Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy se pustily do boje s nehodami

Před přejezdy už nehoukají jen vlaky. Na poplach troubí i České dráhy, které znepokojila série tragických nehod. Neutěšenou situaci chtějí řešit s hejtmany a policií. "Loni vyšetřovali inspektoři 235 střetů vlaků a aut. Čtyřiadvacet lidí zemřelo, přes sto šedesát bylo zraněno," konstatoval mluvčí drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jame

Rada
No tak když se vám nechce čekat pár minut před závorama, tak jeďte vlakem, ten má vždycky přednost. :-))
0/0
12.5.2003 10:59

Bolek

Prejezdy s merenim rychlosti prijizdejiciho vlaku
Vsem, kdo pozaduji zarizeni merici rychlost, doporucuji zamyslet se nad tim, jak bude resit otazku vlaku, ktery se rozjizdi. Napr. EC, ktere se rozjizdi na 160km/h a okolo toho zarizeni projede jenom 40km/h???????? To by se musel z lokomotivy prenaset udaj o tom, jakou ma nastavenou cilovou rychlost a s jakym zrychlenim se pohybuje. A jeste by se musela pohybovat ROVNOMERNE zrychlene, o cemz dost pochybuju, ona tazna sila se pokud vim ruzne meni v zavislosti na otackach atd. Takze ono by to i z technickeho hlediska byl dost problem.
Takze jestli vam tolik zalezi na jedne dvou usetrenych minutach, doporucuji lip planovat cas a nekdy si zajit na nadrazi a obejit libovolnou ctyr a vice napravovou lokomotivu (dvoj a troj vetsinou jen posunuji), at vite, do ceho jdete. Samotna lokomotiva ma prumerne 20tun na napravu a je delana na takove sily, ze by vase auticko roztrhly vejpul.
Krome otazek, ze nekde neni videt kvuli krovi nebo chybejicimu zrcadlu si myslim, ze bezpecnost na prejezdech je spis problem ZODPOVEDNOSTI, ktera se myslim z naseho zivota hoooodne rychle vytraci - nejen na silnici. A jestli mimourovnovym prejezdem usetrite zivot nekoho, kdo objede frontu sotjicich aut a vjede na blikajici prejezd, tak nejspis neusetrite zivot nekoho dalsiho, koho tento clovek zabije o kilometr dal kvuli riskantnimu predjizdeni, aby usetril dalsich pul minuty.
0/0
9.5.2003 14:43

Kéž by se hlavně ČD podívalo na muzeálnost svého zařízení.
Nechci tvrdit, že chyba není na řidiči jen vjede na přejezd se staženými závorami, nebo "na červenou". Jistě prvotní chyba je na něm. Ale. Stále si myslím, že pokud je běžná situaci kdy se spustí závory a pak se 10 i více minut nic neděje, je velmi nebezpečná. Kolik z vás by napadlo vjed na přejezd na červenou bude-li vědět že vlak určitě do 1/2 minuty přijede? Nikoho, možná sebevraha. Jenže přijedete-li k přejezdu, kde se zrovna rozsvítilo červené světlo, tak ze zkušenosti víte, že ještě přejedete 100x než si to přihasí lokálka, a v tu chvíli vás to pokouší to zkusit. Zvláště máte-li spolujezdce a ten se může jít rozhlédnout lépe než vy. Vážení dnes je technika jinde, je doby počítačů a ani rozdílné rychlosti vlaku neplatí, protože automatické zařízení je umí měřit (že páni řidiči, kolikrát koho policie měřila) a vyhodnotit kdy má stáhnout závory (nic jiného než počítač). V Londýně jezdí vlaky bez strojvedoucího, ano někdo mě tu napadl, že jde o jiný typ vlaků. Je to pravda, ale spíš tím ukazuji co všechno umí technika dnes v porovnání s vybavením ČD z dob Marie Terezie.
0/0
9.5.2003 9:09

