Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárii nad Kongem halí tajemství

Úřady si neví rady se čtvrteční havárií nad Kongem. Iljušinu se za letu utrhly zadní dveře s nakládací rampou. Většinu cestujících vysál proud vzduchu. Stále však není jasné, kolik ruským letounem cestovalo. Ukázalo se dokonce, že stroj v době havárie letěl ve větší výšce než zmiňovaných 2200 metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zorro

Vesmírní lidé si je vzali k sobě
Asi měli ti Konžané dobré vibrace - nebo byli dobře vykrmení...
 
Bendo, co vlastně ti vesmírní lidé jedí ?
0/0
13.5.2003 10:18

PRAPRAPRAPRA-HAGUEGAG

Lidi nebo kravy?
Pred nekolika lety citovaly sdelovaci prostredky celeho sveta jakousi ruskou tiskovou zpravu, jak rybari na dalnem vychode byli uzasli, kdyz jim najednou kolem clunu zacaly padat z nebe do more kravy. Vysvetlilo se to nasledovne: Rusti vojaci ukradli stado krav, nalozili je do letadla a prchali s nimi na misto urceni. Dobytek ale behem letu zneklidnel natolik, ze to vazne ohrozovalo bezpecnost letu, takze nezbylo nic jineho nez otevrit nakladove dvere a zvirata vysypat. Teprv nekolik tydnu na to probehla svetem dalsi mala zpravicka, ze onen puvodni tiskovy zdroj byl humoristicky casopis - zrejme typu naseho "Dikobrazu" - a ze se jednalo pouze o usmevnou glosu.    
0/0
12.5.2003 13:19

naivka

Skoky padákem jsou zajímavé,
ale co pak když se mu padák neotevře?
0/0
11.5.2003 14:19

aviatik

Re: Skoky padákem jsou zajímavé,
Pak ztráci navždy naši důvěru.
0/0
11.5.2003 14:22

zzz

skok bez padaku
sem si rikal, ze je spis z toho letadla povyhazovali, pri takove vysce... priprava na nejaky prevrat?
0/0
11.5.2003 10:47

Krakonos CDN

Safety pin?
Je ze specialni slitiny , mozna ze se nekde zabeh , a kolicek z petlice  vod chlivku na kozy ho nahradil , vono neandrtalci vysvetlis co sou dvere ,ale ne jaky panove a damy von ten rozdil nepochopi......
0/0
11.5.2003 5:57

ssss

preklady a informace
iDnes vcera informoval o 2200 m. zdalo se mi to divny, ze by je to vysalo v takove male vysce, tak jsem se podival na jiny noviny. a opravdu - nekolik dalsich zdroju uvadelo vysku 33000 stop, coz je vic nez 10 km. To je ovsem velice zasadni rozdil v informacich. bohuzel se to zde v iDnes opakuje. Myslim, ze by mohli zamestnat lepsiho prekladatele, snad by se to i vyplatilo. Je lepsi nenapsat zadnou informaci nez chybnou a nepresnou informaci, coz se zde bohuzel vyskytuje casto.
0/0
11.5.2003 2:19

tom

Re: preklady a informace
tys to asi neprecetl cele, vid?
0/0
12.5.2003 20:11

ezop

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
10.5.2003 21:02

Cpt. Stewart

Logika
"K nehodě došlo zhruba v polovině cesty." Takze jejich cestovni vyska byla 2200 metru???
0/0
10.5.2003 20:39

Krakonos CDN

Debilita ???????????
Se jen kazdej tady vonanuje na ty nehode , voni i ty Jumbos se ve vzduchu tu a tam votevrou jako hlinikova konzerva a k nim airbuses a DC10 , a 9 bych psal dlouho , taky z United Airlines ty dvere se votevrely na 747 a sebrali celej bok ze to 747 vypadalo jak jeskyne , to jen pro poradek a je tu pripad taky s tim vozralim pilotem z USA tomu dali dejchat do balonku v Londyne a to navic vetsinu tech srandicek USA taji tak ze vam vsem preju stastnej a klidnej let s jakoukoliv spolecnosti......co ?
0/0
10.5.2003 19:30

Tomas

RANVEJ
At zije CECHOANGLICTINA :- ranvej je opravdu genialni vyraz  ( vole pise se to runway )
0/0
10.5.2003 16:49

Vladimír

Re: RANVEJ
Milý kritiku, píšete také do sportovních rubrik, že hokej se správně píše hockey?
0/0
10.5.2003 18:54

