Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Reakce na protipotratový zákon

Ihned po předložení protipotratového zákona jste uveřejnili řadu rozhořčených odpovědí. Je docela zajímavé sledovat tuto křečovitou nenávist, která se snesla na hlavu tří poslanců od "svobodomyslných" Čechů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Myslím si, že tady všichni míchají dohromady dvě věci. Kriminalizaci potratů a jejich minimalizaci. Potrat je věc strašná. I já jsem byla v situaci, kdy jsem nevěděla, jestli vytoužené dítě bude v pořádku. Na můj dotaz mi paní doktorka odsekla, že kdyby kdejaká taková chtěla na potrat, to bychom to dopracovali. Oddychla jsem si a těšila se na miminko. Chlapeček se narodil nemocný, půl roku jsme se o něj prali se zubatou a ve věku jeho dvou let jsem se dozvěděla, že má tehdejší choroba byla automatickou indikací k interrupci a že můžu být ráda, že má ruce, nohy a oči. Jeho psychika je poškozená trvale, naštěstí ne tolik, aby mu to výrazně bránilo v běžném životě, stačí to ale na vytvoření napjaté atmosféry v rodině. Často jsem přemýšlela jak bych se rozhodla, kdyby mi paní doktorka řekla pravdu a opravdu nevím. Mám krásného, chytrého syna, který mě stál tolik nervů, že si to neumíte představit a jehož porucha se odrazila v psychice celé rodiny a poškodila následně i psychiku mladšího. Bylo by lépe, kdyby nežil? Neumím si to představit. Myslím si, že tento problém si musí v sobě vyřešit každý žena sama. Ona bude mít zodpovědnost za výchovu dítěte dalších 18 let, ona ponese následky svého rozhodnutí. To, aby se rozhodla zodpovědně musí vyřešit výchova a ne zákon. Veďme své děti k zodpovědnosti, ale neberme jim tu možnost posledního řešení.
0/0
11.6.2003 9:20

Re:
Neumím se podepsat. Madla
0/0
11.6.2003 9:22

Hana Hlaváčková, Havlíčkův Brod

Jaké zvolit řešení?
V diskusi k tématu potratů mně udivuje stále poměrně velký počet žen, které zdůrazňují, že právo rozhodnout o svém životě mají jen ony samy.  O svém životě určite. Ale žena přece při rozhodnutí o tom, že půjde na potrat, nerozhoduje jen o svém životě, ale hlavně o životě či smrti svého nenarozeného dítětě. Žena, která ponechá dítě po porodu bez péče, je trestně stíhána. Zabití nenarozeného dítěte je legální. Je to nesmírně složitá otázka a žádné řešení v případě nechtěného těhotenství není dobré. Nechat si nechtěné dítě, dát ho k adopci, jít na potrat ... Troufám si říct, že potrat je možností nejhorší.                                                        
0/0
11.6.2003 8:25

antibobo

Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda toho druhého
Otázka je zda je nenarozené dítě někým (jsem přesvědčen, že ano)
0/0
29.5.2003 9:28

Nelidovec

Stalin, náš veliký učitel
Co se tyce potratu, nasi katolicti zakonodarci si vzali priklad z nejhumannejsiho zakonodarstvi vsech dob, zakonodarstvi sovetskeho.
 
Trestni zakonik z roku 1937 tresta lekare provadejiciho potrat dvema lety gulagu a zenu pri prvnim potratu verejnou dutkou, pri dalsim pokutou do 300 rublu.
 
0/0
24.5.2003 4:32

antibobo

Re: Stalin, náš veliký učitel
Udivuje mne vaše kulhající srovnání. Pokud si vzpomínám z vyprávění prarodičů, tak za Hitlera byla v této zemi o hodně menší kriminalita, nežli nyní. Takže - zvrhlý režim klidně může (pro naplnění svých cílů-které mohou být velice dikutabilní), prosazovat i správnou věc.
0/0
29.5.2003 9:25

Zapil

www.kdu.cz
0/0
18.5.2003 11:06

Zorro

Katolíci vědí, jak si získat přátele a působit na lidi
Z celého srdce přeji KDU-ČSL 4,5% hlasů v příštích volbách
Lidovci
0/0
13.5.2003 9:53

Pavel

Re: Katolíci vědí, jak si získat přátele a působit na lidi
Nejlépe je udělat hned a ze všeho politikum. Pak už se určitě domluvíme!!! Ten člověk vyjádřil své názory a uvedl nějaké argumenty. Čekám, že kultivovaný člověk řekne: "Rozumím tomu, co říkáš, ale můj názor je úlpně jiný, protože..." A pokud vím, tak jeden z těch tří lidí je z ODS?
 
