Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dráhy se pustily do boje s nehodami

Před přejezdy už nehoukají jen vlaky. Na poplach troubí i České dráhy, které znepokojila série tragických nehod. Neutěšenou situaci chtějí řešit s hejtmany a policií. "Loni vyšetřovali inspektoři 235 střetů vlaků a aut. Čtyřiadvacet lidí zemřelo, přes sto šedesát bylo zraněno," konstatoval mluvčí drah.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jame

12. 5. 2003 10:59
Rada
No tak když se vám nechce čekat pár minut před závorama, tak jeďte vlakem, ten má vždycky přednost. :-))
0 0
možnosti

Bolek

9. 5. 2003 14:43
Prejezdy s merenim rychlosti prijizdejiciho vlaku
Vsem, kdo pozaduji zarizeni merici rychlost, doporucuji zamyslet se nad tim, jak bude resit otazku vlaku, ktery se rozjizdi. Napr. EC, ktere se rozjizdi na 160km/h a okolo toho zarizeni projede jenom 40km/h???????? To by se musel z lokomotivy prenaset udaj o tom, jakou ma nastavenou cilovou rychlost a s jakym zrychlenim se pohybuje. A jeste by se musela pohybovat ROVNOMERNE zrychlene, o cemz dost pochybuju, ona tazna sila se pokud vim ruzne meni v zavislosti na otackach atd. Takze ono by to i z technickeho hlediska byl dost problem.
Takze jestli vam tolik zalezi na jedne dvou usetrenych minutach, doporucuji lip planovat cas a nekdy si zajit na nadrazi a obejit libovolnou ctyr a vice napravovou lokomotivu (dvoj a troj vetsinou jen posunuji), at vite, do ceho jdete. Samotna lokomotiva ma prumerne 20tun na napravu a je delana na takove sily, ze by vase auticko roztrhly vejpul.
Krome otazek, ze nekde neni videt kvuli krovi nebo chybejicimu zrcadlu si myslim, ze bezpecnost na prejezdech je spis problem ZODPOVEDNOSTI, ktera se myslim z naseho zivota hoooodne rychle vytraci - nejen na silnici. A jestli mimourovnovym prejezdem usetrite zivot nekoho, kdo objede frontu sotjicich aut a vjede na blikajici prejezd, tak nejspis neusetrite zivot nekoho dalsiho, koho tento clovek zabije o kilometr dal kvuli riskantnimu predjizdeni, aby usetril dalsich pul minuty.
0 0
možnosti

9. 5. 2003 9:09
Kéž by se hlavně ČD podívalo na muzeálnost svého zařízení.
Nechci tvrdit, že chyba není na řidiči jen vjede na přejezd se staženými závorami, nebo "na červenou". Jistě prvotní chyba je na něm. Ale. Stále si myslím, že pokud je běžná situaci kdy se spustí závory a pak se 10 i více minut nic neděje, je velmi nebezpečná. Kolik z vás by napadlo vjed na přejezd na červenou bude-li vědět že vlak určitě do 1/2 minuty přijede? Nikoho, možná sebevraha. Jenže přijedete-li k přejezdu, kde se zrovna rozsvítilo červené světlo, tak ze zkušenosti víte, že ještě přejedete 100x než si to přihasí lokálka, a v tu chvíli vás to pokouší to zkusit. Zvláště máte-li spolujezdce a ten se může jít rozhlédnout lépe než vy. Vážení dnes je technika jinde, je doby počítačů a ani rozdílné rychlosti vlaku neplatí, protože automatické zařízení je umí měřit (že páni řidiči, kolikrát koho policie měřila) a vyhodnotit kdy má stáhnout závory (nic jiného než počítač). V Londýně jezdí vlaky bez strojvedoucího, ano někdo mě tu napadl, že jde o jiný typ vlaků. Je to pravda, ale spíš tím ukazuji co všechno umí technika dnes v porovnání s vybavením ČD z dob Marie Terezie.
0 0
možnosti

