Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dubí protestovalo proti kamionům

Necelá stovka lidí se sešla v Dubí na demonstraci proti plánovanému návratu kamionů na hraniční přechod Cínovec - Altenberg. Protest přijeli podpořit i obyvatelé obcí na německé straně hranic. Kamiony se přesto vrátí na přechod zřejmě už začátkem července.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ostravak

D47 x D8
Toz ja si myslim, ze stavba dalnice D47 je daleko dulezitejsi, nez nejaka D8, ta moze klidne pockat!!!
0/0
31.5.2003 16:57

Petr

Kurva je spisovné slovo a cikánský pasák je spisovný výraz.
Obojí je v oficiálních slovnících.
0/0
31.5.2003 16:07

orto

Do Dubí patří Špidla a spol.
Měli by tam přebíhat z jedné strany na druhou. Vyhrál by ten, který by byl přejet nejpozději. Přimlouvám se přímý tv přenos!
0/0
31.5.2003 14:41

Jindra

Do Dubí patří turistika
Kamiónovou dopravu zavedli přes Dubí komunisti někdy okolo roku 1952. Do té doby zde byly prosperující lázně, osvětlená bobová dráha, sáňkarská dráha a skokanský můstek. Podotýkám, že lázně se nazývaly "klimatické". Osobně jsem asistoval u dopravních nehod a jejich následky byly veskrze strašné. Velmi podobnou zkušenost mají i obyvatelé Žalan. Jsem z titulu funkce tiskového mluvčího dubské radnice v denním kontaktu s mnoha příznivci a odpůrci naší snahy, včetně německých sousedů. Ti jsou připraveni po dobudovaní dálnice během krátké doby rozebrat  budovy celnice a do oblasti instalovat bežecké tratě. Ostatně hned za hranicemi je někdejší středisko vrcholového sportu biathlonistů.  Do této oblasti patří, tak jak se osvědčilo u zdejších dřívějších obyvatel, především turistický ruch. Lovce senzací už skomírající sexuální služby ve městě příliš netáhnou, teď je čas, vrátit Dubí lázeňský charakter. Systém RoLa byl v březnu využíván na 83%. My chceme, aby byl posílen a plně využíván. Třetím rokem každé jaro přenáším žáby a již deset let se přes zimu starám o nedokrmené ježky. To pro ty, kteří by mi chtěli "přišít" nedostatek ekologického cítění se čmelákem či lilií cibulkonosnou, kvůli nimž blokují Děti Země  dostavbu dálnice přes České středohoří. Hezký den!
0/0
29.5.2003 11:27

Radek

Jedine reseni dalnice
Jedinym resenim je opravdu dalnice. Nechapu neustale nesmyslne pozadavky ekologu. Z vlastni praxe vim, ze po dalnici se spotreba paliva v mem aute snizi cca. o 30 - 40 % oproti jizde po mistnich silnicich. Jsem z Usteckeho kraje, takze vim o cem mluvim. Dalnice je opravdu nutna a ekologove at uz jdou do haje.
0/0
28.5.2003 21:30

Luci

Re: Jedine reseni dalnice
Dalnice jsou nutne a mate pravdu o snizeni paliva. Ekologove by se meli starat o to jak pomoct jejich zajmum a zajmum zvirectva. Tady napriklad (USA) delaji pod dalnicema " podchody" pro mensi zvirata. A funguje to moc pekne. V oblastech s vetsim zvirectvem zijicim blizko dalnic davaji dratene ploty aby se zabranilo urazum nejen ridicu ale take zvirectva. Bohuzel svet se meni a musime modernizovat ale take se starat jak minimalne ohrozovat nasi prirodu.
0/0
31.5.2003 15:17

Luci

Re: Jedine reseni dalnice
Mam jeste jednu otazku. Nemuze ta dalnice byt postavena tak oby " objela" Dubu a ostatni vesnice?
0/0
31.5.2003 15:20