Kato

A co takhle Thomas?
Kdyz uz tak uz.......
0/0
10.5.2003 20:57

Martin

Re: RANVEJ
Slovo ranvej je v Pravidlech českého pravopisu, takže je to správně. Stejně tak i zmíněný hokej, dále třeba sendvič a volejbal.
0/0
10.5.2003 21:15

hlami

Re: Re: RANVEJ
Nevím jaký máš pravidla, ale já to ve svých pravidlech nemám. Takže dost pochybuji, že to tak je, i když možná v těch nejnovějších jsou i takový krávoviny.
0/0
12.5.2003 10:31

Zoja Kosmodemjanskaja

Znate tenhle?
Pilot pri ceste overdosed Viagru...dvere pilotni kabiny se otevrely...
0/0
10.5.2003 8:38

Zlatak

Letajici rakve!
Je cas ,abychom si uvedomili,ze sednout do SOVETSKEHO letadla je jako hrani Ruske rulety!
0/0
10.5.2003 8:27

filip

Re: Letajici rakve!
Blbost
0/0
11.5.2003 1:11

Krystof

Re: Letajici rakve!
vy neznate brnenskou hospodu u rakve????
0/0
11.5.2003 17:22

zalozak

Neni nad objektivni zpravodajstvi ...... (co noviny to original)
The plane, a Russian-built Ilyushin 76, lost its door at 10,000 metres about 45 minutes after takeoff on Thursday night from the capital Kinshasa, government spokesman Kikaya Bin Karubi said.
He said seven people were confirmed dead and military helicopters were searching the region for more casualties. He did not provide details but confirmed that those who died had been "ejected from the plane".
0/0
10.5.2003 8:09

Beholder

K smichu?!
Tato zprava je opravdu k smichu, protoze jde o absolutni nesmysl. Zaprve kabina dopravich letadel se tlakuje zhruba na tlak jaky je ve vysce okolo 2000 m a tedy pokud by otevreli dvere v teto vysce nic by se nestalo, protoze tlak uvnitr a venku by byl stejny. Zadruhe i kdyby tlak stejny nebyl neni duvod aby byl nekdo vycucnut ven, nebot k vyrovnani tlalku nedochazi zadnym tornadem. Jako parasutista bezne otviram dvere letadla ve vyskach okolo 4000 m, coz je pri volnem padu bezna vyska vysadku a nikoho nic nevysava, naopak je bezne se z venci drzet dveri a cekat na ostatni pri skupinovych seskocich (letadla urcena na seskoky se pochopitelne netlakuji, ale ve dvou tisicich se netlakuje zadne letadlo)
0/0
9.5.2003 22:30

:-O)

Re: Passengers sucked out of plane?
>>> ....Congolese Communications Minister Kikaya Bin Karubi told CNN that seven people had been sucked out of the plane, which later landed back in Kinshasa. "In the middle of the flight, the back door of the Ilyushin 76 burst open, sucking out as many as seven people," he said. "It was only seven people. That's the account that the air force is telling us at this time." However, other reports put the number of deaths at between 129 and 160. .....<<< CNN
0/0
9.5.2003 22:40

jakub

Re: K smichu?!
Tak s jednou casti bych souhlasil, rozhodne nikoho ve vysce 2000m nemohlo nic z letadla vysat. Vzhledem k velikosti zadnich dveri ale mohly nekoho smest viry vzduchu, ktere se tam mohly vytvorit. V teto vysce by ani pretlakovani zapnuto nebylo.
Druha cast prispevku je nesmysl. Letadlo, ktere pouzivas k seskoku, neni pravdepodobne vybavenen pretlakem. A i kdyby to byla L-410, tak pretlak nezapne, maximalne v pilotni kabine, to asi zalezi na predpisech.
Pokud by doslo k dekomresi ve vysce treba deseti kilometru, tak vznikne vir, ze by ses divil. Podle druhu priciny by se letadlo klidne mohlo i roztrhnout. Ale nemuselo, to by opravdu zalezelo, co by bylo poskozeno (napr. trup).
0/0
9.5.2003 22:57

Tráva

Re: Re: K smichu?!
Podle dosavadních informací letounu, který startoval z letiště Ndjili v Kinshase, krátce po startu selhala hydraulika a ve výšce asi 2200 metrů se otevřela zadní vrata, jimiž se letoun nakládá. Podle jiných informací, například agentury AP, se u letounu otevřely přední dveře. "Rozbil se tlakový systém a tím se otevřely dveře včetně zadní rampy," vysvětlil jeden z armádních činitelů
Lidé z letadla zřejmě vyklouzli
Agentura RIA-Novosti uvedla, že v tomto typu letounu je dvojí hermetizace: první je v kabině posádky určená pro lety ve velkých výškách, druhá podstatně nižší v úseku pro náklad. Letoun je schopen pojmout i nákladní automobily, není však určen pro dopravu osob. Těm slouží při dopravě na kratší vzdálenost - a tudíž v nižších výškách - sklápěcí sedačky na bočních stěnách s břišními bezpečnostními pásy. Míst je k dispozici 30 až 60.
Podle profesora Corda Rossova z Institutu aerodynamiky a proudění v Braunschweigu cestující z letadla "prostě vyklouzli". "Rozdíl tlaků v této výšce (2200 metrů) nehraje roli," řekl agentuře DPA. Podle něj je pravděpodobné, že pilot se po otevření zadní rampy snažil letadlo stabilizovat a zamířil letoun špicí vzhůru. "Spolu s turbulencí a panikou, která nepochybně na palubě propukla, to vedlo k tomu, že většina cestujících vypadla ven," uvedl profesor. Jeho názor potvrdil podle DPA také mluvčí konžských ozbrojených sil.
 
