Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Internet do škol: ztráta sto milionů

V obří zakázce na zavádění počítačů do škol stát nevýhodně investoval sto milionů korun. Nejvyšší kontrolní úřad projekt Internet do škol několik měsíců zkoumal a nyní potvrdil, že se úředníci ministerstva školství dopustili závažných pochybení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

austin

někteří lidé
musí tuto zemi a její vládu milovat...
0/0
13.5.2003 14:03

jh

Politik ne úředníci !!! Novinář a ne "novinář" !!!
Kdy už v novinách skončí ta hra na schovávanou a začne se psát místo úředník  politik? Rozhodují totiž politici.
Buzková je v projektu INDOŠ nečinná ( mimo jiné kolik měsíců se čekalo, než podepíše nový provozní řád INDOŠE?), a schovává se za NKÚ, který stejně nemůže vyřešit podstatu věci. V anglii by již asi podala demisi.
Mlynář zase posiluje pozice Českého telecomu ve státní správě, kde může.  Viz komunikační infrastruktura Veřejné správy, konference ISSS v Hradci Králové, bezpečnostní standardy. Jestli složil svou funkce poslance, tak asi demisi nepodá. Škoda, bude loutka svých našeptávačů.
A kdy nám novináři budou předkládat fakta, a ne poznámky, které si sem tam o IT udělali a pak všechny dali do jednoho pytle? Článek je  populistický a nepřesný až hrůza - a mnoho lidí tomu zdá se chce věřit.
Podle mého soudu by se Autocont a.s. již měl ohradit a zažalovat novináře za nesprávné informace v hanlivém kontextu. Zakázku Internet do škol realizoval AutoCont Online, a.s. a Český Telecom, ne tedy Autocont a.s.
Je také zajímé, že zdejší diskuzní příspěvky, které haní Autocont a Český telecom, nejsou redakčně kráceny. Pokud se připouští anonymní diskuze, pak plnou odpovědnost za obsah takové diskuze nese zcela jistě organizátor diskuze, protože hanlivé výroky umožňuje.
0/0
13.5.2003 4:25

Sarkas

a zase urednici....
takze opet, po kolikate uz, STATNI UREDNIK udelal satmilionovou skodu ale NIKDO NEBUDE ZA TO POTRESTAN !!!!!! Zde , v tomto socialistickem raji jsou trestani lide za to, ze zastavi na zakazu stani ale kdyz kterykoliv STATNI UREDNIK udela jakoukoliv botu, at uz umyslne nebo neumyslne, tak je v nejhorsim pripade "potrestan" prelozenim na mene viditelne misto.....Chce se mi zvracet. KDY UZ KONECNE LIDI REKNOU TETO VLADE DOST ?????? Kolik stovek milionu a miliard jeste zaplatime za "pochybeni" statnich prizivnickych krys, ktere nic nevytvareji a svymi rozhodnutimi delaji miliardove skody ? Kdy bude konecne platit SKUTECNA ODPOVEDNOST se vsemi dusledky i pro STATNI PRIZIVNICKE KRYSY ,ktere tady ,co by sve volice vytvari a podporuje tahle vlada ??
0/0
12.5.2003 10:54

Jirka

Sociální demokrati
prostě neumějí řídit a spravovat zemi.
Nejvyšší čas, aby vládu opustili.
0/0
12.5.2003 8:20

Lester Vikomt (untouched)

