Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Severské země budují intervenční armádu

Země ze severu Evropy se rozhodly vybudovat společnou mírovou armádu. Sbor několika tisíc mužů by měl být schopen od počátku července rychlého zásahu pro udržení míru. Na vytvoření intervenční jednotky se shodli diplomaté z Dánska, Finska, Norska, Švédska a Islandu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

Armade miru zdar ?
Ti dva britove v Tel Avivu, co meli namontovane bomby v Koranech byli taky mirovi pacifisti az na pudu.  Vzali sebou 2 kolemjdouci a hlidace, ktery byl nahodou krestan. Oni bojuji vsichni za mir, ale ten hrbitovni.
0/0
9.5.2003 18:13

aa

kecani o necem jinem
Koukam se koukam jak tyhle komentare nemaji nic spolecne s clankem!
0/0
8.5.2003 15:08

Alarm

Ani vaši válku, ani váš mír!
Ani vaši válku, ani váš mír!
 
 
 Tváří v tvář zuřící válce v Iráku přinášíme po aktuálním letáku Wildcat téměř stejnojmenný historický dokument, jehož obsah je však právě vzhledem k dnešní válce stále naléhavý. Francouzská Surrealistická skupina v něm doslova v předvečer Mnichovské konference zaútočila nejen proti připravované válce, ale též proti buržoaznímu míru. Jestliže tehdy dokázala jasnozřivě varovat před nebezpečím antifašismu a lidových front, je i dnes platným varováním před úskalími planého pacifismu a jeho protiválečných hesel. Kapitalistická válka a kapitalistický mír jsou totiž vposledku pouhými dvěmi stranami téže mince…
 
Válka, která se ohlašuje pod pokryteckou formou opakovaných a znásobených bezpečnostních opatření, válka, která hrozí povstat ze spletitých konfliktů imperialistických zájmů, jimiž je Evropa zamořena, nebude válkou demokracie, válkou spravedlnosti, válkou svobody. Státy, které pro okamžitou potřebu a pro potřeby historie tvrdí, že jejich koncepce je legitimují, nabyly svého bohatství a konsolidovaly svou moc metodami tyranie, zvůle a krve. Zcela nedávné důkazy hanebnosti těchto států jsou ještě v živé kolektivní paměti.
 
  Dovolilo se Itálii, aby zničila Etiopii, protože každý vítězný odpor, postavený proti bílému nájezdníkovi, by byl povzbudil koloniální národy, aby se vymkly z imperialistického sevření.
 
V červenci 1936 se odepřely zbraně Španělsku, jež mělo právo je požadovat a jež by mu umožnily rychle zničit fašismus; nepřicházelo v úvahu, aby vítězství španělských pracujících mohlo otevřít světovému proletariátu nové revoluční perspektivy.     Čína je ponechána napospas japonskému imperialismu.   A jestliže se dnes pseudodemokratické mocnosti dávají do pohybu, je to proto, aby hájily Stát, který vytvořily ke svému obrazu, Stát od základů kapitalistický, centralistický, policejní a statický.   Dělnická třída, zrazená ze všech stran a zapomínající na svou podvratnou funkci, se chystá podílet na záchraně versailleské kořisti. V odpověď na tento sebevražedný postoj prohlašujeme, že jediná otázka, zajímající se o společenskou budoucnost člověka a schopná mobilizovat jeho jasnozřivost a jeho tvůrčí energii, je otázka likvidace kapitalistického režimu, který navíc dokáže přežívat a překlenout své vlastní paradoxy a vlastní zhroucení jen díky skandální spoluvině II. a III. internacionály. S provinilci stejně jako s jejich pomahači, s ospravedlňovači války stejně jako s falzifikátory míru je nemožný jakýkoli kompromis. Odmítáme postavit proti nesmyslné Evropě totalitních režimů Evropu vzniklou z Versailleské smlouvy, byť zrevidované. Ve válce i v míru stavíme proti oběma síly, schopné Evropu od základů znovuvytvořit prostřednictvím proletářské revoluce.     25.3. 2003       Autor: Surrealistická skupina Paříž, 27. září 1938   
0/0
8.5.2003 11:01