SMUUULA

Re:
Stále si myslím, že pokud je běžná situaci kdy se spustí závory a pak se 10 i více minut nic neděje, je velmi nebezpečná
Blbost. Vyhláška, resp. zákon mluví jasně. Na tom není nic nebezpečného. Je fakt, že leckde jsou přejezdy buď součástí zhlaví stanice, či je podmíněno postavení vlakové cesty směrem přes přejezd podmíněno jeho uzavřením, ale pořád tam nikdo nemá co dělat.
Vážení dnes je technika jinde, je doby počítačů a ani rozdílné rychlosti vlaku neplatí, protože automatické zařízení je umí měřit
Přibližovací doby jsou kalkulovány tak, aby i objekt či  subjekt, který se pokhybuje rychlostí 5 km/h dokázal včas vyklidit přejezd při pohybu vlaku max. traťovou rychlostí v daném úseku. Není důvod měřit rychlost vlaku.
Je to pravda, ale spíš tím ukazuji co všechno umí technika dnes v porovnání s vybavením ČD z dob Marie Terezie.
Ach ano... Až na to, že Mařka Terča železnici tak nějak nestíhala... Jinak problém není v technice - problém je v lidech. A ohledně techniky... Na kolejích ČSD se objevilo mnoho technicky pozoruhodných zařízení. Pokud si matně vybavuju, v době RVHP jsme byli první, kdo měl dvousystémové el.loko. U našich prvních tyristorových mašin  - a nejen na nich - bylo třeba zařízení automatické regulace rychlosti. Toto, pokud vím, u mnohých bylo zrušeno, a to jen proto, že někdo, kdo za to byl placen, se vybodl na to, takové zařízení udržovat v provozu. Opět - problém je v lidech.
0/0
9.9.2003 14:07

1

2
0/0
8.5.2003 21:03

Brianna

Kamery
Mozna by bylo dobre na zname rizikove prejezdy umistit kameru, ktera by zaznamenala cislo auta, ktere prejelo prejezd ve chvili, kdy jeste nemelo (nejsou uplne zvednuty zavory, prejizdi pred vlakem, apod.). Jiste, je to drahe, ale treba by draham mohly prispet mesta, stat nebo nekdo jiny. Nebo to uplne zaplatit...
V mnoha mestech se kamery zavadi na ochranu proti zlodejum, vandalum... Tak proc by to neslo treba pred prejezdem? Myslim, ze by kamera stacila zachytit SPZ. A potom by majiteli proste prisla tucna pokuta a bylo by po problemech.
0/0
8.5.2003 20:27

jasnovidec

Re: Kamery
A krome kamer poradne oznaceni jiz nekolik set metru pred prejezdem, varovne znameni nezarostle v housti, neusmudlane od nanosu prachu, svetla ktera se denne kontroluji, proste poradek,  tak jak to ma byt aby neco fungovalo. Jasne namalovane varujici cary na silnici, nekdy nejsou vubec videt, lidi co tam jezdi kazdy den jsou zvykli ale ti co prijedou jednou?  Nektera oznaceni delaji dojem ze uz tam 100 let nic nejezdi. A nejsou-li na to penize, budou se muset sehnat. Mozna vybirat mitne, nevim, ale opatreni proti nehodam je levnejsi nez nehody.
0/0
8.5.2003 21:02

rejpal

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
13.5.2003 12:14

xxxxxxxxxxxxx

Re: Kamery
Pokuta nikdy nic nevyřešila. Jen si stát hojí státní rozpočet na ubohých obyčejných lidech. A České dráhy ? Proboha ty měli být už dávno v soukromých rukou a exekutoři měli dávno prodávat koleje v dražbě.
0/0
9.5.2003 13:57

rejpal

Re: Re: Kamery
Fajn. Šrot se vyveze na západ, lidi pudou na podporu a ty tisíce tun se budou vozit náklaďákama betonová lobby si bude mnout ruce. Pokračujte v takovýchto nápadech :-))))))) Všechno zaasfaltovat :-)
0/0
13.5.2003 12:16

John

Re: Kamery
Haha, vsadím se, že kamera u závor by na přejezdech mimo město vydržela tak pár hodin (do setmění) po instalaci
0/0
12.5.2003 10:37

rejpal

nez se zlepsi bezpecnost prejezdu - co-pilot
Po teto dalsi nehode se uz snad konecne vsichni shodnem na tom ze prejezdy nejsou bezpecny a ze potrebuji predelat. Autobus by mel mit krome ridice jeste nahradniho pozorovatele: co-pilot. Jizdenka se podrazi, ale doufam ze po techto hororech si kazdy rad priplati.  
0/0
8.5.2003 16:44

