Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školy čeká na podzim malá revoluce

České školy čekají na podzim velké a zásadní změny. Nadané děti budou moci konečně studovat podle individuálního plánu, žáci druhého stupně základních škol budou mít dvě hodiny týdně navíc, bude se opět učit branná výchova a učitelé získají větší volnost, jak vykládat látku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

štěpka

to založák
Zcela s vámi souhlasím,jen pro info. nejsem žádný "děda" je mi 24 let, s podobnými reformami se více než nestotožňuji. Několikrát jsem byla ve Vel. Británii a mám jistou představu o jejich úrovni škol. V prvním případě jsem byla jako au-pair v poměrně bohaté rodině ve vilové čtvrti Londýna, jejichž děti chodili na soukromé školy. Jejich učebnice byly tedy nadstandartní a pomůcky a výuka také...musím ale dodat, že v porovnání s kvalitou výuky, kterou jsem si pamatovala já se to nedá srovnat! Opravdu se moc čato nebyflují a opravdu mají neuvěřitelně povrchní výuku, kdy bez dalších soukromých doučování doma s učiteli, nemají šanci zvládat střední školy...Byla jsem také sama student-sice na střední škole předmět Aj-pro cizince. Jak nám bylo řečeno, většina studentů z "východního" bloku (včetně např. Jugoslavie)má mnohem lepší průměrné výsledky než angličani i v Aj.!To že jsme znali třeba něco z jejich historie už jim připadalo neuvěřitelné...Většina rodičů tráví celé dny v práci na spácení poplatků za soukromé školy a jejich děti celé dny(ze škol se vracejí tak v 17) a večery doučováním, protože školy ani ty soukromé nejsou kvalitní!!!To opravdu chceme?
0/0
30.5.2003 7:45

irena

Re: to založák
Stepko, anglicky system jsi mozna videla, ale dobre jsi mu neporozumela. Deti z dobrych soukromych skol, ktere potrebuji doucovani doma se soukromymi uciteli jsou bud natvrdle, line nebo jim rodice nevenuji dostatecnou pozornost. Neni obtizne zazarit v AJ pro cizince, neporovnavat s anglictinou pro rodile Anglicany, ktera je znacne obtiznejsi. Vyucovani zacina v 9, ackoliv nektere soukrome skoly maji zacatek o neco drive. Pred 9 se bud jde do kaple, na shromazdeni skoly nebo se probiraji tridni zalezitosti. To aby se od 9 ucilo a nemarnil se cas. Obed je obvykle hodinova prestavka a take je slusna prestavka na dopoledni svacinu. Proto se skola protahne a vyucovani konci mezi 3-4. Soukrome skoly take casto maji po vyucovani otevrene zajmove krouzky a povinny nebo zajmovy sport. Proto studenti prijdou domu v pet. Doucovani vecer? No a kdy myslis, ze je cas na domaci ukoly? Tohle, holka, neni doucovani, ale radne predepsane studium. Osobne dam prednost kvalitni soukrome skole pred jinymi alternativami. Nechci se te dotknout, ale tvoji cestine take chybi nejaka ta kvalita vyuky.
0/0
30.5.2003 8:21

zalozak

to Irena
Dear Irena. As I am not living in GB I can hardly judge efficiency of their educational system. Should you be able to afford "good-quality" education of your child in a reputable private school and I am sure that such investment is rather well spent.
Nevertheless you were referring to a private high school while discussion touched rather a public sector. Speaking for the rest of us whose children relying more on a public schools I can assure you that vast majority of parents seek additional lessons for their children usually one or two year prior to the exams. Especially for those who are above their class average and therefore might be eligible for a scholarship on a reputable college or UNI.
0/0
30.5.2003 8:49

irena

Re: to Irena
Stepka psala o soukromych skolach v Anglii aniz by nejakou sama navstevovala. Na to byla moje odpoved. Podle ni je soukrome doucovani i tam nezbytnym doplnkem. Ne jenom neco docasneho jako opacko pred maturitou a jinymi dulezitymi zkouskami. Ma pravdu v jednom. Rodice sebou musi hodit, aby mohli zaplatit skolne v soukromych skolach. Zato ale jejich vybaveni, kvalita vyuky a vysledky mluvi samy za sebe. Kvalitni vzdelani stoji penize, tomu se nikdo nevyhne. Bud rodice zaplati primo soukrome skole nebo poslou deti do statni skoly a plati soukromym ucitelum, aby deti dohnaly u dulezitych zkousek ty ze soukromych skol. V podstate prast jako uhod.
0/0
30.5.2003 10:10

pepa

výchova demokratického člověka??
není to něco tak geniálního jako výchova správného křesťana nebo pionýra a budoucího komunisty????Vždyť to snad neni ani možný takovéhle blbosti na škole! Bude teda jenom stačit, aby ředitel školy byl více politicky angažováný nebo aktivní a děti budou mít samé takhle přihlouplé předměty? Už se těšim, až příjdou ze školy a budou mi básnit o tom, jak je Bush hodnej strejda, co vede své lidi svobodným životem v krásné Americe.....
0/0
30.5.2003 7:31