Vytunelovaná miliarda - zametou to pod koberec ???
Vážení, někteří se docela dost solidně míjíte se skutečnou podstatou tohoto největšího tunelu v historii českého IT – TUDOŠE   (Tunel do škol) –   mimořádně odpudivého propletence svazáckých kreatur, agentů a důvěrníků StB, nejtvrdšího tunelářského jádra finančních mafií poloviny 90.let, všehoschopných protagonistů opozičně-smluvní partajní spolupráce s dravými mladými podnikateli, kteří se kvůli svému vrtulníkovému lyžování a roubeným vilám rozhodli spojit třeba i s čertem a troubové jako Eda Zemanů jim k tomu dělali kulisu.
Případným pochybovačům doporučuji srovnat hukot v nejvyšších mocenských strukturách a médiích, který provázel pokus o nákup Gripenů,   přitom legální provize pro vojensko-obchodně-partajní propletence měla být podobná tomu, co zcela nelegálně vyteklo z TUDOŠE - cca 800 milionů až 1 miliarda. NKÚ sice našel a zdokumentoval ztrátu 100 milionů, ale to jsou jen drobné vedlejší smlouvy, z té hlavní, prý nezrušitelné, bylo ve skutečnosti vytunelováno minimálně 10 x tolik !!!! Jak dlouho bude ještě vláda přihlížet tomu, že 1 kus počítače v projektu TUDOŠ vyšel bratru na 156.000,- Kč (48.000,- na ruku ihned po dodání a pak 3.005,- Kč měsíčně po dobu 3 let tj. 3.005,- x 36 = 108.000,- ) což je předražení minimálně trojnásobné a přitom počítače zůstávají v majetku dodavatele, protože ten je pouze zapůjčil, když přitom zrušila také prý nezrušitelnou smlouvu na dálnici, kde bylo předražení „jen“ 50-80% ??? Má to něco společného s tím, že šéfem tzv. Rady strategických partnerů TUDOŠE byl po celou dobu osobní poradce tehdejšího ministra a dnešního premiéra Martin Kovář ?? Kdo a co stojí za tím, že tito parazité na historicky zcela ojedinělé investici státu do rozvoje IT zůstávají zdánlivě nedotčeni a dosud se jim díky kontaktům na špičkové politiky daří bránit věrohodnému popisu skutečného stavu a zákulisí obou státních projektů SIP a SIPVZ ? Jak se jim podařilo ohnout tradičního kritika projektu Mlynáře, že v klidu udělal svojí pravou rukou na ministerstvu informatiky architekta projektu TUDOŠ Horáka a a jeho firmu EQUICA, napojenou na celé odpudivé zákulisí tohoto tunelu ??? Troufám si tvrdit, že většina politiků ani veřejnosti ještě nepochopila (politici možná nechtějí pochopit), co se ve skutečnosti v těchto projektech připravovalo a co se zčásti pod hlavičkou TUDOŠ podařilo realizovat. Každá geniální myšlenka musí mít své duchovní otce – ta ďábelská pod zkratkou Státní informační politika vznikla kdesi v příšeří Telecomu - pánové Klíma, Mládek, Novák, Březina, Kerouš (dlouholetý spolupracovník Velkého Hráče Šloufa), by k tomu asi mohli ledacos povědět. Je stejně zajímavé, že okolo všech největších skandálů posledních let najdeme stejné jméno – Miroslav Šlouf a přesto si nikdo netroufne na něj ukázat přímo prstem. Mírou sofistikovanosti a kvalitou provedení však lze bezesporu projekt TUDOŠ považovat za jeho „majstrštyk“, za jakousi derniéru před tím, než jej Špidla vyhnal ze státní správy. Jakmile se myšlenka narodila, měla se čile k světu. Svými nápady a kontakty se přidávali další novátoři. Pánové Petr Cibulka, Miroslav Bartoň, Miroslav Kostelník, Ondřej Malý, JUDr.Krejčí, otec a synové ‚Stěpám a Jakub Rainischovi, Kučera, Sviták, Muzikář (společník s firmou Langmaster v C/R Media), Vokatý, Neméth by asi i tuto etapu mohli okomentovat. Myšlenka dospěla, nápad zmonopolizovat celou státní a veřejnou datovou síť a informatiku včetně školství se zdál perfektní a tak se začaly řešit praktické problémy: Za prvé politické krytí nejlépe napříč oposmlouvou. Možná by pánové Zeman se svým šéfporadcem Šloufem, Březina se svým šéfem kanceláře Frkalem, Lachnit se svými poradci Munzarem (otrkaným armaturami) a Štěpánem Rainischem, Eda Zeman se svým kámošem Petrem Cibulkou a poradcem Jakubem Rainischem, Míra Topolánků se svým kámošem Masným a poradcem Kožušníkem - jinak horlivým ochráncem veřejného zdraví a spolehlivým dodavatelem IT řešení pro zdravotnická centra Karla Srby (zakázka za 15 milionů – skutečná hodnota cca 300.000) a protidrogové projekty Edy Zemana (WWW za 7,5 milionů – skutečná hodnota cca 200.000) mohli leccos naznačit nebo povysvětlit ? Za druhé bylo potřeba najít (všeho)schopné finanční eskamotéry, kteří by zajistili a zvládli tu složitější část nápadu – rozborku a sborku penízků, kanály, cesty, fakturační tituly a bezchybné právní krytí, tu- i cizozemské firmy a firmičky, které by ten příval faktur bezchybně absorbovaly a pak pár těch tichomořských nebo středozemněmořských   ostrůvků, kde by se v pěkné peřince pracně nahospodařené penízky před další dlouhou cestou zahřály a pročistily. Využily se vrchovatě služby specializované offshorové firmy, sídlící v hotelu Olšanka, nějaké to know-how dodala kyperská Bulldog Enterprises Overseas Limited pana Cibulky, svojí troškou do mlýna přispěla i offshorová struktura Langmasteru – EPA Online ze státu Delaware a tuzemské finanční eskamotérství hravě na klíč dodala specializovaná A.MONTAG & Co a.s. To byl opravdu oříšek a tak se pečlivě vybíralo, zvažovalo a hlavní cenu měly odborné reference z minulých úspěšných aktivit. Povedené bankovní a finanční projekty měly prioritu a tak nejlepší hodnocení získaly po zásluze následující (v závorce jsou uvedeny volné vazby vynikajících odborníků a jejich kontaktů): Moravia banka a.s. – konkurs, odebrána licence a její dcerka Leasing Moravia   a.s. (J.Baron, V.Neméth, J.Rainisch – Answer s.r.o., A.Kučera – Equica a.s.) Ekoagrobanka
0/0
11.5.2003 23:15