SMUUULA

9. 9. 2003 14:07
Re:
Stále si myslím, že pokud je běžná situaci kdy se spustí závory a pak se 10 i více minut nic neděje, je velmi nebezpečná
Blbost. Vyhláška, resp. zákon mluví jasně. Na tom není nic nebezpečného. Je fakt, že leckde jsou přejezdy buď součástí zhlaví stanice, či je podmíněno postavení vlakové cesty směrem přes přejezd podmíněno jeho uzavřením, ale pořád tam nikdo nemá co dělat.
Vážení dnes je technika jinde, je doby počítačů a ani rozdílné rychlosti vlaku neplatí, protože automatické zařízení je umí měřit
Přibližovací doby jsou kalkulovány tak, aby i objekt či  subjekt, který se pokhybuje rychlostí 5 km/h dokázal včas vyklidit přejezd při pohybu vlaku max. traťovou rychlostí v daném úseku. Není důvod měřit rychlost vlaku.
Je to pravda, ale spíš tím ukazuji co všechno umí technika dnes v porovnání s vybavením ČD z dob Marie Terezie.
Ach ano... Až na to, že Mařka Terča železnici tak nějak nestíhala... Jinak problém není v technice - problém je v lidech. A ohledně techniky... Na kolejích ČSD se objevilo mnoho technicky pozoruhodných zařízení. Pokud si matně vybavuju, v době RVHP jsme byli první, kdo měl dvousystémové el.loko. U našich prvních tyristorových mašin  - a nejen na nich - bylo třeba zařízení automatické regulace rychlosti. Toto, pokud vím, u mnohých bylo zrušeno, a to jen proto, že někdo, kdo za to byl placen, se vybodl na to, takové zařízení udržovat v provozu. Opět - problém je v lidech.
0 0
možnosti

1

8. 5. 2003 21:03
2
0 0
možnosti

Brianna

8. 5. 2003 20:27
Kamery
Mozna by bylo dobre na zname rizikove prejezdy umistit kameru, ktera by zaznamenala cislo auta, ktere prejelo prejezd ve chvili, kdy jeste nemelo (nejsou uplne zvednuty zavory, prejizdi pred vlakem, apod.). Jiste, je to drahe, ale treba by draham mohly prispet mesta, stat nebo nekdo jiny. Nebo to uplne zaplatit...
V mnoha mestech se kamery zavadi na ochranu proti zlodejum, vandalum... Tak proc by to neslo treba pred prejezdem? Myslim, ze by kamera stacila zachytit SPZ. A potom by majiteli proste prisla tucna pokuta a bylo by po problemech.
0 0
možnosti

jasnovidec

8. 5. 2003 21:02
Re: Kamery
A krome kamer poradne oznaceni jiz nekolik set metru pred prejezdem, varovne znameni nezarostle v housti, neusmudlane od nanosu prachu, svetla ktera se denne kontroluji, proste poradek,  tak jak to ma byt aby neco fungovalo. Jasne namalovane varujici cary na silnici, nekdy nejsou vubec videt, lidi co tam jezdi kazdy den jsou zvykli ale ti co prijedou jednou?  Nektera oznaceni delaji dojem ze uz tam 100 let nic nejezdi. A nejsou-li na to penize, budou se muset sehnat. Mozna vybirat mitne, nevim, ale opatreni proti nehodam je levnejsi nez nehody.
0 0
možnosti

rejpal

8. 5. 2003 16:44
nez se zlepsi bezpecnost prejezdu - co-pilot
Po teto dalsi nehode se uz snad konecne vsichni shodnem na tom ze prejezdy nejsou bezpecny a ze potrebuji predelat. Autobus by mel mit krome ridice jeste nahradniho pozorovatele: co-pilot. Jizdenka se podrazi, ale doufam ze po techto hororech si kazdy rad priplati.  
0 0
možnosti

John

12. 5. 2003 10:39
Re: nez se zlepsi bezpecnost prejezdu - co-pilot
No, pokud ten co-pilot bude brát stejný plat, jako řidič autobusu co tenkrát vezl děti z Alp, tedy 40,- Kč/hod tak si nejspíš nad ránem také hodí šlofíka...
0 0
možnosti