Krakonos CDN

Uz je na case
a ja plne souhlasim , ze Mr. Jurasek halooooo, kde ste Juraaasku , mame si neco vysvetlit ......
0/0
7.5.2003 19:17

zpravodajec007

Re: Uz je na case
2
0/0
23.12.2004 16:07

Muki

jen jsem opsal
V tomto smyslu znamenala válka v Iráku pro Evropu zkoušku z občanské výchovy. A výsledek? Hra na osu Paříž - Berlín - Moskva jako "mocenskou protiváhu" USA tváří v tvář Husajnově diktatuře připomíná až příliš styl "appeasementu"! Dnes je zřejmé, že lekcí Mnichova se řídí už jen dvě mocnosti! Ti ostatní (i ČR) se rozhodli z dobře opatrných důvodů konfrontaci s diktaturou raději vyhnout. Lehkost, s níž se zhroutil Saddámův režim, však nastoluje vážnější otázku: když demokratické státy Evropy a veliká část veřejnosti ustoupily před papírovým tygrem, jakápak bude asi jejich odhodlanost hájit svobodu a demokracii před skutečným ohrožením? Tvrdím, že právě zásadní pochyby o odhodlanosti demokratické Evropy bránit se byly důvodem dnešní rozhodnosti Američanů a Britů! Cožpak mírové hnutí právě svou neschopností diferencovat mezi demokracií a diktaturou také nepřispívá k prosazení práva silnějšího v globálním měřítku? -Uryvek z clanku, autor je historik.  Jen pripojuji.  Doufejme, ze vsechny ty snahy, jako je i ta skandinavska, neni jen budovani papiroveho tygra na uklidneni verejnosti. A ze Francie neni trojskym konem, kterym se do rozdelene Evropy, nenapadne siri "promuslimske" nalady a vliv. Alespon spoluprace francouske a iranske tajne sluzby a vydavani francouskych pasu nekterym predstavitelum Saddamova rezimu, neni prijemne pomysleni.
0/0
7.5.2003 17:17

123

Neexistovi
...bez se uklidnit
0/0
7.5.2003 16:42

Neexist

Loupež
Všichni si myslí že Kusaj provedl největší loupež století, ale to je jen mlžení té opravdové loupeže, kterou provedli USA když vyloupili celý Irák. USA v čele s Bushem provedli tu největší loupež století. Oni totiž ukradli celou zemi i s jejím nerostným bohatstvím. (mimo jiné)
0/0
7.5.2003 10:30

Karel

Re: Loupež
Můžeš se utěšovat tím, že ti neuloupili mozek. Nebylo co.
0/0
7.5.2003 10:34

Martin

Re: Re: Loupež
Ale bylo. Ještě teď jim od toho smrdí ruce.
0/0
7.5.2003 10:35

Neexist

Re: Re: Loupež
Jo jasně ty jsi ten fašista, komunista,republikán a američan v jedné osobě - že mám pravdu?
0/0
7.5.2003 10:36

Karel

Re: Re: Re: Loupež
A ty jsi zase truhlík se smyslem pro recesi a zdaleka nejsi tak zlý, jak se tváříš.
0/0
7.5.2003 10:40

Neexist

Re: Re: Re: Re: Loupež
Ja nejsem ale ti co podporují vraždění civilistů a malých dětí armádou USA v Iráku tak ti jsou hodně zlí. 
0/0
7.5.2003 10:49

Harden

Re: Re: Re: Re: Re: Loupež
Ti, co si zakryvali oci, kdyz s usmevem vyvrazdoval, mucil, zaviral a okradal civilisty Saddam, jsou mnohem horsi nez ti, co se skripenim zubu podporili jeho likvidaci i pres vedomi, ze zakonite musi dojit k obetem mezi civilisty.
0/0
7.5.2003 11:41

Arnold J.Rimmer BDP

Re: Re: Re: Loupež
Ale ale ale, to jsou trošku silná slova! Pokud Američané někoho okradli, tak to byl jedině Saddam Husajn a jeho kamarádičkové a příbuzní. Skuteční Iráčané neměli z bohatství celé země vůbec, ale vůbec nic. Což se, doufám, teď změní.
0/0
7.5.2003 10:45

outcast

Re: Loupež
to neexistuje někde nějakej StBáckej server, kde by ses moch realizovat? Proč tohle nenapíšeš Stworovi na Osud nebo tak
0/0
7.5.2003 10:36

Neexist

Re: Re: Loupež
Na STBackejch serverech píšou jen takoví komouši jako jsi ty.!!
0/0
7.5.2003 10:38

BAX

Re: Re: Re: Loupež
Outcast totiž trochu zaspal a pořád žije v době studené války...zatím si nevšim, že se svět hodně, ale hodně změnil....Snad ten STbácký servr najde...
0/0
7.5.2003 12:12

cejkis

škoda
Škoda, že se v článku nepíše, jakým způsobem budou rozhodovat o vyslání. Vytvořit takovou skupinu, i větší, není problém. Je ale velký problém, vytvořit systém, jakým se bude tato skupina řídit. Když bude mít každý ze států v zákoně, že pro vyslání vojáků musí dát souhlas parlament, tak se z jednotky rychlého nasazení stává jednotka posledního nasazení.
0/0
7.5.2003 10:23

nxt

na severu jiz vedi
na severu jiz vedi.....oni uz tusi....
 