Drago

A co takhle na nejakym delsim useku
najet na vlak a kyvadlove prepravovat cele kamiony?
0/0
28.5.2003 16:27

Houba

Re: A co takhle na nejakym delsim useku
ale to se prece dela: napr. z Lovosic do Drazdan.
Ale az to prestane saska vlada dotovat, tak to asi skonci, protoze je to prilis drahe. Alespon takove jsou informace.
0/0
28.5.2003 16:32

Drago

Re: Re: A co takhle na nejakym delsim useku
Tak jim to naridit povinne a muzou na to prispet i kamionaci, nakonec usetri na nafte, ne?
0/0
28.5.2003 16:49

Houba

Re: Re: Re: A co takhle na nejakym delsim useku
a co kdyz ten kamion z Nemcka hodla skoncit v TP nebo UL. Pak by se musel tahnout zpet pres Ceske stredohori. A ze by jich bylo hodne.
Nerad se opakuji, ale jako cestu ven vidim jen D8.
0/0
28.5.2003 17:14

sw

kamiony
, Navrhuju zvýšit silniční daň pro kamiony tak, že se jim nakonec vyplatí všechno vozit po železnici! ..a bude po problémech v celý republice
0/0
28.5.2003 16:22

Houba

Re: kamiony
jasne, a zaroven zvysit prispevky statu do CD aby duskovci moc nekriceli
uvedomujes si, ze bys neml co do tlamy: bud by ti to nikdo neprivezl, nebo bys na to nemel
0/0
28.5.2003 16:26

mrazik

Re: kamiony
Kamionaci zvednou ceny za km, obchodnici zednou ceny zbozi a kdo to nakonec zaplati ?
0/0
28.5.2003 17:23

TP

TP
Od povodní jezdí jinudy tak proč to tak nezustane?
0/0
28.5.2003 16:00

Houba

Re: TP
z mnoha duvodu:
1) Cinovec je jeden z nejvetsich prechodu do Nemecka  a je staven na velke zatizeni a provoz
2) uzavrenim Cinovce se provoz pouze presunul do jinych oblasti, ktere na takovy provoz nejsou konstruovane vubec, Netvrdim, ze cesta pres Dubi je dobra, jinde je vsak horsi
3) je vybudovane zazemi pro ridice, spedice atd. Dnes kamiony necekaji v mnohakilometrorych frontach pred prechodem, ale je zde velke odstavne parkoviste. To na tech nahradnich neni nebo neni dostatecne.
4) zapominate na maly prihranicni styk - do Drazdan je to z TP bliz jak do Prahy, ovsem v pripade fungujiciho Cinovce. Nyni se ta cesta protahne o priblizne 100km. Region tak postizeny nezamestanonsti (MO,TP,UL,DC) si nemuze dovolit ztracet dalsi prilozitosti tim, ze se vyhovi 3000 lidem z Dubi a odnese to 300000 lidi v teto oblasti.
Jak jsem zminil - sklutence jedinym resenim je D8
0/0
28.5.2003 16:17

Houba

D8
je skutecne jedinym resenim jak pro obyvatele Dubi, tak pro vsechny obyvatele teto ekonomicky zkrachovale oblasti
otazkou je, zda ma vlada skutecne zajem tuto dalnici dodelat (jiz se to slibuje pres 10 let).
mimo jine bych take chtel timto podekovat ruznym "ekologickym" organizacim sidlicim prevazne kdekoliv jinde jen ne v usteckem kraji za to, ze jsem nucen kazdy den absolvovat cestu autem pres Ceske stredohori po silnici sice I.tridy urovne vsak III.tridy na ceste za praci.  Pri neustalem podrazovani a tahani se za nakladaky takto propalim o neklik litru vicee nez bych musel na dalnici, coz prirode jiste svedci
0/0
28.5.2003 15:47

mrazik

Zakaz nic nevyresi
Vim, ze pro obyvatele to je dost spatny, ale reseni neni zakazat kamionovou dopravu uplne. Spise zburcovat vladu a urychlit stavbu dalnice ci jine komunikace, ktera odvede dopravu mimo obec. Musite si uvedomit, ze kamionova doprava prevazi v podstate vsechno zbozi a prozatim je nenahraditelna. Vlaky jsou nesmysl, zdrzeni jsou obrovska, financne narocnejsi, takze by se to proimitlo do prakticky vseho zbozi a doslo by ke zdrazovani. Zakazy nic nevyresi.
0/0
28.5.2003 15:06