René

8. 5. 2003 13:47
Malá nejasnost
Je jasné, že většinou se jedná o chybu řidičů. Ale stejně nechápu proč je často světelná sigralizace u vyšlapaných stezek pro pěší, ale na totálně nepřehledných přejezdech chybí (např. Dvůr Králové)
0 0
možnosti

keni

8. 5. 2003 13:17
Retardery, drahy a neuciny. Proste zase myslel nekdo v kanclu.
Je videt, ze zase nejakej nouma co ma pokud mozno vlastniho ridice myslel.
Problem v prejezdech vidim v tomto :
1) Kolikrat abyste se mohli dobre rozhlednout, musite u osobaku tesne ke kolejim strcit cumak a u nakladaku jet podle zvuku. (V nakladaku doprava nevidite a doprava zpet pouze zrcatko. To je duvod, proc na nekterych krizovatkach vjizdie terba pres 3 pruhy. Zkuste si tu situaci predstavit.)
Reseni : Na krizeni v ostrem uhlu umistit zrcadlo.
Trosku prosekat mist krizeni, aby tam bylo videt
 
2) Ne nekterych fregventovanych trasach se spusti zavory a 10min nic. Pak se pririti vlak. (Revnice u Prahy, nepravidelne kdyz jeden vlak jede do stanice a pozdeji z protismeru rychlik. Ta signalizace je kvuli tomu vlaku co stoji.). Mistni pocka, protoze to zna, ale nedivim se ostanim, ze se rozhodnou jet pro chybu signalizace.
Reseni : Proste jenom vymenit zabezpecovaci zarizeni. Dnes neni technicky problem zaridit, kdyz vlak zastavuje, signalizace se spusti pred odjezdem.
 
3) Naivnost drah, ze kdy tam je signalizace, nemusi to byt prehledne. Jsem elektromechanik a kusu dratu nesverim svuj zivot. Zabezpeceny, ale neprehledny prejezd za Radotinem (Praha 5) smer Cernosice. Z Prahy nemate moznodt videt na koleje, z protismeru sice prehledny, ale vysoke kroviny.
  Reseni : Proste z Prahy zrcadlo a opacne to prosekat.   Co udelaji drahy : Podle tohoto clanku ocekavam mozna zpomaovaci prah a omezeni rychlosti. Pritom pri smeru z Cernosic by mohl byt velice prehledny a moznost prejezdu i ve vyssich rychlostech (90km/h).
0 0
možnosti

Biermann

8. 5. 2003 13:21
Re: Retardery, drahy a neuciny. Proste zase myslel nekdo v kanclu.
Jestli se nepletu, tak podle vyhlasky je maximalni rychlost pres prejezd snad 50km/h a to jeste pouze pokud sviti bile svetlo.
0 0
možnosti

s-m-lomos

8. 5. 2003 13:09
SIGNALIZACE NEFUNGUJE !!!!
Když signalizace bliká ješte 20 minut po projetí vlaku tak se pak nikdo nemůže divit že se na to z vysoka . Jestli nevěříte zajedte si do Neratovic postát. Doporučuji pracovní den v 6 .55 se rozblikaj v 7.05 přijíždí vlak do zastávky strojvůdce většinou vystoupí a zapálí si , vy stojíte a koukáte jak mu chutná ,za pět minut odjede a když máte kliku tak světla zhasnou , takové ráno dokáže super naladit.
0 0
možnosti

Biermann

8. 5. 2003 13:18
Re: SIGNALIZACE NEFUNGUJE !!!!
Tady bych doporucil dojet na ten prejezd uz v 6:50 nebo az v 7:10 :)))
0 0
možnosti

závora

8. 5. 2003 12:19
zavora
To je pořád dohadů o nezodpovědných řidičích či nefungujících výstražných zařízeních.
Kdysi jsem videl někde v Anglii závory které se nepohybují nahoru a dolů  , ale horizontálně.Když vlak nejede jsou přes koleje a když jede jsou přes silnici. Přerazí závéry vlak- je navině vlak a dráha, přerazí závory auto je to taky jasné a žádný dohady a vymlouvání se ČD že všechno stoprocentně funguje.
 
 
0 0
možnosti

eternit

8. 5. 2003 12:42
Re: zavora
To tady nelze. Daleko snadneji se totiz dokazuje, ze svetlo svitilo, ze ridic usnul, ze riskoval, ze ho oslnilo slunce..........., prerazine zavory se takhle odkecat nedaji.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci schválili zrušení 160 let starého zákona zakazující potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...