John

Re: nez se zlepsi bezpecnost prejezdu - co-pilot
No, pokud ten co-pilot bude brát stejný plat, jako řidič autobusu co tenkrát vezl děti z Alp, tedy 40,- Kč/hod tak si nejspíš nad ránem také hodí šlofíka...
0/0
12.5.2003 10:39

René

Malá nejasnost
Je jasné, že většinou se jedná o chybu řidičů. Ale stejně nechápu proč je často světelná sigralizace u vyšlapaných stezek pro pěší, ale na totálně nepřehledných přejezdech chybí (např. Dvůr Králové)
0/0
8.5.2003 13:47

keni

Retardery, drahy a neuciny. Proste zase myslel nekdo v kanclu.
Je videt, ze zase nejakej nouma co ma pokud mozno vlastniho ridice myslel.
Problem v prejezdech vidim v tomto :
1) Kolikrat abyste se mohli dobre rozhlednout, musite u osobaku tesne ke kolejim strcit cumak a u nakladaku jet podle zvuku. (V nakladaku doprava nevidite a doprava zpet pouze zrcatko. To je duvod, proc na nekterych krizovatkach vjizdie terba pres 3 pruhy. Zkuste si tu situaci predstavit.)
Reseni : Na krizeni v ostrem uhlu umistit zrcadlo.
Trosku prosekat mist krizeni, aby tam bylo videt
 
2) Ne nekterych fregventovanych trasach se spusti zavory a 10min nic. Pak se pririti vlak. (Revnice u Prahy, nepravidelne kdyz jeden vlak jede do stanice a pozdeji z protismeru rychlik. Ta signalizace je kvuli tomu vlaku co stoji.). Mistni pocka, protoze to zna, ale nedivim se ostanim, ze se rozhodnou jet pro chybu signalizace.
Reseni : Proste jenom vymenit zabezpecovaci zarizeni. Dnes neni technicky problem zaridit, kdyz vlak zastavuje, signalizace se spusti pred odjezdem.
 
3) Naivnost drah, ze kdy tam je signalizace, nemusi to byt prehledne. Jsem elektromechanik a kusu dratu nesverim svuj zivot. Zabezpeceny, ale neprehledny prejezd za Radotinem (Praha 5) smer Cernosice. Z Prahy nemate moznodt videt na koleje, z protismeru sice prehledny, ale vysoke kroviny.
  Reseni : Proste z Prahy zrcadlo a opacne to prosekat.   Co udelaji drahy : Podle tohoto clanku ocekavam mozna zpomaovaci prah a omezeni rychlosti. Pritom pri smeru z Cernosic by mohl byt velice prehledny a moznost prejezdu i ve vyssich rychlostech (90km/h).
0/0
8.5.2003 13:17

Biermann

Re: Retardery, drahy a neuciny. Proste zase myslel nekdo v kanclu.
Jestli se nepletu, tak podle vyhlasky je maximalni rychlost pres prejezd snad 50km/h a to jeste pouze pokud sviti bile svetlo.
0/0
8.5.2003 13:21

Keni

Re: Re: Retardery, drahy a neuciny. Proste zase myslel nekdo v kanclu.
Ano, amet naprastou pravdu, na chranenem se signalizaci 50km/h a bez signalizace 30km/h. Sice jezdim pres nektere prejezdy bez probrzdeni, ale neni u me problem na "chranenem" zastavit. Proste se nenecham zabit jenom kvuli tomu, ze nekdi ukrad kus dratu apod. I pres porusovani predpisu ohledne rychlosti na prejezdech (obcas), ale stale patrim na prejezdech mezi skupinu nejopatrnejsich. Proste pokud jedu po silnici a trat je v obou smerech daleko prehledna, jedna se zde jiste o zbytecnost. Takovych prejezdu je ale minimum.
0/0
8.5.2003 23:57