zalozak

Abychom zase nevylevali vanicku s ditetem...
Sice si uvedomuji ze muj nazor asi houby zmeni ale nejsem zcela odvazan z toho k cemu ta reforma evidentni smeruje. Pojem - deti si muzou najit sami podrobnosti neceho ... je zavadejici protoze se neda spolehat na to ze to budou opravdu elat. Jiste pokud ve skole bude pravidelnou soucasti samostatne ci domaci prace si neco vyhledat na internetu ci v knihovne a pak s tim seznamit sebe + prezentovat to ostatnim je to ok... jinak je to alibismus ktery nepovede k nicemu dobremu. 
Jeste technicka poznamka... vsichni z nas si pamatujeme opakovane uceni neceho co nebylo tak dulezite a nebo se zmenilo casem (napr. matematika se vlastne ucila 3x uplne jinak pro ty kdo sli ze ZDS na Gympl a mat. zamerenou vysokou)  Jenze ono v tom ucit se neco je take schovano rozsirovani schopnosti mozku to delat... i kdyby informace sama nemela valnou hodnotu. Jediny duvod proc si napriklad herci pamatuji desitky stran textu je proto ze si nacvicili pamet a schopnost se to naucit. Jak, biflovanim poezie ci citatu ci uryvku z veci ktere treba nikdy nepouzijou.  Stejne tak i genialni matematicky nadane dite nebude prilis pouzitelnym matematikem pokud si nevybuduje praxi, o jinych profesich ani nemluvme. (Jakou duveru bychom asi meli k doktorovi ktery by rekl ze si detaily nasi anatomie najde na internetu pred operaci!)
Je pravdepodobne ze vetsina z nas znalost "clenovcu" neupotrebi, jenze a) je dobre neco vedet i krome uzke specializace b) kdyz se dite nauci detaily o clenovcich jiste mu pak to ze se ma naucit treba detaily konstrukcniho reseni (a normy) neprijde tak obtizne...   Nejsem pritel biflovani stranek vedomosti a mam s tim sam problemy ale opatrnost je na miste..
0/0
30.5.2003 3:53

Xerxes

Jeden krok kupredu a dva zpatky
Pan Barta je zrejme velmi nadseny do Internetu, ale jestlipak nekdy zkusil vyhledat si na nem podrobnosti o clenovcich? Nemluve o tom, ze k tomu je nutne predem aspon tusit, co to jsou vubec clenovci. Ano, svet ma skolstvi zintegrovane. Ledaskde s tim nedosahli zrovna nejlepsich vysledku a hledaji kudy ven. Britanii chybi jeji grammar schools, ktere s velkym halasem pred triceti lety zrusili ve jmenu integrace. Mozna ze by neskodilo, pani Buzkova a pani Blazkova, najit si o tom nejake informace na internetu. Rusit predmety a biflovani a zavadet volitelnost vseho je take stara vesta. V jistem pokrokovem skolnim okrsku v USA se uci na druhem stupni fysika, chemie a biologie v ramci jednoho okruhu zvaneho Science. Jeho rozsah je jedna hodina tydne po tri mesice - a to je v 5. az 8. tride vse. Samozrejme se tam nic nebifluje. Jen tak dal.
0/0
29.5.2003 17:36

albedo

Re: Jeden krok kupredu a dva zpatky
Plně s vámi souhlasím! Spojování "klasických" škol. předmětů do jakýchsi vyšších celků je hovadina. Může ji prosazovat jenom někdo, kdo nemá ponětí o práci učitelů a způsobu, jímž děti a mládež vnímají svět. Povede to k trivializaci výuky! Budeme ještě i s 15 letými mluvit jako s dětmi ve 2. třídě na hodinách vlastivědy. A budeme se přitom tvářit, že budujeme "mezioborové vztahy". Kecy! Některé západní země /Německo a Francie, pokud vím/ jsou už pár let v maléru.
Smutným, ale všeobecně známým faktem je, že nejlépe a nejdéle si pamatujeme to, co jsme si "nabiflovali", t.j. co bylo probráno, vysvětleno, procvičeno a uvedeno do souvislostí za pomoci učitelů. Teorie o tom, že se děti naučí něco jen jakoby MIMOCHODEM a ABY SI TOHO ANI NEVŠIMLY, je pitomost. Jenže to by na ministerstvu museli pracovat lidé s mozkem v hlavě, což se bohužel nestalo!
Z těch blábolů, co dnes jsou v MF Dnes a na internetu, je mi na zvracení!
0/0
29.5.2003 18:59

Harden

Re: Jeden krok kupredu a dva zpatky
Zapskli duchodci by do vzdelani vubec nemeli mluvit a tim myslim tebe, dedo. Po - samozrejme vhodne definovanym - dotazu jsem dostal pres 200 naprosto presnych popisu clenovcu (predtim jsem ani netusil, co to je) vcetne obrazku, prikladu a odkazu na odbornou literaturu. Neni slozity donutit deti nabiflovat se hromadu informaci. Potiz je v tom, ze ty informace za par let zestarnou a v te dobe uz dopeli si ty informace nedokazou aktualizovat. Kvuli hloupym konzervativnim blbum, jako ses ty. Cilem skoly by melo byt naucit se ucit, ne narvat do hlavy informace typu 'telesa, tezsi nez vzuch, nemohou letat', pripadne 'nelze prekrocit rychlost svetla ve vakuu'. Ucit deti postulaty je svinstvo, dedo.
0/0
29.5.2003 21:48

