Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturitní vysvědčení je cár papíru

Je to jen doklad o ukončení střední školy. O znalostech svého držitele nevypovídá maturitní vysvědčení v Česku skoro nic. Náplň zkoušky je zcela v rukou škol. Někde jde o formalitu, jinde se studenti zapotí. Zkušební komise mají ode dneška měsíc na přezkoušení více než osmdesáti tisíc studentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pro ty, kteří jsou toho názoru, že maturity na učilištích, resp. maturitní nástavby by neměli existovat , protože: "... nevim, proc u nas je mozno delat maturitu nastavbou po vyuceni. dvoulete nastavby nejsou k nicemu.bud na to ten dotycny ma a de hned studovat stredni skolu, nebo ne a de se vyucit a makat. " (cipr). Přečtěte si životopis našeho předního plastického chirurga Dr. Měšťáka. Tomu došlo, že chce být lékařem až hodně pozdě. Nejdřív se vyučil řemeslu, potom udělal dvouletou nástavbu, protože na zkoušky na VŠ nestačila narukoval na vojnu (na dva roky) a teprve potom se dostal na medicinu a dneska ... je to špička. (Pro rejpaly, plastický chirurg upravuje i jiné věci než oční víčka a poprsí). Každý mozek dozrává jinak rychle, klukům to (prý) trvá dýl, tak proč je nutit. Madla
0/0
28.5.2003 12:25

*

dobre jitro
Studenti, je cas vstavat a srotit. Ceka vas zkouska dospelosti!
0/0
21.5.2003 5:50

0/0
20.5.2003 18:57

mavers

Maturita je "spis" formalita
Nemimim formalita, jako neco lehkeho, ale jeji vypovidajici hodnota je 0! Na vlastni oci bohuzel videl hodiny na nekolika gymnaziich, soukromych a statnich, proste se to neda srovnovat! NNa nekolika soukromych se maturita=skolne! Jsem pro statni maturity, ale proc jich neudelat treba vic, podle pozadavku, maturita A (nejvyssi uroven apod.), na ucilistich by mohla byt napr. zakladni C a kdo by chtel, mohl by zkusit i tezsi ...
0/0
20.5.2003 16:54

hehe

Maturita
Mela by byt jednotna maturita,argument,ze ji ucni nezvladnou je zcestny,kdo ji nezvladne, tak ji proste mit nebude.
0/0
20.5.2003 14:38

mira

Re: Maturita
Jakou cenu ma matura, kterou muze udelat kdejaky mickeymouse? Je to dekujeme a tady je odmena ze jste se namahal nebo opravdova zkouska s vysledky, ktere neco znamenaji? Uroven zkousek by se nemela snizovat, aby jimi prosli studenti, kteri na to nemaji.
 
0/0
20.5.2003 17:07

Lubosh

Reforma
Myslim si, ze maturita by mel byt takovy doklad o absolvovani, protoze ten kdo na to nema by se k ni vubec nemel dostat. Skoli nastesti nikdy nebudou vsechny stejne, takze jenom to, ze ma nekdo maturitu nikoho neomraci. Rozhodne kvalita, poptavka apod. Neco narizovat "proti proudu" nema smysl, ten proud se da jen pomalu nekam natocit.
0/0
20.5.2003 12:57