Hum

Re: Vytunelovaná miliarda - zametou to pod koberec ???
ty jsi docela brutal insider. bejt tebou radsi nekam zmizim, dotahnout do konce do nedotahnes, todle vsechno ti muze byt u riti a jediny o co ma clovek stat je jeho zivot. vse ostatni zvlast v tamtom state je totalne na p*cu a nema smysl s tim nic delat.
0/0
12.5.2003 7:47

Robos

Celý to smrdělo od začátku...
Jen si vezměte, kdo to zajišťoval - TeleTeleCom, kterej patří mezi naprosto nejpříšernější poskytovatele dálkově dodávaných informací a AutoCleptoCont, kterej je příšerně, ale opravdu příšerně předraženej. Pravidelně si skáknu do AutoCleptoContu pro jejich megapříručku co koupit (chápu, tisk takovýho špalku asi něco stojí), tam si něco vyberu, kouknu na cenu, odečtu 20-30% a jdu to koupit JINAM. Navíc jde o státní zakázku. Když se sejde takhle vypečená trojka, tak musejí peníze chcát ale úplně ze všech děr... a pak se divíme, že tenhle stát nemá prachy  Inu tohle mohli zařídit jen autoři operace "čisté ruce" alias "čistá ruka čistou ruku myje"...
0/0
11.5.2003 22:56

reditel skoly

trest za aktivitu
Bohuzel musim souhlasit s panem kolegou Bartou. (viz clanek). Take patrime mezi skoly, ktere nesedely s rukama v kline, ale snazily se drzet krok se svetem. Za vlastni a " v potu tvare" jsme se vybavili, jedni z prvnich jsme meli ISDN, vlastni sit,... Vyvrcholenim mel byt INDOS. Ten vsak sel mimo nas. Vybaveni za neuveritelne ceny dostaly skoly, kde s PC neumel pracovat nikdo (dnes snad uz alespon zaci nekoho necemu priucili) a buhuzel ani dnes se na mnoha indosovskych skolach PC nevyuzivaji ani z 10%. Kdyby nam "aktivnim a po zasluze potrestanym" dali alespon pevnou linku, ty PC at si nechaji, za ty penize a s temi omezenimi to uz opravdu malem nestoji za to.
0/0
11.5.2003 21:49

Politický trouba

Super kšeft
Celý projekt byl od počátku naprosto šílený, motivovaný politickým rozhodnutím Zemanova kabinetu, který předpokládal, že si hromadným zavedením "Indoše" vylepší své pošramocené renomé týkající se péče o vzdělání českého národa. Těžko říct, jestli šlo od počátku o velkou kulišárnu nebo jestli byl původní upřímný záměr zhacen tržně-kriminálním uvažováním odpovědných úředníků. Vymyslet koupi počítače na výše uvedený leasing je totiž z ekonomického hlediska skutečná perlička uvážíme-li, že ať zakoupíte jakoukoli podobnou technologii, zastará vám cca za 2 roky. Když bychom chtěli být grandi a koupit 100 počítačů do každé školy: 1 pomerně dobrý počítač 30 000 Kč, software připadající v úvahu (vzhledem k různým zvláštnostem škol a slevám pro školy (např. Select) a slevám na multilicence) by na 1 počítač přišel cca na dalších 30 000 (dejme tomu, že by se zachovala stávající nejdražší přípustná (a nejméně přínosná)  platforma Microsoft a nikdo by se nezabýval možností využití "Open kódu". Pokud by cena kabeláže a stavebních úprav zůstala zachována (a to si myslím, že by jistě mohla klesnout), dostáváme se zhruba na 50-60% úroveň pořizovacích nákladů a to nechci spekulovat o úrovni nákladů, kdyby  škola používala Linux a minimalizovala by se cena za software na bezprostředně nutný. Celková protunelovaná částka se pak neodhadla na 100 milionů Kč (to byla aspoň dle příspěvku "jen" neoprávněně vyplacené peníze zřejmě za neprovedené služby nebo peníze nějak jinak zpronevěřené), nýbrž by se vyšplhala někde ke 2.5 - 3 mld. Kč. Troufám si říct, že se jedná o jeden z největších tunelů v dějinách této země hned za IPB a průšvihem v KB (kdy jí ještě šéfoval Salzmann), bereme-li to odhadem percentuelní ztráty, pak možná tunel vůbec největší. V kontextu s bídnými pracovními a platovými podmínkami učitelů a v kontextu s "brain-drainem" ve školství mi to připadá jako katastrofa. Jenom by se chtěl paní JUDr. Buzkové zeptal, kdo si za tuto kulišárnu půjde sednout do chládku. Ptát se budu asi marně.
0/0
11.5.2003 17:52