Ale místní kecálkové ( jeden pilot vedle druhého) jistě všechno ví líp.
0/0
9.5.2003 23:10

MMM

Re: Re: Re: K smichu?!
Snad prvni prispevek, ktery to opravdu logicky vysvetluje.
Podle nekterych zprav se zachranilo asi 30 pasazeru. V letadle s nosem vzhuru a otevrenymi zadnimi cargo dvermi se mohl zachranit jen kdo sedel na sedacce a se zapnutym bezpecnostnim pasem. Letadlo zrejme prepravovalo vic lidi, nez melo sedacek. Pasazerum zrejme nevadilo sedet behem letu na podlaze... az chvile kdy se otevrely zadni vrata.
0/0
10.5.2003 7:22

jakub

Re: Re: Re: K smichu?!
vsimni se jedne malickosti. Ja (a pisatel prispevku, na ktery jsem reagoval) jsme nepsali, jak se to stalo, ale reagovali jsme na to, ze clanek napsany idnesem, ve kterem se pise, ze lidi byli vysati z letounu, je nesmysl. Jinak Il-76 je univerzalni letadlo, i kdyz primarne bylo jiste konstruovano jako transportni. Ty jsi taky neprinesl nic noveho, proste jsi zkopiroval dalsi zdroje...
Payload Il-76 je zhruba 40 tun a je jedno, jake je usporadani vevnitr, muzou to byt jak auta, tak lidi.
0/0
10.5.2003 13:38

Beholder

Re: Re: K smichu?!
K seskokum se opravdu vetsinou pouziva L 410 a netlakuje se (to jsem psal) nicmene si nemyslim, ze by nekoho vysal vir ktery by se tvoril po otevreni dveri. Zadne viry se po otevreni dveri netvori! Stejne tak se ani nevytvori zadny brutalni vir v beznych cestovnich vyskach tedy okolo 10.000,- pri ztrate tlaku, proste vznikne vetsi pruvan, ktery velice rychle skonci, nebot vnitrni tlakovany prostor je maly. V techto vyskach je problem s nedostatecnym mnozstvim kysliku ve vzduchu, ale to je jina prihoda. tyto veci je mozne si vyzkouset za cca 1000 Kč v Ustavu leteckeho zdravotnictvi v barokomore, ktreou maji ve Stresovicich. tebto vycvik absolvuji profesionalni piloti a kazdy kdo se planuje pohybovat ve vyskach nad 5000 m venku. Ja jsem jej absolvoval pri priprave na vyskovy seskok.
0/0
9.5.2003 23:11

jakub

Re: Re: Re: K smichu?!
kdybyste podstoupil pretlakovani z tlaku v 3 km do tlaku v nadmorske vysce 10 km, tak asi zemrete na vnitrni krvaceni. Ale to je neco jineho. Vir vznikne (a ne jeden:)), opravdu to zalezi na pricine. Pokud byste pyrotechnicky odpalil dvere, tak by to lidi z okruhu par metru vysalo, i kdyz by vyrovnani tlaku trvalo jenom chvilicku.
0/0
10.5.2003 13:44

Krakonos CDN

Re: Re: Re: K smichu?!
Se tomu vodborne rika rychla nebo okamzita dekomprese , vyrovnavani tlaku  , se nerozepisuj vo detailech , ctenari vedi....PS v hermeticky uzavrenych trupu letadlech je pro cestujici asi tlak jako ve vysce 4 000 az 5 000 metru , to kvuli rozpinavosti trupu letadel Vedousi......na metru az 2 mm podle tloustky plechu spojeni, svaru nebo nytu a tepelny rozpinavosti materialu pri minus 50 C = 286 % se pridava to se zas material smrstuje......na pristavaci plose je letadlo vetsi jak na vobemu tak i na dylce , jasny.
0/0
10.5.2003 19:52

mavers

Re: K smichu?!
No ja nevim, asi jste dost chytri, kdyz rikate, ze ve vysce 2200 m je tlak stejny. Ja myslim, ze neni! Je zhruba o ctvrtinu mensi nez u "zeme", takze v okamziku otevreni, okamzite zjednodusene receno, bylo vysato ctvrtina objemu vzduchu letadla. To myslim neni moc pomaly proces. Takze bych radil nejdriv zamyslet a pak soudit ... ostatni nevim ... jen si myslim, ze to neni uplna blbost, ze by to mohlo nekoho vysat!
0/0
9.5.2003 23:35

jakub

Re: Re: K smichu?!
je to blbost, vsad se. V vysce 2000 metru neni v letadle zapnuty tlakovy system a tudiz je v kabine steny tlak jako venku. Staci?
0/0
10.5.2003 13:29

