu v podstate diky mensimu zajmu o studium funguje. Vysledkem pro polovinu studentu je po prvnim semestru ztraceny kousek zivota a pocit, ze nic nezvladnou. Nema to cenu. A to jeste zdaleka neni konec, protoze system umoznuje prezit minimalne jeste jeden semestr, ale dale uz je to pak neudrzitelne. Prijimacky jsou proste konkurz, na ktery prijdu a bud mne prijmou, nebo odmitnou. Nevidim v tom problem rovnosti prilezitosti. Ted, kdo maturoval na zahradnicke, podle mne napr. o pravech nikdy neuvazoval. Proc by jinak souhlasil s tim, ze ho rodice poslou na takovou skolu? V tomhle veku uz by mel mit sam predstavu o tom, co chce delat.
Zaroven nevidim vazne problemy ve financni strance studia na VS. Samozrejme zalezi na konkretni skole (ceny skript a ostatnich knih), zda mam kolej, nebo musim platit privat atd. Nicmene, clovek nemusi byt ditko prekupnika s diamanty, aby si mohl dovolit jit  na "vejsku", jak se to casto prezentuje v mediich. A spousta lidi to rada prijima, nebot je mnohem jednodussi svest to na "ja na to nemam", nez priznat, ze me dite o to proste nema zajem, nebo ze jsem proste zvoral vyber stredni skoly a tim ho trochu (ne nevratne) diskvalifikoval. Samozrejme, ze i bez skolneho neni studium zdaleka zadarmo, ale mam sam vyzkouseno, ze se na to da vydelat i vlastnima rukama...jenom chtit.
Valna cast studentu, kteri ze skoly odejdou, nepohori ani tak na vedomostech, ale na samostatnosti a vlastnim pristupu. Jednoduse si nezvyknou. VS uz ani tak nepripomina ZS nebo SS, kde vas vzdy nejak donutili, ale v urcitych ohledech se podoba firme. Musim se sam postarat, abych sel dal. Nikdo mne nebude premlouvat, nutit do uceni, vyhrozovat horsi znamkou  na vysvedceni....proste se na to vykaslu a vyhodi me.
 
Dalo by se samozrejme dlouho mluvit o nesmyslech, ktere se o VS rozsirily, ale asi to tady nema smysl. Kdo tam je, tak ma predstavu, jak to chodi, a kdo ne, tak si to v pripade zajmu zjisti, nebo se (zda se vetsinou) spokoji s medii sirenymi bludy :o) Napriklad financovani jednotlivych skol. Technicke skoly maji bezesporu mnohem vetsi naroky na vybaveni nez humanitne zamerene. Samotneho mne zarazelo, kolik ty hracky, na kterych jsme delali, staly. Kdyz chce katerda koupit nejaky pristroj, tak to rozhodne nejskou desitky a nekdy ani stovky tisic. Nicmene jsou nutne. Almuzna od statu samozrejme skolu nespasi a ta se musi dost ohanet, aby si na se be vydelala. Na tom vsak nevidim nic nezvykleho. Presto je valna cast vybaveni (toho drazsiho) klidne i z sedesatych let. Proste nejsou penize.   Uz toho necham. Stejne pochybuji, ze to nekdo docetl az sem.   PS: Neznam bezchybny system.
0/0
6.6.2003 15:49

Petr

Re: Re: Re: Na VŠ
Já to dočetl . Máš naprostou pravdu ...
0/0
6.6.2003 16:32

Pavel

Re: Re: Re: Na VŠ
Já taky:-) Je to přesný, člověk se musí prostě trochu snažit, bez práce nejsou koláče, bez přípravy není úspěch u přijímaček :-)
0/0
14.6.2003 15:14

Student

Re: Na VŠ
To jiste hovoris o humanitnich skolach, kde studentum staci tuzka a papir. Ale kdyby vzali kazdyho blba na technickou skolu, kde jsou laboratore, ktery jsou nesmirne drahy, narvali do nej prachy a pak ho vykopli, tak jim je takovej student k nicemu.
0/0
2.6.2003 11:52