Harden

Re: Super kšeft
Mas hodne nadsazeny ceny (pocitac pro edukativni ucely by vysel dnes na 12 - 15k), nepocitas se serverem, nechapes, ze pocitace ve skolach musi behat na Windows (zaci se v zivote setkavaji mnohem castej s produkty MS, nez s alternativami), i kdyz multiplatformova instalace by nebyla k zahozeni (jenze by to stalo paradoxne mnohem vic, uvedom si, kolik by stal uradem posvecenej odbornik na konfiguraci Linuxu). Buzkova ty veci resi, do chladku mozna nekdo pujde. Obecne s tebou souhlasim, ale po odborny strance mas mezery jak vrata.
0/0
11.5.2003 18:33

Politický trouba

Re: Re: Super kšeft
Vycházím z cen, za které nakupujeme počítače my - je fakt, že jde již o předem připravené nabídky schválené našimi šéfy a nevím nakolik jde o korupci (pracuji ve státní organizaci). Počítač jde pořídit i za nižší ceny, ovšem s tím mám velmi pšatné zkušenosti (noname komponenty, které nefungují). Na servery, routery a podobné věci jsem nemyslel, ale pokud uvážím Vaše ceny, jde o relativně zanedbatelný "úlet" vzhledem k počtu a ceně pracovních stanic. Jako pouhý uživatel se schopností něco málo naprogramovat jistě mám velké mezery, co se týče IT, ale přesto si myslím, že odhad "maňasa" aspoň v hrubých rysech sedí. Já osobně mám pí Buzkovou ve srovnání s ostatními členy politického panoptika za relativně slušnou dámu. Možná by se našlo v ČSSD i více slušných lidí (podobně jako v jiných stranách), vtip je v tom, že ve stranických interpersonálních vztazích vězí zřejmě až po uši a komfort být na někoho tvrdý, jak by si zasloužil, si nemohou dovolit (jinak by totiž dosti rychle přišli o svoje prebendy, protože i ti potrestaní mají svoje kamarády).  Takže co se týče potrestání viníků, jsem dost skeptický. Ale nechám se klidně příjemně překvapit.
0/0
11.5.2003 18:45

Harden

Re: Re: Re: Super kšeft
Vim co rikam, sam do zeleza delam - ten manas je mnohem vetsi. Pocitac pro skolu za 30k je neuveritelne predrazenej, ono to totiz nemusi mit grafarnu, co zavari 3DMark, disk staci mrnavej, monitor kvalitni patnacka a ver mi (vykani si odpust, mozna sem blondata petileta holcicka, co vis:)), ze za tvejch 15k ti postavim masinku jako vino, vsechno znackovy a prihodim dvouletou zaruku. Kdyz budu zarizovat vetsi akci pro skoly, dostanu od Mrchosoftu Windows a Office za naprosto minimalni cenu, mozna i zadara. Protoze cilem neni vybavit skoly tim nejlepsim, co existuje, ale umoznit skolam vyuku IT. A na to nepotrebujes zadnou dream's sestavu. Ohledne Buzkove sem se dost rozkecal dole, nebudu se opakovat.
0/0
11.5.2003 19:02

ja

Re: Re: Re: Re: Super kšeft
hmm, zajimave ze ten pocitac co se do indose dodaval, tak se 4 letou zarukou stal opravdu kolem 15kkc ...
 
0/0
11.5.2003 20:14

Slonik

Re: Super kšeft
Co se týče té MS platformy, tak nezapomínejte na to, že Microsoft měl údajně do tohoto projektu věnovat zdarma licence windows v tržní hodnotě 325 milionů korun.
0/0
18.5.2003 17:37

Luděk

Indoš?
No jo...vyhozeny penize...Neni to tak dlouho,co jsem yl taky studentem..Jedine k cemu se tam pouzivaly,bylo hrani her typu Doom + Age of empires a prohlizeni porna.O nejakem programovani ci jinych uzitecnych veci nemuze byt ani reci.Po prechodu na VOS jsem zjistil,ze aspon to porno odpadlo...Ale bylo nahrazeno blbostmi typu Xchat.A par firem si taky kraaasne namazalo kapsicku ze statni pokladny....No jo 100 milionu...hmm...aspon na toho hnupa Novaka-Zelezneho mohlo neco byt...Nebo nejaka nemocnice mohla opravit treba strechu nebo nakoupit leky...Ale coz....tady se prece musi nakrast a pak...nekde v dali jsou az nemocnice a jine dulezitejsi veci.
0/0
11.5.2003 6:51