zalozak

Re: Re: Jeden krok kupredu a dva zpatky
Jeste mala a velmi konkretni zkusenost se skolstvim ktere vice inklinuje k nebiflovani a volnosti. Deti maji v celku pohodu a nikdo je moc do niceho nehoni. Aby nebyly prilis stresovany tak dokonce ani tak moc nezalezi na tom zda odevzdaji ukoly, a hodnoceni je vetsinou slovni a natolik zmatene ze z toho pocit "petky" tedy rozhodne i neprospivajici dite nema. Idylka skonci v okamziku kdy se dite hlasi na High-school a musi udelat kvalifikacni testy – ktere jsou zalozeny na znalostech a ke kterym je povolena tuzka a papir (kalkulacka je na stole – skolni). Rodice jsou jiz predem varovani temi kdo vi o co jde aby zajistili pro sve dite doucovani vcas (rozumejme rok az dva dopredu) protoze jinak dite prakticky nema sanci... a ti co to udelaji tak zpravidla nelituji ze doporuceni nasledovali. Kdo projde timto sitem si opet sedne do lavice celkem pohodove skoly... az do podobne sprchy kolem "maturity", ci profesnich "certifikaci" a pod. A opet... testy zalozene na konkretnich znalostech, konkretnich detailech a schopnosti rutiniho pocitani. Dokonce si troufam rict ze pro uspech je potrebna i praxe s jeho vyplnovanim – protoze jinak clovek nema zrucnost a cas ho dokoncit uspesne. Jiste ze ty mene uspesne ‘ostatni" deti nejsou utraceny a urcite najdou nejake misto v zivote ale mozna ne tam kde chteli.
0/0
30.5.2003 4:18

Muki

Ahoj
Ja jsem mel brannou vychovu ve skole jeste za vlady lidu a nepamatuji si ze by to bylo neco jineho, nez ztrata casu. Nic jsem se tam nenaucil a myslim, ze to nikdo nebral vazne.
0/0
29.5.2003 17:09

George

Osnovy
To je zajímavá zpráva, že se budou rušit osnovy... je to ale dobře? Tady v Jižní Austrálii se teď budou osnovy opět závadět a učitelé se prý už nomohou dočkat.  
0/0
29.5.2003 14:00

George

Osnovy
0/0
29.5.2003 13:56

Ele Drpod

Jo, jo, to zavani pokrokem...
, Kdyz si konecne uvedomite, ze vsichni cesti ucitele jsou absolventi nejakych totalitnich komunistickych skol, ze mnozi z nich byli aktivnimi cleny KSC, SCSP a janevimcojeste, a - coz je nejhorsi - jsou zabedneni v mylne predstave o vysoke kvalite ceskeho skolstvi a vzdelani, tak vam dojde, proc se na ceskych skolach nic nezmeni. Kdo nesedel nejmene 1-2 roky v lavici francouzske, nemecke, svycarske nebo svedske skoly, nema poneti, JAK spatne jsou ceske skoly. A ucit se ucit? Internet? 65% holandskych (43% nemeckych) domacnosti maji ZAPLATITELNY pristup na internet, jejich deti "visi" za ucelem recherche nekolik hodin denne v internetu - normalka. V CR maji sice asi 800.000 domacnosti (asi tak 17% ?) pristup na internet, ale jen mizive procento z nich si muze dovolit zaplatit internetove poplatky... Kdyz uz mame mizerne ucitele, dejte nasim detem alespon pocitace a pristup do internetu "za babku". _____P.S. V Nemecku stoji hodina v internetu 0,5 € "se vsim vsudy" (mizerne placena uklizecka vydela asi 5-7 € za hodinu; ucitel ma kolem 1.800 €/cisteho mesicne), pro "notoricke surfare" stoji flatrate (neomezeny pristup 24 h/den) kolem 30 €/mesicne...
0/0
29.5.2003 13:54

penda

Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
 Chtel bych se ohradit vuci Vasemu nazoru na ucitele... Jednak jsem jeden z nich a u cim sice jen 3 roky na SS,  rozhodne jsem nevystudoval zdadnou komunistickou skolu, ale MFF po revoluci. Ty o kterych pisete u nas na skole nejsou, a pokud by se prece nasla vyjimka tak pujde v brzke dobe do duchodu (vekovy prumer je u nas kolem 55 let). Zadna mylna predstava o kvalite, vysledky nasich studentu jsou vynikajici (pred nami jsou jiz jen asijske zeme, ale to je vzhledem k jejich mentalite se da cekat), v Evrope patrime ve spicce (staci se podivat na vysledky TIMS nebo olympiad).Nase skola je v 2 projektech EU( FIN, ESP, GRE, CZ, IZR)  a tak clovek muze srovnavat Chybujeme  pouze v integraci deti s nadanim a postizenim. Ale tady musi pomoci cela spolecnost. Ohledne internetu, je tu cerna dira "Internet do skol", ale neni dulezite jen procento pripojenych skol, ale hlavne mit co a kym(ucitelem!!) ukazat co ta masinka umi. Ale kdo by sel ucit informatiku za ty prachy (kdyby to videla manzelka...), to by musel spadnout z visne. A o tom to je, na pedagogicke fakulty se hlasi 1/4 lidi nez pred 6 lety. A ti co vystuduji jdou vetsinou mimo ... Zmena musi prijit ve skole, ale s rozumem, a nestavet zahradu bez zahradnika.  Rad prodiskutuji, ale dat narizeni o integraci predmetu, kdyz je nema kdo odborne ucit... To je nerozum.
 Ve skolstvi chybi system ( prerozdelenipod kraje s nevyjasnenymi pravomocemi), penize a hlavne vedeni, ktere nemysli jen do voleb.
 