Re: Retardery, drahy a neuciny. Proste zase myslel nekdo v kanclu.
"kusu dratu nesverim svuj zivot" -- prejezd v 90 km/h hahahahahahaha!!!!
0/0
9.5.2003 10:02

rejpal

Re: Retardery, drahy a neuciny. Proste zase myslel nekdo v kanclu.
Elektromechaniku, jde se na maximální bezpečnost, pokud je zařízení OK, při jakékoli poruše se shazuje do výstrahy a musí se počítat s nejpomalejším vozidlem (dýlka 22 metrů, 3,6 km/h) a nejrychlejší vlak (to jest těch 90) a vozidlo už tam nesmí bejt. Takže si vem dýlku od závory k závoře a jenom si spoččítej dobu, než to z přejezdu vypadne.
0/0
13.5.2003 12:22

s-m-lomos

SIGNALIZACE NEFUNGUJE !!!!
Když signalizace bliká ješte 20 minut po projetí vlaku tak se pak nikdo nemůže divit že se na to z vysoka . Jestli nevěříte zajedte si do Neratovic postát. Doporučuji pracovní den v 6 .55 se rozblikaj v 7.05 přijíždí vlak do zastávky strojvůdce většinou vystoupí a zapálí si , vy stojíte a koukáte jak mu chutná ,za pět minut odjede a když máte kliku tak světla zhasnou , takové ráno dokáže super naladit.
0/0
8.5.2003 13:09

Biermann

Re: SIGNALIZACE NEFUNGUJE !!!!
Tady bych doporucil dojet na ten prejezd uz v 6:50 nebo az v 7:10 :)))
0/0
8.5.2003 13:18

závora

zavora
To je pořád dohadů o nezodpovědných řidičích či nefungujících výstražných zařízeních.
Kdysi jsem videl někde v Anglii závory které se nepohybují nahoru a dolů  , ale horizontálně.Když vlak nejede jsou přes koleje a když jede jsou přes silnici. Přerazí závéry vlak- je navině vlak a dráha, přerazí závory auto je to taky jasné a žádný dohady a vymlouvání se ČD že všechno stoprocentně funguje.
 
 
0/0
8.5.2003 12:19

eternit

Re: zavora
To tady nelze. Daleko snadneji se totiz dokazuje, ze svetlo svitilo, ze ridic usnul, ze riskoval, ze ho oslnilo slunce..........., prerazine zavory se takhle odkecat nedaji.
0/0
8.5.2003 12:42

rejpal

Re: Re: zavora
jo a šraňky padaj vlastní vahou. Což v Anglii jaksi neuměj. Takže když má ČEZ výpadek a na 10 minut vyhodí napájení, šraňky před vlakem spadnou. Ale neotočej se. Kde pak je vina?
0/0
13.5.2003 12:25

Biermann

Re: zavora
Problem je, ze v 99% pripadu se vymlouvaji ridici. CD jaksi vymlouvani nemaji zapotrebi, protoze ono to vystrazne zarizeni v 99% pripadu funguje.
0/0
8.5.2003 12:44

eternit

Re: Re: zavora
No prave, kdyby se zavedly horizontalni klacy, mohlo by se procento tech, co se vymlouvaji dostat temer na nulu, protoze by nebylo o cem mluvit.
0/0
8.5.2003 12:53

Biermann

Re: Re: Re: zavora
Jenze to je problem jako u vseho v tomhle state a to sou penize (i kdyz ono to neni jen u nas ale celosvetove). I kdyz pokud nekam budou davat nove zavory, tak me by to rozhodne nevadilo, kdyby tam daly ty horizontalni ci jake to sou.
0/0
8.5.2003 13:12

Pavel01

takovy nepotrebujeme :-)
Proc by meli vsichni ostatni skakat pres zpomalovaci prahy jen kvuli tomu, ze obcas nakej blazen objede kolonu a posle to pod vlak ci ridic autobusu chrape ? Kdyby za ty prachy trochu zinteligentnili vlaky tak by v nich mozna i nekdo jezdil ...
0/0
8.5.2003 12:18

TeameXtreme

ttvj
No to vite pro pana podnikatele je 5 minut zivotne nutne on by nam chudacek zkrachoval!!
0/0
8.5.2003 12:03

ODSak Eda

Re: ttvj
Zatim jsme svedci vetsinou stretu autobusu byvaleho CSAD at uz se menujou Cesmad ci Cas a pod., cili ridicu zamestnancu a nikoli majitelu autrobusu-cili podnikatelu, jak zde ekonomickorasisticky uvadite... EB-podnikatel v doprave.
0/0
8.5.2003 12:20