Ťuhýk

Re: Re: Re: K smichu?!
Není to tak! Shodou okolností jsme včera ráno přistál v Ruzyni. Mívám na ruce výškoměr a barometr. Během letu jsme nebyli dle výškoměru ve větší výšce než 1500 metrů, tlak v kabině se vždy snižuje pomaleji než venku. Ve 2000 jsme podle mého tlakoměru byli ještě na zemi.
0/0
10.5.2003 21:04

jakub

Re: Re: Re: Re: K smichu?!
ale tady se jedna o start... Kolik ti ukazoval vyskomer minutu po startu? Jak uz tu nekdo psal, ten Iljusin lita s lidma v male vysce, pak nebude zapinat pretlak. Transportni letoun je neco jineho, nez dopravni
0/0
11.5.2003 19:27

michal

Re: K smichu?!
rozhodne z letadla nevyskakujes za rychlosti kolem 500 - 600km/h. ze???  otevri si za jizdy autem okynko a taky to tahne vzduch ven, ze??
0/0
10.5.2003 17:44

Tráva

když tak čtu jakou z toho máte všichni prdel
tak přemejšlím, jak  jste se tuhle asi nachechtali s tím vodáckým autobusem u nás.
0/0
9.5.2003 21:37

Krakonos CDN

Pasy ?
Se asi nepripoutali , jejich chyba.
0/0
9.5.2003 19:51

Hubayaki Ukushubush

Pomoc
Prosimvás, my tady už hrozně dlouho letíme vzduchem různě dolu a nahoru a doprava a doleva... Nejdřív nás to vytáhlo z toho letadla a pak tenhle vzduchovej proud... Karty nám to odneslo a šachy (magnetický) nás už nebavěj! Navíc letušky už pěkně dlouho nezaskočili s jídlem ani s pitim. Pomozte!
0/0
9.5.2003 19:26

Ivan

Re: Pomoc
Tak si zkus vyhonit pinďoura...třeba to pomůže...
0/0
9.5.2003 19:40

Kachna

Absolitně aktuální zpráva
Při mimořádném zasedání po této katastrofě zahynuli navíc i všichni členové konžské vlády, když se s nimi ulomila větev.
0/0
9.5.2003 19:07

Libor

Re: Absolitně aktuální zpráva
Neumí zkontrolovat ani techniský stav větve baobabu.
0/0
9.5.2003 19:30

alkohoLik

sme v prdeli...
CAN-CZE 8:4
0/0
9.5.2003 18:14

Rom z Kanady

Re: sme v prdeli...
0/0
9.5.2003 18:28

Krakonos CDN

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
9.5.2003 19:48

Krystof

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
10.5.2003 16:33

Krakonos CDN

Re: Re: Re: Re: sme v prdeli...
Columbus ty musis bejt asi pekna michanice co ???? sem este nevidel cikana s jarmulkou , to by ste uz definitivne asi byli v prdeli.....Co???
0/0
10.5.2003 19:12

ctenarka z Kanady

Re: sme v prdeli...
Alkoholiku, poradne se ozer, hokej jsme vyhrali my!
0/0
10.5.2003 4:30

Krakonos CDN

Re: Re: sme v prdeli...
Aspon to........ale se nevozeru , to mluvis za sebe?
0/0
10.5.2003 19:14

parek_v_rohliku

Vice informaci o civilnich leteckych katastrofach, vcetne teto.
Specializovany server na letecke katastrofy, spousta fotek, historie, vyber podle letadel atd ( i ceskych). Maji sice par otravnych pop-up oken, ale da se to prezit. Zajimavy material ke cteni, oficialni vyjadreni vysetrovacich komisi, diskuse mezi piloty Airlines a obyc lidmi.   www.airdisaster.com  K teto nehode, skutecne se otevrely zadni nakladove dvere po totalnim selhani pretlakoveho systemy. Nekdo ale jeste musel otevrit mechanicke zamky.Nehoda? Blbost?
0/0
9.5.2003 17:52

C

Re: Vice informaci o civilnich leteckych katastrofach, vcetne teto.
Neboli web pro hyeny.
0/0
9.5.2003 18:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.