Krakonos CDN

Hnuj a nic vic
+ telecom apod, a to se zas nekdo prohne a poradne von ten Harden to vysvetluje dobre a to mu dam za pravdu i kdyz ty zidy co von asi je moc v lasce nemam , ale taky se me zda podle toho clanku ze tam zase nekdo nekomu nahral superkseft , mozna ze i umely tvoreni jobu za penize poplatniku .......a to se dozvime brzo. prece to zase nekdo zaplati a tak votazka je Kdo.??
0/0
11.5.2003 5:04

Harden

Bylo by fajn, kdyby sem nekdo napsal parametry dadavanejch pocitacu. Jinak s mnozstevni slevou bych odhadoval, ze za normalnich podminek by jedna masina mela stat kolem 15.000,- a to vcetne zapojeni do site. Server vcetne pripojeni k netu maximalne 30.000,-. V cene pocitam samozrejme i se softem. Upravy uceben by meli byt minimalni, pokud jde o uzavreny site, dalsi technika (switch a router) cca 20.000,-. Nevim, jestli je soucasti dodavek i projektor, ten je drahej(>250.000,-), ale dost bych se divil. Nebo nedivil ? Kazdopadne by byl na nic. Skoleni ucitelu plosne je nesmysl, predmet vyucuje obvykle ucitel, kterej mu rozumi (takze ho neni nutny skolit) a delat odbornika z ucitelky biologie, ktera o IT nevi nic, je zbytecny a drahy. Tam, kde informatiku nikdo neovlada, skoleni nepomuze, protoze ucitel smi pravidelne vyucovat pouze ty obory, na ktery ma aprobaci. A na konec, pokud exministr Zeman tvrdil, ze leasing je vyhodnejsi z duvodu servisu zadara, je to jeste vetsi blbec, nez bych povazoval za mozny. Neni problem vyjednat triletou zarucni dobu - klidne to mohla byt podminka verejne souteze. Proste cela akce smrdi uplatkama jak septik v prasecaku.
0/0
10.5.2003 19:43

nasranej

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
10.5.2003 17:43

Venca12

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
10.5.2003 21:50

jarda

jaká ztráta
- to je nesmysl.......vždyt to není ztráta ale naopak někoho zisk !!!  a u této vládní socdem. garnitury naprosto normální, holt lidi co jste si zvolili to máte J.
0/0
10.5.2003 17:16

SmileFace

Re: jaká ztráta
Myslím že je celkem jedno kdo by vlád,jestli CSSD,ODS,KSCM,US nebo KDU-CSL.Vsichni ukazali ze obohatit se spatnyma zakazkama pro stat nebo se na nem nelegalne prizivovat je pro ně normální část vládnutí.My musíme jen držet hubu a jít jednou za 4 roky k volbam,bohuzel je to tak a neda se s tim nic delat.
0/0
11.5.2003 16:48

dep

anti-indos alternativa o ktere se nevi ?
http://ai.edunix.cz/
0/0
10.5.2003 17:08

mogul

indos
pani Buzkova ma dost co delat a  zaslouzi si uctu a pomoc aspon za snahu s veci verejne pohnout. Mozna by SocDem mohla neco pochopit ... aspon Ti v ni, kdo tam chteji byt dele ...
0/0
10.5.2003 14:57

Venca12

Re: indos
kecy ! vo tom že je celá "veřejná" soutěž s autocontem zkorumpovaná se už vědělo při jejím průběhu, tehdy se to mělo stopnout, a né že se někdo namastí a za pár let bude někdo prskat, ale jelikož to bylo už rozhodnutý tak to necháme plavat !!!už tenkrát to bylo do očí bijící ! když už se to doneslo i ke mně (třeba způsob vyřazení konkurence ze soutěže) tak to je co říct !!! když ty prachy projebali tak co chtěj spravovat, teďka se bude prej šetřit, abychom nedopadli jako v Argentině !!! sakra, když už mezi politiky padaj slova jako Argentina tak to musí bejt opravdu špatný !!! (((třeba vyhlásej měnu .)) a pudem si motat motouz)))
0/0
10.5.2003 21:55