v.valdecky@worldonline.cz

Maturita není formalita
Maturita je komplexní zkouška z několika předmětů a to nejen z těch maturitních.  V projevu maturitní zkoušky je patrná syntetická  skladba  ,Maturant musí být schopen obhájit své názory ,znalosti a dovednosti před cizími lidmi / komisí / . A o  tom to je.. Není to jen  odpapouškování  naučených věcí. Kdo maturitu nazývá cárem papíru nechápe princip studia . / samozřejmě úroveń školy - maturity  je dána řadou ji ných aspektů./ Maturita - absolvování školy  se nedá srovnávat s účelovými kurzy a ani nahrazovat.Toto je zejmíéna vidět v IT. Ctěl bych vidět co by kdo řekl kdyby vás ošetřil  zaškolený chirurg který neumí synteticky myslet. Uřezal jsem vám ruku. A to že tam máte infekci mně nezajímá na to nemám kurz.To že dnes maturanti nezastávají ty posice , které by měli je věcí těch  kteří stát řídí . takže navrhuji především přemýšlet  a vytvářet podmínky pro to aby v každém oboru / z 2000/  měl  absolventl znalosti na vysoké úrovni. Od toho je komise a vedení školy / a nevymýšlet vymyšlené.  Jen otázka, kolik u ž bylo reforem   školství ? Není to náhodou jedna  kontinuální 60 letá. nebylo by lepší použít v praxi postuláty J.A.Komenského?Mylím že je potřeba se předvším učit , studovat a nereformovat. Využít jen to co se v minulosti ukázalo jako dobré a na tom dále stavět .        W.   
0/0
20.5.2003 12:32

HP

Re: Maturita není formalita
Bohuzel stavajici system maturit se neosvedcuje. Pokud dnes prijde k zamestnavateli prijde cerstvy absolvent s VS diplomem, nic mu to nerekne, ale ma alespon jistotu, ze ma ten zadatel urcite schopnosti (trba naucit se v kratkem case velke mnozstvi informaci). Co si ma ale myslet o adeptovi ktery ma jenom maturitu (tim se nechci nikoho dotknout). Prakticky vubec nic. a to je presne duvod proc maji cerstvi stredoskolaci problemy s uplatnenim. Jednotna maturita to sice nevyresi ale alespon pomuze. btw. byl bych pro vicestupnovou statni maturitu
0/0
20.5.2003 14:02

Madla

Re: Maturita není formalita
Kdybychom nereformovali, tak jeste dneska bude maturitnim predmetem krasopis. Ceske skolstvi melo svetovou uroven, nez se do toho obul Zdenek Nejedly a zkurwil to pa-savjetski. Pak jsme meli co dohanet a ted mame skolstvi, ktere je michanici stareho a noveho a snazi se vyhovet vsem. Reforma skolstvi by mela odpovidat tomu, co od studentu pozadujeme. Mela by dovest ceske skolstvi zase mezi svetovou spicku aby se v zahranici neofrnovali, ze nasi absolventi nemaji potrebnou uroven. Samozrejme to predpoklada poctivou praci jak studentu, tak pedagogu.
0/0
20.5.2003 17:27

mikimaus@seznam.cz

Je to smutné...
Je smutné, že maturita má jen jednu povinnou součást, a to češtinu. I v novinách jsou často hrubé gramatické chyby (shoda podmětu s přísudkem), to by člověk s maturitou psát neměl. Rozesmálo mne, že maturitu z ČJ udělá dyslektik, kterému "i" a "y" absolutně nic neříká. To je stejné, jako kdyby byl světovým rekordmanem ve sprintu na 100 metrů jednonohý, protože ostatní musí pochopit, že je proti ostatním zdravým a rychlým handicapovaný. Nic proti dyslektikům, ale prostě by mohli mít maturiu ze všeho možného, jenom proboha ne z češtiny. To platí i o ostatních, prostě to umět nemůže a nemůžu dostat papír a šmytec. Pak taky nebudu dělat sekretářku, kde se předpokládá, že dovedu napsat dopis, nebo reklamního textaře, kde se předpokládá elementární znalost mateřského jazyka. Taky proto mají ty maturity tak malou váhu.
0/0
20.5.2003 11:43

Ele Drpod

Re: Je to smutné...
Souhlasim s tebou, ze by dyslektik nemel dostat maturitu z CJ, ale mel by byt od znamkovani v cestine osvobozen. Je-li dobry ve fyzice, matematice a biologii, proc by nesmel jit studovat prirodni vedy? Bohuzel konci vetsina dyslektiku nekde u zedniku a topicu, ackoli maji IQ treba 135, s nimz by pohodlne vystudovali temer kazdy "ne-humanisticky" obor. Vetsina vysokych sefu (Dr., Ing., Prof...) nenapise ve svem pracovnim zivote ani radku, protoze na to maji sekretarky, tak proc by nemohl dyslektik konstruovat mosty nebo letadla?
 