Re: Zakaz nic nevyresi
Vlaky nejsou nesmyslem. Nesmyslem jsou Čské dráhy a jejich organizace práce.
0/0
28.5.2003 15:11

mrazik

Re: Re: Zakaz nic nevyresi
Jelikoz mam informace z prvni ruky (v rodine mame kamionistu) tak si dovolim tvrdit, ze drahy jsou nesmyslem a sam jsem toho byl svedkem. Objadnate si vlak napr. v Rakousku, prijedete vcas a zjistite, ze ho zrusili a cekate dalsi 4 hodiny na dalsi. V Cechach o tom nema smysl mluvit. nez by se dostalo zbozi od hranic napr. Slovencka do Nemecka, uplyne min. tyden. Nektere pokusy uz tu byli, konkretne os. auta a spousta aut dosla pozde, poskezena, atd.
0/0
28.5.2003 15:16

mrazik

Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
pardon Slovenska
0/0
28.5.2003 15:18

Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
Jenže to není problém vlak, ale systém. Budou-li železnice jako systém takové, že umožní spolehnutí se na čas a nepoškození zboží (to není ani u kamionů na 100% zácpy, přechody, havárie) pak si dokážu železnici jako řešení představit. Žažil jsem Britskou železnici a nemám proti ní ani to nejmenší.
0/0
28.5.2003 15:26

Houba

Re: Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
to je nesmysl: system na zeleznici nejde postavit tak, aby preprava zbozi byla rychlejsi a spolehliva. Neni totiz mozne, aby lokomitova tahla jeden vagon jen proto, ze ma byt nekde presne. Vlaky se sestavuji a dokud se nepodari sestavit nejaky minimlani pocet vagonu jedoucich jednim smerem, tak vlak proste nevyjede. U automobilove prepravy toto neni. Pravdepodobnost casneho dojezdu nakladaku je daleko vyssi i pri uvazovani zacpy a dopravni nehody (tyto jevy se mimo jine vyskytuji i na zeleznici).
A propos. britskou zeleznici jste zazil jako cestujici nebo jako zakaznik nakladni prepravy.
Jak tak procitam vase prispevky, zazil jste temer vsechno kdekoliv na svete.
0/0
28.5.2003 15:37

Re: Re: Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
Nezažil jsem všechno ve světě, ale po Evropě jsem se trochu rozhlédl. Samozřejmě, že železnice nebude nikdy tolik operativní, ale může nabídnout finančně méně náročnou dopravu než kamion, bude-li fungovat systém. Pak možná u nějakého zboží jeden nebo dva dny na víc za cenu nižší ceny dopravy vadit nebude. V Británii jsem železnici samozřejmě užil jako cestující, jen jsem to tam napsal proporovnání, že ne všechny železnice jsou stejné, a že někde systém zkrátka funguje.
0/0
28.5.2003 15:51

Houba

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
pokud znate takovy system, aby nakladni doprava po zeleznici mohla konkurovat automobiove i pro maloodberatele,  nechte si ho  patentovat a zbohatnete
ale jiste ho neznate, protoze neni mozny. A nesrovnavejte prosim nakladni prepravu po zeleznici s osobni - je to neco naprosto odlisneho.
0/0
28.5.2003 16:22