Re: Re: Na VŠ
Vždyť říkám, že je to o penězích a tudíž je tato myšlenka na dalších X let nereálná, ale myslím, že by to tak drahé nebylo, ten hlavní prosev by se konal už v prváku a tam to ještě není tak úzce odborné a taky drahé. Madla
0/0
2.6.2003 17:04

Kato

Kazdy desaty?
Zajemci o studium se obvykle hlasi na tri i vice skol soucasne a doufaji, ze to nekde vyjde. Takze jaky je skutecny previs poptavky?
0/0
2.6.2003 8:57

hs

re:...jsou studenti ukradeni...
Najdou se i taci, ktere prace pedagogu bavi a snazi se studentum jejich pobyt na VS co nejvice zprijemnit. Nejde jen o to, ze by ucitele dostali vic, ale urcite by skoly velmi uvitaly nakup novych ucebnich pomucek. To y do znacne miry take zkvalitnilo vyuku. Kdo chodi studovat do restauracnich zarizeni? Coje to za blbost??? A kdyz je nekdo zklamanej, ze se nedostal na prava? Ma se hlasit na nejaky smysluplnejsi skoly...nebo si myslite, ze se tolik pravniku uzivi? Jen do vseho kecaji a komplikuji veci. Ted nechci urazit ty, kteri haji spravne veci, vim, ze i taci jsou! Plati zde to co vsude - kdyz dva delaji totez, neni to totez. Cim vice bude lidi, kteri se zivi tim, ze preskladavaji hormady lejster u jednoho kraje stolu na druhy, tim hur. Vzdyt jenom spotrebovavaji penize, kteremusi lide s mnohem nizsimi prijmy s mnohem vetsi namahou vyrabet!!! A ted se do me pustte :-))
0/0
2.6.2003 8:53

hs

Re: re:...jsou studenti ukradeni...
Mailova adresa ktera je uvedena neni moje, takze na ni nepiste. Nevim, jak se tam dostala a jejimu majiteli se timto omlouvam!!!
0/0
2.6.2003 8:58

Kato

Re: re:...jsou studenti ukradeni...
No nejsem si jisty, zda je tak dulezite, aby ucitele studentum pobyt na VS zprijemnovali - i kdyz proc ne. Ale hlavne by je meli nejakym zpusobem motivovat ke studie, coz se da delat ruzne. Zprijemnovat pobyt na VS - to si dokazou studenti ze vseho nejlepe sami
0/0
2.6.2003 9:04

Jirka

Re: Re: re:...jsou studenti ukradeni...
Motivovat studenty ke studiu?
Proboha jsou to dospeli lide a meli by snad vedet proc na vysokou skolu sli. Kolik studentu podle Vas se zabyva samostudiem? Na to vest na VS studenty za ruku tu neni cas. Pokud se chceme rovnat zapadnim univerzitam a mit 20 vyucovacich hodin tydne, tak budou muset studenti hodne maknout. Navic muj nazor je takovy, ze dnes udela VS temer kazdy.
0/0
2.6.2003 9:58

Kato

Re: Re: Re: re:...jsou studenti ukradeni...
Motivace vodenim za ruku....neplette si to s materskou skolou. Osobne spoleham spise na "politiku cukru a bice". A mohu vas ubezpecit, se u nas se to snazime prosivat spis "na fajnovou...." A s potesenim konstatuji, ze naprosta vetsina dovedou zabrat (kdyz vidi, ze to nejde jinak)
0/0
2.6.2003 10:54

Rebel

Profesorum jsou studenti ukradený
ať dostávaj dost peněz nebo málo. Nevim proč by se měla zkvalitnit výuka, když by najednou dostali třeba 2x víc. Pro ně se nic nemění. Jsou placeni od odpřednášených a odcvičených hodin, a ne podle kvality výuky.
0/0
2.6.2003 6:34