0/0
14.5.2003 17:40

Včelka Mája

Re: Re: Katolíci vědí, jak si získat přátele a působit na lidi
Rozumím tomu, co říkáš, ale můj názor je úplně jiný, protože výrazná většina těch lidí je z řad fundamentalistických katolíků....
0/0
14.5.2003 18:17

Nevěřící pes

Re: Re: Katolíci vědí, jak si získat přátele a působit na lidi
Byli to poslanci KDU-ČSL a jeden z ODS, katolíci kteří první udělali z věci politikum.
Pokud jim jejich víra potraty zakazuje, tak ať žádné nemají a nepletou se do věcí ostatním !
Chtěl bych vidět jak byste se tvářili kdyby členové Haré Krišna chtěli zákonem zakázat vraždění a pojídání zvířat.
 
katolíci a lidovci  
0/0
15.5.2003 0:09

antibobo

Re: Re: Re: Katolíci vědí, jak si získat přátele a působit na lidi
"Nevěřící pes" možná ani sám neví, čemu všemu věří sám. Homosexuálům budeš taky nadávat za to, že své osobní problémy tahají do politiky? To je přece podstatou politiky -správa veřejných věcí. Ten návrh zákona je legitimní.
0/0
15.5.2003 13:57

Tina

Drzost prvni tridy !!!!
To uz je vrchol, co si o sobe mysli ???? Rozhoduji o vsem, co se nas bude tykat dalsi 5 let/ minimalne/ a zatim jen vzdy k nasemu neprospechu !!Ale rozhodovat o nasem celem zivote ???? To uz nema obdoby !!! KAZDA ZENA MA PRAVO NA SVE VLASTNI ROZHODNUTI, JESTLI SI DITE NECHA, NEBO NENECHA !!!Jestli bude jen sebemensi naznak toho, ze by se jim to poradilo odsouhlasit, jdu stavkovat ! A bude nas vic, tomu verte !!! ZENA
0/0
13.5.2003 9:08

Ralf

Re: Drzost prvni tridy !!!!
Není to žádný vrchol. Má jen názor, který se někomu líbí a někomu nelíbí. A podle svého gusta může každý reagovat třeba i stávkou.
Mi se řešení problému antikoncepce potratem taky nelíbí, i když si dovedu představit situaci jako je znásilnění apod. , a pak bych uvažoval jinak. Ale osobovat si právo nad životem ať už jsem ŽENA nebo obyčejný muž není cesta k vytoužené svobodě a nezávislosti.
0/0
14.5.2003 18:03

raf

Choré mozky
Fráterníci a choré mozky by se zase chtěli vracet zpět? Co si to vůbec dovolujete, že budete rozhodovat za ženy? To je každého věc, jestli dítě chce, nebo ne. Když vám jde tak o lidské životy, starejte se o týrané a zneužívané děti a o snížení kriminality, aby nebyli zabíjeni bezbraní lidé.
0/0
13.5.2003 8:21

neraf

Re: Choré mozky
Návrh zákona jsem nečetl, ale pokud vím, tak jde právě o to, aby nebyli zabíjeni bezbranní lidé. Nebo to jsou krokodýli?
0/0
14.5.2003 17:50

Jan

Život
není jen kázání a klečení na kolenou v katolickém kostele inženýre Maliňáku!
0/0
12.5.2003 15:51

Janek

Re: Život
Maliňáka znám a není to žádný blb, který žije na Marsu, ale snaží se žít zodpovědně. Dívá se jinak na etické problémy dneška než většina z nás.
0/0
14.5.2003 18:15

calabria

dobře
...nesouhlasím s potratem jako druhem antikoncepce, ale dítě po znásilnění, obtěžování v rodině nebo dítě o kterém se dnes běžnými testy dozvím, že by bylo těžce postižené či dokonce bylo odsouzeno k brzké smrti po narození ( nemusí být postiženo mentálně, co třeba rozštěp páteře)dítě bych si nenechala, neumím si představit další rozhodování, po prožitém těhotenství a porodu, co dál...zničit sobě i celé rodině zbytek života a obětovat ho péči o postiženou osobu, co s dotyčným bude, když přežije rodiče?...třeba jsem jenom slaboch, prosím, ale psychiku může vážně narušit i mnohem méně než naprosto nechtené a od začátku odsouzené těhotenství...neumím si to představit, že by se mi něco takového stalo a nutili mě abych si to dítě nechala...porodila a třeba čekala až umře v ústavu, abych měla jako že čisté svědomí, že jsem nešla na potrat?
0/0
12.5.2003 11:56

Josef

Re: dobře
Plně s Vámi souhlasím a antipotratový zákon považuji za největší kravinu z poslední doby. I když jsem věřící. Zákaz potratů povede jen k potratové turistice, pokoutným potratům se všemi s tím spojenými riziky a nakonec by vedl ke kriminalizaci svobodného rozhodování ženy.
0/0
12.5.2003 17:23

Pivo

Re: Re: dobře
Zaplaťpánbůh, že existují i věřící s rozumem ;-)
0/0
13.5.2003 9:48

Pavlína

Re: dobře
Souhlasím. Když jsem po mnoha letech konečně otěhotnla, ukázaly krevní testy nějaké nesrovnalosti. Poslali mě na odběr plodové vody a naštěstí vše bylo v pořádku. Proč to ale píšu. Když jsme čekali na výsledky, uvažovali jsme, co dál, když to dopadne špatně. Nakonec jsme se smířili s tím, že půjdu na interrupci. Naštěstí to nebylo nutné. Ale přivést po letech snažení na svět dítě vážně postižené mi připadá mnohem horší, než jít na potrat. Nevím, jestli bych měla odvahu, pořídit si pak druhé dítě, kdybych viděla to první.
0/0
12.5.2003 21:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.