Harden

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
Davam ke kritice tohle: Mame opravdu velice hustou sit zeleznicnich trati. Program, kterej by dokazal jasne stanovit, kde se ma kterej vagon do ktery soupravy zaradit tak, aby zpozdeni bylo minimalni, je podstatne jednodussi, nez program na vyrobu skolniho rozvrhu vyucovacich hodin. Pri respektovani existujiciho jizdiho radu osobnich vlaku by od hranice se Slovenskem k hranici s Nemeckem nemohl trvat prevoz konkretniho vagonu vic, nez 20 hodin. Je to vic, nez preprava kamionu, ale efektivne provedena preprava vagonu nutne musi vyjit na tretinu ceny prepravy kamionem. Souhlasim s tim, ze CD jsou z 90ti procent naprosto neefektivni.
0/0
28.5.2003 18:38

Tomáš

Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
No, tak zrovna auta se po kolejích vozí o 106. Poškození je spíš výjimečné, zpoždění občas je, stejně tak i při přistavování vozů k nakládce, ale taková tragédie jak se snažíte naznačit to zase není - navíc včasné dojezdy kamionů také nejsou pravidlem, že. Výhoda dráhy je mimo jiné v tom, že při použití vozů volného oběhu neplatíte za zpáteční cestu, při použití pronajatých vozů platíte za zpáteční cestu jen paušální sazbu a dostáváte slevu na ložené vozy ... Samozřejmě se přeprava vlakem nehodí na všechno, vozit nákladním vlakem já nevím třeba jogurty z Prahy do Říčan je blbost, ale zásobovat třeba stavebniny podnikající na nádraží z cihelny s vlečkou kamionem je dílem nezájmem ČD o drobné přepravce a dílem tím, že dráha není in.
0/0
28.5.2003 15:58

mrazik

Re: Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
Pocet aut prepravenych vlakem a prepravenych kamiony je zanedbatelny.
0/0
28.5.2003 16:07

Houba

Re: Re: Re: Re: Zakaz nic nevyresi
videl bych to spise na nezjaem CD,
pokud by CD nabidly neco cenove zajimaveho, tak neni co resit.
ale uctovat si za prepravu 2x cenu auta a pak dojet o tyden pozdeji nez nakladak - koho by tim drahy chtely zaujmout.
Proto se taky vlakem vozi prevazne jen uhli a auta
kdyz si posilam zbozi napr. z TP do Olomouce, tak je v OL jeste ten den. Ale kdyz bych toto chtel poslat vlakem, tak poputuje skoro tyden (vyzkouseno)
0/0
28.5.2003 16:09

Jame

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
28.5.2003 14:48

žena Vamp

Re: Zajímalo by mne...
vím jak to tam vypadá a lidi z Dubí naprosto chápu
0/0
28.5.2003 14:59

Houba

Re: Re: Zajímalo by mne...
lidi z Dubi a Borislavy chapu, nechapu ale lidi ze Zalan a Bystran.
Kazdopadne jedinym resenim je opravdu jedine D8
0/0
28.5.2003 15:39

mho

Re: Re: Re: Zajímalo by mne...
No ty z Bystřan bych ještě jakž takž pochopil, přes obec vede průtah, který jí "přefiknul" vejpůl, navíc obec není izolovaná od hluku, ale Žalany mají už několik let obchvat, tak nevím co mají za připomínky.
0/0
28.5.2003 16:59

sw

Re: Zajímalo by mne...
, ja to na politicích, zákonodárcích a zastupitelích. Je třeba těm co jim tak dobře platěj aby je tam trpěli..
0/0
28.5.2003 16:24

Jame

Re: příspěvek zrušen
Můj příspěvek byl zrušen redakcí, neboť jsem použil slova k...a. Jak útlocitní lidé. Příště použiji výrazu "Pracovnice v příhraničním cestovním ruchu". Jenže stejně tam u té silnice pořád stojí k...y.
0/0
29.5.2003 12:05