L

Re: Profesorum jsou studenti ukradený
Jde vidět  že o školství víte ůplný kuloví.Trochu se zamyslete a pak jsem něco pište.Je fakt pokud máte pouze základní školu tak vás tato skutčnost omlouvá.
0/0
2.6.2003 8:42

Ele Drpod

Re: Re: Profesorum jsou studenti ukradený
Zato je Vase konstruktivni kritika a argumentace na vysokoskolske urovni.  Vas pravopis nepotrebuje komentare.
0/0
2.6.2003 9:09

Edík

Re: Profesorum jsou studenti ukradený
Například proto, že by více peněz přilákalo více mladších učitelů.
0/0
2.6.2003 8:52

D.

Re: Profesorum jsou studenti ukradený
behem posl 50 let se veda posunula takovym tempem, ze uz nestaci byt teoreticky vzdelany. Navic modelu a teorii je tolik a natolik propracovanych, ze bez experimentu nelze rici ktere teorie se vice blizi skutecnosti (coz je vyvoj uz od Newtona - teorie - porovnani s experimentem - vyvozeni dalsich zakonitosti - jejich porovnani se skutecnosti a az pak je to platna teorie). Jenze dneska jsme na urovni, kdy jsme schopni videt, doslova videt jednotlive atomy, i mensi castice! Jenze na to sjou potreba strasne drahe pristroje. Pokud nekdo nema zpetnou vazbu na experiment, nemuze dneska nic svetoborneho udelat. A budto to bude porovnavat s experimenty ktere udela nekdo v cizine (jenze sotva kdo dneska meri na zakazku, radsi si domysli proc to po nem chcete zmerit a udela si vsecko sam), nebo vybudujete fungujici laborator. A to bez penez nede. Dalsi veci je, ze sotva muze nekdo prednaset o necem co nikdy nedelal, tim ztraci uctu u studentu!
zapominas ze bez studentu by ani oni nemohli nic poradne delat, kdo si myslis ze meri? oni ne.... a pokud nebudu mit studenty na urovni nebudou mit ani dobre odvedenou praci... je tady zpetna vazba.
A posl vec: profesor ktery je na universite a jehoz vetsi cast prijmu cini penize za prednasky a cviceni je budto zcela oddan vychovavani novych generaci (i takovi jeste existuji), nebo neschopny. Vedeckou praci dojde vetsiho uspechu i financniho oceneni. Pokud teda mas dojem ze profaci na studenty kaslou, je to spis tim, ze na vyuku nemaji moc casu pokud chcou uzivit sebe a rodinu, a prave to by vetsi platy umoznily a oni by se pak mohli vic venovat ne produkovani clanku za kazdou cenu ale i kvalitnejsi vyuce.
jinak nejsem profesor a ani jim bytnehodlam, jsem doktorant.
0/0
2.6.2003 11:42