0/0
29.5.2003 15:32

Ele Drpod

Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
, Zadne komunisticke skoly? Kde jste absolvoval ZDSku? Kdy? Kdo byl v te dobe v ceske vlade? Vite, co je rana vychova? Ctu spravne? Vy jste ucitel a ucite na stredni skole v CR? Kvalitu Vaseho vzdelani zobrazuje Vas provopis, k tomu neni treba komentaru. A internet? Nemel jsem na mysli "internet do skol". Prave proto, ze cesti ucitele nejsou schopni funkci pocitace detem vysvetlit, zadam dostupne ceny za pristup na internet v domacnosti. Muj osmilety kluk se vyzna v pocitaci jedna radost, ale dcera ceske uklizecky nema na internet penize.
0/0
29.5.2003 16:08

penda

Re: Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
Jak vite, ze ucitele neumi vysvetlit funkci pocitace? Znate snad vsechny? Staci detem pouze internet? Existuje snad jen lidska komunikace s @? Ucim PC a rozhdodne si to nemyslim. Prirodu nenahradi zadna virtualni realita, a to nemluvim o vire (muzete samozrejme verit v cokoliv, treba na zeleny muzicky pripojeny k netu na Marsu). Ta kupa informaci na internetu je dost neprehledna pro dospeleho natoz pro deti. Kvalita techto informaci je velmi ruzna. Zavrhuji studentum referaty typu ctrl+c, ctrl+v, kde si original stahnou z netu bez overeni pravdivosti. Jestli dokazete urcit kvalitu kazde informace na webu ze vsech oblasti vyuky, tak jste Buh, a nemusite se strachovat o deti, vy to za ne vyresite. Vymlouvat se na penize je alibismus. Vse je o lidech! Pokud tak nezbytne potrebujete internet, tak jsou knihovny, skoly, kavarny,... U nas je knihovna za 5,- na 15 min. Chcete min? No nevim, ...
0/0
29.5.2003 17:17

Ele Drpod

Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
, Mala poznamka k Vasemu tvrzeni: "vysledky nasich studentu jsou vynikajici...v Evrope patrime ve spicce" Tak se koukam v internetu na PISA-Studii; zucastnilo se ji 31 prumyslove vyspelych zemi, zebricek nejlepsich: Finsko, Kanada, Novy Zeland, Australie, Irsko, Jizni Korea, GB, Japonsko, Rakousko, Svedsko, Francie, Belgie, Island, Svycarsko, Norsko, USA, Dansko, Spanelsko - a konecne - CR obsadila cestne 19. misto... Nezlobte se, ale jestli podprumer nazyvate spickou, tak k tomu nemam co dodat.
0/0
29.5.2003 19:01

penda

Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
Bohuzel neznam PISA-studii, ale v nasi skole (za tu mohu dat ruku do ohne ...) probehlo mnoho pilotnich i finalnich "studii"... Vetsinou nase skola byla v prvnich 10%... (TIMS - prirodni vedy, vseobecny prehled,..(kdyz propagujete ten internet tak se podivejte na oficialni vysledky gymnazii v CR   ).) V  FO, MO nase skola nedosahuje mezinarodni urovne, ale zde se jiz porovnaji jenom spicky ledovcu, presto nase republika ma stale kredit.
Kdo pracuje v CERNU? Kdo prednasi na MITu? Kdo ma zajem o ceske doktorandy?
  Jsem absolvent MFF, studoval jsem i v zahranici a mohl jsem porovnat i uroven VS podobneho smeru v Anglii. Nesrovnatelne, to co umi nasi studenti po maturite z F, M je mnohem vice nez v Anglii. A skuste napadnout jejich skolni system... Na druhou stranu na nasi skole je i cizojazycne gymnazium s nemeckymi profesory. Obsah jejich latky v M+F je jeste vetsi nez u nas... studenti maji daleko vetsi moznost volby hodinovych dotaci predmetu nez u nas, .... Rozhodne nemusime zadny system kopirovat, ale urcite plati "svet se meni, a my s nim !" Tedy i ve skolstvi se musi neco stat! Rozvoj informacnich technologii nas nuti ke zmene! Zmeny musi nastat ale v obou smerech.
0/0
29.5.2003 20:12