P.S. Budes se asi divit, ale dokonce beznohy se muze stat mistrem sveta ve "sprintu" - k tomu jen jedno slovo: Paralympic!
0/0
20.5.2003 12:45

Re: Je to smutné...
Je smutné, že dyslektici s vysokým IQ nemohou studovat, protože většina lidí má stejné názory jako ty. Moje teta - středoškolská profesorka neměla ještě před zhruba 10 lety tušení o dysleksii prostě proto, že se na gymplu s žádným dyslektikem nesetkala. I dnes jsou středoškoláci - dyslektici výjimkou právě kvůli tomu "i y" bez ohledu na to, že mohou zvládnout nejen přírodní vědy, ale i tu češtinu - v teoretické rovině. On jazyk není jen o hrubkách (ty ti opraví počítač), ale i o slovní zásobě, literatuře, slohu (zvkláště ten reklamní textař) - to se může i dyslektik (má-li chuť) naučit. Znovu opakuju, že je zajímavé, že na vysoké škole (pochopitelně technické) nemá můj dysgafik a dyslektik větší problémy. Asi proto, že tam je důležitější logické myšlení a přesnost v úsudku, než správně umístěná tečka za větou. Madla
0/0
20.5.2003 12:56

Martin

Re: Re: Je to smutné...
Učil jsem na VŠ jednoho dyslektika. Jeho písemný projev byl sice strašný, ale jeho analytické myšlení vybočovalo z běžných norem. Bohužel většina kolegů to nechápala a těžko jsem je u státních zkoušek přesvědčoval, že takový člověk má velkou šanci se uplatnit v praxi, přestože jeho diplomka byla spíše noční můrou.
0/0
20.5.2003 17:04

Martin

samý školy a kdo bude dělat
Jen chci říct, že mám dojem, že všichni by chtěli maturity a vysoký školy a pak dřepět u počítačů, že prej to je nutný, ale ty počítače a ti VŠ vám dům nepostaví, pole neosejí a stůl taky nevyrobí. Dobrý řemeslník by měl mít vždy velmi vysokou prestiž! A mít ji bude, protože je takových lidí čím dál tím míň.
0/0
20.5.2003 11:10

hehe

`
jo to jo,ale zadnej delnas ti ten barak nenaprojektuje...
0/0
20.5.2003 14:35

blb

Re: ten dělá to, ten zas ono,
každej může být nějak užitečnej, věcí k práci je všude habaděj ..... jen platit za to nikdo nechce....
0/0
20.5.2003 15:07

Martin

Re: `
Jenže barák naprojektuje jeden, maximálně dva lidi. K postavení je jich potřeba víc.
0/0
20.5.2003 15:12

phobos

kvalitni papir...
dobre saje a netrha se...Nevim, proc by se mela sjednocovat maturita, kdyz obratem vsichni priznavaji, ze je celkem k nicemu. Osobne si myslim, ze by mela slouzit jako dukaz, ze drzitel neni trotl /uplny/ a dokaze se neco naucit. Copak se pri vstupu do zamestnani stejne nemusite "zaucit"?? No a tohle je doklado tom, ze to zvladnete. Jiste, s pouhou maturitou nemuzete cekat, ze budete brat kolem 50k, ale kdyz prochazim inzeraty s nabidkou prace, tak je dost nabidek treba v IT i pro stredoskolaky /z celkoveho poctu nabidek,ne tolik aby meli pracivsichni/ . Co je mnohem horsi je pozadavek na praxi. Na VS se to asi da celkem resit, ale na SS?
0/0
20.5.2003 11:03

Vážný

Bodovani
Hlavni je, ze ta maturita nesmi byt jen ano/ne. Jeji vysledek by mel byt pocet bodu podobne jako u nekterych zkousek z jazyku.
Pak by bylo mozno tentyz test pouzit na gymnaziu i na ucnaku.
A stat by stanovil nejake minimum na akceptaci maturity a skola by ho mohla zvysit.
 