Harden

Re: Re: indos
Za Zemana si nikdo v CSSD nemoh dovolit moc vyskakovat, resil veci dost razne, byl to prudas a nadelal spoustu chyb uz tim, ze odepsal lidi, ktery mu mohli pomoct. Jeho odchod z politiky byl asi tak dobrovolnej, jako nastoupeni na zachranej clun, kdyz se lod potapi. Buzkova na svoji kritiku malem dojela a to byla opravdu hodne mirna - vzpominas na akci Olovo ? Tak to byla jen spicka ledovce, ver mi. Mimochodem, Zeman neznal detaily, rek jen Sloufovi, aby se o ni postaral a ten to zvoral (presnej to zvorali jeho lidi). Vlada Zemana byla tak neuveritelne zkorumpovana, pripadne korupci podporujici, ze kdyby se narod dozvedel vsechno, Zemana & co. by policajti sbirali lopatkou za pouziti hrabicek, tak nejak na mnoha mistech. Situace je ted v tyhle oblasti o dost lepsi, az na vyjimky (Skromach, Gross), bohuzel za to platime jinak, ale to je jiny tema. Proste stekas na spatnej strom, pokud ma politik sanci dostat se nahoru, nemuze si dovolit moc prudit proti tem, co uz nahore jsou. Budme radi, ze Buzkova svoje nazory nezmenila, ani kdyz se nahoru dostala. Kdo ji zna osobne vi, ze Zemana a jeho gardu nesnasi a pokud muze, hraje ferove.
0/0
10.5.2003 23:05

Venca12

Re: Re: Re: indos
OK, možná že za Zemana, to bylo horší a nadělalo se spoustu, ale opravdu spoustu chyb (viz stavba dálnice, vyplácení prachů Šťávovi, i do škol) ale mám takovej špatnej pocit, že se situace moc nelepší, protože tahle vláda by ty problémy měla vyřešit, pokud nechce aby tahle republika krachla a to se jí zjevně nepodaří ve stavu v jakym je ! (jsou rozhádaní, pořád řeší spíše problémy vlastní existence, než existence tohodle státu (alespoŇ co vidím v médiích)) a proto by opravdu bylo lepší problémům předcházet, než je teď zpětně "řešit", he, nevyřeší se nic, vyplatí se peníze a bude se nadávat ! třeba se vyhodí nějaký úředník a to je vše, jasně po bitvě je každý generál, ale v té době nemuseli řvát jen politici ČSSD, ale měli jsme i opozici a ti taky mohli něco udělat...
0/0
11.5.2003 0:25

Harden

Re: Re: Re: Re: indos
Z doby Zemana existuji obchodni smlouvy, ktery se nedaj vypovedet bez tvrdejch nasledku, bohuzel. Ohledne opozice, delas si srandu ? Uvedom si, ze tady aktivne dela politiku, co neco znamena, cca 1000 lidi a VSICHNI jsou nejak zainteresovani na vladnich kseftech... Nekteri se ozvali a dostali varovani, nebo 'slusnej' vyhazov (par rychlejch odchodu z politicky sceny si urcite vybavis). V jinejch pripadech byli spolecensky zlikvidovani kone (vlivni podnikatele a dalsi) tech, co si moc vyskakovali, prisli tim o karty a zmlkli. Ses naivni, politika je spina. Jenom spina, nic jinyho. Cim mensi chlivek, tim vic smrdi ten hnuj uprostred. A CR je opravdu mala zeme. Vis co ? Dam ti malej priklad: Syn nejmenovanyho poslance udela pruser, kterej vysetruje policie. Obvykle se takova vec resi intervenci dotycnyho poslance u policejniho prezidenta nebo jeho namestka, ale CSSD potrebuje hlasy pro nejakej jejich vymysl, takze se nezadari. Kam asi pujde pan poslanec potom ? Snad jedinnej vysokej politik, kterej na MV nezebral, byl Zantovsky, nechal svyho synatora hezky vykoupat a dal vsanc svoji povest. Ale to je vyjimka - vetsina poslancu je zkorumpovana...
0/0
11.5.2003 0:59

Venca12

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
11.5.2003 16:42

jirka

Re: indos
 Buzkova a uctu ? Hele nenech se vysmat, uz jen tim, ze vzala post neceho cemu vubec nerozumi, je smesne ! A ze chce pomoct ? Tak uvidime za par mesicu, ale vsadim, se ze nikde nikdo nebude potrestan. Takze uctu tu nechame obycejnym ucitelum a profesorum a pani Buzkova at jde radeji delat neco cemu rozumi ... CO TO JE ? 
0/0
11.5.2003 21:21

Neo

KAŽDEJ TO VIDĚL, ALE VŠICHNI DRŽELI HUBU.
0/0
10.5.2003 14:27

Petičář

Re: KAŽDEJ TO VIDĚL, ALE VŠICHNI DRŽELI HUBU.
o není pravda. Podívejte se na http://petice.gfxs.cz
0/0
11.5.2003 11:05