Ele Drpod

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
, PISA-Studie hodnotila CELKOVOU uroven znalosti 15tiletych skolaku (31 prumyslovych zemi). Problemem ceskych skolaku nejsou jen cizi jazyky (v nich jsou opravdu mizerni), ale v pochopeni textu v materskem jazyce a samostatne prace s nim, coz vede k pomerne spatnym vysledkum i v jinych predmetech (v matematice obsadila CR v PISA-Studii ubohe 18. misto!). Kdybych byl cesky ministr skolstvi, sedl bych si 3 mesice do skolni lavice ve Finsku, Svedsku a Rakousku, a teprve pak bych reformoval ceske skolstvi. P.S. K TIMS: vybrane predmety (M+F) nemaji ZADNOU VYPOVED o CELKOVE kvalite vzdelani. O PISA-Studii jste nic neslysel, protoze se CR porad jeste vytahuje, jaka je spicka, zatomco uz dlouho cicha k ocasu.
0/0
29.5.2003 21:12

penda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
 Tak jsem se informoval o PISA-studii, na nasi skole probehla podobna varianta tohoto testu letos uz potreti, avsak toto jsou pouze 0. a 1. pilotaze vysledneho testu! Pokud neco znate o vytvareni testu, tak delat seriozni vysledky z 0. pilotaze je nesmysl. Vyber studentu probehl nahodne (tedy spravedlive) od organizatoru (skola nemela moznost zmeny vyberu deti) . Prave mam pred monitorem posledni letosni testik... ( upozornuji ze je pro 15. lete studenty). Sklada se z nekolika casti, a co to nevidim... 2/3 jsou logicke, matematicke a "fyzikalni" ulohy.... Sam ucim M,F,INF a rozhodne si nemyslim ze tyto predmety nemaji zadnou vypoved o znalostech, inteligenci  a kvalite vzdelani... A jeste k TIMSS, asi jste nenasel na NETU obsah toho testu, ale rozhodne tam neni jen M+F! Samozrejme pokud jste nasel vysledky a umite anglicky, tak jiste vite o tom ze tato testu probehla jiz nekolikrat v ruznych verzich ... Par informaci naleznete na teto adrese....
www.edinformatics.com" rel="nofolow" target="_blank">www.edinformatics.com" target="_blank" rel="nofollow"> www.edinformatics.com" rel="nofolow" target="_blank">www.edinformatics.com
 S cizim jazykem jsme na stiru, ale ne na chvostu. Prihlaste se  do nejake video konference se skolaky z EU, Asie,... ( snad to umite, kdyz propagujete ten internet... ) a poslouchejte jejich anglictinu... a snad pochopite...
0/0
30.5.2003 7:07

Ele Drpod

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
, Nechci Vas presvedcovat, ale jen nekolik fakt k zamysleni. PISA-Studie je (na rozdil od TIMS-Studie) zamerena predevsim didakticky. Neni dulezite ovladat matematicky postup a matematicke odborne znalosti, ale pruzne, planovite uziti matematickych modelu ke zpracovani vztahu a souvislosti z kontextu daneho problemu (cesky = samostatne mysleni). Tehdejsi ministr Zeman priznal: "Hlavni pricinou spatnych vysledku ceskych skolaku v PISA-Studii je predevsim spatne vzdelani nasich ucitelu." Protoze Vam matematika rika vice nez slovo, je zde jedna uloha z PISA-Studie: Navrhni sadu minci podle techto podminek: prumer mince nesmi byt mensi nez 15 mm a nesmi byt vetsi nez 45 mm; prumer kazde dalsi mince musi byt nejmene 30% vetsi nez mince predchozi; razidlo mince lze nastavit jen na cele milimetry. Zacni s minci o velikosti 15 mm, sada ma obsahovat co nejvice moznych minci. (Reseni: Napis velikost vsech navrzenych minci). Vice nez 40% 15tiletych zaku/yni tuto ulohu nevyresilo. Nechal jsem tuto ulohu resit sveho osmileteho kluka, protoze neumi %, napsal jsem misto "30%" "ctvrtinu", jako pomucku dostal milimetrovy papir a tuzku (rostak jeden, neumi nasobilku), posadil jsem ho v kuchyni ke stolu, byl tam sam. Ulohu vyresil bez jakychkoli problemu. Neni jeste skolou zkazeny...
0/0
30.5.2003 12:08

zalozak

Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
Myslim ze je lacine v dnesni dobe hovorit o tom zda ucitele byli ci nebyli v KSC a jak moc jsou ovlivneni minulosti. A) je spousta tech kteri si toho predtim moc neoducili ci zacali pozdeji B) ja sam pamatuji partajnika ucitele ktery byl dost spicka i kdyz nam lezl na nervy (nektere veci clovek oceni az pozdeji).
Ve tride neceske skoly jsou sedel, stejne jako mam praktickou zkusenost rodice od ditete v takove skole. Jsou veci ktere v takove skole  obdivuji (napriklad to ze se detem dava sance verejne vystupovat, diskutovat, a vyjadrovat nazor, a pod.) Jsou ale take veci ktere se mi nelibi ...a ve kterych si myslim ze ceska skola mela a ma v mnohem navrch.  Co se komentare tyce - skola neni o tom kolik stoji pristup na internetu ani o tom zda jsou osnovy volne ci svazane. Dobry ucitel si najde svoji volnost vzdy stejne jako ti ostatni si vzdy najdou vymluvu. Takze sorry  mily (ci mila) Ele .......ale jsi vedle jak ta jedle.
0/0
29.5.2003 17:05

Ele Drpod

Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
, Skola nemuze ucit vse, a proto je VELMI dulezite, aby i syn ci dcera ceske uklizecky mel(a) doma pristup na internet, kde si informace vyhleda. Nauci se samostatne pracovat a myslet, analyzovat a resit komplexni otazky. To je hlavni duvod, proc je ceske skolstvi tak "pozadu".
0/0
29.5.2003 17:19

hanak

Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
toz ja bych chtel taky do teho... no do teho interneta... kadyma se tam lozi???
0/0
29.5.2003 18:37

albedo

Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
Co jste napsal je tak hloupé a mimo mísu, že byste mohl jít okamžitě pracovat na ministerstvo školství a vykolíkovat tam našemu školství rychlou cestu do h****u.
Pěkný den!
0/0
29.5.2003 19:03