0/0
20.5.2003 10:31

Cartman

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
20.5.2003 10:30

GEDEON

Hrůza pro personalisty
Jsem spokojený, že jsem školami prošel ještě za komoušů. Studium bylo sice poznamenané dobou, ale úroveň byla v podstatě všude stejná. Dnes má většina mládeže vlhké oči nad vidinou práce v zahraničí, ale ve schopnostech a nasazení mají takové mezery, že by je vyhnali snad i z firmy v Orangutánsku. Soukromé školy se sponzorováním rodiči a paskvily hezky znějících škol (technicko-manažerská akademie s právním zaměřením) jsou to, co odpuzuje zaměstnavatele od poskytnutí práce.
0/0
20.5.2003 9:33

Ele Drpod

Re: Hrůza pro personalisty
Kdyby Cesi vystrcili hlavu z okna sveho baraku, videli by treba v Nemecku, ze tam jsou desitky takovychto podvodnych skol, ktere jenom tahaji skolakum (rodicum) penize z kapsy, slibuji diplomy krasnymi slovy (nejoblibenejsi je slovo akademie!) - pred 20ti lety vedel kazdy Nemec, ze je to podfuk, ale Cesi to pak zavedli, aby byli pokrokovi...
 
Pozn.: Muj komentar se vztahuje pouze k soukromym skolam, na komunisticke skoly mam zcela jiny nazor nez ty.
0/0
20.5.2003 10:16

Keramik

Utopie a realita...
Sociální inženýři si vždycky budou myslet, že je možný vše naplánovat, řídit, ... není a nebude. 1) Státní maturita v konečným důsledku spíš úroveň sníží. a) neexistuje způsob jak školy donutit, aby zkoušely stejně přísně. I když bude centrálně daná písemka, tak budou školy, který budou se studentama procvičovat přímo otázky ze zkoušky, budou školy, kde budou študákům radit... b) to, že si školy můžou předměty maturity vybrat je výhoda, škola zkouší to co učí. Základním pravidlem základky je protlačit žáky na střední (nedělá se nic jinýho než všelijaký bývalý přijímačky), střední zas připravuje k matuře a na vejšku. Obecný znalosti jsou získávány spíš jen tak mimochodem. Tím, že bude povinná státní část matury, školy budou čtyři roky připravovat na tutu zkoušku místo toho aby vyučovaly užitečný znalosti. c) v normální zemi je obrovskej rozdíl mezi kvalitou jednotlivých škol. Ministerstvo by se spíš mělo starat o co největší informovanost... např. žebříčky podle platu absolventů (nejobjektivnější hodnocení kvality školy stejného typu), žebříčky podle počtu absolventů VŠ z dané střední (nejen podle počtu přijatých) apod...
0/0
20.5.2003 9:01

cyril

před 25 lety
Před 25 lety jsem maturoval na stř.prům.škole.Vzpomínám na profesora telekomunikační techniky,jehož výrok o maturitě se na škole stal legendárním. A sice:maturita je pašování blbců za hranice inteligence. Dost legrace a vzpomínek. Zajímalo by mne,jaká je uplatnění absolventů různých soukromých škol,takových oborů jako manažer-podnikatel,asistent manažera apod.?
0/0
20.5.2003 7:20

milos

matura z ucnaku
se nemuze rovnat mature z gymplu, prumyslovek a vubec odbornych skol. To je hovadina. Zkousky z ucnaku=ucnovsky list, ne matura. Matura pro vyucene jenom po absolvovani nastavby na gymplu nebo SOS. Studovat radne predmety a delat  z nich radne zkousky jako kazdy jiny student. Jinak to neni matura ale paskvil. SOS a gymply by se mely lisit jen odbornymi predmety, ne urovni vyuky. Zakladni predmety jako cestina, mat, jazyky by mely byt uceny a zkouseny vsude na uplne stejne urovni. 2+2=vsude4, no ne?
0/0
20.5.2003 5:53