To jenom my si propadame falesne iluzi, ze je dobrej napad, kdyz se o nasi bezpecnost bude starat armada z druhy strany polokoule. Jenz ta se bude vzdy starat nejdriv o vlastni polokouli, nez o bezpecnost  par lidi, nekde na durhym konci sveta
0/0
7.5.2003 10:23

Martin

Re: na severu jiz vedi
Ta armáda zatím vždycky stačila na obě koule i půlky. Darebáci všech zemí by o tom mohli tolik vypravovat.......
0/0
7.5.2003 10:29

Paya

Re: na severu jiz vedi
O vlastni polokouli, takze treba o tu severni. Myslim si, ze spis chteji byt jako spojenci USA uzitecni.
0/0
7.5.2003 12:02

Arnold J.Rimmer BDP

OSN
Tak mi dejte jediný příklad kdy OSN v posledních 15 letech něco vyřešila, nějaký konflikt kde tekla krev a dneska je tam poměrný klid. A to, že nezačala válka v Makedonii je podle mě také zásluhou NATO a EU, mimojiné. Už si to uvědomte, OSN je jako organizace mrtvá a pokud se bude chtít oživit, tak bude muset hodně tvrdě pracovat sama na sobě. OSN udělala spousty dobré práce na poli zdravotnictví, práv dětí, humanitárních akcí atd, ale co se týče mezinárodního pořádku a umravnění diktátorských režímů. tak v této oblasti je její bezzubost alarmující.
0/0
7.5.2003 10:18

Neexist

Re: OSN
Mě taky mrzí že OSN selhaly v konfliktu USA a Irák. Kdyby totiž neselhaly tak by té válce dokázaly zabránit. Jenže se nepostavili proti USA a jejich zvrhlým zájmům na obranu Iráku. To je dost podstatná chyba.
0/0
7.5.2003 10:23

Arnold J.Rimmer BDP

Re: Re: OSN
OSN hlavně selhaly při dohledu nad plněním svých rezolucí (když už se náhodou dohodli na nějaké,která nikomu nevadila). Saddam si dělal z OSN legraci 12 let a kdyby nebylo Američanů, tak si ji dalších x let bude dělat dál. Celá ta komedie z inspektory byla jasná. Irák zamítl pustit inspektory do paláců, ti odešli, Irák zatím vše dobře schoval, pak je milostivě zase poslal zpátky, pak aby se neřeklo, zničil pár Scudů, vždyť je to fraška!!! Trvám na svém mínění, že OSN je bezzubá a pokud se sebou něco neudělá co nejrychleji, tak spěje buď k zániku nebo k naprosto epizodní roli šaška na tomto světě
0/0
7.5.2003 10:32

Neexist

Re: Re: Re: OSN
Tak mi vysvětli kde jsou ty ZHN k vůli kterým údajně tato válka vznikla. Nazvat někoho zločincem je ta nejjednodušší věc ale dokázat to je mnohem horší. USA se snaží dokázat něco co neexistuje. Jenže jak jsem někde zaslechl, oni ty ZHN najdou i kdyby je tam měli sami dopravit.
0/0
7.5.2003 10:44

briza

Re: OSN
Kypr.
0/0
7.5.2003 10:27

Arnold J.Rimmer BDP

Re: Re: OSN
Dobře, Kypr, ale je nutno říci, že situace na Kypru je uměle vytvořena Tureckem. Cíl OSN, tj. sjednocení, nebyl dosud plně vyřešen. Souhlasím s tím, že na Kypru je relativní bezpečno a příměří, ačkoliv jakýkoliv pokrok není moc vidět. Ale jinak máš pravdu.
0/0
7.5.2003 10:39

Muki

Re: Re: Re: OSN
Na Kypru je klid proro, ze je tam turecka armada, ktera nedovoli rekum vyvrazdit a vyhnat tureckou cast obyvatelstva.
0/0
7.5.2003 16:23

pavel vlcek

Re: Re: Re: Re: OSN
Na Kypru je klid proto, ze Recko i Turecko jsou cleny NATO a nemuzou si proto delat vsechno co by se jim zlibilo. Na Kypru je klid, ale ne mir.
0/0
8.5.2003 2:03