Ele Drpod

Re: Re: Jo, jo, to zavani pokrokem...
, Nevazeny(a) pane (pani) albedo. Vase vecna, neotresitelna argumentace me presvedcila, ze jste absolvoval(a) velky pocet ceskych skol. Velmi si cenim Vasich konstruktivnich navrhu ke spolecnemu reseni tohoto problemu.
0/0
29.5.2003 19:13

btw

uzijte si to...
...zaplatpanbuh, ze uz jsem ze ZS pryc, to bych fakt umel velky houby. on totiz kdo chce, tak si ty informace dohleda. ze musi vedet i neco navic, je jenom dobre.
0/0
29.5.2003 13:02

David z Teplic

krok vpřed
Fajn, snad se něco z toho opravdu podaří zrealizovat. Všichni víme, že současné školství je skoro stejně tak užitečné jako povinná základní vojenská služba - jenom trvá minimálně nějakých 13 let.
0/0
29.5.2003 11:22

jarek

Nejdůležitější
je, aby je rodina naučila pozdravit, splnit to co slíbí, stát si za svojím názorem (ne ve stylu českých politiků typu nalevo nebo s Klausem nebo něco o soc. jistotách), přiznat chyby atd. Odbornost se dá vždy nějak doplnit a k soudružce Buzkové snad jenom to: ministr , který nevěří tomu (vlstní dítě ve francouzké škole), co dělá je na velké HO.NO. A hlavně aby min. jeden učitel na škole byl vzorem pro děti
0/0
29.5.2003 10:37

Nemo

Prdičky starý babičky
Vše je o penězích a ty nejsou , to všichni ví. A jak je vidět je zřejmě důležitější mrhat prostředky na všelijaké spanilé jízdy v zájmu cizích mocností než je vložit například do školství, což by se nám jistě pro naši budoucnost vyplatilo daleko více, teď nám plácají po plecích a říkají že jsme borci ,osobně si však myslím že blbci.
0/0
29.5.2003 10:24

Re: Prdičky starý babičky
Můžeš konkretizovat? Kde přesně, při jaké akci se: " mrhat prostředky na všelijaké spanilé jízdy v zájmu cizích mocností ".
0/0
29.5.2003 10:47

ja

Ze by se ve skolach konecne ucilo?
ne jen biflovalo? Mohu potvrdit, ze jako absolvent pedagogiky jsme meli znalosti z oboru, ale ne z pedagogiky a smesnou praxi. Ta je podle me nejdulezitejsi.
0/0
29.5.2003 9:53

Fan

Nevěřte lhářům a podvoníkům
To co předvádí naše paní ministrině je jen šaškárna, která jí má udržet křeslo. Penízky, které od státu dostává za předstírání práce, jí poslouží k zaplacení zahraničního vzdělání pro své děti.
Sama paní Buzkové přece nemůže věřit tomu co předkládá. Změna výuky je neproveditelná dokud jí někdo (stát) nezaplatí. Příprava učitelů, pomůcky, motivační prostředí, vzhled našich škol, sportoviště, platy učitelů - to jsou jen některé položky. Pokud, ale budeme opět na školství šetřit, abychom mohli zaplatit např.: arbitráž NOVA -)  nezatěžujme se alespoň posloucháním nesmyslů o reformách.
0/0
29.5.2003 9:45

aaa@post.cz

Zviditelňovací akce ministerstva -náplast nebo bublina?
Sama pani Buzková svým příkladem dala jasně nejevo komplexní řešení problému. Finančně zajištěná škola a dobré platy učitelů jsou základním předpokladem systémového a účinného řešení. Pokud mohu jako ředitel školy nabídnout dobrý plat, mohu si vybrat dobrého učitele. Pokud mám peníze na financování projektů a nejrůznější aktivity v rámci školy, zajistím kvalitní, zajímavou a třeba i individuálně zaměřenou výuku žáků. Dcera paní Buzkové na takovou školu chodí a tato škola fungovala dávno před různými programy ministerstva školství. Důležité jsou finance a zájem státu určit vzdělání jako základní strategii rozvoje společnosti. Ve Finsku to před 15 lety udělali a dnes už sklízí ovoce. V zemích, kde není ropa a další suroviny, je "mozkový investiční program" nejefektivnější investicí z dlouhodobého hlediska. Ukázka programového "pachtění" ministerstva školství je další náplastí a vlastně i prezentací vládní politiky a stejně jako i v minulých letech nemá nic společného se systémovým programovým řešením rozvoje a se zkvalitňováním školství.
0/0
29.5.2003 9:30

ja

Re: Zviditelňovací akce ministerstva -náplast nebo bublina?
Vzdelani a veda je nase sance, jak si ve svete vydelat.
Mimochodem, nas slavny Vaclav (myslim Havla) pri svem nastupu rekl, ze chce zlepsit vzdelanost naroda. Kam to zapadlo?
Zato jinych volovin se chytli, napr. zruseni trestu smrti. Aby nezmeskali.
0/0
29.5.2003 9:57