Kato

Drahy kolego
s pravdepodobnopsti hranicici s jistotou vam garantuji, ze jeste pred vasi vlastni dizertaci zjistite nasledujici: 1) naprosta vetsina grantu u nas i v zahranici je potemkiada, vetsinou jde o to ziskat oficialne penize na na naprosty nesmysl aby jste se mohl neoficialne venovat necemu co smysl (podle resitele) opravdu ma; 2) kdyby kazdy mel prednaseten to co opravdu sam "delal", tak by se naslo jen par lid s programem prednasek na cely semestr - a 90 % z toho by nebavilo 90 % studentu, tech zbylych 10% procent by pochopilo jen 10 % prednasek 3) vyborny vyzkumnik, badatel ci experimentator neznamena automaticky dobry pedagog - naopak casem dost vyrazne ztraceji smysl pro realitu a predevsim schopnosti a moznosti studentu; 4) pri tech poctech studentu logicky nejde o to dosahnout "svetobornosti", ale pripravit je nejak slusne na jejich vlastni praxi, u tech par vyjimecne nadanejsich na jejich vlastni vyzkum; 5) to spolehani se na vysledky mereni provadeneho studenty ma radu uskali, ti opravdu mohou byt velmi uzitecni, ale co chce clovek opravdu poradne by si mel udelat sam; etc., etc Z vasi zminky o velmi drahych pristrojich to odhaduji na nejakou prirodovednou disciplinu, takze mi dovolte malou radu. V poslednich desetiletich je zrejma hyperinflace "objektivnich" mereni a kazdy vyzkumnik ci badatel je zavalen mnozstim dat a informaci, ktere se nezridka navzajem popiraji ci vylucuji. Az vas opusti nadseni a idealismus, nepropadejte panice a zkuste misto vrseni dalsich stohu papiru a zaplacavani GB pameti daty (ktere krome vas nikdo nebude potrebovat) zkusit misto analyzy kritickou syntezu poznatku - svych i cizich. Protoze merit by nakonec zvladli po zacviku i nasi pribuzni simpanzi (at mi pomvedi prominou), najit podstatu a system umi malodkdo. A nepotrebujete k tomu zadne drahe pristroje - jen selsky rozum a zdravou skepsi - no a spoustu casu, ktery je tedy zatracene drahy.....i kdyz podle platu to tak nevypada.
0/0
2.6.2003 16:01

David

Re: Drahy kolego
viz granty: uz jsem to drive zjistil - evropsky grant .... nicmene s principem nelze nez souhlasit, kez by zadosti neposuzovali urednici ale odbornici.
viz vlastni zkusenosti: osobne jsem se na UK jeste nesetkal s profesorem, ktery by prednasel o necem, co sam nedela, a to jak v spolecnem zakladu tak pri specializaci na katedrach.
viz pedagog - souhlasim, nicmene sotva muze nekdo prednaset pravdive o necem co do hloubky vetsi nez je zadana po studentech nezna, coz by se delo v pripade specialistu - prednasejicich. teda aspon podle mne.
viz 4: jde o specializaci, nejde o to umet vsechno dobre, ale mit obecny zaklad (kdo nema na to ho zvladnout mel by se zamyslet..) a pak hlubsi znalosti ve sve specializaci, ale tady zalezi na oborech, u historiku to takhle funguje celkem dobre...
viz 5: jenze ono to v mem oboru nejde casove stihnout.
obektivni informace - mam jine zkusenosti: jde o zdroj a uplnost dat, z mych zkusenosti, a potvrzuji to i zkusenejsi lide, se daji vsechny rozpory vysvetlit, jde o uplnost dat a spravnost predpokladu. rekl bych ze jde pouze o chut se v tom vsem patlat a spravnou interpretaci. asi mame hodne odlisne obory ;-)
Nadseni i idealismus uz mne opustily davno. NICMENE POCHYBUJU ZE POUZE SE ZDRAVEHO SELSKEHO ROZUMU BY BYLO MOZNE UDELAT TELEVIZI, MIKROVLNKU, POCITAC NEBO PRACKU. To jste ponekud prehnal, na neco jenom rozum nestaci, na neco jsou ty drahe pristroje nutne, na to co dneska stoji 10 Kc stal vyzkum pred 100 lety nekolik desitek tisic dolaru, a to nemluvim o lidska praci. Konkretne tim myslim obycejnou zarovku.... Obecne se tomu rika pokrok ;-)
obavam se ze mame asi prilis rozdilny nahled na svet a jine zkusenosti ve svych oborech. Nicmene rikat, ze skolstvi nepotrebuje investice je v nasi zemi dost kratkozrake, u nas firmy, ktere si mohou dovolit vyzkum, prakticky nejsou. A kupovat technologie z ciziny je mnohonasobne drazsi nez je vyvijet u nas. Krome toho by to melo za nasledek jeste vetsi odliv mozku.
A rikat, ze merit mohou i simpanzi = historii studovat i gorily, lingvistiku delfini ... to mi k inteligentnimu cloveku moc nesedi....
nicmene tesim se na dalsi prispevky, trosku vic obektivni.
0/0
2.6.2003 18:37