iii

ale jdete, se starostmi o maturitu
Jen at to vysvedceni pekne zustane carem papiru, vzdyt nejdulezitejsi je spolecenska objednavka. Vsichni maji prece pravo vystudovat vysokou skolu, zadoucim stavem je (tedy pry! jako na zapade) neco kolem 50% daneho populacniho rocniku s vysokoskolskym diplomem. Za takovych okolnosti nelze cekat, ze by stredni skolstvi bylo cimkoliv jinym, nez jakymsi pokusem, jak prijemne, draho a za dlouhou dobu naucit deti trochu psat a pocitat, tak pekne, aby potom, az temi vysokymi skolami prolezou, dostaly diplom, svedcici o schopnostech a vykonech stejnych, jako byvala drivejsi maturita. Ti co vysku neudelaji, ti se nejak zapracuji, zaskoli. Co jineho muze byt ona volne pohybliva pracovni sila. A kdy jste naposledy videli poradne udelanou zidli, nebo skrin ze dreva?  Zbude tu par elitnich skol (treba matfyz), par studijnich oboru (profesi - treba medicina) majicich narocne a neslevitelne  pozadavky na vstup, par dobrych skol poskytujicich seriozni vysokoskolske vzdelani 10-15% tech nejnadanejsich, a  zbytek - tj. vetsina VS budou v podstate gymnazia a odborne skoly opravnene davat diplomy. Uz dnes tento trend lze rozpoznat. S distribuci inteligence (a vubec schopnosti vseho druhu) v populaci proste nelze nic udelat, a system pocitajici s polovinou bezneho rocniku vybavenou vysokoskolskym diplomem dava docela slusnou sanci i hodne snazive osmdesatce. A kdyby byl i nakrasne spravedlivy v tom, ze by dokazal vybrat ty nejinteligentnejsi, tak potom bude mit VS diplom kazda stovka. Co ti lide budou delat? Vsechno, jenom ne makat, maji prece vysokou skolu.  Mohli byt treba vynikajicimi remeslniky, ale misto toho z nich budou nepotrebne hnidy sedicici v kanclu u pocitace travici cas preskolovanim na stale novejsi verze excelu, do ktereho datli nesmysly.  Mimochodem, vsimli jste si toho, ze pracovat rukama je dnes neco, co se jaksi nehodi? Ze byt delnikem je vlastne hanba? Ze tak je hodnotovy system spolecnosti dnes nastaven, ze se volba pripravy na povolani manualniho pracovnika povazuje za posledni staci pro dite? Ze neexistuje ve spolecnosti obraz dobre cesty zivotem, nezavisly na obrovskem mnozstvi penez a jejich snadnem ziskavani? Rekl bych, ze to je jedna z perspektiv, z nichz je mozne problem maturity posuzovat, maturita je take jistou hodnotou.
0/0
20.5.2003 2:53

Mirek Maturita

Re: ale jdete, se starostmi o maturitu
Jen tak na okraj. V okrese Děčín má vysokou školu ( vzdělání ) z celkové populace lidí pouze 3%!
0/0
20.5.2003 9:04

leřík

3
a největší hlupáci a blázni jsou strojní inženýři!
0/0
19.5.2003 23:41

Jirka

Hlavne by to chtelo, abych si mohl maturitu kdykoli zopakovat. V USA jsou centra testujici SAT/GRE otevrena neustale. Kdyz chci delat zkousku (treba po druhe, protoze se mi pred lety nepovedla), zvednu telefon, objednam si misto na den a cas, ktery mi vyhovuje a samozrejme zaplatim poplatek. V dany den se necham otestovat, dostanu predbezny vysledek a za par tydnu dostanu vysledek oficialni. Kdyz se mi nelibi, muzu si to treba za pul roku zopakovat. Zaplatit musim samozrejme znova. A nemusim to nikomu rikat, takze se muzu vyhnout tem dotazum pribuznych,jak to dopadlo. Krome toho to muzou studenti na stredni skole udelat treba v zime tretiho rocniku a pak mit klid. (Nebo kdyz se to nepovedlo, zkusit opravu na jare).
0/0
19.5.2003 20:43