Daniel Ševčík, Ostrava - Poruba

K čemu jsou kontroloři?
Ještě mně tak napadlo. K emu vlastně v naší republice máme kontrolory? Akorát rozčilujou obyvatele svými zprávami o tom, jak nás zase politici a úředníci podvedli. Jaké jsou tresty za všechny ty průšvihy (výškoměry, padáky, počítače, letadla, dálnice, závody na zpracování plazmy, chmičky, ...)? Kdo pyká za vyhození stovek miliard oknem (avšak do kapes ničemných, nenažraných darebů)? Nikdo? Jak je to možné, když u nás působí tak skvělí kontroloři, kteří ta pochybení vždy odhalí?
Neplatíme je tak trochu zbytečně. Vyšlo by to nastejno a navíc by se lidi nerozčilovali nad tím kolik miliard zase máme kde zaplatit, nebo jsme jen tak zbůhdarma vyhodili.
0/0
10.5.2003 14:12

švec

Re: K čemu jsou kontroloři?
ševčiku ševčiku-takže co voko nevidi--to srdce nebolí?---a eslipak dovede tvá drahá půle se zavřenejma vokama urychtovat ti nedělni voběd?
0/0
10.5.2003 14:16

Kontrolor

Re: K čemu jsou kontroloři?
My pracujeme umerne k platum, ktere dostavame. Kdo da vic. Tunelari jsou nasi nejlepsi zakaznici.
0/0
10.5.2003 17:34

Karel

Re: K čemu jsou kontroloři?
No jo, takový je u nás systém, Pokud budou mít kontroloři postavení jako třeba v Německu tak se to možná změní, tam se totiž kontroloři účastní přímo výběrového řízení a mají celkem velké pravomoce. Dokonce si i  proklepnou  hospodaření firem, které se o zakázku snaží. Ale u nás jen předají závěrečnou zprávu členům NKÚ a ti teprve parlamentu kde se to projedná a závěr je ten, že většinou se v tichosti vše přejde. Mě by asi tahle práce moc nebavila pokud něco zjistím a někdo to stejně založí ad acta
0/0
10.5.2003 18:51

Daniel Ševčík, Ostrava - Poruba

K čemu máme kraje, když vláda stejně rozděluje peníze kamarádům z Prahy?
Je až s podivem že se vůbec odsouhlasilo centrální dodávání počítačů v celé republice. Je sice pěkné, že by měly být stejné a technik z Horní Lhoty by neměl větší problém opravit počítač z Dolní Lomé, ale to by měl být schopen i v případě, že v jedné vsi by měli počítače od firmy A a v druhé od firmy B. Je to blbost a vyhodit za počítač přes 50000 je zhovadilost. To musí snad umět i létat a vařit dokonalé presso.
Většinu peněz také spolkne softwarové vybavení což je podle mého největší kravina. Programy jsou předražené a mají v sobě naprogramovány díry tak, aby firmě plynul příjem z reinstalací a seřizování jednotlivých strojů. Kolik procent celkové částky za jeden počítač připadá na jeho servis? Tipuju, že takových 50% určitě. A to jenom proto, aby si firmy napojené na členy vládních úřadů namastily kapsy.
A to že se jedná o českou firmu je sice chvályhodné, ale zbytečné. Kapitalismus je o konkurenci a jestliže například zahraniční firma dodá počítače o 30% levněji tak nevidím důvod proč je cena od českého dodavatele vyšší. Proč? Protže si chce namastit kapsu.
Většina škol by měla mít nějakou právní subjektivitu a tyto věci by si měla zařizovat sama. Ušetřilo by se a navíc by by byla zachována pestrobarevnost trhu.
Nesnáším zadávání zakázek českou vládou. Jak dlouho budeme muset čekat až u nás přestane smrdět korupce na nejvyšších místech. Pardo, slovo korupce je možná moc silné. Řekněme síš nějaké lobby za protislužbu.
P.S.: Za 100000 se dá pořídit slušná profesionální grafická sestava. Ve školách budeme mít asi počítače s nanotechnologií a teravýkonem
0/0
10.5.2003 13:51

Bill

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
10.5.2003 13:47

andio

Náklady
Náklady rozpočítané na jeden počítač jsou 170 000Kč. A nepochybuju o tom, že to jsou pěkný šunky, který za dva roky použijou tak maximálně na texťák. Je to klasická ukázka klientelizmu, za což musí bejt někdo zodpovědnej. Mě to připadá, že ty úředníci z Klausovy a Zemanovy vlády , tam nezastupovaly stát ale něčí kapsy.
0/0
10.5.2003 13:43

Montoya

Re: Náklady
Přesně řečeno - hájily tam svoje kapsy. A vyplatilo se jim to ne? Chrání je poslanecká imunita a hroší kůže. Navíc to případně jistí prezidenstká milost. Nejhorší je, že je lidi pořád volej.
0/0
10.5.2003 19:20