Tydla

není to tak ideální
budou z nich akorát sebevědomí blbečci, je fakt, že se u nás to memorování dost přehání, ale je blbost myslet si, že všechno najdu na internetu... už proto, že sebou nikdo furt netahá notebook  a mobil, už proto, že mnoho z těch věcí, co nazupou zpaměti musí umět použít okamžitě... co taková první pomoc...  docela sranda, čekat nad krvácejícím, až mi naběhne ta správná www.
nemluvě o tom, že u přijímaček jak na střední školu, tak pak na vysokou musí člověk prokázat určitou znalost konkrétních věcí...odborník je ten, kdo si v danou chvíli ví rady a umí znalosti použít, to jim chybí, umět si to, co mají zaškatulkované v hlavách po jednotlivých předmětech spojit a znalosti z matiky být schopný použít ve fyzice a fyziku v biologii atd..
Jen z nic udělejte sebevědomý otrslý fracky a za chvíli budem všichni radši chodit kanálama, už teď je dost nebezpečný projít před základní školou!
0/0
29.5.2003 9:14

David, Australie

Re: není to tak ideální
V Brne jsem vystudoval vejsku, byl jsem a US a momentalne studuji na univerite v Australii a muzu rict toto:
Nemel jsem moznost nikdy ochutnat skandivske skolstvi, ale rekl bych, ze to cesky neni tak spatny, rozhodne muzu rict, ze svymi vseobecnymi (temer vzdy) a specializacnimi (velcie casto) znalostmi ja i mi kamaradi z Ceska naprosto s prehledem prebijime temer kohokoli z Asie (vyjma Japonska), USA i Australie. To jak tu muzu lidi prolezt skolstvim naprosto neposkrneni znalostma je obdivuhodna a v USA bych rekl, ze mira ignorace vseho za hranicema vlastniho statu je jeste vetsi nez tady.
Myslim, ze biflovani nazpamet neni dobra vec, ale kdyz potom vidite, jak lidi neznaji ani zemepes=cizi zeme ani historii zeme vlastni o schopnosti spocitat jednoducho kvadratickou rovnici nemluve .
Jediny v cem si myslim, ze bychom si meli vzit priklad, je vytvareni nejakeho souhrnu predmetu. Ten by pomohl dat studentum treba fyziku, chemii a biologii do souvislosti. Protoze treba ja jsem absolvoval na VS spousty predmetu, ktery nedavaly izolovane smysl. Teprve tady mi to zaklaplo, ikdyz zbytku rocniku to podle me je na nic, protoze nemaji na cem stavet (nemaji to proste v hlavne a to ze si to muzou najit si myslim, ze je potom nikdo v zamestnani nezaplati, pokud budou hledat naprostou vetsinu veci).
Jinak samozrejme chybi rozvoj kreativity, spoluprace a komunikace. To uz ale resi mnoho vetsinou neziskovych organizaci pomoci ruznych "skol v prirode" - treba www.hnuti" target="_blank" rel="nofollow">www.hnuti-go.cz, Prazdninova skola lipnice www.psl.cz" target="_blank" rel="nofollow">www.psl.cz.
Co se tyka Nemecka, mohli bychom si urcite vzit priklad z uzke vazby skolstvi na prumysl. To by umoznilo, aby ve skolach napriklad informatiku nebo jiny odborny predmety ucili lidi opravdu z praxe. Studenti by taky dostali moznost resit opravdove problemy, ne nejake smyslene blbosti, se kterymi se v normalnim zivote nikdy nepotkaji.
Zaverem bych rekl, ze aby clovek mohl posoudit jestli je ceskych skolstvi na tom tak spatne, musi zkusit i nejaky cizi. A VERTE, ZE CESKY SKOLSTVI BYT NEDOKONALE PATRI ZCELA URCITE KE SVETOVE SPICCE!!!!
0/0
29.5.2003 16:53

albedo

Ad: biflování
"Konec nastane i nenáviděnému biflování. "
Jo, tak jsem se už dlouho nezasmál jako nad touhle větou. Nevím kdo z teoretiků vzdělávání zkusil sebe sama, natož dítě, něco nového a obtížného naučit třeba hrou. Podobné blbosti jsou vážně k popukání.
A věta pána z Asociace /čehosi/ o tom, že všechno si děti "mohou najít na internetu" je podobná perla. Na int. se dá najít i každé jednotlivé slovíčko anglického nebo němec. /nebo jiného/ jazyka, taktéž gramatika, tak proč by se ta děcka měla učit jazyky? Každou zemi světa najdou vyobrazena na satelit. fotkách, tak proč se biflovat, že Vltava teče přes Čechy a Morava či Bečva nikoliv? O Africe a spol. ani nemluvě.
TOHLE ministerstvo bych chtěl jednou navštívit a promluvit si s pár lidmi, kteří tam tvoří koncepce. To, co vyzvraceli teď, je spíš antikoncepce, čili blbost.
Hezký den.
 