Jirka

Vzdyt muze byt jinej vysledek
Proc nemuze byt jedna maturita, a proste u ruznych skol by se ocekaval jinej vysledek. Rekneme, ze by se hodnotilo body od 0-100. Prumernej vysledek lidi z gymplu by byl v cestine treba 80 a u lidi z ucnaku 60. Pro ruzny veci potrebuju umet cestinu ruzne. Na opravy stroju by my treba stacilo 50, zatimco na bohemistiku by vyzadovali 95. Jestlize bych byl na ucnaku dobrej a dostal 95 bodu, mohl bych jit na bohemistiku; pokud ne, tak proste smula. Podobne s matikou, bohemistum by stacilo treba 60, zatimco CVUT by chtela 90.
0/0
19.5.2003 20:37

Madla

kdyz chcete porovnavat maturity
musite zavest jednotne zkousky pro vsechny skoly a to znamena pisemky. Uroven ustnich zkousek se neda porovnat protoze je kazda skola jina. Pisemky je mozne zadat pro vsechny stejne, pisou se ve stejnou dobu a to nejdulezitejsi, daji se znamkovat centralne skupinou vybranou z ucitelu odpovidajiciho predmetu. Kazda pisemka projde rukama dvou-tri clenu skupiny a prumer z jejich bodovani je znamka, kterou student dostane. Ustni zkousky jsou celem zbytecne, dobre zadane pisemky studenty prozkousi lip. Ustni zkousky by se mely delat jen z cizich jazyku, doplnkem k pisemce a podle pozadavku statnice na Jazykove skole.
Jinak souhlasim, ze CJ a Mat by mely byt povinnymi predmety pro kazdeho. Matika sama by se mela rozdelit na vedecko-inzenyrsky stupen (narocnejsi) a obchodne-prakticky stupen (mene narocna). Tim by se z ni staly dva ruzne predmety a studenti by si vybrali podle svych potreb jestli chteji s maturou na vejsku nebo do povolani. Obdobne zamestnavatel by mel moznost stanovit si jaky stupen matiky pro praci pozaduje.
0/0
19.5.2003 18:13

Re: kdyz chcete porovnavat maturity
A proč pořád tvrdíte, že na vejšku můžete jen s maturitou určitého stupně. Kdysi jsem taky šla na vysokou s maturitou ze střední odborné školy, a právě v matice jsem musela na gymnazisty hodně dohánět a co? To byl můj problém. Doučila jsem se,zkoušku jsem zvládla, kdybych se nedokázala sama doučit, tak bych holt vylítla a bylo by. Madla
0/0
19.5.2003 18:19

Madla

Re: Re: kdyz chcete porovnavat maturity
Vysoke skoly si rozhoduji koho prijmou a s jakym stupnem vzdelani. Kdyby se daly porovnat maturity, byl by cely prijimaci system jednodussi. Stredni odborne skoly a gymply by mely ucit dve matiky a studenti at si sami vyberou stupen ktery potrebuji. Studenti ze strednich odbornych skol by pak nemuseli valcit s matikou na vejsce, protoze uz na stredni skole meli moznost delat stejnou matiku jako studenti z gymplu. Nikdo prece nebude tvrdit, ze ti z odbornych skol jsou tak natvrdli, ze by obtiznejsi stupen matiky nezvladli. Prave tak ne kazdy na gymplu je matematicky lumen. Je to jenom otazka osnov a progresivnejsiho mysleni na strednich skolach.
0/0
19.5.2003 18:43

Ele Drpod

Re: Re: Re: kdyz chcete porovnavat maturity
, V principu souhlasim, jen bych upresnil, treba takto: Tri zakladni predmety: CJ, Mat, 1 cizi jazyk (AJ, NJ, FJ), pro vsechny na "dobre urovni"; dva z techto predmetu zvolit (povinne) jako "vysoka uroven" = vice hodin, tezsi zkouska. Tyto zakladni predmety jednotne ve vsech skolach. K tomu kazda skola podle sveho zamereni nekolik specifickych oboru. Opravdu nevim, nac potrebuje psycholozka deskriptivni geometrii nebo strojni inzenyr perfektni znalost prubehu punskych valek, ale oba potrebuji cestinu, matiku a cizi jazyk (v zakladnich rysech).
0/0
19.5.2003 19:35