ODSak Eda

Jak se da bojovat proti nepozornym ridicum?...
0/0
8.5.2003 11:20

Krtek

Je to věcí osobní zodpovědnosti.
Ničeho jiného. V našem levičáckém státě se bohužel mnoho lidí domnívá, že za ně nekdo něco vyřeší. Ale záleží jen na lidech, kolik nehod nejen na přejezdech bude.
A navíc - jak je možné, že se třeba kandidátka miss vytahuje na pódiu, jak jela na motorce z Příbrami do Prahy 180km/h? To je na tom náš stát opravdu tak špatně, že tohle je nějaké měřítko připisující člověku "body", nebo ho dělá zajímavějším? Celebrity toto dělají často, už naštěstí snad méně často než dříve. Balkán hadr.
0/0
8.5.2003 11:19

cejkis

řešení stojí peníze
Myslím, že dráhy by ve svém bujarém rozpočtu mohli najít peníze na investovaní do hi-tech a začít tvořit monitoring všech tratí, tak aby neustále věděli, kde mají své vlaky, v jakém stavu jsou ochranná zařízení atd. Říkejme tomu, jak chceme, ale v dnešní době když vyjede vlak ze stanice, tak do doby než přijede do další, nikdo neví, kde je. Všechny závory atd se přepínají podle spínačů na kolejích, takže když pojede jeden vlak, tak nejdříve mine spínač čevených světel. Ve druhém směru pojede druhý vlak, který mine spínač červených světel o několik vteřin později. Následně první vlak mine spinač závor..závory jsou dole a vlak projíždí. První vlak mine spinač za zavorami a závory jsou nahoru a nic neblika..lide se rozjizdeji... a ejhle druhy vlak v protismeru mine spinac spousteni zavor a v zapeti si to prosvisti kolem. Byl jsem svědkem, kdy jedna ze závor málem spadla na rozjíždějící se automobil.
Chtěl jsem naznačit, že to zařízení má ovládaní z pravěku a do té doby než bude existovat monitoring všeho, co se na trati děje včetně spojení dispenčinku a  kabin strojvudců, tak to bude problém.
0/0
8.5.2003 10:07

Re: řešení stojí peníze
Dalsi ynteligent. Vase predstavy zeleznicni techniky jsou velmi usmevne. Popisovana situace na dvoukolejne trati je samozrejme osetrena a nikdy nemuze nastat tak, jak jste ji popisoval. Pravda, na nekterych starsich zarizenich se mohou zacit zvedat zavory, ovsem nikdy nezhasnou cervena svetla. Takze pokud nekdo nedodrzuje vyhlasku, je jasne jeho vina. V pripade zeleznicnich prejezdu neni vyhlaska jenom kus papiru na buzeraci ridicu, ale vec ktera chrani predevsim jejich zivoty. To by se melo v autoskole vtloukat do hlavy vsem zakum a policiste by meli porusovani co nejtvrdeji postihovat.
0/0
8.5.2003 10:52

cejkis

Re: Re: řešení stojí peníze
Červená světla zhasla a začala svítit až se druhotným spouštěním závor. V okamžiku, kdy se automobily rozjížděli nic nesvítilo a závory byly nahoře... nevím, jak jinde, ale v Uhříněvsi v Praze toto před 14dny ošetřeno nebylo!!!
0/0
8.5.2003 15:26

SMUUULA

Re:
Uhříněves znám. Tam jsou troje šraňky. Takže, abychom měli jasno: Pokud se staví vlaková cesta od Uhř. na Říčany, tak se shazují šraňky dřív proto, že postavení vlakové cesty je podmíněno uzavřením přejezdu. Pokud vlak jede od Říčan, tak ty šraňky mašina shazuje sama před sebou. Je možno diskutovat nad délkou předzváněcí doby, která byla cca před rokem skoro nulová, kdy šraňky byly dole až v okamžiku, kdy čelo lokomotivy bylo na přejezdu - ale v zásádě, teď se ten přejezd chová korektně. Pokud konec vlaku na Říčany opustí přejezd a šraňky jdou nahoru, a vzápětí vjede vlak od Říčan do přibližovacího úseku,  odpadá předzváněcí doba, a šraňky padnou. A ještě něco - narozdíl od ZabZař vzor CCCP, kdy při šraňkách dole hukačka zmlkla, toto konkrétní zařízení dává zvuk. výstrahu i při šraňkách dole. Je nehorázný blábol tvrdit, že světla zhasnou a šraňky jdou nahoru.
0/0
9.9.2003 14:29