Che gevara

Evropa se sice probouzí
je jí to ale houby platné. Z vojenského hlediska neexistuje uskupení států které by mělo vojensky na USA. Bohužel....
0/0
7.5.2003 10:16

Martin

Re: Evropa se sice probouzí
A na USA se všemi asi 50 spojenci, kteří je podpořili proti Iráku už teprve ne.
0/0
7.5.2003 10:32

Neexist

Re: Re: Evropa se sice probouzí
To se to podporuje za úplatky v miliardách dolarů
0/0
7.5.2003 10:47

123

Re: Re: Re: Evropa se sice probouzí
...nemaji to prijimat.....
0/0
7.5.2003 16:35

Spooky

Evropa se probouzi???
Zda se, ze Evropa (rikam Evropa, ne Nemecko a Francie) zacina dostavat rozum. Na diktatory a jine tyrany tretiho sveta plati jenom sila a Evropa tak konecne ziska moznost tlacit na pilu stejne jako USA. Skutecne by to mohl byt zacatek nejake Unie Demokratickych Statu, ktera by se stala protivahou zkorumpovane a diktatorskymi rezimy infiltrovane OSN a dala by tak demokratickym zemim moznost spolecne aktivne bojovat proti jejich nepratelum.
0/0
7.5.2003 9:59

briza

Re: Evropa se probouzi???
Ja to vidim jinak. Evropske zeme si uvedomuji, ze pokud nebudou stat na vlastnich nohou v otazce obrany budou v rozhodovani ve vleku USA. Postup USA bez ohledu na kohokoliv v Iraku povede ke zrychleni tohoto procesu v Evrope.
0/0
7.5.2003 10:23

Arnold J.Rimmer BDP

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
7.5.2003 9:47

Neexist

Re: to Neexist
To je ono, OSN se snažili najít ten správný dialog a USA právě těma kličkama prováděly vyhlazovací útoky na Irák. Stejně tak to dělají izraelci v Palestině pod záštitou USA a o balkánu se nebudeme bavit, protože tam to bylo schváleno vyššími instancemi než jsou USA a které amerika samozřejmě ignoruje.
0/0
7.5.2003 10:02

Spooky

Re: Re: to Neexist
"OSN se snazila najit ten spravny dialog" to je dobry for. Tak jak se ho snazila najit dvanact let s Irakem??? :-))))))) OSN je na dve veci a je to jenom dobrej vtip a byrokraticka anomalie.
0/0
7.5.2003 10:04

Martin

Re: Re: to Neexist
To by byla krása, kdyby jenom OSN hledalo dialog a všichni grázlové by si mohli řádit po libosti !  Takhle můžete všichni jenom plakat a hrozit pěstičkami na Ameriku. Díky ní je jsou svobodné balkánské země, Afghánistán, Irák, my a spousta dalších. Časem se to nejspíš urovná i v Palestině, to zas bude pláče. Při příští spojenecké akci už bude možná operovat brigáda ze severu. Kdo ví, třeba si vzali příklad zrovna z nás. Když šel pomoct i Kocourkov, tak se třeba styděli zůstat doma.
0/0
7.5.2003 10:26

Muki

Re: Re: Re: to Neexist
To je proto, ze uvazujete z te Vasi strany. OSN je na strane lidi kteri maji radi svobodu a sympatisuji s organisaci, ktera dokazala nezvolit USA do komise lidskych prav a dosadila tam zeme jako Lybie a Kuba, ktere symbolisuji idealy za kterymi znacna cast clenskych zemi stoji a odmitaji system zapadni demokracie, jako nevhodny a nespravedlivy.
0/0
7.5.2003 16:36