Jame

Re: Re: příspěvek zrušen
..a nebo by se jim také mohlo říkat  "Lidé nemužského typu s alternativní sexuální morálkou". :-)
0/0
29.5.2003 12:10

jozin

krupani
kdyz jste si tam ty baraky staveli, tak tam ty kamiony nejezdily nebo co? Jezdily tam vzdyzky a ted chcete zneuzit povodni, aby se nevratili. je mi z Vas obyvatel Dubi a ostatnic vesnic zle!!!!
0/0
28.5.2003 14:41

mho

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
28.5.2003 14:48

Houba

Re: krupani
jozine ty jsi v.l jak andel
nevis o cem mluvis: v Dubi nejezdi kamiony po nejakem vetsim prutahu mestem nebo vice pruhe silnici. Asi tak pro predstavu: pokud jsi z Prahy, tak si predstav tranzitni kamionovou dopravu jak jezdi po Nerudovce
0/0
28.5.2003 15:53

Moon

Re: krupani
Jožine, nauč se nejdřív českou gramatiku. Teprve pak se zapojuj do diskuse písemnou formou. Jinak se budeš stále jen ztrapňovat.
kamiony ...aby se nevratili  
O interpunkcích jsi také asi nikdy neslyšel.
  JE MI Z TEBE ZLE, PRIMITIVE
0/0
28.5.2003 16:55

Nazdárek

Tak ať tam daj závoru,
budku a vybíraj poplatek za každej průjezd kamionu Dubím. Navrhuji 300,- CZK. Když se to osvědčí, tak bych to drobně upravil na 600,-.
0/0
28.5.2003 14:40

Re: Tak ať tam daj závoru,
Pokud je někam jediná přístupová cesta tak na ní ze zákona nemůžeš postavit závoru a vybírat mítné i kdyby cesta vedla pes tvůj soukromí pozemek.
0/0
28.5.2003 15:28

alisgod

Re: Re: Tak ať tam daj závoru,
Na Cínovec nevede jen E55.Není co řešit.Alternativa Hory sv. Šebestiána má smysl a měla jej dávno před Cínovcem, což platí i o vedení D8.
0/0
28.5.2003 15:45

Houba

Re: Re: Re: Tak ať tam daj závoru,
Silnice I/8 je jedina silnice , po ktere se na cinovec dostanou nakladaky a autobusy, jina cesta tam nevede.
Podle vas je tedy resenim problemu jeho preseni jinam??
0/0
28.5.2003 15:55

alisgod

Re: Tak ať tam daj závoru,
to je na náši zemičku příliš odvážné a racionální zároveň, nějakej socan to hned zdaní a obci nezůstane nic.nechť si Dubí vezme správu komunokace na svá bedra a pak si může dělat co chce.Dokud ji spravuje kraj, nemá moc šancí na úspěch.Budkám zdar a mítnému zvlášť.
0/0
28.5.2003 15:40

Zabrech

Bořislav
Bořislav bez Bořislavy jako kost bez kosťy
0/0
28.5.2003 14:27

franta mottl

proboha myslete ekonomicky
nejaci ekologicti teroriste nam tu budou neco vykladat. Maji vubec predstavu, kolik narodniho duchodu nam ta doprava prinese. I kdybychom meli chcipnout mna ty vyfukovy plyny a nebo stresem z tech nakladaku, zisk je to nejvyssi, co je mozno v zivote ziskat - ze ano pane profesore.
0/0
28.5.2003 13:41

eQuido

Re: proboha myslete ekonomicky
Právě že myslí ekonomicky - bude tam jezdit tolik kamiónů, že šlapky nebudou moct přebíhat přes silnici. No a když nebudou mít šlapky kšefty, tak nebudou mít jejich pasáci na úplatky zastupitelům a policajtům. Takže to postihne všechny ...
0/0
28.5.2003 13:43

žena Vamp

Re: proboha myslete ekonomicky
když tedy takhle myslíš, tak si strč výfuk z kamionu do nosních dírek a uvidíme jak budeš potom mluvit
0/0
28.5.2003 13:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.