Mira

Proč bych měl platit za hazard druhých
Přejezdová signalizační zařízení je technické zařízení jako každé jiné.  Jeho konstrukce  je však projektována tak, aby v poruchovém stavu informovalo jak železniční personál tak, řidiče o jeho chybné funkci, případně se vždy nastaví bezpečný stav. Takže pro řidiče platí, že pokud nebliká bílé světlo, je třeba se na přejezdu chovat jako by tam vůbec signalizace nebyla. Pokud blikají červená světla, tak tam prostě nesmí řidič vjet. To je absolutní zákaz. V krajním případě si musíte v mapě najít objížďku přes jiný přejezd. O tom, že je porucha přejezdu ví nejbližší dopravní obsluha. Z logických důvodů není pracovník "zabezpečovák" u každého přejezdu.  Může být několik desítek km daleko. 
Jenom mimochodem, velice oblíbenou zábavou výrostků je pomocí vodivého kusu uzavřít kolejový obvod jakoby jel vlak.  Tím dojde ke spuštění signalizace. Nalezení takového spoje není otázka 10 minut. Pak následuje předpisy předepsané testování. Tady vám  žádné počítače nepomohou.
Z naprosté  neznalosti problematiky někteří novináři často hovoří o nechráněném přejezdu, kde se stala nehoda. Jenomže nechráněný je pouze ten, kde je výstražný kříž. Přejezd se signalizací je chráněný, pokud má závory, tak je chráněný se závorami.
Kdyby se tak nezodpovědně chovali pracovníci železnic  jako se chovají řidiči, tak je těch mrtvých 100 x tolik.
0/0
8.5.2003 8:28

keni

Re: Proč bych měl platit za hazard druhých
Odkad jste .Je to sice jiz asi pet let, ale  pri bource se u Vimperka (PT) signakizace prepl (Osobni zkusenost z tepla chaty u okna). Kdyz jel vlak, blikala bila, kdyz prejel tak cervene. Technikovi tech 10km trvalo asi 6hodin.
 
Tak si zkuste nevymejslet.
0/0
8.5.2003 13:24

eternit

At se CD zabyvaji tim, proc se ridici chovaji riskantne, jestli to neni nahodou tim, ze ne kazdy ma na vsechno dost casu jako CD ! Stalo se mi, ze nesvitila ani bila, ani cervena, ani to nehoukalo a tesne prede mnou projel vlak. Stal jsem pred prejezdem a overil si, ze nejsem ani slepy, ani hluchy. Frekventovana trat, intervaly mezi vlaky odhadem 10 minut. Kdyz jsem to oznamil na nejblizsi stanici, v klidu mi rekli, ze informaci poslou dal. Minuly tyden, jednokolejka, cervena a 35 minut se nic nedelo. samozrejme, ze to vsichni zacali objizdet. Kdyz jsem jel za hodinu zpatky, situace stejna. Ten bordel zvany CD zrusit a nic se nestane !!!
0/0
8.5.2003 7:55

Re:
Dalsi co nezna vyhlasku a machruje. Sebrat ridicak, jinak to asi nepujde. Uvedomte si, ze drahy zadnou radost z prejezdu nemaji a nejradeji by je vsechny zrusily. A signalizacni zarizeni je navrzeno tak, aby bylo BEZPECNE. Ale pokud si nekdo vazi 5 minut sveho casu vice nez sveho zivota, pak je asi vsehno marne. Mimochodem ani jedna z nehod v posledni dobe se nestala tak, ze by ridici dosla trpelivost. Proste tam bez cekani vjel.
0/0
8.5.2003 10:43

eternit

Re: Re:
Prdlacku, vyhazet tu verbez co chrape, misto aby pracovala a CD zrusit. Tu bezpecnost jsem videl na vlastni oci a laxni pristup tech, kterym jsem to sdelil taky.
0/0
8.5.2003 12:28

eternit

Re: Re: Re:
Instituce, kde do prace kecaji takovou merou odborari, nemuze nikdy fungovat poradne. A to, ze v CD maji odbory takovou podporu rika jedine, ze modra armada radsi schuzuje, nez by neco poradneho delala. Dobrou predstavu o te bezchybne funkci si clovek muze udelat, kdyz se podiva na www.jizdnirady.cz a tam si zkusi najit vlak, ktery by nemel zpozdeni. Malokdy se to povede.
0/0
8.5.2003 12:37