Student

Re: Re: Drahy kolego
Koukam, ze jsi az moc posedli svou dokonalosti. Je pravda, ze mereni je dulezite, ale lze jej racionalizovat napriklad matematickou statiskou a ne merit miliony dat. Toto bohuzel vetsina prirodovedne vzdelanych studentu netusi. A nemluv o chudych skolach. Je rto nesmysl, dkyz se na UK delaji neprakticke nesmysly, ktere nikdo nechce a tech par penez, co vydelaji vrazi napriklad do FF nebo PF, tak jim nic nezbyde. Je treba reagovat i na komercni sferu a v teto oblasti je UK naprosto mimo.
0/0
2.6.2003 19:33

Kato

Re: Re: Drahy kolego
No je to tak trochu o koze a voze, protoze si temer urcite kazdy predstavujeme neco jineho pod pojmy jako napr. "sam to delat" nebo "selsky rozum". Rozhodne netvrdim, ze veskereho "pokroku" (v ramci technicke civilizace?) lze dosahnout s pouhopouhym selskym rozumem, ale jsem presvedcen, ze to nejde bez nej (narozdil od sposty zbytecnych pseudovyzkumu a mereni pro merini tedy pardon - pro dosazeni patricneho citacniho ohlasu). Pri hodne hrubem zjednoduseni napisu selksy rozum = kybernetika, ik dyz mam obavu, ze vas tim naopoak jeste vice spletu. Tim svym prispevkem jsem chtel rici, ze hledani souvislosti a logicky vyklad jistenych jevu je intelektualne narocnejsi nez vlastni mereni. Samozrejme nekdo musi ten experiment, metodiku, hypotezy i zpusob zpracovani dat vymyslet - ale tohle vsechno vam snad nedelaji studenti? Zkuste si dat na jednu hromadu prace, ktere jste cetl za posledni rok a spocitejte, kolik z nich vam opravdu prineslo neco noveho, ktere vas inspirovaly ci prekvapily necim skutecne puvodnim, co vase pozani posunulo dal. Pak snad bude jasne co myslim tou hyperinflaci "objektivnich dat". Muj obor je medicina, klinicka i teoreticka, takze svym zpusobem to prechazi od fyziky a chemie..... pres ekonomii az po filozofii..... cimz nechci tvrdit, ze vsemu rozumim. Naopak mam pocity casto naprosto opacne. A vidinu sveho byvaleho profesora matematicke statistiky, ktery v pozdnim veku propada relativisticke filozofii a ja ho zcela chapu... No ale tohle neni na dopisovani v chatu - pak to dopada tak, ze ziskate dojem, ze si myslim, ze do skolstvu neni nutne investovat. To je nejlepsi s diskuzi skoncit a jit na pivo. Kazdopadne vam preji uspokojeni v praci a predevsim osobnim zivote
0/0
2.6.2003 23:19

_B_art

uspeje kazdy druhy
ale na dostudovani ma z nich kazdy paty..., ale treba budou mit vysokou skolu nakonec vsichni (a budem na tom jak americani )
0/0
2.6.2003 1:32

Petr

Re: uspeje kazdy druhy
Jo, jo, a pak se všichni strašně diví, že jsou přeplněné učebny a přednáškárny, když na VŠ teď berou každého dementa ...
0/0
2.6.2003 2:17

Franta7

Re: Re: uspeje kazdy druhy
A počkej až si to budou platit. Peníze to protřídí. To na VŠ budou chodit (pardon jezdit) jen rozmachaný potomci politiků.
0/0
2.6.2003 6:46

Re: Re: uspeje kazdy druhy
0/0
3.6.2003 18:47

kladivko

ere
loooool 5 miliard... mozna 5 tisic..
0/0
2.6.2003 0:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.