franta mottl

Re: Re: Re: Re: kdyz chcete porovnavat maturity
souhlasim s rozdelenim u tech paved jako je ekonomie apod. Strojni inzenyr - tedy nejvyssi vzdelani, ktere je mozne na zemekouli dosahnout - potrebuje znat zrovna tak dobre zemepis jako dejepis nebo matematiku. Pro opravdoveho strojniho inzenyra to take neni zadny problem.
0/0
19.5.2003 20:14

hovnival {hovnival007@hotmail.com}

@@
S maturitnim vysvedcenim je to stejny jako se spadanym listim. K tomu snad uz nemusim nic dodavat, to snad vedi vsichni. Tady je diskuze zbytecna.
0/0
19.5.2003 16:50

franta mottl

Re: @@
neco dodat prece jen musim - pane profesore - dekujeme.
0/0
19.5.2003 16:59

Pavel_MAIF

Malý návrh.....
Třeba ve výuce cizích jazyků existuje systém certifikátů,mezinárodně uznávaných. Což takhle zavést pár stupňů maturit i u nás? Příklad:
1. učňáky s maturitou - C
2. střední odborné školy - B
3.gymnázia - A
No a samozřejmě by všechny školy stejné úrovně měly stejnou úroveň státních maturit.Byl by vyřešen problém porovnání učňů s gymnazisty,gymnázium by konečně zase jednou něco znamenalo.V případě zdrávek - technických oborů by se dostála myšlenka stejné úrovně společných předmětů,aby mohl být člověk s maturitou označíme ji třeba B považován za vzdělaného v ČJ - MA,gymnázium za "odborníka" v ČJ - Matematika - Občanská nauka (dejme tomu) a učňáky za "schopné".Protože podle mě to je neporovnatelné,učák to má hodně složité a gymnázium jednoduché,nebylo by to moc velké rovnání společnosti do stejné latě?
Co vy na to?
 
0/0
19.5.2003 16:45

franta mottl

Re: Malý návrh.....
v nemecku to tak maji - existuje spousta stupnu "zkousek dospelosti" a kdo ma gymnasium a prejde na nizzsi typ skoly napr. na odborne gymnasium tak tam muze exelentne prochazet. Ale co to znamena - dotycny se nejlepe prizpusobil soucasnemu stylu vyuky a dokaze to, co se od nej pozaduje pekne zopakovat. Zkuste se ale zeptat nekoho z gymnasia jak zni obracena veta pythagorova a protoze tato otazka za celou skolni dochazku nikdy nepadla, tak nastane velke mlceni. Ten cely skolni system se musi reformovat.
0/0
19.5.2003 16:57

Pavel_MAIF

Re: Re: Malý návrh.....
Máte pravdu. Neuvědomil jsme si,že mnou navrhovaný systém je založený na cílevědomosti studenta.....zde v Čechách by byl pravděpodobně "po česku" zneužívaný.....Samozřejmě obrácená věta Pythagorova závisí ne na studentovi ale na způsobu a kvalitě výuky,což nemá se školským systémem nic společného.Kvalitní (kreativní) výuka může být jak ja učňáku tak musí být na gymnáziu.....a kde je psáno,že by si student maturity mnou označené B - střední odborné - nemohl udělat gymnazijní,samozřejmě bez žádných úlev ze společně - vzdělávacích předmětů - a měl by Střední odborná škola, Maturita A. Přehledné a vypovídající o studentovi mnohé,nehldě na to že by se za gymnazijní maturitu mohly ppřidělovat body u přijímaček na VŠ......
Vprůběhu let by se třeba mohla gymnazijní maturita orientovat na kreativitu a samostatnost absolventů......není to snad zase tak nereálné....jenom to trochu dopilovat
0/0
19.5.2003 17:05