Biermann

Re: Re: Re: Re:
Aha, ty si asi jeden z tech, co si mysli, ze cela prace vypravciho spociva ve zvednuti vypravky. Navic to zpozdeni nedelaji zamestnanci ceskych drah, ale je zpusobene pracemi na trati. Ono kdyz je jedna kolej a jedou po ni 2 vlaky, tak je logicke, ze jeden musi pockat a pak dostane zpozdeni.
0/0
8.5.2003 12:40

Biermann

Re: Re: Re:
Ja bych zase vyhazel do Vltavy vsechny prazsky blbecky, kteri jezdi v autech po jednom, misto aby vyuzili hromadne dopravy a pak si stezuji, ze jsou vsude zacpy a jak je tam spatnej vzduch. Je videt, ze neco jako zivotni prostredi ti nic nerika.
0/0
8.5.2003 12:38

eternit

Re: Re: Re: Re:
Pivni ekologu, az to bude za neco stat, tak se tam urcite cast lidi, kteri po inteligentnich rozhodnutich vaseho vedeni utekli, mozna objevi zpatky. zatim ale pochybuju. Zastavky dva kilometry od vesnice v polich, spina ve vlaku, zpozdeni, necekani na pripoje, pomoceny podchody, na co chcete ty zakazniky vyjma na proklamace o ekologii chytit?
0/0
8.5.2003 12:50

Biermann

Re: Re: Re: Re: Re:
Nepracuji na draze, takze to neni moje vedeni. Nicmene se tu navazite do normalnich zamestnancu, kteri tohle vubec neovlivnuji. Ruseni pripojnych spoju, nutnosti prestupu tam, kde se drive jezdilo primo, ujizdeni spoju o 5 minut, zdrazovani, to si nevymysleli zamestnanci, ale vedeni drah. Zastavky 2 kilometry od vesnice jsou problem, ale s tim se tezko neco udela. Zde je problem v tom, ze kdyz se ty trate staveli (cca. pred 100 lety), tak museli domluvit kudy a jak bude trat vedena a sehnat na to pozemky. A kdyz jim sedlak rekl, ze tama trat nepovede, tak tama proste nevedla. CD by jiste meli radsi stanice v centru nez v polich, na druhou stranu je tezko bude nekdo ted presouvat (vzhledem k nakladnosti). Nebo myslis, ze kdyz se ty trate staveli, tak si majitele mysleli, ze na zastavku v polich jim prijde vic lidi?
0/0
8.5.2003 13:17

eternit

Re: Re: Re: Re: Re: Re:
urcite vsechno vzniklo historicky, jenom ta historie neni vzdycky stejne stara.... u tech pomocenych podchodu a bordelu na nadrazich je nejmladsi.
0/0
8.5.2003 14:05

wewerka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
nechčij v podchodech a hned bude líp
0/0
9.5.2003 9:55

keni

Re: Re: Re: Re:
Pivni ekoogu,
jezdil jsem do prace 1* tydne (TIR) osobakem asi 50Km. Obcas sem muselbejt v praci treba na 3 rano, obcas sem se vratil treba az po pulnoci.
Zadam radu, jak mam podle tvych predstav jezdit do prace s vecma na celej tyden-14 dni.
Pro predstavu, sem ten Prazak co jezdi vetsinou sam v aute. Proste nezavid, ze na to nemas. Ja zase nema na plnno dalsich veci co mate skoro zadara. Me treb atakovej viken v prirode vyjde vetsinou kolem jednoho az peti tisic Kc
0/0
8.5.2003 13:30

Biermann

Re: Re: Re: Re: Re:
Mily Keni, toto neni vubec o zavisti. A jestli si myslis, ze prazakum kazdej zavidi, tak se pletes. Ja netvrdim, ze kazdy kdo jede sam v aute ma moznost se dopravit jinak. V noci je to treba problem. Ale pres den vetsina lidi muze jet i jinak. To by ale museli na zastavku a tam cekat na salinu nebo bus a to se jim nechce. Tak radsi zustavaji stat v kolone a nadavaji na to. Ja jen lituji ty chodce, kteri pak v tomhle mori vyfukovejch plynu musi zit, ale to mas jedno. Jinak jako profi ridic jiste vis, ze treba v USA jsou bezne silnice, na ktere clovek pokud je v aute sam NESMI vjet. Proste je tam minimum 2 lidi v aute nebo jed jinudy. Myslis, ze je to zavist?
0/0
8.5.2003 15:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.