briza

Re: to Neexist
Az na to, ze bombardovanim dosahli toho, co jim byl Milosevic ochotny dat bez bombardovbani uz na zaklade dohod z Rambouliet (nebo jak se to pise). Cele jednani nakonec krachlo kvuli tomu, ze zapadni vyjednavaci v cele s Albrightovou pozadovali dalsi veci na ktere Milosevic odmitl pristoupit, ale ktere ani po bombardovani neziskali. Navic to jeste podporili ultimatem, ktere (jeste vetsi blbost) zverejnili a tim si uzavreli cestu zpet. Pak uz byla meli jen na vybranou zda ztratit tvar nebo zautocit. Jednoznacny klad, je, ze se dnes v Kosovu nevrazdi (pokud nevrazdi UCK zbyvajici Srby), ale realne tam vladne UCK jejiz tolik slibovane odzbrojeni nikdy nenastalo (!!!). Vubec nejvetsi ostuda je osud Makedonie, ktera prijala spoustu kosovskych uprchliku v dobe kdy UCK byla masirovana srbskou armadou. Tim zvysila proceto albanskeho obyvatelstva na svem uzemi a UCK se ji za to odmenila terorismem "za prava utlacovane albanske mensiny". A zapadni staty misto aby bouchly do stolu a rekly dost jeste dotlacily Makedonii k ustupkum. "Za dobrotu na zebrotu."
0/0
7.5.2003 10:07

briza

Re: to Neexist
Jeste dodatek. Sami Srbove tvrdi, ze bombardovani fakticky prodlouzilo Milosevicovi jeho politicky zivot protoze ho postavilo do role obrance naroda proi agresi.
0/0
7.5.2003 10:09

Neexist

Re: Re: to Neexist
To může být pravda, protože srbové prováděli rozsáhlé demonstrace za propuštění Miloševiče. Nechtěli aby byl odsouzen. To chtěla jen hrstka odpůrců režimu. Takové hrstky lidí jsou v každé zemi. Většina lidí se postavila za Miloševiče, tak jako se většina lidí postavila v Iráku za Saddáma.
0/0
7.5.2003 10:16

Arnold J.Rimmer BDP

Re: Re: to Neexist
To je jasné, že Srbové to budou tvrdit (hlavně bych nepaušalizoval, jistě to netvrdí všichni) a co asi budou tvrdit Chorvaté jejiž rodiny Srbové vyvraždili? Jsem pro potrestání všech válečných zločinců, Srbů, Chorvatů i Muslimů. Je jasné, že Chorvaté si své zločince také budou chránit (viz. demostrace za veterány minulý rok) a pokud mi chceš tvrdit, že Miloševiš nebyl válečný zločinec, tak nemá cenu se s tebou bavit. V takové elementární věci jsme snad za jedno
0/0
7.5.2003 10:24

briza

Re: Re: Re: to Neexist
Nic takoveho jsem netvrdil, ale bavit se se mnou nemusis. Hlavne mi nepodsouvej co jsem nerekl. A to o tom prodlouzenem politickem zivote tvrdili lide ze srbske opozice (te proti Milosevicovi aby snad nedoslo k nejakemu "nedorozumeni").
0/0
7.5.2003 10:40

Arnold J.Rimmer BDP

Nápad dobry, ale mam strach ze k nicemu
Nápad jistě dobrý a prospěšný, jen mám strach, že pokud budou opravdu zasahovat jen podle mandátu OSN, tak jejich využití bude minimální. Pokud budou nasazeni dle mandátu NATO či EU, budou tyto společnosti budou nazvány agresory a najde se spousta lidí co jim za jejich snahu budou nadávat do válečných štváčů.
0/0
7.5.2003 9:37

Neexist

KONEČNĚ TO NĚKOHO NAPADLO
Konečně někoho napadlo vybudovat armádu, která udělá pořádek a nenechá USA rabovat arabské státy. Možná že to je armáda na obranu proti americkým vojákům. Všechny skutečnosti tomu nasvědčují. Chtělo by to ovšem aby se proti americkému rabování dalo dohromady více zemí a nejen ty ze severu.
0/0
7.5.2003 9:21

Neexist

Re: KONEČNĚ TO NĚKOHO NAPADLO
Byli tady fašouni potom komouši a ted drancují svět amíci. Přesněji řečeno republikáni z ameriky v čele s největším řezníkem Bushem. Zasloužil by si přezdívku řezník balkánu a rozparovač arabů. Když tak statečně ty přezdívky rozdává svým oblíbencům z Iráku jako např. paní antrax.
0/0
7.5.2003 9:27

Spooky

Re: Re: KONEČNĚ TO NĚKOHO NAPADLO
paní antrax není prezdivka, kterou vymyslel Bush, to je pomerne znama prezdivka one damy, ktera se pouziva uz nekolik let - mnozi prominenti saddamova rezimu meli prezdivky - "Chemicky Ali" (Ali Hassan Madzid), "Doktorka Bakterie", "Doktor Bacil", nejnoveji "Komicky Ali"
0/0
7.5.2003 10:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.