Montoya

Dost dobrý počítače
Počítače za 100 000 Kč - to budou asi slušný děla. Počítám tak Athlon XP 3000+, 512 MB RAM, board nforce2 s grafikou ATI Radeon 9700 Pro a pořádným diskem. Škoda, že už mám ZŠ za sebou. Na takový sestavě se ten internet určitě užije   Ale spíš mám pocit, že za ty prachy budou ve školách nějaký neprodejný šunky (na internet to bude určitě v pohodě stačit) v hodnotě tak 10 000 Kč.
0/0
10.5.2003 13:19

Mirek K

Re: Dost dobrý počítače
...popsal jsi opravdu dělo ale i tak by nestálo 100 000,-Kč..
0/0
10.5.2003 16:24

Mimochod

Jak je to mozne?
Pratele, ja tomu fakt nerozumim. Je-li clanek pravdivy - jak si muze stat/vlada/statni sprava dovolit jen tak promrhat tolik penez? (Necekam odpoved...)
0/0
10.5.2003 12:50

Ele Drpod

Re: Jak je to mozne?
, Jo, rozumet nemuzeme vsemu - a uz vubec ne hned. Ale oni ty penize NEPROMRHALI, ty si nekdo proste NACPAL DO KAPES.
0/0
10.5.2003 13:54

kva

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
10.5.2003 12:02

franta mottl

Re: zruste vsechny skoly i internet
souhlasim - pan profesor take studoval v cizine a podle jeho slov to mohl za totality kazdy - jen stacilo pozadat. Takze k cemu skoly v tuzemsku.
0/0
10.5.2003 12:06

www.KamPoMaturite.cz - letošní řešení přijímacích testů

c
matické a zavádějící, jako užít jej obecně na živočichy. Je však možné, že zadavatelé se domnívají opak.
www.KamPoMaturite.cz - letošní řešení přijímacích testů
0/0
10.5.2003 11:21

JakeTramp

kdy to zkonci
Kdy tyhle vsechny prusery zkonci?
1)Az vetsina investicnich akci prejde z vlady na kraje, protoze samosprave je rozhodne videt na prsty lip nez satatu a navic na komunalni urovni je opozice opravdu opozice a ne jen ten, kdo z toho ma zrovna jen o trochu min penez nez ten kdo je ve vlade. A navic, kdyz zacnou Hejtmanovi nadavat vsichni ucitele v kraji tak ma skoro jiste ze priste uz tim hejtmanem nebude, ale ministrovi muze nadavat klidne cela republika a je mu to jedno protoze on na 90% vi ye ministrem bude maximalne 4 rokz a musi si nahrabat co to jde aby mel na horsi casi(samozrejme jsou i vyjimky, ktere se opravdu snazi pro lidi ale moc jich neni)  2)Az budem v Unii - oni uz si pohlidaji mafianske firmy jako je Telecom, maji s nima bohate zkusenosti. A taky budou davat penize hlavne primo krajum a mestum na konkretni projekty vlada toho od nich snad uz moc neuvidi(teda spon doufam). 3)Az bude konecne zakon o statni sluzbe.
0/0
10.5.2003 11:02

Jirka Š. Svejkovský

Re: kdy to zkonci
ad Kdy tyhle vsechny prusery zkonci?
nezkončí. Se stejnými lidmi v to ani nedoufám.
 
ad 1)Az vetsina investicnich akci prejde z vlady na kraje, protoze samosprave je rozhodne videt na prsty lip nez satatu
HAHAHAHAHAHA - tutlat umí i místí zastupitelstvo Kotěhůlek. Vím o čem mluvím.
 
ad 2) Az budem v Unii - oni uz si pohlidaji mafianske ...
V EU působí už dnes různé komise, které nepodléhají nikomu, ani volenému zastupitelstvu. Jsou podezřelé z korupce a neschopnosti. Doufám, že s tou unií to nebude tak horký.
 
ad 3) Az bude konecne zakon o statni sluzbe. ... tak určitě pomůžou zase jenom sobě.
0/0
10.5.2003 11:53

josefhav

schvalene projekty za vlady M.Zemana...
...jsou jeden velky podvod: D47 - nevyhodna smlouva s Housinq and Construction, kauza nevyhodneho pronajmu Hotelu Cesky dum v Moskve, a ted Indos - pekne nevyhodny projekt (tedy aspon pro nas danove poplatniky) - pro Autocont a C.Telekom sakra vynosna vec. a jiste mnoho a mnoho dalsich veci.
nojo, socani si za dobu sve vlady chteji nakrast co nejvic muzou, protoze si uvedomili, ze po pristich volbach uz u vlady nebudou.
0/0
10.5.2003 10:41

buzkova@psp.cz

Re: schvalene projekty za vlady M.Zemana...
Pak už nebude co ukrást a svou dceru musím na soukromé škole nějak uživit...
0/0
10.5.2003 10:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.