0/0
29.5.2003 8:57

Kocicak

Re: Ad: biflování
Je jasne, ze si clovek musi take neco pamatovat. Tady vsak jde o to, aby dite skolou povinne do sebe nenalevalo informace bez ladu a skladu jenom proto, ze to po nem vyzaduje skola. Informace, ktere si mame pamatovat, musime rozdelit na tri casti. 1. informace nutne k vykonu profese (napr. u lekaru anatomie, u remeslniku pracovni postupy) 2. informace slouzici k tomu, abychom se neztrapnili (to je treba cizi jazyk anebo znalost, ze Vltava neproteka moravou:-)) 3. informace, ktere nepotrebujeme. Zde staci jenom maly zaklad, ze tyto informace existuji, clovek si je potom dohleda. Navic jsme kazdy jiny. Nekomu uceni nazpamet vyhovuje, nekomu ne. Ja jsem zel z te druhe skupiny, a dodnes se mi dela nevolno z toho, ze jsem ve skole musel napr. nazpamet biflit v dejepisu datumy. A ted, kdyz programuju, mam vedle sebe nekolikero manualu, ve kterych dokazu potrebne informace najit behem okamziku:-)
0/0
29.5.2003 9:31

albedo

Re: Re: Ad: biflování
Budiž... Učitel dějepisu, který přemění svůj předmět ve snůšku letopočtů je ubožák a nepochopil smysl oboru, který učí. A měl by jít dělat něco jiného, daleko od výuky dějepisu.
0/0
29.5.2003 19:08

freespeech

Až bude mít učitel 25 k měsíčně nástupní plat, pak to bude mít smysl, jinak je to
jen virtuální realita...
0/0
29.5.2003 8:54

Viva Las Vegas, Baby!!!

Hlavně jim dejte volnost
už dneska holky z devítek kouřej jak bohyně:D
0/0
29.5.2003 8:51

michal

Reforma a peníze - spojené nádoby
Je jasné, že nasypání peněz do školství bez reformy by bylo nanic. Je podle mě stejně jasné, že reforma bez nasypání peněz (a dalšího zabezpečení) se zvrhne v paskvil. Dočkáme se někdy vlády, která dokáže tyhle dvě věci udělat najednou? Abych se "zastal" socdem, nejen oni to nedokázali - nedokázala to ani žádná vláda před nimi. Ovšem chystané SNÍŽENÍ platů (podle tisku od ledna) je v souvislosti s reformou opravdu unikát!!!!!
Mimochodem - je zajímavé, jak každý, kdo kritizuje vliv západního školství, hned ukazuje na USA. Jako by opravdu neexistovaly jiné západní země, kde je školství na takové úrovni, že můžeme jenom závidět... (přitom sami jsou často velice sebekritičtí). Problémy jsou samozřejmě všude, ale trochu na jiné úrovni!  
0/0
29.5.2003 8:31

irma

specializace
Nechavat skolam, aby si zacaly vybirat predmety vede ke specializaci smeru uz v nizsich tridach. Mj skoly tak usetri, protoze mohou nabidnout mene predmetu a predpoklada se take, lepsi kvalitu vyuky v nich. Nevyhodou je, ze rodice budou muset behat po skolach, aby uz drive dostali co pro dite chteji. Bude vetsi napor na skoly s kvalitnejsim a atraktivnejsim programem. Nektere deti budou muset dojizdet do vzdalenejsich skol, kdyz budou chtit urcite predmety. Nektere mistni skoly naopak budou mit mensi pocet zaku, mene prijmu a dost mozna s tim pokles kvality.
Hodina navic v osmicce a devitce moc neznamena. Na efektivnejsi cizojazycnou vyuku lepe 2 hodiny tydne navic.
0/0
29.5.2003 8:28

Vojta

ucitele
Reforma - nereforma pokud budou spatni ucitele moc se toho nezmeni. Jinak s podporou nadanych studentu naprosty souhlas.
0/0
29.5.2003 7:58

Laco

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
29.5.2003 7:54

Hell

Pošlete vlastní děti...
... do francouzského lycea a pak se intenzivně věnujte debatě o zkvalitnění českého školství. To, co tam ta slepice za tu chvíli provedla, je neskutečné. Ve školách nejsou peníze, počet kvalifikovaných učitelů stále klesá, ředitelé se místo kvalitou výuky zabývají lobováním na obcích a sháněním sponzorských darů a děti - zvlášť ty z vyšších ročníků - cítí, že na ně nikdo nemůže a mají všechno na háku. Školským odborářům jde jen o koryta a ministerstvo vyhazuje miliardy za nesmyslné a neúčinné programy vzdělávání kantorů. Jsem pro předčasné volby, aby se zabránilo těm "broukům Pytlíkům" ze socdem to tady zmršit ještě víc. Pomalu začínám závidět slovákům jejich akceschopnou vládu a parlament...
0/0
29.5.2003 7:52

Pavel_MAIF

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
29.5.2003 7:59

marťan

Re: Pošlete vlastní děti...
No, po včerejší zpravě o tom, jak jsou slovenští učitelé nadšeni ze své vlády, bych směrem na Slovensko moc neukazoval. Prostě je to tak, že socdemáci mají pocit , že si ještě málo nakradli, a tak ve vidině toho, že si ještě něco nahrabou sáhnou do peněz těm, co se nemůžou bránit. Aspoň, že Tvrdík ukázal, že je chlap, a když mu sáhli na rozpočet pro armádu, tak pohrozil rezignací. To asi u naší paní školské ministryně čekat nemůžeme. Zřejmě je to ukázka toho, komu skutečně záleží na svěřeném úřadu.
0/0
29.5.2003 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.