Petr

?
Mám syna dyslektika a loni maturoval zdárně na strojní průmyslovce. Češtin sice není jeho kobyla, ale matika a fyzika docela jo.....A když v práci píše dopis ve Wordu , tak si dá kontrolu pravopisu a je to.....
0/0
19.5.2003 15:58

Jirka

Re: ?
Jak mu ten Word kontroluje shodu? Nebo pady? Nebo slovosled? Nebo vyber slov? Nebo, jestli je tomu rozumet? (Samozrejme souhlasim, ze v cestine se na skolach uci spousta hovadin).
0/0
19.5.2003 20:47

Politický trouba

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
19.5.2003 15:57

Šárka

Hlasuji pro státní maturitu !
Studenti z gymnázií ji udělají levou zadní, zaslouží si to, jejich vědomosti jsou nesrovnatelně lepší, než těch z učilišť. Učni se hrubě zapotí, je to tak správné, výuka na učilištích se s gymnázii nedá srovnávat, proč by měli mít maturitu v podstatě jen za to, že tam 3-4 roky vydrželi chodit. Já mám průmyslovku, výuka odborných předmětů je náročná, chemie, deskriptina, fyzika srovnatelná. I má maturita je srovnatelná se všemi ostatními. Řekne-li mi učeň, že má maturitu, musím se zasmát. Má akorát jen ten cár papíru. (Pro šťouraly : mám i univerzitní diplom.)
0/0
19.5.2003 15:32

Ele Drpod

Re: Hlasuji pro státní maturitu !
Inu, zasmej se. Oba, ty i ten ucen, mate stejny car papiru.
0/0
19.5.2003 15:39

jeje

Re: Re: Hlasuji pro státní maturitu !
ele -ty muzes bejt aji docela fajn chlap-aspon dle toho,co pises vo svym rodinnym zivote--ale sem spodivem tvymu proklamativnimu zduraznovani--cit.-jsem jen vobycejnej kominik...nesmol mne s takovejma infantilnostma,to jako ze i bez vysokej ses na vysi? vsak skola z nikoho lumena nedela-tak to tak prosim nezduraznuj--sem osetrovatel kominu,ale mysli mi to--to je naprd-doprde
0/0
19.5.2003 15:49

Ele Drpod

Re: Re: Re: Hlasuji pro státní maturitu !
No, dobre. Jsem obycejny kominik, nemam maturitu a vysokemu uceni nerozumim. Nerozumim take politice ci ekonomice, a proto do toho nestrkam nos. Myslim si, ze pro remeslnika staci spetka zdraveho rozumu, sikovne ruce a trocha lidskosti. Zlobi me ale bezmezna arogance nekterych diskutujicich, kteri si hraji na "lepsi lidi", protoze maji maturitu, ale nejsou s to napsat tri radky ve sve materstine bez gramatickych chyb. Jsem pro, aby se rozlisovala maturita od ucebniho listu, akademicky titul od "mistra" a pod., avsak jen na pracovisti a na vyplatni pasce a jen za predpokladu, ze clovek s vyssim vzdelanim tu praci provede kvalitneji. Vazim si kvalitni prace dobreho architekta, stejne jako on si vazi prace me. Protoze i bez vysoke jsem normalni clovek.
0/0
19.5.2003 16:22

franta mottl

Re: Re: Re: Hlasuji pro státní maturitu !
jedna vec je ale u doprdu zajimava - jestli jsem dobre cetl ty prispevky, tak je ele pouze kominik a manzelka ma univerzitu. To je velmi neobvykle a ele by nam mel rici, jak je to mozne, ze se ta jeho vysoce inteligentni zena s nim nenudi. Moje domenka je, (kvuli tem jeho 3 detem) ze ele musi byt proste kus chlapa a ta vysokoskolacka je s nim z duvodu biologickych. Ale on nam to ted vysvetli a i to jak muze byt kominik porad na idnes misto u komina.
0/0
19.5.2003 16:30

stonožka

Re: Re: Re: ....júúú, prúnko, Júlíně šíšale fotr-á Felí UčíTěle
....někdo tomu říká komín, někdo lauf, žejó?
0/0
19.5.2003 16:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.